Artist: Mel Ramos
Title: TOBACCO RED
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. p. d.: Melramos 72 Kompozycja reprezentuje typowe dla Ramosa i zarazem dla pop-artu przeskalowanie- postać dziewczyny wydaje się być dodatkiem czy dekoracją przy kolosalnych paczkach papierosów z wyeksponowaną marką.
Artist: Ernst Fuchs
Title: EVA CHRISTINA
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. pod ryc. l.: 133/390 EVA-CHRISTINA, p.: Ernst Fuchs, w p.d. rogu: 502/594
Artist: Roman Opałka
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI Z WARKOCZAMI
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Tusz pióro, papier kremowy Wśród rysunków artysty, reprodukowanych w książce Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, [wyd.] Fundacja Opalka, Warszawa 1998, dział Szkice, s. 26-32, kat. 69-93, brak wprawdzie tego portretu, jednak na podstawie zbieżności formalnych można go datować na ok. 1956 rok i sytuować w grupie prac takich jak Portret Halszki (kat. 86) czy Autoportret (kat. 87).
Artist: Jan Lebenstein
Title: SONIA
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. l.d.: Lebenstein 73, śr.d.: „Sonia”, p.d.: 26/100
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET PłYWACZKI
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tusz pędzel, pióro, papier żeberkowy Sygnowany pionowo l.g.: JERZY NOWOSIELSKI 96.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: AKT SIEDZąCY TYłEM
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A [znak autorski fioletowym pastelem] / 1994 [białym pastelem] / AFogtt [oł.]
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT LEżąCY
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany oł. p.d.: Menkes
Artist: Leonor Fini
Title: LA JEUNE MEMOIRE
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. pod ryc. l.: 169/225, p.: Leonor Fini Portret młodej kobiety o zamkniętych oczach i rozwianych ciemnych włosach należy do odmiany twórczości Leonor Fini określanego jako „période des passagers”. Nie był to w ścisłym znaczeniu „okres”, ponieważ – podobnie jak w fazach jej twórczości – prace doń należące powstawały równolegle z innymi cyklami czy odmianami formalnymi. „Okres pasażerów” charakteryzuje się miękkim, malarskim modelunkiem i delikatnymi i stonowanymi barwami, zazwyczaj w wąskiej gamie. Jest też stosunkowo mniej nasycony treściami literackimi. Należą doń zarówno obrazy olejne (np. Passager bleu, 1989), jak pastele (Passager 40, 1984) i litografie (Passager bleu, 1993).
Artist: Jacek Sienicki
Title: BUTELKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura wydrapana w farbie p.g.: JS / X / 86 na odwr. p.g.: Jacek / Sienicki / ol.p. / „Butelki”
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: MARTWA NATURA Z RYBAMI W SZAROśCIACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura wydrapana w farbie śr.g.: 1982 / Martwa natura / z rybami / W szarościach / KBereźnicki
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: KOMPOZYCJA Z TRZEMA GłOWAMI
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, papier zmięty naklejony na karton Sygnowany p.d.: J. Tchórzewski 82 W swym malarstwie akwarelowym Tchórzewski wykorzystywał niekiedy efekt zmiętego papieru, czasem – jak w oferowanej pracy – łączonego metodą collage’u z papierem gładkim, zazwyczaj też pokrytym spokojniejszymi pociągnięciami pędzla. Chropowata, nierówna faktura była w pracach na papierze odpowiednikiem wykorzystywanych przez artystę w malarstwie olejnym struktur nierówno schnących warstw malowidła.
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: NOSIWODA I KOMICZNY EXHAUSTOR
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tusz pióro, papier kremowy Sygnowany tuszem śr.d.: Nosiwoda i Komiczny Exhaustor 1958 Praca wzmiankowana w: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987, pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, dział II. Rysunki, s. 258, kat. 747, jako wł. Ireny Jakimowicz w Warszawie; tamże podane wystawy, na których praca była eksponowana: III Wystawa Sztuki Nowoczesnej, Zachęta, Warszawa 8-28 IX 1959 (kat.) Rysunki Tadeusza Brzozowskiego (prace z lat 1937-1986), Muzeum Okręgowe, Radom XI-XII 1986 (kat.)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: BEZ TYTUłU (EROTYK)
Tools: crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany oł. l.śr: FStarowieyski / 1683
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SCENA Z MASKAMI II
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: K. Bereźnicki, na odwr. na l. żerdzi pionowo: SCENA Z / MASKAMI, na d. żerdzi do góry nogami: K. BEREŹNICKI Obraz reprodukowany w: - Kiejstut Bereźnicki. Malarstwo, [wyd.:] Art & Business Club, Poznań 1997, s. 24, il. b. 10.
Artist: Jan Tarasin
Title: ZNAKI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany oł. p.d.: JTarasin 96
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUłU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana atramentem p.d.: S Gierowski 96
Artist: Artur Nacht-Samborski
Title: KWIATY I OWOCE
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Olej, gwasz, papier żeberkowy ugrowy Niemal identyczna kompozycja i wygląd przedmiotów widnieje na gwaszu pt. Martwa natura I z ok. 1958, będącym od 1960 własnością Muzeum Narodowego w Warszawie. Por. il. w: Artur Nacht-Samborski 1898-1974, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Galeria Zachęta, Poznań-Warszawa 1999, s. 178, kat. 83.
Artist: Jan Szancenbach
Title: RóżE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Szancenbach na odwr. śr.g.: JAN SZANCENBACH / RÓŻE / 1974/5
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: TOPóLCZA ZGORSZENIE
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: DUDA GRACZ. 2322/98., na odwr. l.g. napis: 2322 obok nalepka autorska druk. z danymi o obrazie pismem odręcznym
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: PO 729
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Grafika komputerowa barwna, papier; sygnowana czarnym tuszem pod ryc. l.: PO 729 , śr.: 3/25 , p.: Beksiński 99
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: LOCUM UBI DIABOLI POLONIAE HABITANT
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tusz pędzel, gwasz, tektura w naturalnym kolorze Sygnowany p.g.: LOCUM UBI / DIABOLI POLONIÆ / HABITANT / 16 FS 96 [data przedzielona monogramem wiązanym]
Artist: Edward Dwurnik
Title: NOWY POMNIK W SEJNACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: SEJNY, p.d.: NOWY POMNIK W / SEJNACH / 1991. E. DWURNIK, na odwr. p.g.: 1991 / E. DWURNIK / „SEJNY” / NR: IX. 621. [w ramce:] 1697, tenże nr powtórzony l.g.
Artist: Teresa Pągowska
Title: WIZERUNKI EFFIGIES
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Olej, akryl, płótno; sygnowany p.d.: TP. [monogram wiązany] 88, na odwr. l.g.: TERESA PĄGOWSKA 1988 / WIZERUNKI-EFFIGIES / 140 x 160 cm
Artist: Jan Tarasin
Title: KATALOG REALNOśCI, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 97 na odwr. p.g.: JAN TARASIN 97 | KATALOG REALNOŚCI Obraz reprodukowany w: - Poradnik polskiego kolekcjonera , wyd. Kluszczyński, Kraków 2003, s. 137, il. barwna. „Nie chcę [...] żeby to, co robię, miało bezpośrednie odniesienia do jakiegoś gotowego tworu natury. Zajmuję się „przedmiotami“ na wielu piętrach ich odprzedmiotowienia“. Jan Tarasin o przedmiotach
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: NOCNY WIDOK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwr. l.g.: Jarosław Modzelewski / „nocny widok” 1996 / olej 100 x 140
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: AMBIWALENCJA UCZUć
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tempera, akryl, płótno; sygnowany na odwr. p.: Zbysław Marek Maciejewski | [adres] | „AMBIWALENCJA UCZUĆ” [tytuł w ramce] | 137 x 150 | tempera, akryl Praca reprodukowana w: - kat.: Zbysław Marek Maciejewski. Malarstwo i rysunek, Galeria MDM, Warszawa III 1978, kat. 30: własność prywatna, il. czarno-biała s. nlb.
Artist: Tytus Dzieduszycki
Title: FORMURA
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Olej, masa plastyczna, collage, płyta pilśniowa; na odwr. l.d. nalepka pisana ręcznie tuszem: TYTUS DZIEDUSZYCKI / 18 RUE DES BOULANGERS / PARIS Ve / „FORMURA I” / masa plastyczna / wym.: 103 x 62 cm Tytułu „Formura” używał również Jan Ziemski, kolega Dzieduszyckiego z grupy Zamek. Opatrywał nimi swe „strukturalistyczne obrazy z przełomu lat 50. i 60., bardzo podobne w wyrazie i technice tworzenia do prac Dzieduszyckiego, zarówno tej oferowanej, jak i znanych z reprodukcji. Zbieżność tę tłumaczy bliska współpraca i codzienne kontakty artystów z grupy (jej nazwa wzięła się od wspólnej pracowni, jakiej używali na lubelskim Zamku).
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: CZARNA PłYWACZKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwr.: JERZY NOWOSIELSKI / [adres] / POLOGNE Obraz ten jest jedną z wybitniejszych prac z cyklu „czarnych aktów”, malowanych w drugiej połowie lat 70. Artysta chętnie stosował w nich ujęcia w półpostaci, en face, z silną stylizacją twarzy. Wszystkie te cechy reprezentuje oferowany obraz.
Artist: Joanna Sarapata
Title: AKT NIEBIESKI
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Olej, pastel, tektura; sygnowany p.d.: SARAPATA / 99
Artist: Czesław Rzepiński
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI I OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: Rzepiński
Artist: Jan Lebenstein
Title: POCHóD ZWIERZąT
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tusz, pióro, akwarela, pastel, papier; sygnowany tuszem p.d.: Lebenstein 74 W roku 1974 Jan Lebenstein stworzył cykl prac inspirowanych Folwarkiem zwierzęcym George’a Orwella. Zainteresowanie tematyką fantastyczno-zwierzęcą miało w twórczości artysty precedens w postaci archaicznych, „kopalnych” stworów z serii Bestiarium i późniejszych scen z postaciami i fantastycznymi zwierzętami w malarstwie i szczególnie grafice z lat 70. Zapewne tylko w wieloznaczności i podatności figury zwierzęcej na deformacje i przekształcenia należy upatrywać wybór przez artystę tego właśnie, a nie innego wzoru literackiego. W jego bowiem ujęciu utwór Orwella traci wiele ze swej wymowy publicystycznej, zyskuje natomiast znakomicie na baśniowej, fantastycznej aurze.
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: TRZY POSTACI
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Gwasz, akwarela, papier; sygnowany l.d.: J. Tchórzewski 88
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: WJAZD CHRYSTUSA DO MIASTA
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tempera, deska kreślarska; sygnowany na odwr. l.d.: J. NOWOSIELSKI 67 Temat i charakter zastosowanej w oferowanym obrazie stylizacji każe sadzić, że jest to studium do polichromii cerkiewnej (w kompozycji występują napisy cyrylicą) lub kościelnej. Artysta ma w dorobku wiele takich realizacji, pochodzą one jednak z lat 50. i 70.
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: DO KąPIELI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Tymon, na odwr. na g. żerdzi krosna nalepka autorska z sygnaturą atram.: Tymon Niesiołowski / „do kąpieli” / olej. 65 x 50. / 1958 r. [data innym atramentem].
Artist: Tadeusz Dominik
Title: DRZEWA II
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Dominik; na odwr. l.g.: DOMINIK 1997 / OL. PŁ. 73 x 92 / DRZEWA II
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: PORTRET
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tusz pióro, patyk, papier; sygnowany l.g.: KBereźnicki / 1980
Artist: Juliusz Studnicki
Title: KOMPOZYCJA SPIRALNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. napisy p.g. i w p.d. rogu krosna: NR. INW. 36 na l. żerdzi u d.: Komp. spiralna
Title: BUTLA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Szkło zielonkawe, opalizacja z krakelurami, farby emaliowe; sygnowana: F.H. / 130/8 / MR Fritz Heckert – Petersdorf (Piechowice - Śląsk), Max Rade, ok. 1900
Title: WAZON
Description: IInformacje o dziele: Szkło zielone z aplikacjami „agatowymi”, hutniczo modelowane, iryzacja; Czechy, ok. 1900
Title: WAZON
Description: IInformacje o dziele: Szkło warstwowe (rubinowe z bezbarwnym), hutniczo modelowane z nićmi szklanymi, opalizacja. Palme König, Gebrüder, Steinschönau (Kamenicky Senov – Czechy), pocz. XX w.
Artist: Andy Warhol
Title: ENJOY CAPITOL CLUB BEVERAGES
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana flamastrem p.d.: AndyWarhol napis na plecach u góry: Farbserigraphie auf Karton | Signiert Andy Warhol „Enjoy... Capitol Club Beverages”
Artist: Tadeusz Kantor
Title: ASYSTENT
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Napis ręką autora p.g.: Asystent, niżej przy p. kraw.: płaszcz na odwr. oprawy napis oł. l.g.: Tadeusz Kantor / Stary Teatr / projekt kostiumu / „Do [... nieczyt.] / 1960 r
Artist: Alexander Calder
Title: KOMPOZYCJA ORANżOWO żółTO CZERWONA
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. l.d.: 80/150, p.d.: Calder, na odwr. oprawy g. nalepka z dwiema wersjami biogramu i dopiskiem ręcznym: Sig. Farb-Lithographie von 1963 Expl. 71/150
Artist: Jacek Sienicki
Title: KWIAT W DONICZCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura wydrapana w farbie p.d.: J. S. 94 na odwr.: Jacek / Sienicki / ol. pł. / 1994
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: LES POPAMMELLES
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: LES popammelles śr. d. data przedzielona monogramem wiązanym: 16 FS 96 P
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: CZARNOBYLSCY JEŹDŹCY, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: CZARNOBYLSCY | JEŹDŹCY | F. B. S. 1690 P [ostatnia litera w kółku]
Artist: Jan Ziemski
Title: FORMURA VII
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Masa plastyczna, olej, płyta pilśniowa; sygnowany na odwr. l.g.: „FORMURA VII” / JAN ZIEMSKI / LUBLIN, pośr. resztki oderwanej nalepki z adresem artysty i tytułem: Formura VII Por. obraz Formura Tytusa Dzieduszyckiego w tym katalogu, poz. 27.
Artist: Friedensreich Hundertwasser
Title: BLUE BLUES
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Litografia offsetowa barwna, papier; sygnowana na odwr. oprawy flamastrem czerwonym śr.g.: Offsetlithografie. – Hundertwasser, czarnym l.d.: Hundertwasser / "Blue Blues" - Negative Version- / Werks Verz. Nr 944
Artist: Salvadore Dali
Title: KAWALER RóżY
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Litografia barwna z płyty metalowej, papier; sygnowana z płyty l.d.: Dali, napis oł. pod ryc. l.: EA 2/6 p.d. facsimile sygnatury [?]: Dali
Verified Artist: Yes
Artist: Andrzej Dudziński
Title: AUTOPORTRET
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Pastel, ołówek, karton. Najstarsza wersja Autoportretu (pyzata twarz o okrągłych oczach i zdziwionych ustach, z „szuwarami” na głowie), którego kolejne przekształcenia doprowadziły do powstania oferowanej wersji, datuje się z początkowych lat twórczości artysty, tj. 1973-1974. Była to wersja rysunkowa, czarno-biała. Kolejna, kolorowa mutacja tej postaci, to Widz X z serii „Widzów” z 1983, który usytuowany en face wypełniał ciasno pole kompozycji. Wreszcie wersja z postacią umiejscowioną na pierwszym planie u dołu po prawej, z uciekającą perspektywą kolejnych drzwi w tle, reprodukowana jest w albumie: Andrzej Dudziński, wyd. WAiF i M.M. Art Books, 1996. Kompozycja ta została użyta także w jednym z plakatów do nieistniejących, wyimaginowanych filmów, mianowicie Giulietta i muchy, reż. Amarcordo Bellini, repr. w: Gwidon Znajco, Dudi w Krainie Kinozaurów, „Przekrój” 1997 nr 32 s. 47.
Artist: Pablo Picasso
Title: PIKADOR
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana z płyty l.d.: 6.3.61. II / 21.4.61. Litografia została wydana przez oficynę Mourlot Frères w serii p.t. „A los torros”, grupującej kompozycje Picassa na tematy związane z corridą.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: ATLANTYDA
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Gwasz, akwarela, papier; liczne napisy w polu kompozycji, w większości nieczytelne: wzdłuż p. kraw. – tam m.in. data: 13 kw. 1991, l.g. i wzdłuż l. kraw.
Artist: Roman Sielski
Title: KOMPOZYCJA
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Olej, tempera, tektura; sygnowany tuszem l.d.: Сельский Р na odwr. nalepka fabryki kartonu z datą partii: 24 / VI 59 Twórczość Romana Sielskiego z lat powojennych jest w Polsce prawie zupełnie nieznana. Z pewnością, jak wszyscy artyści z polskich kresów wschodnich, którzy po wojnie znaleźli się pod dyktatem socrealizmu, panującego we wszystkich republikach radzieckich właściwie nieprzerwanie od lat 30., również Sielski doświadczył konieczności skrywania zarówno swej awangardowej przeszłości, jak i prac nowszych, „nieprawomyślnych” formalnie. Oferowany obrazek należy do nieoficjalnej, prywatnej odmiany jego sztuki, zdradzając jednocześnie żywotność jej awangardowych korzeni, sięgających surrealizmu.
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: MAKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: ZbMaciejewski 7 IV 97
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: MAGNA MATER IDIOTORUM II
Tools: crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany wzdłuż d. kraw.: magna mater idiotorum II [... znak?] FStarowieyski 1699
Artist: Jan Wodyński
Title: AKT
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: WODYŃSKI, na odwr. l.g.: JAN WODYŃSKI / AKT / 104 [popr. na:] 114 x 148 / 1976
Artist: Alfred Lenica
Title: ALLEGRO VIVACE II
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tempera, olej, płótno; sygnowany na odwr.: A. Lenica / WARSZAWA 57 / ALLegro Vivace II W katalogu wystawy retrospektywnej Alfred Lenica. Malarstwo, CBWA Zachęta, Warszawa III 1974, zawierającym kompletny wykaz jego obrazów, do których autorzy opracowania mieli dostęp (głównie z pracowni artysty), wzmiankowany jest i reprodukowany obraz Allegro vivace z 1957 (kat. 137), różny od oferowanego. W latach 1956-1957 Alfred Lenica, mający już doświadczenia z malarstwem informel z lat 40., wrócił do abstrakcji w odmianie taszystowskiej, tj. bazującej na swobodnie, przypadkowo rozlewanych plamach farby, drippingu, śladach zamaszystego gestu pędzla itd.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: OGIEń Z CYKLU ŻYWIOłY XXXVIII
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: 80 Aj Fogtt, na odwr.: Aj Fogtt / 1980 / z cyklu Żywioły / „ogień” / XXXVIII 210 x 135 Charakterystyczne dla malarza, drobne „płomyczki” układają się wzdłuż wyraźnie zaznaczonej osi pionowej obrazu. Wyłaniająca się z ich gąszczu twarz to autoportret artysty, zarazem zwieńczenie formy przypominającej drzewo.
Artist: Maria Teresa Kuczyńska
Title: FIGURA STOJąCA
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Na podstawie zatarty ślad nieokreślonej pieczęci Ceramika malowana na zielony kolor miedzianej platyny oraz złota. Barwy te rozmieszczone w pionie, dzielą figurę na 2 części. Figura bez głowy i rąk, nogi od kolan w dół zredukowane do podstawy o trójkątnym przekroju. Syntetyczny ogólnikowy kształt ciała, którego smukłość podkreśla pionowa postawa, złota malatura dzieli na pionowe części. Rzeźba powstała najprawdopodobniej o wlatach osiemdziesiątych.
Artist: Alexander Calder
Title: KOMPOZYCJA żółTO CZERWONO BIAłA
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. l.d.: 71/150, p.d.: Calder na odwr. oprawy g. nalepka z dwiema wersjami biogramu i dopiskiem ręcznym: Sig. Farb-Lithographie von 1963 Expl. 80/150
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET MłODEGO MężCZYZNY W BIAłYM KEPI
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. koperta z fotografią obrazu i napisem ręką artysty: potwierdzam moje autorstwo 1947 / Jerzy Nowosielski 1999 Obraz pochodzi z ostatniego okresu studiów artysty w krakowskiej ASP, tj. z roku akademickiego 1946/47. Bezpośrednio po rezygnacji z dalszych studiów artysta, jak sam stwierdza, „wynalazł” dla siebie abstrakcję.
Artist: Alfred Lenica
Title: SłOńCE ROZSYPANE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwr. śr.g.: A. LENICA / 1965 / WARSZAWA / „SŁOŃCE ROZSYPANE”
Artist: Władysław Hasior
Title: PORTRET SREBRNEJ PANI
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Assemblage na desce; sygnowany na odwr. p.g.: Hasior Wł niżej: - Portret Srebnej [sic!] Pani - / Hasior Wł / 1985.
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KOMPOZYCJA Z CHIńSKIMI MASKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kobzdej / 55, na odwr. oł. l.d.: Kobzdej 55 W latach 1953-1954 artysta odbył podróże do Chin i Wietnamu, z których pamiątką były cykle reportażowych rysunków, poświęconych głównie życiu codziennemu mieszkańców tych krajów, ich pracy itp. Obraz, zapewne malowany po powrocie i przedstawiający rzeczywiste „pamiątki” z podróży, dokumentuje istotny w twórczości Kobzdeja etap przechodzenia od malarstwa socrealistycznego do abstrakcji typu informel i strukturalizmu lat 60.
Artist: Ryszard Winiarski
Title: TRYPTYK
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Olej, płótno, na odwrocie: collage; sygnowany oł. na odwr. każdej z trzech części: winiarski 66
Artist: Zbigniew Makowski
Title: LABIRYNT
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Tusz pióro, lawowanie, papier kremowy czerpany; sygnowany p.g. pionowo (na końcu tekstu): ZBIGNIEW MAKOWSKI 1961/1962 [daty w słupku jedna nad drugą, oddzielone kreską]
Artist: Friedensreich Hundertwasser
Title: BARBAKAN CASTLE IN POLAND
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Litografia offsetowa, papier; sygnowana (wycięcie w passe-partout) p.d.: 4.432 / 5.000 hŭndertwasser na plecach l.d.: Hundertwasser | „Barbakan – Caslle in Poland” | Offsetlitho, (im Auflage | nummeriert
Artist: Jan Hrynkowski
Title: WIDOK WIOSENNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: j. hrynkowski 960. Praca ta – kameralny, bezpretensjonalny pejzaż z wilegiatury – pochodzi z ostatniego okresu twórczości artysty. Jego sięgające wtedy pół wieku wstecz doświadczenie pejzażysty i kolorysty zarazem owocowało takimi właśnie, tchnącymi spokojem pogodnego dnia, „lekką ręką” malowanymi widokami, dalekimi od wszelkich programów i mód artystycznych.
Artist: Rafał Malczewski
Title: ZAPRZęG NA śNIEżNEJ POLANIE, PO 1942
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: Rafał Malczewski Malarstwo akwarelą było stałym wątkiem twórczości Rafała Malczewskiego od jej początków. Doskonałe opanowanie tej nie dopuszczającej poprawek techniki przetrwało nawet kryzys zdrowotny, wywołany udarem, jaki dotknął artystę w 1957. Przebywając od 1939 r. na emigracji, malował nie tylko z natury, lecz również widoki, jak by można powiedzieć, nostalgiczne. Wydaje się, że oferowany pejzaż należy do tego typu przedstawień.
Artist: Juliusz Studnicki
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA ZIELONA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: STUDNICKI, na odwr. napisy śr.g. i p.d.: NR. INW. 27, na l. żerdzi krosna czerwoną kredką: Kompozycja abstr. zielona, obok u g. oł.: 50
Artist: Marc Chagall
Title: LEW IDZIE NA WOJNę, 1927-1930
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Z cyklu ilustracji do Bajek Jeana de La Fontaine, tom II, v. 156; sygnowana z płyty p.g.: ChAgAll MArc, sygn. oł. pod ryc. l.: 62 p.: Marc Chagall, na odwr. oprawy l.d. nalepka antykwariatu z Kolonii Chagall zaczął pracować nad ilustracjami do Bajek La Fontaine’a w 1927, ukończył je w 1930. Ilustracje wyszły drukiem dopiero w 1952 roku w luksusowej edycji Bajek wydawnictwa Tériade.
Artist: Pablo Picasso
Title: LES BANDERILLES
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana z płyty l.d.: 6.3.61. IV Litografia została wydana przez oficynę Mourlot Frères w serii p.t. „A los torros”, grupującej kompozycje Picassa na tematy związane z corridą.
Artist: Salvadore Dali
Title: ILUSTRACJA DO BOSKIEJ KOMEDII DANTEGO ALIGHERI
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Ilustracja do Boskiej Komedii Dantego Aligheri, "Czyściec", Pieśń XII Drzeworyt barwny, papier kremowy; sygnowany z klocka śr.d.: Dali [w ramce]
Verified Artist: Yes
Artist: NN NN
Title: SłOń
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany z tyłu na podstawie: JAKUB ŁĘCKI 1998 i ponownie na stopach zwierzęcia: JAKUB | ŁĘCKI Groteskowy słoń o bardzo krótkich nogach podtrzymujących pękaty korpus. Na zwierzęciu również fantastyczny jeździec w splecionym wiklinowo siedzisku – nagi, z niezupełnie ludzką głową i zredukowanymi nogami oraz wielką maczugą w prawej ręce. Rzeźba należy do dekoracyjno-groteskowego nurtu w rzeźbie współczesnej. Odlew w brązie bardzo ciężki, prawdopodobnie pełny.
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: TANCERKA W LUDOWYM STROJU
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura z płyty p.d.: Z. STRYJEŃSKA
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: WIEś ŁOSIE, GMINA KARBOWA AUTOSTOP
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: DUDA GRACZ. 1600 / 93. na odwr. ręcznie pisany nr: 1600, poniżej nalepka: DUDA GRACZ | (adres) | TYTUŁ: OBRAZ 1600/WIEŚ ŁOSIE | - GMINA KABOWA; AUTOSTOP/ | TECHNIKA OLEJ, PŁYTA | WYMIARY 70,5 X 90 CM. | CENA | SYGN. DUDA GRACZ | ROK 1993/NR KATAL. AUTOR. 1600 | UWAGI: 1 WER-NIKS. STYCZEŃ 1994; po prawej odręcznie: B-15 | ZŁOTO
Verified Artist: Yes
Artist: Willi Kohl
Title: MAJORKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: W Kohl