Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Baj sygn. na odwr. na płótnie: Stanisław Baj | Rzeka Bug | 2020 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: BRZEGI – CZERWIEC 5, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 78 x 63,5 cm - wym. w świetle oprawy sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1140/1987 . na odwr. na płycie l.g. nalepka z danymi obrazu Tatrzański krajobraz – początkowo pozostający na uboczu dominującego, publicystycznego nurtu – z biegiem lat zyskiwał coraz większą autonomię w twórczości artysty. Zasłużony „demaskator wad narodowych“ w 2. połowie lat 80. zwrócił się w stronę wnikliwej obserwacji natury, której zmienność była dla niego niewyczerpanym źródłem inspiracji. Widoki ulubionych okolic – m.in. Łagowa, Kamionki Galicyjskiej, Porąbki i przede wszystkim Brzegów – ukazywał w różnych porach roku, dnia i w każdej pogodzie. Prezentowane w katalogu dzieło to malowany z czułością, pełen ciepła „portret“ ukochanej wsi w letniej odsłonie. Majaczące w oddali szczyty, kwietne łąki i kryta strzechą drewniana chata są też próbą „rekonstrukcji tego, co przemija“ i uchronienia od zapomnienia piękna polskiej prowincji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Ryszard Zieliński
Title: PEJZAŻ Z ŻARNOWA (ALBO GŁUCHA PROWINCJA), 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jurry | 79 sygn. na odwr. na płótnie flamastrem: PEJZAŻ Z ŻARNOWA | (albo „Głucha prowincja“) | W-WA, MARKOWSKA 16 M 33 | Nr leg. 7758 [słabo czytelny] Jurry, urodzony w podkieleckiej wsi koło Paradyża – był barwną postacią życia artystycznego lat 60. i 70. w Warszawie, uznawany za prekursora polskiego pop-artu. Gdy w 1968 kończył studia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, miał już za sobą głośną wystawę Grupy NEO-NEO-NEO, którą wraz z Janem Dobkowskim pokazał na trzecim roku studiów. Młodzi artyści (uczniowie Jana Cybisa) buntowali się przeciwko malowaniu martwych natur i aktów, a za cel stawiali sobie związanie malarstwa z codzienną rzeczywistością. Malarstwo miało być próbą mówienia o współczesnym człowieku przy pomocy znaków i skojarzeń, a symboliczny przekaz odnosił się zarówno do treści uniwersalnych, jak i aktualnego kontekstu politycznego. Jednak w końcu lat 70. pojawiły się w twórczości Jerzego Ryszarda Zielińskiego pejzaże, o których Ireneusz Szubert (autor wstępu do niewydanego katalogu ostatniej za życia indywidualnej wystawy Jurry – Zgrzyt w Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, 1978) pisał: pejzażyki wywodzące się ze zwalczanego niegdyś koloryzmu, ciągoty do sielanki. Zieliński pokazał wówczas takie obrazy na Mazowieckiej,... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZEK DLA RYŚKA, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DUDA GRACZ . 1985 . na odwr. śr. nalepka autorska z danymi obrazu Do obrazu dołączony jest certyfikat autentyczności podpisany przez Agatę Dudę Gracz. W certyfikacie towarzyszącym obrazowi córka artysty Agata Duda Gracz zaznacza, że portret nie był malowany „z modela“, ale powstał jako dedykacja – „dla Ryśka“. Według przekazu obecnego właściciela, z osobą adresata można identyfikować Ryszarda Riedla (1956-1994), legendarnego lidera grupy Dżem. W przedstawieniu rolę symbolicznego komentarza do samopoczucia i kondycji portretowanej osoby pełni element „jurajskiego“ pejzażu w tle. Nawiązuje do cyklu malarskiego o tym samym tytule z lat 1984-1986, w dużej mierze poświęconego wątkom śmierci i przemijania. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: POETA II, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: PORTRET RYSZARDA MARKA GROŃSKIEGO na odwr. na płycie naklejona nalepka wypełniona flamastrem: POETA II / olej, pilśń. 24 x 24 cm / | Jerzy Duda-Gracz. 1974. | Katowice ul. Grabowa 5/14 | 40-172 , na desce naklejonej na płytę napis oł.: DEP 30 Ryszard Marek Groński (1939-2018) – pisarz, poeta, publicysta, twórca tekstów piosenek i opowiadań dla dzieci – był znaczącą postacią polskiej sceny kabaretowej oraz autorem opracowań na temat jej historii. Współpracował z wieloma czasopismami, m.in. satyrycznymi „Szpilkami“. W latach 70. na ich łamach swoje prześmiewcze rysunki zamieszczał – zacieśniający wówczas związki z estradowym środowiskiem – Jerzy Duda Gracz. Znajomość malarza z takimi artystami jak Kazimierz Grześkowiak, Jonasz Kofta, Wojciech Młynarski oraz „tytułowy“ Ryszard Marek Groński – owocowała wykonywaniem licznych portretów. W prezentowanym przedstawieniu malarz skupił się nie tylko na oddaniu cech fizjonomicznych satyryka, ale także na atrybutach profesji. Ujęty w swobodnej pozie, uśmiechnięty młody mężczyzna siedzi we wnętrzu przypominającym rzemieślniczy warsztat. Techniczny charakter pomieszczenia podkreśla wtłoczony w obręb kompozycji zębaty mechanizm. Ta wyjątkowa, na poły symboliczna sceneria sprawia, że tytułowy poeta jawi się jako trafnie oceniający rzeczywistość fachowiec, którego... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: DZIEWCZYNA, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po p. wzdłuż krawędzi: Jerzy Duda-Gracz. 1966 r. na odwr. płyty naklejone płótno z sygnaturą: „DZIEWCZYNA“ – olej – 46 x 90 cm | nr. w katalogu – 10 | mal. Jerzy Duda-Gracz. 1966 r. Utrzymany w tonacji ciepłych brązów portret młodej kobiety powstał we wczesnym okresie twórczości artysty, zafascynowanego wówczas tematyką żydowską. W latach 60., jako młody adept sztuki, utrzymywał bliskie kontakty z lokalną społecznością Żydów, poznawał jej obrzędy i obyczaje. W 1961 roku, jeszcze będąc uczniem liceum plastycznego, prowadził ćwiczenia z malarstwa i rysunku w zrzeszającym jej członków częstochowskim klubie. W latach 1962-1968 – czasie studiów na Wydziale Grafiki w katowickiej filii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie – kontynuował szkolenia dla młodzieży żydowskiej w Katowicach. Zainteresowanie kulturą i historią mojżeszowej mniejszości zaowocowało powstaniem serii linorytów „Judaica“ (1965-1968) i „Getto“ (1966-1969) oraz cyklem obrazów malowanych olejem na tekturze, również zatytułowanym „Getto“ (1966). Ich wystawa, będąca pierwszą w dorobku artysty, została pokazana w siedzibach Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Żydów w Gliwicach, Katowicach i Warszawie. W tym samym roku, obok przejmujących dzieł należących do wspomnianego „Getta“,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Zbigniew Makowski
Title: LE BUT DE NOTRE CARRIERE C’EST LA MORT..., 1976
Year: 1976
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: Zbigniew Makowski | B... [nazwa miejscowości?] XII 1976 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: TOALETA
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Obraz reprodukowany w : Jerzy Nowosielski, Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, str. 174, poz. 227
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. PARASKIEWA, 1981
Year: 1981
Tools: acrylic
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na desce śr.g. flamastrem: 2 ; oł. l.g.: E. Dzikowska Konsultacja merytoryczna: Andrzej Szczepaniak. Dzieło skatalogowane w archiwum Fundacji Nowosielskich. (...) sztuka malarska, jeżeli jest dobra, cała należy w swojej istocie do domeny „sacrum“. Tematycznie tylko może być świecka albo sakralna. Ale wewnętrznie, jeżeli chodzi o jej prawdziwy wyraz, o jej oddziaływanie, musi cała należeć do domeny „sacrum“ . Jerzy Nowosielski Jerzy Nowosielski wychowany na styku dwóch kultur, Wschodu i Zachodu, stworzył w swoim malarstwie niezwykłą syntezę ikony i sztuki awangardowej. Z ikoną zetknął się już w dzieciństwie. Urodził się w rodzinie polsko-ukraińskiej, ochrzczony został w kościele greko-katolickim, chodził z ojcem do cerkwi. Jednak – jak wspomina – dopiero wizyta w lwowskim Muzeum, zaraz po wybuchu wojny, wywarła na nim niezapomniane wrażenie: świadomość moja została zaatakowana przez kolosalną wręcz ilość ikon, które były pierwszorzędnymi dziełami sztuki . (...) Wrażenie było tak silne, że tego spotkania z nimi nigdy nie zapomnę. Patrząc odczuwałem po prostu ból fizyczny, kręciło mi się w głowie, brakowało tchu w piersiach, nogi odmawiały posłuszeństwa, nie byłem w stanie przejść z jednej sali do drugiej (...) Wszystko to, co później realizowałem... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT NA PLAŻY, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. wzdłuż dolnej krawędzi: JERZY NOWOSIELSKI 1992 , powyżej dedykacja Konsultacja merytoryczna: Andrzej Szczepaniak. Autorstwo potwierdzone przez Fundację Nowosielskich w Krakowie. Kobieta pozostała ulubionym i najwdzięczniejszym modelem malarza, na zawsze zachowuje mistyczno-infernalną dwuznaczność. Wydłużone i ascetyczne akty – przefiltrowane przez doświadczenie ikony – są przykładem estetycznej sublimacji zmysłowości, wciąż zachowując jednak niezwykły ładunek erotyzmu – pisała badaczka twórczości Nowosielskiego, Krystyna Czerni. – Akty traktuję zasadniczo tak samo, jak ikona traktuje twarz. Ikona przecież z ciała ludzkiego wypracowała tylko schemat rąk i twarzy. Natomiast ja chciałbym zrobić z ciałem kobiecym to, co ikona zrobiła z twarzą . – A więc przekazać erotyzm tam zawarty? – Chciałbym, aby tam był erotyzm, bo z chwilą, kiedy akt zanadto wysterylizuję, to mija się on z celem. Więcej – chciałbym ten erotyzm włączyć właśnie do swoich obrazów. – A jak się to Panu udaje? – Częściej udaje mi się to w obrazach świeckich, w ikonie rzadziej. Chciałbym, aby to było cielesne, aby to było ciało subtelne ze wszystkimi właściwościami ciała realnego. Cała sprawa polega na tym, aby jak najwięcej elementów rzeczywistości biologicznej wprowadzić... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Dobkowski
Title: PANNY, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | „Panny“ 1975 | 61 cm x 50 cm. olej ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: BEZ TYTUŁU, 1994
Year: 1994
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 101 x 143 cm - wym. w świetle ramy sygn. p.d.: 16 FS 94 , obok: W [w kółku] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: AKT (NUE), 1969
Year: 1969
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: Lebenstein 69 „Nue“ na odwr. zarys rysunku dłg., sygn. tuszem śr. g.: Lebenstein 1969 | „Nu“ | encre et pastel , niżej oł.: Lebenstein 69 na odwr. oprawy śr. nalepka Galerii Wahl, l.g. pieczątka zezwolenia na wywóz za granicę. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA, 1961
Year: 1961
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22,2 x 23,8 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. tuszem l.d.: figure , p.d.: Lebenstein 61 l.d. ślad suchej pieczęci [marka papieru?] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: WIELKI KANION (GRAND CANYON), 1982
Year: 1982
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: Lebenstein 82 | „Grand Canyon“ na pierwotnym odwrociu oprawy dołączonym do obrazu trzy nalepki p.g.: Centralnego Biura Wystaw Artystycznych-Zachęta z danymi obrazu i nr kat. 105 oraz nalepka: EXPO ZACHĘTA | VARSOVIE | 3/32 , l.d.: nalepka z napisem flamastrem: 17 A.
Artist: Józef Czapski
Title: TANGO PARYŻ, OK. 1967
Tools: pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,2 x 18,6 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. flamastrem p.d.: J C. , obok oł.: Tango | Paryż na odwr. czerownym tuszem g.: Terzieff w Tango. Dopisek najpewniej odnosi się do przedstawienia dramatu Tango Sławomira Mrożka, którego paryska premiera w reżyserii Laurenta Terzieffa miała miejsce w Théâtre de Lutece 18 lutego 1967. Istnieją inne rysunki podobnie sygnowane, przedstawiające postaci i sceny z dramatu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: INTERMEZZO, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein. 93 na odwr. na g. listwie krosna l.: 7 , p.: INTERMEZZO , na śr. listwie nalepka z napisem: 10 E ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1965
Year: 1965
Tools: pen
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem na odwr. śr.d.: BEKSIŃSKI 65 Pochodzenie: Rysunek pochodzi z kolekcji Janusza Boguckiego (1916-1995) – historyka sztuki, krytyka i kuratora, autora wielu książek poświęconych historii i teorii sztuki. O rysunkach Beksińskiego z poł. lat 60., tak pisał Tadeusz Nyczek ( Zdzisław Beksiński , Arkady Warszawa 1989, s. 9): Odchodzi w nich już daleko od form na poły abstrakcyjnych, rysowanych ołówkiem w latach pięćdziesiątych i na początku sześćdziesiątych. Te obecne, tworzone przeważnie piórkiem albo czarnym długopisem, były już bez wyjątku figuratywne. Reprodukowane odtąd w dziesiątkach katalogów, gazet i innych publikacji, staną się sztandarowymi, charakterystycznymi dla pierwszego okresu „właściwego“ Beksińskiego dziełami, rozpoznawalnymi na pierwszy rzut oka jako „styl Beksińskiego“. Zaskakują oglądającą publiczność zarówno formą plastyczną, jak tematami. Są to bowiem rysunki prawie bez wyjątku określane jako „erotyczne“, przy czym erotyzm ich jest ostry, agresywny, biologiczny. Ba, ocierają się niemal o pornografię. Jest w nich jednak coś, co nie pozwala na zbyt jednoznaczne kwalifikacje. Coś, co wręcz odwraca uwagę w inną stronę: specyficzne potraktowanie ludzkiego ciała. Nie jest to bowiem ciało rysowane realistycznie ani tym bardziej naturalistycznie, choć przecież w pewnych fragmentach naturalizm... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Tools: pen
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na podkładzie pod kadrem rysunku l.d.: BEKSIŃSKI , p.d.: 1968 sygn. na odwr. dłg.: BEKSIŃSKI 68. powyżej dwie pieczątki wywozowe na odwr. oprawy śr.g. nalepka z IX Międzynarodowego Konkursu Rysunku im. Joana Miró 27 V – 26 VI 1970: PATRONAT PREMI INTERNACIONAL DIBUIX JOAN MIRÓ | BARCELONA | [nr i data konkursu, nr zgłoszeniowy pracy], obok po p. pieczątka odnosząca się do tego samego wydarzenia, poniżej atramentem wym.: 32,5 x 23 Pochodzenie: Rysunek pochodzi z kolekcji Janusza Boguckiego (1916-1995) – historyka sztuki, krytyka i kuratora, autora wielu książek poświęconych historii i teorii sztuki. Obraz reprodukowany i opisany: – I. Kłak, Zdzisław Beksiński , „Profile“, nr 2, 1969, s. 54; – Beksiński. Photographies. Dessins. Sculptures. Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie DMOCHOWSKI-musee-galerie de BEKSINSKI“, Paris 1988/89, s. 75, il. 62. O rysunkach Beksińskiego z poł. lat 60., tak pisał Tadeusz Nyczek (Zdzisław Beksiński, Arkady Warszawa 1989, s. 9): Odchodzi w nich już daleko od form na poły abstrakcyjnych, rysowanych ołówkiem w latach pięćdziesiątych i na początku sześćdziesiątych. Te obecne, tworzone przeważnie piórkiem albo czarnym długopisem, były... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie napis autorski: BEKSIŃSKI 72 oraz częściowo uszkodzona nalepka Desy z podłużną pieczęcią i nr zaświadczenia: 1411/74 estymacja: 90 000 - 110 000
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: R 9, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: R 9 [w ramce] / BEKSIŃSKI / 1997
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: Z-6, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: Z-6 | BEKSIŃSKI p.g. pieczątka wywozowa z podpisem Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 roku w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 25, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 78, il. barwna; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Z-6 – będące jedną z wielu wariacji na temat architektury w sztuce malarza – powstało w wyniku umowy-zlecenia zawartej z marszandem Piotrem Dmochowskim w końcu grudnia 1987 roku. Na jej mocy artysta zobowiązywał się do wykonania szesnastu dzieł o stylistyce zbliżonej do grupy pejzaży metafizycznych z drugiej połowy lat siedemdziesiątych, które były pozbawione wyraźnych „desygnatów śmierci“. Dominowały wśród nich – owiane aurą magii i tajemnicy – melancholijne widoki bezkresnych mórz, romantyczne ruiny i opustoszałe miasta-widma. Pojawiające się tam motywy architektoniczne daleko odbiegały od realizmu i – jak podkreślał malarz –... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ BERLIŃSKI /2/ 1107, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DG . 1107/87 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu, poniżej nalepka wystawy w Moskwie (Centralny Dom Chudożnika). Prezentowane obrazy (poz. 124 i 125) są mniejszymi wersjami skrzydeł tryptyku Berliński powstałego w 1985 r. (por. Obraz 1036. Berliński i Obraz 1038. Berliński , oba o wymiarach 122 x 80 cm [w:] Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, oprac. biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 52 i 54, s. 116, il. barwne). Jego centralną część – znajdującą się w zbiorach Muzeum im. A. Puszkina w Moskwie – zajmuje wyjątkowa scena: artysta w charakterystycznej, naciągniętej na oczy „czapie“ trzyma zatkniętą na drzewcu białą flagę na tle Bramy Brandenburskiej. Towarzyszą mu spacerujące obok żona z córką i siedzący na wózku inwalidzkim żołnierz-weteran. Sceny przedstawione na panelach bocznych prawdopodobnie też rozgrywają się w Berlinie – na jednym z nich można rozpoznać majaczącą sylwetę kościoła Pamięci Cesarza Wilhelma. Ich układ kompozycyjny i treściowy dokładnie powtarzają oferowane w niniejszym katalogu dzieła, od swych wcześniejszych odpowiedników różniące się jedynie szczegółami, m.in. elementami architektonicznego pejzażu, upozowaniem i detalami strojów postaci. Dwukrotna realizacja tego samego tematu i obecność spajającego... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ BERLIŃSKI /2/ 1109, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DG . 1109/87 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu, poniżej nalepka wystawy w Moskwie (Centralny Dom Chudożnika). Prezentowane obrazy (poz. 124 i 125) są mniejszymi wersjami skrzydeł tryptyku Berliński powstałego w 1985 r. (por. Obraz 1036. Berliński i Obraz 1038. Berliński , oba o wymiarach 122 x 80 cm [w:] Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, oprac. biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 52 i 54, s. 116, il. barwne). Jego centralną część – znajdującą się w zbiorach Muzeum im. A. Puszkina w Moskwie – zajmuje wyjątkowa scena: artysta w charakterystycznej, naciągniętej na oczy „czapie“ trzyma zatkniętą na drzewcu białą flagę na tle Bramy Brandenburskiej. Towarzyszą mu spacerujące obok żona z córką i siedzący na wózku inwalidzkim żołnierz-weteran. Sceny przedstawione na panelach bocznych prawdopodobnie też rozgrywają się w Berlinie – na jednym z nich można rozpoznać majaczącą sylwetę kościoła Pamięci Cesarza Wilhelma. Ich układ kompozycyjny i treściowy dokładnie powtarzają oferowane w niniejszym katalogu dzieła, od swych wcześniejszych odpowiedników różniące się jedynie szczegółami, m.in. elementami architektonicznego pejzażu, upozowaniem i detalami strojów postaci. Dwukrotna realizacja tego samego tematu i obecność spajającego je osobistego... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: CHRYSTUS NA KRZYŻU, 1994
Year: 1994
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie l.g. potwierdzenie autentyczności: Praca autorstwa Jerzego-Dudy-Gracza | z 1994 r.| Agata Duda-Gracz Tematyka religijna, a przede wszystkim wątek chrystologiczny, były niezwykle bliskie artyście wychowanemu – jak sam mówił – w cieniu Jasnej Góry . Obecne już w pierwszych pracach szkolnych i akademickich, przewijały się przez całą dojrzałą twórczość „chorego na Polskę“ częstochowianina. Jako naczelny komentator szarych realiów epoki PRL-u, w swych publicystyczno-moralizatorskich obrazach często wykorzystywał tradycyjny schemat kompozycyjny Ukrzyżowania, m.in. w Śmierci referenta z 1970 roku i Górze z 1978 roku. Zilustrowania Drogi Krzyżowej podjął się pierwszy raz w technice litografii. Powstałe w 1973 roku grafiki – utrzymane w charakterze społeczno-obyczajowej groteski – zostały wydane z tomikiem wierszy Joanny Kulmowej pt. Jak to Pan Jezusek cierniowy po świecie przepatrywał . Podobny, karykaturalny wydźwięk, miało kilka scen pasyjnych namalowanych na Jasnej Górze po ogłoszeniu stanu wojennego, które nie zyskawszy aprobaty zakonników, weszły do większego cyklu „Motyw Polski“. Przełomową w obrazowaniu Męki Pańskiej była seria niewielkich dzieł wykonanych w 1984 roku do kaplicy Matki Boskiej Niepokalanej w Brennej. Były to ascetyczne, pełne ekspresji portrety umęczonego Chrystusa,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „REMINISCENCJE“, 1993
Year: 1993
Tools: oil, individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 65,5 x 54 cm - wymiar z ramą sygn. srebrnym flamastrem na dolnej listwie ramy po wewnętrznej stronie: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie: Z CYKLU: „REMINISCENCJE“ | 65,5 x 54 | 1993 | MUSIAŁOWICZ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „REMINISCENCJE“, 1993
Year: 1993
Tools: oil, individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 65,5 x 54 cm - wymiar z ramą sygn. srebrnym flamastrem na dolnej listwie ramy po wewnętrznej stronie: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie: Z CYKLU: „REMINISCENCJE“ | 65,5 x 54 | 1993 | MUSIAŁOWICZ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: BEZ TYTUŁU, 1993
Year: 1993
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TP. [monogram wiązany] 93 Zwierzęta, a w szczególności – koty i psy – należały do przewodnich motywów w sztuce Teresy Pągowskiej. Często tych samych pupili można odnaleźć w obrazach różnych kompozycyjnie i wymiarowo. Prezentowane przedstawienie kota występuje także w scenie rozgrywającej się na płótnie o znacznie większym formacie (por. Zielony , 1993, tempera, akryl, 130 x 140 cm, repr. [w:] Teresa Pągowska , Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1996, s. 59, il. barwna). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: MANEKIN – R.4, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E Markowski na odwr. na płótnie l.g. namalowana miniatura obrazu sygn. na l. listwie krosna czerwoną farbą: E. Markowski 1982 II [oł.?] 66 x 99 , na g. listwie czarną farbą: „MANEKIN – R4.“ 1982 Porównaj: – Eugeniusz Markowski , tekst Zbigniew Taranienko, Warszawa 2005, s. 111, il. barwna ( Manekin R-1 , 1982, olej, płótno, 100 x 65). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: AMAZONKA +1 +2, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż p. krawędzi u dołu: E. Markowski sygn. na odwr. na płótnie przy p. krawędzi: E. Markowski na g. listwie krosna czerwoną farbą: 1982 „AMAZONKA +1+2“ , na p. listwie krosna: ol. 67 x 98 Eugeniusza Markowskiego interesują w malarstwie przede wszystkim namiętności. Ujawnia je poprzez karykaturalnie ujęte sylwetki ludzkie. Człowiek występuje w nim z reguły nagi fizycznie i równocześnie obnażony psychicznie. Postaci z jego obrazów zmagają się ze sobą, splecione uściskiem szarpią się nawzajem w dzikiej walce. Człowiekowi towarzyszy wielokrotnie zwierzę – koń lub byk. Koń z charakterystyczną masywną, mocno zarysowaną sylwetką wydaje się stanowić personifikację ludzkich emocji. Markowski wielokrotnie podejmuje te same tematy, tworząc obrazy o analogicznych tytułach, różniące się jednak opracowaniem szczegółów i wymiarami. Artysta tak tłumaczy alchemię swojego warsztatu: Sprawy warsztatowe, malarskie to też moje pasje. Sam temat nie wystarczyłby mi na to, żeby pracować. Moje idee to surowiec, z którego dopiero mogę zrobić obraz. Forma w sztuce jest równie ważna jak idea. To jedność. Dlatego nad obrazem potrafię pracować dziesięć lat, kilkanaście razy go przemalowując. Gdy zaczynam malować, ważniejsze stają się sprawy, które są już poza ideą. Pasjonuję się kolorem i materią malarską. Poszukuję... więcej
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: KOMPOZYCJA CZERWONA, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: S. MŁODOŻENIEC | 2008 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: S.MŁODOŻENIEC | KOMPOZYCJA CZERWONA | olej/płótno 2007, p.g.: S.MŁODOZENIEC | RED COMPOSITION | oil/canv 2008 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Czapla
Title: STUDIUM MŁODZIEŃCA, 2009
Year: 2009
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie [do góry nogami] p.d.: STUDIUM MŁODZIEŃCA | 2009 , niżej: M. CZAPLA | 2009 ACRYL | 2000 [!] x 140 cm Obraz reprodukowany: – Marian Czapla. Malarstwo , album z cyklu „Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje“, tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa 2009, s. 119.
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, LATA 60. XX W.
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Lenica ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Bogusz
Title: EROTYK XX, 1967
Year: 1967
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. na płycie l.g.: MARIAN BOGUSZ | „EROTYK XX“ | COLLAGE – 1967 (AALBORG) | 0.70 x 0.50 poniżej znak strzałki w bok, po lewej od sygnatury znak strzałki w górę Marian Bogusz – założyciel legendarnej Galerii „Krzywe Koło“ i inicjator tak ważnych imprez w dziejach polskiej sztuki współczesnej, jak plenery w Osiekach czy Biennale Form Przestrzennych w Elblągu – propagował zdobycze rodzimej awangardy także na międzynarodowym gruncie. We wrześniu 1967 roku wziął udział w polsko-duńskim sympozjum rzeźbiarskim w Aalborgu, w ramach którego powstała monumentalna, metalowa forma przestrzenna odlana w lokalnej stoczni. Miesiąc później, w tamtejszej Galerii Gaade odbyła się wystawa obrazów artysty, gdzie zaprezentowano oferowany w niniejszym katalogu, abstrakcyjny erotyk. Jego kolażowa budowa – o klarownych, zróżnicowanych kolorystycznie i fakturowo podziałach – jest charakterystyczna dla dzieł twórcy z drugiej połowy lat 60. XX wieku. Obraz wystawiany lub opisany: – Wystawa indywidualna Mariana Bogusza , Galeria Gaade, Aalborg, X 1967; – Marian Bogusz 1920-1980. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe w Poznaniu, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Poznań 1982, s. 170, poz. 179. ♣ do... więcej
Artist: Erna Rosenstein
Title: KOMPOZYCJA
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ErnaRosenstein Obraz pochodzi z kolekcji Jadwigi Maziarskiej, malarki i przyjaciółki artystki. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Erna Rosenstein
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink, watercolor, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. Rosenstein ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maria Stangret
Title: KOMPOZYCJA, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. flamastrem: M. [poprawione długopisem] Stangret | 1964 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ CZARNY, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. ZIEMSKI | 59 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: RAJMUND ZIEMSKI | WARSZAWA | 85 x 130 | „PEJZAŻ CZARNY“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jakub Dominik
Title: DRZEWO, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. na płótnie l.g.: DOMINIK 2010 | OL, PŁ. 90 x 90 | PEJZAŻ na g., śr., i poprzecznej listwie krosien pieczątki GALERII SZTUKI WIRYDARZ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Nowacki
Title: „03.07.14“, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: 03.07.14. | A. NOWACKI 2014 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2016
Year: 2016
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: L. Tarasewicz 2016 | Acrylic on canvas | 50 x 50
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK NR 116 U, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK NR 116 U | 24 x 33 | 2009 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 31 V - 1 VII, 2014
Year: 2014
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 31 V - 1 VII | 55 x 38 | 2014 „ Potrzebny mi był dziennik w ogóle, potrzebowałem jakiegoś systemu, chciałem znaleźć metodę na dzień.“ (wypowiedź Włodzimierza Pawlaka z filmu Pawła Sosnowskiego Dzień po dniu jestem artystą , powstałego z okazji wystawy artysty Włodzimierz Pawlak. Dzienniki w Galerii Bayer, Warszawa, 2001). Dzienniki to cykl rozpoczęty w 1989 roku i kontynuowany do dnia dzisiejszego. Obrazy są jednorodne formalnie - w grubej warstwie świeżej, jasnej farby artysta „ryje“ krótkie kreski, które jednostajnie zapełniają całe płótno. Pawlak szukał metody na zapisanie upływu czasu; ten sposób malowania kojarzyć się może z więziennym sposobem zaznaczania kolejnych mijających dni kreskami na ścianie.
Artist: Tamara Berdowska
Title: BEZ TYTUŁU, 2018
Year: 2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł. l.g.: Tamara | Berdowska olej | 2018 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Dobkowski
Title: W UKłADZIE SłONECZNYM, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 85 na odwr.: Jan Dobkowski | „W UKŁADZIE SŁONECZNYM” 1985 | olej + akryl | 120 x 160 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: 14-TU KONTRABASISTÓW, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż prawej krawędzi d.: 2017 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2017 | E. DWURNIK | „14-tu kontrabasistów“ | NR: XXIII [w ramce] – 1296-7058 ; w p.d. rogu przytwierdzony certyfikat autentyczności podpisany przez artystę ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: ŻÓŁTE TULIPANY, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: 2018 | E. DWURNIK | „ŻÓŁTE TULIPANY“ | NR: XXIII –v 1736 – | – 7959
Artist: Edward Dwurnik
Title: MOST ŚWIĘTOKRZYSKI, 2018
Year: 2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 2018 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2018 | E. DWURNIK | „MOST ŚWIĘTOKRZYSKI“ | NR: XI [w ramce] – 941 – 7859
Artist: Edward Dwurnik
Title: WAWEL, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KRAKÓW | 2017 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2017 | E. DWURNIK | „WAWEL“ | NR: IX [w ramce] – 2350 – 7030 l.d. przytwierdzony certyfikat autentyczności podpisany przez autora ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Urbanowicz
Title: BLASK, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ANDRZEJ URBANOWICZ | „BLASK“ 1978 p.d.: pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Urszula Broll
Title: SCHRONIENIE, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: URSZULA BROLL-URBANOWICZ | „SCHRONIENIE“ | 1978
Artist: Łukasz Banach (pseud. Norman Leto)
Title: BEZ TYTUŁU, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie flamastrem p.d.: BANACH | 2000 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maria Anto
Title: STARY ANIOŁ, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Maria Anto sygn. na odwr. g.: Maria Anto 1999 | 1065 [w kółku] sygn. na g. listwie krosna: MARIA ANTO „STARY ANIOŁ“ | 81 x 60 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: WENUS I AMOR, 1984
Year: 1984
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zb Maciejewski 3.III.1984 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: BEZ TYTUłU (DZIECI I FOTEL), IV 1984
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zb. Maciejewski IV 84 Oddzielny rozdział twórczości Maciejewskiego stanowią przedstawienia dzieci. Dziecięce igraszki, apele, korowody. W tym swoistym teatrze jednego aktora, dziecko (Księżniczka, Dziewczynka z piłką, Córka Syzyfa, Silna siostra, Książę, Maharadża, Imperator) wstawione najczęściej w obcy mu kontekst sceny obrazu, jest bohaterem, odgrywa rolę intrygującego medium, komunikuje nie zawsze swoje sprawy, wygłasza dorosłe prawdy i walczy o zaistnienie. Czesław Rzońca, Sztuka jest ofiarą całopalną [w:] Zbysław Marek Maciejewski , katalog wystawy, Galeria Opera, Warszawa, 25 I – 30 III 2018, s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: PEJZAŻ, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.g.: S. MŁODOŻENIEC | 2020 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: S. MŁODOŻENIEC | „PEJZAGE“ 2020 | oil/canvas 40 x 50 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Fogtt
Title: Z CYKLU „ŻYWIOŁEM OPĘTANIE“, 1984
Year: 1984
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fogtt 1984 R ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tomasz Kopcewicz
Title: TV LANDSCAPE GREY – PENTAPTYK, 2002
Year: 2002
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar każdej części: 24 x 27 cm wyszystkie części sygnowane na odwr. na płótnie: część pierwsza: T. KOPCEWICZ | 2002. GDAŃSK | „TV LANDSCAPE“ | GREY/1. część druga: T. KOPCEWICZ 2002 | „TV LANDSCAPE“ | GREY 2. część trzecia: T. KOPCEWICZ | 2002. GDAŃSK | „TV LANDSCAPE“ | GREY 3. część czwarta: T. KOPCEWICZ | 2002. GDAŃSK | „TV LANDSCAPE“ | GREY 4. część piąta: T. KOPCEWICZ 2002 | „TV LANDSCAPE“ | GREY 5. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: KOMPLIKACJA VI, 1991
Year: 1991
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34 x 49,2 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. jasnożółtym pastelem p.d.: Jan Tarasin | 91 sygn. na odwr. p.d.: Jan Tarasin 91 | „Komplikacja 6“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Grabowski
Title: PROGRESJA – RYS. 3, 1975
Year: 1975
Tools: ink, gouache, feather, pencil, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: flamaster, gwasz, ołówek, atrament, tusz pióro, papier sygn. atramentem l.d.: J. Grabowski | Hamburg-Warszawa | 11-23. 09.75 r. na odwr. p.g. nalepka z napisem oł. do góry nogami: str. 45, il. 51 . Obraz wystawiany i reprodukowany: – Jerzy Grabowski (1933-2004) Grafika i rysunek , kat. wyst. Galeria Amcor Rentsch, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Łódź 2008, il. barwna, s. nlb.; – Sebastian Dudzik, Jerzy Grabowski. Artysta i Uniwersum , Lublin 2012, il. 51 barwna, s. 140. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Fangor
Title: SZKIC DO OBRAZU „WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE“, 1987
Year: 1987
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fangor 87 Wewnątrz passe-partout nalepka z wystawy: Fangor. 50 lat malarstwa , Galeria Zachęta, Warszawa 1 – 28 X 1990 (kat. bez spisu prac, na nalepce nr czerwonym tuszem: 92). Była to pierwsza po wyjeździe za granicę wystawa retrospektywna Wojciecha Fangora w Polsce. Do oznaczenia prac użyto starych nalepek wystawowych z nazwą Centralne Biuro Wystaw Artystycznych – Zachęta. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Berlewi
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 60. XX W.
Tools: litography
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. owalny niebieski stempel z napisem w otoku: Étude CHAPELLE PERRIN FROMANTIN | VERSAILLES, w środku: ATELIER | BERLEWI
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: SZTUKA KONSUMPCYJNA, 1972
Year: 1972
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 26,3 x 35,6 cm - wym. w św. passe-partout sygn. oł. na odwr. l.d.: NATALIA LL | CONSUMER ART | 1972 Fotografii towarzyszy certyfikat wydany przez Fundację ZW w Toruniu 22 XI 2020 r. Hasło konsumpcji pojawiało się w twórczości Natalii LL w latach 1972-75, w tytułach serii prac. Sztuka konsumpcyjna, a w 1975 także Sztuka postkonsumpcyjna, to zbiór czarno-białych i kolorowych fotografii oraz filmów ukazujących twarze kobiet zjadających w ostentacyjny sposób różne produkty: banany, parówki czy kisiel. [...] Strategia [grupy „Permafo“, działającej od 1970 w składzie: A. Lachowicz, Natalia LL, Z. Dłubak, A. Dzieduszycki] zakładała odwoływanie się do tematów związanych z pospolitymi sytuacjami, które dokumentowano w możliwie bezpośredni sposób. Koncepcja ta była kojarzona przez krytykę z pop-artem, zwłaszcza poetyką filmów Andy’ego Warhola. W przypadku Natalii LL skojarzenie było o tyle zasadne, że artyści związani z pop-artem odwoływali się do wzorców wizualnych kultury masowej i podejmowali tematykę kapitalistycznego dobrobytu oraz propagandy powszechnej konsumpcji. Wątpliwy wydawał się jednak sens podjęcia takiej problematyki w ówczesnej Polsce, gdzie panowała socjalistyczna gospodarka niedoboru. Z tego powodu pracom Natalii LL odmawiano waloru krytycznego. [...] Aby wydobyć krytyczny wymiar prac Natalii... więcej
Artist: Tomasz Kawiak
Title: DŁUGI MARSZ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 9 x 43 x 5 cm, podstawa drewniana: 2 x 44 x 5,8 cm sygn. z przodu: LONG MARCH | [tekst chiński], z tyłu: TOMEK | [tekst chiński] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Wysocki
Title: DUET III, 2017
Year: 2017
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 38 cm (z podstawą: 41 cm) sygn. na odwr.: StanWys , niżej wytłoczony nakład i data: 7/8 | 2017
Artist: Ryszard Zając
Title: KWIATY, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: RY | ZA | 68 sygn. na odwr. na płótnie czarną farbą: RYSZARD ZAJĄC | KWIATY (73 x 50) | 1968 l.g.: ślad pieczątki, p.d.: pieczątka AW5 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: PEJZAŻ, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. SOBEL | 1961 na odwr. l.g.: AC-724 , na g. listwie krosna: 75 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Frączek
Title: AUTOPORTRET ZE SŁOŃCEM, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Frączek sygn. na odwr. na g. listwie krosna: FRĄCZEK „AUTOPORTRET” , na d. listwie: taśma z nr: 14 Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Franciszek Frączek Słońcesław z Żołyni. Rysunek i malarstwo , katalog wystawy, Galeria Miejska w Chorzowie, Chorzów, 7 – 28 VI 2021, s. 31, il. barwna. Studia artystyczne rozpocząłem w ASP w Krakowie w 1928 r. Relegowany za przynależność do grupy artystycznej „Rogate Serce“ znalazłem się z powrotem w swojej wiosce jako bankrut życiowy a dyscyplina ojca zapędziła mnie do roboty na roli. Jednak inklinacja duchowa nabyta w „Rogatym Sercu“ była nie do wyplenienia. Wyrżnąwszy w powale otwór, a w strzesze drugi, wprawiłem okna i miałem pracownię z górnym światłem. Kilka wskazań Szukalskiego, ołówki i karton dostarczone mi przez kolegę Mariana Konarskiego zrobiły ze mnie artystę. Już po roku pracy dostarczyłem dobre rysunki na wystawę zbiorową grupy. Miałem się nauczyć rzetelnego rzemiosła, a w perspektywie starać się stworzyć polski styl w sztuce, uniezależniający nas od wielowiekowej niewoli duchowej Zachodu. (...) Szukając drogi do polskiego stylu, wkroczyłem w świat ludowości. Poczułem się poganinem poszukującym własnych zapomnianych bogów. Na rozstajnych drogach współczesności, poszukując zagubionej... więcej
Artist: Witold-K
Title: Z CYKLU LINIE, 2022
Year: 2022
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold-K. 22
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: PTAKI, LATA 90. XX W.
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: stasys ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Wilkoń
Title: RYBY, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic, ink, gouache, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: J Wilkoń ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tomasz Sętowski
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Sętowski ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Salvadore Dali
Title: FLORDALI® II, 1981
Year: 1981
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary arkusza 103 x 72,7 cm sygn. z płyty p.d.: Dali Pracy towarzyszy certyfikat wystawiony przez Galerie Art Fever w Paryżu, zawierający, m.in. informację o nakładzie i wydawcy: Litografia ta została wydana przez Inter Art Senans i wydrukowana w atelier Matthieu. Jest to rzadki przykład egzemplarza przed nadrukowaniem tekstu i obcięciem marginesów (stąd znaki [pasery] drukarni na brzegach arkusza). Pochodzi bezpośrednio ze spuścizny wydawcy. Takie egzemplarze były przeznaczone do wystaw organizowanych przez wydawcę. Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Prints II. Lithographs and Wood Engravings 1956-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, il. b. 88, s. 179, kat. i il. 1587 (b). Według informacji zawartych w tym katalogu, litografia została wykonana wg collage’u stworzonego przez Salvadora Dali specjalnie do tej edycji. Istnieją dwa nakłady grafiki: a) 5.000 egz. na papierze Arches, b) 4.600 egz. w formie plakatu z tekstem (plus 280 egz. bez tekstu, z paserami drukarni – patrz wyżej inf. z certyfikatu). W tymże katalogu, w rozdziale Explanatory Remarks, s. 12, znajduje się informacja, że prace Flordali® I i II (kat. 1586 i 1587) zostały zamieszczone w katalogu oryginalnych prac graficznych Dalego... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Siudmak (1942)
Title: EEE..., 1968
Year: 1968
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Kompozycja należy do wczesnych prac Wojciecha Siudmaka. Wykonana została w pop-artowskiej stylizacji, zanim artysta zaczął tworzyć obrazy wzorujące się na stylistyce i motywach fantasy. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Tomasz Kostecki
Title: MANHATTAN, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KOSTECKI 2022 na odwr. na pł. p.d.: Tomasz Kostecki 2022 olej, płótno
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: RUBRUM, 2022 (+NFT)
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Maksymilian Novák-Zempliński 22 sygn. na odwr.: „Rubrum“ | Maksymilian Novák | -Zempliński | 2022 Obrazowi towarzyszy token NFT (Non Fungible Token) o następujących cechach: Sieć blockchain: Ethereum | standard: ERC-721 Token ID: 3 Adres portfela artysty: 0x908e3dc8697D13143025caBa287528De0Dc35e65 Adres smart-contract: 0x0b8685945b4357749D9762a961f86Aa1B452865B Kolekcja: Agra-Art Classic Collection | tytuł pracy: Rubrum Dodatkowa użyteczność związana z tokenem : Nabywca tokena będzie miał jednokrotne prawo, (ograniczone w czasie) do wybrania jednego, dowolnego giclee Artysty z aktualnie dostępnej kolekcji grafik na https://nova.agraart.pl Token wyemitowany (wymintowany) bezpośrednio z adresu portfela Artysty Link do prac artysty na platformie OpenSea: https://opensea.io/MaksymilianNovakZemplinski
Artist: Jacek Yerka
Title: CORNERSHOP, 2022
Year: 2022
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 22 sygn. na odwr. na d. listwie krosna: JACEK YERKA >>CORNERSHOP<< | AKRYL 2022 Narożny sklepik; Setki, a może tysiące takich miejsc można było odwiedzać w naszym kraju, w czasach przed wybuchem kapitalizmu i przedsiębiorczości. W każdym miasteczku, na każdym przedmieściu, w sklepiku na rogu ulicy kupowało się, co tam władza raczyła rzucić. Mam w pamięci trzy takie miejsca: 1. Sklep w pobliżu mojego domu w Toruniu, nazywany szumnie i zapewne z przedwojennej tradycji "kolonialnym". Chodziłem tam, dumny czterolatek, z karteczką po podstawowe zakupy. Po pół roku odważyłem się pójść bez karteczki... jakiś drobny zakup, chyba budyń- oczywiście, kompletnie wyleciało mi z głowy, co miałem kupić i z płaczem wróciłem do domu. 2. Drugi narożny sklep był przypisany do mojej babci Wandzi, króra spędzała tam sporo czasu na ploteczkach. Już parę razy startowałem do namalowania tego mrocznego wnętrza z pradawnymi, ozdobnymi regałami, beczkami ogórków i kiszonej kapusty, a na ladzie z kręgami serów (dwóch), olbrzymią bryłą smalcu i dwoma rodzajami słodkich bloków- jasnym i ciemnym, z kawałkami herbatników widocznymi w przekroju. Tego sobie nigdy z babunią nie odmawialiśmy. 3. To był, a może jeszcze jest, narożny... więcej