Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: KRAKOWIAK, OK. 1862
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Kwiatkowski Bibliografia: – A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1891 , Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Wrocław-Warszawa-Kraków 1966, s. 169, nr kat. 289, 290, 291. Krakowiak należy do cyklu mającego być ilustracją zwyczajów i zabaw ludu polskiego, do których tak tęskno było emigrantom przebywającym w Paryżu. Kompozycje z polskimi motywami ludowymi przez francuską publikę uznane zostały za oryginalne i egzotyczne. Znana jest rozbudowana scena wiejskiej zabawy ( Paysans polonais en fete ), w wersji olejnej z roku 1861 oraz powtórzona w akwarelowej replice, która prezentowana była w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w r. 1863. Natomiast szkice przygotowawcze, wymieniane w spisie dzieł Kwiatkowskiego sporządzonym przez badaczkę jego twórczości – Aleksandrę Melbechowską-Luty, ukazują krakowiaków w tanecznym ruchu. Dwie kompozycje zatytułowane Krakowiak oraz jedną noszącą tytuł Bal kostiumowy w Hôtel Lambert Melbechowska-Luty datuje przed rokiem 1862. Tym samym podobnie możemy datować również prezentowaną akwarelę.
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: ŚLUBNY PORTRET, 1887
Year: 1887
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier, 63,4 x 46,2 cm (owal; w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Mieczysław Reyzner | 1887
Artist: Franciszek Streitt
Title: MUZYKANCI, OK. 1880
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: piórko, tusz, papier naklejony na tekturę, 20,3 x 25,7 cm sygn. l.d. (ołówkiem): F. Streitt Na odwrocie na tekturze l.d. (ołówkiem): 3505 p.d. (ołówkiem): m.5 ; okrągła nalepka z numerem (tuszem): 169.
Artist: Ludwik Gędłek
Title: GALICYJSKIE STADO
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Gędłek Wien Na odwrocie: 14 n 22 | Pferdetrieb in Galizien.
Artist: Antoni Szulczyński
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, LATA 90. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. [alarz] A. Szulczyński Daleko posunięty realizm, łączący się z pogłębioną psychologią modela, a także stonowany koloryt z przewagą brązów i szarości – zdradzają rękę absolwenta Akademii monachijskiej. Dzieł Szulczyńskiego zachowało się niewiele, zaś oferowany obraz jest najwcześniejszym z dziś znanych. Pokazuje on skalę talentu przedwcześnie zmarłego artysty, który w późniejszym okresie zajął się głównie malarstwem portretowym oraz religijnym.
Artist: Wojciech Kossak
Title: GRENADIERZY W ODWROCIE SPOD MOSKWY, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WOJCIECH KOSSAK | 1910 Na odwr.: potwierdzenie autentyczności podpisane przez Jana Hoplińskiego z IX 1943; przy p. krawędzi nieczytelny napis czarnym atramentem; l.d. nalepka zakładu Róży Aleksandrowicz w Krakowie. Obraz malowany na desce mahoniowej 38 x 54 cm, przedstawiający żołnierza prowadzącego konia, zaprzężonego w sanie, na których siedzi otulony płaszczem oficer napoleoński w towarzystwie kobiety w kożuchu, na prawo u dołu szczekający pies, na drugim planie za płotem chata, wierzba i stodoła na tle szarego nieba (na lewo u dołu podpis: Wojciech Kossak 1910) – uważam za niewątpliwie autentyczną pracę Wojciecha Kossaka, pochodzącą z dobrego jego okresu twórczego. W obrazie tym dostrzega się skrystalizowaną indywidualność twórczą Kossaka. Jan Hopliński, z potwierdzenia autentyczności Legenda napoleońska jest jednym z najważniejszych cykli w twórczości Wojciecha Kossaka. Artysta ilustrował kampanie napoleońskie, akcentując w nich udział Polaków. Gloryfikował postać Cesarza, obrazując jego sukcesy, ale i ukazywał porażki – w tym jedną z największych – odwrót spod Moskwy. Prezentowany obraz przedstawia właśnie taki epizod. Malowane na mahoniowej desce dzieło jest sygnowane wersalikami. Taki podpis artysta składał na kompozycach, które uznawał za wyjątkowo udane. więcej
Artist: Jerzy Kossak
Title: W DRODZE DO SZTABU, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1934 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Rosen
Title: HUZAR 13 PUŁKU WOJSK KS. WARSZAWSKIEGO, 1915
Year: 1915
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: HUZAR XIII PUŁKU WOJSK KSIĘSTWA WARSZAWSKIEGO, 1915 sygn. p.d.: J. Rosen | 1915.
Artist: Piotr Michałowski
Title: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU..., 1832-1835
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU ORAZ SZKICE POSTACI JEŹDŹCA, 1832-1835 na odwrocie: SZKICE NAPOLEONA NA KONIU miękki ołówek, papier, wymiary w świetle passe-partout Rysunek oprawiony w „dwustronną“ ramę, umożliwiającą ekspozycję zarówno awersu, jak i rewersu pracy. Ten dwustronny rysunek – przedstawiający różne ujęcia jadącego konno Napoleona, jak również samego konia bez jeźdźca – wiąże się z rzeźbioną statuetką wykonaną przez artystę w Paryżu w latach 1832-1835 i powstał zapewne jako szkic wykonany podczas pracy nad tą rzeźbą. Podobnie ujętą postać cesarza – z uniesioną w geście rozkazu prawą ręką – przedstawił Michałowski także w nieco późniejszym obrazie olejnym (1835-1837) i akwareli (1835) Napoleon wydający rozkazy (MN we Wrocławiu i w Krakowie). Porównaj z: – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin , [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat 456 oraz 89 i 276, il.
Artist: Juliusz Kossak
Title: PANCERNY, 1891
Year: 1891
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier naklejony na tekturę, 22,7 x 18,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Juliusz Kossak | 1891 Do obrazu dołączona jest ekspertyza dr. Kazimierza Olszańskiego z marca 2000 r.
Artist: Józef Brandt
Title: PERŁA STADNINY, OK. 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tytuł alternatywny: DIE PERLE DES GESTÜTS. ARABCZYK sygn. p.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Monachium sygn. l.d.: JB [monogram wiązany] Do obrazu jest załączona ekspertyza dr. Mariusza Klareckiego ze stycznia 2023 roku, którą obszernie cytujemy poniżej. Styl malarski, kolorystyka, rysunek postaci, ukazane na obrazie akcesoria, sposób malowania konia wszystkie te elementy świadczą bezspornie o malarskim warsztacie Józefa Brandta. Perła stadniny łączy w sobie zamiłowanie Brandta do koni, Orientu i kresowych podróży. Scena rozgrywa się na końskim targu, gdzieś na XVII-wiecznych Kresach dawnej Rzeczpospolitej. Na pierwszym planie widzimy wspaniałego rumaka dosiadanego przez wschodniego jeźdźca. Zwraca uwagę nie tylko połyskująca maść wierzchowca maści bułanej, ale również jego dekoracyjna uprząż, ze złocistym ogłowiem i siodłem oraz czerwonymi rzemieniami. Brodaty jeździec jest odziany w bogato haftowaną kamizelkę i ozdobne buty. Jego głowa jest przewiązana chustą, a ramiona okryte białym płaszczem z owczej wełny, którego materię znakomicie artysta oddał fakturą farby. Po lewej stronie widzimy innego ciemnoskórego jeźdźca, przewiązanego w pasie czerwoną tkaniną, dosiadającego konia maści karej. Druga postać, w rozłożystej czapce, prowadzi konia maści gniadej. Za nimi dostrzec można fragment... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: STUDIUM DO OBRAZU "POCAŁUNEK JUDASZA", 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ŚW. PIOTR ZE ŚW. JANEM – STUDIUM DO OBRAZU POCAŁUNEK JUDASZA, 1879 olej, płótno naklejone na sklejkę, 40 x 30,8 cm sygn. l.d.: 79 J. Malczewski Do obrazu jest dołączona opinia Liji Skalskiej-Miecik oraz oświadczenie o pochodzeniu. Na tle zieleni stojąca postać Zbawiciela, widna po kolana, w białym płaszczu. Judasz w niebieskiej szacie i białym zawoju zbliża się doń, dotykając lewą ręką prawego ramienia Zbawiciela. W głębi po prawej Św. Piotr w białym zawoju chowa stalowo-niebieski miecz do pochwy; Według ew. Św. Jana 18,11: „Włóż twóy kord w pochwy“ – pisał Jan Bołoz Antoniewicz o Pocałunku Judasza , prezentowanym na Wystawie stu dzieł Jacka Malczewskiego , jaka odbyła się we Lwowie w roku 1903. Autor dalej wspomina dzieło, do którego wystawiany Pocałunek był szkicem: Obraz sam znaczniejszych rozmiarów, pomnożony jeszcze dwoma postaciami apostołów, Św. Jana z wyrazem głębokiego smutku i Jakóba spoglądającego z gęstwiny, był wystawiony w Krakowie między 1. Lipca 1880 a 1. Czerwca 1881; zakupiony do rozlosowania, znajduje się obecnie na prowincyi. Wystawiane we Lwowie studium (olej, tektura, 29 x 37 cm), powstałe w zimie 1879/1880 w pracowni przy ulicy Lubicz w Krakowie, artysta podarował w roku 1880 doktorowi Konstantemu Górskiemu. Zarówno studium ze zbiorów... więcej
Artist: Jan Matejko
Title: KRÓL JAN KAZIMIERZ WAZA, OK. 1856
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obok szkice: Korona Szwedzka i szczegóły stroju króla - frędzle, ozdobne wykończenie dolnego brzegu kaftana, wysoki but 17,8 x 10,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d. monogramem wiązanym: JM Rysunek - pierwotnie własność pp. Siemilskich we Lwowie - w latach 30. XX w. trafił do zbiorów malarza Antoniego Michalaka (1899-1975) w Kazimierzu nad Wisłą i odtąd pozostawał w rodzinnej kolekcji. Jest to wczesna praca Matejki powstała jeszcze w czasie jego studiów w Krakowie, zapewne ok. roku 1856. Artysta od najmłodszych lat wykonywał i gromadził rysunki oparte o dawne przekazy ikonograficzne: stare portrety, pieczęcie, rzeźby grafiki, miniatury. W 1856 uzyskał nawet specjalne pozwolenie do korzystania z rękopiśmiennych zbiorów Biblioteki Jagiellońskiej. Rysunki te służyły mu później, przez lata, pomocne jako wzory postaci, strojów, dawnych sprzętów, ozdób, przedmiotów. Wtedy też przestudiował dzieło Franciszka Ksawerego Preka Wizerunki znakomitych ludzi w Polszcze z dołączeniem krótkiego opisu każdey osoby żywota (zeszyty I-III wydawane w latach 1829-1832 oraz plansze do przygotowywanego zeszytu IV), przerysowując różne portrety, wedle zamieszczonych tam wzorów graficznych. Wizerunek Jana Kazimierza powtórzył Matejko właśnie za miedziorytem umieszczonym na planszy przygotowanej do planowanego IV zeszytu (egzemplarz,... więcej
Artist: Jan Matejko
Title: RYSUNEK DWUSTRONNY, 1860-1862
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: awers: JAN KOCHANOWSKI Z URSZULKĄ, 1861-1862 ołówek, papier, 29,8 x 23,7 cm; sygn. p.d.: JM (monogram wiązany) poniżej napis inną ręką: Kochanowski i Urszulka rewers: ZABICIE ANDRZEJA WAPOWSKIEGO PODCZAS KORONACJI HENRYKA WALEZEGO, 1860 ołówek, papier, 29,8 x 23,7 cm; sygn. p.d.: JM (monogram wiązany) poniżej inną ręką napis: [słowo nieczytelne] awers - Kochanowski i Urszulka... Umieszczone na jednej karcie szkice, to różne warianty kompozycji i szczegółów zamierzonego obrazu przedstawiającego Jana Kochanowskiego pochylonego nad zmarłą córeczką Urszulką. Dwa z nich - u dołu karty - ujęte w ramki - bliskie są kompozycji finalnej, obrazu namalowanego w roku 1862 (olej na płótnie, 98 x 122 cm). Obraz ten zaginął, a jego losy nie są znane; ostatnia o nim wiadomość pochodzi z roku 1893. Wiadomo, że był wówczas własnością dra Lewandowskiego w Paryżu. Natomiast w zbiorach prywatnych zachował się niewielki szkic akwarelowy tej kompozycji. Porównaj, m.in.: - K. Sroczyńska [red.], „Matejko. Obrazy olejne”. Katalog, Warszawa 1993, s. 68-69, nr kat. 89, il. (obraz olejny); - E. Micke-Broniarek, „Matejce w hołdzie... W stulecie śmierci artysty”, Katalog wystawy, Muzeum... więcej
Artist: Jan Matejko
Title: SZKICE ARCHITEKTONICZNE
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: SZKICE ARCHITEKTONICZNE WSPÓŁOPRAWNE: BASZTA ołówek, papier, 19,2 × 11,9 cm sygn. p.d.: JM GOTYCKIE OKNO ołówek, papier, 19,3 x 12 cm; sygn. p.d.: JM na odwrocie (ołówkiem): V Dzieji cywilizacyi w Polsce [...] | [...] okno u [...] Na odwrocie wspólnej oprawy, na starym papierze zabezpieczającym, dedykacja (tuszem): W dniu Imienin Łaskawej i Kochanej Pani | do życzeń dołączamy dwie kartki ze szkicownika | Jana Matejki | szczerze oddani | E. Łepkowscy | Bydgoszcz 13.XI.1938 r.- Proweniencja: Kolekcja Edwarda Łepkowskiego, znawcy twórczości Matejki i kustosza Domu Jana Matejki w Krakowie.
Artist: Friedrich Kaiser
Title: POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kaiser Na odwrocie, na krośnie i na ramie, nalepki odnoszące się do wielkości obrazu (druk, tusz ): No. 178. B. 10’’ H. 8’’ P. 4½ U. 6’’ oraz nalepki z numerem (flamastrem): 73 ; na ramie numer (niebieską kredką): 2562 ; na prawej listwie krosna nalepka z informacjami o obrazie w języku niemieckim.
Artist: Juliusz Kossak
Title: Z ŻYCIA STADNINY, OK. 1855-60
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, tusz, tusz lawowany, papier, 5,8 x 22,5 cm; 15,5 x 22,5 cm; 8,9 x 22,5 cm (wymiary w świetle passe-partout) sygn. środkowe pole p.d.: JK [monogram wiązany] passe-partout opisane u dołu: J. Kossak , na odwrocie l.g. numer (ołówkiem): No10
Artist: Giuseppe Galli
Title: DUET
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: GGalli [monogram wiązany] Na odwrocie nalepka ze słabo widoczną pieczęcią adresową oraz napisem tuszem.
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: PORTRET DZIEWCZYNEK
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, papier, 74,5 x 47,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: T. Kwiatkowski.
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: CZŁOWIECZE ŁZY. ZEBRANE ŁZY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wilhelm Kotarbiński , powyżej częściowo nieczytelny napis cyrylicą: Za [...] grietago l.d. cyrylicą: Em [ilii] Pr [achowoj] Pochodzenie: Umieszczona na obrazie dedykacja wskazuje na jego pierwotną właścicielkę – Emilię Marię Klementynę Lwowną Prachową z domu Lestelle (1849-1927), właścicielkę kijowskiego salonu artystycznego. Słynęła ona z ekscentrycznego zachowania, inteligencji, ostrego języka i silnego, dominującego charakteru. Jej portrety malowali Riepin, Kotarbiński i Wrubel. Emilia była żoną prof. Adriana Prachowa (1846-1916) – archeologa, historyka sztuki i krytyka, który kierował pracami malarskimi w kijowskim Soborze św. Włodzimierza (lata 1887-1897). Jednym z grona pracujących tam artystów był Wilhelm Kotarbiński, stąd jego zażyłość z rodziną Prachowych. Była ona bardzo bliska; artysta w 1920 przeniósł się z hotelu Praga do Prachowów i spędził u nich ostatni rok swojego życia. Znane jest zdjęcie salonu Prachowów, na którym widać wiszący tam oferowany obraz (S. Udovik, D. Dobriian, dz. cyt., s. 11). Literatura: – Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1901 , Warszawa 1902, s. 35 [ Zebrane łzy ]; – „Tygodnik Ilustrowany“ 1902, nr 12, il. na okładce... więcej
Artist: Rudolf Maison
Title: WODAN, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pozostałe tytuły: ŚPIĄCY WODAN, WODAN NA TRONIE, ODYN sygn. na podstawie: R. Maison znak odlewni: GUSS v. A. BRANDSTETTER MUNCHEN stan zachowania: niewielkie przetarcia patyny i złocenia Proweniencja : rzeźba zakupiona w antykwariacie w Buenos Aires w roku 2006. Bibliografia : Geiger Karin, Tausch Sabine, Rudolf Maison (1854-1904). Regensburg-Műnchen-Berlin , Universitätsverlag Regensburg, 2016. Małgorzata Najwer, Hermanna Hendricha Świątynia Legend oraz Parsifal i zamek Grala , “Quart”, nr 3(9)/2008, s. 42-63, il. Plastiken und Ölgemälde moderner Meister: Nachlass Prof. Rud. Maison, München, Sammlung Bankier R. Molenaar, Berlin und anderer Besitz, Auktion in München in der Galerie Helbing , [ katalog dzieł z kolekcji R. Molenaara, Galerie Helbing 28 kwietnia 1913 r., Monachium, 1913, poz. kat. 5, 6. Wodan (Wotan) to starogermański bóg wojny, zwycięstwa i śmierci, odpowiednik anglosaskiego Wodena i skandynawskiego Odyna. Wodan-Odyn jest przedstawiany jako dobrze zbudowany mężczyzna w średnim wieku, z długimi, kręconymi włosami i długą brodą. Jego prawy oczodół jest pusty po tym, jak oddał oko za wodę ze źródła mądrości. W prawej ręce dzierży włócznię Gungnir, za nim siedzą dwa kruki - Hugin (Myśl) i Munin (Pamięć). Odyn zasiada na tronie Hlidskjalf,... więcej
Artist: Gustav Rienäcker
Title: ODALISKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: G. Rienäcker
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY Z RÓŻĄ, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: K. Pochwalski | 1919
Artist: Stanisław Janowski
Title: AKT, 1888
Year: 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: St. Janowski 88 Monachium Obraz powstał w okresie studiów artysty na Akademii Sztuk Pięknych w Monachium, gdzie pobierał nauki u J. C. Hertericha i A. Liezen-Mayera.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: PARYŻANKA, 1892
Year: 1892
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej: SW 92 [monogram wiązany] Na odwrocie, na fragmencie starego tzw. „zaplecka“, pieczęć brazylijskiego Ministerstwa Kultury i Sztuki, zapewne zezwalająca na wywóz obrazu z Brazylii. Obraz z prawem wywozu za granicę. Proweniencja: – Prywatna kolekcja w Paryżu. – W latach 50. XX w. zakupiony w Brazylii do kolekcji prywatnej. – Kolekcja spadkobierców we Francji. Obraz wystawiany i repordukowany w: – Exposition Wyspiański en France, ses relations avec le monde littéraire et artistique français , Biblioteka Polska w Paryżu, styczeń 1933; - "Śwaitowid", Nr 8, Kraków 1933, s. 5. Z opisu wystawy zamieszczonego w „Ilustrowanym Kurierze Codziennym“ z 30 I 1933 (nr 30) wiemy, że obok obrazów z okresu paryskiego, prezentowane były również grafiki i projekty dekoracji, fotografie Wyspiańskiego oraz francuskie wydania jego dzieł literackich. Maria Stokowa, autorka Kalendarza życia i twórczości Stanisława Wyspiańskiego, odnalazła w archiwum należącym do „Ilustrowanego Kuriera Codziennego“ fotografię z powyższej wystawy (patrz kolejna strona, fot. NAC). Pierwszym obrazem z prawej strony niezaprzeczalnie jest prezentowana na aukcji Paryżanka . W... więcej
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie p.g., przeciwnie do kompozycji, data (niebieską kredką): 23. I. 1924 ; obok (czerwoną kredką) nieczytelny podpis; ponadto na tzw. „zaplecku“ nalepka domu aukcyjnego w Warszawie.
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: WIDOK NA PICO DE TEIDE, 1909-1913
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Stabrowski W latach 1909-1913 Stabrowski wiele podróżował. Odwiedził Francję, Niemcy, Szwecję, Hiszpanię, Włochy, Gran Canarię, Maderę i Wyspy Kanaryjskie. W czasie podróży na Teneryfę odbył wycieczkę na wulkan Pico de Teide, najwyższy szczyt na wyspach atlantyckich. Podczas niej powstał cykl przedstawiający kilkanaście widoków góry. Były one wystawiane, wraz z innymi pastelami artysty, na jego wystawie w warszawskiej Zachęcie w roku 1913, zaś później – na dwóch największych wystawach Stabrowskiego, jakie odbyły się za jego życia – w Petersburgu w 1915 roku oraz w Moskwie w 1916.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: PORTRET DAMY, OK. 1910-1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie blejtramu nalepka domu aukcyjnego w Warszawie; ponadto na dolnej listwie ramy pieczęć zakładu oprawy obrazów. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny Pochwalskich – spadkobierców artysty. Od 1912 Stanisław Kamocki był żonaty z Zofią z Zatheyów, której siostra – Jadwiga – była żoną malarza Władysława Jana Pochwalskiego i matką malarzy Kaspra i Stanisława Pochwalskich. Portret damy jest na tle późniejszej twórczości Stanisława Kamockiego swego rodzaju ewenementem, jednym z bardzo nielicznych przykładów zainteresowania tego malarza-pejzażysty postacią ludzką.
Artist: Leopold Pilichowski
Title: LEKCJA U CHOPINA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: L. Pilichowski
Artist: Conrad Kiesel
Title: ZADUMANA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Conrad Kiesel. Df. Na odwrocie l.g. numer (czarną kredką): 708 [w ramce]; centralnie owalna nalepka (zamalowana); poniżej nalepka londyńskiej firmy oferującej materiały malarskie: PREPARED PANEL | [rysunek: lew-herb-jednorożec] | WINSOR & NEWTON, | ARTISTS' COLOURMEN | To Her Majesty | AND TO | T. R. H. THE PRINCE AND PRINCESS OF WALES, | 38, RATHBONE PLACE, W. | AND | NORTH LONDON COLOUR WORKS, KENTISH TOWN, N.W.
Artist: Louis Douzette
Title: BARTH W BLASKU KSIĘŻYCA, 1903
Year: 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Douzette. Barth. 1903. Na odwrocie na górnej listwie krosna wymiary (ołówkiem): 92 x 62. Artysta w czasie pobytu w Paryżu w 1878 roku uległ wpływom szkoły barbizońskiej, która zainspirowała go do wyjścia z pracowni i malowania w plenerze. Jego nastrojowe pejzaże nocne przyniosły mu przydomek „Księżycowy Douzette“. Od 1895 roku aż do śmierci mieszkał i malował miasteczko Barth. Prezentowany obraz jest znakomitym przykładem jego nostalgicznego, nasyconego miękkim księżycowym blaskiem, malarstwa.
Artist: Robert Alott
Title: NADMORSKIE WYBRZEŻE, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Robert. Alott. 1885. Na odwrocie na blejtramie w narożnikach z lewej strony pieczęci z numerami odnoszącymi się do wielkości podobrazia: 100 i 74.
Artist: Hermann August Plathner
Title: WIZYTA DYREKTORA SZKOŁY, 1866
Year: 1866
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Plathner. 1866. Na odwrocie, na górnej listwie krosna nalepka galeryjna w języku niemieckim.
Artist: Edmond Tétard
Title: PARA LEGUMIER W STYLU LUDWIKA XV, 1880-1903
Description: IInformacje o dziele: srebro próby 1, odlewane, cyzelowane 16,5 x 22 x 27 cm, waga: 1.455 g i 1.560 g cechowane: głowa Minerwy z cyfrą 1, znak wytwórni: E.D.T. z imbrykiem w rombie, numery: 17163 i 13151
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: ŁOWIĄCA RYBY, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: V Seifert fec.
Artist: Władysław Jarocki
Title: DWOJE HUCUŁÓW
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wład. Jarocki ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wlastimil Hofman
Title: W DRODZE, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil | Hofman | 1926 Na odwrocie przy dolnej krawędzi okrągły stempel czerwonym tuszem z orłem w koronie i napisem w otoku: KONSERWATOR OKRĘGU KRAKOWSKIEGO. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Jadwiga Tetmajer-Naimska
Title: W SADZIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Tetmajer Na odwrocie l.g.: (ołówkiem): 22/VIII 1923 | [...]; ponadto obok (czerwoną kredką): 9 ; (niebieska kredką): Nr 1016 .
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁANI PRZY STUDNI, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1930 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wojciech Kossak
Title: FLIRT PRZY STUDNI, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. (dwukrotnie): Wojciech Kossak | 1920 p.d. sygnatura zamalowana: Wojciech Kossak | 1920 Obraz należy do cyklu scenek z życia codziennego kawalerii. Dominującą w nim grupę stanowią kompozycje z wojakami w towarzystwie młodych, wiejskich dziewcząt. Polskich żołnierzy Wojciech Kossak malował zarówno w mundurach współczesnych, jak i historycznych. Zawsze towarzyszył im koń, ulubiony motyw malarski artysty. Kossak swoją twórczością stworzył etos żołnierza polskiego – dzielnego i nieustraszonego w walce oraz zawsze ciepło przyjmowanego pod strzechami. W ten sposób artysta realizował swoją misję narodową i niepodległościową. Żadna z malowanych przez niego panien nie odmawiała pomocy dzielnemu żołnierzowi. Obrazy te miały rozbudzać świadomość narodową i zachęcać do służby na chwałę wolnej Polski. Prezentowany obraz niezaprzeczalnie jest znakomitym przykładem wirtuozerii i swobody malarskiej Wojciecha Kossaka. Jego twórczość cieszyła się wielkim powodzeniem, również dzięki tematyce przemawiającej do gustów kolekcjonerów zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Nic więc dziwnego, że artysta otrzymywał liczne zamówienia na wzbudzające zachwyt kompozycje i niejednokrotnie powielał je, zmieniając pewne szczegóły. Flirt przy studni namalowany został w 1920 roku zapewne w Nowym Jorku, do którego artysta... więcej
Artist: Jerzy Kossak
Title: POGOŃ ZA BOLSZEWIKIEM, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1936 na odwrocie atramentem: 919 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wojciech Kossak
Title: U STUDNI, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż d. krawędzi: Wojciech Kossak | 1921 | Chicago Na odwrocie ołówkowy szkic portretowy.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: KULIG, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski | 1931. | Warszawa Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2023 r.
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁANI PRZY STOGU, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, tektura, 27,5 x 38,5 cm (w świetle oprawy) sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1939 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zygmunt Andrychiewicz
Title: WIECZÓR NAD LASEM, OK. 1901
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Andrychiewicz | 19 [.] 1
Artist: Hugo Buchwald
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Hugo Buchwald
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ TATRZAŃSKI
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR | KORECKI Obraz zakupiony w pracowni artysty przy ul. Tamka w Warszawie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ŁOŚ NA MOKRADŁACH, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Zygmuntowicz | 1927 Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2023 r.
Artist: Wiktor Korecki
Title: KONIE NA ŁĄCE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie numery czerwoną kredką: 19/67/10/22 ; poniżej czarną kredką: #8 / 161.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: RYNEK W KAZIMIERZU NAD WISŁĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: RYNEK W KAZIMIERZU NAD WISŁĄ Z KAMIENICAMI PRZYBYŁÓW sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na krośnie stemple odnoszące się do wymiarów obrazu, na g. listwie numery czarnym flamastrem: 7586/p | 1912 . Na górnej listwie ramy fragment papierowej nalepki z biografią artysty. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Jarocki
Title: WIDOK Z OKNA PRACOWNI NA BRAMĘ FLORIAŃSKĄ, 1936
Year: 1936
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIDOK Z OKNA PRACOWNI NA BRAMĘ FLORIAŃSKĄ, 1936 gwasz, papier naklejony na tekturę, 40,5 x 61 cm sygn. p.d.: Wład Jarocki 1936 Proweniencja: kolekcja Bożeny i Ryszarda Kruków, Warszawa. Obraz wystawiany i reprodukowany: – Kraków Kruków, Katalog wystawy , Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu, 12 III – 31 VII 2022, poz. kat. 41. W 1921 artysta został mianowany profesorem krakowskiej ASP. Ostatecznie oddano do naszej dyspozycji pracownię i pokój mieszkalny. Pracownię odziedziczył Władek nie byle po kim, bo po Matejce i Fałacie – pisała we wspomnieniach Anna Kasprowicz-Jarocka (za: Z. Weiss, Władysław Jarocki [kat. wystawy], Miejska Galeria Sztuki w Zakopanem, ASP Kraków, 2015, s. 233). Obraz przedstawia widok na Bramę Floriańską z okien profesorskiej pracowni artysty. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: ŻAK ŚREDNIOWIECZNY, OK. 1917
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, ołówek, papier naklejony na tekturę, 34 x 25,7 cm sygn. oł. śr.d.: Z. Stryjeńska (żak średniowieczny) na odwr. napis oł.: 3019 [w kółku] W latach 1917-1919 Zofia Stryjeńska pracowała nad trzema zespołami polichromii: w gmachu Muzeum Przemysłowego (obecnie ASP, ul. Smoleńsk) w Krakowie, w Baszcie Senatorskiej na Wawelu (oba 1917) oraz w domu architekta Zdzisława Kalinowskiego w Warszawie (1919). Wśród w/w prac i projektów do nich ani w zachowanej dokumentacji nie ma kompozycji odpowiadającej ściśle oferowanej pracy, może ona mieć jednak związek z jedną ze wspomnianych realizacji. Por. Światosław Lenartowicz, Zofia Stryjeńska 1891-1976. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie , październik 2008 – styczeń 2009, Kraków 2008, s. 48-65, 230-234, 300-302: kat. I. 1-3. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Józef Mehoffer
Title: NIEPOKÓJ, 1893
Year: 1893
Tools: crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: opisany u dołu: Niepokój Paryż obraz Opisany na odwrocie u dołu: Paryż 3 1893 | Studium do obrazu „Niepokój“ | według tego okładka na książkę ; powyżej po lewej: dz. 209 katal. 194 [...]. Proweniencja: – Przed 2004 zbiory Ryszarda Mehoffera, wnuka artysty. – Po 2016 kolekcja prywatna, Wielkopolska. Prezentowany szkic to niewątpliwie kolekcjonerski rarytas. Stanowi bowiem studium do jednego z najważniejszych obrazów Mehoffera z młodzieńczego okresu twórczości, dziś zaginionego. Dzieło to opisuje Marta Smolińska-Byczuk: Zachowane studium rysunkowe do Niepokoju przedstawia popiersie kobiety, otulonej czarnym płaszczem i intensywnie wpatrującej się w widza. Widok na skuloną sylwetkę nieco z góry potęguje wrażenie dwuznaczności cech bohaterki rysunku – wydaje się ona zarazem zagubiona, przerażona, ale jednocześnie niebezpieczna, gotowa do ataku. Oglądającemu studium udziela się niepokój kobiety, emanujący z jej pozy i spojrzenia wielkich oczu, wpatrujących się spod zmarszczonych brwi. Mimo braku jakichkolwiek atrybutów, czy przedmiotów dookreślających postać, jej charakterystyka jest przeprowadzona bardzo wyraziście dzięki cechom wpisanym w sposób jej zjawiania się na kartce papieru i zobrazowany język ciała. Mehoffer poszukuje malarskiego słownika potrafiącego... więcej
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: WODOSPAD, 1915
Year: 1915
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier naklejony na tekturę, 63 x 50,5 cm sygn. p.d.: K. Stabrowski | 1915 Proweniencja: spuścizna po Kazimierze Iłłakowiczównie. Do obrazu dołączony jest list K. Iłłakowiczówny z informacjami o proweniencji. W roku 1915 artysta zabrał wszystkie swoje dzieła i – uciekając przed działaniami wojennymi – wyjechał z Warszawy do Petersburga. Już pod koniec roku, w siedzibie tamtejszego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, odbyła się jego wystawa indywidualna, zaś zaraz po niej, w roku 1916 w Moskwie – kolejna. Obie – będące największymi ekspozycjami twórczości Stabrowskiego za jego życia – spotkały się z żywą reakcją rosyjskiej krytyki. Obszerną relację z wystawy moskiewskiej zamieściła, m.in. gazeta „Russkoje Słowo”. Na jej łamach krytyk W. Nikolski pisał np., że wystawa Stabrowskiego miała powodzenie w Piotrogrodzie. Dowiadujemy się z niej, także że szereg jego dzieł trafił do rąk miejscowych kolekcjonerów, oraz że w Moskwie już w dniu otwarcia przy niektórych szkicach pojawiły się karteczki z napisem Sprzedano (cyt. za. Lija Skalska-Miecik, Kazimierz Stabrowski – lata studiów i początki działalności twórczej , „Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie”, 1975, s. 633). Wśród sprzedanych na wystawie w Petersburgu dzieł zapewne znajdował... więcej
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET ALIZY LANGROT, [10–11] VIII 1939
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu: S.I. Witkiewicz NP4,5 + herb .; obok, po prawej: (T.B) / 1933 VIII * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu). Do obrazu jest dołączona ekspertyza dr Anny Żakiewicz z lutego 2023 r. Od początku swojej działalności twórczej artysta zdradzał szczególne uzdolnienia w kierunku portretu, co z czasem, obok twórczości literackiej i filozofii, stało się jego głównym zajęciem, w którym osiągnął mistrzostwo. W 1925 r. Witkacy sformalizował tę działalność, zakładając Firmę Portretową „S.I. Witkiewicz“ i sformułował jej Regulamin, w którym podzielił wykonywane wizerunki na pięć typów oznaczonych kolejnymi literami od A do E, w zależności od przyjętej i uzgodnionej z klientem konwencji. Typ B był to rodzaj charakterystyczny, jednak bez cienia karykatury [...] nie wykluczający „ładności“ w portretach kobiecych. Stosunek do modela obiektywny. Portret pani Alizy należy do typu B i w pełni realizuje powyższe założenia. Modelka przedstawiona jest realistycznie, z umiejętnym wydobyciem jej klasycznej urody, co możemy łatwo zauważyć, porównując jej portret z fotografią. Artysta powiększył jej błękitne oczy, pokreślił kształt i nieznacznie zmniejszył czerwone usta, powtórzył... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Gałek
Title: WODOSPAD W DOLINIE STRĄŻYSKIEJ, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ST. GAŁEK Na odwrocie centralnie napis czarnym atramentem: Stanisław Gałek | Zakopane | 1934. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Gałek
Title: KROKUSY, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ST. GAŁEK | 1909 Na odwrocie nalepka zakładu ramiarskiego w Krakowie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: PEJZAŻ Z WIATRAKAMI, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STANISŁAW CZAJKOWSKI 1930 Na odwrocie l.d. nalepka papierowa (druk): STANISŁAW CZAJKOWSKI; powyżej zapiski właściciela flamastrem; l.g. ołówkiem w kółku: 202.
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ LETNI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WWeiss Na odwrocie p.g. pieczęć z faksymile podpisu Wojciecha Weissa i numerem: 1071/1.
Artist: Maria (Maryla) Lednicka-Szczytt
Title: DUCH MEDYTACJI. DUCH MISTYCYZMU, 1940-1947/2022
Description: IInformacje o dziele: na podstawie okrągły znak brązownika z monogramem IA oraz napisem w otoku: ADAMART · IGOR ADAM · WARSZAWA oraz numer odlewu 1/8 Rzeźba wzmiankowana i reprodukowana : – Janusz Drewojed, Maryla Lednicka-Szczytt , [w:] Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających: malarze, rzeźbiarze, graficy, T.5: Le-M, red. J. Drewojed, Warszawa 1993, s. 15-17; – Magdalena Kasa, Wśród aniołów i świętych – ewolucja form rzeźbiarskich w pracach Maryli Lednickiej-Szczytt , w: Archiwum Emigracji [online], 31 XII 2016, s. 351-363, il. 13 [udostępniono 17 II 2023]. To zaś, co najgłębiej odpowiada mojej potrzebie wewnętrznej – to tematy religijne. W pracy nad nimi znajduję ów nastrój oderwania się od rzeczy konkretnych, nastrój, który daje mi przeżycia najbardziej cenne. Maria Lednicka-Szczytt, cyt. za: M. Kasa, Wśród aniołów ..., s. 351. Bez wątpienia najbardziej znana rzeźbiarka polska zagranicą – pisano w 1928 roku o Marii Lednickiej-Szczytt na łamach „Świata“. Dwadzieścia lat później, po jej tragicznej śmierci, Irena Piotrowska stwierdziła, że jej nazwisko przejdzie do historii rzeźby polskiej . Jak relacjonował brat artystki, Wacław Lednicki, kiedy w... więcej
Artist: Henryk Uziembło
Title: PEJZAŻ Z DRZEWAMI NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: HENRYK UZIEMBŁO
Artist: Mieczysław Filipkiewicz
Title: PEJZAŻ LETNI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ Na odwrocie ołówkiem zapiski ramiarskie.
Artist: Rafał Malczewski
Title: HURAGAN, OK. 1942
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (długopisem): Rafał Malczewski Na odwrocie, przeciwnie do kompozycji, numer (czarną kredką): 350 ; poniżej odręczny napis ręką p. Barbary Lorenz, pasierbicy artysty, poświadczającej jego autorstwo (długopisem): Stwierdzam autentyczność obrazu | malowanego przez Rafała Malczewskiego | Barbara Lorenz | Montreal 13 września 2012 r. ; na tzw. „zaplecku“ nalepka zakładu ramiarskiego w Lublinie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Mokwa
Title: DROP W DRODZE NA POŁOWY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MMokwa Na odwrocie na górnej listwie blejtramu nalepka (tusz): 17 „Drop“ w drodze na | połowy | wym. 101 x 79 ; ponadto na płótnie nalepka z pieczęcią i podpisem wojewódzkiego konserwatora zabytków w Gdańsku.
Artist: Hans Johann Wagner
Title: W HOLENDERSKIM PORCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno naklejony na płytę wiórową, 70,6 x 100,7 cm sygn. l.d.: J. Wagner.
Artist: Wolfgang Tritt
Title: WIDOK BERLINA - UNTER DEN LINDEN
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WTritt (inicjały wiązane) Na odwr. oprawy centralnie drukowana nalepka firmy pozłotniczej z monogramem AR splecionym z krzyżem oraz napisem: ANTON RÖTGER | VERGOLDEREI | HAMBURG – ROSENSTR. 17; przy g. krawędzi nalepka Agra-Art z 2008 r.; p.g. trzy papierowe nalepki: (atrament): TRITT, Wolfgang | Berlin – | 1913-1983 ; (długopis): 0804/2008 ; (flamaster): F. Obraz przedstawia ulicę Unter den Linden na rogu z Friedrichstraße. Z lewej strony są widoczne Cafe i Hotel Bauer, zaś z prawej - cukiernia Kranzlera.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY W WARSZAWIE
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, ołówek, papier naklejony na tekturę, 49,7 x 35 cm sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie centralnie prostokątna pieczęć: Autor | Tytuł | Rodzaj | Cena; u dołu wzdłuż lewej krawędzi napis ołówkiem: Wł. Chmieliński | Warszawa Kościół Bernardynów. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: KATEDRA ŚW. JANA W WARSZAWIE
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, ołówek, papier naklejony na tekturę, 49,8 x 34,8 cm sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie centralnie prostokątna pieczęć ( atrament ): Autor Wł. Chmieliński | Tytuł Katedra św. Jana | Rodzaj | Cena 250 zł. U dołu wzdłuż lewej krawędzi napis ołówkiem: Wł. Chmieliński | Warszawa Katedra Św. Jana ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: DZIEWCZYNA W CZERWONYM SZALU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szańkowski Na odwr. pieczęć (wypełniona dł.): Bo. 212 No. 1 | Made in Germany ; p.g. (dł.): 3475 | mer 156 | BB ; poniżej (niebieską kredką): 1707 AVXvx ; poniżej (dł.): N . [w kółku]; z lewej (czerwoną kredką) WILDE | C
Artist: Gustaw Gwozdecki
Title: MARTWA NATURA Z RÓŻAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: GWOZDECKI
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIEWCZYNKA, LATA 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: R.K Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2010 r. Obraz pochodzi ze zbiorów Lisy Hoffman, bliskiej przyjaciółki Rajmunda Kanelby, dziennikarki i autorki tomu wspomnień Fräulein Hoffmans Erzählungen, wydanych przez Collection Rolf Heyne w roku 2009, w 90. rocznicę jej urodzin. Lisa Hoffman barwnie opisuje tam zmienne koleje swego życia – pogodne dzieciństwo w Niemczech, wojenną tułaczkę, przyjazd do Nowego Jorku, związek z pisarzem Oskarem Marią Grafem, liczne spotykania i przyjaźnie z ciekawymi ludźmi – artystami, aktorami, pisarzami – z którymi przeprowadzała wywiady. Wiele miejsca poświęca też długoletniej miłości i przyjaźni z Rajmundem Kanelbą. Na okładce książki umieściła swój portret namalowany przez artystę. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Rajmund Kanelba
Title: BARKI NA SEKWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: kanelba Na odwr. (markerem): „I“ [w kółku]; obok (długopisem): R. KANELBA | PARYŻ – BARKI NA SEKWANIE ; ponadto (przeciwnie do kompozycji) notatki ramiarskie z rysunkiem przekroju ramy. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).