Artist: Zbigniew Makowski
Title: JAK PIASEK NA BRZEGU MORZA, 1975
Year: 1975
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: JAK PIASEK NA BRZEGU MORZA (…sicut harena quae est in litore maris), Księga Jozuego, 11:4) sygn. l.g.: Zbigniew Makowski fe c. XI.1975. | dla Teresy Pochodzenie : Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: DROGA, 1996
Year: 1996
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 69 x 99 cm (w świetle passe-partout) sygnowany oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 1996 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: WZGÓRZE. LINIA LASU, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TATARCZYK Na odwr.: TOMASZ TATARCZYK | 1990 , powyżej znak strzałki w górę. W 1989 roku, krytyk sztuki Tomasz Rudomino tak pisał o twórczości artysty: Malarstwo Tomasza Tatarczyka pojawiło się w sztuce polskiej w latach osiemdziesiątych. Obok nieokiełznanej Nowej Fali, w gęstwinie form i stylistyk, na gruncie tradycji akademickiej Nowej Figuracji i debiutującej Transawangardy, propozycje warszawskiego artysty tchnęły świeżością, oddechem naturalnej prostoty i pewną, nieznaną szerzej świadomością artystyczną. A przy tym, na tle uciekającej w skomplikowane symbole twórczości młodej generacji ‘80, Tatarczyk zademonstrował postawę, w której góruje fascynacja przyrodą nad kontemplacyjnym, sztucznie hodowanym sposobem jej odwzorowania. Dodajmy, iż postawę Tatarczyka cechuje również pokora, absolutna akceptacja praw przyrody, praw nie tyle uniwersalnych, co wyraźnych i sprawdzalnych, jak np. światło, ciemność, słońce, śnieg. (...) Góra występuje u Tatarczyka w sposób ukryty. Jej kształt i sylwetkę zakrywa gęsty las. Las (...) jest bardzo ważny i ma swoje konsekwencje w innych cyklach, gdzie również się pojawia. Motyw góry, ujęty podobnie jak w przedstawionym u nas obrazie, obecny jest także w innych dziełach Tatarczyka, pochodzących z drugiej połowy lat 80. i początku lat 90, takich jak Czarne wzgórze... więcej
Artist: Rajmund Ziemski
Title: FERETRON, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI | 72 Na odwr. p.g.: RAJMUND [dalej nieczytelnie]; na górnej listwie nalepka druk. z opisem obrazu; śr.g. na płótnie nalepka z numerem: DI 95/76 DOBBB ; na dolnej listwie krosna: 186/79 . Obraz reprodukowany i opisany: – Aleksander Wojciechowski, Polskie malarstwo współczesne. Kierunki – programy – dzieła , Wydawnictwo Interpress, Warszawa 1977, il. s. 113 [jako Feretron, 1973]; – Joanna Kania (oprac.), Jola Gola, Maryla Sitkowska (współpraca), Rajmund Ziemski. Malarstwo , ASP w Warszawie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2010, nr kat. 390, il. barwna [na dołączonej płycie CD; jako Feretron , 1973, nieodnaleziony, znany z reprodukcji].
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik sygn. na odwr.: DOMINIK 2001 | OL.PŁ 81 x 100 | PEJZAŻ Obraz reprodukowany i opisany w: - Tadeusz Dominik. Za oknem jest ogród... , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2008, s. 289, kat. 374. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zbigniew Makowski
Title: LA NUVOLA (CHMURA), 1972
Year: 1972
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Zbigniew Makowski f 1972 Na odwrocie: – napis na płótnie: LA NUVOLA ; – na górnej listwie krosna: 73 x 65 ; – na g. żerdzi krosien l.g. nalepka autorska mpis: ZBIGNIEW MAKOWSKI | LA NUVOLA , obok nr flamastrem: 23 ; – na g. żerdzi krosien p.g. nalepka druk. z nr 497, pod nią częściowo zniszczona nalepka: LA BIENNALE DI VENEZIA | 36 ESPOSIZIONE BIENNALE INTERNA ZIONALE D’ARTE 1972 | [mpis:] MAKOWSKI ZBIGNIEW | [inne dane nieczytelne]; – na płótnie śr.g. nalepka druk.: DESA | WORKS OF MODERN ART | Foreign Trade Company | WARSZAWA – POLAND | al. Jerozolimskie 2, rubryki z danymi pracy wypełnione ręcznie dłg.: Zbigniew Makowski | „La Nuvola'“ | 1973 73 x 65 acril/leine | Art Faire ‘76 – Bologna ; – na l. żerdzi krosien nalepka firmy przewozowej, druk. na czerwonym papierze: Agence Maritime DELAMARE & Cie, rubryki niewypełnione oprócz N/Réf. 502878/ LAUSANNE; – na p. żerdzi krosien 2 nalepki druk. Biennale w Wenecji: znaczek skarbowy, przekreślony, z oznaczeniem i nr: ga | 17484 i zniszczona nalepka z nagłówkiem XXXVI Bien... di... i nr 40; – na d. żerdzi krosien nalepka druk.: GALERIE JEANNE BUCHER | 3 RUE DE SEINE PARIS VI [...], wypełniona pismem maszynowym: Zbigniew Makowski | La Nuvola | Peinture... więcej
Artist: Tadeusz Kantor
Title: INFORMEL, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kantor sygn. na odwr. na płótnie p.g. czarną farbą: T. KANTOR | V 1960, sygn. powtórzona pomarańczową farbą: T. KANTOR | V 1960. Pierwsze spotkanie Tadeusza Kantora z malarstwem taszystowskim nastąpiło w Paryżu w 1955 roku. Kiedy artysta wrócił do Polski, stał się gorącym zwolennikiem nowego kierunku i zaczął malować swoje pierwsze taszystowskie obrazy. W 1957, w „Życiu Literackim“, ukazał się tekst napisany przez Kantora, zatytułowany Abstrakcja umarła – niech żyje abstrakcja, mówiący o zmierzchu zimnej, geometrycznej abstrakcji, a narodzinach taszyzmu i sztuki informel, które przynosiły malarstwo gorące, bardzo emocjonalne, spontaniczne. Łączyło się z tym akcentowanie szczególnej ważności materii malarskiej. Tadeusz Kantor tak pisał o roli materii w nowym malarstwie: Materia – żywioł i gwałtowność, ciągłość i nieograniczoność, gęstość i powolność, ciekłość i kapryśność, lekkość i ulotność. Materia rozżarzona, eksplodująca, fluoryzująca, wezbrana światłem, martwa i uspokojona. Zakrzepłość, w której odkrywamy wszelkie ślady życia. Brak wszelkiej konstrukcji, jedynie konsystencja i struktura . (...) W tym malarstwie problemem (treścią) jest materia, tak jak w abstrakcji geometrycznej – geometria, a w surrealizmie – świat wizji sennych. Kantor podsumowywał zdobycze taszyzmu, stwierdzając, że obraz... więcej
Artist: Tadeusz Koper
Title: BEZ TYTUŁU, 1980
Year: 1980
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: marmur, wys. (z podstawą) 47 cm, szer. 45 cm sygn. z tyłu d.: T. KOPER 80 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Dobkowski
Title: NOKTURN CVIII, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 2008 ROK na odwrocie na płótnie sygnatura: Jan Dobkowski | „NOKTURN CVIII“ 2008 ROK | ACRYL | 89 cm x 100 cm
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: CZARNA PŁYWACZKA, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie d.: Jerzy Nowosielski Na prawej listwie krosna nalepka firmy transportowej Expositions Natural Le Coultre SA z Genewy z danymi obrazu. Autentyczność obrazu skonsultowana z p. Andrzejem Szczepaniakiem. O szczególnie ważnym miejscu aktów kobiecych w twórczości Jerzego Nowosielskiego, pisał m.in. Maciej Gutowski: Akty powstają stale, przez wszystkie lata twórczości artysty. Ulegają zmianom w swojej formie, nie ulegają jednak zmianom w swej najgłębszej istocie – nigdy nie są opisem, lecz zawsze napiętą emocją niezwykle silnego erotyzmu. Wnoszą w całą twórczość Nowosielskiego pierwiastek zapewne zawsze istniejący, ale w sposób ukryty – potężny ładunek zmysłowości. (...) Siła erotyzmu jest tu niezmiennie bardzo wielka. (...) Cóż zatem robią w tym świecie wartości duchowych malarstwa Nowosielskiego owe erotyczne akty? Realizują może najważniejszą z ról – dopełniają możliwość zrozumienia świata. Nie ma świata ponadzmysłowego bez świata zmysło- wego, nie ma spełnienia bez oczekiwania, nie ma dążenia bez pożądania. Nie ma istnienia bez kobiecości, która w swej istocie jest zarazem najbardziej materialna i najbardziej duchowa. (Maciej Gutowski, Akty i transcendencja, w: Jerzy Nowosielski. Kobiety we wnętrzu, Galeria Kordegarda, Warszawa, maj-czerwiec 1998, s. 7) Przedstawiony... więcej
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAŻ NADMORSKI
Tools: crayon, pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: długopis, kredki, papier kremowy w g. i p.d. części liczne notatki kolorystyczne ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Józef Czapski
Title: NA PLAŻY
Tools: crayon, pen, felt-tip pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Józef Czapski
Title: BILARDZIŚCI, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J.C. 83. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Józef Czapski widzenie życia (katalog wystawy pod red. Wojciecha Zmorzyńskiego), Muzeum Narodowe w Gdańsku, Gdańsk III – VI 2000, s. 91, il. barwna 58, poz. kat. 55. Malarskie oko Czapskiego, zafascynowane codziennym pozorem, umie pozór ten przebić na wylot. Metoda jego przypomina podejście fotografa spacerującego po świecie z aparatem przewieszonym przez ramię. Nie czyha on na obraz; przeciwnie – taki czy inny wycinek rzeczywistości narzuca mu się nagle, przemieniając bierne spojrzenie w błyskawiczną wizję . (...). To właśnie zachwycony szacunek malarza dla surowej, materialnej rzeczywistości, dla pozornego banału, stoi u podstaw uprzywilejowanej chwili, która godzi widza obrazu Czapskiego ze światem takim, jakim jest . Konstanty A. Jeleński, Oko i czas , 1974 [w:] Józef Czapski. Wokół kolekcji Aeschlimanna, Zachęta 2007 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Sienicki
Title: CZŁOWIEK, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. czarną farbą: 129 x 85 JACEK | SIENICKI | „CZŁOWIEK“ | ol. pł. 1990 l.g.: 7002 [w ramce] powyżej pieczątka wywozowa, na wzmocnieniu narożnika p.g. powtórzony nr: 7002 . Pochodzenie : - Obraz zakupiony w latach 90. XX w. od artysty do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. - Po zamknięciu muzeum prywatna kolekcja w Azji. Janusz Jaremowicz tak pisał o postaciach ludzkich w obrazach Jacka Sienickiego: Gdyby Sienicki nie malował kompozycji z figurą ludzką, byłby i tak wielkiej klasy indywidualnością malarską. Jego „portrety“ są jednak chyba najwyższym spełnieniem jego sztuki. Rozświetlają one swoim sensem całość tej twórczości. Oczywiście, nie ma tu właściwej intencji portretowej, artysta nie maluje iksa czy igreka. Figura ludzka jest przybliżeniem bytu, sytuacji egzystencjalnych. W „portretach“ figura jest interpretowana z akcentem na linie, a ściślej – na krawędzie bryły. Ten prymat krawędzi idealizuje postać, niemal ją odcieleśnia. Linia – krawędź nie istnieje, jest tym, czego się domyślamy na styku plam barwnych, to plama zaś ma konkretność. Sienicki maluje postacie wyidealizowane nie na zasadzie anegdoty, nie w aurze moralistyki, ale w ich strukturze, w bytowaniu. Jest to sposób wyrażenia duchowości, jeśli tak można powiedzieć, w jej istocie ontologicznej. (Janusz Jaremowicz,... więcej
Artist: Janina Żemojtel
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Janina Żemojtel 1973
Artist: Jacek Sienicki
Title: WNĘTRZE PRACOWNI, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: JS 87 Pochodzenie : – Obraz zakupiony w latach 90. XX w. od artysty do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany : – Jacek Sienicki , Galeria Browarna Łowicz 1994, poz. kat. 7, s. 14, il. cz.-b., spis prac s. 138.
Artist: Jan Lebenstein
Title: RHINOCÉROS, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lebenstein na odwr. na pł. sygn.: Lebenstein | 1964 | „Rhinocéros“ na g. krośnie napis: Rhinocéros na śr. listwie napis: 49. oraz nalepka: GALERIA U JEZUITÓW | ZWIĄZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | JAN LEBENSTEIN | WYSTAWA | 16.6.- 5.7.1997 | POZNAŃ Obraz opisany i wystawiany: - Jan Lebenstein, malarstwo, grafika , wstęp Gustaw Herling-Grudziński, Czesław Miłosz, Mariusz Rosiak, Galeria u Jezuitów, ZPAP, Poznań 16 VI – 5 VII 1997, kat. poz. 14, il. barwna, s. nlb; - Express Poznański 1997, nr 130; - Gazeta Poznańska nr 142, Poznań 1997; - Gazeta Wyborcza nr 143, Poznań 1997. Po ogromnym międzynarodowym sukcesie, jaki odniosły cykle Figur kreślonych i Figur osiowych (1956-1960), wbrew wszelkim naciskom ze strony krytyki, artysta poddał swoje dotychczasowe malarstwo całkowitej metamorfozie. Nastąpiła przemiana Figur osiowych w struktury horyzontalne. Do powstania Bestiarium przyczyniła się fascynacja Lebensteina galerią paleontologii w Jardin de Plantes w Paryżu. W Jardin des Plantes czułem tę realność, realność istnienia tych zwierząt. Nie chciałem w tym następnym etapie imitować czy małpować tego czy innego ichtiozaura, tylko była to rzeczywista metafora skamieniałego... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1988
Year: 1988
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: BEKsiński , na odwr. l.g.: BEKsiński 88 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1990
Year: 1990
Tools: individual, ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: BEKsiński 90 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie pionowo wzdłuż l. kraw.: BEKSIŃSKI | 1972 Obraz opisany i reprodukowany: – Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński, Warszawa 1989, poz. 16, s. 52 (il.), cz-b., powtórzona na wewnętrznej stronie okładki; – Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski– musée – galerie de Beksinski“, Paris, poz. 379, s. 293, il. barwna. Pochodzenie: – Galeria Sztuki Alicji i Bożeny Wahl, Warszawa. – Kolekcje prywatne. W obrazach Zdzisława Beksińskiego malowanych na początku lat 70. XX w., pojawiają się często motywy z architekturą widmowych miast. W wystawionym u nas dziele z 1972 roku, rozpadające się gmachy unoszą się w powietrzu, zdając się lecieć w jednym kierunku a grozę wszechobecnego kataklizmu osłabiają jedynie – unoszące się między upiornymi budynkami – kolorowe baloniki. Rok 1972 stanowił ważny moment w budowaniu pozycji Beksińskiego – w sensie artystycznym, ale i komercyjnym. Po zakończeniu głośnej wystawy w Galerii Współczesnej w Warszawie, zorganizowanej przez Janusza Boguckiego, artysta sprzedał wszystkie wystawione tam obrazy. Biografka Zdzisława Beksińskiego, Magdalena Grzebałkowska, opisywała ten przełom, stwierdzając w swojej książce m.in.:... więcej
Artist: Aleksandra Jachtoma
Title: BEZ TYTUŁU, 1981
Year: 1981
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 41,5 x 29 (w świetle passe-partout) sygn. dłg. p.d.: A. JACHTOMA 81 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Andrzej Gieraga
Title: PIONY, 2021
Year: 2021
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: ANDRZEJ | GIERAGA | PIONY | 2021 | 29 x 25 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Ryszard Winiarski
Title: BEZ TYTUŁU – DYPTYK, 1968
Year: 1968
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 81 x 65 cm (każda część) sygn. na odwr. na dolnej listwie blejtramu cz. l. i cz. p.: winiarski 1968 na obu obrazach l.g. nalepka z wystawy w Galerii Stefana Szydłowskiego, Warszawa, 1998, na l. listwie krosna pieczątka Galerii Fibak w Warszawie Pochodzenie : – Własność Stefana Szydłowskiego. – Kolekcja Wojciecha Fibaka. – Kolekcja prywatna. Obraz wystawiany : – Galeria Stefana Szydłowskiego, Warszawa 1998. Obraz reprodukowany : – B. Kowalska, Zaproszenie do gry. Sztuka Ryszarda Winiarskiego , „Gazeta Antykwaryczna“ nr 2/2007, s. 13, il. (prawa część). Ryszard Winiarski, według Bożeny Kowalskiej, stworzył nowy sposób myślenia i tworzenia w malarstwie. Wyszedł naprzeciw konceptualizmowi, który wkrótce stał sie na Zachodzie i w Stanach Zjednoczonych najbardziej powszechnym i modnym nurtem artystycznych poszukiwań. Jego sztuka miała od początku sens egzystencjalny i zamysł nie tyle estetyczny co znaczeniowy. Nowatorska na tamten czas koncepcja malarska Winiarskiego, inspirowana była jego wyobrażeniem o głównej zasadzie kierującej losami świata. Niektórzy filozofowie i artyści upatrują tej zasady w determinizmie, inni w dialektycznym... więcej
Artist: Ignacy Czwartos
Title: BEZ TYTUŁU, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Ignacy Czwartos | 1999 R. | [znak strzałki w górę] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Edward Dwurnik
Title: BEZ TYTUŁU Z CYKLU „BŁĘKITNE“, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1992 | E. DWURNIK sygn. na odwr.: 5-6. III. 92 | E. DWURNIK, obok 30 [w kółku] – XX | 1773 [w ramkach] Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XX, kat. 30. Obraz należy do cyklu Błękitne , który uznany został przez krytyków za znaczący przełom w twórczości Dwurnika. Artysta, który znany był przede wszystkim jako kronikarz polskiej codzienności, tutaj wkracza w rejony bliskie abstrakcji poprzez oczyszczenie obrazów z treści „literackich“, a skoncentrowanie się na wybranym fragmencie natury. Błękitne mają kompozycję otwartą, przestrzeń wewnętrzna obrazu wypełniona jest po brzegi żywiołem wody, przedstawionej w różnych odcieniach dominujących błękitów oraz zieleni i żółci. Obrazy ukazują fale morskie w dużym zbliżeniu i zmiennej dynamice. Zgrubienia faktury przybierają różne odcienie koloru, brak jest w tych obrazach horyzontu i perspektywy.
Artist: Edward Dwurnik
Title: NOWY JORK, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. DWURNIK 2018 sygn. na odwr.: 2018 | E. DWURNIK | „NOWY JORK“ | NR. IX [w ramce] – 2477 – 7628. Do obrazu dołączony jest certyfikat podpisany przez autora.
Artist: Edward Dwurnik
Title: POZNAŃ. PAŁAC KULTURY W IDEALNYM MIEŚCIE, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: POZNAŃ [w ramce] p.d.: PAŁAC KULTURY | W IDEALNYM | – MIEŚCIE. E. DWURNIK | 1994 na odwr. na pł. p.g.: 1994 | E. DWURNIK | PKiN w ID.M. | POZNAŃ [w ramce], obok: NR: IX [w kółku] – 733 [w ramce] | 2119 [w ramce] Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu IX, kat. 733. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Norman Leto
Title: PERON, 2023
Year: 2023
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. na płótnie l.d.: PERON | NORMAN | 2023 Obraz wystawiany: – Norman Leto Human Saga, Galeria Agra-Art, Warszawa 7 – 20 X 2023.
Artist: Edward Dwurnik
Title: SKRADZIONE TULIPANY, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: E. DWURNIK | 90 wzdłuż d. krawędzi: SKRADZIONE TULIPANY na odwr. na płótnie: 1566 | IX.549 | 1990 | E. DWURNIK | SKRADZIONE TULIPANY | NR: IX.549.1566 [w ramce] Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu IX, kat. 549 (jako Ubecki karawan ).
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: WEDŁUG VAN DER WEYDENA, 2012
Year: 2012
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr l.g.: Jarosław | Modzelewski 2012 | „Wg. VAN der Weydena“ | 61 x 50 | temp. ż. Na d. listwie krosna pieczątka: Dzieła Sztuki i Antyki |...| DESA S.A. Janusz Jędrkowiak. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Czapla
Title: PIETA, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: czapla ‘08 sygn. na odwr. l.g.: PIETA 2008 Obraz wystawiany: – Pasja Czapli , Aula ASP, Warszawa, IV 2009; – Synagoga, Szydłów, VI 2009. Obraz opisany i reprodukowany: – Marian Czapla. Malarstwo, album z cyklu Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje , tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa, 2009, s. 100-101, il. barwna; – Marian Czapla – malarstwo , Galeria Sztuki Współczesnej Winda, Kieleckie Centrum Kultury, Kielce 2010, s. 72, il. barwna.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: WIEŚ BRZEGI – WIATR HALNY, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: DUDA GRACZ . 1764/94 . Na odwrocie na płycie nalepki: – nalepka autorska wypełniona odręcznie z danymi obrazu i sygnaturą; – nalepka wystawowa [druk]: MUZEUM MIEJSKIE WROCŁAWIA | Jerzy Duda Gracz – Pro memoria | Wrocławska kolekcja | 8 I – 13 II 2005 r., poniżej pieczątka muzealna; – nalepka wystawowa [druk]: Muzeum Śląskie w Katowicach | Jerzy Duda Gracz – | Pro memoria – | Kolekcja wrocławska | 19 II – 10 IV 2005 r., po l. pieczątka muzealna; – nalepka wystawowa [druk]: Muzeum Miedzi w Legnicy | Jerzy Duda Gracz | Pro Memoria | Kolekcja wrocławska 15 IV 2005 – 28 V 2005, poniżej pieczątka muzealna; – Tichauer Art Gallery i Agra-Art, Tychy 1 VII – 24 IX 2023; – śr.g. flamastrem: 12 – p, śr.d.: E 1. Obraz wystawiany: – Jerzy Duda Gracz - Pro memoria. Wrocławska kolekcja , Muzeum Miejskie Wrocławia 8 I – 13 II 2005, Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II – 10 IV 2005, Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV – 28 V 2005; – Polskie lato. Duda Gracz u Tichauera , Tichauer Art Gallery, Tychy 1 VII – 24 IX 2023. Obraz reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja (kat. wystawy), Muzeum Miejskie... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1123 (ZIMA), 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1123/87 . na odwr. nalepka autorska, śr. nr: 3007 , p.g.: dwie pieczątki wywozowe, l.d.: nieczytelna pieczątka z numerem Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie ok. 1990 roku do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: – Jerzy Duda-Gracz , folder w języku niemieckim i angielskim z tekstem Andrzeja Matyni, wydawnictwo „Sztuka Polska“, Warszawa, il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ŁAGÓW – ZMIERZCH, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 2009/96 . Na odwrocie na płycie po prawej nalepki: – nalepka autorska wypełniona odręcznie z danymi obrazu i sygnaturą; – nalepka wystawowa [druk]: MUZEUM MIEJSKIE WROCŁAWIA | Jerzy Duda Gracz – Pro memoria | Wrocławska kolekcja | 8 I – 13 II 2005 r., poniżej pieczątka muzealna; – nalepka wystawowa [druk]: Muzeum Miedzi w Legnicy | Jerzy Duda Gracz | Pro Memoria | Kolekcja wrocławska 15.04. 2005 – 28.05. 2005, poniżej pieczątka muzealna; – nalepka wystawowa [druk]: Muzeum Śląskie w Katowicach | Jerzy Duda Gracz – | Pro memoria – | Kolekcja wrocławska | 19.02. – 10.04.2005 r., po lewej pieczątka muzealna; u góry na płycie napis flamastrem: 5 IV 94. Obraz wystawiany: – Jerzy Duda Gracz – Pro memoria. Wrocławska kolekcja, Muzeum Miejskie Wrocławia 8 I – 13 II 2005, Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II – 10 IV 2005, Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV – 28 V 2005; – Polskie lato. Duda Gracz u Tichauera, Tichauer Art Gallery, Tychy 1 VII – 24 IX 2023. Obraz reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja (kat. wystawy), Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2005, s. 73, il. barwna, poz. kat. 70; –... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Beata Ewa Białecka
Title: KONTERFEKT KLARA, 2016
Year: 2016
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. flamastrem śr.: KONTERFEKT | KLARA 2016 | olej, na płótnie, suszone róże Na l. listwie krosna nalepka wystawy w Muzeum Narodowym w Gdańsku w 2018. Obraz wystawiany: – Beata Ewa Białecka. Ave kobieta. Wystawa retrospektywna , Muzeum Narodowe w Gdańsku. Oddział Zielona Brama, Gdańsk 6 IV – 22 VII 2018.
Artist: Beata Ewa Białecka
Title: KLARA - BE MISTIQUE -CYKL “Z DUSZĄ NA RAMIENIU"
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: z cyklu: “ Z duszą na ramieniu” | ” KLARA - be mistique ” | B.E. BIAŁECKA 2010 | olej na śr. listwie krosna dwie nalepki z danymi obrazu
Artist: Aleksandra Waliszewska
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 2007
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 24 x 34 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem na odwr.: Waliszewska
Artist: Aleksandra Waliszewska
Title: CIEMNY POKÓJ, OK. 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WALISZEWSKA Poza symbolizmem odnajdziemy w pracach Waliszewskiej ślady między innymi średniowiecznych iluminacji, malarstwa quattrocenta i północnego renesansu, czy japońskiego drzeworytu. Choć zwykle opisywane przede wszystkim poprzez pryzmat ikonografii, jej malarstwo jest więc także zróżnicowane formalnie. Choć w każdej konwencji znać jej rękę, artystka operuje szerokim wachlarzem środków, miesza konwencje i sposoby budowania obrazu, operuje mocnym konturem i rozmytą plamą, realistycznym detalem i ilustracyjnym uproszczeniem, iluzyjną perspektywą i umownymi planami (Piotr Policht, Istota potworności . „Opowieści okrutne. Aleksandra Waliszewska i symbolizm Wschodu i Północy” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie , culture.pl, 15 VI 2022). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Witold-K
Title: BEZ TYTUŁU, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Witold-K. 1974 sygn. na odwr. flamastrem: 2710 | 70 x 55 cm , powtórzone na p. krawędzi płótna: 70 x 55 cm 27 x 22
Verified Artist: Yes
Artist: Beata Czapska
Title: TASMANIA, 2008
Year: 2008
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23 x 25 x 27 cm sygn. na spodzie: Bea | 2008 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Henryk Waniek
Title: Z LOTU PTAKA, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. sygn. p.d.: HENRYK WANIEK | DEC. 1988 | Z LOTU PTAKA [ w ramce] | WITH BIRDSEYE , obok nalepka z nr kolekcji 9007 | 552 x 385 , l.d.: H. WANIEK , niżej adres artysty, l.g. pieczątka wywozowa, na g. listwie krosna napisy oł. i nr 11 [flamastrem]. Pochodzenie : – Zakupiony w latach 90. XX w. w Państwowym Przedsiębiorstwie DESA w Warszawie do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace, w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Olbiński
Title: SAMOTNOŚĆ PRZY PEŁNI KSIĘŻYCA, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski Obrazowi towarzyszy autorski certyfikat autentyczności. Obraz reprodukowany i opisany: – Olbiński. Akty/Nudes, wyd. Bosz art, Olszanica 2020, s. 125, il. barwna. – Rafał Olbiński. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 2021, s. 145. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Renes
Title: FRYDERYK CHOPIN, 2000
Year: 2000
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wewnątrz, na tylnej ścianie skrzyni: ANDRZEJ RENES | WARSZAWA AR | 2000 Rzeźba opisana i reprodukowana : – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 193, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Michalik
Title: STARZY PRZYJACIELE, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik ‘90 sygn. na odwr. na płótnie l.d.: Marian Michal ik | [adres artysty] | | tytuł: „Starzy przyjaciele“ | Techn: olej | Wym: 101 x 101 cm Rok 1990 , p.g. flamastrem: nr zezwolenia wywozowego ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Ryszard Zając
Title: ARCHITEKTURA, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RY | ZA | 74 Na odwr. na płótnie: p.g.: RYSZARD ZAJĄC | ARCHITEKTURA (60 x 81) | /4 WA./ II 1974 , na dolnym krośnie nalepka: LACHOWSKI . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: ŻYDOWSKI CHŁOPIEC, OK. 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. w języku hebrajskim Na g. listwie blejtramu flamastrem: 55 ., na p. listwie blejtramu naklejona nalepka z danymi obrazu i informacją o pochodzeniu pracy.
Artist: Maurice Blond (Blumenkranc)
Title: MARTWA NATURA Z TALERZEM OWOCÓW, 1952
Year: 1952
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: M. Blond | 52 Na odwrocie na dolnej listwie krosna fragment nalepki z tytułem: ... T ASIETTE | ...FRUITS.
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: MARTWA NATURA Z ŻONKILAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. w języku hebrajskim ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Yerka
Title: LEWIATAN SURFUJE, 2021
Year: 2021
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 21 sygn. na odwr. na d. listwie krosna: JACEK YERKA | >>SURFING WHALE<< | AKRYL 2021 Humbaki, kaszaloty, płetwale, orki; zawsze budziły grozę i podziw. Niewiarygodnie duże pobudzały naszą wyobraźnię od tysiącleci. Oto baśń i legenda obleczona w ogromne, śliskie cielsko. Jako dziecko przeczytałem wiersz Juliana Tuwima Pan Maluśkiewicz i wieloryb i wydawało mi się, że poeta trochę przesadził: Pojeździł sobie po wyspie Rowerem na wszystkie strony, Trzy dni był w tej podróży i wrócił bardzo zmęczony. a za chwilę: – A wyspa? – Jaka znów wyspa? – To mego nosa koniuszek! – Dało mi to w następnych kilkudziesięciu latach trochę do myślenia i kilka obrazów (oprócz powyższego) dzięki temu powstało. Przypomnę choćby Brontosaurus Civitas, Przyjemności smoka czy Sierra telegraphica. Monstrualność lewiatanów sprawia, że chyba jeszcze z nimi nie skończyłem. Jacek Yerka
Artist: Jacek Yerka
Title: WIRYDARZ, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 13 sygn. na odwr. na d. listwie krosna: JACEK YERKA | >>WIRYDARZ<< | AKRYL 2013 Zamknięty, cichy ogród, chłodne krużganki i wąskie przejścia, miejsce do odpoczynku i kontemplacji. Szmer fontanny pomaga się zrelaksować, zapomnieć o świecie zewnętrznym. Wszyscy tęsknimy za takim wirydarzem, niewielu tu dociera. Za dużo wokół pokus, za mało w nas ciszy. Jacek Yerka Obraz wystawiany i reprodukowany: – Magiczne Światy. Malarstwo Jacka Yerki , Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 5 VII – 3 IX 2022, s. 97, il.barwna, kat. 43.
Artist: Henryk Płóciennik
Title: PORANEK, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. PŁÓCIENNIK 90 Na g. listwie krosna: HENRYK PŁÓCIENNIK „PORANEK“ OLEJ PŁÓTNO 65 x 54 . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Yerka
Title: KRÓLIK I PRZYJACIELE, 2023
Year: 2023
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49 x 59 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: YERKA 23 Całkiem przypadkiem i niechcący zacząłem hodować miniaturowe króliki. Powodów było kilka – króliki są ciche, czyste i chwilami bardzo zabawne; idealni współlokatorzy w pracowni. Oczywiście, na początku zdarzały się nieporozumienia, jak to we wspólnym mieszkaniu, ale po przegryzieniu wszystkich kabli w zasięgu ich zębów, zamienieniu na zgrabną kupkę trocin kilku ram i blejtramów, jakoś się dotarliśmy. Królik Misza był drugim w kolejności i musiał się podporządkować białej, mniejszej o połowę, ale zdecydowanie opiekuńczej i dominującej królicy Bibi. Niestety, był strasznym panikarzem; do rodzinnych legend włączyliśmy jego ściganie się z bulterierem Tysią wokół komina (na szczęście Misza wygrał) i błyskawiczne odwroty na widok wielkiego, czarnego, świątecznego jesiotra. Wypadek na wybiegu – paniczna ucieczka przed czymś i nadzianie się na gałązkę – zakończyło jego króliczy żywot. Chciałem go jakoś upamiętnić, umieściłem go więc na naszym dawnym podwórku, w nieistniejącej już stodole, pośród zapamiętanych przez nas niegdysiejszych zwierząt i sprzętów domowych. Niech spoczywają w spokoju. Jacek Yerka
Artist: The Krasnals
Title: NIESAMOWITY WSZECHŚWIAT JEST, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie flamastrem: Niesamowity Wszechświat | jest | The Krasnals | 2019 | Whielki Krasnal
Artist: Andrzej Dudziński
Title: KOMPOZYCJA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, kolaż (tektura nakl. na czarny papier) sygn. p.g.: A. Dudziński Obraz wystawiany: – Andrzej Dudziński w Galerii Wahl , Warszawa styczeń 1990.
Artist: Marzena Taūer-Konecka
Title: NARCIARZE, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. TAÜER 1963 sygn. na odwr. l.d.: M. TAÜER-KONECKA | „NARCIARZE“ | 2013 l.g. nalepka wystawy w Galerii Stara Prochownia w Warszawie, p.g.: Galeria Sztuki Wozownia w Toruniu Obraz wystawiany: – Marzena Tauer. Wystawa Malarstwa. Życiorys – Pamięć ujarzmiona , Galeria Stara Prochownia, Warszawa 13 IX – 14 X 2019; – Pamięć ujarzmiona , Galeria Sztuki Wozownia, Toruń 7 II – 1 III 2020.
Artist: Marzena Taūer-Konecka
Title: MALI NARCIARZE, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. TAÜER 1963 sygn. na odwr. l.d.: M. TAÜER-KONECKA | „MALI NARCIARZE“ | 2013 l.g. nalepka wystawy w Galerii Stara Prochownia w Warszawie, p.g.: Galeria Sztuki Wozownia w Toruniu Obraz wystawiany: – Marzena Tauer. Wystawa Malarstwa. Życiorys – Pamięć ujarzmiona , Galeria Stara Prochownia, Warszawa 13 IX – 14 X 2019; – Pamięć ujarzmiona , Galeria Sztuki Wozownia, Toruń 7 II – 1 III 2020.