Artist: Roman Artymowski
Title: UPAŁ I, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płotnie l.g.: ROMAN ARTYMOWSKI | UPAŁ I, 1977 | 82 x 64 cm, AKRYL Na środkowej listwie pieczątka: GALERIA SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ W WARSZAWIE, na lewej listwie przymocowana nalepka: „Sztuka Polska“ z danymi obrazu. Roman Artymowski w latach 70. pracował jako wykładowca w Damaszku, Bagdadzie i Asilah w Maroku. Owocem podróży na Bliski Wschód były wysmakowane kolorystycznie płótna i akwarele, w których Artymowski potrafił w mistrzowski sposób oddać istotę tamtejszego pejzażu - lejący się z nieba żar i rozedrgane od upału powietrze. Prezentowany w katalogu obraz jest świetnym przykładem wciąż na nowo przetwarzanego przez artystę motywu kulistego słońca zawieszonego nisko nad horyzontem. Artysta nazywa je “słoneczkami”. Bo też są to transformacje pejzażu, często pustynnego. Ale skrajne uproszczenie jego formy do kuli, jej tła i horyzontalnych pod nią pasów przenikających się barw, ale powrót do kolorów chromatycznych i sprowadzenie ich do jednolitości, do agresywnych zderzeń, nieraz na granicy ascetyzmu, ale i pewien monumentalizm tych wizji sprawiają, że nie czyta się już tych krajobrazów ziemskich, ale może pejzaże kosmiczne? [...] Odbiera się bowiem te słońca niekiedy jako światło świetliste i radosne, a czasem jako groźne i niepokojące; kojące i uciszone albo spalające i niszczycielskie; są takie,... więcej
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: DRZEWA, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: S. MŁODOŻENIEC | 2014 sygn. na odwr. flamastrem p.g.: S. MŁODOŻENIEC | „DRZEWA“ 2014 | 102 x 127 cm | olej/płótno , poniżej nalepka Abbey House z danymi obrazu
Artist: Jan Dobkowski
Title: DRZEWA TEŻ RODZĄ, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr.g.: Jan Dobkowski | „Drzewa też rodzą“, 1969 poniżej niewielki szkic Obraz wystawiany i opisany: – Neo-neo-neo. Jan Dobkowski (Dobson), Jerzy Ryszard Zieliński (Jurry) , Muzeum Narodowe w Warszawie, Galeria Sztuki Współczesnej „Zachęta“, 14 XI 1994 – 8 I 1995, poz. kat. 101, s. 88. Radosne i pulsujące witalnym kontrastem Drzewa też rodzą powstały w czasie działalności duetu NEO -NEO-NEO (1967-1970). Założyli go dwaj studenci Jana Cybisa zbuntowani przeciwko akademickiemu nauczaniu w postimpresjonistycznym stylu – Jan Dobkowski i Jerzy Ryszard Zieliński. Ich nowatorska, syntetyczna malarska propozycja – płasko kładzione i czysto zestawiane plamy barwne obwiedzione miękkim konturem – miała wszelkie cechy artystycznego manifestu. Pojawienie się artystów na scenie polskiej sztuki lat 60. komentowała Anda Rottenberg: Najgłośniej zadebiutował duet Neo-Neo-Neo, czyli ‘Jurry’ (Jerzy Zieliński) i ‘Dobson’ (Jan Dobkowski). Ich pierwsza wystawa w galerii Współczesnej składała się z czerwono-zielonych płócien wypełnionych płaskimi kształtami (często o erotycznych konotacjach) rysowanymi dekoracyjną, ‘secesyjną’ linią. Te wesołe, nieco psychodeliczne obrazy, współgrające z rozpowszechnioną wówczas hippisowską subkulturą,... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Dobkowski
Title: W UKłADZIE SłONECZNYM, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 85 na odwr.: Jan Dobkowski | „W UKŁADZIE SŁONECZNYM” 1985 | olej + akryl | 120 x 160 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: POLIFACJONIZMUS, 1978
Year: 1978
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 16 FS 78 [data z monogramem wiązanym] Na odwr. oprawy l.g. nalepka galerii Aberbach Fine Art w Nowym Jorku z danymi pracy (nieprawidłowy tytuł), niżej na poprzecznej żerdzi oprawy nalepka mpis z tytułem wpisanym ręcznie: 10. POLIFACJONIZMUS | 74’’ x 37’’ | 1978 , obok flamastrem: #10 Polifacjonizm – termin własny, wymyślony przez Franciszka Starowieyskiego na określenie prac, w których stosował motyw zwielokrotnionych twarzy. Był to żart z artystycznych „izmów“, a właściwie krytyków, próbujących powiązać jego twórczość z którymś z kierunków w sztuce. (Podobne określenie – eternofugizm , czyli ucieczka ku wieczności – ukuł dla swego Teatru Rysowania, gdy pytano go o styl.) Nie jestem grafic-designerem – jestem malarzem, który zajął się plakatem, w czasach gdy uprawianie malarstwa w Polsce nie miało sensu. [...] Jestem tym, który wprowadza nowe symbole. Obrabiam każdy temat tak długo, aż ze story nie zostanie nic – ale wtedy wyłania się abstrakt znaczenia. Zupełnie mnie nie interesuje, czy jestem nowoczesny. Zwielokrotnione, stłoczone twarze jako element kompozycji pojawiają się w twórczości plakatowej Starowieyskiego od końca lat 70. (m.in. Portret Doriana Graya, 1978, Prove d’autore, 1979, Krzysztof... więcej
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „REMINISCENCJE“, 1980
Year: 1980
Tools: individual
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną kredką l.g.: MUSIAŁOWICZ , niżej czarną farbą: MUSIAŁOWICZ , na dolnej listwie ramy: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie czerwoną kredką: Z CYKLU | „REMINISCENCJE“ | 65 x 54 | 1980/94 | [czarną farbą:] MUSIAŁOWICZ , l.d.: pieczątka zezwalająca na wywóz z podpisem, p.g. na taśmie flamastrem: G55 Obraz wystawiany: – 2000 Galeria Zapiecek, Warszawa; – 2002 Państwowa Galeria Sztuki, Sopot; – 2004 Steps Gallery, New York; – 2012 Galeria Domu Artysty Plastyka, Warszawa. Ramy obrazów Musiałowicza stanowią integralną część dzieła. Stylistycznie nawiązują do języka obrazu, często opracowane są rzeźbiarsko. Stają się nie tylko częścią płaszczyzny malarskiej, ale też zamieniają obrazy w formy przestrzenne. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU ROZMYŚLANIA, 1993
Year: 1993
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na d. listwie ramy złotym gwaszem: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie, kredką: Z CYKLU | „ROZMYŚLANIA“ | 1993 | MUSIAŁOWICZ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: L’OR ET L’ARGILE, 1970
Year: 1970
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lebenstein 70 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Lebenstein 1970 | 81 x 130 cm technique mixte | „L’or et l’argile“ Na pionowej listwie krosna nalepka CBWA Zachęta z danymi obrazu i nr. kat. 103; na g. listwie krosna oł. tytuł: (L’OR ET L’ARGILE ), dwie nalepki: francuska nalepka transportowa z danymi obrazu, obok nalepka tuszem: expo ZACHETA | VARSOVIE | N 4/32 Obraz wystawiany i opisany: – Jan Lebenstein , Galeria Zachęta, Warszawa IV – V 1992, spis kat. na wkładce, poz. 103. Tędy do nowoczesności – te słowa wypowiedział Jan Lebenstein wkraczając w podziemia Luwru. Jest artystą, który – jak pisze Łukasz Kossowski – ma pełną świadomość przynależności do kulturowego dziedzictwa. Dla mnie podziemia Luwru były po prostu jednym ze źródeł. Nie jestem sumerologiem ani egiptologiem, ale gdzieś intuicyjnie człowiek ma potrzebę poznania odległych cywilizacji, które są kolebką naszej. Stare cywilizacje Babilonu, Grecji i Rzymu fascynowały Lebensteina i przekształcał je na własne tworzywo malarskie. Fascynację starożytną kulturą odnajdujemy w prezentowanym obrazie Złoto i glina . Wejścia do starożytnego miasta strzeże górujący nad bramą asyryjski demon Pazuzu, mający odstraszać złe moce. Wykonany z... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA, 1961
Year: 1961
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,3 x 23,3 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. tuszem l.d.: figure , p.d.: Lebenstein 1961 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: HORS DE PARADIS, 1977/1989
Tools: ink, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: Lebenstein 77 [zamazana], niżej: Lebenstein 89 Na odwr. oł.: Lebenstein | H ... [nieczyt.] de Paradis | 1989 , na odwr. oprawy nalepka z tytułem: Hors de paradis. Praca nawiązuje tematem ( Wygnanie z Raju ) i sposobem malowania do ilustracji do Genesis z lat 1987-1990, opublikowanych w książce: Księgi Genesis w obrazach Jana Lebensteina , Oficyna Literacka, Kraków 1995 (nie jest jednak w tym wydawnictwie reprodukowana). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: KAMION – DANAE – 2, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 2386/99 . Na odwr. na p. listwie ramy flamastrem: 44 V 97 ; na płycie cztery nalepki śr.l.: – nalepka autorska z danymi obrazu i sygnaturą; – nalepki wystaw: wrocławskiej, katowickiej i legnickiej. Obraz wystawiany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja , Muzeum Miejskie Wrocławia 8 I – 13 II 2005, Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II – 10 IV 2005, Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV – 28 V 2005; – Preludium. Wrocławska Kolekcja , Galeria Agra-Art, Warszawa 28 I – 3 III 2023. Obraz reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska Kolekcja (kat. wystawy), Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2005, s. 80, il. barwna, poz. kat. 77; – Preludium. Wrocławska Kolekcja (kat. wyst.), Agra-Art, Warszawa 2023, ss. 42, 54, il. barwna s. 43, poz. kat. 17. Według greckiej mitologii Danae była córką króla Argos, który zamknął ją w spiżowej wieży, w związku z przepowiednią mówiącą, że zginie z ręki wnuka. Wysiłki władcy okazały się daremne – Zeus przedostał się do komnaty w postaci złotego deszczu i spłodził z boginią Perseusza. Mit doczekał się wielu spektakularnych interpretacji w malarstwie europejskim, szczególnie... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: BRZEGI – CZERWIEC 4/87, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1139/87 . Na odwr. na płycie śr.g. nalepka autorska z danymi obrazu. Położona nieopodal Bukowiny Tatrzańskiej wieś Brzegi była jedną z miejscowości, do których artysta z upodobaniem przyjeżdżał na malarskie plenery. Regularnie odwiedzana od 1975 roku, stała się dla niego niewyczerpanym źródłem inspiracji. Na bazie notatek, szkiców i fotografii sporządzonych „w terenie“ powstawały pierwsze widoki Tatr. Należały do intymnego i niedostępnego publiczności obszaru malarstwa popularnego demaskatora i publicysty. Dopiero w „obrazach prowincjonalno-gminnych“ (od 1986) elementy tatrzańskiego pejzażu zaczęły przenikać do oficjalnego nurtu. Seria, która była kontynuowana przez malarza do końca życia, narodziła się we wspomnianej góralskiej wsi: Tam [w Brzegach] studiowałem i malowałem na własny użytek pejzaże bezludne – tam odzyskiwałem proporcje myśli i ducha, pogubione w życiu, w zgiełku cywilizacji, w chaosie życia społecznego i politycznego [...] Dziwne uroki tej wsi i jej mieszkańców, tęsknoty i uniesienia tam przeżyte, zaczęły sytuować się niezmiennie w rzeczywistości, której tłem był pejzaż wsi Brzegi. W tej wsi rozpoczął się formalnie cykl obrazów prowincjonalno-gminnych. Pewnie musiał tam się zacząć zr ządzeniem Bożym, skoro dziś z powodu schorowanego, połatanego serca jeździć mi tam nie wolno, a... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: BUSINESSWOMEN PORANNA, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: D. G. 2229/98 . Na odwr. pieczątka Oddziału Muzeum Sztuki Mieszczańskiej Muzeum Miejskiego Wrocławia oraz pięć nalepek: – nalepka autorska wypełniona odręcznie z danymi obrazu i sygnaturą; – nalepki wystaw: wrocławskiej, katowickiej i legnickiej; – nalepka z okrągłym stemplem: MŚ | MUZEUM ŚLĄSKIE, napis w otoku: 80 LAT MUZEUM ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH 1924-2004. Obraz wystawiany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja, Muzeum Miejskie Wrocławia 8 I – 13 II 2005, Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II – 10 IV 2005, Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV – 28 V 2005; – Preludium. Wrocławska Kolekcja , Galeria Agra-Art, Warszawa 28 I – 3 III 2023. Obraz reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska Kolekcja (kat. wystawy), Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2005, s. 77, il. barwna, poz. kat. 74; – Preludium. Wrocławska Kolekcja (kat. wyst.), Agra-Art, Warszawa 2023, ss. 40, 53-54, il. barwna s. 41, poz. kat. 17. Wizerunek businesswoman – jednostki aktywnej, zaradnej, prowadzącej rozległe interesy – w interpretacji artysty zyskał niecodzienną odsłonę. Dudograczowska „kobieta sukcesu“ jest daleka od zachodniego wzorca promowanego w mediach. To tęga, strojna w biżuterię i obszerne... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: POETA II, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: PORTRET RYSZARDA MARKA GROŃSKIEGO na odwr. na płycie naklejona nalepka wypełniona flamastrem: POETA II / olej, pilśń. 24 x 24 cm / | Jerzy Duda-Gracz. 1974. | Katowice ul. Grabowa 5/14 | 40-172 , na desce naklejonej na płytę napis oł.: DEP 30 Ryszard Marek Groński (1939-2018) – pisarz, poeta, publicysta, twórca tekstów piosenek i opowiadań dla dzieci – był znaczącą postacią polskiej sceny kabaretowej oraz autorem opracowań na temat jej historii. Współpracował z wieloma czasopismami, m.in. satyrycznymi „Szpilkami“. W latach 70. na ich łamach swoje prześmiewcze rysunki zamieszczał – zacieśniający wówczas związki z estradowym środowiskiem – Jerzy Duda Gracz. Znajomość malarza z takimi artystami jak Kazimierz Grześkowiak, Jonasz Kofta, Wojciech Młynarski oraz „tytułowy“ Ryszard Marek Groński – owocowała wykonywaniem licznych portretów. W prezentowanym przedstawieniu malarz skupił się nie tylko na oddaniu cech fizjonomicznych satyryka, ale także na atrybutach profesji. Ujęty w swobodnej pozie, uśmiechnięty młody mężczyzna siedzi we wnętrzu przypominającym rzemieślniczy warsztat. Techniczny charakter pomieszczenia podkreśla wtłoczony w obręb kompozycji zębaty mechanizm. Ta wyjątkowa, na poły symboliczna sceneria sprawia, że tytułowy poeta jawi się jako trafnie oceniający rzeczywistość fachowiec, którego... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Helena Zaremba-Cybis
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Z. Cybisowa Na odwr. oprawy l.g. nalepka (druk, długopis): P.P. PRACOWNIE SZTUK PLASTYCZNYCH | WARSZAWA, UL. FOKSAL 1/4 | Autor H. Cybisowa | Tytuł „Pejzaż“ | Technika olej | Format... | Cena 4821 | Nr ewid. 279/D.
Artist: Jan Szancenbach
Title: SAD, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 72 | Szancenbach na odwr. na p. listwie krosna naklejony plaster z nr. DI/620/73EEBBB ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Cybis
Title: PLAŻA W USTCE, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cybis sygn. na odwr. na płótnie g.: JAN CYBIS | „PLAŻA W USTCE“ 1964 r. 65 x 81 , powyżej adres: WARSZAWA ul. Karowa 14/16 , na g. listwie krosna flamastrem: 444 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Jan Cybis , Muzeum Narodowe w Warszawie, II – III 1965, il. 30, s. nlb., poz. kat. 83, s. 67. Obraz opisany: – Wykaz dzieł , oprac. H. Cybisowa, [w:] T. Dominik, Jan Cybis , Arkady, Warszawa 1984, poz. 346, s. 134 [jako własność rodziny]. Ostatnie kilkanaście lat twórczości Jana Cybisa w dużej mierze zdefiniowały pejzaże o tematyce morskiej. Składały się na nie zarówno mniejsze formy wykonane w technice gwaszu lub akwareli, jak i obrazy olejne. Pierwsze były malowane „z natury“ – pełniły rolę wakacyjnego szkicownika z malarskimi notatkami, na podstawie których artysta „rozstrzygał“ później płótna w pracowni. Jednym z nich był prezentowany w katalogu widok plaży w Ustce – nadbrzeżnej miejscowości, która obok Orłowa, Kuźnicy, czy Sopotu, należała do najchętniej odwiedzanych przez malarza. Tadeusz Dominik wspominał w monografii poświęconej swojemu nauczycielowi: Odkrył uroki małych portów z ich spokojną, senną egzystencją. Całe zgromadzone... więcej
Artist: Zdzisław Salaburski
Title: BEZ TYTUŁU, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Z. Salaburski | 1976 | Warszawa ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: KTÓREJ PRAWA NATURY NIE DOTYCZĄ, 1996
Year: 1996
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 118,5 x 85 - wym. w świetle oprawy sygn. l.g.: 16 FS 96 [data z monogramem wiązanym] | R [w kółku] | KTÓREJ PRAWA | NATURY NIE | DOTYCZĄ na odwr. p.g. nalepka z wystawy Salon Letni ‘99 w Kazimierzu Dolnym z danymi pracy wpisanymi ręcznie (błędne określenie techniki). Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Kiejstut Bereźnicki, Jerzy Duda-Gracz, Antoni Fałat, Zbysław M. Maciejewski, Franciszek Starowieyski (katalog wystawy), Pałac Górków Poznań, IV – V 1999, s. 27, il. barwna; – Malarze Kazimierza, Salon Letni ‘99 , Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym, 15 VIII – 26 IX 1999.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na środkowym wzmocnieniu płyty: nr srebrną farbą: 37 , wyżej flamastrem 96/1212 , u d. fragment nalepki, p.g.: pieczątka wywozowa. Pochodzenie: Kolekcja prywatna, Czechy. Początek lat 70. był szczególnym momentem w długoletniej karierze Zdzisława Beksińskiego. Po fascynacji sztuką abstrakcyjną oraz twórczych eksperymentach z rzeźbą i fotografią, artysta całkowicie poświęcił się nauce malarskiego rzemiosła. Godziny pracy spędzone przy sztalugach pozwoliły w końcu na „sfotografowanie“ nawiedzających go wizji w tzw. pejzażach metafizycznych. Cechą wspólną wczesnych dzieł była przede wszystkim obecność niepokojących desygnatów śmierci i ciemna, przygnębiająca kolorystyka. Słynną, „dreszczowcową“ serię doskonale reprezentuje oferowana w niniejszym katalogu kompozycja przedstawiająca bliską sennemu koszmarowi scenę. Biorący w niej udział bohaterowie i rekwizyty – szkaradna postać z piekła rodem, nadnaturalnej wielkości fantomowa twarz, nagrobki, znak krzyża – tworzą upiorny sztafaż w pozornie zwyczajnym krajobrazie. Drastyczne treści, jakie niosły ze sobą powstałe w latach 1971-1972 obrazy, spotkały się z żywym odzewem publiczności i odbiły się szerokim echem w ówczesnej prasie. Na łamach „Przeglądu Artystycznego“ recenzowano: Odrażająco zdegenerowane kształty, dwuznaczne pozy, bezradne gesty tych groźnych, lecz... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI | 1981 p.g. pieczątka wywozowa z podpisem Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 10, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 31, il. barwna; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum) . Powstały na początku lat 80. postapokaliptyczny widok „miasta umarłych“ zalicza się do tzw. okresu fantastycznego (1968-1984), powszechnie uznawanego za najbardziej kontrowersyjny i rozpoznawalny w bogatym dorobku artysty. Tak charakteryzował go Wiesław Banach, długoletni dyrektor Muzeum Historycznego w Sanoku i przyjaciel malarza: Jest to okres, w którym dominowały pejzaże, niejednokrotnie nazywane przez artystę metafizycznymi. W nich właśnie formułowała się umiejętność kreowania przestrzeni na wzór tradycyjnej sztuki i osadzania w niej postaci, przedmiotów i architektury. Głównym reżyserem tych przedstawień było światło, a narzędziem coraz delikatniejszy światłocień. To właśnie ten okres,... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: DO, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: DO | BEKSIŃSKI śr.g. czarną kredką: DO , l.d. pieczątka wywozowa Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Photographies. Dessins. Sculptures. Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie DMOCHOWSKI-musee-galerie de Beksinski“, Paris 1988/89, s. 208, il. 265; – T. Nyczek, Zdzisław Beksiński , Warszawa 1989, s. 131, il. 78; – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 21, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 53, il. barwna; – Beksiński na Śląsku , Tichauer Art Gallery, Tychy 18 VI – 25 IX 2022, s. 61, il. barwna; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Zdzisław Beksiński, znany z przykładania wielkiej wagi do kwestii warsztatowych, zwykł kilkakrotnie opracowywać ten sam temat w wybranym ujęciu kolorystycznym. Jednym z najchętniej podejmowanych były – utrzymane w zgaszonej gamie brązów i szarości – konstrukcje... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1965
Year: 1965
Tools: pen
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem na odwr. śr.d.: BEKSIŃSKI 65 Pochodzenie: Rysunek pochodzi z kolekcji Janusza Boguckiego (1916-1995) – historyka sztuki, krytyka i kuratora, autora wielu książek poświęconych historii i teorii sztuki. O rysunkach Beksińskiego z poł. lat 60., tak pisał Tadeusz Nyczek ( Zdzisław Beksiński , Arkady Warszawa 1989, s. 9): Odchodzi w nich już daleko od form na poły abstrakcyjnych, rysowanych ołówkiem w latach pięćdziesiątych i na początku sześćdziesiątych. Te obecne, tworzone przeważnie piórkiem albo czarnym długopisem, były już bez wyjątku figuratywne. Reprodukowane odtąd w dziesiątkach katalogów, gazet i innych publikacji, staną się sztandarowymi, charakterystycznymi dla pierwszego okresu „właściwego“ Beksińskiego dziełami, rozpoznawalnymi na pierwszy rzut oka jako „styl Beksińskiego“. Zaskakują oglądającą publiczność zarówno formą plastyczną, jak tematami. Są to bowiem rysunki prawie bez wyjątku określane jako „erotyczne“, przy czym erotyzm ich jest ostry, agresywny, biologiczny. Ba, ocierają się niemal o pornografię. Jest w nich jednak coś, co nie pozwala na zbyt jednoznaczne kwalifikacje. Coś, co wręcz odwraca uwagę w inną stronę: specyficzne potraktowanie ludzkiego ciała. Nie jest to bowiem ciało rysowane realistycznie ani tym bardziej naturalistycznie, choć przecież w pewnych fragmentach naturalizm... więcej
Artist: Łukasz Banach (pseud. Norman Leto)
Title: RYBY, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pośrodku dolnej krawędzi: BANACH na odwrocie na płycie sygn. : BANACH | 04 p.g.: pionowa strzałka Norman Leto (właściwie Łukasz Banach) we wczesnym okresie swojej twórczości zafascynowany był malarstwem Zdzisława Beksińskiego. Przez kilka lat, aż do tragicznej śmierci Beksińskiego, systematycznie prowadził z nim korespondencję e-mailową. W liście z dnia 16 lipca 2004 12:10 Beksiński pisze do Banacha: „Ryby doskonałe, chociaż obrzydliwe! Świetnie wychodzi Panu światło. Bardzo mi się ten obraz podoba .“ W odpowiedzi z 17 lipca 2004 21:12: „Co mogę napisać – że bardzo się cieszę, że podobają się Panu ryby i światło. Pan mnie tego typu częściowo realistycznym oświetleniem parę lat temu zaraził, więc koło się jakby zamyka “. Obraz reprodukowany i opisany: – Jarosław Mikołaj Skoczeń, Detoks. Zdzisław Beksiński Norman Leto. Korespondencja/Rozmowa, Warszawa 2018, s. 729-730, il czarno-biała.
Artist: Teresa Rudowicz
Title: 79/42, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie flamastrem śr.d.: Teresa Rudowicz | 79/42 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zofia Wolska
Title: MUR, 2003
Year: 2003
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. z podst.: 10 cm, szer.: 19,7 cm, gł.: 19,7 cm sygn. na pierwszej postaci z lewej: 4 / 2003 / ZW. [monogram wiązany] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tadeusz Kantor
Title: NACIĄGANIE PŁÓTNA – STRACH NA WRÓBLE, 1961
Year: 1961
Tools: ink, watercolor, feather, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.g.: T. Kantor | may | hamburg 1961 niżej na całą szerokość kompozycji: naciąganie płótna | strach na wróble , napis l.d.: a Mr. G. Lilia [lub: Lidia ] | Stochholm [!] 1975
Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU, 1966
Year: 1966
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1966 Kantor Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności wystawiony przez Galerię Starmach w Krakowie. Proweniencja: – Uppsala Auktionskammare, Szwecja, aukcja 5 XII 2004, poz. 340. – Galeria Starmach, Kraków (certyfikat). Gdy artysta znudził się abstrakcją a powrót do malarskiej iluzji wydawał sie niemożliwy – użył podstępu: włączył w obrazy realne materie i przedmioty, ukrył rzeczywistość pod opakowaniem – stąd słynne „ambalaże“. Odtąd robił sztukę ze wszystkiego. Metafizyka – mawiał – musi mieć swoją fizykę, tą fizyką mogły się stać najpospolitsze odpadki, cała „realność najniższej rangi“: worki, zużyte szmatki, papierki, parasole, prywatne notatki. Krystyna Czerni, Tadeusz Kantor: malarstwo i teatr, BWA w Bydgoszczy, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie , Bydgoszcz 2002, s. 2.
Artist: Wojciech Fangor
Title: SZKIC DO OBRAZU, 1969
Year: 1969
Tools: oil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: Fangor 69 na odwr. oł. p.g.: Fangor 74 62 [w kółku] Poniżej pracy na podkładzie naklejona nalepka CBWA Zachęta z danymi obrazu i numerem 62. Rysunek ukazuje typ kompozycji, których szeroką reprezentację zawiera album: Fangor. Prace na papierze w kolorze, koncepcja i układ Wojciecha Fangora , wyd. Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2007 (publikacja towarzysząca wystawie pod tym samym tytułem w Galerii aTAK, Warszawa 31 V – 31 VII 2007). Nazwy typów pochodzą od artysty. Szkic do obrazu , 1969 należy do typu Fala – por. jw, nr 78-80, 111-137, 146-176 – i związany jest z obrazami „optycznymi” komponowanymi z pionowych lub diagonalnych pasów. Nalepki Centralnego Biura Wystaw Artystycznych zostały najprawdopodobniej umieszczone na oprawie pracy w związku z wystawą: Fangor. 50 lat malarstwa , Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 1-28 X 1990 – pierwszej po 1989 retrospektywie Fangora w Polsce. Krótko po 1989 Galeria Zachęta używała jeszcze nalepek CBWA. W spisie katalogowym praca ta nie występuje, być może nie była eksponowana.
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica sygn. na odwr. na płótnie p.g.: ALenica | WARSZAWA – STOCKHOLM | 1968
Artist: Ryszard Winiarski
Title: 16-TH GAME 4 X 4, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: 16-th game 4 x 4 , p.d.: winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: EKRAN, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Tarasin 77 sygn. na odwr. p.g.: JAN TARASIN | „EKRAN“ | 1977 Obrazowi towarzyszy potwierdzenie autentyczności wydane przez syna artysty Jakuba Tarasina.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: 32/1 Z CYKLU DIARIUSZE, OK. 1981-83
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 20 x 14,5 x 4,5 cm na odwr. śr.g. napis: 32/1 Najbardziej rozpoznawalnym i najważniejszym wątkiem jego twórczości było nawiązanie do pisma, do ksiąg. Z początkiem lat 80. powstały charakterystyczne dla Szewczyka prace ze strużyn kredek, później łupin pistacji i obiekty przestrzenne „zapisywane“ lanym ołowiem: stare księgi czy drewniane stalle, ustawiane na podłodze na postumentach usypanych z soli. Tak powstały „Pomniki listów F. Kafki do F. Bauer“, „Bazyliki“, „Biblioteki“. Prace Szewczyka są nie tylko zakorzenione w tradycji kulturowej i bogate w symboliczne odniesienia, ale przede wszystkim bogate w sensualne znaczenia użytych materiałów (dąb, ołów, wosk, sól). Wieloznaczność tych prac zbliża je do założonego przez artystę ideału dzieła sztuki nie jako artystycznej kreacji, lecz „lustra, w którym odbija się świat“. Tytuły jego prac ujawniają literackie inspiracje i fascynacje, odniesienia do biografii artystów i poetów, dedykacje (np. „Abelard i Heloiza“, „Tristan i Izolda“, „Pijaństwu Malcolma Lowry’ego“). https://galeriabielska.pl/wystawa/andrzej-szewczyk-artysta-jest-argumentem
Artist: Ryszard Winiarski
Title: RZUT KOSTKĄ DO GRY, 1998
Year: 1998
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. oprawy: dla | Joanny | Winiarski | rzucał | kostką | do gry | winiarski ‘98
Artist: Tomasz Kawiak
Title: CEGŁA W KIESZENI DŻINSÓW, 1977
Year: 1977
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 31 x 26 cm (brąz), z podstawą 33 x 27 cm sygn. l.g.: TOMEK KAWIAK , sygn. powtórzona na cegle: TOMEK KAWIAK , na odwr. napis: EA ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: CENTURION, 1985
Year: 1985
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MITORAJ na spodzie wybity nakład: H.C. 1108 / 1500 Porównaj: – Claudio Malberti, Igor Mitoraj. Sculptures 1976-1986 , Art-Objet, Paryż 1986, il. 23. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Szpakowski
Title: KOMPOZYCJA, 1979
Year: 1979
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. flamastrem l.g.: MARIAN SZPAKOWSKI, KOMPOZYCJA, 1979 , obok strzałka, poniżej przekreślone: Nr: 1246 [w kółku] | 50 x 50 | 150.000 , p.d. przekreślony adres BWA w Białymstoku i data: 1986 Geometria – to porządek, to linia prosta, koło, za pomocą których buduję kompozycje. Dążę do układów wyrażających największe napięcie emocjonalne poprzez kolor i najmniejszą liczbę elementów plastycznych. Sądzę bowiem, że ładunek emocjonalny, jego głębia i jakość są celem moich rozważań, których poszukuję poprzez w pełni kontrolowane działanie. (B. Kowalska, Marian Szpakowski ..., wyd. ARS POLONIA, s. 15) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2000
Year: 2000
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. flamastrem p.d.: Leon Tarasewicz | „OBRAZ“ | 2000 r. | CSM KIJÓW [w języku ukraińskim] Obraz wystawiany: – Painting. Leon Tarasewicz, Tiberi Silvashi , katalog wystawy, Centrum Sztuki Współczesnej, Kijów 2000. Prezentowany obraz jest fragmentem instalacji wystawionej w Centrum Sztuki Współczesnej w Kijowie w 2000 r. Taką samą instalację zaprezentował Leon Tarasewicz w Pawilonie Polskim na terenie Giardini di Castello na 49 Biennale w Wenecji (VI – XI 2001). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbigniew Gostomski
Title: PENETRACJA KWADRATU, 2000/2015
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. nalepka z potwierdzeniem autorstwa przez Barbarę Gostomską. Pierwszą wersją pracy był rysunek z 2000 roku (sygn. i dat. p.d.: z gostomski 2000), sprzedany na IX Aukcji charytatywnej na rzecz kwartalnika „Exit“ (Fundacja Exit, Warszawa 26 XI 2006). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Gieraga
Title: OBRAZ XLIX, 1979
Year: 1979
Tools: mixed
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: na odwr. nalepka: ANDRZEJ GIERAGA | „OBRAZ XLIX“ | TECH. MIESZANA | WYM. 80 x 60 CM | 1979 Andrzej Gieraga najchętniej tworzy abstrakcyjne obrazy-reliefy, i to wyróżnia jego sztukę od lat. Uznanie artyście przyniosły czarno-białe reliefy, o nieoczywistych i niepokojących formach. Z czasem w jego sztuce pojawił się kolor, traktowany z wielką subtelnością. W ostatnich latach barwy zyskały na znaczeniu i sile; zazwyczaj rozbielone, urzekają teraz miękkością i delikatnością (B. Deptuła). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Radosław Sowiak
Title: SEN O KAZIMIERZU M, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: R. SOWIAK | 2017 | „SEN O KAZI- | MIERZU M“ | AKRYL ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Nowacki
Title: 30.09.2000, 2000
Year: 2000
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: A NOWACKI ‘00 | 30.09.2000 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Monika Szwed
Title: DUCHY (ZAGROŻONE GATUNKI), 2019
Year: 2019
Tools: oil, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika: pastel olejny, karton kremowy (złączone dwa arkusze) 99 x 139 cm - wym. w świetle ramy sygn. oł. na odwr. l.g.: Monika Szwed | 2019 listopad / pastel olejny | – D uchy – | (– zagrożone gatunki –)
Artist: Marek Chlanda
Title: UZDROWISKO – FRAGMENT NR 21/4
Tools: acrylic, coal
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 53,5 × 100 cm - wym. w świetle ramy Na odwrocie oprawy dwie pieczątki Galerii Muzalewska w Poznaniu. Obraz wystawiany i reprodukowany: – Marek Chlanda. Uzdrowisko / Spa Town (część poznańska) , Galeria Muzalewska, Poznań, III-IV 2013, s. nlb. il. barwna.
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ANNA SZPRYNGER | 2013 | I ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Michał Bogucki
Title: POP EZO SACRUM, 2022
Year: 2022
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: 80 x 130 | „POP | EZO | SACRUM“ | MICHAŁ BOGUCKI | 2022 ; p.g.: M Bogucki Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Spotkanie czasów. Janusz Bogucki – rysunek, gwasz; Michał Bogucki – malarstwo, katalog wystawy , Muzeum Archidiecezji Warszawskiej, Warszawa 18 XI 2022 – 15 I 2023, s. 3, il. barwna, kat. 1 i na okładce katalogu.
Artist: Marian Czapla
Title: VERAIKON, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: czapla Obraz opisany i reprodukowany: – Marian Czapla. Malarstwo, album z cyklu Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje , tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa 2009, s. 104, il. barwna.
Artist: Marian Czapla
Title: WYROK Z CYKLU ECCE HOMO, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: czapla | ‘99 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: m czapla , p.g.: ECCE HOMO | WYROK | 180 x 120 | ACRYL – 1991 Obraz wystawiany: – Muzeum Narodowe w Kielcach 2002; – Galeria Sztuki Współczesnej Winda, Kielce 2010; – Galeria ZPAP, ul. Mazowiecka, Warszawa 2011. Obraz opisany i reprodukowany: – Marian Czapla – malarstwo , Galeria Winda, Kieleckie Centrum Kultury, Kielce V 2010, s. 87, il. barwna; – Marian Czapla. Malarstwo, album z cyklu Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje , tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa 2009, s. 69, il. barwna.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: ANIOŁ, KTÓRY WIRUJE ŻYCIEM, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1996 R | Fogtt, obok znak trójkąta z wpisaną literą E sygn. na odwr. żółtą farbą p.g.: Anioł który | WIRUJE ŻYCIEM | WÜRGENGEL | 1996 R | Aj Fogtt | [znak trójkąta z wpisaną literą] E | Olej + F804 , l.d. wzdłuż krawędzi: Andrzej Fogtt Obraz opisany i reprodukowany: – Andrzej Fogtt , wyd. Andrzej Fogtt, Warszawa 2011, s. 117 (repr. pod tytułem Anioł , wymiary 185 x 132 cm). W 1992, w cyklu obrazów opatrzonych wspólnym tytułem Przestrzeń energetyczna, Andrzej Fogtt przeprowadził śmiały eksperyment formalny. Malarskim tworzywem stały się mieszane z farbą opiłki żelaza, na które artysta oddziaływał magnesem, rozprowadzając je na płótnie i włączając takie fragmenty do malowanych klasycznie kompozycji. Poszukiwania te wynikały z fascynacji współdziałaniem między materią a realną energią, oddziałującą na tę materię.
Artist: Jerzy Skolimowski
Title: SKRZYDŁA, 2005
Year: 2005
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz reprodukowany: – Jerzy Skolimowski. Malarstwo , publikacja wydana z okazji nadania artyście tytułu doktora Honoris Causa ASP w Łodzi, III 2015, Łódź, s. 75, il barwna. Jerzy Skolimowski znany jest najbardziej jako odnoszący sukcesy reżyser filmowy, scenarzysta i producent. Od wielu lat, ważną część jego twórczości stanowi także malarstwo. Artysta bardzo ceni sobie ten fragment własnej działalności twórczej, widząc w nim możliwość spontanicznego wyrażania artystycznej wolności. Jak sam mówi: w malarstwie wszystko mi wolno. Historię swoich związków ze sztukami plastycznymi, Skolimowski wspomina tak: Rysowałem od dzieciństwa, farb zacząłem używać jako nastolatek. Ale przełomowym momentem była spontaniczna decyzja namalowania dużego formatu. W 1997 roku powstała Agonia o wymiarach 252 x 126 centymetrów, potem przez kilka lat zamalowywałem ten sam format dykt, póki nie przerzuciłem się na płótno, zwiększając stopniowo rozmiary, aż do wielkości niemalże ekranu filmowego: 3 na 5 metrów. Malarstwo Skolimowskiego nasycone jest intensywnymi emocjami i siłą malarskiego gestu. W prezentowanym obrazie artysta zderza intensywność czerwieni tła z bielą skrzydeł.
Artist: Ryszard Henryk Grzyb
Title: NOSOROŻEC, 1991
Year: 1991
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,6 x 41,8 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. oł. p.d.: R. Grzyb | 1991 Na odwrocie oprawy l.g. pieczątka Galerii Muzalewska w Poznaniu.
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: KOCIE SZCZĘŚCIE, 2021
Year: 2021
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.: 2021 [w kółku] | Jarosław | Modzelewski | „Kocie szczęście“ | 90 x 110 | tempera jajowa
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: MARZEC, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: S. MŁODOŻENIEC 2014 sygn. na odwr. flamastrem p.g.: S. MŁODOŻENIEC | „MARZEC“, 2014 | olej/płótno 101 x 127 cm p.d.: nalepka Abbey House z danymi obrazu ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: KOMPOZYCJA II A, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: WŁADYSŁAW JACKIEWICZ Na odwr. sygn. na g. żerdzi krosien l.: KOMPOZYCJA II A, obok nalepka BHZ Desa z wystawy w Washington Gallery of Art, tamże śr.g. ręką artysty: 150 x 110 , niżej nalepka z plastra lekarskiego z numerem: D728/64 Komp II. MBBB [w kółku:] EBB.
Artist: Otto Axer
Title: AKT SIEDZąCEJ KOBIETY, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: O Axer, na odwr. l.g.: OTTO AXER |1978
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: PLAŻA W NICEI, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: M | W 2017 Obraz reprodukowany i opisany: – Mariusz Woszczyński. Podróż , ASP w Warszawie, Warszawa 2021, s. 151, il. barwna.
Artist: The Krasnals
Title: PAWEŁ KUKIZ, Z CYKLU CASTING NA PREZYDENTA, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. pionowo: THE KRASNALS ‘2015 sygn. pastelem na odwr. na płótnie: The Krasnals ‘2015 | Whielki Krasnal | „Paweł Kukiz / z | cyklu „Casting na | prezydenta“ Obraz wystawiany i reprodukowany: - Newsweek Polska, 3 V 2015, nr 19; - The Krasnal. Whielki Krasnal. Czułem skurcze twojego przełyku , Galeria Miejska Wrocław, luty 2016, ilustracja barwna s. 43, również w wersji czarno-białej na okładce i wyklejce. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: The Krasnals
Title: MARADONA, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. czarną kredką l.g.: „MARADONA, | Wędrowiec nad morzem | mgły / | wg Caspar David Friedrich“ | The Krasnals | Whielki Krasnal ‘2020
Artist: Eva Rubinstein
Title: CZŁOWIEK NA SCHODACH. DUBROWNIK, 1973
Year: 1973
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20 x 30,5 cm - wym. kadru fotografii sygn. tuszem pod kadrem l.: Człowiek na schodach | Dubrownik 1973, p.: EwaRubinstein Zdjęcie schodów w Dubrowniku zostało wykonane przez autorkę w 1973 roku podczas jednego z kilku dni, gdy przebywała tam służbowo. Otóż w 1970 roku przyjęła zlecenie z firmy „American Express” na wykonanie w różnych krajach świata serii zdjęć do ich „Annual Reports”; zdjęcia miały być dla zarządu banku (biura firmy etc.) i zdjęcia bardziej turystyczne, pejzażowe. Podróż w wyznaczone miejsca dookoła świata pokonała w 23 dni. Gdy w 1973 roku była z indywidualną podróżą artystyczną we Włoszech „American Express” jakoś się dowiedział o tym, zadzwonili i zapytali, czy nie pojechałaby do Dubrownika w Jugosławii, by zrobić tam zdjęcia dla nich: – „Oczywiście że tak! – pomyślałam, nigdy tam nie byłam, ale wiedziałam, że jest to piękne miejsce, bez samochodów jak Wenecja. I oczywiście tak było: piękne, różowe miasto, nieduże, można było łatwo pochodzić pieszo więc nosiłam cztery aparaty fotograficzne, żeby móc robić różne zdjęcia, tak dla nich potrzebne do zlecenia, ale także dla siebie”. Jeżeli chodzi o zdjęcie schodów. Autorka wspomina, że widziała światło na tych schodach, wiedziała, że nie będzie trwało zbyt długo. Ale czekała,... więcej
Artist: Eva Rubinstein
Title: PORTRET ARTURA RUBINSTEINA, 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,5 x 26 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. tuszem na odwr. l.g.: EwaRubinstein | AR Nowy Jork 1969 | (ciemne tło, uśmiech), wyżej śr.: Port. D – 10 A , wzdłuż l. kraw. czerwoną kredką strzałka, w środku wys. pieczątka: PHOTO: EVA RUBINSTEIN | [adres – zamazany], p.d. napis tuszem: 27. [w kółku] Zdjęcie z serii portretów wykonanych przez artystkę ojcu, słynnemu pianiście Arturowi Rubinsteinowi (1887-1982) w Nowym Jorku, w Hotelu Drake, w 1979 roku. Rubinsteinowie zatrzymywali się w tym hotelu w latach 70. XX w. goszcząc dłużej w Nowym Jorku, ich stały adres i dom był w Paryżu w Ave Foch. Na odwrociu zdjęcia artystka napisała m.in.: (ciemne tło, uśmiech). Jest to jedna z ostatnich w dużym formacie odbitek z tej serii zdjęć. Na większości – było ich bodaj siedem ujęć – Rubinstein uśmiecha się. Wojciech Stanisław Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina
Artist: Józef Czapski
Title: CIEMNOWŁOSA KOBIETA
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 14,5 x 9,5 cm - wym. w świetle passe-partout l.g., p.g i p.d. nieczytelne napisy ręką artysty (m.in. notatki kolorystyczne) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Wajda
Title: PORTRET KRYSTYNY JANDY, 1985
Year: 1985
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem na podkładzie pod rysunkiem: Krystynie z podziękowaniem za | piękną rolę Magdaleny w WIECZERNIKU | E.Brylla. (4. kwietnia 1985 warszawa | Andrzej Wajda druga sygn. tuszem u dołu passe-partout: Krystynie z podziękowaniem | za piękną rolę Magdaleny | w Wieczerniku E. Brylla | 4. 4. 1985 warszawa. Andrzej Wajda
Artist: Piotr Lutyński
Title: PTASIA KOLUMNA, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: „Ptasia kolumna“ | 2008 | Lutyński Piotr Powyżej dwie okrągłe pieczątki CORE KERN RDZEŃ, l.d. pieczątka Galerii Muzalewska w Poznaniu powtórzona na śr. listwie blejtramu, obok pieczątka: Żywiec | KOCIERZ ART. W 2003 Lutyński zrealizował w Bunkrze Sztuki duży projekt Ptasia Kolumna. Nie była to wystawa skończona i zamknięta, lecz rozwijający się w czasie proces, którego głównym elementem stała się tytułowa kolumna. W jej konstrukcję wmontowane były obrazy-obiekty wykonane przez artystę w ciągu ostatnich parunastu lat, przestrzeń wokół niej otaczała siatka, a w środku woliery zamieszkało kilkadziesiąt ptaków (Ewa Gorządek, Culture.pl).
Artist: Rafał Olbiński
Title: ACID RAIN, OK. 1990
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. Olbiński Prezentowany obraz Rafała Olbińskiego wykorzystany został na okładce amerykańskiego czasopisma fantastyczno-naukowego “Omni“ (wrzesień 1990). Olbiński swoją przygodę z ilustratorstwem rozpoczął po zakończeniu studiów, w redakcji czasopisma muzycznego „Jazz Forum“, gdzie w latach 70. XX w. odpowiadał za szatę graficzną. W 1981 wyjechał do Paryża, a następnie do Nowego Jorku. Na rynku amerykańskim zadebiutował jako ilustrator okładką dla “Psychology Today“. W latach 80. i 90. XX w. nawiązał współpracę z szeregiem amerykańskich i europejskich redakcji - projektował okładki i ilustracje, m.in. dla “New Yorkera“, “The New York Timesa“, “Atlantic Monthly“, “Newsweeka“ czy “Time’a“.
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: BIG APPLE CIRCUS, 1992
Year: 1992
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Zając
Title: RYBY, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: RY | ZA | 77 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: RYSZARD ZAJĄC | RYBY / 65 x 92 / 1977 Przy l. krawędzi pieczątka producenta podobrazi, na p. listwie krosna flamastrem: 9. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Michalik
Title: UKRYTE ZNACZENIE, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik 89 sygn. na odwr. na płótnie l.d.: Marian Michalik | [adres] | Tytuł: „UKRYTE ZNACZENIE“ | Techn: olej | Wym: 81 x 73 cm Rok 1989 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Witold-K
Title: P-08-3035, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Witold-K. 08 na odwr. na płótnie śr.: P-08-3035
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: WIECZORNA BRYZA, 2023
Year: 2023
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 23 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna: JACEK | YERKA, obok: >> WIECZORNA BRYZA<< | AKRYL 2023 Urodziłem się w kamienicy czynszowej. Ponurej i zaniedbanej. W mieszkaniu zasiedlonym przez trzy rodziny. Z jedną ciemną łazienką i dodatkową kuchnią na korytarzu bez wentylacji. Były za to kuchenne schody i piec w każdym pomieszczeniu. Mieszkałem tam przez pierwszych osiem lat mojego życia. Wciąż pamiętam niepowtarzalny zapach klatki schodowej, nazwiska wszystkich sąsiadów – ci z parteru hodowali w domu lisy na futra. Poziom czadu zimą w powietrzu na podwórku, był zbliżony do tego w Londynie w 1952 roku, gdy z powodu zaczadzenia się zmarło kilkanaście tysięcy osób. Jacek Yerka