Artist: Paweł Merwart
Title: PARYżANKA - DZIEWCZYNKA Z KOSZYKIEM KWIATóW
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany ukośnie p.d.: PAUL MERWART. Jednym z nurtów bogatej twórczości Merwarta były wizerunki pięknych, młodych kobiet, najczęściej współczesnych paryżanek z tzw. „galerii piękności”. Prezentowany obraz należy do tego typu przedstawień.
Artist: Wenzel Hermann Wendlberger
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W.H.Wendlberger
Artist: Jan Kauzik
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: l.g.: JKausik | Monachium 1893 r.
Artist: Adelsteen Normann
Title: FIORD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A Normann Na odwrocie – na płótnie i krosnach – stemple paryskiej firmy z materiałami malarskimi: TASSE & LHOTE, Paris, Rue Fontaine 51.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: CARMEN
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: „Carmen” | F.M. Wygrzywalski Wygrzywalski, obok sygnatury, często umieszczał na swoich obrazach napis dotyczący miejsca ich powstania, a czasem określający ich treść lub – jak w tym przypadku – będący po prostu autorskim tytułem, jaki artysta nadał portretowi pani w „hiszpańskim” kostiumie.
Artist: Włodzimierz Łuskina
Title: PANNA DE CAZOTTE - EPIZOD Z REWOLUCJI FRANCUSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PANNA DE CAZOTTE – EPIZOD Z REWOLUCJI FRANCUSKIEJ, 1886 sygn. p.d.: W. Łuskina 1886. Tytułowa Panna de Cazotte , to Elizabeth, córka Jacquesa de Cazotte’a (1719-1792) pisarza, autora powiastek fantastycznych (np. Le Diable d’amoureux ), zdeklarowanego monarchisty zgilotynowanego w czasie tzw. masakry wrześniowej. Aresztowana razem z ojcem – mimo, że wkrótce zwolniona – pozostała dobrowolnie w więzieniu, odważnie, choć bezskutecznie broniąc go przed sądem Trybunału Ludowego. Jak wskazuje umieszczona na obrazie data, Łuskina namalował Pannę de Cazotte jeszcze przed swym wyjazdem do Francji. Obraz, obok czytelnych wpływów Matejki, wykazuje także mocne związki z malarstwem francuskich akademików, od którego przyjął „temat i kształt“ (A. Ryszkiewicz). Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany, m.in. w: – E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904. Pięćdziesiąt lat działalności dla ojczystej sztuki , Kraków 1905, s. 93.
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: OSTRZENIE SZABEL PRZED BITWą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Antoni Kozakiewicz | München 1875 Ostrzenie szabel przed bitwą to rodzajowa scena historyczna z XVIII wieku, przedstawiająca epizod z życia szlacheckiego dworu. Obraz zaciekawiający swą warstwą anegdotyczną i sarmacką barwnością, odwołuje się zarówno do patriotyzmu polskiego odbiorcy, jak i uczuć przypadkowego widza, dla którego przeżycia bohaterów zdarzenia były doskonale zrozumiałe. Określany w dawnych katalogach jako scena z czasów konfederacji barskiej we wrześniu 1875 roku był wystawiony w Künstlerhaus w Wiedniu, a w rok później na paryskim Salonie 1876. Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany w: - Explication des ouvrages de peinture, sculpture, architecture, gravure et litographie des artistes vivants, Exposés au Palais des Champs-Élysées, Paris 1876, s. 140, nr kat. 1130 (wymieniony pt. Avant le bataille; z opisem: Épisode du règne de Stanislas-Auguste, dernier roi de Pologne, apres la Confederation de Bar);
Artist: Caesar Willich
Title: DZIECI W BIBLIOTECE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: C Willich | pinx 1875 Ten, malowany zapewne w Monachium, portret dwojga dzieci pochodzi z okresu gdy Willich był już artystą znanym i cenionym. Obraz, pomyślany jako anegdotycznie ujęta, scenka rodzajowa, przedstawia chłopca i dziewczynkę zajętych „studiowaniem” grubej księgi w bogatym, pogrążonym w półmroku wnętrzu biblioteki. Na tym tle jeszcze wyraźniej rysują się subtelne, jasne twarzyczki dziecięce, ich drobne dłonie i delikatne włosy. Z uwagą potraktowane są także szczegóły ich strojów – widać tu dbałość artysty o wierne oddanie faktury i lśnienia tkanin, lekkości koronek i ciężkich fałdów sukni dziewczynki. Portret jest przykładem akademickiego malarstwa „salonowego”, operującego często historycznym kostiumem i cechującego się doskonałością warsztatu twórcy. Wyczuwalne są tu także inspiracje dawnym malarstwem holenderskim.
Artist: Georges Charles Coudray
Title: ARAB Z SZABLą
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Brąz, patyna miedziano-brązowa, werniksy kładzione na zimno, wys. 59 cm; sygn. na podstawie Coudray oraz znak odlewnika SOCIETE DES BRONZES DE PARIS
Artist: Władysław Czachórski
Title: PIERWSZE RÓŻE , 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Czachórski 1891 Pierwsze róże , to kompozycja znana z reprodukcji w dawnej prasie przedstawiająca uroczą, młodą damę, która „przyglądając się w zamyśleniu pierwszym różom, jakie jej z ogrodu przyniesiono, rozmyśla może na widok tych kwiatów, że i jej marzenia, jej młodość, jej wdzięk zwiędnąć mogą jak róże i ta [...] refleksja powleka chmurką jej piękne oblicze” (cyt. patrz: „Tyg.Il.” 1892). Artysta z niezwykłą subtelnością odtworzył delikatną urodę swojej modelki, jej wdzięk i elegancję, delikatność rysów, gest drobnych dłoni, puszystość włosów. Z równą uwagą potraktował też ulotne piękno kwiatów i mistrzowsko odtworzył fakturę tkanin, zwiewność koronek i lśnienie refleksów światła przesączającego się przez szybki okienne. Kompozycja opisana i reprodukowana w: Nasze ryciny, „Tygodnik Ilustrowany 1892, nr 131, tekst. s. 15, il. s. 8-9;
Title: PARA LICHTARZY (11)
Description: IInformacje o dziele: srebro; Wiedeń, Carl Wolf Para lichtarzy – podstaw do kandelabrów, na kolistych, kopułowych stopach, z tralkowymi trzonami. Powierzchnia dekorowana rytym ornamentem gerometryczno-roślinnym.
Title: ŻARDINIERA (12)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, szkło; Niemcy, Gmünd, Gebrüder Deyle Żardiniera w kształcie kolistego kosza z pałąkiem, wspartego na stopie. Brzusiec ukształtowany z czterech dużych owalnych pukli, krawędź ażurowa z motywem wici roślinnej i rozet. Wkład szklany.
Title: CUKIERNICA (13)
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 925; Gmünd, Hugo Böhm & Co. Cukiernica owalna, wybrzuszona, gładka, dekorowana czterema wydatnymi pionowymi puklami. Wnętrze złocone.
Artist: Carl Zopf
Title: W GALERII OBRAZóW
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tusz, piórko, papier, sygnowany l.d.: C. Zopf. Na odwrocie niedokończona kompozycja z postaciami kobiety i mężczyzny; tusz, piórko, ołówek, 24,7 x 30 cm (w świetle passe-partout)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: CZYTAJąCA LIST
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: L Wyczółkowski | 1889 (sygnatura drapana) Ten kameralny, swobodnie malowany portret młodej kobiety powstał w roku 1889, zapewne jeszcze podczas pobytu Wyczółkowskiego na Ukrainie lub w Warszawie, a przed jego wyjazdem do Paryża. Stylem i sposobem ujęcia portretowanej pani łączy się on ze znanymi dziełami artysty z lat osiemdziesiątych – portretami i zespołem scen salonowo-buduarowych z życia warszawskiego mieszczaństwa (Portret pani Falińskiej, Portret siostry, W buduarze). Obraz, malowany z talentem kolorysty, z wrażliwością na kolor i światło, odznacza się wysokim stopniem artyzmu. (według ekspertyzy prof. Jerzego Malinowskiego)
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: PEJZAż WłOSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A.S. Na dolnej listwie krosien nalepka z informacją o malarzu i obrazie (maszynopis; tekst w języku niemieckim); na górnej listwie napisy: – atramentem: Sviesewsky; – czerwoną farbą numer: 107936.
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: SPRZEDAWCA WAZONóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Siemiradzki | Roma Sprzedawca wazonów znany także jako Przekupień wędrowny, to „jedna z tych malowniczych pogodnych scen na tle ślicznego krajobrazu, które spod jego (Siemiradzkiego) pędzla wychodzą z takim urokiem i efektem kolorystycznym”, pisał współczesny recenzent, ubolewając nad brakiem dzieł artysty na wystawach krajowych. Obraz wystawiony w roku 1893 na wystawie w monachijskim Glaspalast, wielokrotnie opisywany i reprodukowany, trafił do zbiorów Zygmunta Rosińskiego z Poznania. W roku 1920, wraz z blisko setką innych obrazów z tej wspaniałej kolekcji, został zdeponowany w nowo otwartym Muzeum Wielkoposkim w Poznaniu, gdzie przez następne lata stanowił ozdobę galerii malarstwa polskiego. Podczas II wojny światowej, w marcu 1941 Sprzedawca wazonów znalazł się w warszawskim Salonie Sztuki „Skarbiec”, wstawiony tam przez p. Bronisławę Rakowiczową z Poznania, razem z kilkoma innymi płótnami ze zbiorów Z. Rosińskiego.
Artist: Marcel Herrfeldt
Title: SALOME
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: HERRFELDT
Artist: Hendrik Hollander
Title: W PRACOWNI MALARZA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: H. (lub M.) Hollander Cz. 1854. Na odwrocie odręczny napis na płótnie: Sold at Christye | From the Ruston Collection | May 1898. Na ramie nalepka firmy ramiarskiej z Glasgow.
Artist: Felix Wichert
Title: NA BRZEGU MORZA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: FWichert
Artist: Jan Styka
Title: PEJZAż Z RACłAWIC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Studium do Panoramy Racławickiej. Sygnowany p.d.: Jan Styka | Racławice | Las Zajączka. Prezentowany obraz Jana Styki, będący skończoną, samodzielną kompozycją pejzażową jest równocześnie jednym ze studiów krajobrazu, powstałych w ramach przygotowawczych prac do Panoramy Racławickiej. Ten właśnie pejzaż, stanowi mały wycinek dalekiego tła za oddziałem Kozaków dońskich, dragonów smoleńskich oraz umieszczonych za nimi rozciągniągniętych linii piechoty z grupą oficerów, wśród których znajduje się gen Józef Zajączek.
Artist: Joseph Heicke
Title: TABOR W GóRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Heicke 847
Title: KOMPLET SZTUćCóW NA 24 OSOBY
Description: IInformacje o dziele: Srebro pr. 800, Niemcy, Brema, Koch & Bergfeld Wyrób znanej, dużej wytwórni bremeńskiej, której początki sięgają 1829 roku. W 1859 została przekształcona w Spółkę Koch & Bergfeld i działa do dziś. Komplet sztućców (192 sztuki) o fasonie neoklasycystycznym, z trzonkami zakończonymi półkoliście, składa się z: -24 łyżek do zupy -24 noży do pieczystego -24 widelców do pieczystego -24 łyżek deserowych -24 widelców zakąskowo-deserowych -24 noży zakąskowo-deserowych -24 łyżeczek do herbaty -12 noży do ryb, oraz -12 widelców do ryb
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: PRZED MECZETEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A Wierusz-Kowalski Na krosnach drukowana, wypełniona ręcznie nalepka Salonu Artystycznego Feliksa Rychlinga w Warszawie oraz fragment innej nalepki z zachowanym fragmentem napisu: ...eller & Reiner W roku 1903 Wierusz-Kowalski wyjechał do Północnej Afryki, odwiedzając Maroko i Algier. Znalazł tam nowe inspiracje, tematy i motywy malarskie. Plonem tej podróży były obrazy o tematyce orientalnej, przedstawiające Beduinów pędzących na rumakach czy wielbłądach przez pustynny krajobraz (Z rozkazem wojennym w Maroko), ruszających do bitwy (Przed Wojną Świętą, Jeźdźcy marokańscy) czy odwiedzających pustynne oazy (Beduini). Sceny te wyróżniają się swobodną kompozycją, świetnie odtworzonym ruchem koni i ludzi, żywością barw i brawurową techniką malarską. Malowane szerokim pędzlem i szpachlą odznaczają się wyrazista fakturą i zachowują swobodę impresyjnego szkicu. Do tej grupy obrazów należy też prezentowany tu obraz Przed meczetem.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PORTRET TADEUSZA ŻUKA-SKARSZEWSKIEGO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po prawej: L. Wyczół[.] W prezentowany portrecie Tadeusza Żuka-Skarszewskiego (1858-1933) powieściopisarza, publicysty i krytyka sztuki, obrazie wysokiej klasy artystycznej, Wyczółkowski łączy wyrazisty, pogłębiony psychologicznie wizerunek swego modela z dekoracyjnością ujęcia jego postaci na barwnym, wzorzystym tle o szlachetnym kolorycie. Obraz – o ile nam wiadomo – nie był dotychczas publikowany i jest pewnym novum dla naszej wiedzy o twórczości artysty. Żuka-Skarszewskiego portretował Wyczółkowski jeszcze dwukrotnie, ale były to portrety graficzne. W roku 1904 powstała fluoroforta, zamieszczona w „Tece mieszanej”, a w roku 1913 litografia (luźna plansza). W obu wypadkach artysta sportretował Żuka-Skarszewskiego w ujęciu z profilu. Nasz obraz bliż-szy jest wizerunkowi z roku 1904 i sądzić można, że powstał mniej więcej w tym samym czasie.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: MGłY NAD MORSKIM OKIEM
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: LWyczół | 1904 Na odwrocie naklejona kartka z ekspertyzą dra Kazimierza Buczkowskiego wydaną w Krakowie 24 listopada 1944 roku, potwierdzającą autorstwo L.Wyczółkowskiego i informującą, że obraz pochodzi ze zbiorów ks. Marii Adamowej Lubomirskiej z Czerwonogrodu (dawny powiat zaleszczycki w województwie tarnopolskim).
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET NA TLE DWORKU W WIELGIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J [herb Tarnawa] M | 1909 Nieznany dotąd, autoportret Malczewskiego, przedstawiający artystę w habicie franciszkańskim, z oplecionymi różańcem dłońmi, jest swoistym „preludium” do późniejszego cyklu obrazów Moje życie (1914-1920), kompozycji z widokiem na dwór w Wielgiem, gdzie upłynęło dzieciństwo artysty (m.in. Wyjście w świat, Powrót, Moja dusza, Dzieciństwo). W naszym obrazie dwór w Wielgiem przedstawiony jest odmiennie niż na późniejszych płótnach, bo w ujęciu „z lotu ptaka”, z widokiem na długi drewniany most i daleki brzeg po drugiej stronie wody. Jest to krajobraz opisany w tzw. „Luźnych kartkach”, nieopublikowanym pamiętniku Malczewskiego, gdzie pisał on m.in.: „Okno szkolnego pokoju naszego wychodziło na wielki gazon z kwiatami, który zamykała ściana drzew wielkich. Topole nadwiślańskie, olchy i wierzby płaczące tworzyły tę ścianę. Na prawo staw zataczał półkole i rzeczką gubił się poza tą ścianą."
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: PROCESJA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: St. Batowski
Verified Artist: Yes
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA Z RóżAMI
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: sygnatura nieczytelna
Artist: Antoine Daens
Title: DZIEWCZYNKA Z LALKą
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Ant. DAENS.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: LOLA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: „Lola ach nie mogę” | F.M. Wygrzywalski 1922 Obok swojej sygnatury artysta często umieszczał na obrazach napisy określące miejsce i czas ich powstania lub autorski tytuł, w tym przypadku „Lola ach nie mogę”.
Artist: Franciszek Żmurko
Title: CHłOPCZYK W STROJU PAZIA, 1884
Year: 1884
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F Żmurko | Firenze 1884. Ten portret jasnowłosego chłopczyka, jeden z wcześniejszych znanych obrazów Żmurki, wykazuje bliskie analogie, m.in. z Portretem pazia ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie (ol. tekt. 1883). Malowany jest z charakterystyczną dla młodego artysty wrażliwością i delikatnością, z wprowadzeniem subtelnego konturu określającego owal i rysy twarzy małego modela.
Artist: Carl Haag
Title: PORTRET DAMY Z CóRKą
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, gwasz, ołówek, sygnowana ołówkiem p.d.: Carl Haag 1847 Portret damy z córką opatrzony przez artystę datą 1847, powstał zapewne jeszcze w Brukseli, gdzie artysta cieszył się powodzeniem jako portrecista.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: DZIEWCZYNKI NA TLE PEJZAżU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Wlastimil Hofman
Verified Artist: Yes
Artist: Juliusz Zuber
Title: WęDROWNY MUZYKANT
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Juliusz Zuber | Monachium | 1886 Na odwrocie nieczytelny ślad dawnego stempla, na górnej listwie krosien lakowa pieczęć z dwugłowym orłem, literami H Z A L S i napisem KRAKAU. Malowana w Monachium na podstawie wcześniejszych studiów, rodzajowa scena z życia Hucułów, jest jednym z tych obrazów, w których artysta „opowiada o cudach kolorystycznych Rusi, o cerkwiach i popach, o mołojcach i mołodyciach, o ich awanturniczym temperamencie, burzliwym a poetycznym życiu”.
Artist: Georg Genschow
Title: RYBACY U BRZEGU MORZA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: G. Genschow. 1865.
Artist: Wiktor Korecki
Title: DROGA ZIMą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Julian Fałat
Title: KRA NA WIśLE
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, gwasz, tektura, sygnowana p.d.: JFałat | Toruń 1921 (inicjały wiązane) Akwarela należy do grupy prac powstałych w czasie gdy Fałat mieszkał i pracował w Toruniu. Malował wówczas widoki miasta z jego kościołami i zamkiem krzyżackim, a często także motywy znad brzegów, szeroko tu rozlanych, wód Wisły.
Artist: Jules Moignez
Title: BAżANT
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na podstawie: Coudray oraz znak odlewnika SOCIETE DES BRONZES DE PARIS
Artist: Józef Chełmoński
Title: O ZACHODZIE SłOńCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie tektury autentyczny, odręczny napis atramentem wykonany przez najstarszą córkę artysty Jadwigę Chełmońską (1879-1928), która takim właśnie tekstem-formułką opatrywała jego obrazy, szkice i studia malarskie pozostałe po jego śmierci w dworku w Kuklówce: Autentyczność szkicu śp. Ojca mego | Józefa Chełmońskiego stwierdzam | Jadwiga Chełmońska. Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany w: - Józef Chełmoński (1849-1914). Wystawa monograficzna, Opracowanie T.Matuszczak, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1987, s. 94, nr kat. 106, il. 90.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PIERWSZA PIEśń - PRZEDWIOśNIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: 1918 | Wlastimil Hofmann Na odwrocie owalny stempel Magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie oraz napis kredką: 73x60½. U dołu naklejka (druk, rękopis) o treści: Z.ZIEMBICKI | KRAKÓW. PLAC MARYACKI 2. | Autor: Hofman Wlas. | Tytuł dzieła: Pierwsza pieśń | Cena sprzedaży: 1680 kop. rama | Max Baxe (?) Obraz, będący pozornie zwyczajną scena rodzajową z płowowłosym dzieckiem wpatrzonym w skowronka, zrywającego się do lotu znad zmrożonej i pokrytej jeszcze płatami śniegu ziemi – w odniesieniu do daty swego powstania i właściwym Hofmanowi sposobom malarskiej wypowiedzi – nabiera szerszych, symbolicznych znaczeń. Data 1918 sugeruje treści patriotyczne – nadchodzącą wiosna może być nie tylko wiosną w przyrodzie, ale i wiosną niepodległości, której czeka ten zamyślony, symbolizujący nowe pokolenie chłopiec.
Verified Artist: Yes
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET MłODEJ KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: T Axentowicz | 1912 Na odwrocie odręczne napisy ołówkiem: Teodor Axentowicz | Studium portretowe | z R. 1912. olejne na płótnie | i na desce | sygnowane u dołu obrazu; poniżej ukośnie: 46 x 63½; oraz u dołu: Studium portretowe | (młodej Ormianki) | płótno, deska 1912. Nalepka (druk, stemple, maszynopis) z wystawy pośmiertnej Teodora Axentowicza w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w 1939 roku – z tytułem obrazu Studium portretowe i numerem katalogu: 90. Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany w: - Teodor Axentowicz 1859-1938, Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP, Kraków 1938, s.12, nr kat. 90 (jako Studium portretowe, własność Władysława Federowicza).
Artist: Jerzy Kossak
Title: ODWRóT SPOD MOSKWY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Jerzy Kossak Obraz jest jednym z autorskich powtórzeń znanej kompozycji Jerzego Kossaka przedstawiającej powracających spod Moskwy żołnierzy Wielkiej Armii, którzy zziębnięci i zmęczeni dostrzegają wśród mgieł i śnieżnej zadymki zjawiskową głowę Sfinksa, będącą przypomnieniem dni zwycięstw i nadziei bądź symbolem zmienności losów ludzkich. (porównaj np: K.Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992, il. 55, 56)
Artist: Stanisław Masłowski
Title: W PODRóżY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana l.d: STANISŁAW MASŁOWSKI 1914.
Title: ŻARDINIERA (45)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, szkło; Gmünd, Gebrüder Deyle Żardiniera secesyjna, owalna, wsparta na czterech wolutowych nóżkach, z dwoma wysokimi uchami na dłuższej osi. Powierzchnia podzielona płynnymi liniami na nieregularne rezerwy. Wkład szklany. Na boku ryty monogram OK.
Title: PARA LICHTARZY (46)
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 12; Niemcy, T.Struber & Söhne Lichtarze gładkie, na okrągłych stopach, z wrzecionowymi trzonami, na których grawerowane owalne rezerwy.
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: SłONECZNE POPOłUDNIE
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Włodzimierz Tetmajer
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: ODPOCZYNEK MYśLIWEGO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kaz. Pochwalski | 1939 r. Na odwrocie nalepka pośmiertnej wystawy Kazimierza Pochwalskiego w krakowskim TPSP w 1956 r.
Artist: Joseph Carl Berthold Puttner
Title: JEZIORO WśRóD SKAł
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J.C.B. Püttner 1867 Na odwr. wzdłuż górnej krawędzi (ołówkiem): No 5 [...] | J.C.B. Puttner | 1863 r .; p.d. nalepka (długopis): Puttner Josef Karl Berthold (1821-1881) | (Austria) ; ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2000 r.
Artist: Stanisław Janowski
Title: WIOSNA WE FLORENCJI, 1904
Year: 1904
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ST. JANOWSKI. FLORENCYA 1904 Na odwrocie l.g. nalepka aukcyjna Agra-Art. Obraz zapewne przedstawia niewielki Castello di Vincigliata. Ten malowniczo położony, otoczony murem, zamek znajduje się na obrzeżach Florencji.
Artist: Kazimierz Żwan
Title: PEJZAŻ ROMANTYCZNY, OK 1830
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Żwan 8 [...] Na górnej listwie krosien odręczny napis: No 2 Pejzaż romantyczny , obraz przesycony lirycznym, poetyckim nastrojem, w pełni odpowiada estetyce I poł. XIX w. Artysta połączył tu elementy realizmu i idealizmu; pejzaż odznacza się harmonią, spokojem i uczuciowością. Wysokie drzewa ocieniające spokojne wody stawu zróżnicowane są różnymi odcieniami drobiazgowo odtworzonego listowia, różowiejące od zachodzącego słońca niebo wnosi nastrój pogodnego późnego popołudnia, a ujęta w powolnym ruchu drobna sylwetka płynącego łódką mężczyzny zdaje się być w zupełnej harmonii z otaczającą go naturą.
Artist: Johann Daniel Holz
Title: POJENIE KRóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Joh. D. Holz
Artist: August Dressel
Title: JESIENIą NA MOKRADłACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. Dressel | 80 Na odwrocie płótna nalepka z napisem atramentem: Herbstag am Moor, Motiv Grũnnewald | Preis: MK 300 - | August Dressel, Berlin S.W. | Julton [...] 8,IV; Na krosnach czarną farbą napis : 744 oraz nalepka wystawy objazdowej – Ausstellung Verband – m.in. w Düsseldorfie, Kolonii, Frankfurcie i Monachium z podanym tytułem obrazu, nazwiskiem i adresem autora a zarazem właściciela obrazu.
Artist: Edward Okuń
Title: WIDOK NA RAGUZę
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: EOKVŃ 1932 [inicjały wiązane] Na odwrocie autorski napis na płótnie: RAGUZA Widok na Raguzę (dawna nazwa Dubrownika) należy do dużego zespołu pejzaży z wybrzeży Adriatyku, powstałych podczas dłuższego pobytu Okunia w Jugosławii w latach 1930-1933. Po powrocie do kraju – w roku 1933 – artysta zaprezentował je (60 prac) na wystawie w warszawskiej Zachęcie. Wystawione pod wspólnym tytułem Jadran, wzbudziły podziw publiczności i uznanie krytyki, zachwycając walorami światła i koloru oraz dekoracyjnością. Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany w: - Przewodnik 80. „Jadran” (Brzegi Adriatyku w Jugosławii). Wystawa Edwarda Okunia [...], Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1933, s. 3, nr kat. 2. - E.Charazińska, E.Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, Warszawa 1995, il. s. 145.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: STRAżNIK NOCNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F Wygrzywalski Roma 1900 Obraz będący ciekawym studium światła, które z głębokiego mroku wydobywa postać mężczyzny grzejącego ręce nad ogniskiem, jest zapewne tożsamy ze Strażnikiem nocnym, wystawionym w roku 1901 w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych. Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany w: - E.Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904. Pięćdziesiąt lat działalności dla ojczystej sztuki, Kraków 1905, s. 180.
Title: PARA KANDELABRóW
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 925; Studgart, Ernst Menner Para kandelabrów pięcioświecowych, czteroramiennych z kwadratowymi, wielolistnymi stopami i tralkowymi trzonami, dekorowanymi pionowymi puklami. Ramiona esowate, z przewiązkami. Przykład monumentalnych, eleganckich kandelabrów stołowych, nawiązujących do formy i dekoracji wykształconych w latach 40. XIX w. i chętnie później powtarzanych. Wytwórnia Mennera odnotowana została tylko w latach 30.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: BRZEG MORSKI W ANZIO
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: F.M.Wygrzywalski | P. di Anzio 905 ...... Nerona Prezentowany tu obraz przedstawia brzeg morski w Anzio (dawne Antium), mieście w Lacjum, nieopodal Rzymu, położonym na skalnym cyplu wysuniętym daleko w morze. W Anzio, miejscu urodzin Nerona, znajdują się, m.in. ruiny jego pałacu.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET KSIęDZA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J Malczewski | 1903
Artist: Jan Matejko
Title: PORTRET A. KIZIORA - OGRODNIKA Z WOLI JUSTOWSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz po konserwacji; na odwrocie napis na płótnie dublującym: Portret Adama Kiziora | Ogrodnika z Woli Justowskiej | Jan Matejko | 188 [.] r. Nalepka z wystawy w towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie w 1950 roku (z nazwiskiem autora, tytułem i techniką obrazu oraz numerem katalogu wystawy). Na ramie numer inwentarzowy Mu-zeum Mazowieckiego w Płocku (MMP/D/266/72), gdzie obraz był zdeponowany w latach 1972-1989. Portret Adama Kiziora, co najmniej od roku 1927, należał do zbiorów hr. Jerzego Mycielskiego z Wiśniowej k.Jasła. Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany w: - E.Chwalewik, Zbiory polskie. Archiwa, biblioteki, gabinety, muzea i inne zbiory przeszłości w Ojczyźnie i na obczyźnie..., t. 2, Warszawa-Kraków 1927, s. 506; - Jan Matejko i jego szkoła. Katalog wystawy, opracował T.Grott, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Kraków 1950, s. 10, nr kat. 16;
Artist: Alfons Karpiński
Title: RóżE I CZARA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany pośrodku: AKarpiński. Na ramie drukowana, wypełniona ręcznie nalepka Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego w Krakowie z tytułem obrazu Róże i czara, opisem jego techniki i wymiarów oraz numerem katalogu Salonu: 92/39.
Artist: Wojciech Weiss
Title: MODELKA W PRACOWNI, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WWeiss (inicjały wiązane) Na odwrocie stemple na płótnie – numer katalogu 0837 i faksymile sygnatury artysty – wiązane litery WW3. Artysta malował ten obraz w swojej pracowni w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Artist: Joanna Sarapata
Title: AKT, 1998
Year: 1998
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po prawej: SARAPATA | 98
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800; wys. dzbanka - 23,5 cm, imbryka – 17, cukiernicy – 11,5, mlecznika – 10, dł. tacy – 53,5; Frankfurt nad Menem, wytwórnia Lazarus Posen Witwe Komplet herbaciano-kawowy z naczyniami gładkimi, na planie sześcioboku, z korpusami wybrzuszonymi, dekorowanymi profilami pod krawędziami górnymi. Nakrywy dzbanków na zawiasach, ucha z kościanymi izolatorkami. Taca owalna, z kołnierzem.
Artist: Olga Boznańska
Title: BłęKITNY WAZON
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Olga Boznańs... Na odwrocie autorski (?) napis ołówkiem: 1.95 Olga Boznańska
Artist: Alfons Karpiński
Title: RóżE I PORCELANOWE PUZDERKO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po lewej: A.Karpiński
Artist: Józef Pankiewicz
Title: MARTWA NATURA Z BAKłAżANAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: Pankiewicz Na odwrocie drukowana, wypełnione ręcznie nalepka: WYSTAWA OBRAZÓW „CZWÓRKA” | Kraków ul. Sienna 2 | Wystawca: Józef Pankiewicz | Dzieło: Martwa natura | Cena: 4.500 k.... h ... | Rodzaj dzieła: ol. | Nadesłano dnia: czerwiec 1917. Fragment nalepki wystawy w warszawskim TZSP: 16993 Autor Józef Pankiewicz | 12/ Martwa natura Melon | Rodzaj dzieła ol. | II 191 [.]. Na krosnach cztery stemple krakowskiego Składu Papieru i Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz, Pl. Matejki Hotel Centralny oraz po dwa stemple z numerami 58 i 43, odpowiadającymi wymiarom obrazu.
Title: PATERA (67)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Srebro, szkło; Kopenhaga, sprzedawca Monichen Patera – żardiniera kolista, ażurowa, neoklasycystczna dekorowana meandrem z rozetami i liśćmi akantu we fryzie arkadek.
Title: ŻARDINIERA (68)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 875, szkło kryształowe, drewno; Estonia, Tallin, znak wykonawcy trudno czytelny. Kryształowa, owalna, łódkowata czara szlifowana w soczewki, osadzona na niskiej podstawie srebrnej. Po bokach dwa uchwyty ze srebra i czernionego drewna dekorowane srebrnymi nitami i antabami. Ta bardzo elegancka żardiniera jest dobrym przykładem stylu art dèco poziomu twórczości złotniczej mniejszych ośrodków europejskich. Wykonawcą mógł być Johannes Nömman, właściciel wytworni czynnej do 1940 r. lub nieznany złotnik cechujący monogramem AN.
Title: PATERA (69)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, szkło kobaltowe; Niemcy Patera – żardiniera w kształcie kolistej, ażurowej czary wsparta na czterech nóżkach. Powierzchnia bogato dekorowana wicia roślinną, ptakami i kwiatową girlandą.
Artist: Piotr Michałowski
Title: STAJENNY I KONIE
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, ołówek, papier; sygnowana l.d.: P Michalowski Akwarela pochodzi zapewne z lat 1832-1835, z okresu pierwszego pobytu Michałowskiego w Paryżu. W tym czasie prace artysty cieszą się ogromnym powodzeniem i „cały Paryż lata za jego końmi: artyści, amatorowie, znawcy, nieznawcy [...] jest to człowiek nadzwyczajny: ma stado w głowie i więcej jeszcze bo sprzedaje swoje konie na wagę złota, czego by z żywymi końmi nie dokazał”. Wiele akwarel zakupiono wówczas do Anglii i Ameryki, inne zostały we Francji, „a osoby które je posiadają, nie pozbyłyby się ich za żadną cenę”. Sam artysta pisał do Stanisława Ostrowskiego w liście z 1833 r.: „Bądź tak dobry pójść do mego marszanda rysunków i zapytać go, czy życzy sobie, abym mu przysłał dwa wnętrza stajni, które mu się podobały, to znaczy konie, które widział u p. Charlet i szare konie. Mam amatorów na te dwa duże rysunki i jeżeli zdecyduję się na pozbycie ich za 500 fr., powinienem dać mu pierwszeństwo.
Artist: Salvadore Dali
Title: KOMPOZYCJA SURREALISTYCZNA
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana ołówkiem pod ryc. l.: EA, p.: Dali Motyw zegara o miękkim, spływającym cyferblacie po raz pierwszy pojawił się w malarstwie Salvadora Dali w 1931 roku w obrazie Uporczywość pamięci. Praca ta oddziałała tak sugestywnie na publiczność i krytykę, zwłaszcza amerykańską, że odtąd zwykło się ją uważać za sztandarowe dzieło surrealizmu i nieledwie symbol tego ruchu (mimo wykluczenia jego autora z grupy surrealistów w 1934). Powielany w niezliczonych reprodukcjach, również w twórczości samego Salvadora Dali, motyw ten pojawiał się w różnych wersjach.
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: ASTRY I GLADIOLE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Stefan Filipkiewicz | 1930 Na krosnach nalepka wystawowa z 1931 roku.
Title: KABARET DO PRZYPRAW (73)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 934, szkło, drewno; Holandia, cechy wykonawcy trudno czytelne (LC?) Czterolistna oprawa naczyń do przypraw, z uchwytem dekorowanym roślinnie na tralkowym trzonie. Flakony ze szkła prasowanego, z powierzchnią dekorowaną w „brylant”: dwa ze szklanymi korkami, dwa – ze srebrnymi nakrywami na zawiasach.
Title: ŻARDINIERA (74)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 3, szkło; Kraków, złotnik JW. Owalna, wsparta na czterech kulach, z bokami dekorowanymi szerokimi pionowymi puklami. Na dłuższej osi dwa ucha jeszcze o rodowodzie secesyjnym. Wkład szklany, z brzegiem rozchylonym, szlifowanym.
Title: DZBAN (75)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, szkło; Gműnd, wytwórnia Otto Woltera Dzbanek secesyjny szklany, silnie wybrzuszony w dolnej partii, dekorowany grawerowanymi motywami roślinno-kwiatowymi. Krawędź ujęta w srebrne okucie z nakrywą na zawiasie, zdobione reliefową dekoracją kwiatową. Ucho srebrne łamane. Bardzo dobry przykład modnych wówczas szklanych naczyń w oprawach srebrnych, wychodzący poza przeciętną produkcję ówczesnych wytwórni niemieckich.
Title: CUKIERNICA (76)
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800; Niemcy, sprzedawca M. Hansen Cukiernica kolista, gładka, z pasem lancetowatych liści pod krawędzią, z dwoma poziomymi uchami. Plaska nakrywa zwieńczona uchwytem w kształcie pąka kwiatu. Wnętrze złocone.
Title: PATERKA (77)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, szkło; Gműnd, Gebrűder Kőhn Prostokątny, wsparty na czterech nóżkach, z pałąkiem na zawiasie i szklanym wkładem. Boki ażurowe, dekorowane motywem wazonów z kwiatami. W rezerwie pod pałąkiem ryty monogram GE.
Title: SZKATUłKA (78)
Description: IInformacje o dziele: srebro częściowo złocone pr. 12; Polska, złotnik MI Prostokątne, z nakrywą na zawiasie, dekorowaną uskokami i grawerowanym monogramem JS w wieńcu laurowym. Forma i wielkość odpowiada używanym ówcześnie cukiernicom. Jednak brak obowiązkowego w pojemnikach na cukier zamka, wskazywałby, że jest to raczej naczynie na kosztowności lub element zastawy toaletowej.
Title: PARA LICHTARZY (79)
Description: IInformacje o dziele: Wiedeń, złotnik Alexander Birkl Para lichtarzy z wysklepionymi stopami, wspartymi na trzech ażurowych nóżkach, z sześciobocznymi tralkowymi trzonami i wazonowymi tulejkami. Powierzchnia giloszowana i grawerowana w motywy roślinne.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY (80)
Description: IInformacje o dziele: Dł. tacy 36 cm, wys. dzbanka do kawy – 16 cm, imbryka – 16 cm, mlecznika – 7,7 cm, cukiernicy – 12,5 cm; Szwajcaria, Schaffhausen, Jezler & Co, pocz. XX w. Komplet czteroczęściowy. Krawędź tacy i górne brzegi naczyń dekrowane pasem wici bluszczu. Na tacy grawerowany monogram DC. Wnętrza cukiernicy i mlecznika złocone.
Title: PATERKA NA OWOCE (81)
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800; Niemcy Na owalnej stopie przechodzącej w niski trzon. Talerz dekorowany motywami gryfów i wici roślinnej.
Title: PATERKA (82)
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800; Niemcy, Heilbronn, Bruckmann & Sőhne Paterka – kosz do ciastek, secesyjna, owalna, ażurowa, z dwoma uchami, dekorowana motywami geometrycznymi i bardzo stylizowanymi roślinnymi. Boki silnie rozchylone.
Title: PATERA (83)
Description: IInformacje o dziele: Berlin, złotnik nieokreślony Patera na niskiej stopie, z z brzuścem przewężonym. Brzeg profilowany z przewiązkami.
Title: PATERA DO TORTU (84)
Description: IInformacje o dziele: Brema, Wilkens & Söhne, sprzedawca H.Gumpert Okrągły talerz z profilowanym, falistym brzegiem, wsparty na spiralnie dekorowanym trzonie.
Title: KOSZ AżUROWY (85)
Description: IInformacje o dziele: Gotha, Kallmeyer & Harjes Półkolisty, z pionowymi ażurami. Na krawędzi moletowany pas palmetek.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY
Description: IInformacje o dziele: Srebro pr. 835, wys. dzbanka – 16 cm, imbryka – 14, mlecznika – 8,1, cukiernicy – 9,5, dł. tacy 48 cm; Pforzheim, Lutz & Weiss Garnitur herbaciano-kawowy złożony z dzbanka do kawy, imbryka, mlecznika, cukiernicy i tacy. Naczynia w kształcie gładkich spłaszczonych kul, dekorowanych przy krawędziach skręconym sznurem. Ucha dzbanków z drewnianymi izolatorkami, nakrywy na zawiasach. Taca owalna.
Title: POZYTYWKA ZE śPIEWAJąCYM PTAKIEM
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Srebro złocone, złoto; Genewa, sygn. Charles Bruguir nr 501 Pudełko ze srebra złoconego, prostopadłościenne, z pionowymi krawędziami uskokowo zaokrąglonymi. Boki dekorowane fryzem neogotyckich arkadek i rozetek na tle giloszowanym, na dnie grawerowany neorokokowy kartusz kwiatowy. Powierzchnia górna zdobiona repusowaną wicią roślinną, otaczającą owalną złotą nakrywkę podnoszoną przez dźwignię umieszczoną na boku pudełka, i ukazującą poruszającego się ptaszka. Poruszenie dźwigni powoduje także unieruchomienie mechanizmu i zamknięcie klapki. Jeden z boków dłuższych pudełka jest także nakrywką pojemnika. Mechanizm grający fletowy, z fusée. Przedmiot niezwykle rzadki na polskim rynku antykwarskim.
Title: WAZON (90)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Szkło powlekane, trawione, szlifowane; sygn. Daum/Nancy i krzyż maltański Wazon na okrągłej stopie brązowej, z korpusem kielichowatym z brązowymi i pomarańczowymi kwiatami petunii na tle pomarańczowym, częściowo barwiony pudrami.
Title: WAZON (91)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Szkło powlekane, trawione, szlifowane, matowane; sygn. Gallé; Emil Gallé, Nancy Wazon cylindryczny, z wylewem trójlistnym. Korpus bezbarwny, barwiony pudrami żółto, przy podstawie fioletowo, dekorowany kwiatami akacji.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Srebro pr. 800 i 835, drewno, wys. dzbanka – 23,5 cm, imbryka –18, mlecznika – 16,4, cukiernicy – 13,7 cm. Taca dobierana, firmy Wilkens & Söhne z Hanau Garnitur herbaciano-kawowy, złożony z dzbanka do kawy, imbryka, mlecznika, cukiernicy oraz nieoryginalnej owalnej tacy. Naczynia gładkie, dzbanki i mlecznik o formach owoidalnych, dekorowane na stopach i górnych krawędziach pasami lancetowatych liści. Uchwyty nakryw w kształcie szyszek. Ucha z ciemnionego drewna.