Artist: Józef Czapski
Title: AUTOPORTRET, 1973
Year: 1973
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cz. na odwr. oprawy l.g. napis: Józef CZAPSKI | ... | autoportrait | avec ... | en 1973 śr. nalepka francuskiej firmy ramiarskiej. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Piotr Potworowski
Title: PEJZAŻ Z ŁAGOWA, OK. 1958
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: P. Potworowski | Pejzaż z Łagowa Obraz powstał najprawdopodobniej ok. 1958. W tym roku Piotr Potworowski powrócił do Polski po osiemnastu latach przeżytych poza krajem. Lato spędził z przyjaciółmi i kolegami – kapistami (m.in. z Janem Cybisem) w Łagowie. Zachwycił się polskim pejzażem. Powstał wówczas Krajobraz z Łagowa (obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Poznaniu). Prezentowany tu Pejzaż z Łagowa to wrażliwe studium pejzażu, utrzymane w charakterystycznej zielonej tonacji. W swojej twórczości, Potworowski starał się ograniczać gamę kolorystyczną, wydobywając bogactwo tonów przy zawężonej skali barw. Tworzone przez Potworowskiego obrazy, oparte są na wąskiej, dyskretnej palecie, cienko położonych warstwach koloru i świadczą o niezwykłej malarskiej wrażliwości artysty. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Artur Nacht-Samborski
Title: MARTWA NATURA Z BUTELKĄ, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SAMBORSKI na odwr. na płótnie l.g. nalepka XXIX Biennale w Wenecji 1958 z danymi obrazu, w rogu nr tuszem: 28 , na g. listwie krosna trzy nalepki: XXIX Biennale w Wenecji 1958 z danymi obrazu (częściowo zniszczona), włoska nalepka celna, nalepka XXIX Biennale w Wenecji z numerem 515. Pochodzenie: – Kolekcja pisarza Jerzego Andrzejewskiego (1909-1983). – Spadkobiercy Jerzego Andrzejewskiego. Obraz wystawiany: – XXIX Biennale Internazionale d’Arte, Wenecja, 1958. Obraz reprodukowany i wzmiankowany: – XXIX Biennale Internazionale d’Arte, Wenecja 1958, katalog s. 310, poz. kat. 28; – Zdzisław Kępiński, Artur Nacht-Samborski , książka z cyklu: Publikacje „Przeglądu Artystycznego“ (red. Mieczysław Porębski), Państwowy Instytut Sztuki, Warszawa 1958, il. 8 (czarno-biała) s. 29, wymieniony w spisie ilustracji s. 19. Malarstwo Artura Nachta-Samborskiego jest przykładem twórczości, która wymyka się jednoznacznej definicji – nie sposób zaszeregować obrazów artysty do konkretnego kierunku sztuki. Związany był z ugrupowaniem kapistów, do którego należeli m.in Jan Cybis, Zygmunt Waliszewski, Piotr Potworowski, Józef... więcej
Artist: Jacek Sienicki
Title: CZASZKA, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wybrana w farbie p.g.: XI 85. JS. sygn. na odwrocie na płótnie: Jacek | Sienicki | ol.pł | „CZASZKA“ | XI 85 , obok pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę na odwr. na g. listwie krosna częściowo zniszczona nalepka Biura Wystaw Artystycznych „Zachęta“ w Warszawie, obok nalepka z numerem 1032 . Na l. listwie krosna nalepka Spółdzielni Rzemieślniczej w Grodzisku Mazowieckim. Obraz opisany i reprodukowany: – Jacek Sienicki, Galeria Browarna, 1994, oprac. graf. Andrzej Biernacki, il. barwna s. 121, spis reprodukcji il. 82 s. 141. W tekście o malarstwie Sienickiego, Stanisław Rodziński tak pisał o obrazach z motywem końskiej szczęki: Sam temat narzuca paralelę z odwiecznym “vanitas”, jest w tym więc swoisty hołd złożony tradycji. ale realizacja będzie już ponownie nieustanną walką, malarskim wyczyszczaniem. Kiedy patrzymy na obrazy tego cyklu, łatwo spostrzec, że są one, jak zresztą większość prac tego artysty, malowane gęsto, pastą, szpachlą, grubym pędzlem. Przy takiej metodzie pracy, owego nawarstwiania się, przemian formy i koloru, samej malarskiej roboty nie widać. Kolejne bowiem płaszczyzny kryją pod sobą nieodwracalnie poprzednie. Inne zdzierane szpachlą, znikają bezpowrotnie z obrazu. (...) Zawężając tematy, wybierając szczególnie... więcej
Artist: Jacek Sienicki
Title: Z CYKLU „GŁOWY W OKNACH“, 1989
Year: 1989
Tools: oil, gouache, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J Sienicki 89
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 76/63, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ZIEMSKI | 63 sygn. na odwr. l.g.: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 76/63 | 150 X 100 | 1963 na g. listwie krosna l.: 6 [w kółku], obok fragment nalepki, p.: 150 x | 100 | 76 Pochodzenie: – Własność Andrzeja Wojciecha Ożarka (1954-2024) – artysty grafika i muzyka. Wg przekazu rodzinnego, obraz był nagrodą w konkursie na plakat, organizowanym przez „Zachętę“. – Spadkobiercy A.W. Ożarka. Obraz reprodukowany: – Joanna Kania (oprac.), Jola Gola, Maryla Sitkowska (współpraca), Rajmund Ziemski. Malarstwo , ASP w Warszawie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2010, nr kat. 239, il. czarno-biała (na dołączonej płycie CD – jako nieodnaleziony, znany z reprodukcji). Obrazy Rajmunda Ziemskiego określali krytycy jako „pejzaże wewnętrzne“. Malarz był uczniem Artura Nachta-Samborskiego i wychował się w polskiej szkole koloryzmu, a jego wczesne krajobrazy odnosiły się jeszcze do zaobserwowanego, zmysłowo postrzeganego obrazu natury. W późniejszych latach, Ziemski skierował swoją malarską ewolucję w stronę abstrakcyjnego ujęcia pejzażu, zachowując jednak porządek relacji przestrzennych i zmysłowe przeżywanie zróżnicowanych materii, istniejących... więcej
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ DCCLVIII, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: s gierowski | Ob DCCLVIII Materia, światło, ruch, przestrzeń, ich cechy, wzajemne związki i współzależności – to problemy, którymi zajmuje się Gierowski prawie od początku – pisał Mariusz Hermansdorfer w katalogu wystawy Emocja i ład we wrocławskim Muzeum Narodowym. Opisując, jakie przemiany zachodziły w twórczości artysty, Hermansdorfer stwierdza, że początkowo dominowały w niej problemy materii, zaś w następnych latach głównym elementem obrazów stało się światło, w konsekwencji czego pojawił się kolejny problem malarski – przestrzeń. Spontaniczne kształtowanie kompozycji spowodowało następnie głębszą refleksję na temat budowy płótna i jego konstrukcji. Artysta wprowadził wówczas linie proste i paraboliczne. Na kolejnym etapie twórczych zmagań, Stefan Gierowski porządkował kompozycję płótna wyłącznie gradacjami barwnymi. Przeciwstawił sobie duże płaszczyzny o odmiennych tonacjach, zbliżając się do rozwiązań z kręgu sztuki geometrycznej. Hermansdorfer podkreślał: Sugerują to stosunkowo wyraźne podziały kolorystyczne, sugeruje rodzaj kompozycji opartej na otoczeniu neutralnego tła zróżnicowaną kolorystycznie bordiurą, sugerują także efekty powidokowe. Zaznacza jednak, że analizując dzieła Gierowskiego, przede wszystkim trzeba szukać w nich tego, co niedopowiedziane, uczuciowe, a dopiero potem znajdować... więcej
Artist: Bogusław Szwacz
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: datowany p.d.: 1975
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY, 1965
Year: 1965
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany tuszem p.d.: Jan Tarasin 65 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Alfred Lenica
Title: STAN NAPIĘCIA, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica sygn. na odwr. na płótnie: A. Lenica | Warszawa | 55 x 46 | Stan napięcia | 1976 Powstały w 1976 roku Stan napięcia reprezentuje najbardziej ceniony, późny okres w twórczości Alfreda Lenicy. Wypracowanie indywidualnej i na pierwszy rzut oka rozpoznawalnej formuły malarskiej zajęło artyście – muzykowi z wykształcenia – blisko trzydzieści lat. Była to droga formalnych poszukiwań i technologicznych eksperymentów: od silnej inspiracji dziełami Picassa i surrealizmem w duchu Giorgio de Chirico, przez stworzenie pierwszego w polskiej sztuce obrazu taszystowskiego, po figurację zgodną z socrealistyczną doktryną i powrót do abstrakcji. Skrystalizowaną na początku lat 60. dojrzałą wizję malarstwa, najchętniej nazywaną przez Lenicę abstrakcyjnym surrealizmem, charakteryzowała – oprócz braku figuracji i metaforyczno-surrealnej idei – autorska technika, swoisty biologizm form, związki z muzyką i integralność tytułu z obrazem. Szczegółowo opisywała ją Bożena Kowalska: Płótno pokrywał kilku kolejnymi warstwami farby różnego koloru: od najjaśniejszej walorowo do najciemniejszej. Ostatnia, górna warstwa była zazwyczaj czarna lub ciemnobrązowa. Artysta przygotowywał też swoiste „narzędzia“ wycinane z tektury lub grubego papieru, którymi w sposób precyzyjnie... więcej
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: PIOTR I PAWEŁ, 2009
Year: 2009
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PIOTR, 2009 pełne wymiary rzeźby: 177 x 79 x 31 cm sygn. na poziomej belce podstawy: PIOTR M. ABAKANOWICZ 2009 MA [monogram wiązany] PAWEŁ, 2009 pełne wymiary rzeźby: 177 x 80 x 33 cm sygn. na poziomej belce podstawy: PAWEŁ ABAKANOWICZ 2009 MA [monogram wiązany] Pochodzenie: – Do 2018 własność rodziny artystki. – Od 2018 kolekcja prywatna. Rzeźby wystawiane, opisane i reprodukowane: – Galeria Scheffel, Bad Homburg von der Höhe, 5 IX – 4 X 2009, il. s. 46, 48-49 (Paweł); s. 47, 50-51 (Piotr); – 20 Jähre sächsische Akademie der Künste, Dresden, 18 VI – 19 IX 2016, il. s. 5 (Piotr); – Ślady istnienia, W hołdzie dla Magdaleny Abakanowicz , Muzeum Współczesne, Wrocław, 22 VI – 25 VIII 2017, poz. nlb, s. 150, il. s. 78, 80-81 (Paweł), il. s. 79-80 (Piotr); – Warszawskie Targi Sztuki, Warszawa 5 – 7 X 2018; – Magdalena Abakanowicz. Catalogue Raisonné , s. 535, kat. 1447 i 1448. Twórczość i aktywność Magdaleny Abakanowicz w życiu artystycznym sytuują ją w czołowej grupie artystów polskich rangi światowej, takich jak Tadeusz Kantor, Roman Opałka, Wojciech Fangor, Alina Szapocznikow,... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: RELIEF, 1957
Year: 1957
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: ZDZISŁAW | BEKSIŃSKI | 1957 niżej: WŁASNOŚĆ | MARKA PIASECKIEGO | [adres właściciela w Krakowie] Obraz reprodukowany: – Strona internetowa Archiwum promocji sztuki Zdzisława Beksińskiego (https://www.beksinskiarchiwum.net/archiwum1,prace_artystyczne_beksinskiego_skany,reliefy_i_rzezby.html). Zdzisław Beksiński, kojarzony przede wszystkim z malarstwem figuratywnym, ukazującym nierealne wizje z pogranicza jawy i snu, zaczynał od sztuki abstrakcyjnej, która przyniosła mu uznanie krytyków sztuki. Beksiński eksperymentował z awangardowymi kompozycjami w fotografii, a w drugiej połowie lat 50. tworzył obrazy-reliefy. W swoim dzienniku fonicznym, w kwietniu 1958, pozostawił na ten temat własny komentarz: Teraz ciągle robię strukturalne obrazy, rozmaite historie zalewane lakierami, wypalane (...). Zobaczymy co z tego będzie jak się będę patrzył na to za rok . W biografii Beksińskiego, Magdalena Grzebałkowska zamieściła wspomnienie Jacka Rudaka: Na płytę wiórową naklejał różne kawałki gipsu, odpowiednio formował, a potem to wszystko malował. Po namalowaniu kładł jeszcze ileś warstw farby, a potem ścierał rozpuszczalnikiem. Tarł tak długo, aż doszedł do koloru, o jaki mu chodziło. W 1958 r. Beksiński pokazywał już swoje reliefy w siedzibie Stowarzyszenia Architektów... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI 1979 na odwrocie p.d. na białej zaprawie płyty pieczątka Biura Handlu Zagranicznego „Desa“ w Warszawie z 22 I 1979 roku, obok pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę. w górnych partiach pionowych listew wzmacniających, odręczne napisy czarnym flamastrem: 14/LG , 14/SR , 14/PG , na p. listwie u dołu: D. Obraz reprodukowany: – Strona internetowa Archiwum promocji sztuki Zdzisława Beksińskiego; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum); – Zdzisław Beksiński. Malarstwo i rysunek , Płocka Galeria Sztuki, Płock 2018, s. 12, il. barwna; – Szomko-Osękowska D. (wstęp), Beksiński w Warszawie. Oczekiwanie... Postscriptum , Spatinum Art, Warszawa 2021, s. 35, il. barwna; – Kalina A., Pawlikowska A. (red. i oprac.), Materia. Faktura. Forma. Abakanowicz i Beksiński , Sopocki Dom Aukcyjny, Warszawa 2023, s. 52-53, il. barwna. Obraz wystawiany: – Beksiński i Leszczyński. Fantasmagorie , Bydgoskie Centrum Sztuki w Bydgoszczy, 11 XI 2017 – 17 I 2018; – Zdzisław Beksiński. Malarstwo i rysunek , Płocka Galeria Sztuki w Płocku, 18 V – 17 VI 2018; – Beksiński w Warszawie , Centrum... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: P4, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: P4 [w ramce] | BEKSIŃSKI | 1998 na odwrocie śr. nalepka z informacją jak przechowywać i konserwować obraz, p.g. ślad pieczątki wywozowej. Obraz reprodukowany i opisany: – Zdzisław Beksiński , BOSZ Olszanica 1999, s. 135, il. barwna. Malarstwo Zdzisława Beksińskiego charakteryzowała skłonność do powtarzania i przetwarzania tych samych motywów. Nie wynikała ona jednak z chęci przekazania symbolicznych komunikatów, lecz z fascynacji ich „uniwersalnością“. Źródłem twórczych poszukiwań i improwizacji była przede wszystkim postać ludzka. Specyfikę jej niezwykłych przedstawień charakteryzował Wiesław Banach: Wariacje na temat figury ludzkiej są obecne w całej twórczości artysty (...) Ich struktura najczęściej składa się z kości, „obłażącej“ skóry lub draperii. Czasami skonstruowane są dosłownie ze śmieci. Odgrywają swoją niemą rolę bez cech indywidualizmu, bez odniesień portretowych. Figura ludzka w całej sztuce Beksińskiego jest właściwie fantomem. Człowiek jawi się jako dziwaczny manekin, kukła, która swoim gestem i postawą wyraża najczęściej cierpienie lub samotność, jest jednak tak oderwana od realnego ciała, że nie może odzwierciedlać jego udręk fizycznych. Nawet w aktach erotycznych mamy bardziej wykrzyczany duchowy aspekt „przedstawienia“... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: XXX, 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 29 x 23 cm (kompozycja), 39,5 x 29,5 cm (papier) na odwr. stempel autorski z rubrykami wypełnionymi odręcznie dłg. i sygnaturą artysty: HELIOTYPIA | DATA 1969 | TYTUŁ XXX | NAKŁAD 8 SZT. | ODBITKA NR 3 | PO WYKONANIU ODBITEK | MATRYCĘ ZNISZCZYŁEM | BEKSIŃSKI Praca opisana i reprodukowana: – Strona internetowa DmochowskiGallery.net (Galeria. Sala 9. Heliotypie. Lata 60-te, nr DG-1707. W zamieszczonym na tej stronie „Przewodniku po muzeum“ czytamy: Równolegle z rysunkami i monotypiami Beksiński tworzył heliotypie. Była to technika, którą sam wymyślił. Polegała na pokrywaniu szyby czarną farbą, po czym na rysowaniu po niej ostrym narzędziem. Następnie Beksiński kładł tak stworzoną pracę na papierze światłoczułym i wystawiał wszystko na słońce. Tworzył w ten sposób po cztery odbitki każdej heliotypii, które potem stemplował na odwrocie i numerował [wg autorskiego stempla nakład odbitek wynosił 8 szt. – przyp. red.]. Następnie niszczył szybę z pierwowzorem. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit... więcej
Artist: Roman Opałka
Title: ILUSTRACJA DO KSIĄŻKI NIEWINNY TYGRYS..., 1966
Year: 1966
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 26,5 x 23,5 cm - wymiar w świetle passe-partout sygn. oł. p.d.: Op... 1966 Na odwrocie oprawy stemple, od l.: – okrągły z napisem w śr.: FUNDACJA | OPALKA , in the rim: DZIEŁO TO JEST STWORZONE PRZEZ ROMANA OPAŁKĘ | THIS OBJECT IS MANUFACTURED BY ROMAN OPALKA; – podłużny (bez ramki): Fundacja OPALKA | [adres, tel., fax]; – pieczątka: PREZES ZARZĄDU | [podpis nieczyt. dłg.] | Marek Pietkiewicz. Praca reprodukowana: – Roman Opałka. Prywatna kolekcja / Private collection Ewa & Marek Pietkiewicz , Modulus, Kraków 1996, il. s. 77; – Roman Opałka. Katalog wczesnych prac , Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 81, kat. 276, il.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: POSTACIE ZE SPEKTAKLU „UMARŁA KLASA“, 1982-1983
Tools: gouache, pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 46 x 32,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: TK na odwr. oprawy trzy nalepki: – nalepka wystawowa druk.: GALERIE DE FRANCE | [adres, tel. w Paryżu] | [napis odręczny:] TADEUSZ KANTOR | Dessin Réf. T.K. 10 | 47 x 33 cms . | 13 VI 83 , w l.d. rogu nalepki: TK61 ; – nalepka ze stemplem i numerem zezwolenia na wywóz za granicę (naklejona do góry dołem); – nalepka mpis: TADEUSZ KANTOR | Projekty sceniczne | „Postacie spektaklu | Umarła Klasa“ | Teatr Cricot | Nr [ręcznie flam.:] 10 , w p.g. rogu nalepki sygn. flam.: Tkantor. Praca należy do cyklu rysunków pt. Ces messieurs sérieux ( Ci poważni panowie ), który powstał na zamówienie Galerie de France w Paryżu w latach 1982-1983. Cykl był poświęcony postaciom z Umarłej klasy (1975), spektaklu w połowie lat 80. już legendarnego, szeroko znanego w świecie. Postaci z Umarłej klasy są tu przedstawione już nie jako projekty czy robocze szkice, lecz bardziej syntetycznie, z dystansem, acz nie bez humoru i akcentów satyrycznych. Figury ze spektaklu, utrwalone jako obiekty muzealne (kukły z rekwizytami siedzące w ławkach) były eksponowane na wystawie indywidualnej Tadeusza Kantora Métamorphoses w Galerie de France (Paryż, 4 III – 7 V 1982). Otwartej w... więcej
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: POWITANIE W NIEBIE, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, ink, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31,5 x 23,5 cm - wym. w św. passe-partout sygn. oł. wzdłuż g. krawędzi: INVITATION AU CIELLE [!] F. B. S. 1690 | P [w kółku] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Lebenstein
Title: WYGNANIE, ILUSTRACJA DO „KSIĘGI RODZAJU, 1988
Year: 1988
Tools: feather, pencil, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,7 x 21 cm sygn. oł. l.d.: Lebenstein 88 Praca reprodukowana: – Księga Genesis w obrazach Jana Lebensteina , Oficyna Literacka, Kraków 1995, il. s. 19, wzm. w spisie prac, s. nlb. [181]. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Erna Rosenstein
Title: KOMPOZYCJA Z RYBĄ, 1963
Year: 1963
Tools: gouache, pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 62,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. czarną kredką: ErnaRosenstein 1963
Artist: Jan Lebenstein
Title: SCENA DOMOWA, 1970
Year: 1970
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Lebenstein 70 sygn. na odwr. śr. g.: Lebenstein | 1970 | „Scene domestique“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marek Oberlander
Title: FIGURY, 1963
Year: 1963
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 63,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. tuszem p.d.: M. Oberlander 1963 | Paris ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Witold-K
Title: Z CYKLU „LUDZIE“, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Witold K. 60
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: WILNO, 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WILNO | 2012. E. DWURNIK sygn. na odwr.: 2012 | E. DWURNIK | „WILNO“ | NR: IX [w kółku] - 1654 [w ramce] | 4590 [w ramce, przekreślone] | 4590 [w ramce] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Czapla
Title: WYROK, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: czapla ‘07 na odwr. l.g.: WYROK 2007 Obraz wystawiany: – Pasja Czapli, Aula ASP, Warszawa, IV 2009; – Marian Czapla – malarstwo , Wacław Stawecki – rzeźba, Synagoga, Szydłów, VI 2009; – Marian Czapla. Malarstwo , Galeria Uniwersytecka, Kielce 8 VI – 16 VII 2016. Obraz opisany i reprodukowany: – Marian Czapla. Malarstwo, album z cyklu Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje , tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa 2009, s. 50-51, il. barwna; – Marian Czapla – malarstwo, Wacław Stawecki – rzeźba (katalog wystawy), Gminne Centrum Kultury, Szydłów, 28 VI – 18 VIII 2009, il. barwna, s. nlb.
Artist: Andrzej Biernacki
Title: FIGURA, 2000
Year: 2000
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 99 x 69 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. l.d.: Andrzej Biernacki 2000
Artist: Andrzej Biernacki
Title: POCHYLONA, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Andrzej Biernacki 2009 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: CIAŁO IX, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. na górnej listwie krosna: W. JACKIEWICZ CORPO IX/76 | CIAŁO IX/76 oraz białą kredą: C/76 Pochodzenie: Kolekcja prywatna, Mediolan. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Jackiewicz. Gdańsk – Mediolan – Warszawa (katalog wystawy), Galeria Domu Aukcyjnego Agra-Art, Warszawa 19 VII – 31 VIII 2024, kat. 12, il. barwna s. 32. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: SYTUACJE XII, 1981
Year: 1981
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jack | 81 sygn. na odwr. na górnej listwie: W. JACKIEWICZ SITUAZIONI XII/81 | SYTUACJE XII/81 na l. listwie: W Jackiewicz | GDAŃSK MARIACKA 50-2 Pochodzenie: Kolekcja prywatna, Mediolan. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Wladyslaw Jackiewicz Dipinti 1975-1981 , kat. wystawy, Palazzo Bagatti Valsecchi, 25 novembre – 19 dicembre 1982, Milano 1982, poz. kat. 29, il. barwna, s. nlb.; – Jackiewicz. Gdańsk – Mediolan – Warszawa (katalog wystawy), Galeria Domu Aukcyjnego Agra-Art, Warszawa 19 VII – 31 VIII 2024, kat. 17, il. barwna s. 43. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „REMINISCENCJE“, 1993
Year: 1993
Tools: oil, individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 65,5 x 54 cm - wymiar z ramą sygn. srebrnym flamastrem na dolnej listwie ramy po wewnętrznej stronie: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie: Z CYKLU: „REMINISCENCJE“ | 65,5 x 54 | 1993 | MUSIAŁOWICZ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Adam Marczyński
Title: PEJZAŻ INDUSTRIALNY, II POłOWA LAT 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: adam marczyński Obraz wystawiany: – Nigdy więcej. Sztuka przeciw wojnie i faszyzmowi w XX i XXI wieku , Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Warszawa 30 VIII – 17 XI 2019. Prezentowany na wystawie obraz "Pejzaż industrialny", powstał tuż po okresie studiów artysty w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, podczas których był on luźno związany z awangardowym, zaangażowanym politycznie środowiskiem Grupy Krakowskiej. Nierealistyczne, mroczne przedstawienie przemysłowego miasta zawiera w sobie element charakterystycznej dla członków Grupy społecznej wrażliwości: Marczyński portretuje w nim scenę z życia klasy robotniczej, która w latach 30. ciężko odczuwała skutki kryzysu ekonomicznego w Polsce. Artysta podchodzi do tematu w osobisty, autorski sposób: maluje go w dużym formacie, nawiązuje do postimpresjonizmu, stosuje uproszczone, syntetyczne formy i stara się oddziaływać kolorami i fakturą obrazu. (https://nigdywiecej.artmuseum.pl/pl/artysta/adam-marczynski)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PASYM – JESIEŃ, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 42 x 52 cm - wym. w świetle oprawy sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 2915/03. na odwr. śr.: nalepka autorska z danymi obrazu Jerzy Duda Gracz był wielkim piewcą piękna polskiego krajobrazu. Jak wspomina Tadeusz Nyczek, pierwsze małe pejzażyki, dźwięczne i piękne jak poranne niebo nad jeziorem , tworzył już w latach 60. Nie były pokazywane publiczności, stanowiąc niedostępny dla widzów i krytyki intymny obszar malarstwa. Z czasem pejzaże całkowicie wyparły obecną w oficjalnym nurcie publicystykę i prześmiewczą ilustrację przywar narodowych. Uporządkowane zostały w dwa obszerne cykle: Obrazów prowincjonalno-gminnych (od 1986 roku) i Chopinowi (1999-2003). Powstawały na bazie notatek, szkiców i fotografii sporządzonych podczas pobytów na plenerach w różnych częściach kraju. W pierwszym z nich artysta starał się utrwalić widoki odchodzącej w zapomnienie, peryferyjnej Polski, w drugim podjął się plastycznej interpretacji muzyki Fryderyka Chopina. Oba – reprezentując dojrzałą fazę twórczości artysty – noszą liczne podobieństwa zarówno w zakresie tematyki jak i stylu. Sztafażem są najczęściej bliskie fantasmagorii postacie-widma, nierzadko też rodzime ptactwo będące cytatem z XIX-wiecznych pejzaży Józefa Chełmońskiego, „mistrza duchowego“ malarza. Niezwykła nastrojowość i subtelność tych „portretów“ przyrody była... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PAWEŁ MINKIEWICZ, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA. GRACZ. 1975 Na odwr. na g. listwie krosna oł. p: 519 [w kółku], śr.: 92.700.000,- , l.: PAWEŁ MINKIEWICZ. Na płycie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę. Lata 70. w życiu Dudy Gracza były czasem zacieśniania związków z polskim środowiskiem estradowym i telewizyjno-teatralnym. Artysta publikujący wówczas rysunki na łamach satyrycznych „Szpilek“, współpracował m.in. z Wydawnictwem Radia i Telewizji, Polskimi Nagraniami i Silną Grupą Pod Wezwaniem, której przewodził przyjaźniący się z nim Kazimierz Grześkowiak. W 1975 roku TVP wyemitowała program Piosenki z pracowni , gdzie w atelier malarza występowali goście tacy jak Wojciech Młynarski, Wojciech Siemion czy Danuta Rinn. Liczne znajomości nie pozostawały bez wpływu na sztukę. Obok projektowania opraw graficznych tomików poezji, scenografii kabaretowych czy okładek płyt, powstała cała seria portretów osobistości z pokrewnej branży. Z reguły nie były malowane na zamówienie, będąc świadectwem ciepłych relacji i naturalną formą wyrażenia uznania. Duda Gracz niejednokrotnie wybiegał w nich daleko poza oddanie cech fizjonomicznych i charakterologicznych danej osoby. Wizerunki były poszerzane o atrybuty profesji i inne symptomatyczne dla portretowanego rekwizyty, a nawet umieszczane w konkretnych sceneriach: fantastycznych pejzażach (zob. Obraz... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PORTRET AKTORA TADEUSZA KWINTY, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie nalepka autorska z danymi obrazu Portret aktora Tadeusza Kwinty, podobnie jak oferowany na aukcji obraz Paweł Minkiewicz , należy do grupy wizerunków osób związanych zawodowo z przemysłem filmowym i teatrem, które wchodziły w skład tworzonego w latach 1968-1979 cyklu Motywy i portrety polskie . Tadeusz Kwinta (ur. 1938 w Krakowie) jest ważną postacią polskiej sceny teatralnej i kabaretowej, przede wszystkim krakowskiej. Współpracował ze wszystkimi tamtejszymi teatrami, przez dekadę był aktorem Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora (1967-1977), współtworzy także kabaret Piwnica Pod Baranami od początku jego istnienia (1956). Oprócz kreacji ponad 250 ról teatralnych, występował także na ekranie (m.in. Monidło , 1969, reż. A. Krauze), wsławiając się zwłaszcza rolą Myszowatego w Kabarecie Olgi Lipińskiej (1979-1981, 1984). Jerzy Duda Gracz przedstawił aktora na neutralnym tle w klasycznym ujęciu en trois quarts. Pewny siebie i elegancko ubrany mężczyzna, siedzi dumnie wyprostowany na empirowym, obitym czerwonym materiałem krześle. W jego spojrzeniu, skierowanym wprost na widza, maluje się uczucie triumfu. Odwołanie do konwencji reprezentacyjnego portretu oficjalnego, trafnie oddaje charakterystykę modela będącego wówczas w momencie rozkwitu kariery i pełni sił twórczych.
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: DANUTA DOBRZYŃSKA, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2014 E. DWURNIK , powyżej dedykacja: DLA MOJEJ | UKOCHANEJ | PRZYJACIÓŁKI sygn. na odwr. na płótnie p.g.: 2014 | E. DWURNIK | „DANUTA | DOBRZYŃSKA“ | NR: XIV [w ramce] - 180 | 5045 [w ramce] Cykl Portret, tworzony przez Edwarda Dwurnika na przestrzeni całego życia, w sposób szczególny ujawnia geniusz artysty. Z jednej strony, to popis spostrzegawczości i wielkiego malarskiego talentu malarza, który potrafił uchwycić zarówno podobieństwo modela, jak i jego psychikę. Z drugiej strony Dwurnik opracował własny malarski język, „metodę“ dla portretu, nadającą mu nowoczesny rys. Poza doskonale namalowanymi postaciami pozujących, artysta umieścił na obrazach odręczny opis postaci: imię, nazwisko, wiek, znak zodiaku, wykształcenie, wykonywany zawód, hobby i inne informacje dopełniające charakterystykę każdego modela. Dzięki tej warstwie, portrety Dwurnika unikają archaiczności, z jaką nieustannie boryka się współczesne malarstwo portretowe. Większość portretów powstała z inicjatywy artysty, mniejsza część na zamówienie. Wśród sportretowanych była bliższa i dalsza rodzina artysty (żona Teresa Gierzyńska, córka Pola Dwurnik, teściowie artysty, rodzeństwo, siostry żony), znajomi artyści (np. rodzina Dunikowskich,... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: PARYŻ, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: PARYŻ , p.d.: 2011 E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie p.g.: 2011 | E. DWURNIK | >>PARYŻ<< | NR: IX [w kółku] - 1586 [w ramce] - 4444 [w ramce] Miejskie widoki „z lotu ptaka“ tworzą najstarszy i najliczniejszy cykl obrazów Edwarda Dwurnika zatytułowany Podróże autostopem. Artysta rozpoczął go w 1966 roku pod wpływem silnej inspiracji twórczością Nikifora Krynickiego i kontynuował do końca życia. Oprócz przeważających przedstawień polskich miejscowości znalazły się w nim także weduty zagraniczne. Pejzaże – m.in. Münster, Wiednia, Florencji, Wilna czy Londynu – z reguły nie powstawały „z natury“. Były malarskim zapisem wrażeń z podróży komponowanym w oparciu o plany i zdjęcia lotnicze poszczególnych miast, pocztówki oraz fotografie zabytków. Wśród nich szczególne miejsce zajmują krajobrazy Paryża, który artysta obrał za cel swojego pierwszego, studenckiego wyjazdu za granicę w 1967 roku: Zależało mi na Paryżu, bo chciałem skonfrontować rzeczywistość z tym, czego się naoglądałem w pięknych czarno-białych albumach (...). Chciałem na żywo przeżyć to, co znałem z książek. W kółko oglądałem też litografie Bernarda Buffeta, który często rysował Paryż, i chciałem porysować tak jak on, popodbierać... więcej
Artist: Zbigniew Makowski
Title: SOMNIUM GW, 1977
Year: 1977
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napis tuszem i akw. śr.g.: SOMNIUM GW , niżej tuszem: Les | Rčgles | de cette meth | ode sont celles de | la logique , obok sygn.: Zbigniew Makowski | fecit III.1977 , na odwr. tuszem: dla Aurelii | Zbigniew Makowski | VI.1977. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: CROCODILE ROCK 2 WG BLAKE’A, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: d’apres WILLIAM BLAKE | S. MŁODOŻENIEC | 2011 na odwr. na płótnie p.g.: „CROCODILE ROCK 2“ | w/g BLAKE’a | 2011 oil on canvas
Artist: Zbigniew Makowski
Title: KOMPOZYCJA DEDYKOWANA BÉLI BARTÓKOWI, 1957
Year: 1957
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: á Bartók Béla | Zbigniew Makowski 1957 Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. Z muzyką Béli Bartóka artysta mógł się zetknąć podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień we wrześniu 1956 roku. Pierwsza edycja festiwalu zbiegła się z Październikiem ‘56 i była jednym z najważniejszych wydarzeń artystycznych tego czasu, przede wszystkim za sprawą radykalnego odejścia od socrealizmu. Przypomniano wówczas i wprowadzono do repertuaru koncertów twórczość m.in. Bartóka i innych kompozytorów modernistycznych, którzy zdominowali również kolejne edycje festiwalu. Innym ciekawym aspektem pracy jest nawiązanie, zapewne nieprzypadkowe, do stylistyki prac Tadeusza Makowskiego. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wiesław Garboliński
Title: SAMOTNOŚĆ II, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. GARBOLIŃSKI 1972. na odwr. l.g. na wzmocnieniu narożnika nalepka CBWA w Łodzi z danymi obrazu, poniżej pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę; p.g. (na wzmocnieniu narożnika): GODŁO „KAMIEŃ“. na środkowej listwie krosna nalepka Galerie Ludwig Lange w Berlinie. Obraz reprodukowany: – Wiesław Garboliński. Malarstwo , KAW, Łódź 1989, il. 83, s. nlb. (jako Samotność III ). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zbigniew Makowski
Title: LE TRE DI LŔ, CHE MIRAN PIŮ PROFONDO, 1980
Year: 1980
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: LE TRE DI LŔ, CHE MIRAN PIŮ PROFONDO, 1980 Dante, Boska Komedia Księga II : Czyściec, Pieśń XXXI, wers 111 20 x 31,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. tuszem p.d.: Le tre di lŕ, | che miran | piů profondo | Le tre di lŕ, che miran piů profondo | (canto trentesimoprimo del Purgatorio) | l. 111 | Zbigniew Makowski fec et inv. XI. 1980 Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. Le tre di lŕ, che miran piů profondo – Te trzy, które patrzą głębiej (tłum. Jarosława Mikołajewskiego) to cnoty teologalne: Wiara, Nadzieja i Miłość, które mają przygotować Dantego na spotkanie z Beatrycze po wyznaniu przezeń swych win i przekroczeniu rzeki Leto.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: KOMPOZYCJA – TRYPTYK
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG. ZACHÓD SŁOŃCA, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj sygn. na odwr. na płótnie: S. Baj | Rzeka Bug | Zachód słońca | 2021
Artist: Stanisław Baj
Title: MAMA, 2005/2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Baj sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Stanisław Baj | Mama | 2005 | 2015
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: OBRAZ PUSTY, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kajetan 59; l.g. odwrotnie: Kajetan 959 Obraz należy do jednego z najbardziej znaczących cyklów w dorobku artysty, tzw. „Obrazów pustych”, które tworzył w I połowie lat 60. XX w. Ich powstanie jest efektem wieloletnich teoretycznych rozważań nad jednorodnością światła i koloru jako zjawiska fizycznego. Przedmiot i forma zostały z powierzchni płótna wyeliminowane, a płaszczyzna obrazu promieniuje jedynie subtelnym światłem i przenikającymi się świetlistymi barwami. estymacja: 35 000 - 40 000
Artist: Joanna Gołaszewska
Title: DROGA/PRZEJŚCIE, 2023
Year: 2023
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: Joanna Gołaszewska | DROGA/Przejście Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Joanna Gołaszewska. Przejście/Passage (kat. wystawy), Galeria Test, Mazowiecki Instytut Kultury, Warszawa, 20 XI – 20 XII 2024, s. 11, il barwna.
Artist: Barbara Bańda
Title: MÓJ DZIADEK LUBIŁ JABŁKA, 2023
Year: 2023
Tools: acrylic, ecoline
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na zawinięciu płótna g.: B. Bańda MÓJ DZIADEK LUBIŁ JABŁKA 2023 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: SZTUKA POSTKONSUMPCYJNA, 1975/2004
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: NATALIA LL | „SZTUKA POSTKONSUMPCYJNA“ | „POST-CONSUMER ART“ /3/5 | 1975 (odbitka 2004) | SOLVENT DIGITAL PRINT 3/5
Artist: Andrzej Gieraga
Title: PROGRESYWNY, 2009
Year: 2009
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 25 x 25 cm x 3,5 cm sygn. na odwr. na płycie śr.d.: ANDRZEJ GIERAGA | PROGRESYWNY | PŁYTA, AKRYL | 25 x 25 | 2009 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Józef Robakowski
Title: Z CYKLU „KĄTY ENERGETYCZNE“, 1984-1988
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.d.: für Ania – | J. Robakowski | Energetische ecken" – metal | 1984-88 Kąty Energetyczne. 1975-1996 Prace z cyklu „kąty energetyczne“ są wyrazem fascynacji problemem istnienia KĄTÓW jako swego rodzaju geometrii intuicyjnej. Ten wyimaginowany przez umysł człowieka MODEL stał się od wielu lat głównym motywem mojej aktywności artystycznej. Zastanawiam się, na ile „geometria“ mająca przecież jedynie w swej intencji cele praktyczne może funkcjonować w sztuce? Aby ten problem stał się istotny, postanowiłem powołać KĄTY jako energetyczny znak kulturowy w formie osobistego fetyszu. Mam intuicję, że dysponując trzema kątami uda mi się w dowolny sposób narzucić je na tzw. RZECZYWISTOŚĆ, ale też na moją motoryczność biologiczną. Dzięki takiemu zabiegowi pragnę spowodować coś w rodzaju napięcia energetycznego. To NAPIĘCIE ma być sensem tej absurdalnej pracy, czyli sposobem nadania własnej artykulacji niezależnie istniejącej już ode mnie materii (cyt. za: http://robakowski.eu/p24.html).
Artist: Ryszard Winiarski
Title: RZUTY DWOMA KOSTKAMI BIAŁĄ I CZARNĄ, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Winiarski | 1999 na dolnej listwie krosna napis flamastrem: rzuty dwoma kostkami: | białą i czarną. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK B 7978-8081, 1999-2000
Tools: crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar z oprawą: 28 x 37,5 x 4 cm sygn. oł. na odwr. p.g.: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK B | 7978 – 8081 | III-1999 – 22 III 2000 | 2 [w kółku] na ramie nalepka Galerii Grafiki i Plakatu w Warszawie ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: wys. 38 cm, z podstawą 47,5 cm sygn. p.d.: MITORAJ , na odwr. nakład A 23 / 1000 H.C. Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 135.
Artist: Eva Rubinstein
Title: PORTRET ARTURA RUBINSTEINA, 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: EvaRubinstein | AR. Nowy Jork 1969 | (ciemne tło, mały | uśmiech) , p.g.: Pat. D – 29 A , śr. pieczątka: PHOTO: EVA RUBINSTEIN | 155 EAST 34th STREET | NEW YORK, N.Y. 10016 | PHONE -OR 9-8659 [adres przekreślony] Portret pochodzi z sesji fotograficznej wykonanej bodaj jesienią 1969 roku w Hotelu Drake w Nowym Jorku, gdzie Rubinsteinowie zatrzymywali się podczas bytności w Stanach Zjednoczonych i w tym mieście. Artystka wykonała wówczas serię zdjęć w różnych ujęciach i pozach pianisty, duże odbitki jak ta (34,7 x 25,7 cm i podobne w formacie) miały nakład do 3-5 egz. Kilka portretów Artura Rubinsteina wtedy wykonanych, otrzymała Fundacja im. Artura Rubinsteina i przeznaczyła je na aukcje charytatywne, związane z organizacją Rubinstein Piano Festivali. Prezentowany portret (odbitka) należy do jednego z ostatnich oryginalnych papierowych egzemplarzy z tej nowojorskiej sesji w 1969 roku. Wojciech Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina i dyrektor Rubinstein Piano Festival
Artist: Stanisław Wysocki
Title: AKT, 2005
Year: 2005
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu: Stan Wys , niżej wybity nakład i data: 8/8 | 2005 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Wysocki
Title: AKT, 2004
Year: 2004
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu po prawej: StanWys | VI/XII | 2004 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: KWIATY, 1983
Year: 1983
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34,5 x 24 cm - wymiar w świetle passe-partout sygn. tuszem l.g.: Zb Maciejewski 3 V 1983 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Józef (Joseph) Hecht
Title: KWIATY W NIEBIESKO-BIAŁYM WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Josef Hecht na odwr. na g. listwie krosna napis: 87 T36 E
Artist: Rafał Olbiński
Title: JESIENNY SPLIN (AUTUMN SPLEEN), 2021
Year: 2021
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: olbinski
Artist: Georges Spiro
Title: KOMPOZYCJA SURREALISTYCZNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Spiro na odwrocie na płótnie l.g.: 15
Artist: Ryszard Zając
Title: KOMPOZYCJA BIZANTYJSKA, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie g.: RYSZARD ZAJĄC | KOMPOZYCJA BIZANTYJSKA | (81 x 65) | 1967
Artist: Henryk Waniek
Title: ARC NR 8, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: ARC [w ramce] nr 8. | HENRYK WANIEK | DEC. 1983 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Yerka
Title: PHONE, SWEET PHONE, 2024
Year: 2024
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 24 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna: JACEK | YERKA, obok: >PHONE, SWET PHONE< | AKRYL 2024 Ludzkość dzieli się na fanatycznych miłośników kotów i tych, co je czasami lubią, a przeważnie tolerują, ale bez przesady. Natomiast telefony są obecnie wszystkim bezwzględnie konieczne do życia. Nie ma od tego wyjątków. Mój kotofon (a może telekot), pochodzi z czasów, gdy budki telefoniczne były na co drugim rogu ulicy, a analogowe centrale telefoniczne obsługiwały całe rzesze miłośniczek kotów, choć nie zawsze ludności. Nikt nie lekceważył miauczącego telekota (a może kotofonu) i szybko podnosił puszystą słuchawkę, jednocześnie gładząc miękkie futerko tego udomowionego i okablowanego, ale jednak drapieżnika. Małe, telefonokształtne gryzonie, które kotofon (albo telekot) na obrazie kompletnie lekceważy, wyparły po latach naszego obrazkowego mruczka (a może miauczka) i zdominowały nas całkowicie. Może gdyby na nie wówczas skutecznie zapolował, świat byłby dzisiaj lepszym miejscem. Jacek Yerka
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: NOS, 1994
Year: 1994
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys sygn. na odwr. p.d.: „Nos“ | 65 x 50 | 1994 pastel , obok podpis artysty: Stasys ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Bronisław Chromy
Title: KOLARZE, 2010
Year: 2010
Description: IInformacje o dziele: wymiary: wys. 88 cm, dł. 164 cm, podstawa 56 x 120 cm Kompozycje związane z tematyką sportową, Bronisław Chromy najpełniej realizował w trójwymiarowych pracach przestrzennych. Temat Kolarzy pojawił się w kilku kompozycjach Chromego, w różnej skali – od małych form o wysokości 40 cm do największych, przekraczających 2 metry. Jedną z kompozycji z tego cyklu, można podziwiać w Centrum Olimpijskim w Warszawie, inne znajdują się w muzeach i kolekcjach prywatnych. Artysta z niezwykłą trafnością oddał w swojej rzeźbie dynamikę wyścigu kolarskiego poprzez zachodzące na siebie, nadnaturalnie powiększone koła rowerów, pochylone sylwetki kolarzy i wydłużone proporcje ciał. Lata 70. do 90. były czasem wielkich sukcesów polskich kolarzy, co sprzyjało podejmowaniu tego tematu także i w sztuce.
Artist: Bronisław Chromy
Title: PAW, LATA 90. XX W.
Description: IInformacje o dziele: wymiary 184 x 142 x 40 cm