Artist: Jan Matejko
Title: KRÓL JAN KAZIMIERZ WAZA, OK. 1856
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obok szkice: Korona Szwedzka i szczegóły stroju króla - frędzle, ozdobne wykończenie dolnego brzegu kaftana, wysoki but 17,8 x 10,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d. monogramem wiązanym: JM Rysunek - pierwotnie własność pp. Siemilskich we Lwowie - w latach 30. XX w. trafił do zbiorów malarza Antoniego Michalaka (1899-1975) w Kazimierzu nad Wisłą i odtąd pozostawał w rodzinnej kolekcji. Jest to wczesna praca Matejki powstała jeszcze w czasie jego studiów w Krakowie, zapewne ok. roku 1856. Artysta od najmłodszych lat wykonywał i gromadził rysunki oparte o dawne przekazy ikonograficzne: stare portrety, pieczęcie, rzeźby grafiki, miniatury. W 1856 uzyskał nawet specjalne pozwolenie do korzystania z rękopiśmiennych zbiorów Biblioteki Jagiellońskiej. Rysunki te służyły mu później, przez lata, pomocne jako wzory postaci, strojów, dawnych sprzętów, ozdób, przedmiotów. Wtedy też przestudiował dzieło Franciszka Ksawerego Preka Wizerunki znakomitych ludzi w Polszcze z dołączeniem krótkiego opisu każdey osoby żywota (zeszyty I-III wydawane w latach 1829-1832 oraz plansze do przygotowywanego zeszytu IV), przerysowując różne portrety, wedle zamieszczonych tam wzorów graficznych. Wizerunek Jana Kazimierza powtórzył Matejko właśnie za miedziorytem umieszczonym na planszy przygotowanej do planowanego IV zeszytu (egzemplarz,... więcej
Artist: Piotr Michałowski
Title: KIRASJER NA GALOPUJĄCYM KONIU– SZKIC DWUSTRONNY
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: podpisany p.d.(ołówkiem): PM na odwrocie szkic kirasjera w paradnej pozie Rysunek nieoprawiony
Artist: Piotr Michałowski
Title: NAPOLEON / SZKICE POSTACI, 1835-1837
Tools: ink, feather, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: NAPOLEON / SZKICE POSTACI, 1835-1837 SZKIC DWUSTRONNY Pochodzenie: krąg Rodziny artysty. Obraz wystawiany: – Zarys myśli: szkice rysunkowe i akwarele Piotra Michałowskiego z kolekcji prywatnej , Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej w Przemyślu, V – VII 2016. Porównaj z: – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin [A. Zeńczak, B. Studziżba], MN w Krakowie 2000, nr kat. 89, 276, 277, il. Silniej odsłonił warsztat malarza i jego niespożytą pasję tworzenia, atakowania ołówkiem, pędzelkiem i piórkiem nie tylko często podejmowanego motywu konia i jeźdźca, lecz także i innej różnorodnej tematyki - pisał o pokazie szkiców Michałowskiego, Jerzy Sienkiewicz (cyt. za: Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa ..., s. 58). Prezentujące niezwykłą biegłość warsztatową i ekspresję artysty rysunki należą do najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów dzieł. Analogiczne do oferowanej kompozycje, w partii centralnej z Napoleonem, znajdują się w zbiorach Muzeów Narodowych w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie.
Artist: Leokadia Łempicka
Title: BRETONKA
Tools: oil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: olej, papier naklejony na papier, 20 x 16 cm pod obrazem napis (ołówkiem): Leokadia Łempicka Na odwrocie na tekturze zabezpieczającej (ołówkiem): LEOKADIA ŁEMPICKA | <BRETONKA>
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: W KARCZMIE, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na środku wzdłuż dolnej krawędzi: J. Moniuszko | A. D 1897
Artist: Henryk Pillati
Title: POWRÓT LISOWCZYKÓW, 1868
Year: 1868
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H Pillati 1868 Na odwr. wzdłuż g. krawędzi (ołówkiem): [...] biblioteki ; na górnej listwie krosna fragment nalepki (druk, tusz , kredka ): [DOM SZTUKI (HOT]TEL DES VENTES | [Warszawa,] Chmielna 5 | [Nr inw. ...] 9 | [...] K. 42 ; ponadto na lewej listwie krosna serbska pieczęć wywozowa.
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: SCENA W KARCZMIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na środku wzdłuż d. krawędzi: j. Moniuszko | 1 [...] Na odwrocie (czarną kredką): N 3/50 ; na dolnej listwie krosna (czarną kredką): 20 [w kółku]; z prawej (długopisem): JAN CZESŁAW MONIUSZKO | ur. 1853 – 1908 zm.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PRZED ZAJAZDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zygmuntowicz
Artist: Ryszard Okniński
Title: TARG W MAŁYM MIASTECZKU, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. OKNIŃSKI na odwrocie nalepka wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych ( stempel , druk, atrament ): 8473 Autor: Okniński Ryszard | Jarmark w małem miasteczku | Cena 200 – data nadesł. 20 X 192[?] na ramie nalepki aukcyjne Agra-Art z 1996 i 2020 r. Targ w małym miasteczku to stosunkowo wczesne dzieło artysty, w swoim realistycznym przedstawieniu ubogiego, ale pełnego życia polskiego miasteczka, noszące wyraźne znamiona „szkoły monachijskiej“. Bibliografia: – Wystawa pośmiertna prac ś.p. Ryszarda Oknińskiego , [w]: Przewodnik nr XV po wystawie TZSP, Warszawa 1926, s. 14, nr 144; – Polska i jej lud w malarstwie wiek XIX i XX , Przewodnik 95 TZSP, Warszawa 1934, s. 23, nr 144.
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: POWRÓT Z POLOWANIA, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Zygmunt Ajdukiewicz Powrót z polowania należy do efektownych, bardzo dekoracyjnych dzieł Zygmunta Ajdukiewicza z wczesnego okresu twórczości. Zarówno sposób malowania, jak i tematyka obrazu wskazują na lata spędzone przez artystę w Monachium. W scenie tej pobrzmiewają echa twórczości Alfreda Wierusza-Kowalskiego, niezwykle popularnego w bawarskiej stolicy, rodaka. Jego – cieszące się ogromnym zainteresowaniem kolekcjonerów i marchandów – zimowe sanny, napady wilków ukazane w rozległym pejzażu, czy ciche zimowe nokturny, nie mogły pozostać bez wpływu na młodego Ajdukiewicza u progu jego kariery malarskiej. Prezentowana scena odwołuje się do popularnego w twórczości Wierusza motywu powrotu z polowania. W prezentowanym obrazie widać rękę dojrzałego artysty, świadomego swojego talentu i umiejętności. Obraz namalowany jest pewnie, z zachowaniem dużej pieczołowitości w oddaniu najdrobniejszych szczegółów. Oprócz dbałości o realia uderzająca jest doskonała charakterystyka postaci woźnicy, rozpędzonych psów i konia, świetnie uchwyconych w ruchu. Spod kopyt rozpędzonego rumaka ulatują grudy śniegu, którego biała powłoka zaczyna szarzeć w zapadającym zmierzchu. Ukazanie konia w pełnym galopie, z rozwianą grzywą i oderwanymi od ziemi kopytami, oraz dotrzymujących mu kroku psów, nadaje całej scenie dynamiki.... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: MĘŻCZYZNA W KAPELUSZU, 1872
Year: 1872
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: p.d. ołówkiem: 108. Do dzieła jest załączona opinia Adama Konopackiego z grudnia 2004 roku. Rysunek pochodzi z liczącego 132 karty szkicownika Jacka Malczewskiego, opatrzonego na wklejce „tytułowej“ najpewniej autorskim tytułem XXXII . Na tej stronie, podobnie jak na ostatniej – umieszczono stempel: ZE ZBIORÓW MARJI MALCZEWSKIEJ z herbem rodowym. Szkicownik pochodzi z okresu nauki artysty w krakowskim Gimnazjum św. Jacka (1871-1873). Jak stwierdza Adam Konopacki: Wysoki numer szkicownika świadczy o niebywałym zapale rysowania, jakim odznaczał się naówczas osiemnastoletni Jacek Malczewski. Szkicownik XXXII zawiera [...] szkice postaci chłopów, wieśniaczek, Żydów, wiejskich dziadów i zaprzęgów, zwierząt, wiejskiej zabudowy, wnętrz kościołów. Większość rysunków została wykonana ołówkiem , zaledwie 9 z nich – piórkiem i tuszem.
Artist: Jacek Malczewski
Title: ŚMIERĆ AMELII, OK. 1877
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. (drapana) p.d.: Jacek Malczewski Jesienią 1876 roku Jacek Malczewski porzucił pracownię mistrza Matejki i z jego błogosławieństwem wyjechał na studia do Paryża. Nad Sekwaną miał doskonalić warsztat i poszukiwać swojej drogi twórczej. Okazało się, że bieżące trendy w zachodniej sztuce nie w pełni odpowiadały młodemu malarzowi. Impresjonizm uważał za dziwaczny, akademizm natomiast dusił go swoim historyzmem. Rozczarowany i stęskniony za ojczyzną, rozpoczął prace nad obrazami ilustrującymi dzieła Juliusza Słowackiego. Śmierć Amelii pochodzi właśnie z tego okresu i przedstawia scenę z finałowego aktu dramatu wieszcza pt. Mazepa. Namalowany pod wyraźnym wpływem Matejki obraz utrzymany jest w charakterystycznej dla wczesnego okresu twórczości Malczewskiego, ciemnej tonacji. Zdominowany przez brązy, szarości i ugry, tworzące nostalgiczny nastrój, udramatyzowany został delikatnym światłem świec. Obraz jest również zapowiedzią pierwszych kompozycji przedstawiających Śmierć Ellenai .
Artist: Juliusz Kossak
Title: LUZAK, 1874
Year: 1874
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.d.: JKossak | 1874 (inicjały wiązane) Motyw jeźdźca prowadzącego osiodłanego konia, powtarzany przez lata wielokrotnie, w różnych układach kompozycyjnych, był dla artysty okazją do zaprezentowania szlachetnego rumaka w pełnej krasie. Mężczyzna prowadzący araba, zawsze białego, sam jechał na wierzchowcu ciemnej maści. Luzak w bogatym rzędzie podprowadzany był dla dygnitarza pod linię boju lub jako koń zapasowy po utracie poprzedniego. Są to zawsze sceny statyczne i pełne dostojeństwa. Piękny, biały arab w złoconym rzędzie uchwycony jest w pełnej gracji i lekkości pozie z wygiętą, łabędzią szyją. Artysta znakomicie uchwycił wszystkie modelowe dla tej rasy cechy – niewielką, nieco wydłużoną głowę, silnie umięśnione, smukłe kończyny oraz wysoko osadzony i charakterystycznie uniesiony ogon. Obraz opisany i reprodukowany w: - H. Stępień, Artyści polscy w środowisku monachijskim w latach 1856-1914, PWN, Warszawa 2003, s.180, il.48.
Artist: Wojciech Kossak
Title: NA RATUNEK, 1896
Year: 1896
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, łabędzia skórka, 24 x 70,4 cm (w św. passe-partout w kształcie wachlarza) sygn. p.d.: A mademoiselle Lilly Wanamaker | Albert de Kossak | Berlin 1896 Akwarela nosi dedykację dla najmłodszej córki Johna Wanamakera, amerykańskiego kupca i założyciela pierwszego w Filadelfii domu towarowego. Wanamaker otworzył swój pierwszy sklep w 1861 w sąsiedztwie domu prezydenta George’a Washingtona. Był zapalonym kolekcjonerem sztuki i antyków. Do Muzeum Archeologii i Antropologii Uniwersytetu w Pensylwanii przekazał kilka darowizn, wśród których znalazła się kolekcja brązowych reprodukcji artefaktów odkrytych w ruinach Pompejów i Herkulanum. Początkowo wachlarze pełniły funkcję użytkową. Były częścią kobiecej garderoby uzupełniającą wytworne suknie. Noszono je do teatrów, na bale lub w czasie spotkań towarzyskich. Ważna była precyzja wykonania malunku, a ich dekoracje musiały być neutralne i adekwatne do sytuacji. Malowano na nich wyidealizowane scenki rodzajowe lub historyczne. Dopiero w połowie lat osiemdziesiątych XIX wieku artyści pozwolili sobie na swobodniejsze, czasem wręcz impastowe, dekorowanie wachlarzy. Modne wachlarze płytkowe i plisowane, malowane przez znanych artystów-malarzy, w drugiej połowie XIX wieku zaczęły tracić swą rolę użytkową na rzecz funkcji czysto estetycznej, pamiątkarskiej i kolekcjonerskiej: zamiast służyć... więcej
Artist: Juliusz Kossak
Title: PORTRET MAŁEJ KSIĘŻNICZKI, 1885
Year: 1885
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Juliusz Kossak/ 1885 Herb „Trąby“ widoczny na czapraku sugeruje, że portret przedstawia małą księżniczkę z rodziny Radziwiłłów. Juliusz Kossak zyskał sławę, między innymi dzięki tak znakomitym reprezentacyjnym portretom konnymi. Malowane przez niego wizerunki jeźdźców cechowały przede wszystkim majestatyczne rumaki o znakomicie wymodelowanych i upozowanych sylwetkach oraz wysmakowana kolorystyka. Doskonała znajomość budowy i ruchu konia, które Kossak studiował w paryskich ujeżdżalniach, pozwalały mu na wirtuozerskie przedstawienie wierzchowców. W prezentowanej akwareli wzrok przyciąga wyraziście potraktowany pierwszy plan. Widzimy ujętego w perspektywicznym skrócie, statycznie ustawionego kucyka, na którego grzbiecie bezpiecznie siedzi mała, około dwuletnia, księżniczka Radziwiłłówna. Tło artysta potraktował malarsko, wykorzystując w pełni możliwości, jakie daje technika akwareli. Przejrzystościami i rozpływem farby wprawnie ukształtował delikatne obłoki na błękitnym niebie, podkreślając tym samym sielskość całej sceny. Kompozycję utrzymał w charakterystycznej dla portretowych przedstawień gamie brązów, bieli, błękitów i zieleni. Obraz reprodukowany w: – K. Olszański, Juliusz Kossak , Kraków 2000, s. 276, nr 539 [ Dziewczynka na kucu na tle zamku ].
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: POLOWANIE NA WILKI, 1896
Year: 1896
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tadeusz Rybkowski | Paryż 1896 Porównaj z: – T. Rybkowski, Polowanie na wilki, 1887 – reprodukowany przez Lichtdruck von Eduard Türk, Wien
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: KARNAWAŁOWY KULIG, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tadeusz Rybkowski | Wien 1885.. Na odwr. centralnie pieczęć wiedeńskiego składu przyborów malarskich J. v. Meiller; l.g. nr (ołówkiem): 6 [w kółku]; ponadto na ramie p.g. nalepka z opisem obrazu (tusz): Fa [...] | in Russisch Polen | gemalt von Thaddeuss | Rybkowski ; l.d. nalepki domu aukcyjnego w Wiedniu. Porównaj z: – „Die Gartenlaube“, Lipsk 1891, zeszyt 6., s. 99-100, il. s. 96-97 W ilustrowanym czasopiśmie „Die Gartenlaube“ w 1891 roku znalazła się drzeworytnicza reprodukcja późniejszej wersji Karnawałowego kuligu , pędzla Tadeusza Rybkowskiego. Posłużyła ona jako ilustracja krótkiego artykułu przybliżającego czytelnikom, zamierający już wówczas, zwyczaj organizowania kuligów w czasie ostatków. Polskim zwyczajem na zakończenie karnawału było organizowanie, przez najbogatszego w okolicy właściciela ziemskiego, kuligu. Ziemianin szukał dwóch przystojnych młodzieńców, którzy byli również dobrymi jeźdźcami, zlecał im wynajęcie zespołu muzyków, którzy wesoło przygrywali w pierwszych saniach. Następnie kulig rozpoczynał swą wesołą jazdę od domu do domu zbierając gości i ucztując. W ten sposób kulig się rozrastał, często do czterdziestu, pięćdziesięciu sań. Dwaj stewardzi jadącymi przed muzycznymi... więcej
Artist: Izydora Mikulska
Title: PORTRET DAMY, 1876
Year: 1876
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: I Mikulska | 1876 Na odwrocie na górnej listwie krosna nalepka (tuszem): 4976 | [...] LENOIR | [...] Obraz zapewne jest tożsamy z dziełem prezentowanym przez artystkę na paryskim Salonie w maju 1876 roku. Pod pozycją 1471 wystawiany był Portret Pani E. G. de R... , który tak opisywano w „Bibliotece Warszawskiej“, piśmie poświęconym naukom, sztukom i przemysłowi: [...] panna Izydora Mikulska, wystawiła portret młodej kobiety. Z prawdziwą przyjemnością śledzimy od lat dwóch postęp rodaczki naszej w sztuce. Wykonany przez nią portret odznacza się wśród innych piękną karnacyą i blaskiem życia, tryskającym z wielkich ciemnobłękitnych oczu; włosy płowe lekko wiją się po nad czołem. Czarna jedwabna suknia wybornie odbija, na ciepłobrunatnem tle obrazu; podnoszą jej effekt białe koronki spadające na delikatną rękę, starannie wymodelowaną. Bibliografia: – Explication des ouvrages de peinture, sculpture, architecture, gravure et lithographie des artistes vivants, exposés au Palais des Champs-Élysées le 1er mai 1876 , Paryż 1876, s. 183, nr 1471 [ Portrait de Mme E.G. de R... ]; – Biblioteka Warszawska Pismo poświęcone naukom, sztukom i przemysłowi , Warszawa 1876, tom 3, s. 146.
Artist: Ludwik De Laveaux
Title: PARYŻ NOCĄ, OK. 1892
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Louis de Laveaux Paryż nocą przedstawia ruchliwą ulicę, która mimo późnej pory przepełniona jest mocnymi, rozwibrowanymi kolorami. Malowany w typowy dla de Laveaux sposób – śmiałymi, acz delikatnymi pociągnięciami pędzla, z miejscami mocno impastowymi. W pejzażu tym uwagę malarza przykuły przede wszystkim światła ulicznych latarni i sklepowych witryn, które rozświetlają scenę z nocnego życia wielkiego, tłocznego miasta. Od 1892 roku artysta odszedł od przepełnionych powietrzem i światłem, widoków francuskiej stolicy. Pod wpływem przyjaciela – Aleksandra Gierymskiego – uległ fascynacji nocnym miastem. Jak pisała Aleksandra Melbechowska-Luty: Lata spędzone w Paryżu były czasem „wybuchu” szczególnej pasji, jaka ogarnęła Ludwika de Laveaux. Coraz częściej nurtowało go pragnienie rozwiązania malarskich problemów nokturnu, uchwycenia i odtwarzania swoistych cech krajobrazu oglądanego nocą, zapasów blasku gasnącego dnia lub sztucznego światła latarni z głęboką ciemnością okrywającą miasto. Te same zagadnienia pociągały wówczas Aleksandra Gierymskiego, który poważniej zajął się nokturnami na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Ten rodzaj malarstwa sprawiał artystom niemałe trudności, bowiem obraz miasta widzianego w nocy ma osobliwy wyraz plastyczny. Sztuczne światło, które kładzie się na... więcej
Artist: Maison Odiot
Title: BULIERA Z HERBEM, MAISON ODIOT, 3. ćW. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro odlewane, cyzelowane cechowane: głowa Minerwy, lampka oliwna, nad nią O w rombie | ODIOT A PARIS | 3172 - cecha złotnika
Artist: Friedrich Joseph Kolb
Title: TACA Z HERBEM CIOŁEK, PRZED 1826
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, Friedrich Joseph Kolb srebro walcowane, odlewane, cyzelowane cechowana: skrzyżowane kotwice i berło nad datą 1815 – cecha miejska, A. Я – cecha probierza Aleksandra Ilicza Jaszinkowa (czynny 1795-1826), Kolb – cecha złotnika
Artist: Francja, Paryż
Title: PARA SOLNICZEK, 4. ćW. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Francja, Paryż srebro, cyzelowane, złocone cechowane: głowa Minerwy, MERITE, C.M. w rombie – cecha złotnika
Artist: Bracia Łopieńscy
Title: PARA KANDELABRÓW W STYLU LUDWIKA XVI, 1909
Year: 1909
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz odlewany, złocony, cyzelowany, wys. 63 cm sygn. BR. ŁOPIEŃSCY ⇂ WARSZAWA Proweniencja : przed 1939 kolekcja prof. Wacława Błażeja Orłowskiego (1868-1949) w Wilnie (załączony rachunek firmy Bracia Łopieńscy z dn. 12.11.1909 r.). po 1949 zbiory spadkobierców kolekcjonera, Polska Stan zachowania: naprawa ramienia, uzupełniona profitka. Kandelabry w formie odzianej w antykizujące szaty kobiety, trzymającej bukiet kwiatów - to jeden z najbardziej znanych projektów Etienne-Maurice Falconeta (1713-1791), słynnego rzeźbiarza i projektanta. Projekt ten był realizowany w kilku wariantach przez europejskie wytwórnie brązów, stąd znalazł się również w ofercie Braci Łopieńskich, słynnych na całym świecie warszawskich brązowników. Odznaczająca się znakomitą jakością odlewu oraz opracowania cyzelerskiego i złocenia luksusowa para kandelabrów została wykonana na zamówienie prof. Wacława Orłowskiego, znanego lekarza i bakteriologa, badacza wścieklizny. W zbiorach profesora znajdowały się również inne brązy złocone wykonane przez firmę. Brązy przez cały wiek XIX oraz do czasu II wojny światowej zdobiły wytworne wnętrza, świadcząc o pozycji i prestiżu ich właściciela. Do dziś na światowym rynku sztuki należą do najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów dzieł rzemiosła artystycznego. Najwyżej cenią oni wyroby Łopieńskich... więcej
Artist: Joseph Carl Berthold Puttner
Title: JEZIORO WśRóD SKAł
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J.C.B. Püttner 1867 Na odwr. wzdłuż górnej krawędzi (ołówkiem): No 5 [...] | J.C.B. Puttner | 1863 r .; p.d. nalepka (długopis): Puttner Josef Karl Berthold (1821-1881) | (Austria) ; ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2000 r.
Artist: Heinrich Hiller
Title: KöNIGSSEE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. Hiller Na krosnach napis (czarnym markerem): Heinrich Hiller. – Berlin. ; ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 1999 r.
Artist: Hans Johann Wagner
Title: NABRZEŻE PORTOWE W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Wagner
Artist: FRANS DE BEUL
Title: BAŃKI MYDLANE, 1867
Year: 1867
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fr. de [B] eul 1867
Artist: HENRYK II KOSSOWSKI
Title: PŁATNERZ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz odlewany, złocony, wys. całk. 65 cm sygn. na boku podstawy: HKossowski Na cokole przy figurze znak: SIOT-DECAUVILLE FONDEUR PARIS, na podstawie z tyłu wybity nr: 5176 . Stan zachowania: naprawiana szpada, dorabiany element zwieńczający kolumnę. Literatura : – Harold Berman, Bronzes: Sculptors and Founders , t. II, wyd. ABAGE Publishers, 1974, s. 379. Datowana na rok 1890 kompozycja L’Armurier jest jednym z najbardziej znanych dzieł Henryka Kossowskiego, rzeźbiarza czynnego w latach 1880-1915.
Artist: Walter Heimig
Title: BAL
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. charakterystycznym, stylizowanym podpisem artysty: W. Heimig Na odwrocie napis atramentem: Griggen ...; ponadto na ramie drukowana nalepka: KUNSTHANDLUNG | UND VERGOLDEREI | AUGUST GENNER & CO | GEGR. 1883 | DUISBURG ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Peter Kraemer
Title: MYŚLIWY
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Peter Kraemer Munchen na górnej listwie ramy dwukrotnie napis ołówkiem: Popperhoff Essen 11-1
Artist: Ernst Adolf Meissner
Title: PASTERZ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ernst Meissner | Munchen Na blejtramie drukowana nalepka (druk, długopis ): CLINTON E. SHILLING | Restorer of Paintings | SMILLINGTON, *** PENNA. | Cleaned Nov. 1951 | Relined | Restored Nov. 1951 | Varnished Nov. 1951 | Damar Varnish; Use Gum Spirits Turps For Stripping. Obok częściowo zdarta, wypłowiała nalepka Gebrüder Wetsch, firmy transportowej z Monachium, naklejona na inną wypłowiałą nalepkę.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: ŁODZIE NA RZECE, 1914
Year: 1914
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, kreda, papier żeberkowy podklejony na papier. 23,5 x 38 cm sygn. p.d.: LWyczół | 1914 [inicjały wiązane] Na odwr. na tzw. „zaplecku“ nalepka domu aukcyjnego w Warszawie.
Artist: Julian Fałat
Title: PRZED SZAŁASEM, 1881
Year: 1881
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, papier z filigranem: J WHATMAN | TURKEY MILL | 1855 sygn. l.d.: Fałat | 81 Na odwrocie na górnej listwie ramy fragment nalepki Wystawy Rolno-Przemysłowej w Warszawie. Od około 1880 roku w malarstwie Fałata widoczne są tematy silnie związane z jego dzieciństwem. Artysta wychowany wśród chłopów im właśnie poświęca swoją uwagę. Maluje sceny rodzajowe, drwali, chłopską biedotę. W obrazach z początku lat 80. XIX w. dominują tony jasno i ciemno brązowe, czego przykładem jest również prezentowany obraz.
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ Z SEMMERING, 1914
Year: 1914
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier naklejony na płótno, 47,8 x 68 cm sygn. p. d.: jFałat Semmerig [sic!] | 1914 [inicjały wiązane]; powyżej autorski numer: 975 Na odwrocie, na krośnie, l.d. nalepka Salonu Sprzedaży Dzieł Sztuki przy TPSP w Krakowie (druk, tusz , pieczęć ): SALON SPRZEDAŻY DZIEŁ SZTUKI [...] | pl. Szczepański 4 – Telefon Nr. 8 | Autor: Fałat Julian 0814 | Adres: | Dzieło p.t.: „Semmering“ | Rodzaj: akwar . cena; ponadto na ramie nalepka domu aukcyjnego w Warszawie. Pejzaż powstał w czasie pobytu artysty wraz z synami w austriackim kurorcie Semmering. W prawym dolnym rogu poza sygnaturą znalazł się ośmioboczny kartusz z numerem 975. Odnosi się on do prowadzonego przez artystę rejestru ważniejszych dzieł, które przekazywał do sprzedaży. Fałat tworzył z niezwykłą werwą i rozmachem. Jako niezaprzeczalny mistrz akwareli, biegły w tej technice, śmiało rozlewał barwy na papierze, tworząc niepowtarzalne dzieła. W prezentowanym pejzażu artysta nie naśladuje natury, lecz szybkimi rzutami kontrastujących ze sobą jasnych i ciemnych barw, daje nam jej szczere odczucie. Tak o malarstwie Fałata pisze Anna Król (Julian Fałat, Stalowa Wola 2009): Dominuje w nim panoramiczne ujęcie krajobrazu z jednym niezmiennym akcentem kompozycji, jakim jest prosta linia horyzontu dzieląca obraz na dwie strefy. Niektóre... więcej
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Kochanowski Na odwrocie, na dolnej listwie ramy nalepka aukcyjna domu aukcyjnego w Warszawie.
Artist: Wilhelm Richter-Rheinsberg
Title: PEJZAŻ WIECZORNY, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W.Richter 1893 Na odwrocie ramy kartka z napisem w języku niemieckim: Wilhelm Richter. Charlottenburg Fasanenstr. 11 „Im Luch (Abendstimmung)“ ; ponadto nalepka aukcyjna Agra-Art z 1999 r.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: NAD ROZLEWISKIEM
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M.G. Wywiórski Na odwrocie, przeciwnie do kompozycji, ołówkowy szkic rozłożystego drzewa.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M.G. Wywiórski Na odwrocie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 1998 r.
Artist: Henryk Szczygliński
Title: MYŚLIWI PRZY OGNISKU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Szczygliński
Artist: Stanisław Żukowski
Title: DROGA W ZIMOWYM LESIE, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Żukowski | 1928
Artist: Teodor Axentowicz
Title: WIZJA – WSPOMNIENIE, PO 1900
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: T. Axentowicz Porównaj z: – Salon letni – wystawa pośmiertna Teodora Axentowicza , Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, V 1939, poz. kat. 41; – Teodor Axentowicz 1859-1938. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Krakowie XI 1998 – IV 1999, Muzeum Śląskie w Katowicach II 1999 – IV 1999, poz. kat. III. 33, il. s. 88. Do najbardziej znanych dzieł Axentowicza należą symboliczno-rodzajowe kompozycje o treściach związanych z upływem czasu i przemijaniem. O dziełach tych pisze Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska: Obok portretów dam z towarzystwa, Teodor Axentowicz rysował pastelem również portrety młodych Hucułek w barwnych strojach, z dzbanem lub gromnicą w ręku oraz wizerunki starego lirnika – starca z siwą brodą, niekiedy samotnego, niekiedy w towarzystwie młodej dziewczyny lub wyłaniającej się z konaru drzewa zjawy. Postać lirnika wprowadził artysta w 1894 roku – do malowanego przez siebie fragmentu „Panoramy Racławickiej“ Jana Styki i Wojciecha Kossaka – by następnie wielokrotnie powracać do tego motywu około roku 1900 oraz pod koniec życia, w latach trzydziestych, w kompozycjach o symbolicznych tytułach: „Starość i młodość“, „Starzec i dziewczyna“, „Wizja – wspomnienie“ ( Oeuvre Teodora Axentowicza ,... więcej
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: KRÓLOWA JADWIGA
Tools: oil, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Tetmajer Na odwrocie kartka maszynopisu z kwietnia 1944 roku z orzeczeniem prof. Feliksa Kopery potwierdzającym autentyczność obrazu. Ponadto na odwrocie: – przy d. krawędzi nalepka salonu dzieł sztuki Kazimierza Wojciechowskiego w Krakowie (druk, tusz ): Lp 14935 | SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO | KRAKÓW, UL. ŚW. JANA L.3. - TELEFON 100-02. | Data przyjęcia 1944 | Autor Włodzimierz Tetmajer | Tytuł Królowa Jadwiga | Rodzaj olej Rozmiar – wzdłuż p. krawędzi nalepka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (druk, tusz ): TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | nr. 134. | Autor Tetmajer Włodzimierz | Tytuł dzieła Królowa Jadwiga | Rodzaj dzieła olej 36 x 39 | Podpis autora Sygnowany – l.d. nalepka aukcyjna. Królowa Jadwiga zasłynęła dobrocią, religijnością i ascetyzmem. Stała się wdzięcznym tematem legend, z których najpopularniejsza jest O stopie królowej Jadwigi odciśniętej w kamieniu . Swoją interpretację legendy przedstawił Tetmajer w prezentowanym powyżej obrazie. Według podań Jadwiga Andegaweńska sprowadziła do Krakowa zakon Karmelitów. Z tego powodu rozpoczęto budowę kościoła, który miał się stać siedzibą dla nowego zgromadzenia.... więcej
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: CHRYSTUS W DOMU MARII I MARTY, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: WT [inicjały łączone] Włodzimierz Tetmajer był żarliwym katolikiem, nic więc dziwnego, że duża część jego dorobku artystycznego poświęcona jest wątkom religijnym. Co prawda sławę zyskał dzięki licznym realizacjom monumentalnych polichromii kościelnych i witraży, jednak w malarstwie sztalugowym również możemy znaleźć liczne obrazy o motywach religijnych. Do tych dzieł zalicza się również prezentowane powyżej płótno Chrystus w domu Marii i Marty . Artysta przeniósł biblijną scenę z Betanii do brono wickiej wsi. Scena rozgrywa się przed chałupą w cieniu wielkich, rosnących poza kadrem, drzew, o czym świadczy przygaszona kolorystyka i tylko nieliczne mocne plamy barwne. Intensywnym światłem letniego słońca artysta oświetlił ścianę chałupy podkreślając tym samym najważniejszą po stać tej kompozycji – Chrystusa. Jezus strudzony drogą zaszedł do domu Marty i Marii, wokół niego zebrały się wiejskie kobiety i dzieci. Marta krząta się, chcąc Mu usłużyć, jej siostra zaś usiadła u stóp Pana i słucha. Z lewej strony stoi chłopka z dzieckiem w błękitnym ubranku i słomkowym kapeluszu – to zapewne żona i jeden z synów artysty. Tetmajer często bowiem portretował członków swojej rodziny, wplatając ich w sceny z życia codziennego Bronowic (np. Wesele w Bronowicach, 1912; Różaniec , ok. 1905). W 2001... więcej
Artist: Stanisław Dębicki
Title: MAŁY HUCUŁ, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mikuliczyn 1890 | S. DĘBICKI Proweniencja: zbiory rodzinne. Lubił malować dzieci, umiał odczuwać ich duszę, rozumieć odrębny świat ich zainteresowań. Feliks Kopera, Dzieje malarstwa w Polsce XIX i XX wieku , Kraków 1929, s. 526 Po studiach w Wiedniu, Krakowie i Monachium Dębicki około roku 1885 wrócił do Kołomyi. Zanim wyruszył na kolejne studia – do Paryża, spędził kilka lat w tym mieście, gdzie istniała dość liczna kolonia artystów-malarzy. Dębicki podjął pracę jako nauczyciel w Szkole Przemysłu Ceramicznego (1886-1890). W tym okresie często wyjeżdżał do pobliskich miasteczek i wsi huculskich – Stryja, Gwoźdźca, Delatyna, Mikuliczyna, Żabiego, Tyszkowców. Podczas swych wycieczek, poznając bogactwo kultury huculskiej, wykonał wiele szkiców i notatek rysunkowych, a także – oferowane dzieło. Mały Hucuł był dla artysty zapewne obrazem ważnym, gdyż do końca życia nie opuścił jego pracowni, zaś do chwili obecnej pozostawał w kolekcji rodzinnej. Obraz niewątpliwie był wysoko oceniony przez współczesnych, gdyż był on reprodukowany w jubileuszowym albumie „Sztuki“, dziś jest uznany za jedno z najważniejszych dzieł w oeuvre artysty. Obraz wzmiankowany i reprodukowany w: –... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: POSTÓJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Teodor Axentowicz
Title: ŚWIĘTO JORDANU
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d: T. Axentowicz na odwrocie numer l.d. (ołówkiem): (575) Prezentowana akwarela wpisuje się w cykl obrazów poświęconych ludowym zwyczajom Hucułów. Obrazy przedstawiające Święto Jordanu (lata 1893, 1895; zbiory MNP i MNW) cieszyły się dużą popularnością, co zaowocowało późniejszymi replikami i wariantami malowanymi przez Axentowicza olejno, akwarelami, czy pastelami. Powyższe dzieło przedstawia procesję wiernych, która po nabożeństwie w cerkwi wyrusza nad wodę. Ceremonia święcenia wody odprawiana jest w kościele prawosławnym i greko-katolickim w Dzień Objawienia Pańskiego – Epifanii (Trzech Króli), a przez pamięć chrztu Chrystusa nazywana jest „Jordanem“. Jej uczestnicy niosą chorągwie, świece i naczynia, do których nabierają wodę z przerębli, w których zanurzany był krzyż. Monochromatyczny pejzaż został ożywiony przez Axentowicza kolorowymi strojami Hucułów i sztandarami.
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: ZIMOWA PRZEJAŻDŻKA, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Rozwadowski 1932.
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: WIEŚ GÓRALSKA W ZIMIE, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STANISŁAW CZAJKOWSKI. 1930. Na odwrocie nalepka TZSP (druk, pieczęć, tusz ): Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1934 Nr. 14 | Autor Czajkowski Stanisław | Adres Warszawa | Dzieło Wieś góralska w zimie | Wykona[..] olej. Obraz wystawiany i reprodukowany w: – Salon Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie , 31 V – 15 VII 1934, Kraków, nr 14; – "Tygodnik Ilustrowany", 1930 Nr. 46, il. s. 969 [ Odwilż ]; – „Sztuki Piękne, Miesięcznik poświęcony architekturze, zdobnictwu, malarstwu, rzeźbie, grafice“, pod red. prof. Wł. Jarockiego, Kraków-Warszawa 1934, R. 10, nr 5, il. s. 172. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Kossak
Title: POGOŃ, 1943
Year: 1943
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1943 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN W NATARCIU, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | 1940
Artist: Kazimierz Pułaski
Title: ODDZIAł HUZARóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. PUŁASKI. | WARSZAWA Obraz wzmiankowany: – Małgorzata Biernacka, Kazimierz Pułaski (1861-1947), [w:] Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających: malarze, rzeźbiarze, graficy, T. 8: Pó-Ri, red. U. Makowska i K. Mikocka-Rachubowa, Warszawa 2007.
Artist: Wojciech Kossak
Title: SZWOLEŻER GWARDII POLSKIEJ POD SOMOSIERRĄ, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | 1927 na odwrocie p.d. nieczytelna dedykacja Porównaj z: – K. Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław 1982, tabl. 70. Po sukcesie panoram - Racławickiej i Berezyny - Wojciech Kossak postanowił stworzyć kolejne monumentalne dzieło. Somosierra miała upamiętniać słynną szarżą polskich szwoleżerów, którzy pod dowództwem pułkownika Jana Kozietulskiego 30 listopada 1808 roku przełamali opór Hiszpanów i otworzyli Napoleonowi drogę do Madrytu. Swoje przedsięwzięcie artysta postanowił zrealizować wraz z pejzażystą Michałem Wywiórskim. Stąd obaj malarze w roku 1899 odbyli podróż do Hiszpanii, aby odwiedzić pole bitwy. Z powodu problemów z cenzurą panorama jednak nie powstała. Natomiast Kossak stworzył kilka znakomitych płócien przedstawiających to historyczne wydarzenie, zaś do tematu Somosierry w kolejnych latach niejednokrotnie wracał. Do tych dzieł należy kompozycja przedstawiająca Napoleona i jego oficerów obserwujących pole bitwy oraz – na pierwszym planie – polskich szwoleżerów gwardii.
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN Z KONIEM, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1927 Na odwrocie orzeczenie Leszka Ludwikowskiego z marca 1972 r. Przy dolnej krawędzi fragment papierowej nalepki z numerem 30, przy lewej krawędzi fragment drukowanej nalepki z pismem w języku niemieckim wypełnionej niebieską kredką; powyżej fragment gazety. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wojciech Kossak
Title: PEJZAŻ Z BRZOZAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak Na odwrocie wzdłuż górnej krawędzi (tuszem): Warszawa 1926 ; l.g. numer (ołówkiem): 42 [w kółku]; na środku, przeciwnie do kompozycji, numer (żółtą kredką): 101 ; prawy dół numer (tuszem): 18 – 111 .
Artist: Michał Stańko
Title: OWCE NA HALI POD GIEWONTEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Stańko ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Erno Erb
Title: KOSIARZ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: EErb Na odwrocie numer (niebieską kredką): 23 ; ponadto notatki ramiarskie.
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ ZE STOGAMI, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WWeiss (inicjały wiązane) Na odwrocie, na górnej listwie krosna, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2006 r
Artist: Wojciech Weiss
Title: ŻNIWIARKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WW (monogram wiązany) * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu)
Artist: Adam Setkowicz
Title: NA WIEJSKIEJ DRODZE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Setkowicz
Artist: Jerzy Kossak
Title: ALARM, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1934 Na odwrocie sygn. (atrament): Jerzy Kossak | 1934 powyżej obcą ręką (ołówek): stwierdzam autentyczność ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: JESIENNY KRAJOBRAZ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Mieczysław Reyzner | 1921 Na odwrocie, na ramie, nalepka aukcyjna Agra-Art z 1999 r.
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN Z DZIEWCZYNĄ, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1930 Na odwrocie centralnie umieszczone faksymile tekstu napisanego ręcznie (przeciwnie do kompozycji): „Stwierdz[am autentycz= | ność] tego obrazu“ | Jerzy Kossak. Na g. listwie ramy nalepka domu aukcyjnego w Sopocie.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD ROZLEWISKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie na listwach krosna pieczęci z numerami odnoszącymi się do wielkości podobrazia (odpowiednio): 30 i 100 ; ponadto na górnej listwie krosna nalepka z tytułem w języku niemieckim (maszynopis, długopis ): Korecki | Abend im | Moor | 570,- | 3291 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Kossak
Title: POLOWANIE PAR FORCE, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 2 II 1916. Na odwrocie (ołówkiem): C 6735 | No R255/31 ; ponadto na tekturowym tzw. „zaplecku“ nalepka galerii w Krakowie.
Artist: Jerzy Kossak
Title: ZA MUSTANGAMI, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1942 Na odwrocie dwie pieczęci Jerzego Kossaka: – okrągła: JERZY KOSSAK | Kraków pl. Kossaka 4, w centralnej części pieczęci herb Kos | Nr _; – faksymile tekstu napisanego ręcznie: „Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu“ | Jerzy Kossak. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Konieczny
Title: TADEUSZ KOŚCIUSZKO
Description: IInformacje o dziele: brąz odlewany, patynowany, cokół – granit wys. całk. 48,5 cm, wys. figury 40 cm Na cokole grawerowana plakietka: Marian Konieczny . Oferowany brąz jest redukcją pomnika Tadeusza Kościuszki, który został odsłonięty w Filadelfii w 1979 roku. Pomnik ten jest jednym z najważniejszych dzieł artysty, który ma w swoim dorobku ponad 20 realizacji w zakresie rzeźby monumentalnej. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wiktor Korecki
Title: DROGA W ZIMOWYM LESIE
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Jerzy Kossak
Title: BITWA POD KUTNEM, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | Kutno 1939 Na odwrocie płótna kilkakrotnie odbity stempel własnościowy: F. SIEŃSKI | „EXTRA“ | BYDGOSZCZ.
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. numer inwentarzowy l.g. (niebieską kredką): CP | 607 [w ramce]; p.g. (ołówkiem): N 23 (powtórzony na plastrze na ramie); nalepki na tekturze i na ramie z numerem (długopisem): D 1411 | 132 ; ponadto notatki ramiarskie. Obraz wystawiany i reprodukowany w: – Ivan Pesce, 1870-1949 , Dialog Kultur, Kijów 9 – 28 IX 2011, s. 92, nr 62 [ Zimowy pejzaż , Galeria Sztuk Pięknych, Monako].
Verified Artist: Yes
Artist: Alfred Terlecki
Title: PEJZAŻ TATRZAŃSKI, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ALFRED.TERLECKI.1942 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET JADWIGI TRUSKOLASKIEJ, III 1930
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, jasnoszary papier z filigranem TIZIAN sygn. l.d.: Ignacy Witkiewicz | 1930 III | (T.E) P + empedete p.g. numer (ołówkiem): 687 Obraz posiada ekspertyzę dr Anny Żakiewicz z listopada 2022 r. Typ E zakładał „dowolną interpretację psychologiczną według intuicji Firmy“, co w praktyce oznaczało portrety kobiet o wyróżniającej się urodzie oraz takie, które artyście się podobały. Nie można zaprzeczyć, że Jadwiga Truskolaska (1904-2003) odznaczała się niebanalną urodą zarówno w wieku 26 lat, kiedy Witkacy wykonał jej portret, jak zresztą i w wieku późniejszym, o czym świadczy jej fotografia ze zbiorów rodzinnych (obok). Jadwiga Truskolaska była absolwentką matematyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie nauczycielką tego przedmiotu w liceum w Jaśle, skąd pochodziła, a także mieszkała wraz z mężem Zdzisławem (1899-1949), malarzem pozostającym w swej twórczości pod wpływem Witkacego. Podobnie jak artysta, oboje należeli do towarzyskiego kręgu Jana Leszczyńskiego, filozofa, profesora UJ, którego rodzinny majątek znajdował się w Tarnowcu koło Jasła. Z kilku wzmianek w listach Witkacego do żony wynika, że artysta darzył Truskolaskiego ogromną sympatią, która zapewne obejmowała i żonę malarza. Poza jej portretem Witkacy wykonał dwa portrety Truskolaskiego (w styczniu i w maju 1929), nazywał go swoim „uczniem“,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: NAD MORSKIM BRZEGIEM
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Jaxa na odwrocie nieczytelna nalepka ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: BRZEG MORZA, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz | 1934 Obraz reprodukowany w: – Wielcy mistrzowie malarstwa w zbiorach rodziny Juroszków , Cieszyn 2021, s. 207.
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: KUJAWIAK, 1954
Year: 1954
Tools: gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Projekt do wydawnictwa „Tańce polskie“ wg rysunków Z. Stryjeńskiej tłoczył T. Wallich, Paryż 1954 gwasz, ołówek, papier, 33,1 x 25,1 cm, (kadr kompozycji 24,3 x 18,1 cm) sygn. p.d.: Z S , niżej śr. tytuł: KUJAWIAK na marginesach poza kadrem kompozycji wskazówki do reprodukcji, ręką artystki: l.g.: ziel | nieb | orange | czarny | carmin /5 p.g. napis: oryg. 2./2 . [w kółku]; śr.d.: 51 [w kółku]; p.d.: 5 cm | źle Cykl „Tańce polskie“ Zofia Stryjeńska opracowała i wydała po raz pierwszy w 1929 roku w Drukarni Narodowej w Krakowie. Teka zawierała 11 plansz wykonanych w technice rotograwiury. W 1954 roku wydawnictwo „Tańce polskie“ według rysunków Zofii Stryjeńskiej ukazało się ponownie – tym razem tłoczone przez T. Wallicha w Paryżu. Teka zawierała 5 plansz w technice metalorytu. Przedstawienia poszczególnych tańców w tym wydawnictwie oparte są w ogólnych zarysach na kompozycjach z 1929 roku, lecz odbiegają od nich zarówno w szczegółach rysunku, jak w kolorystyce. Stąd wniosek, że były to projekty opracowane przez artystkę na nowo. Detale i kolorystyka oferowanej pracy są identyczne z planszą pt. Kujawiak z wydawnictwa z 1954 roku, reprodukowaną w katalogu-monografii artystki. Bibliografia : – Zofia Stryjeńska... więcej
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: MODLITWA, 1924
Year: 1924
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, papier żeberkowy naklejony na tekturę, 18,5 x 12,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. i dat. p.d.: J. Lambert-Rucki 24 na odwrocie numer (czarnym markerem): 12513 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Makowski
Title: PODWÓRKO, OK. 1930
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na płycie p.d.: TM . poniżej (ołówkiem): Ep. d’artiste á Bureau amicalement Tadé Makowski Odbitka autorska. Grafika reprodukowana w: – W. Jaworska, Tadeusz Makowski, polski malarz w Paryżu , Ossolineum 1976, il. 131. Grafika nosi dedykację dla Noël'a Bureau (1892 - 1967), francuskiego poety, dziennikarza i malarza pierwszej połowy XX wieku. W 1930 roku w Paryżu ukazał się jego zbiór wierszy prozą ilustrowany 6. oryginalnymi akwafortami autorstwa Makowskiego, Gromaire'a, Dubreuila, Georga, Ralli i Pera Krohga. Zapewne współpraca przy tym wydawnictwie zaowocowała prezentem w postaci prezentowanej, dedykowanej Bureau, grafiki.
Artist: Gustaw Gwozdecki
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Gwozdecki
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: WIDOK NA SZCZYT CANIGOU, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Peské na odwr. na płótnie p.g. nr (czarną farbą): 467 [w kółku]; na lewej listwie krosna numer odnoszący się do wielkości podobrazia: 8 F; na rozpórce krosna ośmioboczna nalepka z opisem obrazu (tusz): no 12 (8F) | Le CANIGOU – | (ROUSSILLON) | 1922 ; obok nalepka z opisem obrazu (długopis): Peské 8F | Le Canigou | 48 larg | 40 hteurs ; ponadto nalepki zachodnioeuropejskich domów aukcyjnych
Verified Artist: Yes
Artist: Maurycy Trębacz
Title: MARTWA NATURA Z RóżAMI I OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Maurycy Trębacz
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Peské . Na odwrocie, na górnej listwie krosna (farbą): Peske .; obok owalna pieczęć paryskiego składu przyborów malarskich; z prawej numer (czarną kredką): P 1 [...]; na poprzeczce krosna nalepka (tuszem): Jean Peské 39. B [...] Jacques Paris | titre: „fleurs“ | envoi d’office ; na dolnej listwie krosna nalepka w języku angielskim.
Verified Artist: Yes
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM CYNII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Pronaszko. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Adolf Abram Milich
Title: LIST MIŁOSNY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Milich
Artist: Rajmund Kanelba
Title: KWIATY, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kanelba Z tyłu na ramie nalepka paryskiej firmy zajmującej się opakowywaniem dzieł sztuki.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KWIATY NA STOLIKU, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes Na odwrocie na poprzeczce krosna (ołówkiem): 80 x 65.
Artist: Nikifor Krynicki
Title: WIDOK MIASTECZKA Z DREWNIANYM KOŚCIOŁEM
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: gwasz, akwarela, ołówek, papier fotograficzny przy dolnej krawędzi autorski napis: AUŁASKIEYOWSIPOWIATWILAASŁO Na odwrocie: – okrągła pieczęć z portretem artysty i napisem w otoku: [PA] MIĄTKA Z KRYNI [CY] | NIKIFOR MALARZ – prostokątna pieczęć z napisem: NIKIFOR ARTYSTA | KRYNICA-WIEŚ, pod pieczęcią ołówkiem: 500 ZŁ 100 – poniżej czarną farbą: 500 ZŁ Obraz opisany i reprodukowany: – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 132, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: WARSZAWA NOCĄ, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Cieślewski | 1936 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Nikifor Krynicki
Title: PEJZAŻ MIEJSKI
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: autorski napis d.: WKRAKOWAWILLASZWEKASEŁOUIEA200ZŁ na odwr. okrągła pieczęć z popiersiem artysty i napisem w otoku: PAMIĄTKA Z KRYNICY NIKIFOR ARTYSTA MALARZ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Chmieliński
Title: BAZYLIKA BOŻEGO CIAŁA W KRAKOWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie dwukrotnie stempel w jęz. duńskim. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: CHŁOPIEC Z JABŁKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JACQUES ZUCKER
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: DZIEWCZYNKA Z LALKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. ZUCKER ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: KRUCYFIKS
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na figurze: LAMBERT RUCKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PLACE DU LOUVRE, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr. d.: W. Zakrzewski 1966 Na odwrocie na płótnie: – czarną farbą: W. ZAKRZEWSKI | 1966 | 20 | PLACE DU LOUVRE | PARIS; – poniżej czerwonym flamastrem: 80 46 x 65 ; – u dołu 2 pieczątki zezwalające na wywóz za granicę.