Artist: René Reinicke
Title: SPOTKANIE W PARKU, OK. 1890
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: RENÉ | REINICKE
Artist: René Reinicke
Title: GRA W KRYKIETA, 1890
Year: 1890
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana u dołu pośrodku.: RENÉ | REINICKE
Artist: Józef Brandt
Title: NA WIDECIE, OK. 1879
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JB (monogram wiązany) Rysunek jest szkicem do olejnego obrazu, który pt. Zasadzka wystawiony był w roku 1926 na zbiorowej wystawie dzieł Brandta w warszawskiej Zachęcie (porównaj: „Kłosy” 1879, nr 712, repr. s.120-121 pt. Pikieta lisowczyków; – Przewodnik № XIV. Wystawa zbiorowa dzieł Józefa Brandta, TZSP w Warszawie 1926, s.17, nr kat. 20, repr. pt. Zasadzka, olej; „Sztuki Piękne” 1929, R.V, repr. s. 377 pt. Zasadzka) Rysunek wymieniany i reprodukowany w: - Katalog doborowych dzieł malarstwa polskiego, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Pozna- niu, Poznań 1918, nr kat.6, repr. [tytuł: Na widecie]; - Wystawa doborowych dzieł malarstwa polskiego ku uczczeniu pamięci Józefa Brandta i A. Wierusza Kowalskiego, Muzeum im. Mielżyńskich w Poznaniu, Poznań 1918, nr kat. 18, repr. [tytuł: Kozacy na widecie]; - Katalog doborowych dzieł malarstwa polskiego wystawionych na rzecz Polskiego Białego Krzyża w Warszawie w salach redutowych Teatru Wielkiego, Warszawa 1919, nr kat 6, repr. [tytuł: Kozacy na widecie].
Artist: Bernhard Mühlig
Title: WIOSKA W GóRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: B. Mühlig
Artist: Jacek Malczewski
Title: MOJA MATKO, BYł TU żOłNIERZ..., 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. : Jacek 1911 | Malczewski pomiędzy literami imienia – kartusz z herbem Tarnawa Prezentowany obraz tematycznie łączy się ze znanym cyklem dzieł Malczewskiego, malowanych w latach 1905-1906 i znanych jako Zatruta studnia. Sam motyw studni pojawiał się zresztą w malarstwie artysty już wcześniej i powracał jeszcze przez czas dłuższy. Pisze o tym J. Puciata-Pawłowska: „w późniejszych latach pojawia się temat starego człowieka, który w żołnierskim płaszczu i zniszczo-nym przodziewku, po latach tułaczki na obcej ziemi, wraca znękany do ojczyzny i szuka studni, aby zaczerpnąwszy z niej wody nabrać nowych sił do życia. [...] Nie każda studnia na obrazach Malczewskiego jest „zatruta”, nie każda stanowi źródło niebezpiecznych pokus. Jest i taka, której woda jest czysta i posiada moc kojenia pragnienia i przywracania sił, a podawana jest w odruchu prostej, ludzkiej, życzliwej gościnności. [...] Czysta i ożywcza jest na pewno woda, którą wyciąga ze studni młoda, poważna, lecz pogodna dziewczyna, aby podać ją staremu żołnierzowi w rozchylonej koszuli, ze szkaplerzem na piersiach. Wysunął go artysta, zaznaczając silnie bryłę na pierwszy plan obrazu (1911), znanego pod kilkoma tytułami, ale najczęstszymi Moja matko, był tu żołnierz lub Powstaniec. [...] Czyste były i inne studnie, złączone z pojęciem domu. Do nich po żmudnej tułaczce docierali męczennicy sprawy narodowej; wizja ich nie opuszczała artysty i w tym okresie, w którym odchodził od tematyki... więcej
Title: MACIERZYńSTWO, 1908
Year: 1908
Description: IInformacje o dziele: Berlin, Królewska Manufaktura Porcelany (Königliche Porzellan Manufaktur) porcelana, farby naszkliwne oraz – w tle – podszkliwne, tzw. gamy segerowskiej Na odwrocie – odwrotnie w stosunku do kompozycji – wycisk: berło oraz litery KPM, poniżej litera H. Ponadto odciśnięta duża liczba: 26.
Artist: Hipolit François Moreau
Title: POWRóT Z POłOWU, OK. 1890
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Hip. Moreau sc. oraz znakiem odlewni: Societe des Bronzes de Paris.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: DZIEWCZYNKA Z RóżOWą WSTążKą, 1895
Year: 1895
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Ø 33,2 cm (tondo; wymiar w świetle passe-partout) Sygnowany po prawej: SW | 1895 Na odwrocie oprawy naklejona karta z orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego stwierdzającym autorstwo S. Wyspiańskiego (Kraków, 20.02.1943; mps.). Ważnym nurtem plastycznej twórczości Wyspiańskiego było malarstwo portretowe. Artysta z niezwykłą przenikliwością i ostrością budował charakterystykę modeli, dążąc do uchwycenia ich psychicznego wyrazu i nastroju. Inaczej – z liryzmem i uczuciem – traktował portrety dziecięce. Subtelność linii i koloru łączy się w nich z uważną, czułą zadumą nad dziecięcym światem z jego często trudnymi sprawami i rozterkami. Prezentowany portret poważnej, zamyślonej a równocześnie jakby nieobecnej dziewczynki powstał niedługo po powrocie artysty z Paryża. Portret dotąd nie publikowany, przez lata pozostawał w kolekcji prywatnej. Jego obecne pojawienie się na rynku sztuki jest istotnym wydarzeniem.
Artist: Franciszek Streitt
Title: KARMIENIE GOłęBI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Streitt (litera F nieco zatarta) Na odwrocie ślad po dużym owalnym stemplu, obecnie nieczytelnym.
Artist: Carl Friedrich Naumann
Title: DZIEWCZYNA Z KOSZEM, 1855
Year: 1855
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: C. Naumann. Bruxelles. | 1855.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: KOBIETA W BłęKITNEJ CHUśCIE, PO 1913
Tools: tempera, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Eug. Zak Na odwrocie nalepka paryskiej firmy.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, sprzedawca Carl Dahmen Komplet składa się z tacy (dł. 44 cm), dzbanka do kawy (wys. 26), dzbanka do herbaty (wys. 18,5), mlecznika (wys. 15) i cukiernicy (wys. 8,2). Taca owalna, grawerowana. Dzbanki, mlecznik i cukier-nica wsparte na czterech nóżkach. Rączki posiadają izolatory. Powierzchnie naczyń zdobione kartuszami na monogram. Pokrywy dzbanków na zawiasach zwieńczone sterczynami w formie plastycznych muszli. Cukiernica wewnątrz złocona.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, OKRES MIEDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Komplet składa się z tacy (dł. 56,5 cm), dzbanka do kawy (wys. 25 cm), dzbanka do herbaty (wys. 21,5 cm), mlecznika (wys. 9 cm) i cukiernicy (wys. 11 cm). Taca z dwoma uchami, pokrywki naczyń zdobione sterczynami w formie pąka róży. Wnętrza cukiernicy i mlecznika złocone.
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET PANI W BIAłEJ SUKNI, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Olga Boznańska
Artist: Aleksander Gierymski
Title: ULICZKA MIASTECZKA W TYROLU, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A.Gierymski 89 Na odwrocie nieczytelnie: – napis na płótnie (nazwisko właściciela ?); – okrągły stempel. Na krosnach napis atramentem: Ze zbiorów hr Ig. Milewskiego; – nalepka z numerem (druk): 488 (?). Obraz, prezentowany tu jako Uliczka miasteczka w Tyrolu, powstał podczas dłuższego pobytu Aleksandra Gierymskiego w Tyrolu, dokąd w czerwcu 1889 wyjechał „na studia” malarskie, a zamierzał pozostać przez kilka miesięcy. O swoich planach pisał do przyjaciół A. Sygietyńskiego i J. Dziekoń-skiego: „Chcę sobie tego roku urządzić wakacje jakich nigdy nie miałem; długie – masę motywów i gotowych obrazków małych przywieźć na powrót do Monachium. [...] Wybrałem się na 3 miesiące, do października, na robotę na powietrzu, tak dawno przeze mnie upragnioną. [...] Pierwotny mój zamiar był dotrzeć, miasteczko po miasteczku aż do Werony” (cyt. za: Maksymilian i Aleksander Gie-rymscy, Listy i notatki, s. 296, 298). Plonem tych wakacji artysty były, m.in. pejzaże, które rok później Gierymski wystawił w warszawskiej Zachęcie i w monachijskim Kunstvereinie – widoki zamku Kufstein, obrazy z Rattenbergu oraz widok znad Innu. Kilka z pejzaży tyrolskich kupił od artysty wybitny kolekcjoner i mecenas Ignacy hr. Korwin-Milewski. Katalog jego kolekcji – pokazanej na wystawie w Wiedniu w roku 1895 – wymienia sześć takich prac a wśród nich Ulicę w Kufsteinie i dwie Uliczki w Rattenbergu. Jednym z tych obrazów... więcej
Artist: Balthasar Schmitt
Title: ŻNIWIARKA, OK. 1890
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Balthasar Schmid
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: BODJAKI W SłOńCU, PRZED 1914
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie autorski napis i sygnatura: Bodjaki w słońcu | St Czajkowski; obok atramentem: Własność: | Inż.A. Wojtan | Lwów | Na Bajkach 28 Stanisław Czajkowski, młodszy brat malarza Józefa, naukę malarstwa rozpoczął u W.Gersona w Warszawie. Później, w 1896-1903 i 1906/07, kształcił się w krakowskiej ASP pod kierunkiem J.Malczewskiego, J.Mehoffera, L.Wyczółkowskiego i J.Stanisławskiego. Następnie studiował w Akademii mo-nachijskiej (1903) i w paryskiej Académie Julian (1904-06. Po studiach podróżował do Włoch, a powróciwszy do kraju odbywał wycieczki malarskie po kraju, m.in. na Ukrainę. Lata 1914-18 spędził w Holandii; malowane tam pejzaże prezentował na indywidualnych wystawach. Po I wojnie, jako asystent T.Pruszkowskiego w warszawskiej ASP, prowadził zajęcia plenerowe; w 1950 został profesorem tej uczelni. Był przede wszystkim pejzażystą, malował też sceny rodzajowe.
Artist: Edward Okuń
Title: PEJZAż śRóDZIEMNOMORSKI, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d. czerwoną farbą: EOKUŃ. 1982 (litery EO tworzą monogram wiązany) Prezentowany Pejzaż śródziemnomorski powstał podczas pobytu artysty we Włoszech w roku 1928
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAż ZIMOWY Z RZEKą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie napisy i stemple w języku angielskim.
Artist: Wiktor Korecki
Title: WRZOSY I BRZOZY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Louis Kley
Title: PARA FIGUREK, OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany na kamiennej podstawie, wysokość 25 cm; sygnowane na podstawach: L. Kley
Artist: Albert Rieger
Title: POTOK W GóRACH, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Alb. Rieger pinx Na odwrocie na płótnie owalny stempel wiedeńskiej firmy Antona Mauera.
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z BYSTREJ, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: jFałat | Bystra 1910 [inicjały wiązane] Pochodzenie : – Aukcja Polswiss-Art, 16 października 2018, poz. kat. 17 – Aukcja Agra-Art, 20 października 2002, poz. kat. 23 Na pierwszym planie zazwyczaj widać śnieg, niekiedy poznaczony śladami zwierząt lub ożywiony syl wetkami przelatujących ptaków. Fałat mistrzowsko syntetyzuje krajobraz, upraszcza jego formy. Zbliża i wyolbrzymia śnieg lub potok – sytuując go na pierwszym planie, a pomija nieistotne szczegóły. W przesyconych światłem słonecznym zimowych krajobrazach z niezwykłą umiejętnością odtwarza materialność śniegu – jego świeżą puszystość lub ciężar w czasie odwilży. Taka – na pozór realistyczna – wizja, ukazująca piękno zimowego pejzażu, bliska jest zarówno japońskiej estetyce, jak i wrażliwości w sposobie odczuwania i postrzegania natury. Pojawiające się na japońskich drzeworytach widoki zimy, nasycone spokojem, ciszą i pozbawione obecności człowieka, odsłaniają transcendentny wymiar Natury. Malując konkretny fragment krajobrazu, podobnie jak mistrzowie ukiyo-e, Fałat tworzy pejzaże uniwer salne, ponadczasowe, przepełnione charakterystycznym dla Japończyków, poetyckim odczuwaniem świata. Seria ta jest w istocie zapisem emocjonalnej obecności artysty w zjawiskach natury. Julian... więcej
Artist: Francesco Guseppe Thylmani
Title: MUZYKUJąCY SYLEN, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Thylmani Sylen to w mitologii greckiej wychowawca Dionizosa, bożek mający postać starca z końskimi uszami i ogonem, często także z końskimi kopytami; później utożsamiany z satyrem. Thylmani wykonał analogiczną do prezentowanej rzeźbę przedstawiającą Sylena trzymającego na rękach małego Dionizosa (obecnie w prywatnych zbiorach w USA).
Artist: Wlastimil Hofman
Title: WIOSNA-DZIEWCZYNKA Z BUKIECIKIEM PRZYLASZCZEK,193
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofmann | 1930
Verified Artist: Yes
Artist: Piotr Michałowski
Title: KOń
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napis p.g.: P. Michałowski Prezentowany dwustronny rysunek pochodzi przypuszczalnie z lat 1837-1846, a powstać mógł w którymś z majątków Michałowskiego – w Krzyżtoporzycach lub Bolestraszycach – gdzie, jak wspomina córka artysty, „wieczorami przy herbacie, przy lampie, gdy mu czytano najnowsze arcydzieła literatury naszej, to Krasińskiego, to powieści Czajkowskiego itd. [ojciec] kreślił mnóstwo szkiców piórem. Szkicowanie tak mu było właściwem, że jakby bezwiednie zapełniał nimi księgi gospodarcze, rachunkowe, w których obok cyfr mnożyły się konie, ludzie, często ci, z którymi miał w obecnej chwili do czynienia”. (n.n. [Celina Michałowska], Piotr Michałowski. Rys życia, zawód artystyczny, działalność w życiu publicznym, Kraków 1911, s. 73.)
Artist: Stanisław Dębicki
Title: KąPIEL W PRUCIE, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Stanisław Dębicki | Kołomyja 1887 Dawna własność S. Bromilskiego we Lwowie; następnie w zbiorach rodziny dr. K. Jakubowskiego. Kąpiel w Prucie pochodzi z okresu pobytu artysty w Kołomyji i – choć nieukończony – jest jednym z najważniejszych dzieł w jego twórczości. Według Piotra Łukaszewicza, monografisty artysty „obraz ten wprowadza w twórczość Dębickiego nowe zagadnienie, problem światła w otwartym pejzażu i to światła w największym słonecznym nasileniu. Rozległa panorama brzegu rzeki, zamknięta na hory-zoncie rzędem zabudowań, świeci jasnymi plamami różu, czerwieni, błękitu i bieli, zaludniających ją postaci. Migawkowe ruchy, odblaski przejrzystej wody, świetliste karnacje ciał z niebieskimi i różo-wymi cieniami, siniejące w dali bielone ściany domostw, wszystko to stwarzać ma wrażenie na gorąco pochwyconego zjawiska, skąpanego w przesyconej słońcem atmosferze”. Dębicki namalował jeszcze jedną, odmiennie skomponowaną, mniejszą wersję tego tematu – Kąpiące się kobiety (olej, płótno, 21 x 31 cm; zbiory MN we Wrocławiu) – będącą najpewniej szkicem do prezentowanego płótna. Obraz opisany lub reprodukowany w: - T. Rybkowski, Śp. Stanisław Dębicki, „Słowo Polskie” 1924, nr 242; - M. Treter, Stanisław Dębicki (1866-1924), „Sztuki Piękne” R.I, 1924-1925, s. 23, il.; - F. Kopera, Dzieje malarstwa w Polsce, część III, Kraków 1929, s. 525, 527, il. 536; - T. Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo... więcej
Artist: Stanisław Bagieński
Title: ZWIAD KAWALERII, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S. BA[.]IEŃSKI
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: PRZEJAżDżKA BRYCZKą, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pośrodku: A Wierusz-Kowalski Na odwrocie lekki zarys szkicu ołówkiem. Obraz – namalowany na deseczce o specyficznym kształcie – był częścią, jednym z „piór” wachlarza, będącego prawdopodobnie zbiorową pracą kilku czy kilkunastu malarzy monachijskich. Takie wspólnie malowane wachlarze lub palety pokryte drobnymi kompozycjami różnego autorstwa były w tym środowisku bardzo popularne. Artyści często i chętnie uczestniczyli w tych zbiorowych przedsięwzięciach podejmowanych bądź dla upamiętnienia jakiejś uroczystości, bądź w celu przygotowania dla kogoś oryginalnego prezentu.
Artist: Józef Rapacki
Title: BRZOZA NA WRZOSOWISKU, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI 1923 | 28/XII
Artist: Hans Rudolf Schulze
Title: DZIKIE WINO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: HANS RUD·| SCHULZE Z tyłu na ramie nalepka berlińskiej firmy.
Artist: Waldemar Schlichting
Title: ŻAGLOWIEC NA PEłNYM MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany czerwoną farbą l.d.: W.Schlichting
Artist: Rudolf Priebe
Title: WYBRZEżE Z LATARNIą MORSKą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Priebe
Artist: Ignacy Lasocki
Title: PORTRET LEKARZA, 1873
Year: 1873
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po lewej: J. Lasocki. | f 1873. Na odwrocie płótna stempel wiedeńskiej firmy W.Koller & com.
Title: PARA śWIECZNIKóW, 1920-1939
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Frankfurt nad Menem (?), Posen Lichtarze na okrągłych, nieregularnych podstawach; całość rocaille’owa, skręcona. Tulejki wazonowate. Trzony tralkowe, spiralnie puklowane.
Title: ŻARDINIERA, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Schwäbische Gmünd,Gebrüder Deyhle Neorokokowa żardiniera z wkładem szklanym, z dwoma rocaille’owymi uchwytami, na czterech plastycznych nogach. Ocechowana znakiem importowym rosyjskim w probierni petersburskiej.
Title: PATERA, PO 1888
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Patera wsparta na ośmiokątnej podstawie, brzeg czaszy falisty. Całość ażurowa zdobiona girlandami.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PORTRET H. ZAGAJSKIEGO, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g. czerwoną farbą: Z MENKES 1937 Na krosnach napis: HERSZEL (ZWI) ZAGAYSKI | FATHER of Michael; fragment nalepki z napisem: PORTRAIT of H. ZAGAJSKI | MENKES.
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET MężCZYZNY, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Themistokles Eckenbrecher
Title: FIORD W NORWEGII, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: T. v. Eckenbrecher | 1913 Na krosnach napisy niebieską kredką: T. v. Eckenbrecher pinx 1913 | Berlin W. Kurfürstendanme 229 „Am Norangefiord”. Stempel: Otto Ebeling | BERLIN W., . Kurfürsten –Str. 12021. | Mal.-u. Zeichenbedarf.
Artist: Jan Stanisławski
Title: PEJZAż - ZIELONE ZAROśLA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. ołówkiem: JAN STANISŁAWSKI
Artist: Wiktor Korecki
Title: W JESIENNYM LESIE, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Wiktor Korecki
Title: KACZEńCE NAD WODą, PO1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. KORECKI
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: MAKI, PRZED
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I Zygmuntowicz Na odwrocie stempel zakładu pozłotniczego przy ul. Miodowej w Warszawie.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: MARTWA NATURA W TYPIE HOLENDERSKIM, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F Zygmuntowicz
Title: PARA śWIECZNIKóW TRóJRAMIENNYCH, OK. 1925
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Schwäbische Gmünd J. Grimminger Świeczniki na falistych, nieregularnych stopach, w stylu tzw. „baroku drezdeńskiego”.
Title: CUKIERNICA
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Saksonia, Lipsk (?) Cukiernica z owalną pokrywą na zawiasie i oryginalnym zamkiem z kluczykiem. Z przodu grawerowany monogram pod koroną.
Title: CUKIERNICA, OK1880
Description: IInformacje o dziele: Austro-Węgry, Wiedeń, złotnik Alois Ballauf (?) Cukiernica z kluczykiem; kształt sarkofagowy z reliefową dekoracją rocaille’ową, Wsparta na czterech nóżkach w kształcie lwich łap. Nakrywa zwieńczona sterczynką w formie liścia.
Artist: Jan Stanisławski
Title: MALWY I TOPOLE
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. ołówkiem: JAN STANISŁAWSKI Od odwrocia obraz zabezpieczony dyktą, na której nalepka z wystawy w TPSP w Krakowie w 1957 z tytułem obrazu „Malwy” i podłużnym stemplem o treści: WYSTAWA | W 50-TĄ ROCZNICĘ ŚMIERCI | J. STANISŁAWSKIEGO | R – 1957. Obraz opisywany lub reprodukowany w: - Jan Stanisławski i jego szkoła. Wystawa w pięćdziesięciolecie śmierci Artysty, MNK, TPSP Kraków, Kraków 1957, s. 25, nr kat.155 (własność prywatna).
Artist: Stanisław Rejchan (Reichan)
Title: HORTENSJE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. : Reichan Na odwrocie napisy: – czarnym atramentem: St Rejchan | 52 Sykstuska; – zielonym atramen-tem: Własność prywatna | inż. Wojtan Adam | Lwów | Mochnackiego 30. Nalepka z napisem atramentem: Reichan | № 1. Stempel: Alois Ebeseder | Wien | ...ring 9. Stemple z numerami 62, 36 i 27.
Artist: Josef Burgaritzki
Title: PEJZAż Z MOSTKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej u dołu: Js. Burgaritzki
Title: KOSZYK, 1908-1914
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Moskwa, Mikołaj Zwierew Koszyk wsparty na czterech nóżkach. Powierzchnia gładka, brzeg falisty. Kabłąk ruchomy, zwieńczony plastycznym pąkiem kwiatu. Wnętrze kosza lekko złocone.
Title: PATERA CZTERODZIELNA, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Brema, firma Wilkens i synowie. Patera o gładkiej powierzchni, wsparta na czterech stylizowanych nóżkach.
Title: WIADERKO I KOWSZ, 1892-1898
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, złotnik Mikołaj Fiedorowicz Kemper Oryginalne w kształcie naczynie. Powierzchnia gładka, kabłąk ruchomy; wnętrze złocone.
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: TATRY - WIDOK NA KOśCIELEC, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: S Jaxa | 1908
Artist: Anton Büschelberger
Title: DZIKI, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: A. Buschelberger
Artist: Isidore Jules Bonheur
Title: PANTERA, OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: J. Bonheur
Artist: Thomas François Cartier
Title: LWICA, PRZED 1914
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Cartier
Artist: Max Band
Title: KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Max Band
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: KWIATY W BIAłYM WAZONIE, LATA 70
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą p.g.: J. ZUCKER Z tyłu na ramie nalepka z odręcznym napisem: Flowers in White Vase | (oil) | By Jacques Zucker. Obok na ramie napis tuszem: 1 – 106186. Jakub Zucker dzieciństwo spędził w Palestynie. Uczył się w szkole sztuk pięknych „Becalel” w Jerozolimie. Po I wojnie światowej osiedlił się w Paryżu, gdzie kontynuował studia w Académie Julian i Académie Colarossi. W 1922 wyjechał do Stanów Zjednoczonych. Odtąd mieszkał na przemian w Nowym Jorku i Paryżu. Wiele podróżował, m.in. do Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Meksyku i Izraela. Lata II wojny światowej spędził w Stanach Zjednoczonych. W 1947 osiedlił się w Arcueil pod Paryżem. Od 1928 brał udział w paryskich Salonach: Jesiennym i Tuileryjskim. Wielokrotnie wystawiał też w Nowym Jorku. Malował pejzaże, portrety, sceny rodzajowe i martwe natury. Jego obrazy utrzymane są w typie ekspresjonistycznej odmiany Ecole de Paris, wywodzącej się ze sztuki artystów takich jak Marc Chagall, Chaim Soutine itd.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes
Artist: Henri Toulouse-Lautrec
Title: MYJąCA SIę KOBIETA, 1896
Year: 1896
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d. w polu ryciny: THL (litery wiązane w kółku); p.d. pod ryciną faksymile podpisu artysty: HTLautrec (HTL wiązane); l.d. pod ryciną napis ołówkiem: 146/275, obok tłoczony okrągły stempel z napisem w otoku: MUSEE TOULOUSE-LAUTREC ALBI i monogramem HTL pośrodku. Wzmiankowana i reprodukowana w: - Jean Adhémar, Toulouse-Lautrec. Das graphische Werk, Verlag von Anton Schroll, Wien-München [1965], s. 36, il. s. 205
Artist: Alexej Jawlensky
Title: AKT STOJąCY
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. pod ryc. p.: a.jawlensky
Artist: Salvadore Dali
Title: "GAD" Z CYKLU DWANAśCIE PLEMION IZRAELA, 1972
Year: 1972
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. pod ryc. śr.: Dali, napis oł. pod ryc. l.: 160 | 195 [liczby rozdzielone poziomą kreską]
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: "JóZEF" Z CYKLU "DWANAśCIE PLEMION IZRAELA", 1972
Year: 1972
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. pod ryc. p.: Dali, napis oł. pod ryc. l.: 160/195
Verified Artist: Yes
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: SCHODY NA NADBRZEZU OBOK PONT-NEUF
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą p.d.: J. ZUCKER.
Artist: Konstanty Korovin
Title: BULWARY PARYSKIE NOCą, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Constant Korovine. Paris. 1936. Na odwrocie napisy ołówkiem: Grand Boulevard | Pres (?)Bastille oraz Melania Gruber | 85
Artist: Leonor Fini
Title: KOBIETA W MASCE
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. pod ryc. p.: Leonor Fini, napis oł. pod ryc. l.: 218/240
Artist: Pablo Picasso
Title: MACIERZYńSTWO, 29 IV 1963
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia barwna na tincie kremowej, papier z suchą pieczęcią p.d.: EDITIONS COMBAT POUR LA PAIX | COPYRIGT [sic!] S.P.A.D.E.M. PARIS, sygnowana z płyty l.g.: G 29.4.63. | Picasso Litografia według rysunku kredkami, wydana w nakładzie 200 egz. przez organizację działającą na rzecz pokoju. Wzmiankowana i reprodukowana na stronie internetowej http://europeanworldgalle-ry.com/ oraz na innych stronach poświęconych komercyjnemu obiegowi sztuki.
Artist: Otto Müller
Title: KąPIąCE SIę
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. pod ryc. l.: X/XXX, p.: Otto Müller
Artist: Leopold Gottlieb
Title: PRACZKI, 1931-1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: l.gottlieb
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: PORTRET żONY, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Z.PRONASZKO Na krosnach nalepka wystawy pt. „Kobieta w malarstwie” urządzonej w Muzeum im.L.Wyczólkowskiego w Bydgoszczy w 1975 r.
Artist: Tamara Łempicka
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA W ORANżU, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz opisany i reprodukowany w: - A. Blondel, Tamara de Lempicka. Catalogue raisonné 1921-1979, Edition Acatos, Lausanne 1999, s. 395, nr kat. 398, repr.
Artist: Nikifor Krynicki
Title: TORY KOLEJOWE
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: U dołu napis częściowo przysłonięty przez passe-partout. Akwarela pochodzi ze zbioru Tadeusza Kulisiewicza.
Artist: Nikifor Krynicki
Title: HALA DWORCA KOLEJOWEGO
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napisy: u góry: KOLELOWA; u dołu: WILLA MIASTO | [....] dalej przysłonięte przez passe-partout; w p.g. rogu nieczytelny napis ołówkiem. Akwarela pochodzi ze zbioru Tadeusza Kulisiewicza.
Artist: Efraim i Menasze Seidenbeutel
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Seidenbeu... Obraz opisany i reprodukowany w: - J. Pollakówna, Byli bracia malarze..., Warszawa 2002, il. na s. nlb. 31 [tu obraz datowany 1934].
Artist: Henryk Gotlib
Title: AKT, PO 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GOTLIB
Artist: Jacek Yerka
Title: BABIE LATO, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p. d.: JERKA 90 [data również na kalendarzu l. g.] na odwr. na d. żerdzi krosna po p.: JACEK JERKA | „BABIE LATO” | 90 x 76 AKRYL | 1990 na odwr. płótna śr. g. znak (stempel i podpis) zezwolenia na wywóz obrazu za granicę
Title: PATERA W TYPIE EMPIRE, OK 1905
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Heilbronn, firma Peter Brückmann i syn Patera z oryginalnym szklanym wkładem; wnętrze naczynia złocone, brzegi ażurowe.
Title: PUZDRO, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Puzdro wsparte na czterech nóżkach. Powierzchnia dekorowana puklami i ornamentyką kwiatową, wnętrze złocone. Wieko na zawiasie.
Title: ŻARDINIERA, PRZEłOM XIX/XX
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Frankfurt, firma Breidenstein & Renaud (czynna od 1889) Żardiniera okrągła, na czterech nóżkach. Wewnętrzna część naczynia złocona.