Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, POCZĄTEK LAT 80. XX WIEKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA, 1983
Year: 1983
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 39,8 x 53,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. oł. p.d.: Jan Tarasin 83 sygn. na odwr. oł. p.d.: JTarasin 83 | „Sytuacja“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Ziemski
Title: ZNAK NA CZERWIENI, OK. 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ZIEMSKI sygn. na odwr. na płótnie l.g.: RAJMUND ZIEMSKI | WARSZAW | NOWOTKI 10 – 70 a | „ZNAK NA CZERWIENI“ | 50 x 130
Artist: Jan Dobkowski
Title: Z CYKLU „PAMUKALE IX“, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: Jan Dobkowski | Z CYKLU „PAMUKALE IX“ 2011 ROK | ACRYL | 147 cm x 147 cm Obraz wystawiany i reprodukowany: – Jan Dobkowski. Pamukale Pamukale Pamukale , Galeria Stefan Szydłowski, 5 V – 26 VI 2012, s. 17. Prezentowany obraz należy do cyklu „Pamukale“ tworzonego w latach 2011-2012. Jego nazwa odnosi się do miejscowości Pamukkale (tur. Bawełniany Zamek) położonej w południowo-zachodniej Turcji obok starożytnego Hierapolis. Znajdujące się w niej malownicze trawertynowe tarasy i eliptyczne baseny termalne są znaną atrakcją turystyczną. Niespotykany krajobraz jest wynikiem procesu trwającego od około czternastu tysięcy lat – z wypływającej z gorących źródeł wody wytrąca się węglan wapnia, którego osady „rzeźbią“ zbocze góry Cökelez układając się w nacieki, stalaktyty, progi i półkoliste wgłębienia. Ten „cud natury“ wywarł ogromne wrażenie na Janie Dobkowskim: W 2011 roku wybraliśmy się z Mają na wakacje do Turcji, podczas tego pobytu odwiedziliśmy Park Narodowy Pamukkale. Po powrocie z Turcji, ciągle zafascynowany tym miejscem, namalowałem cykl obrazów. Obecność tam sprawiła, że odczułem niezwykle mocno jaskrawość bieli i jasnego turkusowego błękitu, chłód wody i pojawiające się gdzieniegdzie w powietrzu delikatne... więcej
Artist: Jacek Sienicki
Title: WNĘTRZE PRACOWNI XI, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jacek Sienicki | Wnętrze pracowni XI | ol. pł 147 x 98 | 1975 | 30,000 na odwr. w p.d. rogu słabo czytelna pieczątka Desa Dzieła Sztuki i Antyki. Wnętrza w malarstwie Jacka Sienickiego przedstawiają najczęściej wnętrze jego pracowni. O tym motywie w malarstwie Sienickiego, pisał Stanisław Rodziński: Pracownia Jacka Sienickiego na Starym Mieście jest niewielka, wręcz ciasna. Ma silnie określony spadzisty strop, w nim mocno wykrojone dwa okna. Z jednej strony sterty płócien, rysunki w rulonach, po drugiej – stoliki z przyborami, warsztat malarza. [...] Dużymi, szerokimi smugami, niemal na pamięć znając już „wygląd“ wnętrza, kreśli je na obrazie. [...] Nie można nie poprawiać, nie „kopać“ (to określenie szczególnie dobrze oddaje pasję, z jaką Sienicki dobiera się do skończonych zdawałoby się płócien). [...] Bliskie, poznane i znane z każdego dnia przedmioty i wnętrze okazują się nadal potrzebne. Obserwowane w swej strukturze w wielkościach płaszczyzn, w formach przedmiotów posłużą do dalszego drążenia. (S. Rodziński, Jacek Sienick i, katalog wystawy Sienickiego w BWA w Krakowie, 1971, s. 12-14) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego... więcej
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: POBORCA, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: T | BRZOZOW- | -SKI . | 1986 . | „POBORCA“ Obraz wystawiany: – INTERART ‘86, Tereny Targowe, Poznań, XI 1986. Obraz opisany: – Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 243, kat. I. 504 – jako własność prywatna w Krakowie. Wawrzyniec Brzozowski, syn artysty, wspominał: Po roku 1984 ojciec, poświęcając swój czas nieomal bez reszty doglądaniu powstających gobelinów – przestał wlaściwie malować. W praktyce, aż do końca życia jedynie rysował, a jeżeli malował, to tylko maleńkie deseczki. Powodem tego, był m.in. pogarszający się stan zdrowia artysty. Według Wawrzyńca Brzozowskiego: Drugą z przyczyn – kto wie, czy nie najistotniejszą – były po prostu kłopoty z zaopatrzeniem w farby (nie mówiąc już o płótnie), które musiały być zawsze w najlepszym gatunku , a w latach osiemdziesiątych w Polsce trudności w zdobyciu materiałów plastycznych dobrej jakości były powszechne. (cyt. za: Notatki do biografii , [w:] Tadeusz Brzozowski. 1918-1987 , pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1997, s. 176, 191) Wystawiany na naszej aukcji obraz, jest więc jednym z nielicznych dzieł malarskich... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. l.g. przytwierdzona nalepka Centralnego Biura Wystaw Artystycznych Oddział w Łodzi wypełniona przez artystę [druk/atrament]: Nr _ | Autor JERZY NOWOSIELSKI | Adres ŁÓDŹ Zachodnia 27 | Tytuł Pejzaż | Technika olej Wymiar _ | Cena 10.000 Łódź 16.XI.1959 r. Autentyczność obrazu skonsultowana z Andrzejem Szczepaniakiem – historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem, m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Pochodzenie: Obraz zakupiony przez obecnych właścicieli bezpośrednio z pracowni artysty. Nalepka łódzkiego CBWA oraz zapis w kalendarium w katalogu Jerzy Nowosielski (Galeria Starmach, Kraków 2003, s. 587) świadczą, że obraz był eksponowany – jako jeden z dwóch pejzaży Nowosielskiego – na XIV Dorocznej okręgowej wystawie prac członków ZPAP w Łodzi od 6 XII 1959 do 6 I 1960 (poz. kat. 74-75, dwa Pejzaże 60 x 72 cm). W pejzażach Nowosielski lubi ujęcia z góry, widziane z lotu ptaka (czy może okiem Boga?). Bardzo często są to: „Rozległe pejzaże podkreślone grą linii, jednakowo zredukowane do umownych znaków, jakby ogołocone. Nowosielski zderza różne ujęcia i punkty widzenia, buduje przestrzeń pozornie... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ ZIELONY, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1988 Autentyczność obrazu skonsultowana z Andrzejem Szczepaniakiem – historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem, m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Obraz opisany i reprodukowany: – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 143, il. barwna. O „zielonych“ pejzażach Nowosielskiego pisała Krystyna Czerni, wspominając wakacje w Ustroniu w 1987 roku: Miałam szczęście podpatrywać jego codzienną pracę. Było upalne lato, nastrój wakacyjny, niedzielny. Mistrz miał niewiele farb – głównie różne odcienie zieleni – i stary kolorowy kalendarz z widokami prawosławnych klasztorów i cerkwi: Ławra Poczajowska, Ławra Peczerska, małe łemkowskie śwątynie, wielkie monastery. Na świecie było słonecznie i zielono, Nowosielski popatrywał trochę przez okno, trochę w kalendarz i – jak Nikifor – wiedziony intuicją, malował małe zielone widoczki. Nie byłby rzecz jasna sobą, gdyby i tu nie znalazł teoretycznej podbudowy. Czytał właśnie świeżo wydane listy impresjonistów i w tradycyjne wieczorne butady teologiczne wplatał... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: WSCHÓD SŁOŃCA NAD MORZEM, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: Jerzy Nowosielski | 1983 p.g. nieczyt. znak Autentyczność obrazu skonsultowana z Andrzejem Szczepaniakiem – historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem, m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Obraz wystawiany: – Desa, Galeria Pawilon 2, Kraków IV – V 1985 (wystawa indywidualna); – Muzeum Okręgowe, Radom 29 VI – 15 IX 1990 (wystawa indywidualna); – Lwowska Galeria Obrazów, Lwów 28 IX – X 1990 (wystawa indywidualna); – Muzeum Archeologiczne, Galeria Arche, Gdańsk 11 I – II 1991 (wystawa indywidualna); – Galeria Arsenał, Białystok V – VI 1991 (wystawa indywidualna); – Galeria Piano Nobile, Kraków X 1991. W sztuce Jerzego Nowosielskiego – silnie naznaczonej doświadczeniem malarstwa ikonowego – zacierała się granica między sferą sacrum i profanum. Idea ta najpełniejszą formę zyskała w licznych przedstawieniach kobiecego ciała. Zróżnicowane kompozycyjnie i kolorystycznie serie aktów – m.in. we wnętrzu, na plaży, z lustrem, w pejzażu, tzw. czarnych – miały za zadanie „przywrócić cielesności duchowe znaczenie“. Kobiece sylwetki,... więcej
Artist: Tadeusz Kantor
Title: CZŁOWIEK-PAKUNEK, 1963
Year: 1963
Tools: feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowana czarnym flamastrem p.d.: człowiek-pakunek | wariant 1., niżej sepią: 1963 | t. kantor Praca reprodukowana w: - W. Borowski, Tadeusz Kantor, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1982, s. 82.
Artist: Jan Lebenstein
Title: Z CYKLU „WIELKI KANION“, 1981
Year: 1981
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17,5 x 22,5 cm - wym. w św. passe-partout sygn. tuszem l.d.: Lebenstein 81 Grand Canyon Na odwr. oprawy nalepki: – l.g. nalepka transportowa francuskiej firmy Art Transit S.A. na wystawę w Zachęcie, z danymi pracy rkps – p.g. rkps długopisem: Lebenstein | „Grand Canyon“ | 1981 | encre et pastel | 18 x 23 cm , niżej nalepka z numerem flam.: 7 A – p.d. nalepka wystawowa CBWA Zachęta z danymi pracy i numerem kat. 117 , przekreślonym i dopisanym niżej: 109 P raca wystawiana na pierwszej po 1989 retrospektywie artysty w Polsce: – Jan Lebenstein , Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992, spis kat. na luźnej wkładce. Cykl z Wielkim Kanionem w USA z 1981 roku (oraz widoki Lodowca Diablerets w Alpach Berneńskich z 1983) to nieliczne w dojrzałej twórczości Lebensteina przedstawienia czysto pejzażowe. Poprzedzają je tylko obrazy z okresu studiów i tuż po nich, w których zresztą rolę wiodącą pełni małomiasteczkowa czy podmiejska architektura. Poza tymi wyjątkowymi grupami prac, pejzaż w sztuce Jana Lebensteina pojawia się wyłącznie jako sceneria lub tło kompozycji figuralnych. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: PATAGONIEN, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein 64 sygn. na odwr. na pł. p.g.: Lebenstein | „Patagonien“ | 1964 na odwrocie: – na górnej listwie krosna nalepka (druk/maszynopis): Expos. „Surréalisme et l’Art Fantastique“ | (Pologne) | BIENNALE DE SĂO PAULO septembre-novembre 1965 [data czerwonym tuszem] | nom et prénom: LEBENSTEIN Jan, | Titre de l’oeuvre: Patagonien, 1964 | Cat...et dimensions: 97 x 195 | Huile | Artiste | [poniżej adres nieczytelny z powodu uszkodzenia nalepki]; – obok nalepki napis cienkopisem: Destinateur. Mr. Albert Grokoest | New York ; – na poprzecznej listwie krosna napis: Patagonien i nalepka kolekcji Chrisa Sztybera z danymi obrazu; – na lewej pionowej listwie krosna napis białą kredką: POLONIA ; – obok francuska nalepka transportowa z danymi obrazu i miejscem przeznaczenia Sao Păulo; – obok nalepki tuszem: JL – na drugiej pionowej listwie nalepka (druk): 7. PATAGONIEN | Oil on canvas | 38’’ x 77’’ Proweniencja: – Kolekcja dr. Alberta Grokoesta (1917-1991) – lekarza, wybitnego amerykańskiego specjalisty w dziedzinie reumatologii i przyjaciela Lebensteina. Jako wielki propagator jego twórczości zorganizował razem z kuratorem... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAŁ W RIO XXXVII, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | „KARNAWAŁ W RIO XXXVII“ 2008 R. | ACRYL | 81 cm x 60 cm na zawiniętym płótnie po l. dedykacja: Mateuszowi i Tomkowi w dniu ŚWIĘTA NORWEGII 17-V-2008 r. Powstający od 1997 roku cykl „Karnawał w Rio“ tworzą wielofiguralne kompozycje o kolorystyce zawężonej do czerni i metalizującej bieli. Ograniczenie palety barwnej do ascetycznego kontrastu nie oznacza jednak rezygnacji z radosnego erotyzmu, którym przesycona jest większość płócien i rysunków Jana Dobkowskiego. Rozedrgane świetliste pasma wydobywają z nokturnowego tła bujne kształty kobiecych ciał zatraconych w szaleńczym tańcu. Charakteryzująca kompozycję ekspresja i gra linii, jej zwielokrotnianie i rozmyślne przerywanie rytmów to podstawowa zasada organizacji malarskiego „uniwersum“ artysty: W linearyzmie żyję. Wokół siebie widzę wielką sieć, w niej tkwię. To, co rzeczywiste – poprzez fakt, że złożone jest z linii – staje się abstrakcyjne. Linia jest najważniejsza. Linia to myśl. Hipnotyzujacy Karnawał w Rio jest swoistym streszczeniem artystycznego credo „Dobsona“. Linia jednocześnie kreuje i odrealnia sylwetki bohaterek, które – dematerializując się w ciemnej przestrzeni – pozostają jedynie niedosłowną, intrygującą sugestią. ♣... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZTERNAŚCIE, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2018 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2018 | E. DWURNIK, | „CZTERNAŚCIE“ | NR: XXIII [w ramce] – 1487 – 7391 , poniżej pieczątka FABRYKA | DWURNIKA
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: MICHAEL JACKSON W WARSZAWIE, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. pionowo wzdłuż krawędzi kompozycji: WARSZAWA. E. MARKOWSKI Inspiracją do powstania obrazu był koncert króla muzyki pop Michaela Jacksona, który odbył się 20 września 1996 na lotnisku Bemowo w Warszawie. Był to jeden z pierwszych w Polsce koncertów na tak wielką skalę. Typową dla siebie kompozycję opatrzył artysta cytatem z Marka Twaina i wizerunkiem Michaela Jacksona. Ten artystyczny komentarz umieścił artysta na foli, którą w tych latach (obok płócien i papierów) stosował jako podłoże do swoich obrazów. O tych kompozycjach pisał Mariusz Rosiak: [...] redukcja środków artystycznych nie po raz pierwszy w dziejach sztuki przyniosła efekt zdumiewający osiągniętym wyrazem. Te malowane właściwie szerokimi pociągnięciami pędzla rysunki na folii i na papierze – z reguły dużych formatów, czasem nawet wykraczających poza charakterystyczne dla Markowskiego formaty płócien – uderzają nie tylko pozorną skromnością użytych środków, nie tylko zwięzłą i ekscentryczną formą, w której pobrzmiewa nuta posępnej groteski, ale przede wszystkim totalnym zaangażowaniem w kreowanie tej wizji świata, której Markowski jest wierny od początku. Temperatura pracy nad obrazem czy nad rysunkiem osiąga swoje apogeum. Wizja staje się summą. ( Eugeniusz Markowski. Malarstwo , Galeria Sztuki Współczesnej, Sandomierz, 1996)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie napis autorski: BEKSIŃSKI 72 oraz częściowo uszkodzona nalepka Desy z podłużną pieczęcią i nr zaświadczenia: 1411/74 estymacja: 90 000 - 110 000
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: IZ, LATA 1985-1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: IZ | BEKSIŃSKI na odwr. p.g. pieczątka zezwalająca na wywóz z podpisem Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 38, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 110, il. barwna; - Beksiński na Śląsku , Tichauer Art Gallery, Tychy 18 VI - 25 IX 2022, s. 64, il. barwna. Pędzel Beksińskiego krąży niemalże po stałych orbitach – te słowa Tadeusza Nyczka – przyjaciela Zdzisława Beksińskiego i znawcy jego twórczości, świetnie przybliżają upodobanie artysty do czerpania z repertuaru tych samych motywów. Jednym z najchętniej podejmowanych była postać ludzka, o zwykle dalekim od realizmu i zdeformowanym ciele. Prezentowane w katalogu przedstawienie hybrydalnej figury nosi znamiona formalnej ewolucji, jaką w ostatnich dwudziestu latach przechodziło malarstwo słynnego „fotografa wizji“: „Okres fantastyczny“ przyniósł Beksińskiemu sławę i wydawało się, że artysta... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI | 1983 odwr. l.d. pieczątka zezwalająca na wywóz z podpisem Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 15, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 42, il. barwna. – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Przedstawienia ukrzyżowania – na przestrzeni lat systematycznie podejmowane przez artystę – najczęściej występowały w tzw. okresie fantastycznym (1968-1983). Rozpięte na belkach krzyża: szkielety, zwierzęco-ludzkie truchła, epatujące drapieżną seksualnością kobiety-demony – doskonale wpisywały się w bliską horrorowi estetykę obrazów Mistrza z Sanoka. Sam niejednokrotnie przyznawał się do fascynacji motywem krucyfiksu: Krzyże i ukrzyżowanie maluję od dzieciństwa. Były wśród nich dawniej rozmaite persyflaże i nawet obrazy o podtekście erotycznym. Obecnie i to od lat, podchodzę już do tego motywu wprost. Nie potrafię wyjaśnić, dlaczego akurat ten motyw... więcej
Artist: Marian Czapla
Title: PODJĘCIE KRZYŻA Z CYKLU „ECCE HOMO“, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: czapla | ‘3 | ‘06 sygn. na odwr. p.g.: Marian Czapla 2003 | ACRYL - 200 x 140 cm | >PODJĘCIE KRZYŻA< Z CYKLU | „ECCE HOMO“ Obraz wystawiany: – Pasja Czapli , Aula ASP Warszawa, IV 2009; – Synagoga, Szydłów, VI 2009; – Galeria Sztuki Współczesnej Winda, Kieleckie Centrum Kultury, Kielce V 2010. Obraz opisany i reprodukowany: – Marian Czapla. Malarstwo, album z cyklu „Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje“ , tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa 2009, s. 58-59, il. barwna; – Marian Czapla – malarstwo, Wacław Stawecki – rzeźba (katalog wystawy) , Gminne Centrum Kultury, Szydłów, 28 VI – 18 VIII 2009, il. barwna, s. nlb.; – Marian Czapla – malarstwo , Galeria Sztuki Współczesnej Winda, Kieleckie Centrum Kultury, Kielce 2010, s. 39, il. barwna. Dla Czapli krzyż był „przede wszystkim znakiem miłości. Człowiek jest wpisany w formę krzyża, ale też krzyż jest wpisany w życie człowieka, więc krzyż i człowiek się identyfikują. Jest on znakiem, symbolem, jest przeznaczeniem i w końcu krzyż jest koniecznością. W moim rozwoju... więcej
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: POCAŁUNEK, 1977
Year: 1977
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zb Maciejewski 26 XII 1977 Porównaj: – Zbysław Marek Maciejewski , katalog wystawy, Galeria Opera, Warszawa, 25 I – 30 III 2018, s. nlb.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: UŁAN I DZIEWCZYNA – STUDIUM, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: DUDA GRACZ . 1348/90 . na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu i dedykacją dla prof. Zygmunta Górki - wybitnego chirurga, doktora Honoris Causa Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach Utrzymane w konwencji metafory przedstawienie Ułana z dziewczyną należy do cyklu „obrazów arystokratyczno -historycznych“ (1984-1990), w których artysta żegna się z nurtem malarstwa dotyczącego interwencji w sprawy społeczno-polityczne. Jest późniejszą wersją dzieła z 1989 roku o tym samym tytule prezentowanego w Galerii Zapiecek (zob. Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, oprac. biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, s. 127, poz. 78). Różni się od niej przede wszystkim postacią siedzącego na białym rumaku ułana, który w pierwotnej odsłonie był szczupłym, w pełni umundurowanym żołnierzem. W nowszej to – choć tak samo wyczerpany i smutny – iście dudagraczowski, zaniedbany, nagi i otyły mężczyzna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Naliwajko
Title: PORTRET, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: J. Naliwajko 64
Artist: Marian Czapla
Title: POSTACI, 1972-1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: czapla | 72-80 na odwr. l.d. ślad pieczątki wywozowej z podpisem
Artist: Jan Heydrich
Title: KOMPOZYCJA, LATA 80. XX W.
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 85,5 x 86 cm - wym. w świetle ramy sygn. na odwr. białą kredą l.g.: JAN HEYDRICH
Artist: Włodzimierz Jan Zakrzewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: WJZakrzewski 1973 Na d. listwie krosna drukowana nalepka z danymi obrazu.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: FANTAZJA TATRZAŃSKA, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1602/93 . Na odwr. l.g. nalepka autorska z danymi obrazu. Położona nieopodal Bukowiny Tatrzańskiej wieś Brzegi była jedną z miejscowości, do których artysta z upodobaniem przyjeżdżał na malarskie plenery. Regularnie odwiedzana od 1975 roku stała się dla niego niewyczerpanym źródłem inspiracji. Na bazie notatek, szkiców i fotografii sporządzonych „w terenie“ powstawały pierwsze widoki Tatr. Należały do intymnego i niedostępnego publiczności obszaru malarstwa popularnego demaskatora i publicysty. Dopiero w „obrazach prowincjonalno-gminnych“ (od 1986) elementy tatrzańskiego pejzażu zaczęły przenikać do oficjalnego nurtu. Seria, która była kontynuowana przez malarza do końca życia, narodziła się we wspomnianej góralskiej wsi: Tam [w Brzegach] studiowałem i malowałem na własny użytek pejzaże bezludne – tam odzyskiwałem proporcje myśli i ducha, pogubione w życiu, w zgiełku cywilizacji, w chaosie życia społecznego i politycznego [...] Dziwne uroki tej wsi i jej mieszkańców, tęsknoty i uniesienia tam przeżyte, zaczęły sytuować się niezmiennie w rzeczywistości, której tłem był pejzaż wsi Brzegi. W tej wsi rozpoczął się formalnie cykl obrazów prowincjonalno-gminnych. Pewnie musiał tam się zacząć zrządzeniem Bożym, skoro dziś z powodu schorowanego, połatanego serca jeździć mi tam nie wolno, a wszystkie te obrazy... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: HOTEL EUROPEJSKI, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W-WA KRAK. PRZEDM. E. DWURNIK.92. sygn. na odwr. p.: 1992 | E. DWURNIK | W-WA - XI [w ramce] | 73 [w kółku] | 1836 [w ramce] Na śr. listwie krosna nalepka Galerii Art w Warszawie. Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XI, kat. 73. Obraz Hotel Europejski należy do cyklu „Warszawa“, który Dwurnik zaczął malować w 1966 roku. Na obrazach z tego cyklu – podobnie jak w pracach z serii „Podróże autostopem“ – widać drobiazgowe miejskie pejzaże, z ogromną liczbą charakterystycznych szczegółów, składających się na „portret“ nie całego miasta, tak jak było to w pracach z „Podróży autostopem“, lecz konkretnych miejsc w Warszawie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: PLAC TRZECH KRZYŻY W WARSZAWIE, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: PL. 3-ch Krzyży. | E. DWURNIK. 2007 l.d. napis: DLA SYLWI [sic!] I MARCINA na odwr. na płótnie: 2007 | E. DWURNIK | >>PL. 3-ch Krzyży<<
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SERIES 1, 2, 3, 4, 5..., 1978/79
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: teka 10 serigrafii: 10 plansz 20 x 20 cm każda, wymiar teki 21 x 21 cm Teka zawiera 2 karty tytułowe i 10 plansz, każda ± 19 x 18 cm sygn. z matrycy l.d.: [tytuł], oł. p.d.: 21/40 winiarski 78/79 Karty tytułowe: 1 nadruk p.d.: ryszard winiarski | suite de 10 sérigraphies | tirage 40 exemplaires | neuchâtel, aout 1979 | éditions média 2 dwie kompozycje (białe pokratkowane pole z l. podpisane: 1, 2, 3, 4, 5..., po p. jednolicie czarne, podpisane: 1, 2, 3, 4, 5...), napis śr.d.: series | 1, 2, 3, 4, 5… | winiarski | 1978 Plansze: 1, 1, 1, 2, 1, 3... 2, 1, 2, 2, 2, 3... 3, 1, 3, 2, 3, 3... 4, 1, 4, 2, 4, 3... 1+2, 3+4, 5+6, 7+8, 9+10... 1x2, 3x4, 5x6, 7x8, 9x10... 12, 22, 32, 42, 52, 62... 13, 23, 33, 43, 53, 63... 1, 2, 3, 4, 5, 6... 1, 2, 3, 4, 5, 6...
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2021
Year: 2021
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie śr.: ANNA SZPRYNGER | 2021 ., obok znak strzałki w górę
Artist: Andrzej Nowacki
Title: 24.09.2002, 2002
Year: 2002
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie p.g.: A. NOWACKI | 2002 | 24.09.02 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK NR 116 U, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK NR 116 U | 24 x 33 | 2009 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Witold-K
Title: Z CYKLU „LUDZIE“, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold-K. 19 Na poprzecznej listwie krosna nalepka Konstancińskiego Domu Kultury. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany w: – Witold-K. Od człowieka do czarnej otchłani , Konstanciński Dom Kultury Hugonówka, Konstancin-Jeziorna, 27 IX – 29 XI 2020, wznowiona 12 II – 31 III 2021, kat. 29, s. 44, il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Wegner
Title: KOMPOZYCJA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S Wegner ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Bożenna Biskupska
Title: FIGURA KROCZĄCA Z PUDEŁKIEM, 2008
Year: 2008
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz (odlew metodą wosku traconego w jednym egzemplarzu), 42 x 8 x 17 cm sygn. na szacie z tyłu rzeźby literą B osadzoną na strzałce wertykalnej sygn. na spodzie podstawy flamastrem: Biskupska | 2008 | 1/1 , obok monogram B ze strzałką Figura krocząca należy do cyklu rzeźb, które artystka tworzy od 1993 roku. Istotą rzeźby jest pudełko symbolizujące wiele znaczeń – doświadczenia, pragnienia, wartości, niewiadomą w zależności od odczuć oglądającego. Jako prostopadłościan jest formą abstrakcyjną, przechowuje jednak skrywaną tajemnicę. Tworzy swój autonomiczny świat, którego cechą jest również przywiązanie do ekspresji – stąd jego ścisły związek z figurą kroczącą. Niedopowiedzenia, tajemniczość zawarte w prostopadłościanie (pudełku) kierują widza na drogę pełnej symboliki zadumy. Postać ekspresyjnie zdąża w przestrzeń, pojawia się poczucie czasu ku nieokreślonej przyszłości. Od lat 90. w twórczości artystki motyw ten nieustannie występuje w rysunkach, obrazach, rzeźbach ale również w wielkoformatowych realizacjach, m.in. Wytyczanie obrazu 0-1.
Artist: Alfred Lenica
Title: MARTWA NATURA, LATA 40. XX W.
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 44,5 x 29,5 cm - wym. w św. passe-partout sygn. dwukrotnie oł. p.d.: Lenica ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Kazimierz Ostrowski
Title: MARTWA NATURA Z PATERĄ
Tools: tempera
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż p. krawędzi: K. OSTROWSKI
Artist: Alfred Lenica
Title: KWIATY W WAZONIE, LATA 40. XX W.
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 38 x 29 cm - wym. w św. passe-partout sygn. oł. p.d.: Lenica
Artist: Alfred Lenica
Title: RÓŻE W WAZONIE, OK. 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica
Artist: Józef Czapski
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Rysunek pochodzi z kolekcji przyjaciół artysty. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Czapski
Title: W PARKU
Tools: watercolor, fineliner
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Rysunek pochodzi z kolekcji przyjaciół artysty. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Fogtt
Title: JEZIORO DADAJ, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fogtt | 2017 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: J. Dadaj | 81/2015/ v | Fogtt | olej
Artist: Juliusz Joniak
Title: PLATANY W ST. REMY, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Joniak 99 na odwr. l.g.: JULIUSZ JONIAK | „PLATANY W ST. REMY ‘99“ | 75 x 85 | 1999
Artist: Teofil Ociepka
Title: LWIĄTKO, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Ociepka | 1968 na odwr. na płótnie śr.: Lwiątko , niżej: 2 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Danuta Leszczyńska-Kluza
Title: ŚWIAT, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: DANUTA LESZCZYŃSKA-KLUZA 1991 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: „ŚWIAT“ | D. LESZCZYŃSKA-KLUZA | 1991 | POLOGNE Na odwr., na płótnie p.g. ślad pieczątki wywozowej z nr., na g. listwie krosna: „ŚWIAT“ D.LESZCZYŃSKA-KLUZA 1991 – X,XI. Artystka należy do tej formacji artystycznej w sztuce polskiej, która po okresie izolacji w czasach stalinizmu entuzjastycznie przyjęła z Zachodu nowoczesną formę w drugiej połowie lat 50. Synonimem ówczesnej awangardy był taszystowski, niegeometryczny abstrakcjonizm, operujący swobodnym układem płynnych plam kolorów. Jednak nie dla wszystkich polskich artystów było rzeczą łatwą zerwanie ze światem rzeczywistym. [...] Zarówno w malarstwie, jak i w grafice Danuty Leszczyńskiej-Kluzy występują wszystkie fascynacje charakterystyczne dla tej formacji: estetyka informelu, surrealistyczna metaforyczność, naiwny liryzm. W wielu pracach artystka zbliża się do granicy abstrakcji, komponując je ze swobodnie rozdysponowanych układów plam. Nigdy jednak nie rezygnuje z figuracji. (T. Gryglewicz, Danuta Leszczyńska-Kluza. Zabić Ariadnę, kat. wyst. TPSP Kraków, X 1995)
Artist: Lidia i Jerzy Skarżyńscy
Title: DIABŁY Z LOUDUN – MASKI W STALLACH, 1969
Year: 1969
Tools: ink, watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 1. DIABŁY Z LOUDUN – MASKI W STALLACH, 1969 PROJEKT SCENOGRAFII sygn. flamastrem na naklejonej kartce na odwr. śr.d.: „DIABŁY Z LOUDUN“ | K. PENDERECKI | HAMBURG 1969 r | STAATSOPER | REŻ KONRAD SWINARSKI | SCENORAFIA LIDIA i JERZY | SKARZYNSKI | MASKI W STALLACH , wyżej na podkładzie oł.: Diabły z Loudun | Maski w Stallach 2. DIABŁY Z LOUDUN – MASKI W STALLACH, 1969 PROJEKT SCENOGRAFII sygnatury flamastrem na dwóch doklejonych kartkach: g. – scen L. i J. Skarżyńscy | „DIABŁY Z LOUDUN“ | K. PENDERECKI | reż. KONRAD SWINARSKI | HAMBURGISCH STAATSOPER | 1969 , d. – „DIABŁY Z LOUDUN“ | PENDERECKI | HAMBURG 1969 r | STAATSOPER | REŻ. KONRAD SWINARSKI | scen. L. i J. Skarżyńscy | MASKI W STALLACH Prezentowane prace są projektami scenografii Lidii i Jerzego Skarżyńskich do przedstawienia opery Krzysztofa Pendereckiego Diabły z Loudun w Staatsoper w Hamburgu 20 czerwca 1969 (prapremiera światowa) w reżyserii Konrada Swinarskiego. Libretto „Diabłów z Loudun“, opracowane przez samego kompozytora, oparte zostało na kronikarskim opowiadaniu Aldousa Huxleya,... więcej
Artist: Eva Rubinstein
Title: PORTRET ARTURA RUBINSTEINA, 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: EvaRubinstein | AR. Nowy Jork 1969 | (ciemne tło, mały | uśmiech) , p.g.: Pat. D – 29 A , śr. pieczątka: PHOTO: EVA RUBINSTEIN | 155 EAST 34th STREET | NEW YORK, N.Y. 10016 | PHONE -OR 9-8659 [adres przekreślony] Portret pochodzi z sesji fotograficznej wykonanej bodaj jesienią 1969 roku w Hotelu Drake w Nowym Jorku, gdzie Rubinsteinowie zatrzymywali się podczas bytności w Stanach Zjednoczonych i w tym mieście. Artystka wykonała wówczas serię zdjęć w różnych ujęciach i pozach pianisty, duże odbitki jak ta (34,7 x 25,7 cm i podobne w formacie) miały nakład do 3-5 egz. Kilka portretów Artura Rubinsteina wtedy wykonanych, otrzymała Fundacja im. Artura Rubinsteina i przeznaczyła je na aukcje charytatywne, związane z organizacją Rubinstein Piano Festivali. Prezentowany portret (odbitka) należy do jednego z ostatnich oryginalnych papierowych egzemplarzy z tej nowojorskiej sesji w 1969 roku. Wojciech Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina i dyrektor Rubinstein Piano Festival
Artist: Igor Mitoraj
Title: SPLECIONE DŁONIE, 1978
Year: 1978
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na lewej dłoni: IGOR MITORAJ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eva Rubinstein
Title: SUSAN PRZY OKNIE, 1972
Year: 1972
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d. pod kadrem: Susan przy oknie | Rhode Island 1972 , p.d.: EvaRubinstein na odwr. p.g. pieczątka: PHOTOGRAPH by EVA RUBINSTEIN | frein LEE GROSS | 366 Madison Avenue New York City | MU 2-5240, niżej 2 pieczątki: PHOTO: EVA RUBINSTEIN | 155 EAST 34th STREET | NEW YORK, N.Y. 10016 | PHONE -OR 9-8659, przy p. krawędzi oł.: A | LA | Aingle [?] Zdjęcie wykonane w 1972 roku w Rhode Island (wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych), w domu przyjaciółki autorki zdjęcia i Susan. Susan była „folk singer“, Ewa Rubinstein zrobiła jej wówczas kilka (chyba trzy?) aktów, różne ujęcia, różne tła, ale w tej samej scenerii. Inne znane zdjęcie z tej sesji i z tego domu to słynna fotografia zatytułowana „Łóżko w lustrze“. Jest to odbicie łóżka w owalnym lustrze wiszącym na ścianie. Zdjęcia były pokazywane na wielu wystawach, prezentowany tu akt Susan m.in. zreprodukowany został w monografii w Chinach w 2017 r. Zdjęcie było wykonane w nakładzie trzech egzemplarzy, jest sygnowane z frontu i na odwrociu. Artystka w swojej karierze fotograficznej wykonywała także akty. Wojciech Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina i dyrektor Rubinstein Piano Festival ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów... więcej
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: MARZENIA BRUNHILDY, 1993
Year: 1993
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28 x 38,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. tuszem na odwr. l.d.: NATALIA LL | „MARZENIA BRUNHILDY“ | 1993
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: MASKA, 1996
Year: 1996
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys 96 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: PORTRET Z DACHEM, 2000
Year: 2000
Tools: pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 61,5 x 47,3 cm - wym. w św. passe-partout sygn. p.d.: 2000 Stasys sygn. na odwr. p.d.: Stasys | Portret z dachem | Pastel | 64 x 69 | 2000 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: LA FREIN HYDRAULIQUE, 1975
Year: 1975
Surfaces: paper, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: EA ., p.: Dali Praca pochodzi z teki Hommage A Leonardo da Vinci ( American Inventions | Amerykańskie Wynalazki ) – La Frein Hydraulique ( The Hydraulic Brake | Hamulec Hydrauliczny ), 1975. Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 245, kat. 816, il. s. 246. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: FEMME AU COCHON (KOBIETA NA ŚWINI), 1968/69
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31,7 x 24 cm - wym. odcisku płyty sygn. oł. pod ryc. l.: EA , p.: Dali , p.d. sucha pieczęć: Dali Z cyklu ilustracji do Fausta ( Noc Walpurgii ). Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980. Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 168, kat. 299, il.
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Siudmak (1942)
Title: MARSZ TRIUMFALNY, 1995
Year: 1995
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 37 x 27 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: W. SIUDMAK 1995 Na odwrocie oprawy naklejona nalepka z tytułem: "MARSZ TRIUMFALNY" Obraz jest oprawiony.
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Siudmak (1942)
Title: MARSZ TRIUMFALNY, 1995
Year: 1995
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 37 x 27 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: W. SIUDMAK 1995 Na odwrocie oprawy naklejona nalepka z tytułem: "MARSZ TRIUMFALNY" Obraz jest oprawiony.
Verified Artist: Yes
Artist: Miguel Macaya
Title: SŁOŃ, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie l.g.: Miguel Macaya | 2009 p.d. pieczątka galerii JORGE RICOLEA z Madrytu, powtórzona na d. listwie krosna ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Łukasz Patelczyk
Title: ORANGE GLASS, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: „Orange glass“ | 2019 r. | Łukasz Patelczyk Pochodzenie: Obraz został zakupiony w galerii Slag w Nowym Jorku podczas wystawy indywidualnej Łukasza Patelczyka The Coexistence. Obraz wystawiany: – Lukasz Patelczyk – The Coexistence, Slag Gallery , Nowy Jork, USA, 29 X 2021 – 4 XII 2021.
Artist: Tytus Brzozowski
Title: ZIMOWY WIECZÓR, 2022
Year: 2022
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż p. krawędzi u góry: TYTUS BRZOZOWSKI LISTOPAD 2022
Artist: Jacek Yerka
Title: RÓŻOWA SERIA, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 88 | d. JRKowalski na odwr. na d. listwie krosna: JACEK JERKA | „RÓŻOWA SERIA “ | AKRYL 1988
Artist: Jacek Yerka
Title: NOC NA DZIAŁCE, 2022
Year: 2022
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 22 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna: AKRYL 2022 JACEK YERKA >> NOC NA DZIAŁCE << Całe moje dzieciństwo i dorosłość ocierałem się o podmiejskie działki pełne tajemniczych roślin, pomysłowej mikroarchitektury i nieodzownych żeliwnych wanien na wodę. Zazdrościłem mieszkańcom i użytkownikom tych ogródków; za osłoną krzewów i żywopłotów toczyło się inne, tajemnicze, lepsze życie. Los chciał, że w głodnych latach 80-tych, zostaliśmy zaproszeni przez moją teściową, do spędzenia całych wakacji w jej mieszkaniu w Grudziądzu, w starej kamienicy czynszowej. Jako że nie chciałem rezygnować z malowania, uciekałem z przepełnionego mieszkania do podmiejskiego ogródka działkowego, gdzie przy dużym zainteresowaniu ze strony much, os i komarów, stworzyłem zaimprowizowane atelier. Działka była nieduża, sztaluga plenerowa, a i tak nie mieściłem się na skrawkach wolnej, nieuprawionej przestrzeni. Czułem się tam tak klaustrofobicznie, że po kilku sesjach wróciłem do mieszkania, gdzie został mi przydzielony obszerny kąt pod oknem. Natomiast ten obraz nie jest moim wspomnieniem, reminiscencją tego miejsca. Przyśnił się on mojej żonie, Majeczce – od czasu do czasu dzieli się ze mną swoimi najciekawszymi snami i łaskawie użycza praw autorskich do nich – i najważniejszy w tym jej sennym obrazie był duży, rudy lis na leżaku. Bez... więcej
Artist: Roch Urbaniak
Title: STRUMIEŃ, 2022
Year: 2022
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: RU | 2022 sygn. na odwr. na płótnie: Roch Urbaniak | 2022 | Strumień ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: BRAMA MORDORU, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 90 na odwr. na d. listwie krosna: „BRAMA MORDORU“ | JACEK YERKA | AKRYL 1990 na odwr. p.g. ślad pieczątki wywozowej z podpisem
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: FONS OCEANI, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Novák-Zempliński 22 sygn. na odwr. śr.: „Fons Oceani“ | Maksymilian Novák-Zempliński | 2022 Obraz z cyklu „Spatium“ o tytule Fons Oceani jest kolejną próbą poszukiwania kontrastów między różnymi żywiołami i energiami. Zestawienie gorącej czerwieni z chłodnym szmaragdem wody uwydatnia te przeciwieństwa. Inspiracją również była fascynacja wyspami wulkanicznymi. Skały je tworzące są zapisem dramatycznych zjawisk. Ich zastygle kształty i zróżnicowana kolorystyka są idealnym motywem malarskim. Wszystko to jest spięte elementem fantastycznej architektury prowokującej pytania o czas i miejsce. Artysta bardzo lubi tworzyć własne formy architektoniczne, które kojarzą się ze starożytnymi cywilizacjami.
Artist: Rafał Olbiński
Title: JESIENNY SPLIN (AUTUMN SPLEEN), 2021
Year: 2021
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: olbinski
Artist: Tomasz Kostecki
Title: KOBIETA I CZERWONY MERCEDES, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KOSTECKI 2022 sygn. na odwr. na płótnie: Tomasz Kostecki 2022
Artist: Tomasz Wawryczuk
Title: TORS ONI II K/R, 2022
Year: 2022
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.: TW [w kółku] | 2/13/2022
Artist: Tomasz Sętowski
Title: TEATR GLOBE, 1998-99
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T Sętowski 98 | 99 Obraz opisany i reprodukowany: – Sętowski. Muzeum Wyobraźni / Muzeum of Imagination , Muza SA, Warszawa 2003, s. 85, il. barwna.