Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1998
Year: 1998
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 56 x 63,2 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d. złotym pisakiem: 1/150 oraz p.d.: Beksiński Pochodzenie: Giclée wydane i zakupione w galerii Morpheus Fine Art w USA (do pracy dołączony certyfikat galerii). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. czarnym markerem: Beksiński oraz p.d.: W1/10
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1967
Year: 1967
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. dłg. śr.: BEKSIŃSKI 67 , śr.d.: TUSZ CHIŃSKI Pochodzenie: Rysunek pochodzi z kolekcji Janusza Boguckiego (1916-1995) – historyka sztuki, krytyka i kuratora, autora wielu książek poświęconych historii i teorii sztuki. Od połowy lat 60., po okresie abstrakcji, Beksiński wraca do przedstawień figuratywnych, o których Tadeusz Nyczek tak pisał: Reprodukowane odtąd w dziesiątkach katalogów, gazet i innych publikacji, staną się sztandarowymi, charakterystycznymi dla pierwszego okresu „właściwego“ Beksińskiego dziełami, rozpoznawalnymi na pierwszy rzut oka jako „styl Beksińskiego“. Zaskakują oglądającą publiczność zarówno formą plastyczną, jak tematami. Są to bowiem rysunki prawie bez wyjątku określane jako „erotyczne“, przy czym erotyzm ich jest ostry, agresywny, biologiczny. Ba, ocierają się niemal o pornografię. Jest w nich jednak coś, co nie pozwala na zbyt jednoznaczne kwalifikacje. Coś, co wręcz odwraca uwagę w inną stronę: specyficzne potraktowanie ludzkiego ciała. Nie jest to bowiem ciało rysowane realistycznie ani tym bardziej naturalistycznie, choć przecież w pewnych fragmentach naturalizm zdawał się właściwym środkiem wypowiedzi. [...]. Erotyzm tych postaci, pomijając nieco makabryczne szczegóły, był dość specyficznego rodzaju. Otóż Beksiński chcąc oddalić od siebie zarzut pornografii czy ilustratorstwa... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI | 1970 śr.g. pieczątka wywozowa z podpisem Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 roku w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 1, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 14, il. barwna. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI | 1988 , l.g. pieczątka wywozowa z podpisem, obok: x 0’5 Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Peintures et Dessins 1987-1991 , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski-musee-galerie de Beksinski“, Paris, s. 58, il. 34; – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 43, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 76, il. barwna. Fantasmagoryczna postać siedząca na krześle była motywem, który w oeuvre artysty zyskał miano „krzesła kostnego“. W oferowanym obrazie – podobnie jak w kilku innych wariacjach tego tematu powstałych w 2. połowie lat 80. – uwagę przykuwa efektowny dynamizm kompozycji uzyskany przez multiplikację figury ludzkiej, szczególnie widoczny w partii dłoni i stóp. Ich mocno zarysowane kości często były przyczynkiem do zarzucania artyście epatowania makabryczną estetyką, chociaż – jak podkreślał w wielu wywiadach – nigdy nie było to jego... więcej
Artist: Salvadore Dali
Title: Z TEKI ZABAWNE SNY PANTAGRUELA, 1973
Year: 1973
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 67 x 48,5 cm (wym. papieru 76 x 54 cm) napis oł. pod ryc. l.: 8/250 , sygn. oł. pod ryc. p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Prints II. Lithographs and Wood Engravings 1956-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 153, kat. 1398-1422 (a), s. 155, il. 1419.
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: Z TEKI ZABAWNE SNY PANTAGRUELA, 1973
Year: 1973
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 67 x 48,5 cm (wym. papieru 76 x 54 cm) napis oł. pod ryc. l.: 8/250 , sygn. oł. pod ryc. p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Prints II. Lithographs and Wood Engravings 1956-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 153, kat. 1398-1422 (a), s. 153, il. 1405. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jarosław Jaśnikowski
Title: OSTATNIA OSTOJA NASZEJ PAMIĘCI, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JJ 2009 sygn. na odwr. na płótnie: JJ | JAROSŁAW | JAŚNIKOWSKI | „OSTATNIA OSTOJA NASZEJ PAMIĘCI“ | PASIECZNIK 27.05.2009 | NR – 399 Opowiadam o świecie, w którym działają zupełnie inne prawa fizyki i chemii niż w naszym wymiarze. Grawitacja ma tam inne właściwości niż ta, z którą spotykamy się na co dzień. Przedmioty mogą się bezwładnie unosić tylko dlatego, że nie są świadome tego, że nie mogłyby tego zrobić. Pojęcie skupienia materii jest czymś bardzo względnym i ulotnym. Bez jakichkolwiek przyczyn gotycka katedra może stać się lepką cieczą, a ciało kobiety zespolić się ze skałą. Jarosław Jaśnikowski www.jaroslawjasnikowski.pl/od-autora ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jarosław Jaśnikowski
Title: LEGNICA – RZECZYWISTOŚĆ RÓWNOLEGŁA, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JJ 2015 sygn. na odwr. na płótnie: JJ | JAROSŁAW | JAŚNIKOWSKI | „LEGNICA-RZECZYWISTOŚĆ | RÓWNOLEGŁA“ | LEGNICA 10.03.2015 | NR – 617 oraz naklejka pracowni artysty Obraz reprodukowany: – www.magiczna.legnica.eu/index.php Magiczne miasto utrwalone na płótnach Jarosława Jaśnikowskiego to wizjonerska, fantastyczna wizja Legnicy, miejsca, gdzie zaciera się granica pomiędzy tym, co realne, a tym, co nierzeczywiste. Legnicy, która otwiera przed nami nieznane, tajemnicze przestrzenie, wypełnione codziennie mijanymi budynkami, ulicami i rozpoznawalnymi detalami. Czujemy zachwyt nad pięknem architektury miasta, jej wież, gotyckich katedr i renesansowych kamieniczek. Osnute mroczną tajemnicą obrazy Jaśnikowskiego, tworzą oniryczny, surrealistyczny klimat. Tadeusz Krzakowski (prezydent Legnicy) www.magiczna.legnica.eu/index.php ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tomasz Alen Kopera
Title: J 15, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ALEN sygn. na odwr. na płótnie: Tomasz Alen Kopera | „J 15“ | 2015 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Szynkarczuk
Title: WIDMOWE MIASTO, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Szynkarczuk ‘09 sygn. na odwr. na płótnie: Jacek Szynkarczuk 2009 | „WIDMOWE MIASTO“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Szynkarczuk
Title: CZAS NIE PŁYNIE, CZAS TRWA, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jacek Szynkarczuk 2017 sygn. na odwr. na płótnie: Jacek Szynkarczuk 2017 | „CZAS NIE PŁYNIE, CZAS TRWA“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Arkadiusz Dzielawski
Title: ZDRÓJ, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: VII | 2021 | Arkadiusz Dzielawski | [pozioma kreska] „Zdrój“ , ponadto pieczęć pracowni artysty
Artist: Jacek Szynkarczuk
Title: OCZKO WODNE, 2018
Year: 2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jacek Szynkarczuk 2018 sygn. na odwr. na płótnie: Jacek Szynkarczuk 2018 | „OCZKO WODNE“ | – 185 – ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maja Borowicz
Title: ŚWIT NOWEJ NADZIEI 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Borowicz Wiele lat zajęło mi odnalezienie tego, co chcę malować, o czym chcę opowiadać moimi obrazami. Często nie są to rzeczy lekkie, łatwe i przyjemne. Dotyczą przemijalności życia, nieuchronności śmierci, nieustannych zmian, strat i chaosu. Ale też wyjątkowości życia. Lubię malować ludzi, którzy pozornie wydają się doskonali w tym pełnym chaosu świecie. Lecz te doskonałe ciała pełne są symbolicznych blizn, których życie dodaje wraz z wiekiem. Lubię opowiadać o uczuciach i emocjach, które czynią nasze życia ważnymi, a nas samych – lepszymi: o bliskości, o miłości, o oddaniu, o odpowiedzialności, nadziei, wytrwałości... Jesteśmy tylko częścią natury, a wszystko co nas otacza, co stworzyliśmy, ma charakter przejściowy. Nie ma nic piękniejszego niż odnalezienie się w tych ułamkach chwil, które nam dano, a które nazywamy życiem. Nie ma nic piękniejszego, niż stawanie się lepszymi ludźmi. - Maja Borowicz
Artist: Bogdan Pilatowicz
Title: POCZĄTEK NADZIEI, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: PILA | TOWICZ [w kwadracie] sygn. na odwr. na płótnie czarnym flamastrem: Bogdan Pilatowicz | „Początek nadziei“ | „Anfang der Hoffnung“ |“ The beginning of Hope“ | 2022 /BH 70 x 90 | Olej na płótnie | Öl auf Leinwand
Artist: Marcin Kołpanowicz
Title: TEATR ŚWIATA II, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Marcin Kołpanowicz ‘93 Na odwr. na płycie naklejka z danymi obrazu w języku niemieckim. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tytus Brzozowski
Title: ŚCIEŻKI WARSZAWY, 2022
Year: 2022
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TYTUS BRZOZOWSKI SIERPIEŃ 2022 Warszawskie budynki tworzą nowe miejskie perspektywy usytuowane na świetlistych ścieżkach. Można tu odszukać fragmenty Starego Miasta, Śródmieścia oraz Pragi. Modernistyczna rotunda połączona jest z wieżą Władysławowską Zamku Królewskiego a dawny niebotyk – gmach PASTy sąsiaduje ze współczesnymi drapaczami chmur jak Varso czy Unit. W gwarnym, pełnym życia mieście oprócz ludzi przechadzają się żyrafy. Tytus Brzozowski
Artist: Karol Bąk
Title: ŁOWCA SNÓW, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: BK [monogram wiązany] | BĄK sygn. na odwr. na śr. i poprzecznej listwie krosien: „ŁOWCA SNÓW 2007“ | KAROL BĄK BK [monogram wiązany] BĄK oraz pieczątka pracowni artysty
Artist: Tomasz Sętowski
Title: ANIOŁ, PRZED 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski
Artist: Tomasz Sętowski
Title: ADMIRATOR, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Sętowski sygn. na odwr: Admirator | olej, płótno 30 x 40 cm | Tomasz Sętowski
Artist: Tomasz Sętowski
Title: W ZAKLĘCIU MORFEUSZA, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski sygn. na odwr. na płótnie: „W zaklęciu Morfeusza“ | 50 cm x 70 cm olej płótno | 2019 | Tomasz Sętowski ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Sławomir Chrystow
Title: DZIEWCZYNA Z DZBANEM NAD WODĄ, 2016
Year: 2016
Tools: tempera, oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na desce: S. Chrystow 2016 Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Sławomir Chrystow malarstwo i grafika , Connaisseur Salon Dzieł Sztuki, Kraków, VI 2021, s. 17, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Sławomir Chrystow
Title: NIE MÓW NIKOMU!, 2022
Year: 2022
Tools: tempera
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. na nogach skrzyni: S. CHRYSTOW 2022 na odwr. na desce napis cyrylicą i data: Praca z roztworem formaliny [?] | 3 I 2022 Malarstwo Sławomira Chrystowa przywodzi na myśl mistrzów Quattrocenta. Artysta pracuje chętnie, mimo uzyskania dyplomu w pracowni drzeworytu prof. Zbigniewa Lutomskiego, w tradycyjnej, wymagającej technice tempery jajowej. Jakość jego warsztatu opisuje w katalogu towarzyszącym wystawie monograficznej malarza Marek Sołtysiak: Chrystow zadziwia precyzją, tworząc powierzchnie dające wrażenie to aksamitu, to blachy, to futra. Żeby tylko: także wrażenie finezyjnego odlewu z brązu. Zawiłe szrafowanie, zawsze celne, dostosowanie do obrabianego motywu, do nastroju, wreszcie do zaplanowanego rezultatu, wydobywa z pospolitego tworzywa iluzjonistycznie powierzchnie. Ale to nie jest maestria sama dla siebie; artysta rozwijając treści literackie, osobiste, autorskie, a także przemyślenia filozoficzne, co tu dużo gadać, zaprzęga cały ten swój precyzyjny warsztat [...] – do pracy nad przekazaniem widzowi pełni, która jest wynikiem skomplikowanej wizji twórczej, oraz pełni możliwości zarówno kreacyjnych, jak i warsztatowych. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku... więcej
Artist: Konstantyn Płotnikow
Title: THE WAY TO THE LIGHT, 2022
Year: 2022
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: KPłotnikow sygn. na odwr. na płótnie: Konstantyn | Płotnikow | THE WAY TO THE LIGHT | 05.2022
Artist: Anna Tomicka
Title: DISTANCE, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: AniaTomicka 2017 | AT
Artist: Anna Tomicka
Title: NOCTURNE NO.1., 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: AniaTomicka 2022 | AT na poprzecznym krośnie: AT
Artist: Anastazja Markovych
Title: SPEŁNIENIE MARZEŃ, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. | M | a | R | K | O | V | Y | C | H . sygn. na odwr. na płótnie: Anastasiya Markovych [tytuł; cyrylicą] | Certyfikatem dla | obrazu 30 x 40 | „Spełnienie marzeń“ | jest mój podpis na | jego odwrocie | ANASTASIYA | MARKOVYCH | AM [inicjał wiązany]
Artist: Zbigniew Seweryn
Title: DEMETER, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ZBIGNIEW SEWERYN | „DEMETER“ | 80 – 80 cm | OLEJ PŁÓTNO 2021 r. | Seweryn Zbigniew | 2021 r.
Artist: Iryna Kalyuzhna
Title: CÓRKA GÓR, 2018
Year: 2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: I Kalyuzhna sygn. na odwr. na płótnie: [imię i nazwisko; cyrylicą] | [tytuł; cyrylicą], 2018 n.o. 110 x 135 cm
Artist: Volodymyr Mykytenko
Title: LUCKY CATCHER, 2012
Year: 2012
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. skrzyni: [nazwisko; cyrylicą] 7/12
Artist: Kostyantyn Lizogub
Title: WIR, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lyzogub K. 19. sygn. na odwr. na płótnie: Lizogub Kostayantyn [imię i nazwisko; cyrylicą] 1985 H | [tytuł; cyrylicą], 2019 | 120 x 120 cm. [technika; cyrylicą]
Artist: Eugeniusz Ochonko
Title: PASIÓN DEL TEATRO, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ochonko | 2019
Artist: Tomasz Pietrzyk
Title: GNIAZDO, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TPietrzyk 2022
Artist: Jan Larsen
Title: A-02, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jan Larsen | A-02 | 2021 | Oil on canvas | 100/100 cm
Artist: Sebastian Moń
Title: WSZYSTKO ZA JEDEN DZIEŃ ŻYCIA, 2022
Year: 2022
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SM [inicjał wiązany] sygn. na odwr. na płycie: SEBASTIAN MOŃ | „WSZYSTKO ZA JEDEN DZIEŃ ŻYCIA“ | 2022 r. oraz po prawej: 80
Artist: Rafał Olbiński
Title: PRINCE, LATA 80. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Olbiński na odwr. oprawy g.: nalepka Muzeum Narodowego w Kielcach z informacją o wystawie monograficznej Rafała Olbińskiego w 2021 roku Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Rafał Olbiński. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 2021, s. 77. Rafał Olbiński krótko po ukończeniu studiów na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej związał się z czasopismem „Jazz Forum“, dla którego przygotował oprawę graficzną. Projektował także okładki płyt, m.in. dla Krzysztofa Klenczona i zespołu Breakout. W latach 60. i 70. wykonywał także portrety znanych osobistości ze świata muzyki (np. Zbigniewa Namysłowskiego, z 1979). Jednym z takich przedstawień jest także prezentowany w naszym katalogu, pochodzący z lat 80. XX w., portret Prince’a – amerykańskiego wokalisty i gitarzysty, będącego ważną postacią rynku muzycznego lat 80. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: TRZECI DZIEŃ STWORZENIA, 2022
Year: 2022
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 22 sygn. flamastrem na odwr. na d. listwie krosna: JACEK >> TRZECI DZIEŃ STWORZENIA<< | YERKA AKRYL 2022 Nowo powstałe ziemia, morze oraz flora i fauna na obrazie Jacka Yerki zdają się być już całkiem zagospodarowane przez człowieka. Uporządkowanej alei drzew towarzyszy ścieżka, spod zieleni wyłaniają się setki chat, dół zajmuje ulica poprzecinana chodnikiem. Jest to wariacja na temat klasycznego ukazania stworzenia świata. A mimo to, na obrazie dominuje przedstawienie przyrody i czterech żywiołów. Artysta nie ukrywa inspiracji Księgą Rodzaju: Bóg nazwał tę suchą powierzchnię ziemią, a zbiorowisko wód nazwał morzem. Ziemia wydała rośliny zielone: trawę dającą nasienie według swego gatunku i drzewa rodzące owoce. [...] I tak upłynął wieczór i poranek – dzień trzeci.
Artist: Jacek Yerka
Title: RADZIMY ROLNIKOM, 1980
Year: 1980
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JK [monogram wiązany] sygn. na odwr. na płótnie p.d.: Jacek R. Kowalski | Radzimy rolnikom“ | 1980 R. AKRYL powyżej pieczątka wywozowa z podpisem Pochodzenie: – Zakupiony w Galerii Grażyny Hase, Warszawa 1980. – 1980-2022 kolekcja prywatna, Francja, Paryż. Obraz wystawiany i reprodukowany: – Galeria Grażyny Hase, Warszawa 1980; – Magiczne światy. Malarstwo Jacka Yerki , Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 5 VII – 3 IX 2022, poz. kat. 2, s. 15, il. barwna. Wyobraź sobie: młody człowiek z miasta jedzie pierwszy raz w życiu na wieś. Młody człowiek urodził się, wychował i wykształcił w byłym zaborze pruskim, zaś lubelska wieś jest mentalnością i obyczajowością w byłym zaborze rosyjskim – dwa odległe bieguny. Nasz młodzieniec jest zachwycony; śpi pod prawdziwą słomianą strzechą, pali w prawdziwym kaflowym piecu, pomaga w żniwach, codziennych czynnościach gospodarskich, rozsmakowuje się w domowych wypiekach, swojskiej kiełbasie, najlepszym na świecie bimbrze. Ów świat jest tradycyjny i uporządkowany. [...] W niedzielę mieszkańcy spotykają się w tamtejszej kuchni, żeby skręcić papierosa, zapalić swojską machorkę (te sklepowe nic nie warte) i przy... więcej
Artist: Patryk Damięcki
Title: TORNADO, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P.J.DAMIECKI sygn. na odwr. na płótnie p.g.: PATRYK JAN DAMIĘCKI | „TORNADO“ | 2013 | OLEJ
Artist: Patryk Damięcki
Title: ROZMOWA 2, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. DAMIĘCKI sygn. na odwr. na płótnie: Patryk Damięcki | „Rozmowa 2“ 2022 | olej
Artist: Włodzimierz Szpinger
Title: Z SERII "PODRóż DO AMERYKI", 2018
Year: 2018
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Szpinger ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Dąbkowski
Title: KIERUNEK PRZYSZŁOŚĆ, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Dąbkowski 21 sygn. na odwr. na pł.: W. Dąbkowski | W. Dąbkowski | „Kierunek przyszłość“ | 80 x 60 cm
Artist: Dariusz Franciszek Różyc
Title: TRAHITIS, Z CYKLU „NIE TAK ODLEGŁE...“, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: RÓŻYC | 2017 [w ramce] na odwr. na płycie l.g. nalepka z danymi obrazu i sygnaturą artysty ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Borys Michalik
Title: PEJZAŻ FANTASTYCZNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B. Michalik ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: PEŁNA MISKA, 1994
Year: 1994
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. na krawędzi drewnianego parapetu: YERKA 94 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna: © JACEK YERKA | „PEŁNA MISKA“ Obraz reprodukowany: – Jacek Yerka. Obrazy z lat 1972-2001 , Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 2021, s. 171, il. barwna. Jak poczytać trochę klasycznych bajek, domki na kurzej nóżce były dość rozpowszechnione w krajach naszej szerokości geograficznej. Podobnie jak krasnoludki, przebiegłe koty w butach, złe królowe i gadające wilki. Wszystko to już chyba wyginęło – jak dinozaury. Namalowałem jeden z ostatnich egzemplarzy, w niewoli, skarlały i smutny, chociaż dobrze odżywiony. Już nie zwabi nikogo do swojego wnętrza, nie przestraszy dzieci w bajce na dobranoc. Zamiast wolności i hulaszczego trybu życia – pełna miska. Jacek Yerka, Obrazy z lat 1972-2001 , s. 170
Artist: Henryk Płóciennik
Title: DLA MOICH PRZYJACIÓŁ W 2433 ROKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na górnej listwie krosna: „DLA MOICH PRZYJACIÓŁ W 2433 R. na dolnej listwie krosna: H. PŁÓCIENNIK – OLEJ 46 x 38 cm. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Płóciennik
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.d.: H. PŁÓCIENNIK
Artist: Adelajda Kot
Title: ZJAWA, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. KoT 2022 sygn. na odwr. na krośnie: „ZJAWA“ – A. KoT 2022
Artist: Paweł Słabiak
Title: SPIDERS #6, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Paweł Słabiak | SPIDERS#6 | 2022
Artist: Urszula Świerczyńska
Title: SHOULD I STAY OR SHOULD I GO, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ula 2022 sygn. na odwr. na płótnie: Ula Świerczyńska | “Should I stay or should I go“ | olej na płótnie 70 x 100 cm | lipiec 2022
Artist: Sabina Maria Grzyb
Title: CARMEN, 2021
Year: 2021
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Sabina Maria sygn. na odwr. na płótnie: „CARMEN“ | 2021 r. | Sabina Maria ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Maląg
Title: TRIFORIUM, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: AM [inicjał wiązany] 05.07 sygn. na odwr. na płycie: triforium | 08.06. [przekreślone] | 05.07 | AM [inicjał wiązany] Moje obecne malowanie można chyba zaliczyć do nurtu realizmu magicznego, z akcentami historycznymi. Z malarskiego punktu widzenia, interesują mnie m.in. kompozycje tworzone za pomocą kombinacji zwykłych farb z metalicznym srebrem lub złotem. Złoto z reguły ‘nie pasuje’ - kompozycyjnie i technologicznie. Stosowane jest od czasów Bizancjum, jednak praktycznie nie w kompozycjach typu pejzaż, a jeśli już, to bardzo symbolicznie. Trudno jest skomponować z nim coś spójnego przestrzennie. No i to jest pewnego rodzaju wyzwanie. W obrazie „Triforium” złoto zostało zastosowane dla opisania pewnej ‘przestrzeni absolutnej’, analogicznie jak w malarstwie średniowiecznym, ale jednocześnie przestrzeń i czas reprezentowane są w trzech segmentach triforium jako ‘powrót z dalekiej podróży’. Kapitel romańskiej kolumny z wykresem E-k dla półprzewodnikowej studni kwantowej dopełnia tej jakby-dywagacji o przepływie czasu.
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: SOMNIUM DE EQUO RUFO, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: M. Novak-Zempliński 22 sygn. na odwr. na płycie: „Somnium de Equo Rufo“ | Maksymilian Novak-Zempliński | 2022
Artist: Radek Inny
Title: NEL DAM NIEBIESKA, 2006
Year: 2006
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Radek | Nel Dam | Niebieska | 2 | 0 | 0 | 6 sygn. na odwr. na pł.: Radek 2006 | Nel dam niebieska | Radek Inny NEL DAM IN BLUE | 2006 | 63 x 125 cm
Artist: Jacek Opała
Title: KORONĘ ZE SZKŁA NOSZĘ, 2018
Year: 2018
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełne wymiary rzeźby: 70 x 53 x 49 cm sygn. na odwr.: JO 13
Artist: Monika Osiecka
Title: OLA, 2009
Year: 2009
Description: IInformacje o dziele: pełne wymiary rzeźby: 51 x 54 x 37 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Wysocki
Title: NIKE, 2018
Year: 2018
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu: StanWys | 7/8 | 2018 Rzeźba reprodukowana: – Stan Wys. Kiedy kobieta staje się rzeźbą , Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu, Wrocław 2020, kat. 607, il barwna, s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)