Artist: Jan Tarasin
Title: MAGAZYN, 1996
Year: 1996
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana ołówkiem pod ryciną l.: Magazyn, śr.: III/XX, p.: JTarasin 96 Serigrafia wg gwaszu z cyklu „Magazyn”, egzemplarz 3 z autorskiego nakładu 20 sztuk.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: DIE ROTHE SCHWÄNZEN FRESSERIN, 1999
Year: 1999
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier pakowy jasnobrązowy, 95,5 x 65,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany czerwoną kredką p.śr.: FS [monogram wiązany], w monogram wpisana data czarną kredką: 16 99, niżej oł.: die Rothe Schwänzen | fresserin, oznaczenia literowe przy skrzydle po p. od g.: O. K. U. R. W. A. M.
Artist: Ryszard Winiarski
Title: KOMPOZYCJA żółTO-NIEBIESKA, 1966
Year: 1966
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na dolnej żerdzi blejtramu: winiarski 1966
Artist: Andrzej Strumiłło
Title: ORGANY I, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany śr.d. białą farbą: 70 R, obok po p. czerwoną farbą: AStrumiłło, na odwr. na g. żerdzi krosien l.: A. STRUMIŁŁO, p.: „ORGANY I” 1970
Artist: Roman Artymowski
Title: KATEDRA, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Artymowski 1956 , napis oł. na odwr. na g. żerdzi krosien: R. ARTYMOWSKI – Katedra – 1956
Artist: Andrzej Fogtt
Title: KOBIETA - SEN, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie l.g.: Andrzej Fogtt | 2002 | 2002 | Kobieta – sen. | z cyklu obrazy sferyczne | olej, pł.
Artist: Wiesław Szamborski
Title: CHORĄGIEW V, Z KATEDRĄ, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie śr. g.: Wiesław SZAMBORSKI | „CHORĄGIEW V | Z KATEDRĄ” | akryl 1974 [w kółku]
Artist: Władysław Strzemiński
Title: KWIATY, 1944
Year: 1944
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, kredka, papier, 40,5 x 28 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: W. Strzem | 1944 na odwrocie p.d. okienko wycięte w plecach odsłaniające kartkę z potwierdzeniem autorstwa podpisaną przez Zofię Baranowicz. „...akwarela Kwiaty jest dziełem Władysława Strzemińskiego powstałym w 1944 roku. W tym czasie artysta kilkakrotnie podejmował ten temat, kontynuując malowane pod wpływem Cezanne’a „Martwe natury”. Szczególnie charakterystyczne jest łączenie pewnie kreślonego rysunku z akwarelą. Na osy-pujące się kwiaty nałożone zostały plamy barwne, podkreślające charakterystyczne dla jego prac z te-go okresu relacje światła i barwy. Omawianą akwarelę widziałem jeszcze na początku lat siedemdziesiątych w zbiorach Bolesława Hochlingera, od lat trzydziestych uczestnika wystąpień łódzkiej awangardy. (...) Prawdopodobnie w tym samym czasie rysunek oglądała Zofia Baranowicz.” (z ekspertyzy dr. Janusza Zagrodzkiego)
Artist: Jan Dobkowski
Title: PRZESTRZENIE ROZKOSZY, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. p.g.: Jan Dobkowski | „PRZESTRZENIE ROZKOSZY” 1969 ROK | 81 cm x 114 cm | OLEJ
Artist: Roman Opałka
Title: STUDIUM PORTRETOWE (SIEDZąCA), 1954
Year: 1954
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Opałka [znak autorski] 1954 na odwrocie oprawy l.g.: XIII D – 90/108, p.d.: stempel Fundacji Opalka z potwierdzeniem autorstwa w języku polskim i angielskim, obok po prawej pieczątka: EX LIBRIS | Ewa & Marek Pietkiewicz Praca reprodukowana w: - Bożena Kowalska, Roman Opałka, wyd. II, Modulus, Kraków 1996, s. 10, il. 2; - Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, [wyd.] Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 13, poz. 28, il.
Artist: Jan Lebenstein
Title: SIELANKA, 1988
Year: 1988
Tools: crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym tuszem l.d.: Lebenstein 1988
Artist: Jan Tarasin
Title: FRAGMENT ZAPISU II, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Tarasin 90 na odwrocie p.g.: JAN TARASIN 1990 | FRAGMENT ZAPISU II
Artist: Zbylut Grzywacz
Title: KOLEJKA JESZCZE TRWA, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Zbylut 73, na odwr. p.g.: Zbylut GRZYWACZ | „KOLEJKA JESZCZE TRWA” | (ANDRZEJOWI WRÓBLEWSKIEMU) | AKRYL – 1973 – 135 x 170 cm Obraz jest pastiszem, czy raczej swoistym uwspółcześnieniem kompozycji Andrzeja Wróblewskiego Kolejka trwa z 1956. Postaci ulegają redukcji do szablonowych kształtów wtapiających się w tło, jednocześnie strzałka na ścianie, wskazująca „kierunek kolejki”, zyskuje monstrualne wymiary. Obraz Grzywacza jest wspomniany przy odpowiedniej pozycji w katalogu oeuvre Wróblewskiego: Andrzej Wróblewski, [wyd.] Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta i in., Warszawa 1998, s. 132. Artysta wielokrotnie podejmował takie malowane „dialogi” z klasycznym malarstwem europejskim i polskim, przy czym poddawał wybrane dzieła aktualizacji w duchu krytyki realiów życia w PRL. Przykładem Szał uniesień (wg Podkowińskiego), w którym naga kobieta dosiada tuszy wołowej, Opuszczona IX (wg Grünewalda), Porwanie Europy II – w tle tych obrazów występuje nota bene realistycznie przedstawiona kolejka (w domyśle) po mięso. Temat ten podjął artysta jeszcze raz w słynnym obrazie Kolejka (Siedem okresów życia kobiety), dedykowane Adamowi Hoffmannowi z 1984/85. Sam autor tak go komentuje: Skąd się wziął ten obraz? Z kolejek, z tych, które widzę bez przerwy i w których stoję. Także z tych, które namalowałem. I z tych, które widziałem namalowane. [...] Pomniki, Jubileusze, Dni Kobiet, czyny, odznaczenia, upamiętnienia... więcej
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAż XXV, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Dominik; na odwr. l.g.: DOMINIK 1976 | AKRYL 65 x 100 | PEJZAŻ XXV
Artist: Jacek Waltoś
Title: SAMUEL I GłOS, 1987/88
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Waltoś 88, na odwr. l.g.: JACEK | WALTOŚ, p.g.: SAMUEL I GŁOS | 5 [w kółku] ILUSTRACJA DO | KS. KK. SAM. I, | III, 2-9 | 1987/8
Artist: Bronisław Chromy
Title: LIśCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jacek Yerka
Title: BEZ TYTUŁU, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Yerka 02
Artist: Włodzimierz Kunz
Title: TEMAT BIBLIJNY,
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WŁ KUNZ, na odwrocie l.g.: WŁ • KUNZ | Z CYKLU „MORZE ŚRÓDZ | „TEMAT BIBLIJNY”
Artist: Jan Lebenstein
Title: LA BOSPHORE, 1988
Year: 1988
Tools: ink, watercolor, gouache, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem l.d.: Lebenstein 88
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: WSCHÓD SŁOŃCA NAD MORZEM, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: Jerzy Nowosielski | 1983 p.g. nieczyt. znak Autentyczność obrazu skonsultowana z Andrzejem Szczepaniakiem – historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem, m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Obraz wystawiany: – Desa, Galeria Pawilon 2, Kraków IV – V 1985 (wystawa indywidualna); – Muzeum Okręgowe, Radom 29 VI – 15 IX 1990 (wystawa indywidualna); – Lwowska Galeria Obrazów, Lwów 28 IX – X 1990 (wystawa indywidualna); – Muzeum Archeologiczne, Galeria Arche, Gdańsk 11 I – II 1991 (wystawa indywidualna); – Galeria Arsenał, Białystok V – VI 1991 (wystawa indywidualna); – Galeria Piano Nobile, Kraków X 1991. W sztuce Jerzego Nowosielskiego – silnie naznaczonej doświadczeniem malarstwa ikonowego – zacierała się granica między sferą sacrum i profanum. Idea ta najpełniejszą formę zyskała w licznych przedstawieniach kobiecego ciała. Zróżnicowane kompozycyjnie i kolorystycznie serie aktów – m.in. we wnętrzu, na plaży, z lustrem, w pejzażu, tzw. czarnych – miały za zadanie „przywrócić cielesności duchowe znaczenie“. Kobiece sylwetki,... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. pionowo wzdłuż l. kraw.: BEKSIŃSKI 1977
Artist: Tadeusz Dominik
Title: CUZCO, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik, na odwr. l.g.: DOMINIK 1998 | OL. PŁ. 81 x 100 | CUZCO
Artist: Zbylut Grzywacz
Title: 17. POMOC, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: gbylut 82 na odwr. śr.g.: Zbylut GRZYWACZ | „POMOC” 1982 | OLEJ/PŁ. 60 x 73 cm W pierwszych miesiącach stanu wojennego tematem obrazów Zbyluta Grzywacza stały się martwe natury o znaczących elementach składowych. Artysta, zawsze świadomy precedensów artystycznych z przeszłości, aktualizował w ten sposób symboliczne martwe natury Holendrów. W prezentowanej pracy przedstawia w ubogim, „zmęczonym“ i szarym otoczeniu kolorowe opakowania zachodnich produktów, masowo nadsyłanych w tym okresie do Polski w „pomocowych“ paczkach i transportach z zagranicy. Inną odmianą ówczesnego malarstwa Grzywacza były jego reminiscencje z obozu internowania (w cyklu „Rekolekcje wiśnickie“, 1982-83) czy kompozycje z gazetami, nawiązujące do socrealistycznych martwych natur z podobnym motywem.
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: STROICIEL, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie d.: MOJEJ KOCHANEJ | METODULI. | SYN | CHRZESTNY | [po l.:] 1957 [po p.:] TADEUSZ na żerdziach blejtramu g.: STROICIEL, p.: T. BRZOZOWSKI, d.: 1957, l.: 27 x 47 Obraz wzmiankowany i reprodukowany w katalogu oeuvre artysty: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987, pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 88 repr. barwna, s. 226, kat. I. 71 (jako własność Ireny Jakimowicz, Warszawa; błędne wymiary); tamże bibliografia jak niżej Udział obrazu w wystawach: - II Ogólnopolska wystawa młodego malarstwa, rzeźby i grafiki. XI Festiwal Sztuk Plastycznych, BWA, Sopot VII-VIII 1958, kat.; - Tadeusz Brzozowski. Obrazy i rysunki, Muzeum Narodowe, Poznań 2 XII 1974 – II 1975, repr. w kat. Reprodukcje i wzmianki w książkach i czasopismach: - Aleksander Wojciechowski, Tadeusz Brzozowski, „Przegląd Artystyczny” 1958 nr 3, repr.; - Andrzej Jakimowicz, Tadeusz Brzozowski, WAG, Warszawa 1961, repr. barwna; - Tadeusz Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie, t.III, Ossolineum, Wrocław 1964, wzm. s. 409; - Adam Kotula, Piotr Krakowski, Malarstwo, rzeźba, architektura. Wybrane zagadnienia plastyki współczesnej, PWN, Warszawa 1972, wzm. s. 311; - Bożena Kowalska, Polska awangarda malarska 1945-1970. Szanse i mity, PWN, Warszawa 1975, wyd. II poprawione i poszerzone, Warszawa 1988, wzm. s. 128; - Tomasz Gryglewicz, Groteska w sztuce polskiej... więcej
Artist: Andrzej Dudziński
Title: GłOWA, LATA 90
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dudziński
Artist: Rajmund Ziemski
Title: BEZ TYTUłU, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ZIEMSKI | 61
Artist: Roman Opałka
Title: METEMPSYCHOSIS, 1970
Year: 1970
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Praca omawiana i reprodukowana w: - Bożena Kowalska, Roman Opałka, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1976, s. 42-52, il. 33; wyd. II, Modulus, Kraków 1996, s. 47-58, il. 33; - Cykl „Opisanie świata” omówiony w: Irena Jakimowicz, Pięć wieków grafiki polskiej, Muzeum Na- rodowe w Warszawie, Warszawa 1997, s. 275-277.
Artist: Edward Dwurnik
Title: STOLICA, Z CYKLU XVII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. DWURNIK 1976 [sygnatura od l. i od g. ujęta w ramkę] na odwr. brązową farbą g.: E. DWURNIK. | 1976, niżej l. czarną kredą: XVII – 423 – NR: 2 [ostatni człon napisu poprawiony brązową farbą i ujęty w ramkę] | GAZETA [w ramce] nad sygnaturą 5 nalepek [uwaga! przy nalepkach z wystaw podane są ich pełne tytuły, miejsca i daty, niezależnie od oryginalnego zapisu na nalepce]: - l.g. bez nazwy instytucji [autorska?], druk wypełniony pismem odręcznym dłg.; - niżej nalepka z wystawy: Edward Dwurnik. Wystawa malarstwa, Galeria Kordegarda, Warszawa 13-28 II 1977; - p.g. nalepka z wystawy: Nowy chodnik w mieście Rypinie. Edward Dwurnik – 21 obrazów z cyklu: „Gazeta”, Galeria Teatru STU, al. Krasińskiego 16, Kraków [V 1977]; - niżej nalepka z wystawy: 30 Festiwal Sztuk Plastycznych „Porównania 7”, BWA, Sopot VII-IX 1977; - niżej nalepka z wystawy: II Ogólnopolski Festiwal Sztuki „Fakt artystyczny a rzeczywis- tość”, BWA, Bydgoszcz XI-XII 1978; - na ramie p.g. nalepka „Desy” z nr K/6 39 i ceną 4.000,- Stolica – obraz nr 2 z cyklu XVII „Gazeta”, nr katalogu autorskiego prac malarskich Edwarda Dwurnika: 423 – jest jedynym zachowanym z całego cyklu . Pozostałych 14 prac uległo zniszczeniu (zamalowaniu) przez autora. (Inf. wg opracowania Poli Dwurnik, Dwurnik. Spis cykli malarskich [wyd. Warszawa 2002], s. nlb.) Po raz pierwszy Stolica,... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO VI, 1997
Year: 1997
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie śr.g.: Jan Dobkowski | „KARNAWAŁ W RIO VI” 1997 R. | ACRYL | 80 x 60 cm
Artist: Jacek Yerka
Title: SPOKÓJ PANUJE W BLOKU, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JK, na odwrocie na dolnej żerdzi blejtramu po prawej: JACEK KOWALSKI | [tekst zamazany] | „SPOKÓJ PANUJE W BLOKU” | 1984 AKRYL
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: KOMPOZYCJA Z DZIEWCZYNAMI, LATA 50
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. [?] dłg. na odwr. p.g.: KMikulski 4/5 na d. żerdzi krosien po l. nalepka zakładu ramiarskiego w Detroit
Artist: Marian Warzecha
Title: COLLAGE, 1968
Year: 1968
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie p.d.: Mwarzecha | 68/10
Artist: Adam Myjak
Title: HIEROPOLIS, 1997
Year: 1997
Tools: pastel, coal
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym pastelem śr.d.: Adam Myjak | Hieropolis 1997
Artist: Wojciech Sadley
Title: KOSZULA, 1976
Year: 1976
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany długopisem p.d.: SADLEY | „KOSZULA” | 1976
Artist: Janusz Orbitowski
Title: RELIEF R-12
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na ramie u góry: JANUSZ ORBITOWSKI 1970 | R-12 80 x 60
Artist: Jan Lebenstein
Title: SCENA FIGURALNA
Tools: ink, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym tuszem p.d.: Lebenstein 72
Artist: Helena Cygańska - Walicka
Title: KWIATY, 1976
Year: 1976
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1976 | H. C. Walicka
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUłU, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. d.: BEKSIŃSKI | 1988 , wyżej po l.: 31 [ lub: 30] x 0’5
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT SIEDZĄCY
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz, pisak, papier kremowy, 39 x 29 cm (w świetle passe-partout) sygnowany długopisem p.d.: to Walter | Sigmund Menkes
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA CZARNO-BIAŁA
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, papier, 28,5 x 44,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany długopisem p.d.: Dominik na odwrocie nalepka z biogramem artysty w języku angielskim
Artist: Adam Hoffmann
Title: BEZ TYTUŁU (ŚPIĄCY I KARLICA), 7 XI 1970
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, tusz pióro, karton kremowy, 36,2 x 50,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany białym pastelem p.d.: ah | 7 XI | 1970 [w owalnej ramce]
Artist: Jan Lebenstein
Title: DWIE KOBIETY ZE SFINKSEM, 1973
Year: 1973
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia barwna, papier z suchą pieczęcią p.d.: LA NUOVA FOGLIO | GRAFICA CLUB | POLLENZA [?] DI MACERATA, 49 x 69 cm (w świetle passe-partout) sygnowana oł. l.d.: Lebenstein 73, p.d.: 84/100
Artist: Marek Sapetto
Title: DZIEWCZYNY (DYPTYK), 18 X 1968
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika własna, papier do maszyn matematycznych z perforacją na 1/3 długości 36,8 x 81,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. pisakiem na ryc. w l.g. rogu prawego (dłuższego) kadru, ukosem: „Dziewczyny” | ... [nieczyt.] na | wiosnę (dyptyk) | M. Sapetto | 18. X 68 Warszawa 1/5, na p-p pod ryc. l.: „Dziewczyny” | Na pa-miątkę wizyty w pracowni | W-wa dn. 6. VI. 74 r. M.Sapetto, śr.: 1/5 36 x 81, p.: Marek Sapetto 1968 r. Praca wystawiana i reprodukowana w kat.: - Grafiki Marka Sapetto, Galeria Sztuki Współczesnej, Rynek St. Miasta 2, Warszawa, od 20 III 1972, bez opisu prac, il. nlb.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: II REPLIKA OBRAZU „MELANCHOLIJNY OBRÓT O 45
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. na wewn. krawędziach krosien, l.: II Replika obrazu „Melancholijny obrót o 45° w Dniu Zwycięstwa [cudzysłów nie zamknięty], d.: 337 S. Fijałkowski 95
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1969
Year: 1969
Tools: pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: BEKSIŃSKI 69 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Panek
Title: PORTRET, 1995
Year: 1995
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Panek 95.
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1996 [?]
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana czarną akwarelą p.d.: s. gierowski 96 [? - data częściowo zasłonięta]
Artist: Marek Oberlander
Title: PORTRET EN FACE, 1965
Year: 1965
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany białym gwaszem p.d.: M. Oberländer | 1965 /Levens/
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA ROZPIĘTA, 1962
Year: 1962
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, papier włóknisty krem. o nierównych brzegach, nakl. na brunatny karton, 46 x 36 (z tłem: 50,5 x 39,8 w św. p-p) sygn. p.d.: Lebenstein 62, na ramie p.d. plastikowa cyfra z szablonu: 5
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: OBRZYDLIWY KROWIAK..., 1996
Year: 1996
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, karton nakl. na karton krem., 44 x 61 cm sygnowany czarnym pastelem wzdłuż d. krawędzi: obrzydliwy krowiak ale z ojczystych lasów FStarowieyski 1696
Artist: Jan Młodożeniec
Title: SUPER SHOW, LATA 90.
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JAN MŁODOŻENIEC
Artist: Antoni Fałat
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Hanna Bakuła
Title: BLONDYNKA W KAPELUSZU
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym pastelem p.d.: BAKUŁA
Artist: Adam Hoffmann
Title: NAD WODĄ, 27 VIII 1969
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ah [monogram wiązany] 27/VIII 69 [całość w owalnej ramce]
Artist: Marek Dzienkiewicz
Title: KONCERT, 2001
Year: 2001
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. p.d. czarną kredką: „Koncert”, niżej zieloną kredką: Marek | Dzienkiewicz | 2001 r
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ZIELIN – SENSACJA, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 2413/99 . Na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu, obok napis flamastrem: 2413 ., l.g.: 15 , p.g.: 7’. Obraz reprodukowany: – Duda Gracz. Obrazy prowincjonalno-gminne. Kresy polskie 2000 , red. Monika Branicka, Biblioteka Śląska, Katowice, s. 123, il. 55 barwna. Zielin – Sensacja jest kompozycją należącą do cyklu obrazów prowincjonalno-gminnych Jerzego Dudy Gracza i zawiera w sobie najbardziej charakterystyczne cechy tego nurtu, zapoczątkowanego w 1983 r. i rozciągniętego w twórczości artysty na długie lata. Malarz wyznał w jednej ze swoich wypowiedzi: obrazy prowincjonalno-gminne (...) wyrażają mój czas i będą wyrażać moją drogę aż do końca. Tymi obrazami pragnę przypieczętować, zamknąć całe moje życie zawodowe i osobiste, stanowiące przecież jedno i warunkujące się nawzajem (Jerzy Duda-Gracz. Powroty. Obrazy prowincjonalno-gminne (1983-1994), red. Iwona Pawłowska, Szkic monograficzny Andrzej Matynia, Bielsko-Biała 1994, s. 10). Przejmująco prawdziwe obrazy polskiej prowincji pokazują ten odchodzący świat w bogatej skali tematów i nastrojów. W Obrazie 2413 (Zielin – Sensacja) artysta zestawił dosadnie scharakteryzowane postacie staruszki, psa oraz osób znajdujących się na pierwszym planie (których mimika wyrazić ma tytułową,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Teresa Pągowska
Title: BEZ TYTUłU, 1960
Year: 1960
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie p.d. w plecach wycięte okienko odsłaniające sygnaturę: Teresa Pągowska 60 | [pieczątka:] KONSERWATOR WOJEWÓDZKI GDAŃSKI, [ręcznie:] 41 [w kółku], śr.g. nalepka z danymi o pracy w języku angielskim
Artist: Teresa Pągowska
Title: BEZ TYTUŁU, 1960
Year: 1960
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie p.d. w plecach wycięte okienko odsłaniające sygnaturę: Teresa Pągowska 60 | [pieczątka:] KONSERWATOR WOJEWÓDZKI GDAŃSKI, [ręcznie:] 41 [w kółku], śr.g. nalepka z danymi o pracy w języku angielskim
Artist: Jacek Waltoś
Title: PŁASZCZ MIŁOSIERNEGO SAMARYTANINA XIII, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WALTOŚ 86 na odwr. śr.g.: JACEK WALTOŚ |PŁASZCZ MIŁOSIERNEGO|SAMARYTANINA XIII | 1986 na górnej żerdzi blejtramu po lewej: 100 x 200
Artist: Roman Zakrzewski
Title: (DZIEWCZYNA W „GOTYCKIEJ” SUKIENCE),
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: ·R•Z• | •01•, na odwr. śr.g.: •R. ZAKRZEWSKI• | •2001•OLEJ·
Artist: Tomasz Sętowski
Title: BEZ TYTUŁU, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T. Setowski 2000
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 50.
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz, pędzel, dekalkomania, collage, papier milimetrowy; sygnowany ołówkiem p.d.: Lenica
Artist: Tadeusz Kulisiewicz
Title: MARTWA NATURA Z CYTRYNAMI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana tuszem l.d.: Kulisiewicz
Artist: Józef Szajna
Title: STACJA PLANETARNA, Z CYKLU „MROWISKO”
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarną kredką p.d.: Szajna 96 na odwr. oprawy u g. wycięte okienko odsłaniające sygnaturę oł.: J. Szajna 1996 z cyklu „Mrowisko” – „Stacja planetarna” | acryl + kreda Rozbudowany cykl „Mrowisko” sięga swymi początkami jeszcze lat 70. Jego cechą charakterystyczną jest użycie schematycznego zarysu popiersia ludzkiego, zminiaturyzowanego do granicy czytelności i powielonego tak, że tworzy swoisty ornament czy wzór, jednolicie pokrywający powierzchnię obra-zu. W podobny sposób artysta użył fotografii oświęcimskich i ustawionych przestrzennie, płaskich popiersi lub ich negatywów w swym najbardziej znanym environment „Reminiscencje” z 1969.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: BEZ TYTUŁU (MORZE)
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Dominik
Artist: Jacek Sroka
Title: BEZ TYTUŁU, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: SROKA 1986 na odwrocie sygnatura na górnej żerdzi blejtramu: JACEK SROKA | [adres artysty], l.g. nalepka David Anderson Gallery i śr.d. nalepka Stuart Levy Gallery
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KOBIETA Z DZBANKIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes na odwrocie napis długopisem p.g.: GIRL with pitcher | 350, na ramie u góry ołówkiem S.MENKES, w prawym górnym rogu nalepka z numerem odręcznym 151.
Artist: Jan Świderski
Title: CHRYZANTEMY Z ZABAWKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J SWIDERSKI
Artist: Juliusz Joniak
Title: MARTWA NATURA Z NIEBIESKIM DZBANKIEM, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Joniak 89., na odwrocie l.g.: JULIUSZ JONIAK | „MARTWA NATURA Z NIEBIESKIM DZBANKIEM” | 81 X 100 | 1989 r.
Artist: Otto Axer
Title: MUZYKANCI, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: OAxer , na odwr. p.g.: OTTO AXER | 1959 na blejtramie p.g. nalepka z odręcznym napisem: OTTO AXER | MUZYKANCI, 1959, częściowo zasłaniająca datę: 1959, obok po l. oł.: VII., na ramie śr.d.: 55. Obraz Muzykanci reprezentuje swego rodzaju kanon tematyczny i kompozycyjny dojrzałego malar-stwa Otto Axera. Uogólnione w charakterystyce postaci występują na jednolitym tle, bądź – w nie-określonej przestrzeni pustej sceny. Artysta często podkreślał swoje dążenie do syntezy i eliminacji zbędnych szczegółów w obrazie, przez co starał się osiągnąć wyraźną metaforę, przesłanie, rodzaj plastycznej pointy. Potwierdza to dodatkowo symbiotyczny związek jego malarstwa z teatrem
Artist: Marian Michalik
Title: Z CYKLU „STAN WOJENNY”, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napis na odwrocie l.g.: M.MICHALIK Obraz wzmiankowany w: - M.M. 1947-1997. Retrospektywa malarstwa Mariana Michalika, Pałac Lubomirskich, Warszawa 23 V – 1 VI 1997, [katalog jest częścia publikacji:] TOP ART Kolekcja, [wyd.] Biuro Promocji Sztuki Współczesnej TOP ART, Warszawa 1997, s. nlb, poz. 2 [błędna informacja o sygnaturze], il. s. nlb.; - Marian Michalik 1947-1997. Wystawa memorialna, Miejska Galeria Sztuki, Częstochowa III-IV 1998, il. s. nlb.
Artist: Jacek Yerka
Title: PRYWATNA FALA, 1986
Year: 1986
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JK [monogram wiązany], na odwrocie na dolnej żerdzi blejtramu po prawej: „PRYWATNA FALA | JACEK KOWALSKI | [tekst zamazany]”, obok po lewej: AKRYL | 1986
Artist: Henryk Waniek
Title: FATA IOVIS, IV 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie u góry: HENRYK WANIEK | FATA IOVIS | APR KROPA 1994 Obraz reprodukowany lub wzmiankowany w: - TOP ART Kolekcja, (kat.), Biuro Promocji Sztuki Współczesnej TOP ART, Warszawa 1997, s. nlb.; - Henryk Waniek. Miejsca magiczne, Galeria PBK, Warszawa II-V 1999, s. 41, poz. 14.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „PORTRET ŚLUBNY”, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: z autorską ramą: 63,7 x 83 cm sygnowany p.g.: MUSIAŁOWICZ; na odwrocie: Z CYKLU: | „PORTRET ŚLUBNY” | 1980 | 61 x 82 | MUSIAŁOWICZ, l.g.: 51 [w kółku]
Artist: Andrzej Adam Sadowski
Title: MARTWA NATURA Z KURCZĘCIEM, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. A. SADOWSKI | 1976, na odwr. l.g.: 109, p.g.: ANDRZEJ SADOWSKI | [adres artysty] | „MARTWA NATURA | Z KURCZĘCIEM” | OLEJ 38 x 46 cm, 1976
Artist: Teresa Rudowicz
Title: COLLAGE 78/52, 1978
Year: 1978
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany śr.d.: T Rudowicz | 78’52, na odwr. p.d.: T. Rudowicz | 78/52 l.g. pieczątki zezwolenia na wywóz za granicę z datą 30 V 1979 na ramie l.g. nalepka zakładu ramiarskiego w Krakowie
Artist: Wiesław Szamborski
Title: BIAŁE TULIPANY, 1994
Year: 1994
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Szamborski 94 na odwrocie p.ś.: 1994 r | Wiesław | SZAMBORSKI | „Białe tulipany” | akryl, 100 x 80 cm.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2426 (ŁAGÓW – MAJOWY PORANEK), 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ • 2426/99 • na plecach pośrodku nalepka autorska
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Dzienkiewicz
Title: WIDOK Z OKNA II, 2002
Year: 2002
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akryl, płyta pilśniowa, 101 x 75 cm (w świetle ramy) sygnowany na odwr. p.d.: Marek | Dzienkiewicz | „Widok z okna” II | 2002 r
Artist: Ryszard Winiarski
Title: KOMPOZYCJA, 1968
Year: 1968
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na dolnej żerdzi blejtramu: winiarski 1968, l.g. nalepka z wystawy w Galerii Stefana Szydłowskiego, Warszawa, 1998
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: PORTRET
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Andrzej Fogtt
Title: AKT SIEDZĄCY, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pastelem p.d.: Fogtt 2002 Obraz jest oprawiony.
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1947/48
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana ołówkiem p.d.: A Wróblewski na odwrocie po środku nalepka z numerem 40, l.d. nalepka z wystawy objazdowej w 2002 Praca wzmiankowana w katalogu: - Gwasze, akwarele, rysunki Andrzeja Wróblewskiego. Inedita, [wyd.] Galeria In Spe, Warszawa 2002, s. 36, poz. 40. Praca była eksponowana na wystawie objazdowej Andrzeja Wróblewskiego, której towarzyszył powyższy katalog, kolejno w: - Muzeum Teatralne, Warszawa II 2002; - BWA, Gorzów Wielkopolski III 2002; - BWA, Olsztyn IV 2002; - Galeria El, Elbląg V 2002; - Galeria Miejska Arsenał, Poznań VI 2002. Odnalezione niedawno rysunki i szkice Wróblewskiego z wczesnych lat 50., tworzone codziennie, ni-czym zapiski w dzienniku, pozwalają prześledzić całe bogactwo tematów i spraw, nurtujących artystę oraz mistrzostwo jego ręki.
Artist: NN NN
Title: BEZ TYTUŁU, 1999
Year: 1999
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Abakanowicz na odwrocie oprawy p.d. wycięte okienko odsłaniające sygnaturę: M Abakanowicz | 1999
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOLEJKA W GÓRACH, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie d.: JERZY NOWOSIELSKI | 1972 Obraz reprodukowany w: - Jerzy Nowosielski [seria:] Wielcy malarze. Ich życie, inspiracje i dzieło, Nr 105, [wyd.] Eaglemoss Polska sp. z o.o., Wrocław 2000, repr. barwna s. 4.
Artist: Jerzy Stajuda
Title: KOMPOZYCJA, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie l.g.: JERZY STAJUDA | VARSOVIE | ....... 1981 | HUILE, po prawej: W COMP. 3 [w kółku], p.d.: Jerzy Stajuda
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA, LATA 50.
Tools: gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie naklejona koperta zawierająca reprodukcję kserograficzną pracy i potwierdzenie autorstwa podpisane przez żonę artysty, Barbarę Jaroszyńską-Stern
Artist: Janusz Przybylski
Title: GłOWA, I, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. PRZYBYLSKI 69 na odwrocie śr.g.: JANUSZ PRZYBYLSKI | „GŁOWA – 1” 81 X 65 cm 69 na prawej żerdzi blejtramu nalepka DESY z rezerwacją dla Ewy Pape, na lewej żerdzi bletramu u dołu częściowo zniszczona nalepka w języku angielskim
Artist: Alicja Wahl
Title: DWIE KOBIETY, 1995
Year: 1995
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: 1995 A. WAHL
Artist: Zofia Artymowska
Title: FALOWANIE II, 1969
Year: 1969
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie l.g. ukosem: Z. Artymowska | Akryl 1969 [cyfra „6” przerobiona z „7”] | „Falowanie II”
Artist: Edward Dwurnik
Title: IWONICZ ZDRÓJ, CYKL „PODRÓŻE AUTOSTOPEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: IWONICZ-ZDRÓJ, obok po p.: 31.XII.89 | E. DWURNIK na odwrocie p.g.: 1989 | E. DWURNIK | NR: IX-418-1388 [ostatnia liczba w kółku], na poprzecznej żerdzi blejtramu: 116 x 89 Obraz wzmiankowany w kat.: - Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, [wyd. Warszawa 2002], s. nlb.: poz. 418, nr kat. artysty: 1388, wł. prywatna.
Artist: Alfred Lenica
Title: ZANURZENIE SIĘ WE ŚNIE, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lenica na odwrocie pośrodku górnej żerdzi ramy nalepka z napisem odręcznym: A LENICA | WARSZAWA 1969 | „Zanurzenie się we śnie” | 79 x 64
Artist: Stefan Żechowski
Title: AKT Z FIGURYNKĄ
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: S.Ż | ... [nieczyt.]
Artist: Anna Patryarcha
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Patryarcha OFERTA DODATKOWA
Artist: Jacek Yerka
Title: NARODZINY ŻYCIA, 2001
Year: 2001
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 01