Artist: Stanisław Dębicki
Title: ŻYD W LISIURCE
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17,4 x 11,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: St. Dębicki Na odwrocie nieczytelny napis ołówkiem. Pochodzenie : Obraz pochodzi ze zbiorów spadkobierców Karola Jakubowskiego (Lwów 1876 – Lwów 1939), lekarza i kolekcjonera. Jakubowski studiował we Lwowie na wydziale medycznym tamtejszego uniwersytetu i tam praktykował jako lekarz. Kolekcjonował przede wszystkim malarstwo polskie. Oferowana akwarela jest projektem pocztówki. Przedstawia chasydzkiego Żyda. Portretowany nosi sztrajmł – futrzaną czapkę (zwaną również lisiurką). Jest ona noszona przeważnie przez chasydów podczas szabatu i świąt. Tematyka żydowska, obok huculskiej, pojawiała się już we wczesnej twórczości artysty, była obecna także po pobycie artysty w Paryżu w roku 1890. O obrazach powstałych w tym czasie pisze Tadeusz Dobrowolski: ujawniały minimalną zależność od impresjonizmu (...) i przeciwstawiały się pryncypialnej amorficzności tego kierunku, traktując z prawdziwą i rzetelną troską zasadę przedmiotowej prawdy, także w odniesieniu do wsi i miasteczka, typowego dla galicyjskiej prowincji (T. Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie , T. III, wyd. Ossolineum, Wrocław-Kraków 1960, s. 308).
Artist: Mieczysław Filipkiewicz
Title: KWITNĄCE DRZEWA, 1918
Year: 1918
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 25 x 35,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Mieczysław Filipkiewicz | 1918
Artist: Wiktor Kazimierz Holler
Title: AKT
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 15 x 9,6 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: K. Holler. Na odwrocie numer (długopisem): PT.78 B ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jakub Michał Kasprowicz
Title: DYWANIARZE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J.M. Kasprowicz
Artist: Adolf (Abraham) Behrmann
Title: SCENA ORIENTALNA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Behrmann Na odwrocie l.d. pieczęć księgozbioru.
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: IUSTITIA (TEMIDA)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz, odlew, patynowanie, cyzelowanie, podst. marmur wys. całk. 34 cm, wys. figury 24 cm sygn. na podstawie figury: P. Kowalczewski. Iustitia – rzymska bogini, utożsamiana z grecką Temidą lub Dike. Przedstawiana z wagą, czasem z opaską na oczach („ślepe prawo“, nie patrzy na osoby, ale słucha argumentów) oraz mieczem.
Artist: Michalina Krzyżanowska
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Michalina Krzyżanowska ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Kratochwil
Title: MAKI W ZIELENI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie wydrapany autorski napis - sygnatura: MARIAN KRATOCHWIL | POLAND
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: WIELKI PIĄTEK, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA. 1921 Na odwrocie napis ołówkiem: „Wielki Piątek“ | Br. Rychter Janowska ; powyżej papierowa nalepka (czarny atrament): 6 „Wielki Piątek“ | Bronisława Rychter-Janowska ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Aleksander Augustynowicz
Title: CHATA POD ŚNIEGIEM
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Augustynowicz
Artist: Michał Sozański
Title: PORTRET SERBA, 1918
Year: 1918
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Sozański | 1918- p.g.: Bożydar | Giorgievic | Serb Na odwrocie l.g. (ołówek): urodz. 1853 – uczeń Laubergera w Wiedniu | 1893 powróciwszy z Florencji, osiadł we Lwowie ; p.g.: Sozański Michał Adam ; w dolnej części ołówkiem zapiski ramiarskie. Sozański, jeden z twórców Panoramy Racławickiej, artysta zaprzyjaźniony i portretowany przez Jacka Malczewskiego, specjalizował się w malarstwie akwarelowym. Do jego ulubionych tematów, obok scen rodzajowych, pejzaży, widoków architektury i wnętrz oraz portretów, należały – popularne wśród malarzy w XIX wieku – typy ludowe. Artysta często podróżował do Włoch, zapewne podczas jednej z tych wypraw, powstał portret Serba Bożydara Giorgievica.
Artist: Józef Pankiewicz
Title: ULICA CHARLEMAGNE W PARYŻU, 1904
Year: 1904
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 14,8 x 11,9 cm (16,1 x 12,5 cm) sygn. przy dolnej krawędzi: Pankiewicz Na odwrocie przy dolnej krawędzi zapiski ramiarskie (ołówek): 21 x 26 | PUrbański [?], l.g. czerwoną kredką numer: 11 . Na tzw. zaplecku przy g. krawędzi papierowa nalepka (maszynopis): 11 | Rue Charlemagne /Paryż/ | Akwaforta.; centralnie (kredka): N= 11 , przy d. krawędzi po prawej pieczęć: Artystyczna introligatornia-ramiarnia | TADEUSZ ZARĘBSKI | Warszawa, Marszałkowska 121. Bibliografia : – Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin , katalog oprac. E. Charazińska, MNW, Warszawa 2006, s. 305, poz. kat. 48 (tu obszerna literatura).
Artist: Józef Pankiewicz
Title: PODWÓRZE W ST. VALERY-EN-CAUX Z KURAMI, 1907
Year: 1907
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17,7 x 23,8 cm (19,2 x 30,7 cm) sygn. przy dolnej krawędzi: Pankiewicz Na odwrocie przy dolnej krawędzi zapiski ramiarskie (ołówek): 24 x 34 cm | PUrbański [?], l.g. czerwoną kredką numer: 15 . Na tzw. zaplecku przy górnej krawędzi po lewej papierowa nalepka (maszynopis): 15 | Podwórze fermy Normandzkiej – | Akwaforta.; centralnie (kredka): N= 15 ; przy dolnej krawędzi po prawej pieczęć: Artystyczna introligatornia-ramiarnia | TADEUSZ ZARĘBSKI | Warszawa, Marszałkowska 121 Bibliografia : – Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin , katalog oprac. E. Charazińska, MNW, Warszawa 2006, s. 322, poz. kat. 80 (tu obszerna literatura).
Artist: Jan Rubczak
Title: SKAŁKA, 1908
Year: 1908
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 25 x 27,5 cm (odcisk płyty) opis na płycie l.d.: „SKAŁKA“ ORYGINAL AKWAFORTA JANA RUBCZAKA; p.d.: „NAKŁAD TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE 1908 R.
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: W CIENIU DRZEWA, 1883
Year: 1883
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Kozakiewicz | 1883. na odwrocie, na tzw. „zaplecku”, wzdłuż dłuższego boku (ołówkiem) słabo czytelne notatki, poniżej: ANTONI KOZAKIEWICZ | (1841 - 1929) ; ponadto p.d. kwadratowa nalepka z numerem (tuszem): 23.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: RYBAK (HUCUł PRZECHODZĄCY PRZEZ RZEKĘ), 1910
Year: 1910
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia, papier litograficzny sygn. p.d.: L. Wyczół W roku 1910 Wyczółkowski odbył podróż na Huculszczyznę. Przywiózł stamtąd cykl pastelowych pejzaży oraz liczne szkice i studia. Zachwycony tamtejszym krajobrazem, wspominał po latach: Jaremcze i Worochta. Byłem czarowany. Te wsie na tle lasu. ... 60 rzeczy z Jaremcza, Jabłonki, Worochty. Siedziałem tam wiosnę i lato . (Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia , oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 106-107). Prezentowana tu kompozycja powstała w ramach cyklu 29 autolitografii, które weszły w skład Teki huculskiej z 1910 roku. Większość z nich przedstawiała rybaków znad Prutu i Czeremoszu; Hucułów siedzących nad rzeką, zarzucających sieci, brodzących w wodzie. Na innych artysta przedstawił cerkwie, dzwonnice, zagrody – motywy z Jaremcza, Worochty, Suczawy, Żabiego i z innych miejscowości regionu.
Artist: Carl Wilhelm Kolbe
Title: KWIATY
Tools: gouache, pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredka, ołówek, gwasz, papier naklejony na tekturę sygn. p.d.: Kolbe
Artist: Alexander Sturm
Title: SERWIS DO HERBATY, WIEDEń, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro próby 2, wewnątrz złocone, drewno wys. imbryka 12,9 cm, wys. mlecznika 6,2 cm, wys. cukiernicy 4,8 cm, dł. tacy 40,8 cm; całkowita waga brutto: 1272 g cechowane: – imbryk, mlecznik, cukiernica: głowa Diany, koniczyna (znak Alexandra Sturma) – taca: głowa Diany, DL w prostokącie (znak Daniela Lowy) Imbryk, mlecznik i cukiernica zostały wykonane w firmie znanego wiedeńskiego złotnika, Alexandra Sturma (ur. 1851 w Wiedniu), który rozpoczął działalność w roku 1882, od roku 1883 prowadził własny sklep. Jego klientelą była burżuazja wiedeńska. Po II wojnie światowej firmę Alexandra reaktywował Adalbert Sturm. Taca została wykonana przez Daniela Lowy’ego, złotnika i jubilera, czynnego w latach 1878-1909.
Artist: Joseph Emanuel Weiser
Title: SZCZĘŚCIARZ I PECHOWIEC (PARA), 1874
Year: 1874
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów: SZCZĘŚCIARZ, 1874 olej, deska 21 x 15,3 cm sygn. p.d.: J. Weiser Na odwrocie u góry napis farbą: 228 PB. Duża nalepka (druk, atrament): Charles Nicholls & Son, | Picture Dealers, Printsellers | Gilders, etc. | Royal Exchange Galleries, | 13, Bank Street | [M]ANCHESTER, 2 | Telephone BLA 1001. | Title "The Lucky Beggar" | Weisser 1874 | an original oil | Painting PECHOWIEC, 1874 olej, deska 21 x 15,3 cm sygn. l.d.: J. Weiser Na odwrocie u góry napis farbą: 228 PB. Duża nalepka j.w. (druk), z tekstem wpisanym atramentem: "The Unlucky Beggar" | [Weis]ser 1874
Artist: MALARZ ROSYJSKI, XIX W.
Title: BRETONKI, 1860
Year: 1860
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34,5 x 27,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: C. Iwanoff 18 21/X 60 Na tzw. zaplecku pieczęć lakowa z herbem Leliwa i inicjałami FD. Obok napis (ołówek): Ze zbiorów Antoniego Hubal-Dobrzańskiego herbu Leliwa. Pochodzenie: dawniej zbiory Antoniego Hubal-Dobrzańskiego h. Leliwa.
Artist: Franciszek Kostrzewski
Title: GAJOWY Z CHŁOPCEM
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, sepia, papier, 35,5 x 27,5 cm sygn. p.d.: Fr. Kostrzewski Na odwrocie przy lewej krawędzi ołówkiem: 47 x 38. Na zaplecku list w języku angielskim z dn. 20 XII 1945 r. od dr. Stanisława Jagielskiego, szefa Departamentu Prasy i Propagandy Ministerstwa Zdrowia, do kapitana Elofa Erikssona, w którym Jagielski darowuje obraz Erikssonowi z okazji Świąt wraz z podziękowaniem za pomoc medyczną rządu Szwecji dla Polaków.
Artist: Stanisław Fabiański
Title: OGRÓJEC PRZY KOŚCIELE ŚW. BARBARY W KRAKOWIE
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l. d.: St. Fabijański Na odwrocie l.g. owalna pieczęć składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie.
Verified Artist: Yes
Artist: Antoni Kurzawa
Title: WAWEL I WISłA, 1878/2015
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: WISŁA-WAWEL 1878 | ANTONI KURZAWA 1842 - 1898 | 5/6 ODLEW | 2015 | T. ROSS Twórczość Kurzawy była wysoko ceniona przez współczesnych mu - Stanisława Witkiewicza, Stanisława Wyspiańskiego, Leona Wyczółkowskiego i Xawerego Dunikowskiego, który powiedział o nim: "Z moich poprzedników tylko nieodżałowany, zmarnowany Kurzawa miał własny mocny temperament". Samorodny talent wywodzacego się z ubogiej wiejskiej rodziny artysty, wielka twórcza pasja, przez którą łamał on tak artystyczne, jak i społeczne konwenanse, wreszcie - ogoromna wrażliwość - sprawiły, że Kurzawa zapisał się w dziejach sztuki z jednej strony jako symbol tragicznych losów niedocenionych artystów, z drugiej - jako jeden z najbardziej indywidualnych i twórczych rzeźbiarzy polskich XIX w. "Kurzawa popełniał niekiedy błędy w modelunku szczegółów anatomicznych i draperii; wg Stanisława Witkiewicza były one nieistotne wobec oryginalności, siły wyrazu i "elektrycznej iskry" jego talentu, z jakimi kreował swoje dzieła" - pisał Michał Domański w nocie artysty zamieszczonej w Słowniku Artystów Polskich ..." (T. IV, s. 392). Dalej zaś autor podkreśla, że Kurzawa był "obdarzony dużym zmysłem kompozycyjnym", zaś jako przykład wymienia m.in. kompozycję... więcej
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET MĘSKI, 1950
Year: 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Szańkowski | 1950
Artist: Carl Kauba
Title: ŚW. HUBERT, PRZED 1928
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz odlewany, cyzelowany, patynowany, podstawa – marmur sygn. na podstawie: C. Kauba . Na podstawie tabliczka: JHREM LIEBEN KOLLEGEN | ZUM 40 JÄHR. DIENSTJUBILÄUM | DIE BEAMTENSCHAFT DER BRAUEREI KALTENHAUSEN | DEZEMBER 1928
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: POLOWANIE NA WILKI, 1896
Year: 1896
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tadeusz Rybkowski | Paryż 1896 Porównaj z: – T. Rybkowski, Polowanie na wilki, 1887 – reprodukowany przez Lichtdruck von Eduard Türk, Wien
Artist: Jerzy Kossak
Title: PRZED DWOREM, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1936 Na odwrocie, centralnie, dwie pieczęci Jerzego Kossaka: – faksymile tekstu napisanego ręcznie: „Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu“ | Jerzy Kossak; – okrągła: JERZY KOSSAK | Kraków pl. Kossaka 4, w centralnej części pieczęci herb Kos | Nr 520 [tuszem]; ponadto l.g. nalepka: BRACIA KONOPACCY | KoPaK | MOSTY POLAND. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tadeusz Nartowski
Title: PEJZAŻ Z IZDEBNEJ
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, ołówek, papier z filigranem, 37,8 x 57,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: TNartowski | Izdebna. [inicjały wiązane] Wzdłuż górnej krawędzi, przeciwnie do kompozycji, nazwa wytwórni papieru: Spcer Brothers Ltd. England
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Gibiński
Title: PO NABOŻEŃSTWIE, PRZED 1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary 33 x 47,8 cm (w świetle oprawy) sygn. l.d.: S. Gibiński
Artist: Leszek Stańko
Title: GÓRSKI STRUMIEŃ, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LESZEK STAŃKO | 1973 R. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Adam Setkowicz
Title: ŁEMKI W DRODZE DO CERKWI, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. A. Setkowicz Na odwrocie (czarnym flamastrem): Łemki w drodze do cerkwi | A. Setkowicz 1938.
Artist: Leszek Stańko
Title: ZAKOPANE, 11 IV 1968
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LESZEK STAŃKO | ZAKOPANE 11. IV. 68 r ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wiktor Korecki
Title: DROGA W ZIMOWYM LESIE
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Leszek Stańko
Title: ZAKOPANE. GIEWONT, 11 IV 1968
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LESZEK STAŃKO | ZAKOPANE | 11. IV. 68 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Grubiński
Title: ZIMA W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Grubiński
Artist: Stanisław Gibiński
Title: PRZED POLOWANIEM
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obraz niesygnowany - przypisywany Stanisławowi Gibińskiemu. Obraz po konserwacji. Uwaga - brak możliwości wysyłki kurierskiej.
Artist: Leszek Stańko
Title: ZAKOPANE, 12 IV 1968
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LESZEK STAŃKO | Zakopane 12. IV. 68. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Podgórski
Title: GIEWONT, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Podgórski Na odwr. l.g. nalepka Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie ( pieczęć , druk, tusz ): 5579 Autor Stanisław Podgórski | Tytuł Giewont Rodzaj dzieła olej | Cena Własność Data nadesłania 17/IV 1922; poniżej ( tuszem ): autor Stanisław Podgórski | tyt Giewont | Cena [.]25 zł | wystawa Gr. czterech ; ponadto p.g. ( tuszem ): 150 | sto pi [...] | 30 D Obraz był prezentowany na wystawie artysty, która odbyła się w warszawskiej Zachęcie w maju 1922 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Henryk Baranowski
Title: GIEWONT
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33 x 48 cm (w świetle oprawy) sygn. p.d.: H. Baranowski.
Verified Artist: Yes
Artist: Marian Puffke
Title: KOŃ, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. PUFFKE 1910
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: Wł.Chmieliński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Szygell
Title: NAD BRZEGIEM MORZA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szygell Na odwrocie olejny szkic zagrody.
Artist: Marian Puffke
Title: MORZE, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. PUFFKE 1922 Na odwrocie wycinek ze wspomnieniem o artyście.
Artist: Franciszek Łubieński
Title: WŚRÓD PÓL, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F. Łubieński | 1913 Na odwrocie niewielki fragment starej nalepki.
Artist: Jan Ludwik Sobecki
Title: CHATA O ZMROKU, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. SOBECKI 1923
Artist: Teodor Grott
Title: KACZEŃCE
Tools: tempera, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, tempera, papier nakl. na tekturę, 49,8 x 34 cm sygn. p.g.: Teod. Grott Pochodzenie: Obraz pochodzi ze zbiorów Marty Naziemskiej-Rawczyńskiej (1894-1983), pianistki i profesora z Krakowa.
Artist: Roman Kochanowski
Title: W WODNEJ TAFLI
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier, 11,5 x 12,8 cm (kompozycja), 14,7 x 14,5 cm (arkusz) Na odwrocie, przeciwnie do kompozycji (ołówkiem): Rysunek Romana Kochanowskiego pozyskany | z pracowni artysty w Monachium | ARyszkiewicz; ponadto na tzw. „zaplecku“ fotografia odwrocia rysunku, a poniżej karteczka z wydrukiem: Informacja prof. Andrzeja Ryszkiewicza | „Rysunek Romana Kochanowskiego pozyskany z pracowni Artysty w Monachium“ | Andrzej Ryszkiewicz. Proweniencja: Według notatki na odwrocie rysunek został pozyskany przez profesora Andrzeja Ryszkiewicza z pracowni Romana Kochanowskiego. Obecny właściciel zakupił go od profesora w roku 1978. Prof. Andrzej Ryszkiewicz (1922-2005) był jednym z najwybitniejszych polskich historyków sztuki, badaczem i znawcą malarstwa polskiego i francuskiego z okresu XVIII-XX wieku. Spod jego pióra wyszło 16 książek oraz ponad 700 artykułów naukowych i popularnonaukowych. W 1971 roku zainicjował powstanie Słownika artystów polskich i obcych w Polsce działających , a w 1975 Polskiej bibliografii sztuki 1801-1944. Jego zainteresowania naukowe szły w parze z pasją kolekcjonerską. Ryszkiewicz posiadał jeden z największych prywatnych zbiorów polskich ekslibrisów i słynął jako znawca w tej dziedzinie. Zbierał także rzemiosło artystyczne, zwłaszcza zaś szkło secesyjne. Był gorącym propagatorem... więcej
Artist: Arnulf de Bouché
Title: W BUDUARZE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d: A. de Bouché
Artist: Emmanuel Villanis
Title: AIDA, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, podstawa - granit, wys. całk. 25 cm, wys. figury - 18 cm sygn. E. Villanis Załączony rachunek z P.P. “Desa” w Gdańsku z 1974 r.
Artist: Wacław Piotrowski
Title: DZIEWCZYNKA Z ZIELONĄ KOKARDĄ, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30,8 x 22,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. u dołu (ołówkiem): W. Piotrowski | 1923 Na tzw. zaplecku pieczęć w języku rosyjskim.
Artist: Henri Jacobs
Title: BIUST MŁODEJ DZIEWCZYNY
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz, odlew, patynowanie, cyzelowanie, wys. 53,5 cm sygn. na podstawie: H. Jacobs poniżej znak odlewni: H. Luppens & Cie | Editeurs
Artist: Ludwig Ferdinand Neuhoff
Title: CAPRI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Neuhoff Capri
Artist: David Ossipovitch Widhopff
Title: PARYŻ. SEKWANA, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: a l’ami Grassin | D O Widhopff 1904
Artist: FRANCISZEK SIEDLECKI
Title: ŚWIĄTKARZ. POWSINOGA ŚWIĄTKARZ, 1930
Year: 1930
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, akwarela, złota i srebrna farba, papier, 32,5 x 24,8 cm sygn. p.d.: Franciszek Siedlecki na tzw. "zaplecku" trzy nalepki (druk, atrament , stempel ): AUTOR Franciszek Siedlecki | TYTUŁ DZIEŁA Świątkarz | RODZAJ DZIEŁA akwarela | CENA 140 | Podpis Fr. Siedlecki . Na nalepce numer niebieską kredką: 587; 39526 | Autor | 39526 | Tytuł powsinoga [...] wiątkarz | wykonanie akw . | Cena |Wł. |Data (...) 1937; 17977 | Autor Siedlecki Franciszek | 179 [...] | Tytuł Świątkarz | wykonanie akw . | [...] 140 |Właściciel |Data [...]. Poniżej fragment zdartej nalepki Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi. Przy dolnej krawędzi nalepka (druk): Zał 1882 r. pracownia passe-partout, ram, oprawy planów | rysunków, fotografii etc. Emila Rucza Warszawa Widok 22 | (na podstawie Ew. Mat. (...) soboty pracownia (..) nięta P.g. niebieską kredką numer: 587 ; w prawej dolnej części czerwoną kredką dwukrotnie podkreślony 7561 ; l.d. niebieską kredką numer 7561 Obraz wzmiankowany i wystawiany: Kazimierz Czarnecki, Franciszek Siedlecki, [w:] Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających:... więcej
Artist: FRANCISZEK SIEDLECKI
Title: ŚWIĄTKARZ. POWSINOGA ŚWIĄTKARZ, 1930
Year: 1930
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, akwarela, złota i srebrna farba, papier, 32,5 x 24,8 cm sygn. p.d.: Franciszek Siedlecki na tzw. "zaplecku" trzy nalepki (druk, atrament , stempel ): AUTOR Franciszek Siedlecki | TYTUŁ DZIEŁA Świątkarz | RODZAJ DZIEŁA akwarela | CENA 140 | Podpis Fr. Siedlecki . Na nalepce numer niebieską kredką: 587; 39526 | Autor | 39526 | Tytuł powsinoga [...] wiątkarz | wykonanie akw . | Cena |Wł. |Data (...) 1937; 17977 | Autor Siedlecki Franciszek | 179 [...] | Tytuł Świątkarz | wykonanie akw . | [...] 140 |Właściciel |Data [...]. Poniżej fragment zdartej nalepki Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi. Przy dolnej krawędzi nalepka (druk): Zał 1882 r. pracownia passe-partout, ram, oprawy planów | rysunków, fotografii etc. Emila Rucza Warszawa Widok 22 | (na podstawie Ew. Mat. (...) soboty pracownia (..) nięta P.g. niebieską kredką numer: 587 ; w prawej dolnej części czerwoną kredką dwukrotnie podkreślony 7561 ; l.d. niebieską kredką numer 7561 Obraz wzmiankowany i wystawiany: Kazimierz Czarnecki, Franciszek Siedlecki, [w:] Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających:... więcej
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: CZŁOWIECZE ŁZY. ZEBRANE ŁZY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wilhelm Kotarbiński , powyżej częściowo nieczytelny napis cyrylicą: Za [...] grietago l.d. cyrylicą: Em [ilii] Pr [achowoj] Pochodzenie: Umieszczona na obrazie dedykacja wskazuje na jego pierwotną właścicielkę – Emilię Marię Klementynę Lwowną Prachową z domu Lestelle (1849-1927), właścicielkę kijowskiego salonu artystycznego. Słynęła ona z ekscentrycznego zachowania, inteligencji, ostrego języka i silnego, dominującego charakteru. Jej portrety malowali Riepin, Kotarbiński i Wrubel. Emilia była żoną prof. Adriana Prachowa (1846-1916) – archeologa, historyka sztuki i krytyka, który kierował pracami malarskimi w kijowskim Soborze św. Włodzimierza (lata 1887-1897). Jednym z grona pracujących tam artystów był Wilhelm Kotarbiński, stąd jego zażyłość z rodziną Prachowych. Była ona bardzo bliska; artysta w 1920 przeniósł się z hotelu Praga do Prachowów i spędził u nich ostatni rok swojego życia. Znane jest zdjęcie salonu Prachowów, na którym widać wiszący tam oferowany obraz (S. Udovik, D. Dobriian, dz. cyt., s. 11). Literatura: – Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1901 , Warszawa 1902, s. 35 [ Zebrane łzy ]; – „Tygodnik Ilustrowany“ 1902, nr 12, il. na okładce... więcej
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: CHŁOP Z SIERADZA, 1939
Year: 1939
Tools: gouache, litography
Surfaces: paper, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: plansza XXV z teki Polish Peasants’ Costumes sygn. na kamieniu p.d.: Z. STRYJENSKA; p.g.: 25 Na odwr.: COPYRIGHT BY C. SZWEDZICKI 1939 Nice 1939. Published by C. Szwedzicki. Praca nieoprawiona. Wydana w 1939 r. Polish Peasants’ Costumes to ostatnia z ważnych tek graficznych Zofii Stryjeńskiej i jednocześnie najobszerniejsze jej dzieło w tej dziedzinie. (...) Jako artystka zajmująca się sztuką książki mogła znać, przynajmniej od czasu studiów w Monachium, poświęcone modzie współczesnej czasopisma ilustrowane w technice szablonu (pochoir) (...). W Polsce, gdzie preferowano litografię, ten pracochłonny sposób wykonywania ilustracji, polegający na kolorowaniu całego nakładu przez wyspecjalizowanych malarzy, nie przyjął się. Stryjeńska, poszukując zawsze oprawy wydawniczej jak najbardziej wysublimowanej, wybrała właśnie pochoir jako formę wydania swojej największej objętościowo teki. (...) Nie przez przypadek teka ta została wydana przez Szwedzickiego – doświadczonego wydawcę działającego w Nicei. Zasłynął on głównie (...) wydawanymi w latach 1929-1952 sześcioma tekami poświęconymi Indianom amerykańskim, zawierającymi plansze z ilustracjami w technice szablonu. Teka Stryjeńskiej nawiązuje do nich graficznym rozwiązaniem okładki: z ilustracją wklejoną na jednolitym kolorystycznie tle. Powyższy tekst pochodzi z artykułu Światosława Lenartowicza p.t. O tece... więcej
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: STRÓJ CHŁOPA Z WOŁYNIA, 1939
Year: 1939
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: plansza XXXVI z teki Polish Peasants’ Costumes sygn. na kamieniu w obrębie kompozycji: Z. STRYJENSKA; p.g.: 36 Na odwr.: COPYRIGHT BY C. SZWEDZICKI 1939 Nice 1939. Published by C. Szwedzicki. Praca nieoprawiona. Wydana w 1939 r. Polish Peasants’ Costumes to ostatnia z ważnych tek graficznych Zofii Stryjeńskiej i jednocześnie najobszerniejsze jej dzieło w tej dziedzinie. (...) Jako artystka zajmująca się sztuką książki mogła znać, przynajmniej od czasu studiów w Monachium, poświęcone modzie współczesnej czasopisma ilustrowane w technice szablonu (pochoir) (...). W Polsce, gdzie preferowano litografię, ten pracochłonny sposób wykonywania ilustracji, polegający na kolorowaniu całego nakładu przez wyspecjalizowanych malarzy, nie przyjął się. Stryjeńska, poszukując zawsze oprawy wydawniczej jak najbardziej wysublimowanej, wybrała właśnie pochoir jako formę wydania swojej największej objętościowo teki. (...) Nie przez przypadek teka ta została wydana przez Szwedzickiego – doświadczonego wydawcę działającego w Nicei. Zasłynął on głównie (...) wydawanymi w latach 1929-1952 sześcioma tekami poświęconymi Indianom amerykańskim, zawierającymi plansze z ilustracjami w technice szablonu. Teka Stryjeńskiej nawiązuje do nich graficznym rozwiązaniem okładki: z ilustracją wklejoną na jednolitym kolorystycznie tle. Powyższy tekst pochodzi z artykułu Światosława Lenartowicza p.t. O tece “Polish... więcej
Artist: Alfred Aberdam
Title: TANIEC. KOMPOZYCJA NR 58
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Aberdam na odwrocie u góry oznaczony czarną farbą: No 58
Verified Artist: Yes
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: NA BALU
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Vrbova ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Władysław Lam
Title: KWIATY, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Lam 72 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PLAC ZAMKOWY, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Zakrzewski 1969 na odwrocie czarnym olejem: W. ZAKRZEWSKI | 1969 2 | WARSZAWA 80 x 110 | PLAC ZAMKOWY