Artist: Zbigniew Makowski
Title: OBIEKT, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z.M 68 Na odwr. tuszem tekst o okolicznościach, miejscu i czasie powstania pracy (Radziejowice 1968), jej ekspozycjach oraz rysunek (autoportret?) i sygnatura p.d.: Zbigniew Makowski . Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: PEJZAŻ SURREALISTYCZNY
Tools: gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. p.d. napis oł.: KMikluski [?] | Kraków
Artist: Zbigniew Makowski
Title: KSIĄŻKA ARTYSTYCZNA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i obejrzyj całą książkę: __ KSIĄŻKA ARTYSTYCZNA [inc.:] Vraisemblablement, Sophie von Kühn... zszyta na grzbiecie nićmi, 27 kart (54 strony), na zmianę papier czerpany i bibuła ciemnoniebieska, tusz pióro, pędzel, akwarela, gwasz, wycięcia sygn. na s. 23 p.d.: wg M. E. zm. Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. Kompozycja dzieł artysty nie jest oparta na uzupełnianiu tekstu ilustracjami, na współbrzmieniu dwóch niezależnych elementów – słowa i obrazu. W księgach Makowskiego pismo i rysunek są jednością, przenikają się wzajemnie i łączą, tworząc nierozerwalną całość, dzięki której księga-obiekt staje się autonomicznym dziełem sztuki. Litery, cyfry, znaki, symbole, figury, wizerunki i wyobrażenia układają się w intymną opowieść artysty o sobie samym, o życiu, o ludziach i miejscach, o malarstwie, muzyce, filozofii i religii. Są świadectwem rozległych zainteresowań i erudycji artysty-konesera minionych epok, egzotycznych kultur, obcych języków i tajemnych wierzeń. Stanowią echa jego fascynacji... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: CERKIEW, OK. 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie p.d.: J.Nowosielki (brak litery s)
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU, 1967
Year: 1967
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem l.d.: Lenica sygn. na odwr.: ALenica | 1967 | PARIS – warszawa (fotografia sygnatury naklejona na odwr. oprawy) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: HOMO LUDENS A LA LOBSTER SALAD..., 1986
Year: 1986
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: HOMO LUDENS A LA LOBSTER SALAD DEL MONICA, 1986 sygn. tuszem p.d.: T. B. 86 ., pionowo wzdłuż p. kraw.: HOMO LUDENS a la LOBSTER SALAD DEL MONICA . sygn. na odwr. tuszem: TADEUSZ BRZOZOWSKI | „HOMO LUDENS a la LOBSTER SALAD | DEL MONICA“ | 1986 | 24 x 30 cm, w p.d. rogu: Kochanej Mireczce A. | 1987 – bardzo wdzięczny | za wszystko Tadeusz Br. Praca wzmiankowana w katalogu oeuvre artysty: – Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 272, kat. II. 1163 (jako własność prywatna w Warszawie). Wg tegoż źródła rysunek, wraz z innymi z serii o tytule zaczynającym się od Homo ludens a la... był eksponowany na wystawie: Tadeusz Brzozowski – Rysunki podkolorowane , Galeria Zapiecek, Warszawa 2 – 13 II 1987 (bez kat.) Tamże bibliografia recenzji z wystawy, w tym: Trochę aniołów, trochę diabłów na Zapiecku. Maluję dla ludzi inteligentnych - mówi Kurierowi Tadeusz Brzozowski , „Kurier Polski“ 1987 nr 24, il. – zdjęcia z wystawy. Rysunek dedykowany jest wieloletniej kierowniczce Galerii Zapiecek, Mirosławie Arens. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do... więcej
Artist: Aleksandra Jachtoma
Title: KOMPOZYCJA, 1995
Year: 1995
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem p.d.: A. JACHTOMA 1995 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wojciech Fangor
Title: BEZ TYTUŁU, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,5 x 15 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. na odwr.: Fangor 57 Obraz wystawiany: – Tożsamość i przeobrażenia , Andzelm Gallery, Lublin, 1 IX – 1X 2006. Praca reprodukowana w katalogu: – Fangor. Tożsamość i przeobrażenia. Kolekcja Andzelm Gallery 3, [wyd.] Apostolicum, Ząbki 2006, s. 16 .
Artist: Jerzy Grabowski
Title: ZAPIS STRUKTURY CYFROWEJ, 1978
Year: 1978
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: J. Grabowski | Warszawa liczne napisy i obliczenia na całym polu kompozycji Na odwr. śr.g. nalepka XVII Międzynarodowego Konkursu Rysunku im. Joana Miró (XVII Premi Internacional de Dibuix Joan Miró). Był to międzynarodowy konkurs rysunku powołany z inicjatywy Joana Miró, rozgrywany corocznie w latach 1961 -1984, od 1975 organizowany przez Fundację Joana Miró w jej siedzibie w Barcelonie. W konkursach im. Joana Miró uczestniczyło wielu artystów polskich. Jerzy Grabowski był laureatem XIII edycji konkursu w 1974 r., w którym zdobył brązowy medal. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Tarasin
Title: SZEŚĆ WĄTKÓW, 1987
Year: 1987
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. (słabo widoczna) oł. l.d.: Jan Tarasin 86 sygn. oł. na odwr. p.d.: Jan Tarasin | Sześć wątków 87
Artist: Jan Tarasin
Title: PORUSZONY ZAPIS, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: ygn. l.d.: Jan Tarasin 1988 Na odwr. na płótnie p.g.: JAN TARASIN 1988 | PORUSZONY ZAPIS. poniżej białą kredą: 26 . Zbudowane z rozwibrowanych znaków obrazy Jana Tarasina stanowią zapis refleksji artysty nad podstawowymi prawami panującymi we wszechświecie. W 1986 r., w jednej z przeprowadzonych z nim rozmów, artysta tak określał główne wątki przewijające się w jego twórczości: Wydaje mi się to normalne, że staramy się ten świat uporządkować w naszej świadomości. Nie tylko nasza praca twórcza, ale każda nasza życiowa działalność polega na porządkowaniu czy dokopywaniu się do jakichś prawidłowości czy szukaniu klucza do tego wszystkiego, co nas otacza. Malując, staram się go znaleźć w sumie tych znaków, które tworzą przez swój bieg jakąś dramatyczną sytuację. Gdzieś się coś zbiera, gdzieś rozsypuje, gdzieś się układa w monotonny, nudny wątek – by potem nagle eksplodować. Ja w tym, co robię, w swoim malarstwie, staram się po prostu ujawnić swoją obecność w tym niekończącym się, dynamicznym systemie wzajemnych zależności. W 1999 r. dopowiadał jeszcze: W naturze najważniejsze dla mnie jest współistnienie determinacji i przypadku, porządku i chaosu. Natura wolna jest od sztucznych podziałów, nic nie jest samym tylko chaosem, ani też nic nie jest samym tylko porządkiem. (Danuta Kern, Rozmowa z Janem Tarasinem , „Poezja“ 1986, nr 3, s.... więcej
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: KOMPOZYCJA 39, 1976
Year: 1976
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr.g.: B. KIERZKOWSKI | 1976 | 39 [w kółku] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: FAKTURA NR 12/78
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: paper, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: Bronisław | KIERZKOWSKI | 1978 | 100 x 60 cm | „Faktura nr 12/78“
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. u dołu wybity nakład 0462/1000. HC Rzeźbie towarzyszy certyfikat z 1988 r. dla egzemplarza: N o C 0462/1000, sygnowany przez artystę. Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: KOMPOZYCJA, 1989
Year: 1989
Tools: gouache, sanguine
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sangwina pędzel, gwasz, pastel, papier żeberkowy jasnooliwkowy naklejony na płótno, 99 x 69 cm (w św. ramy) sygn. sangwiną p.g.: 16 FS 89 [data z monogramem wiązanym], niżej oł.: STAROWIEYSKI , obok po p.: P [w kółku] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zbigniew Makowski
Title: TERESA MÓWI, 1977
Year: 1977
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napis p.g.: 16.VII.1977 sygn. tuszem p.d.: Zbigniew Makowski fec. VII. 1977 Na odwr. napis tuszem: Teresa mówi: – kiedy jestem ubrana, odzywają się w | tobie tendencje ekspresjonisty... ja na to: – a tu jakis-taki obiektywizujący klasycyzm? Pochodzenie : Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Lebenstein
Title: NA SCHODACH, 1966
Year: 1966
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 36,5 x 24,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. dłg. p.d.: Lebenstein 66 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1990
Year: 1990
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: BEKsiński 90 , na odwr. oł. p.d.: 17 Kolekcjoner i znawca sztuki Beksińskiego, Piotr Dmochowski, tak charakteryzuje tę technikę na stronie Wirtualnego Muzeum Zdzisława Beksińskiego (http://beksinski.dmochowskigallery.net/guide.php ): ...to co między innymi interesowało Beksińskiego w tworzeniu, to [...] wariacje na jeden temat. A w tym mogła mu pomóc właśnie fotokopiarka. Tak więc, by nie musieć za każdym wariantem tego samego tematu tworzyć całości pracy od nowa, wprowadzając zazwyczaj fragmentaryczne tylko zmiany w układzie rąk, nóg lub głowy, Beksiński uciekał się do kserokopiarki. Rysował wówczas na papierze maszynowym postać, głowę, lub inny temat, po czym tak stworzoną pracę fotokopiował. Następnie na owej fotokopii pokrywał białą farbą jakąś jej część i na tak utworzonym białym tle rysował chińskim tuszem zmianę jaką chciał wprowadzić. Po czym, tak na pół sfotokopiowaną, a na pół ręcznie narysowaną pracę znów fotokopiował. I tak dalej. [...] Ponieważ odróżnienie tak powstałych dzieł od banalnych fotokopii było dla niewprawnego oka trudne, bo chiński tusz, którym rysował Beksiński jest prawie identyczny w wyglądzie z tonerem jaki znajduje się w fotokopiarce, toteż dość szybko zrezygnował z tej techniki i pozbył się fotokopiarki. Ale rozstanie się z tym medium wynikło również z tego, że znalazł wówczas lepsze narzędzie niż fotokopiarka, by tworzyć rozliczne... więcej
Artist: Igor Mitoraj
Title: CENTURION, 1985
Year: 1985
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MITORAJ na spodzie wybity nakład: H.C. 847/1500 Pomniejszona wersja rzeźby w brązie Centurion, 1985, 90 x 70 x 57 cm, reprodukowanej w albumie: Claudio Malberti, Igor Mitoraj. Sculptures 1976-1986 , Art-Objet, Paris 1986, il. 23.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.d.: BEKSIŃSKI | 1973 Obraz reprodukowany: – Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński. Antologia Twórczości cz. 3 – malarstwo okres fantastyczny , Rzeszów 2009, s. 62, il. czarno-biała. Prezentowany obraz należy do tzw. okresu fantastycznego, który przyniósł Beksińskiemu uznanie i popularność. W dziełach pochodzących z lat 70. artysta często posługuje się motywami o treściach, które można byłoby interpretować według klucza literacko-symbolicznego, odwołującego się do klimatów romantyzmu czy symbolizmu z przełomu wieków XIX i XX, jednak sam Beksiński starał się przekonywać w swoich wypowiedziach, w czasie przeprowadzanych z nim rozmów, że znaczenie jest dla niego bez znaczenia, a zawartych w tych obrazach motywów nie należy poddawać prostej, literackiej interpretacji. Tak też jest w przypadku przedstawionego u nas obrazu, w którym widzimy postać dziecka na zgliszczach, przytulającego białego ptaka w scenerii, gdzie przestrzeń na pierwszym planie – wypełniona zniszczeniem i pustką – sąsiaduje z łagodnym brzegiem morza pod pogodnym niebem. Zachował się list Zdzisława Beksińskiego z 2 lutego 1976 r. skierowany do pierwszego nabywcy obrazu. Artysta pisał: Szanowny Panie! Dziękuję bardzo za wiadomość o kupnie obrazu [...] Tyle moich obrazów rozchodzi się zupełnie bezimiennie jeżeli... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1982 Na odwrocie na płycie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę [?]. Obraz reprodukowany: – Beksiński. Photographies, Dessins, Sculptures, Peintures , Anna i Piotr Dmochowscy, Paryż 1988/89, il. czarno-biała 224, s. 181. W obrazie przedstawił artysta tłum postaci, tworzących sięgającą aż po horyzont powierzchnię morza czy wielkiego jeziora. Całość zanurzona jest w krwawej łunie, która wywołuje wrażenie sennej wizji na granicy koszmaru. Obraz powstał w latach 80. XX w., gdy artysta dążył do większej lapidarności. W przeciwieństwie do obrazów z lat 70., scalał kompozycję do najbardziej koniecznych elementów i unikał literackiej dosłowności motywów. W jednym ze swoich tekstów poświęconych malarstwu Beksińskiego, Wiesław Banach wskazywał, że zamiast podejmować próby interpretacji wizji namalowanych przez tego artystę, trzeba przypomnieć jego pragnienie, by obraz był odbierany na zasadzie poematu symfonicznego. Wszystkie elementy dzieła – forma, kolor, uzyskana przestrzeń, światło, architektonika kompozycji – mają strukturę analogiczną do odczuwanej przez niego muzyki. Nie mógł przecież namalować ulubionej VIII symfonii Mahlera, ale chciał w obrazach w podobny sposób nas poruszyć. Analiza racjonalna tego, co przedstawione, jest pozbawiona sensu, a liczy się... więcej
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2023
Year: 2023
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie flamastrem l.g.: L. Tarasewicz 2023 Acrylic on canvas | 50 x [przekreślone] | 130 x 190 Obrazowi towarzyszy certyfikat sygnowany przez artystę. Myślę, że sztuka zawsze odzwierciedla miejsce. I czas. To jest nieodłącznie związane z tworzeniem, chociaż sam artysta nie zawsze zdaje sobie z tego sprawę. Nie jest świadomy tego związku. [...] Nie ma na moich obrazach rzeczy, które nie miałyby odniesienia do rzeczywistości. Często osoby działające w opozycji do zastanych idei powracają do klasyki. Artyści, którzy tworzą – wydawałoby się – abstrakcyjne obrazy, wcale nie wywodzą ich z idei abstrakcji. Leon Tarasewicz w rozmowie z Elżbietą Dzikowską [w:] Artyści mówią. Wywiady z mistrzami malarstwa , wyd. Rosikon Press, s. 232 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Andrzej Gieraga
Title: SYMETRYCZNY, 2021
Year: 2021
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie l.g.: ANDRZEJ GIERAGA | SYMETRYCZNY | AKRYL, PŁYTA | 30 x 30 | 2021 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 2010
Year: 2010
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Gierowski | 2010 na odwr. pieczątka: WALDEMAR ANDZELM | COLLECTION [w ramce] TEKA NR 13/20 [oł.] Akwarela weszła w skład teki przygotowanej z okazji 20-lecia Andzelm Gallery z Lublina. Przygotowano dwadzieścia tek. Każda zawierała po cztery różne dzieła: Jana Berdyszaka, Stefana Gierowskiego, Kojiego Kamojego i Jerzego Kałuckiego.
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SPIRALA W GRZE 3 X 3, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: spirala w grze 3 x 3 , p.d.: winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Ryszard Winiarski
Title: DIAGONALNA GRA, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: diagonalna gra 4 x 4 , p.: winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Z CYKLU „RYBA“, 2000
Year: 2000
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: Z CYKLU „RYBA“ , p.d.: M Abakanowicz | 2000 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Z CYKLU „KATHARSIS“, 1985
Year: 1985
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: 72/80 p.: M Abakanowicz 85 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Henryk Cześnik
Title: ODWIEDZINY, 2005
Year: 2005
Tools: acrylic, pastel, crayon
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.: ODWIEDZINY , p.d.: H. Cześnik | 05 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Władysław Hasior
Title: KAPLICZKA DOMOWA Z BRUKSELI, 1989
Year: 1989
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: wymiary 45 x 30 x 7 , obok autorska etykieta: Kapliczka | Domowa | z Brukseli | 1989 | Hasior Wł. Każda religia daje tak potężny ładunek przeżyć i odczuć, że nie oprze się im żaden artysta – czytamy w Myślach o sztuce Władysława Hasiora (oprac. Z. Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 59). Władysław Hasior wielokrotnie fotografował kapliczki w czasie swoich podróży. „Kolekcjonował“ je w trakcie licznych wycieczek samochodowych po Polsce i za granicą. Być może napotkane prawdziwe kapliczki stawały się inspiracją dla tworzonych techniką asamblażu kompozycji. Na przełomie 1989 i 1990 r., Hasior był w Brukseli na otwarciu wspólnej wystawy z belgijskim artystą Camielem van Breedamem i – jak wspominała historyk sztuki Marzanna Raińska – wziął wówczas ze sobą „całą pracownię“ i przez cały czas tworzył nowe eksponaty.
Artist: Ignacy Czwartos
Title: KWIATY DLA ANDRZEJA WRÓBLEWSKIEGO, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: IGNACY CZWARTOS | 2014 | ROK | „KWIATY DLA ANDRZEJA W...“ | WRÓBLEWSKIEGO“ Na środkowej listwie blejtramu pieczątka kolekcji Grażyny i Wojtka Janików z nr inwentarzowym flamastrem: 123/Czwa 1. Obraz wystawiany: – Pracownia ul. Lea 44 , Kraków (wystawa zbiorowa), Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia“ w Radomiu, Radom 27 II – 26 IV 2015; – Ignacy Czwartos. Malarz polski , Muzeum Współczesne Wrocławia, Wrocław 22 II – 29 IV 2019; – Ignacy Czwartos. Malarz klęczał jak malowa ł, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 23 II – 28 V 2023. Obraz reprodukowany: – Pracownia ul. Lea 44, Kraków (wystawa zbiorowa), Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia“ w Radomu, Radom 2015; – „Arteon. Magazyn o sztuce“ nr 3/2019, s. 40; – Ignacy Czwartos. Malarz klęczał jak malował , Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2023, il. s. 45 i 171. W twórczości Ignacego Czwartosa, ważny nurt stanowi portret, indywidualny i zbiorowy, najczęściej w ujęciu frontalnym. Artysta tworzy rodzaj malarskich epitafiów, które poświęca cenionym... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: CHŁODNY PŁOMIEŃ, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno z doklejonymi na krawędziach paskami płótna lnianego sygn. p.d.: 8 | E DWURNIK [sygn. częściowo obcięta] Na odwr. p.: 1985 | E. DWURNIK | CHŁODNY | PŁOMIEŃ | NR: IX. 323. | 1090 , na poprzecznej listwie krosna stempel: 146 [przekreślone] / 114 x 120 [oł.] >>CHŁODNY PŁOMIEŃ<< | 1985. Format obrazu został zmieniony przez Dwurnika (lub na jego zlecenie) poprzez doklejenie pasów płótna do wcześniej wyciętego obrazu. O tym, że było to działanie artysty świadczą poprawki na rewersie obrazu (zmiana wymiaru zapisana ręką artysty). Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu IX, kat. 323 [technika określona jako: olej, płótno, deska, wym.: 120 x 110 cm]. W cyklu obrazów Podróże autostopem, Edward Dwurnik podejmował malarskie próby komentowania tego, czym żyła Polska od końca lat 60. poprzez kolejne dziesięciolecia XX w. Dążąc do przedstawiania zdarzeń, sytuacji czy klimatu towarzyszącego różnym zdarzeniom, starał się oddać nie tylko „publicystyczną“ treść określonych sytuacji, ale przede wszystkim wydobyć malarską ekspresję wybranego motywu. Prezentowany obraz powstał w burzliwych latach 80. XX w., które były czasem robotniczych strajków, powstania „Solidarności“... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: KAZIMIERZ DOLNY, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: KAZIMIERZ DOLNY , p.d.: 2017 | E. DWURNIK , na odwr. na płótnie l.g.: 2017 | E. DWURNIK | "KAZIMIERZ | DOLNY" | NR: IX [w ramce] - 2400- | -7233 Obraz "wystapił" w filmie Edward Dwurnik. Portret artysty. Kolekcja sztuki PKO Banku Polskiego , reż. Marcin Janos Krawczyk. https://www.youtube.com/watch?v=_3Uo2JlvQVA ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Edward Dwurnik
Title: ŁYSE, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ŁYSE | E. DWURNIK | 90. Na odwr. na pł. p.g.: 1990 | E. DWURNIK | ŁYSE [w ramce] | NR: IX.455.1446. na l. listwie blejtramu nieczytelny napis dłg. i data: 28. X. Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu IX, kat. 455.
Artist: Sylwester Ambroziak
Title: SIEDZĄCA
Tools: acrylic
Description: IInformacje o dziele: ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Sylwester Ambroziak
Title: PIESEK, 2004
Year: 2004
Tools: acrylic
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 23 cm sygn. pod spodem: 3/9 | A. 04 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1991
Year: 1991
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 41 x 31,5 cm (w świetle passe-partout) liczne napisy, monogramy i liczby na całym polu kompozycji, w tym p.d.: WARSZAWA | październik 1991 sygn. dłg. pod kadrem rysunku: l.d.: E Markowski ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 80. XX W.
Tools: oil, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: zbiory rodziny artysty.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: AKTY, OK. 1989
Tools: oil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis ręką autora l.g.: Il nudo da ritare 138 x 114 ., napis oł. (ręką autora?) nieczytelny p.d. Na rewersie p.g. i na awersie g. notatki dłg. i flam. dotyczące przeważnie rynku sztuki lat 80. XX w., na rewersie d. napis czerwonym flam.: MARIUSZ ROSIAK | POZNAŃ. Pochodzenie: zbiory rodziny artysty.
Artist: Aleksandra Waliszewska
Title: BEZ TYTUŁU (AUTOPORTRET), LATA 90. XX W.
Tools: oil, gouache
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: 28,8 x 20,3 cm (w św. passe-partout) Pracy towarzyszy certyfikat wystawiony przez matkę artystki, Joannę Waliszewską. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Monika Szwed
Title: BEZ TYTUŁU, 2018
Year: 2018
Tools: oil, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g. oł.: Monika Szwed | 2018 grudzień | pastel olejny (100/70 cm)
Artist: Józef Czapski
Title: DZIEWCZYNA Z FILIŻANKĄ
Tools: crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. oprawy nalepka kolekcji, z której pochodzi rysunek. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Czapski
Title: WIEJSKA DROGA (SZKIC DO OBRAZU)
Tools: watercolor, felt-tip pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: w polu kompozycji notatki kolorystyczne l.g.: zieleń żółta ostra , p.: szaro zielono | ... [nieczyt.], w p.d. rogu: 2 na odwr. przy dolnej krawędzi napis: Nr 184 81 N [w kółku] str. 10 Na odwr. oprawy nalepka kolekcji, z której pochodzi praca. Praca wystawiana i reprodukowana w katalogu: – Józef Czapski. Widzenie życia , red. Wojciech Zmorzyński, Muzeum Narodowe, Gdańsk III-VI 2000, kat. 83, il. 59, s. 92. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maria Anto
Title: DOM (OGRÓD JESIENIĄ), 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Maria Anto [w odbiciu lustrzanym] Na odwr. na g. listwie krosna czarną farbą: MARIA ANTO 1974 (ANIOŁY) „KONCERT“ [artystka prawdopodobnie wykorzystała krosno swojego wcześniejszego obrazu], dalej oznaczenia liczbowe i literowe, na l. listwie krosna adres: W-WA , [...], na płótnie i śr. listwie krosna pieczątka prywatnej kolekcji Janusza Jędrkowiaka. Obraz reprodukowany: – Maria Anto Vive le plein-air, red. Elżbieta Olszewska, Warszawa 2004, il. barwna (pt. Dom [Ogród jesienią]). Na obrazie przedstawiona jest kameralna scena z domu artystki, której postać dostrzegamy w wiszącym na ścianie lustrze. Malarce towarzyszy najbliższa rodzina (m.in. córka Zuzanna) ukazana na tle jesiennego ogrodu. Krytyk sztuki Andrzej Osęka, w 1998 roku, zwracał uwagę na autobiograficzny charakter malarstwa Marii Anto: Można tu znaleźć ją, samą artystkę, osoby z jej otoczenia – młode, stare, żyjące, nieżyjące. Jest brama jej domu; jej obrazy, czasem widziane od strony płótna; krajobrazy, w których przebywała i które malowała – jak zmieniały się z upływem lat. [...] Maria Anto wraca wciąż do chwil, wydarzeń i postaci z własnego życia – czyni to jednak nie wprost, nie poprzez znane motywy ikonograficzne dzieciństwa, dojrzewania, sentymentów domu rodzinnego.... więcej
Artist: Jacek Sienicki
Title: DACHY W ZIMIE, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wybrana w farbie p.g.: J SIENICKI | 98 Na odwr. pieczątka prywatnej kolekcji BAX, powtórzona na l. listwie krosna, obok nalepka Galerii Milano w Warszawie. Obraz wystawiany i reprodukowany: – Jacek Sienicki. Obrazy i prace na papierze (kat.wystawy), Galeria aTAK, Warszawa 12 XII 2008 – 24 I 2009, s. nlb. il. 50.
Artist: Jacek Sienicki
Title: SKRZYPCE, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wydrapana p.g.: J SIENICKI | 98. Na odwr. p.d. dedykacja: Panu Andrzejowi Szymańskiemu | Prezent gwiazdkowy 2016 r. | W. Sienicka Obraz wystawiany: – Poznańska Galeria Nowa, Pałac Górków w Poznaniu, Poznań XII 2001; – Płocka Galeria Sztuki, Płock I 2002; – Galeria MBWA w Lesznie III 2002. Obraz reprodukowany: – Jacek Sienicki. Malarstwo , Poznańska Galeria Nowa, Poznań 2001, s. nlb. il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Urszula Wilk
Title: TOPOGRAFIA Z BŁĘKITNĄ LINIĄ, 2023
Year: 2023
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: URSZULA Wilk | 2023, powyżej znak strzałki w górę
Artist: Eugeniusz Minciel
Title: BEZ TYTUŁU, 2010-2023
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MINCIEL 2010-23 Na odwr. na płótnie: l.g.: MINCIEL | 2010-2023 | AKRYL | CEMENT | WERNIKS , p.d.: MINCIEL [pionowo].
Artist: Norman Leto
Title: MAKI, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: NORMAN | 2009 | MAKI l.d. i p.śr.: znak strzałki w górę
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ANNA SZPRYNGER | 2013 | I ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Paweł Kałużyński
Title: Z CYKLU „VERTIGO“( DYPTYK), 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30 x 30 cm (każda część) – cz. lewa sygn. na odwr.: Paweł Kałużyński | Z cyklu „Vertigo“ A | 2017 , na d. krośnie znak strzałki w lewo – cz. prawa sygn. na odwr.: Paweł Kałużyński | Z cyklu „Vertigo“ B | 2017 Obrazy wystawiane: – Paweł Kałużyński – Vertigo, Galeria Milano, Warszawa 18 IX 2017 – 3 X 2017.
Artist: Olga Wolniak
Title: PAS SŁUCKI, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: OW 2003 Na odwr. l.g.: PAS SŁUCKI 100 x 150 | OLGA WOLNIAK | OL/PŁ 2003. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: W CYRKU, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Eugeniusz Geppert 1960 Na odwr. na g. listwie płótna: 86.
Artist: Aleksander Rafałowski
Title: MARTWA NATURA, 1946
Year: 1946
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. RAFAŁOWSKI | 1946 Na odwr.: AL. RAFAŁOWSKI 1946 r. | ... | MARTWA NATURA. Obraz jest oprawiony. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Ryszard Zając
Title: MARTWA NATURA, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: RY | ZA | 74 Na odwr. na płótnie p.g.: RYSZARD ZAJĄC | MARTWA NATURA (60 X 92) | 14 WA/II 1974. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Michalik
Title: SPOKÓJ I ROZWAGA, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MICHALIK ‘92 Na odwr. na płótnie l.g. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z numerem, na l. listwie: OL-20’92 , na dolnej listwie dłg.: „SPOKÓJ I ROZWAGA“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Olbiński
Title: BŁOGOSŁAWIONA NORMALNOŚĆ, 2012
Year: 2012
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Rafał Olbiński. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 1 VII – 31 X 2021, s. 113, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Olbiński
Title: KWIECIEŃ W PARYŻU, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski Na odwr. na ramie dwie nalepki wystawowe z Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie i Muzeum Narodowego w Kielcach. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Rafał Olbiński. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 1 VII – 31 X 2021, s. 149, il. barwna; – Rafał Olbiński. Wystawa Monograficzna , Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Szczecin 17 XII 2021 – 27 II 2022; – Rafał Olbiński. Warszawa – Martynika , kat. pod red. Aleksandry Niesyto, Muzeum Historii Katowic, Katowice 13 V – 12 XI 2023, il. barwna, s. nlb.
Artist: Tomasz Kostecki
Title: KOBIETA I CZERWONE BUGATTI, 2024
Year: 2024
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KOSTECKI 2024 Na odwr. na płótnie l.d.: Tomasz Kostecki 2024 | olej na płótnie.
Artist: Tomasz Kawiak
Title: ONA W DŻINSOWEJ KURTCE Z MOTYLEM, LATA 90. XX W
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, złocenie (motyl na plecach kurtki), podstawa: sztuczny kamień wys. 31,5 cm, z podst. 44 cm sygn. z tyłu po p.: TOMEK | 7 / 8 przy postawie po p. znak odlewni: FONDERIA | DE CARLI | TORINO ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Antoni Kowalski
Title: MODLITWA IV, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ANTONI KOWALSKI 89 [w kółku] sygn. na odwr. na płótnie p.d.: ANTONI KOWALSKI | „MODLITWA IV“ | OLEJ, 1989 | 130 x 97 cm l.d. oraz l.g. pieczątki wywozowe, na g. listwie krosna: Modlitwa IV Fine 05.89 oraz po p.: 1 [w kółku] Pochodzenie: – Zakupiony w latach 90. XX wieku w Galerii Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany i opisany: – Antoni Kowalski Malarstwo , Galeria Artemis, Kraków, s. 64, il. barwna; – www.antonikowalski.art.pl * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Wysocki
Title: BEZ TYTUŁU (W TAŃCU), 2018
Year: 2018
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu śr.: StanWys. | 2/8 | 2018
Artist: Jacek Yerka
Title: PIKNIK NA KUCHENNYCH SCHODACH, 2024
Year: 2024
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 24 Na odwr. na dolnej listwie krosna sygn. flamastrem: JACEK | YERKA , obok: »PIKNIK NA KUCHENNYCH SCHODACH« | AKRYL 2024. Na początku były schody. Kuchenne schody. Przeraźliwie zimne zimą i pełne niespotykanych woni latem. Dla pięciolatka zbyt strome i o zbyt wysokich stopniach. W kilku niemiłych koszmarach sennych oblane niebieską poświatą i wciągające w studnię klatki schodowej. Po latach przestałem obawiać się tychże, ale śniąc, nie potrafiłem nimi donikąd dojść. Biegi schodów plątały się, z podestów można było tylko iść w dół, innej nocy tylko w górę. W końcu musiałem się z tym zmierzyć w obrazie. W tym samym czasie, dwa pomieszczenia dalej wybierałem się dość regularnie w daleką wyprawę; zabierałem zapasy ciastek, ulubione zabawki, plażowe dodatki, coś do obrony i walcząc z falami i potworami morskimi docierałem po godzinie do tapczanu. W nocy skrzypiały drzwi na kuchenne schody i znowu byłem wciągany w niebieskawą mgłę... Po latach koszmary szczęśliwie się zatarły, a pikniki, wyimaginowane i rzeczywiste, wspominam jako najlepsze chwile mojego dzieciństwa. W obrazie czas i przestrzeń są absolutnie nieliniowe – obok radia Szarotka, przenośnej lampowej heterodyny, z której, jako dziecko, byłem bardzo dumny, współczesna... więcej
Artist: Marzena Taūer-Konecka
Title: SIOSTRY I CZERWONY KOT, 2023
Year: 2023
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. TAÜER | 2023 Na odwr. l.d.: MARZENA TAÜER KONECKA | olej płótno 2023 | „SIOSTRY I CZERWONY KOT“ .
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: RYBY I PRZEDMIOTY, 1927
Year: 1927
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: sygn. p.g.: 1927. , obok ślad sygnatury startej przez artystę Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960 . Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 98, kat. IV. 314. Praca wystawiana i reprodukowana: – Marek Włodarski – Henryk Streng (1898-1960). Między centrum a peryferiami / Between the centre and the periphery / Miž centrom ta periferiâmi [tekst równol. pol, ang., ukr.], red. Magdalena Piłakowska, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 7 III – 14 IV 2013; wystawa przeniesiona: Lwowska Narodowa Galeria Sztuki, Lwów 31 V – 30 VI 2013, s. 144, il. 19. – Aukcja sztuki nowoczesnej , Dom Aukcyjny Libra, Warszawa 17 III 2017, kat. 6, il., https://artlibra.pl/oferta/ryby-i-przedmioty/?type=3737. – Marek Włodarski / Henryk Streng. Widoki surrealizmu , Libra Dom Aukcyjny | Galeria, Warszawa 18 I – 12 II 2021, s. 17-18, il. – Henryk Streng / Marek Włodarski. Małe formy: prace na papierze ,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: WINOGRONA I PRZEDMIOTY, 1929
Year: 1929
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: sygn. p.d.: III 1929 ., niżej po l. ślad zatartej sygnatury, na p. marginesie napisy atram. oł. g.: 28.34. , d.: 3 razy | 1 02 x 84. cm Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960 . Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII , s. 102, kat. IV. 393 . Praca wystawiana i reprodukowana: – Marek Włodarski, Ośrodek Kultury Plastycznej ZSP, Muzeum Adama Mickiewicza, Warszawa VI 1966, kat. 8. – 108 Katalog aukcyjny, Desa Unicum Dom Aukcyjny, Warszawa 22 II 2001 (kat.) – 122 Aukcja malarstwa i rzemiosła artystycznego , Desa Unicum Dom Aukcyjny, Warszawa 19 XII 2002 (kat.). – Marek Włodarski – Henryk Streng (1898-1960). Między centrum a peryferiami / Between the centre and the periphery / Miž centrom ta periferiâmi [tekst równol. pol, ang., ukr.], red. Magdalena Piłakowska, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 7 III – 14 IV 2013; wystawa przeniesiona: Lwowska Narodowa Galeria Sztuki, Lwów... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: TRZY POSTACIE, OK. 1929
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: Praca wystawiana i reprodukowana: – Marek Włodarski/Henryk Streng. Widoki surrealizmu , Libra Dom Aukcyjny | Galeria, Warszawa 18 I – 12 II 2021, s. 26, il. – Henryk Streng/Marek Włodarski. Małe formy: prace na papierze , Dom Aukcyjny Libra, Warszawa 24 III 2021, s. 23, kat. 10, il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: MARTWA NATURA Z WAGĄ I DZBANKIEM NA STOLE, 1925
Year: 1925
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout według katalogu oeuvre 44 x 26,5 cm datowany oł. p.d.: Paris 1925 Praca opisana i reprodukowana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 95, kat. IV. 247; inny wariant kompozycji repr. tamże il. 7.
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: PARA Z BUKIETEM Z PIÓR, 1931
Year: 1931
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: sygn. p.d.: 1931 , obok ślad zatartej sygnatury na odwr. oprawy napis oł. (z wystawy w MNW 1981): IV. 606 | 1551 [w kółku] Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 112, kat. IV. 606. Praca wystawiana i reprodukowana: – Stern – Rosenstein – Streng/Włodarski. Między świadomym a podświadomym. Reminiscencje Zagłady w twórczości tych, którzy przetrwali, Libra Dom Aukcyjny & Galeria, Warszawa 31 I – 28 II 2020 (kat.); wystawa przeniesiona: St. Moritz (Szwajcaria), lato 2020. – Marek Włodarski/Henryk Streng. Widoki surrealizmu , Libra Dom Aukcyjny & Galeria, Warszawa 18 I – 12 II 2021, s. 35-36, il. – Henryk Streng/Marek Włodarski. Małe formy: prace na papierze , Dom Aukcyjny Libra, Warszawa 24 III 2021, s. 28-29, kat. 13 [Para z bukietem piór], il. ♣ do... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: MARTWA NATURA Z WAGĄ I DZBANKIEM NA STOLE, 1925
Year: 1925
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout według katalogu oeuvre 44 x 26,5 cm datowany oł. p.d.: Paris 1925 Praca opisana i reprodukowana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 95, kat. IV. 247; inny wariant kompozycji repr. tamże il. 7.
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: ŁAPANKA, 1945
Year: 1945
Tools: crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 120, kat. IV. 818. Praca wystawiana i reprodukowana: – Stern – Rosenstein – Streng/Włodarski. Między świadomym a podświadomym. Reminiscencje Zagłady w twórczości tych, którzy przetrwali , Libra Dom Aukcyjny & Galeria, Warszawa 31 I – 28 II 2020 (kat.); wystawa przeniesiona: St. Moritz (Szwajcaria), lato 2020. – Henryk Streng/Marek Włodarski. Małe formy: prace na papierze , Dom Aukcyjny Libra, Warszawa 24 III 2021, s. 18, kat. 19, il.
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: SZKIC DO OBRAZU „DEMONSTRACJA OBRAZÓW“, 1948
Year: 1948
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: na odwr. oprawy p.g. nalepka z numerem flamastrem: 62 , obok napis oł. (z wystawy w MNW 1981): III. 239 Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe , Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 81, kat. III. 239. Praca wystawiana i reprodukowana: – Dom Aukcyjny OKNA SZTUKI, Warszawa 5 VI 2008 (kat.) – Stern – Rosenstein – Streng/Włodarski. Między świadomym a podświadomym. Reminiscencje Zagłady w twórczości tych, którzy przetrwali , Libra Dom Aukcyjny & Galeria, Warszawa 31 I – 28 II 2020 (kat.); wystawa przeniesiona: St. Moritz (Szwajcaria), lato 2020. – Marek Włodarski /Henryk Streng. Widoki surrealizmu , Libra Dom Aukcyjny | Galeria, Warszawa 18 I – 12 II 2021, s. 63-64, il., tamże repr. obrazu Demonstracja obrazów, 1948, do którego szkicem jest oferowana akwarela. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: KOMPOZYCJA KONSTRUKCYJNA, OK. 1948
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 82, kat. III. 252. Praca wystawiana i reprodukowana: – Stern – Rosenstein – Streng/Włodarski. Między świadomym a podświadomym. Reminiscencje Zagłady w twórczości tych, którzy przetrwali , Libra Dom Aukcyjny & Galeria, Warszawa 31 I – 28 II 2020 (kat.); wystawa przeniesiona: St. Moritz (Szwajcaria), lato 2020. – Henryk Streng/Marek Włodarski. Małe formy: prace na papierze, Dom Aukcyjny Libra, Warszawa 24 III 2021, s. 44-45, kat. 24, il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: TRZY POSTACIE, OK. 1929
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: Praca wystawiana i reprodukowana: – Marek Włodarski/Henryk Streng. Widoki surrealizmu , Libra Dom Aukcyjny | Galeria, Warszawa 18 I – 12 II 2021, s. 26, il. – Henryk Streng/Marek Włodarski. Małe formy: prace na papierze , Dom Aukcyjny Libra, Warszawa 24 III 2021, s. 23, kat. 10, il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: GLORYFIKACJA TRASY W-Z, OK. 1949
Tools: gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: gwasz, ołówek, papier, 42,4 x 30,5 cm na odwr. oprawy napis oł. (z wystawy w MNW 1981): III. 300 Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 83, kat. III. 300. Praca wystawiana i reprodukowana: – Marek Włodarski. W stulecie urodzin , Willa Struvego, Warszawa IV-V 2003. – Aukcja malarstwa i rzemiosła artystycznego , Willa Struvego, Warszawa 26 II 2004. Praca reprodukowana: – Henryk Streng/Marek Włodarski. Małe formy: prace na papierze , Dom Aukcyjny Libra, Warszawa 24 III 2021, il. na IV s. okł. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: POKŁON TRZECH KRÓLI, 1950-1951
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 66, kat. I. 65.
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: CHŁOPIEC W OGRODZIE, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: sygn. p.g.: WŁODARSKI | 955 Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 70, kat. II. 37. Praca wystawiana i reprodukowana: – XXVIII Biennale di Venezia , Venezia VI-VIII 1956, kat. 53 [z błędną datą: 1954]. – Henryk Streng/Marek Włodarski. Małe formy: prace na papierze , Dom Aukcyjny Libra, Warszawa 24 III 2021, s. 46, kat. 25, il.
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: NA TROPIE II, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i dowiedz się więcej o całej kolekcji: na odwr. na g. żerdzi krosna napis dłg.: „NA TROPIE II“ | OLEJ – 1958 r., obok kredką: K 6 [w owalu] pierwotnie w p.g. rogu przytwierdzona była nalepka CBWA z wystawy (zachowane fragmenty): Peinture Polonaise | Amsterdam Rok 1959 | Nr kat. 67 (por. niżej) Praca opisana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 – I 1982 (kat.), s. 67, kat. I. 94. Praca wystawiana i reprodukowana: – Polsk Malerei, Fredriksborg Raadhus , Kopenhaga 14 XI – 3 XII 1959, kat. 66. – Poolse schilderkunst van nu , Stedelijk Museum, Amsterdam 2 X – 2 XII 1959, kat.nlb. (por. nalepkę wyżej). – 124 Aukcja malarstwa i rzemiosła artystycznego , Desa Unicum, Warszawa 20 III 2003 (kat.). – Marek Włodarski – Henryk Streng (1898-1960). Między centrum a peryferiami / Between the centre and the periphery / Miž... więcej
Verified Artist: Yes