Artist: Jan Stanisławski
Title: KRZAK DZIKIEJ RóżY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura i napis l.d.: Panu J. Kasprowiczowi w upominku | JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie naklejona kartka z ekspertyzą prof. Feliksa Kopery, potwierdzającą autorstwo Stanisławskiego (dat. Kraków 8 VII 1942). Ekspertyza podpisana odręcznie, potwierdzona trzema pieczątkami imiennymi. Obraz, dedykowany poecie Janowi Kasprowiczowi , jest pięknym przykładem pełnego afirmacji stosunku Stanisławskiego do natury, a ujęty na pierwszym planie krzak dzikiej, przekwitającej róży staje się wyrazicielem ulotnego, wyciszonego nastroju tego pejzażu.
Artist: Paul Dubois
Title: MłODY PASTERZ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: P.Dubois Rome oraz napis Berbedienne Fondeur na boku wybity znak: REDUCTION MECANIQUE COLLAS / BREVETTE Rzeźba powstała w 1863 roku podczas drugiego pobytu artysty we Włoszech. Pierwszy odlew tej figury znajduje się w muzeum w Troyes.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SZLICHTADA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wierusz Kowalski 79 Wierusz-Kowalski, mimo że stale mieszkał i pracował w Monachium, tworzył obrazy, przedstawiające wydarzenia i sceny rozgrywające się w Polsce. Obraz, znany pod tytułem Szlichtada, przedstawia dawny zwyczaj-zabawę polegająca na przejażdżce saniami, odwiedzaniu domów w sąsiedztwie i przyłączaniu się do orszaku coraz większej liczby gości. Szlichtadę czyli kulig kończyły tańce, urządzane w ostatnim odwiedzanym domu. Przedstawiona na obrazie scena przejażdżki rozgrywająca się zapewne gdzieś w okolicach Krakowa (sukmany woźniców) pełna jest drobnych epizodów odtworzonych z godną podziwu bystrością obserwacji. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - „Tygodnik Ilustrowany” 1880, II półrocze, il. na s. 376-377 (tytuł: Szlichtada - reprodukcja drzeworytnicza; ryt. M.Kluczewski);
Artist: Jacek Malczewski
Title: W PRACOWNI ARTYSTY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J Malczewski 1903 Ten kameralny, niebanalnie zakomponowany obraz, przedstawiający wnętrze pracowni malarskiej z rozpoczętymi obrazami, jest swoistym portretem malarza przy pracy. Kilka przedstawionych tu szkiców koni i wyraźne podobieństwo tęższego ze sportretowanych tu mężczyzn do Wojciecha Kossaka nasuwa przypuszczenie, że może to być pracownia i portret właśnie tego artysty.
Artist: Roman Kochanowski
Title: PRZEDWIOśNIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: R. Kochanowski | 1888.
Artist: Jan Stanisławski
Title: PLACE DE LA CONCORDE W PARYżU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: JAN STANISŁAWSKI Obraz, powstał zapewne około roku 1900 podczas któregoś z kolejnych pobytów Stanisławskiego w Paryżu. Przedstawia słynne Konie z Marly, rzeźby Guillaume’a Coustou przeniesione z Marly-le-Roi i w roku 1792 ustawione w Paryżu u wylotu Pól Elizejskich na Place de la Concorde. Malowany jest śmiało, szeroką, budującą formę barwną plamą o wybitnie dekoracyjnych walorach.
Artist: Józef Brandt
Title: PRóBA KONIA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Monachium Współczesny recenzent, pisząc o tym obrazie, zauważał, że „Próba konia Józefa Brandta odznacza się, jak zwykle, doskonałymi zaletami malarskimi, wybornym rysunkiem konia, jeźdźca, werwą, ruchem oraz dobrze odczutym i oddanym kolorytem lokalnym.” Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Nasze ryciny, „Tygodnik Ilustrowany” 1907, I półrocze, nr 20, s. 419, il. na s. 401 (okładka).
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET ANTONIEGO GOETZ-OKOCIMSKIEGO, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: J Malczewski | 1917 Na odwrocie naklejka z wystawy pośmiertnej Malczewskiego w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w 1939 roku. Na ramie pieczęć pracowni ramiarskiej i pozłotniczej Filipa Woźniaka w Krakowie oraz naklejka z napisem określającym osobę portretowanego mężczyzny. Portret Antoniego Goetz-Okocimskiego (ur.1895) w mundurze porucznika, z przypiętym na piersi medalem za odwagę (Tapferkeistmedaille) namalował Malczewski w roku 1917, w czasie wojny, gdy portretowany służył jeszcze w armii austriackiej. Później, w roku 1920, Okocimski zaciągnął się jako ochotnik do Wojska Polskiego. Wykształcony w Akademii Handlowej w Krakowie, w Paryżu i w Wiedniu w latach następnych był, m.in. prezesem rady nadzorczej firm „Jan Goetz-Okocimski browar i zakłady przemysłowe sp. akc. w Okocimiu” i „Polskich Zakładów Garbarskich sp. akc. w Krakowie”. Był też m.in. posłem na Sejm Rzeczypospolitej i radcą Izby Han
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: JESIEń - ZBIERANIE JABłEK
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, gwasz, karton, sygnowany p.d.: Z. STRYJEŃSKA
Artist: Jef (Josef Maria Thomas) Lambeaux
Title: TAńCZąCA Z KASTANIETAMI
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: Jef Lambeaux Sygnatura odlewni: VSINES VOJAVE STE AME BRUXELLES
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NA ZWIADACH
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, gwasz, karton naklejony na tekturę. Sygnowany l.d.: A W Kowalski 77 Ten niewielki obraz, będący stosunkowo wczesnym dziełem artysty, może być ozdobą każdej kolekcji - muzealnej lub prywatnej. Namalowany z prawdziwą maestrią techniczną, urzeka nieco sennym nastrojem cichego wieczoru, gdzieś w kresowym miasteczku. Zapadający mrok rozjaśniają jasne refleksy księżycowego światła załamującego się w okienku bielonej chaty czy na zbrojach przybyłych na zwiady rycerzy. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - „Kłosy” 1878, I półrocze, nr 665, il. na okładce s. 193 (tytuł: Na zwiadach - reprodukcja drzeworytnicza odwrócona w stosunku do oryginału; ryt. Teofil Konarzewski).
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W POśCIGU ZA TATAREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A. Wierusz-Kowalski Prezentowany obraz eksponowany był ostatnio na wystawie „Dla pokrzepienia serc” w warszawskim Muzeum Narodowym z okazji premiery filmu „Ogniem i mieczem”. Rozgrywającą się na Dzikich Polach scena z kresowych potyczek, przywodzi atmosferę znaną tak z powieści Henryka Sienkiewicza, jak i z obrazów Józefa Brandta o podobnej tematyce. Starannie przemyślana kompozycja świadczy o mistrzostwie artysty, umiejącego zająć widza przedstawionym epizodem. Jadący przez szeroki step oddział wojska i półnagi Tatar ukrywający się w bujnych trawach, spokój przyrody kontrastujący z ogromnym napięciem wyczuwalnym w postaciach ludzi, zawieszona na moment akcja, której dalszy bieg łatwo przewidzieć, sugestywnie prze-mawiają do wyobraźni i czynią z widza niemalże uczestnika dramatu. Swobodna, śmiała technika malarska, ciepłe światło i jasny, żywy koloryt podnoszą walory tego znakomitego płótna.
Artist: Stanisław Wolski
Title: PRZED KARCZMą PODOLSKą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Stanisław Pomian Wolski | Monachium 1884 Obraz, malowany w okresie pobytu Wolskiego w Monachium, jest jednym z najciekawszych znanych dzisiaj dzieł tego „artysty świetnego talentu, doskonałego obserwatora konia i człowieka, malarza z niezwykłym poczuciem życia” (E.Niewiadomski). Obraz reprodukowany lub opisywany w: - „Kłosy” 1887, II półrocze, il. s. 232 (drzeworytnicza reprodukcja repliki obrazu; ryt. Edward Gorazdowski); - „Kraj” 1903, nr 44; dodatek „Życie i sztuka”, il. na s. 6.
Artist: Otto Propheter
Title: DZIEWCZYNKA W KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Otto Propheter 1901 Na krosnach kartka z napisem w języku niemieckim: Otto Propheter, Karlsruhe – Neu Akademie – „Kinderbildnis” – DM 1000,- Helene Krämer oraz kartka z berlińskim adresem.
Artist: January Suchodolski
Title: PRZYJAZD CóRKI JANA SOBIESKIEGO DO BAWARII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Janvier Suchodolski 1872 Krystyna Sroczyńska pisząc monografię Suchodolskiego (wyd. 1961) nie znała jeszcze tego obrazu. Krótką o nim notkę zamieściła dopiero w późniejszym opracowaniu (1983), a przedstawioną na obrazie scenę określiła jako Przyjazd córki Jana Sobieskiego do Bawarii. Taki tytuł trudno jednak zaakceptować bez zastrzeżeń. Bowiem, mimo że na obrazie widać chorągwie o błękitno-białych barwach Bawarii, to jednak stroje przedstawionych osób wydają się być o wiek wcześniejsze niż używane w czasie, gdy Teresa Kunegunda Sobieska poślubiła bawarskiego elektora Maksymiliana Emanuela (1694). Pozostawiamy jednak ten tradycyjny już tytuł, z nadzieją na określenie treści obrazu w przyszłości. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - K.Sroczyńska, Inaczej o Januarym Suchodolskim, [w:] Rocznik Muzeum Naro-dowego w Warszawie, tom XXVII, Warszawa 1983, s. 205, nr kat. 18
Artist: Friedrich Moritz Brodauf
Title: AKT LEżąCY
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: Fr.Brodauf 1913
Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski
Title: PORT W TEODOZJI NA KRYMIE
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, gwasz, papier. Sygnowany l.d.: Aйвазовскій Ajwazowski wielokrotnie malował i rysował widoki portu w Teodozji, brzegi rozległej zatoki, stojące na redzie żaglowce i ruiny wieży pozostałej po dawnej twierdzy genueńskiej. Podobny rysunek znajduje się, m.in. w zbiorach Muzeum Rosyjskiego w Petersburgu, a obraz przedstawiający ten sam motyw posiada warszawskie Muzeum Narodowe.
Artist: Władysław Czachórski
Title: PRZED BURZą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Czachórski. 1875 .. Nastrojowy krajobraz z pociemniałym niebem, oświetlony charakterystycznym przedburzowym blaskiem zachodzącego słońca jest niezwykle rzadkim przykładem pejzażowej twórczości artysty, a zarazem przykładem tzw. stimmungowego malarstwa szkoły monachijskiej. W interpretacji artysty zwykły wiejski krajobraz z rodzinnego majątku artysty w Grabowczyku koło Hrubieszowa zbliża się w swej wymowie do sztuki symbolistów.
Artist: Jacek Malczewski
Title: ZACZAROWANY OGRÓD, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: J Malczewski | 1905 na odwrocie: – napis (ołówkiem): J. MALCZEWSKI. >ZACZAROWANY OGRÓD< – poniżej z prawej (ołówkiem): [...] 17927 – centralnie (ołówkiem): 3 – nalepka (druk): MJ 2 ZACZAROWANY OGRÓD | OLEJ-PŁOTNO – na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 14 marca 1999 Jadwiga Maria z Brunickich Balowa, uwieczniona na prezentowanym obrazie, była wielką miłością i kochanką Jacka Malczewskiego. Rudowłosa piękność, młodsza od artysty o dwadzieśca pięć lat, zdobyła jego serce i duszę nie tylko swoją urodą, ale i umiłowaniem jego sztuki. Błyskotliwa, oczytana i niezwykle inteligentna, a do tego bogata, otoczyła Malczewskiego troskliwą opieką zapewniając mu spokój niezbędny do pracy twórczej. Artysta był nią absolutnie oczarowany i malował ją pod każdą możliwą postacią. Jak klejnot drogi Twoje ciało w coraz to inną wprawiam ramę – pisał Malczewski nadając swoim Ellenai, Eloe, Nike, Polonii, chimerom, muzom, samarytankom, a nawet Thanatosowi – rysy ukochanej kobiety. Tytułowy Zaczarowany ogród to kolejne dzieło na tej aukcji (patrz poz. 10), którego akcja rozgrywa się w ogrodzie willi „Pod Matką Boską“ na Zwierzyńcu. Widać tu charakterystyczne, powtarzające się na licznych obrazach... więcej
Artist: Aleksander Gierymski
Title: PORTRET ŚW. BRATA ALBERTA - ADAMA CHMIELOWSKIEGO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie odręczny, częściowo zaklejony napis - oświadczenie: [Według mego zdania jest to] portret Adama Chmielowskiego, późniejszego | a dziś już nieżyjącego „brata Alberta”, przyjaciela | braci Gierymskich, malowany przez Aleksandra | Gierymskiego. | Warszawa, styczeń, r. 1917 | A. Sygietyński Naklejka wystawy w TZSP w Warszawie (z 1929 r.) z adnotacją: wł. K.Krechowiecki Natolin 7; oraz skrawek gazety - „Przeglądu Porannego” z roku 1918, z zachowanym odręcznym fragmentem napisu. Pojawienie się tego obrazu jest wydarzeniem i to zarówno ze względu na autorstwo Aleksandra Gierymskiego, jak i na osobę portretowanego Adama Chmielowskiego - Brata Alberta. Obraz, będący przed wojną własnością Kazimierza Krechowieckiego i dwukrotnie - w 1938 i 1939 roku - wystawiony w warszawskim Muzeum Narodowym, po r.1945 uchodził za zaginiony. Nie wypłynął ani z okazji kanonizacji św. Brata Alberta, ani z okazji wystawy Chmielowskiego w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie.
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: BABIE LATO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F.R. Piękny, nastrojowy pejzaż jesienny o symbolicznych treściach związanych z przemijaniem i upływem czasu. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca, Wilno październik 1937, s. 29, nr kat. 143; - Ferdynad Ruszczyc 1870-1936, Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad-grudzień 1937, s. 40, nr kat. 143; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Kra-kowie, grudzień 1937 - styczeń 1938, s. 27, nr kat. 146; - Ferdynand Ruszczyc. Życie i dzieło. Księga zbiorowa, Wilno 1939, s. 444, nr kat. 764; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog. [red. J.Ruszczycówna], Muzeum Narodowe w Warszawie 1964, s. 61, nr kat. 127.
Artist: Józef Rapacki
Title: JESIENIą - ODLOT żURAWI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI 1918. OLSZANKA Ten, przepojony nastrojem spokoju i kontemplacji, płaski mazowiecki pejzaż, z chłopcem obserwującym ciągnący w dali klucz żurawi powstał w okresie, gdy artysta mieszkał w Olszance k.Żyrardowa i w okolicznym krajobrazie znajdował wiele motywów malarskich. Malował wówczas całe cykle pejzażowe, m.in. Z mazowieckiej ziemi czy Dookoła mej siedziby, dając w nich wyraz swemu emocjonalnemu i pełnemu zachwytu stosunkowi do natury, z którą stale obcował, obserwował i podziwiał. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Pocztówka wydana w okresie międzywojennym nakładem Domu Wydawniczego A.Chlebowski, Warszawa.
Artist: Józef Rapacki
Title: WśRóD WRZOSóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI 1919. | OLSZANKA
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM Róż
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po prawej: A. Karpiński 937.
Artist: Jan Chełmiński
Title: JEźDZIEC Z CHARTAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Jan V. Chełmiński Na odwrocie odręczny napis: Zdaniem moim | jest to oryginał | Jana Chełmińskiego | z przed 20 laty. | Kraków 12/VII 910 | T. Axentowicz Obraz reprodukowany lub opisywany w: - [Katalog] Unicum LXXII, 72 aukcja malarstwa i rzemiosła artystycznego, Warszawa 26 maja 1996, nr kat. 52, il.
Artist: Ture Ander
Title: LEKCJA GRY NA FLECIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Ander
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: PEJZAż LETNI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. W. Malecki
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: PEJZAż GóRSKI Z OKOLIC CASTEL GANDOLFO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: H. Siemiradzki Castel Gandolfo. A.D. 1875 Na odwrocie naklejona kartka z atestem Tadeusza Wierzejskiego z 1952 roku, potwierdzającym autorstwo Siemiradzkiego.
Artist: Jacek Malczewski
Title: ZASłUCHANA - PORTRET MARII BALOWEJ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Malczewski | 1909 Na odwrocie naklejka krakowskiej firmy antykwarycznej I.Immerglücka (ul. Szpitalna 3) oraz naklejka monograficznej wystawy Jacka Malczew-skiego w Muzeum Narodowym w Poznaniu w roku 1968/1969 z numerem katalogu 198. Piękna kobieta zasłuchana w wygrywaną przez fauna melodię to Maria Balowa, pod której urokiem artysta pozostawał przez lata i którą wielokrotnie malował jako ucieleśnienie Piękna, Muzę czy Chimerę. Tutaj sportretował ją na tle bujnej zieleni ogrodu z charakterystycznymi schodkami wiodącymi w górne jego partie. Jest to widok na ogród obok domu, w którym artysta mieszkał, motyw powracający w wielu jego obrazach (porównaj nr 22 niniejszego katalogu). Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Jacek Malczewski. Katalog wystawy monograficznej, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1968, s. 166, nr kat. 198, il. 223. - T. Grzybkowska, Świat obrazów Jacka Malczewskiego, Warszawa 1996, il. na s. 232.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: POWRóT ZE śWIęCENIA WODY
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Pastel, akwarela, tektura, 68 x 49 cm, sygnowany p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie nalepka Salonu DESY w Gdyni z 1951 r.
Artist: Edmund Gomansky
Title: ZłOTY BAżANT
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: E.Gomansky Figura reprodukowana lub opisywana w: - Ethos und Pathos. Die Berliner Bildhauerschulle 1786-1914, s. 467.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: AUTOPORTRET Z SAMOWAREM
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Węgiel, pastel, papier szary naklejony na tekturę, sygn. l. g.: Ignacy Witkiew / 1917 niżej napis w ramce ucięty od lewej: PRASZA SIE / ZAWRACANIE / ŁOWY / ALENTEM (prawdopodobnie: UPRASZA SIĘ / O NIEZAWRACANIE / GŁOWY / TALENTEM); poniżej data dzienna: 17 / II Ten niezwykły autoportret powstał w najbardziej tajemniczym i brzemiennym w skutki okresie życia Witkacego, za jaki uważa się cztery lata jego pobytu w Rosji w czasie I wojny światowej. Sposób i technika rysowania autoportretu korespondują z innymi ówczesnymi dziełami artysty. W tym czasie w swoich portretach i kompozycjach Witkacy używał na równych prawach węgla i pastelu. Do 1914 Witkacy rysował wyłącznie węglem, w 1915, już w Rosji, zaczął do swych prac stopniowo wprowadzać pastel. W 1917 rysunek węglowy służył Witkacemu jeszcze za podstawę kompozycji - szkic konstrukcyjny, uzupełniany stopniowo barwnymi pastelami, służącymi głównie dla ożywienia pracy, podkreślenia jej newralgicznych partii.
Verified Artist: Yes
Artist: Olga Boznańska
Title: TULIPANY W KLOSZU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany ołówkiem l.d.: Boznańska Na odwrocie nalepka z monograficznej wystawy Olgi Boznańskiej w Muzeum Narodowym w Krakowie w roku 1960; na ramie resztka nalepki z tytułem obrazu i adresem ówczesnego właściciela. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Olga Boznańska (1865-1940) Wystawa zbiorowa, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1960, s. 68, nr 140. - Malarstwo XIX i XX wieku, Katalog Domu Aukcyjnego AGRA, Warszawa 10 grudnia 1995, s. nlb., nr kat. 41, repr. - Wystawa malarstwa z kolekcji prywatnej, 29 grudnia 1998 - 24 stycznia 1999, Dom Aukcyjny REMPEX, Warszawa 1998, s. nlb., nr kat 13, il.
Artist: Wacław Szymanowski
Title: MELODIA WIECZORNA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W. Szymanowski Na odwrocie częściowo zachowana drukowana nalepka Salonu Dzieł Sztuki Kazimierza Wojciechowskiego w Krakowie (ul. Św. Jana 3) z wpisanymi atramentem danymi dot. obrazu; tytułem, techniką i datą jego przyjęcia 1920 r. Obraz powstał zapewne niewiele przed rokiem 1920. Szymanowski bowiem mimo, że ukończył studia malarskie w Akademii Monachijskiej, od 1895 działał wyłącznie jako rzeźbiarz. Do malarstwa powrócił na krótko w latach I wojny światowej, zmuszony koniecznością zarobkowania. Po wojnie znów zajął się rzeźbą, a malowaniem dopiero w latach 1923-1930 kiedy to wykonał kilka oficjalnych portretów, pejzaży i licznych powtórzeń swoich wcześniejszych kompozycji. Wówczas powstała także znacznie powiększona replika Melodii wieczornej (olej, płótno,100 x 150 cm) znajdująca się obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (porównaj: H.Kotkowska-Bareja, Wacław Szymanowski 1859-1930, [kat.] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1981, s. 52, poz. 85.)
Artist: NN NN
Title: PEJZAż Z FRANCJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A. Neuman Na krosnach napisy ołówkiem, m.in.: Vendredi soir oraz 80 francs.
Artist: Marian Mokwa
Title: CHATA RYBACKA NAD MORZEM
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany ołówkiem l.d.: Mokwa
Artist: Stanisław Żukowski
Title: NIEMEN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: S Żukowski ; napis l.d.: Niemen
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: ULICA W WARCE, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W Zakrzewski 1964 Na odwrocie płótna autorski napis: W. Zakrzewski 1964 | ul. Kazimierza Pułaskiego | Warka; na krosnach fragment naklejki z nazwiskiem artysty (druk).
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PORTRET KOBIETY W ZAWOJU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Menkes Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 11. malarstwo - paintings, Polswiss Art Dom Aukcyjny, Aukcja 11, Warszawa 3 listopada 1991, nr kat. 11, il. (pt. Portret w czerwieni)
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PORTRET KOBIETY Z LUSTREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Menkes Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 11. malarstwo - paintings, Polswiss Art Dom Aukcyjny, Aukcja 11, Warszawa 3 listopada 1991.
Artist: Marek Żuławski
Title: MARTWA NATURA Z AKTEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Marek Żuławski Na odwrocie napis na płótnie: Marek Żuławski | 1937 | London Obraz pochodzi z wczesnego, przedwojennego okresu twórczości artysty; podobne martwe natury i akty Żuławski kilkakrotnie wystawiał w galerii warszawskiego IPS, gdzie w 1938 miał wystawę indywidualną.
Artist: Jan Rubczak
Title: Z POłUDNIA FRANCJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Jan Rubczak
Artist: Artur Markowicz
Title: ULICZKA NA KAZIMIERZU W KRAKOWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napis czarną farbą: Artur Markowicz | „Zwierzyniec” | (Kazimierz ?)
Artist: Joachim Weingart
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Weingart Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 10. malarstwo - paintings, Polswiss Art Dom Aukcyjny, Aukcja 10, Warszawa 14 czerwca 1991, nr kat. 11, il.
Artist: Zygmunt Landau
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Landau Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 12. malarstwo - paintings, Polswiss Art Dom Aukcyjny, Aukcja 12, Warszawa 21 grudnia 1991, nr kat. 5, il.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kanelba Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 12. malarstwo - paintings, Polswiss Art Dom Aukcyjny, Aukcja 12, Warszawa 21 grudnia 1991, nr kat. 37, il.
Artist: Gustaw Gwozdecki
Title: KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: GWOZDECKI Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 11. malarstwo - paintings, Polswiss Art Dom Aukcyjny, Aukcja 11, Warszawa 3 listopada 1991, nr kat. 7, il.
Artist: Władysław Wankie
Title: MADONNA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Władysław Wankie Prawdopodobnie tożsamy z obrazem Madonna wystawionym w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w roku 1917. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Salon 1917, Katalog TZSP, Warszawa 1917, nr kat. 157; - L.Skalska-Miecik, Władysław Wankie 1860-1925, Wystawa monograficzna. Katalog dzieł istniejących i zaginionych, Muzeum Narodowe w Warszawie 1989, s. 78, nr kat. 46, il.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: POLOWANIE Z SOKOłEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: M. G. Wywiórski
Artist: Jan Lebenstein
Title: KORONACJA POPPEI
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, technika mieszana, płótno, sygnowany p.d.: Lebenstein 90 Na odwrocie autorski napis na płótnie: Lebenstein | „Couronnement de Popée” 1990 | huile + tech. mixte | 130 x 130; na krosnach napis: „ADIO (!) ROMA. ADIO (!) AMOCI” | „COUREEMMENT (!) DE POPÉE” Nalepka wystawy w Zachęcie i Galerii Plakatu w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Jan Lebenstein (Album - katalog wystawy) , Galeria Zachęta, Warszawa kwiecień-maj 1992; wkładka ze spisem prac: nr kat. 139 (Koronacja Poppei; własność artysty);
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: Muter Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 12. malarstwo - paintings, Polswiss Art Dom Aukcyjny, Aukcja 12, Warszawa 21 grudnia 1991, nr kat. 8, il.
Artist: Joachim Weingart
Title: DZIEWCZYNA Z KWIATAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn l.g.: Weingart na odwrocie: na płótnie l.g.: MNK | ND 8950 na ramie nalepa depozytowa Muzeum Narodowego w Krakowie (w którym praca była w latach 1999 - 2015) Obraz reprodukowany w: Katalog wystawy Ecole de Paris , Galeria Marek, Paryż, 1990, il. 14
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: MARTWA NATURA Z BAżANTEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Eibiche Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 12. malarstwo - paintings, Polswiss Art Dom Aukcyjny, Aukcja 12, Warszawa 21 grudnia 1991, nr kat. 1, il.
Artist: Franciszek Ejsmond
Title: CICHE SZCZęśCIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Fr. Ejsmond | 1887 Na odwrocie nalepka londyńskiej firmy z materiałami malarskimi Windsor & Newton.
Artist: Antoni Piotrowski
Title: DZIEWCZYNA PROWADZąCA KONIA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. Piotrowski. 1885 | Cracoviae
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Menkes Obraz powstał w okresie, kiedy artysta mieszkał w Woodstock w Stanach Zjednoczonych i malował w specyficzny sposób stylizowane martwe natury operując wyraźnym, czarnym konturem i wykorzystując efekty faktury grubo kładzionej farby.