Artist: Jan Rosen
Title: NA SŁUŻBĘ OJCZYZNY, 1926
Year: 1926
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: NA SŁUŻBĘ OJCZYZNY, 1926 (z cyklu Dzieje jednego ułana) sygn. p.d.: J. Rosen | 1926 na odwrocie: – wzdłuż górnej krawędzi (ołówkiem): No 1 „Na służbę Ojczyzny“ | Cykl „Dzieje jednego ułana“ ; – obok (kredką): K ; – centralnie, znak firmowy angielskiego wytwórcy podobrazi akwarelowych Winsor & Newton; – l.d. stempel: Ditta GIUSEPPE GIANNINI | FIRENZE (2) | 13, Via Tornabuoni (Suee[...] Pittl, 17); – p.d. stempel: Polska Sp Pozłotników | Sp. Z ogr. odpow.| Warszawa, Jasna 13/15 | Tel. 251-61 | 1927 [ołówkiem]; – na górnej listwie ramy, nalepka Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie ( pieczęć , maszynopis , druk, tusz ): 22938 Autor Rosen Jan 22938 | Tytuł Dzieje ułana VI 22938 wykonanie | Cena Właściciel Wł. Chojecki Data PAŹDŹ 1932 ; – na dolnej listwie ramy nalepka Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie ( pieczęć , druk, tusz ): 0179 3 Autor Rosen Jan | Tytuł Nagroda Rodzaj dzieła gwasz | Cena Właściciel Data. Pochodzenie: kolekcja Rodziny Paskowskich w USA. Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym... więcej
Artist: Walery Eljasz-Radzikowski
Title: WÓDZ POLSKI W STROJU BOJOWYM, 1868
Year: 1868
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Walery Eljasz 1868 Obraz został namalowany według dzieła Aleksandra Orłowskiego, reprodukowanego w „Tygodniku Ilustrowanym“ (5/17, marzec 1860, s. 216) pod tytułem Wódz Polski w stroju bojowym . Wiadomo, że Eljasz-Radzikowski przerysowywał drzeworyty z „Tygodnika Ilustrowanego“, zbierając materiały do Ubiorów w Polsce . Później wykorzystywał je w swoich obrazach historycznych.
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: PRZEGLĄD WOJSK POD WADOWICAMI, 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tadeusz Ajdukiewicz | Kraków R 1880. Pochodzenie: Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA. Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym Jorku jako dzieci polskich imigrantów. Chociaż mieszkali w Stanach Zjednoczonych, pielęgnowali swoje polskie dziedzictwo, podróżowali po Polsce i spędzili lata na gromadzeniu wspaniałej kolekcji dzieł sztuki polskiej. Przekazali wiele darowizn na polskie cele w USA. Pragnęli również, żeby pozostała część kolekcji trafiła z powrotem do Polski i cieszyła polskich kolekcjonerów. Z drzeworytniczej reprodukcji wykonanej przez Kazimierza Mrówczyńskiego, zamieszczonej w „Tygodniku Illustrowanym“ z 1880 roku, znana jest wcześniejsza wersja kompozycyjna – namalowana w 1879 roku. Porównaj z: – „Tygodnik Illustrowany“ 1880, Nr 252, s. 264 ( Przegląd wojsk pod Wadowicami, 1879 ). * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu)
Artist: Piotr Michałowski
Title: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU..., 1832-1835
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU ORAZ SZKICE POSTACI JEŹDŹCA, 1832-1835 na odwrocie: SZKICE NAPOLEONA NA KONIU miękki ołówek, papier, wymiary w świetle passe-partout Rysunek oprawiony w „dwustronną“ ramę, umożliwiającą ekspozycję zarówno awersu, jak i rewersu pracy. Ten dwustronny rysunek – przedstawiający różne ujęcia jadącego konno Napoleona, jak również samego konia bez jeźdźca – wiąże się z rzeźbioną statuetką wykonaną przez artystę w Paryżu w latach 1832-1835 i powstał zapewne jako szkic wykonany podczas pracy nad tą rzeźbą. Podobnie ujętą postać cesarza – z uniesioną w geście rozkazu prawą ręką – przedstawił Michałowski także w nieco późniejszym obrazie olejnym (1835-1837) i akwareli (1835) Napoleon wydający rozkazy (MN we Wrocławiu i w Krakowie). Porównaj z: – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin , [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat 456 oraz 89 i 276, il.
Artist: Juliusz Kossak
Title: DAŁ NAM PRZYKŁAD BONAPARTE..., 1893
Year: 1893
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: DAŁ NAM PRZYKŁAD BONAPARTE, JAK ZWYCIĘŻAĆ MAMY, 1893 wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: JKossak [inicjały wiązane] u dołu od lewej: lakowa pieczęć z niewyraźnie odbitym herbem Kos oraz tekst naniesiony ręką syna artysty: Oryginalna praca mego, ś.p. Ojca Juliusza | Wojciech Kossak Obraz jest wstępnym szkicem jednej z kompozycji z cyklu ilustracji do „Pieśni Legionów“, przygotowanych przez Juliusza Kossaka w roku 1893 na zamówienie Księgarni H. Altenberga we Lwowie. Artysta stworzył ilustracje odnoszące się do refrenu i sześciu zwrotek pieśni: Jeszcze Polska nie zginęła..., Marsz, marsz Dąbrowski..., Dał nam przykład Bonaparte..., Jak Czarniecki do Poznania..., Niemiec, Moskal nie osiędzie..., Mamy racławickie kosy..., Mówi ojciec do swej Basi.. . Album, ze wstępem historycznym Ludwika Finkla, nutami, okładkąi ilustracjami Kossaka, poświęcony był Mazurkowi Dąbrowskiego, późniejszemu oficjalnemu hymnowi Rzeczypospolitej Polskiej (od 1927). Oferowany obraz ukazuje ponadto techniczną stronę warsztatu Juliusza Kossaka. Widoczna na kompozycji ołówkowa kratka, miała posłużyć do wiernego przeniesienia rysunku na papier o innym formacie. Porównaj, m.in.: – Pieśń Legionów, Z ilustracyami Juliusza Kossaka, Z tekstem objaśniającym dr. Ludwika Finkla, We Lwowie Nakładem... więcej
Artist: Stanisław Witkiewicz
Title: POLOWANIE Z CHARTAMI, 1875
Year: 1875
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Stanisław Witkiewicz 1875. Na odwrocie po lewej numer (kredka): 374 , przy górnej krawędzi nieczytelna pieczęć; na górnej listwie blejtramu nalepka wystawowa „Dzieje pracowni“ Muzeum Narodowego w Poznaniu. Obraz wystawiany, wzmiankowany i reprodukowany: – Antoni Piotrowski, Autobiografia , 1911 (maszynopis w IS PAN), zeszyt III, s. 4; – Przewodnik po Wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych , Warszawa, styczeń 1927, s. 17, nr kat. 81; – Kazimierz Kosiński, Stanisław Witkiewicz , Instytut Wydawniczy „Bibljoteka Polska“, Warszawa 1928, s. 518; – Tadeusz Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie , t. 2, wyd Ossolineum, Wrocław-Kraków 1960, s. 148; – Zdzisław Piasecki, Stanisław Witkiewicz. Młodość i wczesny dorobek artysty , Wyd. PWN, Warszawa, Wrocław 1983, s. 140; – Stanisław Witkiewicz 1851-1915 [kat. wystawy], Muzeum Tatrzańskie, Zakopane 1996, s. 28, 47, poz. kat. 6; – Stanisław Witkiewicz – człowiek, artysta, myśliciel . Materiały z sesji zorganizowanej w osiemdziesiątą rocznicę śmierci artysty, Zakopane, 20 – 22 X 1995, Zakopane 1997, s. 15, 501; – Marek Bratuń, Stanisław Gajda, Jan Neuberg, Duktem czasów. Księga pamiątkowa ku czci Profesora... więcej
Artist: Piotr Michałowski
Title: PERSZERONY ZAPRZĘŻONE DO WOZU, 1832-1835
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. Michalowski Po klęsce powstania listopadowego artysta wyjechał do Paryża, gdzie przebywał w latach 1832-1835. Na ten właśnie okres przypada czas powstania prezentowanej akwareli. Wskazuje na to zarówno stylistyka dzieła, jak i uproszczona sygnatura. Dopiero zapoznanie z ówczesną sztuką francuskiego romantyzmu – z dziełami Géricaulta i Delacroix – dały impuls do działania, który dotychczas zduszany był przez rozliczne obowiązki. Michałowski rozpoczął studia w pracowni Charleta (przyjaciela Géricaulta), która dawała wiele swobody twórczej. Mógł zatem bez skrępowania rozwinąć swój niewątpliwy talent. Michałowski stał się mistrzem akwareli, artystą operującym farbami wodnymi z prawdziwą wirtuozerią. Jego dzieła cieszyły się w owym czasie ogromnym powodzeniem, a według współczesnych świadectw, cały Paryż lata za jego końmi: artyści, amatorowie, znawcy, nie-znawcy, wszyscy chcą mieć konie „Micalouskiego“, jak go nazywają. Jednym słowem jest to człowiek nadzwyczajny: ma stado w głowie i więcej jeszcze bo sprzedaje swoje konie na wagę złota, czego by z żywymi końmi nie dokazał (C. Michałowska, Piotr Michałowski. Rys życia, zawód artystyczny, działalność w życiu publicznym , Kraków 1911, s. 60). Najtrafniej twórczość Michałowskiego scharakteryzowała jego córka... więcej
Artist: Hiacynt Alchimowicz
Title: KRAJOBRAZ Z MOSTKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. d Alchimowicz Na dolnej listwie krosna stempel: 6. na górnej listwie ramy nalepka Agra-Art z 2015 r.
Artist: Franciszek Ruśkiewicz
Title: PRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ, 1863
Year: 1863
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ruśkiewicz | 1863
Artist: Fritz van der Venne
Title: WYJAZD NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fritz van der Venne München Na odwrocie nalepka papierowa składu materiałów malarskich (druk): Adrian Brugger München.
Artist: Jan (?) Konarski
Title: KONIE NA POSTOJU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Konarski
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NIEBEZPIECZNA JAZDA, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Alfred Wierusz-Kowalski Na odwr. nalepka (druk): von Possenhofen; poniżej napis kredką: München ltd ; obok nr (kredką): K N o 15 . Nalepka na odwr. obrazu może sugerować, że obraz znajdował się w Possenhofen. Latem 1880 roku Alfred Wierusz-Kowalski wraz z teściem i Władysławem Czachórskim wybrał się tam na krótki letni wypoczynek. Wędrowali oni pieszo po okolicznych lasach i nad jeziorem. W okolicy znajduje się Zamek Possenhoffen, który w 1843 r. został zakupiony przez księcia Maksymiliana Bawarskiego, jako letnia rezydencja. Mieści się on nad brzegiem malowniczego jeziora Starnberg. To tu najszczęśliwsze lata dzieciństwa spędziła księżniczka Elżbieta Bawarska, późniejsza cesarzowa Sisi. Do lat 20. XX wieku zamek pozostawał w posiadaniu książąt Bawarii. Alfred Wierusz-Kowalski – jak pisał współczesny mu recenzent – przędzę swych pomysłów kompozytorskich , w których krajobraz, ludzie i konie grają równoważną rolę, snuł z życia wiejskiego, z rodzimych, polskich realiów. Dzieła te były wysoko cenione i poszukiwane na rynku sztuki, tak ze względu na „egzotyczny“ dla zachodnich odbiorców temat, jak i mistrzostwo malarza. W obrazach tych uderza dbałość o realia, doskonała charakterystyka postaci ludzi i świetnie uchwyconych w ruchu koni, a także wirtuozersko odtworzone... więcej
Artist: Antoni Piotrowski
Title: CHATA NA SKRAJU WSI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. PIOTROWSKI
Artist: Antoni Piotrowski
Title: DZIEWCZYNKA KARMIĄCA KURY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: A. PIOTROWSKI Na odwrocie owalny stempel producenta podobrazi oraz nalepka domu aukcyjnego.
Artist: Carl W. Hubner
Title: POWRÓT Z POLA, 1860
Year: 1860
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Carl Hübner 1860
Artist: Franciszek Streitt
Title: W DRODZE PRZEZ PUSZTĘ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F. Streitt Na odwrocie p.g. kartka z informacją o obrazie i biografią artysty w jęz. niemieckim, z owalną pieczęcią: Sammlung | G. & H. König | München, pieczęć powtórzona przy lewej krawędzi deski; przy górnej krawędzi pieczęć: 598, przy dolnej – nieczytelna pieczęć producenta podobrazi. Na lewej listwie ramy numer (kredka): 279197-59 .
Artist: Rudolf Hausleithner
Title: ODALISKA Z TAMBURYNEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. Hausleithner Na odwrocie owalna pieczęć producenta podobrazi: Anton Maurer | Wien | I. Klostergasse Nr. 4. | Verdienst-Medaille.
Artist: Wacław Pawliszak
Title: POLOWANIE Z SOKOŁEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wacław Pawliszak Na d. listwie krosna nalepka Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych ( pieczęć , druk, tusz ): 41534 Autor Pa [wliszak] Wacław 41 [534] | Tytuł polowani [e z sokoł] em wykon | Cena Wł; ponadto do dolnej listwy ramy przybita oryginalna rozpórka krosna z owalną pieczęcią antykwarni – Pałac Sztuki. Obraz wystawiany i wzmiankowany: – Przewodnik No 124 – Łowiectwo w sztuce polskiej, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1937, s. 20 nr kat. 63 ( Polowanie z sokołami – własność Aleksander Mysyrowicz); – Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie za rok 1937 , Warszawa 1938, s. 45 ( Polowanie z sokołami ).
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: ODALISKA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: P. STACHIEWICZ. Kompozycja reprodukowana na pocztówce wydanej nakładem Wydawnictwa Salonu Malarzy Polskich w Krakowie.
Artist: Jan Styka
Title: IPHIGENIA, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej: Jan Styka | 1904. oraz p.d.: IPHIGENIE OF TAVRIS Na odwrocie numer (długopisem): 018679; ponadto na górnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego w Nowym Jorku. Pochodzenie: Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA. Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym Jorku jako dzieci polskich imigrantów. Chociaż mieszkali w Stanach Zjednoczonych, pielęgnowali swoje polskie dziedzictwo, podróżowali po Polsce i spędzili lata na gromadzeniu wspaniałej kolekcji dzieł sztuki polskiej. Przekazali wiele darowizn na polskie cele w USA. Pragnęli również, żeby pozostała część kolekcji trafiła z powrotem do Polski i cieszyła polskich kolekcjonerów. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu).
Artist: Auguste Moreau
Title: CHŁOPIEC Z PTASZKAMI
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. całkowita 78,5 cm (wys. figury 74 cm) sygn. na podstawie: Aug. Moreau
Artist: Jan Styka
Title: PETRONIUSZ, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JStyka Na odwrocie l.g. (czarną kredką): Pétrone [...] | C [...]; poniżej różową kredką: 11 ; p.g. (niebieską kredką): 048 [w kółku]; centralnie (niebieską kredką): 84 | 12 [w kółku] | 3829 | d JS #5 ; z lewej (czarną kredką): Jan Styka 1900. | Paris. ; p.d. 56 x 48 . Pochodzenie: - Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA; Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym Jorku jako dzieci polskich imigrantów. Chociaż mieszkali w Stanach Zjednoczonych, pielęgnowali swoje polskie dziedzictwo, podróżowali po Polsce i spędzili lata na gromadzeniu wspaniałej kolekcji dzieł sztuki polskiej. Przekazali wiele darowizn na polskie cele w USA. Pragnęli również, żeby pozostała część kolekcji trafiła z powrotem do Polski i cieszyła polskich kolekcjonerów. - Kolekcja Galerii Lipert, Nowy Jork; - Muzeum „Quo vadis”, Capri - Włochy. Jan Styka, jako pierwszy polski artysta, zilustrował pełny tekst Quo Vadis Henryka Sienkiewicza. Wykonał on ponad 200 rysunków i malowideł en grisaille dla paryskiej oficyny Ernesta Flammariona. W roku 1901 ukazał się pierwszy z trzech tomów luksusowego, bogato ilustrowanego wydania powieści noblisty. Kolejne dwa tomy ukazały się w roku 1902 i 1903. Styka... więcej
Artist: Julian Fałat
Title: CHATA W LESIE, 1909
Year: 1909
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jul Fałat 909 Bystra Na odwr. u dołu przy lewej krawędzi kartka z zeszytu w kratkę (czarny atrament): Niniejszym oświadczam | że sprzedałem orginał akwarelę – | art. mal. J. Fałata (ojca) | przedstawiającą chatę w lesie. [...] 31/II 47 r. L [?] [albo Z] Burdyński ; poniżej pieczęć: BURDYŃSKI | WARSZAWA | BRACKA 18. Poniżej l.d. nalepka kolekcjonerska wypełniona czarnym atramentem: J. Fałat | 28 | Chata w lesie. Pochodzenie: Franciszek Burdyński był właścicielem założonej w 1890 r. wytwórni ram, która mieściła się przy ul. Brackiej 18 w Warszawie. Oświadczenie o autentyczności akwareli jest podpisane przez jego syna, Zenona Aleksandra (ur. 1906) lub Lucjusza Burdyńskiego (zm. 1966), zapewne drugiego syna Franciszka.
Artist: Stanisław Żukowski
Title: WNĘTRZE LASU Z DZIĘCIOŁEM, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Żukowski | 1938 Na odwrocie l.d. nieczytelny napis: Wid u poliany (?) Obraz po konserwacji.
Artist: Roman Kochanowski
Title: NA MIEDZY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R Kochanowski Na odwrocie notatka ramiarska, powtórzona na ramie, (ołówkiem): Kruse | (309)
Artist: Józef Rapacki
Title: WIOSNA, 1914
Year: 1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JÓZEF RAPACKI 1914 r Nastrojowy, mazowiecki pejzaż przedstawiający wiosenne roztopy, został namalowany w Olszance koło Żyrardowa, gdzie Rapacki zamieszkał w 1907 roku. Malował wówczas całe cykle pejzażowe, m.in. Z mazowieckiej ziemi czy Dookoła mej siedziby , dając w nich wyraz swemu emocjonalnemu i pełnemu zachwytu stosunkowi do natury, z którą stale obcował, obserwował i podziwiał. Obraz reprodukowany: – Pocztówka wydana nakładem firmy A. J. Ostrowski, wydającej pocztówki w Łodzi i Warszawie w latach 1900-1945.
Artist: Jan Stanisławski
Title: Z UKRAINY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI wymiary w ramie 55 x 70 cm
Artist: Witold Wojtkiewicz
Title: PĘDZĄCE KONIE, OK. 1907
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Do obrazu dołączona jest opinia Adama Konopackiego z września 2003 roku potwierdzająca autentyczność dzieła. W 1989 r. w Muzeum Narodowym w Krakowie miała miejsce wystawa monograficzna Witolda Wojtkiewicza, na której pod pozycją 303 prezentowany był dwustronny obraz zatytułowany Garden Party z 1907 roku. Na rewersie tego obrazu znajdowała się scena przedstawiająca Szkic dwu koni w galopie . W katalogu tym znajduje się również czarno-biała ilustracja potwierdzająca ten fakt. Garden Party w 1996 roku trafił na aukcję, a brak informacji o obrazie na rewersie wskazuje, że do rozdzielenia dzieł doszło między 1989 a 1996 rokiem. Choć Witold Wojtkiewicz zmarł nie ukończywszy trzydziestu lat, jego malarstwo zdążyło odbić się szerokim echem na polskiej scenie artystycznej. Sławę przyniosła mu wystawa zorganizowana w Paryżu w 1907 r. André Gide – francuski prozaik i noblista, który odkrył twórczość Wojtkiewicza na berlińskiej wystawie w 1906 r. – będąc pod ogromnym wrażeniem obrazów młodego, polskiego malarza, dołożył wszelkich starań, aby jego płótna przedstawić paryskiej publiczności. W maju we wstępie do katalogu wystawy pisał: Z pewnością czuje się – a w miarę jak talent jego będzie tężał, będzie się czuło jeszcze bardziej – jak głęboko Wojtkiewicz tkwi w swoim kraju, w swojej niezmożonej rasie, której dusza, dumna zarazem i smętna, namiętna i... więcej
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: KRÓLOWA JADWIGA
Tools: oil, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Tetmajer Na odwrocie kartka maszynopisu z kwietnia 1944 roku z orzeczeniem prof. Feliksa Kopery potwierdzającym autentyczność obrazu. Ponadto na odwrocie: – przy d. krawędzi nalepka salonu dzieł sztuki Kazimierza Wojciechowskiego w Krakowie (druk, tusz ): Lp 14935 | SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO | KRAKÓW, UL. ŚW. JANA L.3. - TELEFON 100-02. | Data przyjęcia 1944 | Autor Włodzimierz Tetmajer | Tytuł Królowa Jadwiga | Rodzaj olej Rozmiar – wzdłuż p. krawędzi nalepka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (druk, tusz ): TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | nr. 134. | Autor Tetmajer Włodzimierz | Tytuł dzieła Królowa Jadwiga | Rodzaj dzieła olej 36 x 39 | Podpis autora Sygnowany – l.d. nalepka aukcyjna. Królowa Jadwiga zasłynęła dobrocią, religijnością i ascetyzmem. Stała się wdzięcznym tematem legend, z których najpopularniejsza jest O stopie królowej Jadwigi odciśniętej w kamieniu . Swoją interpretację legendy przedstawił Tetmajer w prezentowanym powyżej obrazie. Według podań Jadwiga Andegaweńska sprowadziła do Krakowa zakon Karmelitów. Z tego powodu rozpoczęto budowę kościoła, który miał się stać siedzibą dla nowego zgromadzenia.... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PEONIE W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zygmuntowicz Na krosnach napisy (flamaster): G4 | H | A | B3.
Artist: Roman Kochanowski
Title: ZBIERAJĄCA KWIATY, 1892
Year: 1892
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, olej, akwarela, tusz, papier, 45,5 x 21,4 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: R. Kochanowski | 1892. Na odwr. l.g. (niebieską kredką): Z75 ; na dolnej listwie ramy nalepka (długopis): Roman Kochanowski | Lady with Umbrella Picking Daisies (1892) . Pochodzenie: – Kolekcja Rodziny Jordanowskich w USA; – Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA. Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym Jorku jako dzieci polskich imigrantów. Chociaż mieszkali w Stanach Zjednoczonych, pielęgnowali swoje polskie dziedzictwo, podróżowali po Polsce i spędzili lata na gromadzeniu wspaniałej kolekcji dzieł sztuki polskiej. Przekazali wiele darowizn na polskie cele w USA. Pragnęli również, żeby pozostała część kolekcji trafiła z powrotem do Polski i cieszyła polskich kolekcjonerów. Obraz reprodukowany: – S. Jordanowski, Vademecum malarstwa polskiego w USA , Wyd. Ossolineum, Wrocław 1996, s. 30, il. s. 31 ( Dama z czerwoną parasolką , wł. Z. i S. Jordanowscy). * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu).
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PORTRET WANDY KOSSUTHÓWNY, 1892
Year: 1892
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, tektura naklejona na tekturę, 52,9 x 39 cm sygn. p.g.: L. Wyczółkowski | 1892 na odwrocie: – nalepka ( pieczęć , druk, atrament ): [1] 598 | Autor Wyczółkowski Leon | Tytuł Portret panny K. | Wykonanie pas [tel] | Cena ... | Wł. K. Kozłowski Pierackiego 16 | Data 9 SIER. 1937 ; – poniżej: Portret dziewczynki (Wandy Kossuthówny) | Własność p. Wandy z Kossuthów Kozłowskiej ; – poniżej metka P.P.H.U. Desa (druk, pieczęć , ołówek ) 20. IV 87 Wyczółkowski „Portret kobiety“ | P.P. „DESA“ | Sklep | Magazyn 1 | K I Nr rejestru 252 / I 57 I Cena zł 3500,-; – p.g. nalepka: ARTYSTYCZNA WYTWÓR[NIA] | RAM | F. BURDYŃSKI | WARSZAWA BRACKA 18. Pochodzenie: Wanda Czesława Kozłowska z domu Kossuth (Łódź 1881 – Warszawa 1967) była kuzynką Wyczółkowskiego ze strony ojca. Wanda była córką Stefana Ludwika Kossutha i Karoliny z Gumowskich. Pomiędzy 1909 i 1911 poślubiła Karola Kozłowskiego. Obraz wystawiany, reprodukowany i wzmiankowany: – Leon Wyczółkowski 1852-1936 Dzieła malarskie, Przewodnik 125 , TZSP w Warszawie, IX 1937, s. 23, nr kat. 29, il. s. 84 [nlb]; –... więcej
Artist: Zygmunt Józefczyk
Title: POWRÓT Z TARGU, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z Józefczyk | 19 Na odwrocie słabo czytelna nalepka antykwaryczna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Roman Kochanowski
Title: KRAJOBRAZ O ZMIERZCHU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: R Kochanowski.
Artist: Fryderyk Pautsch
Title: TARG HUCULSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: FPautsch [inicjały wiązane] Na odwrocie, na g. listwie ramy, dwie nalepki aukcyjne.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA W CHUŚCIE
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier żeberkowy z filigranem M B M (FRANCE) INGRES D’ARCHES naklejony na tekturę, 61,6 x 46,4 cm sygn. z lewej: T. Axentowicz Na odwrocie, u góry, owalny stempel składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie. Pochodzenie: Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA. Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym Jorku jako dzieci polskich imigrantów. Chociaż mieszkali w Stanach Zjednoczonych, pielęgnowali swoje polskie dziedzictwo, podróżowali po Polsce i spędzili lata na gromadzeniu wspaniałej kolekcji dzieł sztuki polskiej. Przekazali wiele darowizn na polskie cele w USA. Pragnęli również, żeby pozostała część kolekcji trafiła z powrotem do Polski i cieszyła polskich kolekcjonerów. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu).
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: GŁÓWKA, OK. 1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. Stachiewicz Na odwrocie owalna pieczęć producenta podobrazi. Na krosnach nalepka (druk, rękopis ) o treści: Nowy Salon [Sztuki] | S.JASIELSKIE [GO] | Warszawa | Wierzbowa 7 tel. 22[8-66] | Autor Stachiewicz Piotr | tytuł „Główka“ | rodzaj dzieła olejna | cena 110.000.000 Mkp | własność N. S. Sz. | data 31/XI 1923 ; obok: N 52. Na ramie nalepka: Pracownia | ANTONIEGO STRZEMIECZNEGO | Warszawa, Bracka 17 | ROBOTY KOŚCIELNE I SALONOWE, ODNAWIANIE | OŁTARZY I MEBLI IMITACJAMI STARYCH ZŁOCEŃ | (ANTYKÓW), RAMY STYLOWE, OPRAWA SZTY- | CHÓW I FOTOGRAFJI Porównaj: – Piotr Stachiewicz (1858-1938), Pasterka / Bergere , Wydawnictwo „WISŁA“ w Krakowie, ok. 1915, Muzeum Narodowe w Warszawie, nr inw. DI 75604 MNW.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: OSTATNIA DROGA, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: P. Stachiewicz | 885 Na górnej listwie blejtramu: P. Stachiewicz [...] Obraz po konserwacji. Pochodzenie: obraz pochodzi ze zbiorów siostrzenicy artysty Jadwigi Bonieckiej (1902-1982). Po jej śmierci przeszedł w ręce spadkobierców. Porównaj: – Wojciech Gerson, Z dziedziny sztuk pięknych. III. Malarstwo. Dalszy ciąg , „Tygodnik Ilustrowany“ 1885, nr 110, s. 86. Do najrzewniejszych należy maleńki obrazek Stachiewicza, Pogrzeb wśród zamieci zimowej, którego jedynymi towarzyszami są dwaj chłopcy wiejscy, ciągnący na saneczkach trumnę ubogą. Myśl nowa, bardzo dramatyczna; gdyby była nieco obszerniej obrobiona, mogłaby czynić wrażenie jeszcze o wiele głębsze. Wojciech Gerson Piotr Stachiewicz, jeden z najbardziej znanych uczniów Jana Matejki, student prof. Otto Seitza w Monachium, wśród kolekcjonerów najbardziej jest znany jako autor cyklu Królowa Niebios. Legendy o Matce Boskiej (1893) oraz pastelowych „główek“. Jego wcześniejszych dzieł zachowało się do dziś niewiele. Stąd obraz, który powstał w momencie zakończenia studiów artysty w Monachium i powrotu do Krakowa, należy uznać za unikat.... więcej
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻÓŁTE KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ca 43,5 x ca 58 cm (tektura nierówno przycięta) sygn. po lewej: A. Karpiński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teodor Axentowicz
Title: KOBIETA Z RÓŻĄ, 1937
Year: 1937
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż dolnej krawędzi: T. Axentowicz Na odwrocie (tuszem): [...]; poniżej: T. Axentowicz | Kraków 1937 ; l.d. owalny stempel składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie.
Artist: Jacek Malczewski
Title: KU NADZIEI, 1904-1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: J Malczewski | 904-05 Na odwrocie, centralnie, bardzo słabo czytelna, pieczęć składu przyborów malarskich – firmy „Lefranc et Cie“: kotwica skrzyżowana z kaduceuszem pomiędzy literami L F; obok pieczęć z numerem 110; ponadto okrągła pieczęć z herbem Tarnawa i napisem w otoku: ZE ZBIORÓW | MARII MALCZEWSKIEJ; obok nieczytelny stempel, prawdopodobnie którejś z krakowskich firm oferujących materiały malarskie. Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu kieruje do Nabywcy obrazu prośbę o możliwość udostępnienia dzieła na wystawę "Jacek Malczewski. Konteksty", która będzie eksponowana w Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu od 20 września 2024 r. do 5 stycznia 2025 r. Ku nadziei jest przedstawieniem trzech równorzędnych bohaterów. Centralną część zajmuje iście polski pejzaż. Z lewej strony widzimy samego malarza, a z prawej znalazła się Maria Balowa – najważniejsza kobieta i miłość życia artysty. Tym zabiegiem artysta uczynił pejzaż jednym z bohaterów tego dzieła, stawiając go na równi z okalającymi go postaciami i łącząc go w ścisłej z nimi zależności. Na pierwszy rzut oka mamy do czynienia z dwójką ludzi na tle pejzażu, jednak wystarczy trochę skupienia, żeby dostrzec coś więcej, a nawet wiele więcej. W pierwszej chwili widzimy mężczyznę, skrępowanego kajdanami i łańcuchem. Wyciągającego w... więcej
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: ŻNIWO W BRONOWICACH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WT . Na odwrocie dwie nalepki domu aukcyjnego. Na dolnej krawędzi ramy częściowo zerwana nalepka Salonu Dziel Sztuki Kazimierza Wojciechowskiego w Krakowie (druk, atrament): Data przyjęcia 1927 | Autor Włodzimierz Tetmajer | Tytuł „Żniwo w Bronowicach “ | Rodzaj olej | Rozmiar ... | Nr. ... Znaczącą część twórczości Tetmajera stanowią wiejskie pejzaże i sceny rodzajowe. Wśród nich odrębną grupę tworzą przedstawienia życia codziennego mieszkańców podkrakowskich Bronowic. O cyklu Żniw piszą autorzy wystawy monograficznej: Fascynacja Tetmajera polskim krajobrazem zyskała szczególny wyraz w obrazach przedstawiających dojrzałe łany zbóż, żniwa, żniwiarki przy pracy w polu, malowane w scenerii letniego słońca . [...] Od około 1900 roku obrazy Tetmajera zyskują na dynamice przez coraz częściej stosowane przez artystę układy diagonalne kompozycji. Elementy ubiorów z użyciem jaskrawej, cynobrowej czerwieni chustek i spódnic żniwiarek wprowadzają mocne akcenty kolorystyczne. [...] Za pomocą zręcznie stosowanego światłocienia, operowania kolorem, przyroda i ludzie stanowią jedność, postaci stają się częścią pejzażu ( Włodzimierz Tetmajer. Siła barw i temperamentu. Katalog wystawy , M. Marek, P. Hapanowicz, Muzeum Krakowa, Kraków 2023, s. 200-201).
Artist: Zygmunt Józefczyk
Title: CIETRZEWIE, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Józefczyk 1929 Na odwr., częściowo na dolnej listwie krosna, nalepka (druk, tusz): SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO | KRAKÓW, UL. ŚW. JANA L.3 TELEFON Nr | Data przyjęcia 1930 r. | Autor Józefczyk Zygmunt | Tytuł „ Cietrzewie “ | Rodzaj olej Rozmiar |Nr. 5814 . Ponadto na wszystkich listwach krosna pieczęci z numerami odnoszącymi się do wielkości podobrazia oraz pieczęci krakowskiego składu papieru. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Teodor Axentowicz
Title: JESIEŃ
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż d. krawędzi: T. Axentowicz Na odwrocie pieczęć: Gwarancja autentyczności | Salon Artystów Malarzy Polskich | Kraków, Urzędnicza 43.; niżej podpis artysty: T. Axentowicz ; ponadto l.d. pieczęć wypełniona tuszem: SALON ARTYSTÓW [MALA]RZY POLSKICH | KRAKÓW, UL. U[RZ]ĘDNICZA 43. | Liczba 1617 | Autor Prof. Teodor Axentowicz | Treść „Jesień“ | Cena zł. 850 (osiemsetpiędziesiąt).
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET CZESŁAWA JANKOWSKIEGO, 1923
Year: 1923
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. ukosem: Belsekierskie | namitki | Witkacy | 1923 | T.D [w kółku] Obraz posiada ekspertyzę dr Anny Żakiewicz z maja 2022 roku. Pochodzenie: obraz pochodzi od rodziny portretowanego. Portret Czesława Jankowskiego powstał dwa lata przed oficjalnym założeniem Firmy Portretowej. Został zakwalifikowany do typu D, w którym artysta imitował specyficzny rodzaj ekspresji charakterystycznej dla wizerunków tworzonych pod wpływem alkoholu lub/i narkotyków, ale w tym wypadku wykonywanych całkowicie „na trzeźwo“. Portretów tych artysta wykonał stosunkowo niewiele, zapewne z uwagi na dość wysoki stopień trudności w osiągnięciu pożądanego efektu. Jednak wizerunek Jankowskiego spełnia te założenia. Model został potraktowany swobodnie – twarz przesadnie, wręcz karykaturalnie poorana zmarszczkami jest wsparta na znacznie zdeformowanej prawej dłoni, a kolor niebieskich oczu koresponduje z jedną z barw pasków szlafroka, która jednocześnie kontrastuje z paskami rdzawymi. Należy zauważyć, że na deformacje w portretach Witkacy pozwalał sobie głównie w stosunku do przyjaciół. Do tego kręgu zaliczał się Czesław Tomasz Ignacy Jankowski (1857-1929), poeta, publicysta, dziennikarz, tłumacz literatury pięknej, krytyk teatralny i literacki oraz działacz polityczny i społeczny.... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Erno Erb
Title: NA TARGU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E Erb
Artist: Władysław Chmieliński
Title: TARG KWIATOWY POD SUKIENNICAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie na górnej i prawej listwie krosna (czarną kredką): XI 84 ; ponadto na górnej listwie krosna (ołówkiem): DINING D Pochodzenie : Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA. Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym Jorku jako dzieci polskich imigrantów. Chociaż mieszkali w Stanach Zjednoczonych, pielęgnowali swoje polskie dziedzictwo, podróżowali po Polsce i spędzili lata na gromadzeniu wspaniałej kolekcji dzieł sztuki polskiej. Przekazali wiele darowizn na polskie cele w USA. Pragnęli również, żeby pozostała część kolekcji trafiła z powrotem do Polski i cieszyła polskich kolekcjonerów. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite). * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu).
Verified Artist: Yes
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: ROZEŚMIANA PARA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Wodzinowski
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WESELE KRAKOWSKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński . Na odwrocie, p.d. podpis różową kredką. Pochodzenie : Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA.Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym Jorku jako dzieci polskich imigrantów. Chociaż mieszkali w Stanach Zjednoczonych, pielęgnowali swoje polskie dziedzictwo, podróżowali po Polsce i spędzili lata na gromadzeniu wspaniałej kolekcji dzieł sztuki polskiej. Przekazali wiele darowizn na polskie cele w USA. Pragnęli również, żeby pozostała część kolekcji trafiła z powrotem do Polski i cieszyła polskich kolekcjonerów. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite). * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu).
Verified Artist: Yes
Artist: Erno Erb
Title: PRZEKUPKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Erb
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: BIAŁY KOGUT, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Wodzinowski | 1931 – XI Na odwrocie l..g. (ołówek): Baba z białym kogutem , po lewej dwukrotnie monogram wiązany: MK ; l.d. (kredka): a ; centralnie (przeciwnie do kompozycji) owalny stempel krakowskiego zakładu Róży Aleksandrowicz: MAGAZYN PRZYBORÓW MALARSKICH | R. ALEKSANDROWICZ | [KRAKÓW,] ul. BASZTOWA 12
Artist: Konstanty Wróblewski
Title: SKRAJ WSI O ZACHODZIE SŁOŃCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Wróblewski 1927.
Artist: Wojciech Kossak
Title: Z PILNYM MELDUNKIEM, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1920 Na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka (druk, tusz ): SALON SZTUKI | ALFREDA WAWRZECKIEGO | KRAKÓW, UL. WIŚLNA 9. – TELEFON Nr. 153-47. | Autor Kossak Wojciech | [Ty]tuł „Z pilnym meldunkiem“ | [R]odzaj olej Rozmiar 83 1/2 x 73 | Nr. Kat. 686/41
Artist: Jerzy Kossak
Title: UCIEKAJĄC PRZED WILKAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak Obraz po konserwacji.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PRZEDWIOŚNIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski Na odwrocie, na poprzeczce krosna pieczęć magazynu przyborów malarskich: LEOPOLD HESS | Kunstmaterialien | Berlin W., Genthiner-Strasse 29.; na dolnej listwie krosna po lewej prostokątna pieczęć w języku niemieckim: Kulturamt | der Ganhauptstadt Posen | Invent. Nr. 2595/40; po prawej pieczęć w języku niemieckim z numerem (czarnym tuszem): 2595/40 .
Artist: Teodor Ziomek
Title: PEJZAŻ Z WODĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Ziomek W narożnikach ślady po pinezkach; na odwrocie nieczytelne zapiski.
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: PRZED KAPLICZKĄ, PO 1945
Tools: tempera, gouache
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tempera, gwasz, płótno naklejone na płytę pilśniową sygn. p.d.: Z. STRYIENSKA Pochodzenie : kolekcja Rodziny Paskowskich w USA. Dr Richard i Catherine Paskowski oboje urodzili się w Nowym Jorku jako dzieci polskich imigrantów. Chociaż mieszkali w Stanach Zjednoczonych, pielęgnowali swoje polskie dziedzictwo, podróżowali po Polsce i spędzili lata na gromadzeniu wspaniałej kolekcji dzieł sztuki polskiej. Przekazali wiele darowizn na polskie cele w USA. Pragnęli również, żeby pozostała część kolekcji trafiła z powrotem do Polski i cieszyła polskich kolekcjonerów. Uproszczona pisownia nazwiska sugeruje, że obraz powstał po wyjeździe artystki z Polski w 1945 r. Stryjeńska zamieszkała wówczas w Genewie, gdzie tworzyła głównie na zamówienie Polaków mieszkających we Francji i USA. Obraz jest doskonałym przykładem jej malarstwa, w którym znakomicie wykorzystuje skróty perspektywiczne do budowy dynamicznych kompozycji. Stryjeńska w swoim malarstwie pragnęła uciec od otaczającej ją szarej rzeczywistości, dlatego jej dzieła przepełnia żywa i nasycona kolorystyka. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite). *... więcej
Artist: Tadeusz Makowski
Title: KOBIETA Z PTAKAMI, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Makowski | 920 Na odwrocie numer (białą farbą): 19 ; ponadto nalepki aukcyjne. Obraz należał do jednego z najwybitniejszych logików – Alfreda (Tajtelbauma) Tarskiego (1901-1983). Urodzony i wykształcony w Warszawie, w 1939 roku, przed samym wybuchem wojny, wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie osiadł na stałe. Był twórcą teorii modeli i semantycznej definicji prawdy. Kobieta z ptakami datowana jest przez artystę na 1920 rok. W lecie tego roku Makowski przebywał w urokliwej miejscowości Espaly koło Le Puy, gdzie spędzał wakacje od 1918 roku. Wcześniej artysta wyjeżdżał do Bretanii, do swojego przyjaciela i mentora – Władysława Ślewińskiego. Po jego śmierci wiosną 1918 roku Makowski, zdecydował się na zmianę otoczenia. W liście do Wieńczysławowej d’Erceville z 1 września 1920 roku pisał: Nigdy nie miałem kłopotu, co malować, bo tam coś w sercu siedzi takiego – ale zawsze się martwię, jak malować. Może kiedyś nareszcie zdobędę się na krok stanowczy. To są moje smutki, o których proszę nikomu nie wspominać. Wakacje już dobiegają końca, za kilkanaście dni trzeba będzie myśleć o pakowaniu rzeczy i wyjeździe. Ale do ostatniej chwili będę zajęty, za to mnóstwo studiów, szkiców rysunków i akwarel. Zliczywszy wszystko razem urasta to do liczby 80 przeszło sztuk. Dużo w tym rysunków [...] stosunkowo mało krajobrazu. Mam... więcej
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: ŚW. PAWEŁ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz, odlew patynowany, cyzelowany, podst. drewno, wys. całk. 44,5 cm (wys. figury 40 cm) sygn na figurze: Lambert-RUCKI Porównaj : – A.Winiarski, Jean Lambert-Rucki 1888-1967 [kat. wyst.], Villa La Fleur, Konstancin-Jeziorna, 21 IX – 31 XII 2017, s. 204-207, il. s. 206. (nr kat. 68). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Jankiel Adler
Title: MARTWA NATURA ZE ŚWIECZNIKIEM, 1930
Year: 1930
Tools: mixed
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana (olej, piasek), karton nakl. na sklejkę 65,4 x 50,5 cm sygn. p.g.: Adler na odwrocie: – l.g. (ołówkiem): 11 08 | 7 ; – obok nalepka (druk, pieczęć ): LUCIEN LEFEBVRE-FOINET | 19. RUE VAVIN ET2. RUE BREA PARIS – VIE | 2066 | COULEURS ET TOILES [...]ES; – obok nalepka (druk, pieczęć ): JAMES BOURLET & SONS, Ltd., | Fine Art Packers, Frame Makers, | B 32575 | 17& 18, NASSAU STREET, MORTIMER STREET W. | Phones: – MUZEUM 1871 & 7588; – poniżej nalepka ( długopis ): PROPERTY OF | DR. STELLA CHURCHILL ; – ponadto nalepki aukcyjne. Obraz reprodukowany : – A. Heibel, Jankel Adler (1895-1949) , Tom II: Werkverzeichnis der Gemälde, s. 196, nr kat. WV 126, ( Stillleben ), il.
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: W NASZYM OGRODZIE, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. l.g. numer ze spuścizny (czarna kredką): CP | 11 [w ramce]; ponadto (tuszem): ma famme, Riri, Jean, la bonne Marie et la chevre blanchette | dans notre jardin a Bois le Roi en 1911 | Jean Peske ; poniżej powtórzone (tuszem): ma famme, Jean, chevre Blanchette Riri et la bonne Marie a Bois le. Rois 1911 . Serdecznie dziękujemy Pani Anne Cecile Martin (prawnuczce artysty, założycielce Association Jean Peské) za konsultację.
Verified Artist: Yes
Artist: Maurycy Mędrzycki (Mendjizky)
Title: PORTRET MĘSKI, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Mendjizky | 1928
Artist: Alfons Karpiński
Title: MAKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej: A. Karpiński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Mojżesz Kisling
Title: PORTRET RUDOWŁOSEJ
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (ołówkiem): Kisling Na odwrocie, na tzw. „zaplecku“, nalepka ( marker , długopis ): KISLING 110 | [...] | CC 22 x 15 | 1G. Obraz reprodukowany i wystawiany: – J. Dutourd i J. Kisling, Kisling , Tome III, 1995, nr kat. 162, il. s. 159; – Paryż był kobietą , Wałbrzyska Galeria Sztuki BWA (Zamek Książ), 16 X 2021 – 9 I 2022; – A. Winiarski, Paryż był kobietą , Wystawa ze zbiorów Marka Roeflera / Muzeum Villa la Fleur, Wałbrzych 2021, s. 12.
Artist: Wojciech Weiss
Title: CYNIE W SZKLANYM WAZONIE, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej pośrodku: WW . Na odwrocie stempel: 205. Na dolnej listwie krosien po prawej nalepka (druk, długopis ): MUZEUM NARODOWE W POZNANIU | Rok 1977 | 94 ; obok nalepka domu aukcyjnego. Pochodzenie : Obraz – przynajmniej do roku 1977 – był własnością Karola Zolicha, znanego krakowskiego kolekcjonera, znawcy i miłośnika sztuki. Później, w nieznanym nam czasie, trafił do innych, równie znakomitych zbiorów prywatnych. Obraz wystawiany i reprodukowany : – Wystawa Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka“ w Salonie Könyvesa Kálmána, Budapeszt 1910, nr kat. 131 [„Sztuka“ Lengyel Művészeti Egyesület kiállítása a Könyves Kálmán Szalonjában]; – Wojciech Weiss (1875-1950). Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe w Poznaniu, VI – IX 1977, s. 109, nr kat. 109, il. s. 230, nr 102. Cynie to jedno z pierwszych dzieł, jakie powstały po przełomie, który dokonał się w sztuce Weissa w roku 1905. Wtedy rozpoczyna się tzw. okres biały, który trwa do roku 1912. Artysta zdecydowanie rozjaśnia w tym czasie paletę i porzuca miękki modelunek, jego sposób kładzenia farby bardziej przypomina rysunek. Jak pisze Agnieszka Ławniczakowa: ... więcej
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CZESZĄCA SIĘ
Tools: watercolor, pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. (ołówkiem): Kanelba Na odwrocie, na tzw. „zaplecku“ (czerwonym długopisem): Master BedRoom | [...] Kanelba ; poniżej ołówkiem numer: 44 [w kółku]. Pochodzenie :Obraz z kolekcji syna artysty – George’a Kanelby. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CHŁOPIEC Z CYMBAŁKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Kanelba Na odwrocie centralnie numer (czarnym flamastrem): 153 [w kółku]. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Eleszkiewicz Na odwrocie (pomarańczową kredą): 72 ; ponadto na tzw. „zaplecku“ l.d. stempel paryskiego składu przyborów malarskich; obok nalepka (druk, czarny marker ): 88 MIECZYSŁAW LURCZYŃSKI [skreślone] | (1907-1992) [skreślone] | POSK GALLERY COLLECTION | Polish Social & Cultural Association | 238-246 King Steet | London W6 ORF E N G L A N D; obok stempel (pieczęć, czarny marker ): MIECZYSŁAW LURCZYŃSKI [skreślone] | POSK 238-246 KING STREET | LONDON W6 ORF ENGLAND | TITLE ELESZKIWEICZ | MEDIUM | REG No 88 . Pochodzenie : – Kolekcja przyjaciela artysty, Mieczysława Lurczyńskiego (polskiego malarza, poety i eseisty). – Kolekcja Polskiego Ośrodka Społeczno-Kulturalnego, Londyn. – Kolekcja prywatna, Londyn.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Cybis
Title: KWIATY W WAZONIE, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Cybis Na odwr. ( ołówek, tusz ): 83 [w kółku]; Jan Cybis – Krzemieniec | 50 x 39 | „Kwiaty w wazonie“ 39 rok ; ponadto p.g. nalepka (cienkopis): Tek I | 6 . Na tzw „zaplecku“ (czerwonym długopisem): „Kwiaty w wazonie“ 1939 ol. papier. 50 x 39 | p.d. Jan CYBIS. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Eliasz Kanarek
Title: DZIEWCZYNKA Z LALKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: od Rodziny artysty. Obraz wystawiany: – 20 X 2023 – 22 II 2024 Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym.
Artist: Henryk Hayden
Title: LA MARNE Á LA FERTÉ, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hayden | 59 Na poprzecznej listwie krosna nalepki: – fragment nalepki kolekcjonerskiej (kredka): Am – BERNHEIM-JEUNE | 83, Rue de Faubourg St.-Honoré et 27, Avenue Matignon, PARIS (VIIIe) | Exposition „Au fil de l’eau...“ | 7 Novembre 1961 – 17 Février 1962 – No 19 – GALLERIE LE GRIFFON | LYON; – okrągła (długopis): 1003 ; – między nalepkami: 6500 F (zamazane), na dole pieczęć celna (powtórzona dwukrotnie na płótnie); – na lewej i górnej listwie (flamaster, długopis): numery i wymiary. Pochodzenie : Galerie Le Griffon, Lyon. Obraz wystawiany : – Au fil de l’eau ..., Galeria Bernheim-Jeune, Paryż, 7 XI 1961 – 17 II 1962, nr 19.
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAŻ, 1929
Year: 1929
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JÓZEF CZAPSKI | 1929 Do obrazu dołączone jest potwierdzenie autentyczności wystawione przez Adama Konopackiego 16 XI 2021 roku. Pochodzenie : Praca pochodzi z kolekcji Zygmunta Mycielskiego, kompozytora i przyjaciela Józefa Czapskiego, któremu została ofiarowana osobiście przez malarza. Następnie wraz z korespondencją artystów trafiła do kolekcji prywatnej w Krakowie, a w 2021 roku do kolekcji prywatnej w Warszawie. Prezentowany pejzaż jest ciekawym przykładem z wczesnego, mało znanego, okresu twórczości Czapskiego, pozostającego wówczas pod silnym wpływem kapistów. Pejzaż odznacza się dozą „przypadkowości“ wyboru, kompozycja z wertykalnym narastaniem planów wywołujących efekt „umowności“ / iluzji perspektywy powietrznej, kolorystyka tworzona przez delikatnie – „akwarelowo“ – „zorkiestrowaną“ gamę tonacji ciepłych, „rozegrana“ na szerokiej palecie brązów – subtelnie ożywiana elementami czerwieni, szarawego błękitu i ciemnych zieleni, pozostawienie niezamalowanej partii podobrazia – tworzącej efekt „otwarcia przestrzeni“. [...] „Akwarelowy“ charakter obrazu, delikatne, powtarzane pociągnięcia pędzla, wykazują bliski wpływ oddziaływania wzajemnego kolonii polskich artystów z Komitetu... więcej
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KWIATY, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes na odwrocie: – na ramie l.g. nalepka (druk, maszynopis ): 64.973 | Registration Number | Sigmund Menkes | Artist or School | Still Life | Subject Gift of Estelle Mandel | ANDREW DICKSON WHITE MUSEUM OF ART | CORNELL UNIVERSITY | ITHACA – NEW YORK – obok plakietka z informacją o obrazie: 64.973 SIGMUND MENKES AMERICAN (1896-) STILL LIFE GIFT OF ESTELLE MANDEL – na dolnej listwie ramy nalepka (druk, długopis ): FROM THE GALLERIES OF | ASSOCIATED AMERICAN ARTISTS | 711 FITH AVENUE NEW YORK 22, N.Y. | ARTIST | TITLE | MEDIUM PRICE | LEDGER NO. RACK NO. | cut to 15 3/4 x 10 1/4 – obok okrągła, nieczytelna, nalepka. ] Pochodzenie: Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA. Estelle Mandel była wiceprezesem stowarzyszenia Associated American Artists, w którego radzie nadzorczej zasiadał Zygmunt Menkes. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite). * Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu).
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT NA TARASIE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes Na odwrocie na poprzeczce krosna ośmioboczna nalepka z numerem (tuszem): 12B ; obok numer odnoszący się do wielkości podobrazia (niebieską kredką): 20F i N o 46.
Artist: Alfred Terlecki
Title: CZARNY STAW GĄSIENICOWY, 1952
Year: 1952
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy dolnej krawędzi: ALFRED TERLECKI. 1952 Na odwr. p.g. ołówkiem: Czarny Staw – | Gąsienicowy | Alfred Terlecki ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Rafał Malczewski
Title: GÓRY LAURENTYŃSKIE W POBLIŻU MONTFORT
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. (tuszem) l.d.: Rafał Malczewski Na odwr. nalepka (druk, flamaster): DOMINION GALLERY | Artist RAFAL MALCZEWSKI | Title “LAURENTIANS NEAR MONTFORT“ | 1438 14 1/4 | Width 20 3/4 | Number F 830 | Price; poniżej pieczęć (powtórzona na dolnej listwie ramy): DOMINION GALLERY | 1438 Sherbrooke Street West | MONTREAL. P. QUE.; poniżej kartka z notą biograficzną artysty w jęz. francuskim. Rafał Malczewski przyjechał do Kanady pod koniec 1942 r. Miał za sobą długą wojenną tułaczkę przez Słowację, Węgry, Włochy, Francję, Hiszpanię, Portugalię, Brazylię i USA. Początkowo zatrzymał się w Ottawie, w styczniu 1943 zorganizował tam pierwszą kanadyjską wystawę swoich obrazów. Po kolejnej wystawie w Montrealu – w marcu 1943 – zarząd Kanadyjskich Kolei Narodowych zaproponował mu możliwość wolnych przejazdów, malowanie pejzaży wzdłuż całej ich linii, a także zakup powstałych prac. Te podróże artysty po Kanadzie trwały przez cztery lata. Odwiedził niemal wszystkie prowincje, by w 1946 zamieszkać już na stałe w Montrealu. Stąd na lato i jesień jeździł w Góry Laurentyńskie, gdzie malował tamtejsze krajobrazy. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i... więcej
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WIDOK NA RYNEK STAREGO MIASTA, PRZED 1939
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA RYNEK STAREGO MIASTA W WARSZAWIE, przed 1939 wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie centralnie prostokątna pieczęć: OBRAZY – kupno i sprzedaż | [ANTONI PARKOT] | W-wa, Al. Jerozolimskie 27 (poprawione na 24); l.g. papierowa naklejka (czarny atrament): K./129. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: August Zamoyski
Title: ŚWIĘTA RODZINA, OK. 1943
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: AZ [monogram wiązany] Proweniencja: Kolekcja prywatna, Brazylia. Porównaj z: – August Zamoyski. Myśleć w kamieniu [katalog wystawy], Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie, 5 XII 2019 – 17 V 2020, Warszawa 2019, poz. kat. 62. Wszystko jest boskie – gdyż Bóg jest wszędzie. Sztuka polega na tym, by Go odkryć i przekazać w boski sposób to odkryci e. August Zamoyski (cyt. za. August Zamoyski..., dz. cyt., s. 388) August Zamoyski to jeden z najwybitniejszych rzeźbiarzy polskich XX w. Artysta w młodości uległ fascynacji futuryzmem i kubizmem, zaś w okresie międzywojnia stworzył styl zbliżony do realizmu, operujący syntetyzmem i monumentalną hieratycznością. Natomiast na ostatnim etapie twórczości, który przypada na okres powojenny, w rzeźbie Zamoyskiego powróciły tendencje ekspresjonistyczne, z dominacją gwałtownych deformacji. Jego dzieła przesyca nastrój mistycyzmu, coraz częściej pojawia się też tematyka religijna. Helena Syrkus podkreślała, że charakter późnego okresu twórczości i przebyte u schyłku życia wewnętrznego przełomy upodabniają artystyczną drogę Zamoyskiego do Michała Anioła. Zamoyski – pisze Anna Lipa – podobnie jak... więcej
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: WARSZAWA – RYNEK NOWOMIEJSKI, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy dolnej krawędzi: W. Zakrzewski 1974 Na odwr. (flamaster): 73 x 92, na lewej listwie (czarny olej): W. ZAKRZEWSKI 1974-105 WARSZAWA. RYNEK NOWOMIEJSKI 73 x 92, na prawej – nieczytelny napis. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).