Artist: Leonor Fini
Title: NIEBIESKI AKT
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. p.d.: Leonor Fini , napis oł. l.d.: 237/275
Artist: Henri Toulouse-Lautrec
Title: KOBIETA CZESZąCA SIę, 1896
Year: 1896
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia sepiowa, papier krem. z suchą pieczęcią: monogram wiązany TL, napis w otoku: MUSÉE TOULOUSE-LAUTREC · ALBI, 61,5 x 46,5 cm na ryc. l.d. okrągła czerwona pieczęć: TL (monogram wiązany) napis oł. pod ryc. l.: 194/275, pieczęć z facsimile sygnatury pod ryc. p.: T-Lautrec Praca wzmiankowana i reprodukowana w: - Jean Adhémar, Toulouse-Lautrec. Das graphische Werk, Verlag von Anton Schroll, Wien-München [1965], s. 36, il. s. 207.
Artist: Mojżesz Kisling
Title: FRANCUZKA (DZIEWCZYNA W LUDOWYM STROJU)
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (płyta: 61 x 43,6) sygnowana oł. pod ryc. l.: 37/60, p.: Kisling
Artist: Henri Toulouse-Lautrec
Title: KOBIETA Z LUSTERKIEM, 1896
Year: 1896
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia barwna, papier krem z suchą pieczęcią: monogram wiązany TL, napis w otoku: MUSÉE TOULOUSE-LAUTREC · ALBI., 61 x 47 cm na ryc. l.d. okrągła czerwona pieczęć: TL (monogram wiązany) napis oł. pod ryc. l.: 145/275, pieczęć z facsimile sygnatury pod ryc. p.: T-Lautrec Praca wzmiankowana i reprodukowana w: - Jean Adhémar, Toulouse-Lautrec. Das graphische Werk, Verlag von Anton Schroll, Wien-München [1965], s. 36, il. s. 206
Artist: Pablo Picasso
Title: TANCERZE (FLECISTA, KOZA I TANCERZ) 17 XI 1959
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana z płyty l.g.: Picasso | 17.11.59. [liczba miesiąca podkreślona ciemnonieb. flamastrem], niżej oł.: Picasso
Artist: Salvadore Dali
Title: JEźDźCY APOKALIPSY, 1970
Year: 1970
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana z płyty p.g.: Dali | 1970, oł. pod ryc. p.: Dali, napis oł. pod ryc. l.: 129/197 niżej nieczyt. znak
Verified Artist: Yes
Artist: Joan Miró
Title: KOMPOZYCJA
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. p.d.: Miró. , napis oł. l.d.: 43/75
Verified Artist: Yes
Artist: Oskar Kokoschka
Title: SCENA Z ESKULAPEM, 1960-65
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana z płyty p.d.: OK, oł. pod ryc. p.: XL/XL, p.: Okokoschka W późnym okresie twórczości Oskar Kokoschka kilkakrotnie podejmował tematy antyczne i mitolo-giczne, tworząc cykle i teki rycin. Teka 44 litografii ilustrujących epizody z Odysei Homera wyszła nakładem Marlborough Fine Art, Londyn 1966. Ryciny z teki charakterem i formatem na tyle zbli-żone są do oferowanej litografii, że można ją wiązać z tym cyklem.
Artist: George Grosz
Title: POGAWęDKA, 1922 AVERS: SZKIC CZTERECH POSTACI
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Avers: sygnowany atram. p.d.: GROSZ, napis oł. l.d.: 36, przy d. kraw. l.: 0,451, p. nieczytelny znak Rewers: SZKIC CZTERECH POSTACI, ok. 1922 technika i wymiary jw. (rysunek lekko przekreślony oł. po diagonali l.g.-p.d.) napisy przy d. kraw. od l.: – pieczęć prostokątna z napisem u g.: George Grosz Nachlass, w trójdzielnym polu poniżej liczby tuszem: 3 6 4; – nad i na p. od pieczęci napis oł.: aus Baden-Baden zurück | NR. 57 96 [w kółku] A 95 | 136 [w kółku, przekreśl.] 1922; – oł.: Abbildung: „Ecce homo” s. 36 [dot. awersu]; – oł.: 80 94 [pierwsza liczba w kółku, druga w prostokącie, obie przekreśl.] 38,5 x 50; – nieb. kredką: 77 [w kółku]; – oł.: Schäferstündschen | [innym oł.:] Schäferstunde 1919 [jest to tytuł ryc. 77 z teki „Ecce homo” – Schadzka, z którą rysunek ten nie ma nic wspólnego] Rysunek na awersie jest oryginałem ryciny nr 36 z teki „Ecce homo”, opublikowanej oryginalnie przez wydaw-nictwo Malik-Verlag, Berlin 1923, znanej też z późniejszych wydań facsimilowych. Teka zawiera 84 rycin czarno-białych i 16 kolorowych, powielonych techniką litograficzną z rysunków tuszem i akwareli. Jest najobszerniejszą z tek George Grosza i zarazem najdalej idącą w krytyce społeczeństwa niemieckiego początku lat 20., dokonywanej z punktu widzenia artysty o lewicowych poglądach. Ostra satyra, liczne obscena i karykaturalne traktowanie przedstawicieli sfer rządzących i wojskowych spowodowało... więcej
Artist: Tadeusz Makowski
Title: POCHÓD KARNAWAŁOWY, OK. 1920
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: papier żeberkowy ze znakiem wodnym (kartusz herbowy z koroną i napis: Duc de Lorraine | 1498), 22,3 x 35,7 cm Na odwrocie napis ołówkiem p.d.: 25 poltrt. Proweniencja: – Obraz zakupiony od spadkobierców artysty; – W 2002 zakupiony na aukcji Agra-Art do prywatnej kolekcji w Warszawie. Dla Makowskiego, ucznia klasy rysunkowej Józefa Mehoffera, rysunek stanowił niezwykle ważną formę wypowiedzi. Rysował codziennie, przy każdej okazji i niejednokrotnie wspominał o swoich rysunkach w Pamiętniku. Na ich podstawie można prześledzić różnorodność poszukiwań i wędrówkę myśli artysty. Szkice były również nieodłączną formą komunikowania się z ludźmi. Swoje listy do przyjaciół dopełniał rysunkami odwiedzanych miejsc, czy też podpatrzonych scen. Rysunek był również sposobem rozmyślania o sztuce. W przeciwieństwie do malarstwa był szybki i pozwalał natychmiast zapisać różne rozwiązania koncepcyjne danej sceny. Za jego pomocą artysta wybierał najlepsze rozwiązanie, które następnie uwieczniał na płótnie. Rysunki u Makowskiego były zarazem autonomicznymi dziełami sztuki. Poświęcał im wiele uwagi i, na co wskazują jego zapiski, planował rozprawę na ich temat. Rysunek powinien być duszą artysty, a nie naśladownictwem natury. (...) Rysować jak dziecko, które... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: ANIOŁ I PASTUSZEK, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Malczewski | 1908 r Na odwrocie stempel – kartusz z kaduceuszem i kotwicą. Aniele, pójdę za tobą Mój srebrny - podam ci rękę Matkę i ojca zostawię, I pójdziem sobie we dwoje. I brata, z którym się bawię. A gdy nas zbójcy zaskoczą Nic a nic nie wezmę z sobą. [...] Lub ciemna gradowa chmura Zostawię nawet sukienkę, Twoje mnie skrzydła otoczą... I tak w koszulce, jak stoję, Ten wiersz Teofila Lenartowicza zatytułowany Za aniołem stał się inspiracją dla całego cyklu obrazów Malczewskiego z powtarzanym motywem spotkania dziecka z opiekuńczym Aniołem (np. Aniele, pójdę za Tobą 1901, tryptyk Za Aniołem, 1901, Anioł i pastuszek, 1902,1903,1911). Obrazy te, powstające od... więcej
Artist: Konstanty Korovin
Title: BULWARY PARYSKIE NOCą, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Constant Korovine. Paris. 1936. Na odwrocie napisy ołówkiem: Grand Boulevard | Pres (?)Bastille oraz Melania Gruber | 85
Artist: Paul Nauen
Title: DZIEWCZYNKA Z LALKą, 1895
Year: 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: P. Nauen ...| M. 95.
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: KOMPOZYCJA JASNOZIELONA, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Sobel
Artist: Olga Boznańska
Title: MARTWA NATURA Z JAPOńSKą FIGURKą, 1923-1928
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem l.g.: Olga Boznańska Na odwrocie napisy odręczne – czarną kredką: c/917; czerwoną kredką: BOZNAŃSKA | 4. Okrągły stempel z napisem: EXPOSITION DOUANE CENTRALE; liczne papierowe nalepki (w tym jedna zachowana szczątkowo): 1. - nalepka z odręcznym napisem autorskim (?): XXI Biennale Venazia | O. de Boznańska | Nature Morte | 49.Bld. Montparnasse | Paris VI.; 2. - nalepka drukowana wypełniona ręcznie i opatrzona stemplem: XXIéme EXPOSITION BIENNALE INTERNATIONALE DES BEAUX-ARTS – VENISE | Prenom et nom: Boznańska O. | ... Nature Morte | ...| ... Mlle O de Boz-nańska | Adre... sse (?) 49Bld. Montparnasse | Paris VI.| ...; stempel o treści: XXI BIENNALE W WENECJI | KOMISARZ DZIAŁU POLSKIEGO | z RAMIENIA M-WA SPRAW ZAGR.; 3. - nalepka w kolorze czerwonym, druk: XXI Espoz. Biennale Internaz. d’Arte | di Venezia – 1938 XVI | 14; 4. - nalepka drukowana, opatrzona stemplami i nieczytelnym podpisem: LUCIEN LEFEBRE-FOINET | 19. RUE VAVIN ET 2, RUE BRÉA. PARIS-VIE | COULEURS ET TOILES FINES | [stempel] 3264, [stempel okrągły] EXPOSITION DOUANE CENTRALE; 5. - drukowana ozdobna nalepka z napisem: n d. |MERCI | DOGANA ITALIANA | VISITATE | 8976; 6. - uszkodzona nalepka drukowana z napi-sami ołówkiem: [..]ud. Fre [..] 18, Rue .. art – PARIS (15) | Téléph.: VAUGIGARD 10-[.]9 | 3254 B | SPÉCIALITÉ d’EMBALLAGE et TRANSPORT | d’OBJECTS D’ART;... więcej
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: STAW - PEJZAż Z HOLANDII, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napisy: ZUID AM ZEE; 174 [..]; w 61: Kat.117. Ponadto dwie nalepki z tekstem rękopiśmiennym: - 1. Staw | VI; - 2. STANISŁAW CZAJKOWSKI | „Staw” | 37,5 x 44,5, ol. deska | Wystawa w Muzeum w Sandomierzu, 1958 | Wystawa w Muzeum w Radomiu, 1958| 174 [..] Prezentowany tu Staw jest jednym z obrazów Czajkowskiego, powstałych podczas jego długiego pobytu w Holandii, w latach I wojny światowej. Namalowane wówczas liczne krajobrazy holenderskie, artysta pokazał w roku 1917 na własnej zbiorowej wystawie w Salonie Kleykampa w Hadze, a później w Stedelijk Museum w Amsterdamie oraz w Rotterdamie. Wystawa ta cieszyła się dużym zaintereso-waniem i miała bardzo dobre recenzje. Można przypuszczać, że znalazł się na niej także obraz Staw, zaopatrzony zresztą na odwrocie nalepką z holenderskim tytułem. W późniejszych latach obraz ten – jako własność żony artysty – pokazywany był jeszcze na kilku wystawach krajowych, m.in. w 1958 w Sandomierzu i Radomiu. Eksponowany był także na wielkiej wystawie prac Czajkowskiego, urządzonej w warszawskiej Zachęcie na przełomie 1980 i 1981 roku. Obraz wymieniany w: - Stanisław Czajkowski 1878-1954, MKiS, CBWA, Warszawa „Zachęta”, Warszawa 1980, nr kat. 117 (jako własność pp. Anny Laudańskiej-Czajkowskiej i Ireny Kościałkowskiej).
Artist: Władysław Ślewiński
Title: LEWKONIE, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W Ślewiński Na odwrocie nalepki na ramie: 1. Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie (druk, tekst wpisany ręcznie wyblakły i nieczytelny); 2. nalepka z rękopiśmiennymi napisami 18 i Kraków; 3. Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (druk wypełniony ręcznie z czytelnym nazwiskiem autora, tytułem obrazu Lewkonie i jego ceną równą 200 K.); 4. nalepka wystawy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie. Na poprzeczce krosien naniesiony czarną farbą numer: 727. Nalepki na ramie świadczą, że obraz Lewkonie ok. roku 1910 wystawiany był w TPSP Lwowie, w TPSP w Krakowie i w TZSP w Warszawie. Obraz opisany i reprodukowany w: - Nieustająca Wystawa Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, styczeń – luty 1910, nr kat.49; - RETRO ART, Katalog ofertowy, Malarstwo, Antyki, Nr 2, Wiosna ’92, Warszawa 1992, s. 20, nr kat. 46, il. na okładce; - E.Charazińska, E.Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, War- szawa 1995, s.139, il.148. - J.K.Ostrowski, Mistrzowie malarstwa polskiego, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków 1996, s. 144, il.; - S.Krzysztofowicz-Kozakowska, Sztuka Młodej Polski, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków 1999, s. 252, il. 246; - B.Kokoska, Impresjonizm polski, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków 2001, il. na s. 77; - Encyklopedia sztuki polskiej,[wstęp J.K. Ostrowski], Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków 2001, il. na s. 646 oraz na obwolucie; - Encyklopedia szkolna,... więcej
Artist: Tadeusz Makowski
Title: ZAGRODA Z DRZEWEM W SĄGACH, OK. 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie dwukrotnie – czerwoną i czarną farbą naniesiony numer 393 (numer katalogu spuścizny artysty). Obraz zakupiony od spadkobierców Tadeusza Makowskiego w latach sześćdziesiątych. Zagrodę z drzewem w sągach namalował Makowski w Thumiac en Arzon, małej wiosce rybackiej w Bretanii, gdzie w roku 1924 spędzał letnie wakacje. Obraz jest jednym z wielu powstałych tam studiów malarskich, które posłużyły artyście do większych kompozycji – Farandoli i Powrotu z połowu raków. Kilka podobnych studiów znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie i Krakowie (np. Pejzaż z domkami, Dom ze sztachetami, Murowany dom z przybudówką; olej, płótno; wszystkie niesygnowane). O swoim pobycie w Thumiac en Arzon artysta wspominał w „Pamiętniku”, pisząc: „Jestem u znajomych w wiosce maleńkiej. Kolega mój malarz ma tu domek i pracownię na strychu prowizorycznie urządzoną ... Stare domki z kamienia w srebrzystym szarym kolorze zabarwiają krajobraz i wesołą nutę wprowadzają w ogólny koloryt letni. ... Maluję wspomnienie tej wioski bretońskiej ... maluję z werwą i uciechą na podstawie licznych pomocniczych studiów” (T.Makowski, Pamiętnik, [oprac. W.Jaworska], Warszawa 1961, s. 292-296). Obraz wzmiankowany w: - Wł. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław 1964, s. 344, nr kat. 386 (porównaj też: tekst ss.173-179 oraz il. 95, 96, 97).
Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski
Title: PORT W TEODOZJI NA KRYMIE, OK. 1845
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Aйвазовскій Ajwazowski wielokrotnie malował i rysował widoki portu w Teodozji – brzegi rozległej zatoki, stojące na redzie żaglowce i ruiny wieży pozostałej po dawnej twierdzy genueńskiej. Podobny rysunek znajduje się, m.in. w zbiorach Muzeum Rosyjskiego w Petersburgu, a olejny obraz przedstawiający ten sam motyw posiada warszawskie Muzeum Narodowe.
Artist: Juliusz Klever
Title: ZACHóD SłOńCA, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Юлій Клевеr. 19 23/VIII 09 Na krosnach nalepka (druk) z napisem: LEIS | GEORG | VESTERBRO | 58
Verified Artist: Yes
Artist: Henry Enfield
Title: NAD FIORDEM NORWESKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Enfield
Title: POSąG KONNY COLLEONIEGO, 2 POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: wg. Andrea del Verrocchio (1435-1488) Znajdujący się w Wenecji, konny posąg Bartolomeo Colleoniego (1400-1475), słynnego kondotiera, wykonany został przez Verrocchia w 1481 i odlany już po jego śmierci w 1496 r. Posąg ten należy do najsławniejszych dzieł sztuki rzeźbiarskiej.
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: soygnowany l.d.: Priebe
Artist: Arup Jensen
Title: PRZED PORTEM W KOPENHADZE, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arup Jensen
Artist: Wiktor Korecki
Title: NOC ZIMOWA, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: August Kessler
Title: RWąCY POTOK W GóRACH, 1870
Year: 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: AKessler (inicjały wiązane)
Artist: Michalina Krzyżanowska
Title: ZALANE łąKI, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Michalina Krzyżanowska 1961. Na odwrocie zamalowana przez autorkę poniechana kompozycja pejzażowa oraz trzy nalepki: - 1. nalepka autorska z napisem atramentem: Michalina Krzyżanowska | „Łąki zalane powodzią” |wym. 86 x 72, mal. w 1961 r. | cena 9.000 zł | Michalina Krzyżanowska; - 2. nalepka drukowana, wypełniona atramentem: CENTRALNE BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH | Warszawa, Plac Małachowskiego 3. | L.p. 5 Okręg Warszawa Nr leg. ... | Autor M.Krzyżanowska Data ur. 1883 | Technika olejny cena 9.000 zł | Format 83x68 Uwagi ... | Tytuł dzieła i data wyk. pracy Łąki zalane powodzią; - 3. nalepka z tekstem dot. artystki z katalogu wystawy Polskie dzieło plastyczne w XV-lecie PRL w Muzeum Narodowym w Warszawie (listopad 1961 – styczeń 1962). Obraz wymieniony w: - Wystawa malarstwa. Polskie dzieło plastyczne w XV-lecie PRL, Katalog wystawy, MKiS, ZPAP, Muzeum Narodowe w Warszawie listopad 1961 – styczeń 1962, Warszawa 1961, s. 49, nr kat. 382.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMA NA WSCHODZIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI. Na odwrocie napis atramentem : „Winter in Osten”; powyżej tekst-dedykacja: Zum | Andenken | au Gdańsk (Danzig) | Polen | von Dr. ŁW | dn.18 september 1955. Malując Zimę na wschodzie, Korecki wyraźnie nawiązał do obrazów Alfreda Wierusz-Kowalskiego z wilkami w zimowym nocnym pejzażu.
Artist: Georg Arnold
Title: MRóZ NAD JEZIOREM STANBERGSKIM, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Arnold Graboné (podpis wydrapany w mokrej farbie) Na odwrocie „firmowa” nalepka artysty (druk wypełniony ręcznie): MEISTER DER MALEREI | PROF. ARNOLD GRABONÉ – z informacją o obrazie i podpisem artysty.
Artist: Erwin Kettemann
Title: PEJZAż ZIMOWY, OK 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E·KETTEMANN | MCHN
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, 3 ćW. XIX
Description: IInformacje o dziele: Francja, Paryż, firma Veyrat Fils Komplet składa się z zestawu na olej i ocet (wys. 32 cm) i dwóch zestawów do soli i pieprzu (wysokość 17 cm). Wszystkie szkła oryginalne. Powierzchnie sreber zdobione są ażurami, girlandami i dekoracją roślinną. Naczynia ze stylizowanymi uchwytami.
Title: KAłAMARZ, 1840
Year: 1840
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Kałamarz posiada dwa wkłady ze szkła warstwowego ze śladami złoceń i srebrnymi przykrywkami
Artist: Anastazy Raczyński
Title: PEJZAż ROMANTYCZNY, 1810
Year: 1810
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. wzdłuż dolnej i prawej krawędzi: Atthanase Raczyński | á Paris au mois de decembre 1810
Artist: Franciszek Kostrzewski
Title: POLITYKA, OK. 1905
Tools: ink
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napis na oprawie: Ze zbiorów ś.p. Romana Kreczmara; u dołu dedykacja z datą 16.IX.1937.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: DZIEWCZYNA W KRAKOWSKIM STROJU, OK. 1920
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. STACHIEWICZ
Artist: Antal (Anton) Neogrady
Title: PRZY żRóDLE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Neogrady A
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: AKT MłODEJ KOBIETY, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szańkowski
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: AKT SIEDZąCEJ KOBIETY, 1892-94
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie oprawy naklejona karta z orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego stwierdzającego autorstwo S. Wyspiańskiego (Kraków, 25.X. 1946; mps.). Nalepki: 1. nieokreślonej wystawy z nazwiskiem autora, tytułem Akt i nazwiskiem właściciela obrazu Włodzimierza Żuławskiego; 2. nalepka wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych z maja 1933 r., z nazwiskiem właściciela j.w.: 3. kwit PPW DESA Salon w Warszawie, z 24.VII.1964 r. Akt siedzącej kobiety pochodzi z wczesnego okresu twórczości Wyspiańskiego; powstał podczas jego pobytu w Paryżu, gdzie artysta spędził lata 1892, 1893 i część roku 1894. Znane są podobne malowane wówczas olejne studia aktów – zbliżone kolorystycznie i technologicznie do prezentowanego tu obrazu, m.in. Akt stojącej kobiety (olej na płótnie, 59x34,5 cm; zbiory Muzeum Narodowego w War-szawie). Obraz wymieniony w katalogu opracowanym przez Stanisława Świerza (w: Stanisław Wyspiański. Dzieła malarskie) był eksponowany na wystawach w krakowskim TPSP (1932) i warszawskiej Zachęcie (1933). Obraz wymieniany i opisany w: - S. Przybyszewski, T. Żuk-Skarszewski, S. Świerz, Stanisław Wyspiański. Dzieła malarskie, Biblio- teka Polska, Kraków, Warszawa, Bydgoszcz 1925, s. 107, nr kat. 76; - Stanisław Wyspiański, [wstęp. T.Szydłowski] Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, listopad-grudzień 1932, nr kat. 16 (jako jedno z olejnych „studiów paryskich”; co można wywnio- skować także na podstawie informacji... więcej
Artist: Franciszek Jan Machniewicz
Title: ODALISKA, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Machniewicz 1885. | Monachium Na odwrocie stemple monachijskiego składu materiałów malarskich Franza Dury.
Artist: Leopold Schmutzler
Title: PIęKNA WłOSZKA, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: L. Schmutzler Odwrocie zamalowane farbą.
Artist: Wasilij Lew Jakowlewicz Graczew
Title: W DRODZE, 1870-1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany cyrylicą : Л. ГРАЧЕВ. Znak odlewni i napis ЗАВ.К.Ф.ВЕРФЛА.С.ПЕТЕРСБУРГ.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PORTRET PANI W CZARNEJ SUKNI, OK. 1900
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: L Wyczółkowski
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: W PRACOWNI BACCIARELLEGO, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.C. Moniuszko | R.P 1907 Na odwrocie, na krosnach pięć nalepek warszawskiej firmy ramiarskiej Juliana Burofa, na-lepka Muzeum narodowego w Warszawie z numerem depozytowym 189071, dwie nalepki z odręcznymi napisami Dep. Rotw. oraz 4456/Rew . Na górnej listwie krosien napis kredką: Fischhorn 23 X 45 r | POLISH. , obok cyfra 43 . Obraz pochodzący z dawnych, wspaniałych zbiorów znanego kolekcjonera Andrzeja Rotwanda, w latach 1939-2001 zdeponowany był w Muzeum Narodowym w Warszawie. W swoich obrazach historycznych Moniuszko chętnie sięgał do motywów i epizodów z czasów stanisławowskich. Tak jest także i w tym obrazie, przedstawiającym Marcellego Bacciarellego, nadwornego malarza królewskiego, który przyjmuje gości w swej pracowni na Zamku warszawskim. Artysta prezentuje zebranym portret króla Stanisława Augusta a oni oglądają obraz z uwagą i w skupieniu. Są wśród nich znani malarze – wsparty o kominek Franciszek Smuglewicz, stojący obok Kazimierz Wojniakowski, siedzący Bogumił Plersch (z laską) i Jan Piotr Norblin. Centralna postać – siedzący za stołem duchowny – to zapewne Hugo Kołłątaj, który był znawcą sztuki i mecenasem artystów. Portretowe potraktowanie postaci świadczy o pogłębionych studiach artysty nad zamierzonym tema-tem. Obraz namalowany jest zresztą ze znakomitą znajomością epoki – kostiumów, rekwizytów, wnętrz. Ponadto płótno to wyróżnia się żywą kolorystyką i –... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: FAUN, 1906
Year: 1906
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: J Malczewski | 1906. Na odwrocie stemple: – 1. kartusz z kaduceuszem splecionym z kotwicą; – 2. stempel i napis atramentem: K.Buczkowski | ZAPRZYSIĘŻONY BIEGŁY SĄDOWY | 10/ IX.51.r. Napis ołówkiem: M/2/80 Brawurowo malowany Faun, znajduje bliską analogię w obrazie, który jako Głowa starego fauna prezentowany był na aukcji AGRY w grudniu 1992 (nr kat. 21, il.). Oba obrazy powstały w tym samym 1906 roku; posiadają niemal identyczne wymiary i malowane są na takim samym podłożu. Łączy je także mocny modelunek postaci i ten sam intensywny koloryt, z żywymi zieleniami w tle. Oba fauny składają dłonie jakby do modlitwy, przedstawione są na tle identycznej roślinności, a zestawione razem tworzą zamkniętą kompozycję. Wszystko to pozwala sądzić, że w zamierzeniu autora obrazy te mogły być częściami jednej całości, skrzydłami rozproszonego dziś tryptyku, układu kom-pozycyjnego, często stosowanego przez Malczewskiego. I znów analogią mógłby być tu, np. tryptyk Autoportret z faunami, malowany również w roku 1906 a znajdujący się dziś w zbiorach Lwowskiej Galerii Obrazów (porównaj, m.in.: J.Puciata-Pawłowska, Jacek Malczewski, Wrocław-Warszawa-Kraków 1968, il. 141 a, b, c na s. 220-221). Dodać można jeszcze informację, że stare, fotografie obu Faunów, wykonane na tym samym papierze w zakładzie fotograficznym J.Kriegera w Krakowie ok. roku 1910, przechowywane są w Zbiorach Ikonograficznych Muzeum Narodowego w Warszawie.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET IGNACEGO BOBROWSKIEGO, OK. 1910-14
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż bocznej krawędzi l.g.: J Malczewski Na krosnach dwa stemle: R.ALEKSANDROWICZ | SKŁAD PAPIERU | w Krakowie, ul. Basztowa 12. Wśród malowanych przez Malczewskiego portretów, powtarza się ujęcie pierwszoplanowej, realistycznie traktowanej postaci na tle, które jest niejako komentarzem, swoistą aluzją artysty – nie tyle co do zainteresowań, profesji czy zajęcia modela – ile do tego „co tam komu w duszy gra, co tam w swo-ich widzi snach”. Stąd – niemal zawsze – w tłach tych obrazów pojawia się pejzaż z fantastycznymi postaciami rycerzy, faunów, chimer czy nimf, sugerujcy nie zawsze określone tęsknoty i pragnienia portretowanego. W prezentowanym tu portrecie Ignacego Bobrowskiego (1858-1928), właściciela ziemskiego majątku, artysta poprzestał na samym pejzażu, z tkliwością malując rozległe dale polskiego wiosennego krajobrazu, krytą słomą chatę, kwitnące drzewa, wysokie, pokryte świeżą zielenią topole, bazie i bociany lecące do gniazda. Portret ten łączyć można z wyodrębniającym się, pokrewnym kompozycyjnie, zespołem wizerunków osób z kręgu krakowskiej inteligencji – uczonych, artystów, urzędników. Bardzo bliskie są mu, m.in. portrety – Adama Łady Cybulskiego (1911), Stanisława Tomkiewicza (1913), Józefa Sarego (1913) czy Augusta Sokoławskiego – te analogie pozwalają datować prezentowany obraz na lata 1910-1914.
Artist: Józef Brandt
Title: ZALOTY, 1850-1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Brandt W zbiorach Muzeum Okręgowego w Radomiu znajduje się dawna fotografia tego obrazu, pochodząca ze spuścizny po artyście. Obraz opisany, wzmiankowany i reprodukowany w: - E.Charazińska, E.Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, Warszawa 1995, il. 34 na s. 34.
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: PRZEMARSZ WOJSKA, 1871
Year: 1871
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W.Malecki 1871 r. Prezentowany tu Przemarsz wojska – obraz przypominający tematem i nostalgicznym nastrojem powstańcze sceny Maksymiliana Gierymskiego – malował Malecki w Monachium, podczas swego drugiego pobytu w tym mieście. Był to najszczęśliwszy okres jego twórczości. Artysta wiele wówczas podróżował, jego obrazy, wyróżniano i odznaczano medalami na wystawach. O ich wysokim poziomie świadczy także ten rozległy i niewątpliwie polski pejzaż z wtopionymi weń sylwetkami ludzi – wieśniaczek z chrustem, konnych oficerów i maszerującego oddziału regularnej piechoty. Przysłonięte chmurami niebo, zgaszone zielenie, ugry i szarości budują sugestywny nastrój bezsłonecznego, jesiennego dnia, a tzw. „ręcznikowy” format pozwolił artyście odtworzyć „wrażenie wielkich przestrzeni równin na płaskim Mazowszu”.
Artist: Fritz van der Venne
Title: KONIE NA PASTWISKU, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fritz van der Venne München
Artist: Jerzy Kossak
Title: MODLITWA NA PUSTYNI, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1937 Na odwrocie wyblakły stempel według autografu Kossaka, jakim artysta często znaczył swo-je prace: Stwierdzam autentycz – | ność tego obrazu | Jerzy Kossak.
Artist: Karl Gampenreider
Title: FIGURKI JAPOńSKIE, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GAMPENREIDER
Artist: Hans Buchner
Title: KOSZ RóżNOBARWNYCH GOźDZIKóW, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H Buchner | München. Na odwrocie płótna dwa okrągłe stemple z uskrzydlonym smokiem i napisem: K.WILLIN | MÜNCHEN
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Heilbronn, firma Peter Bruckmann i synowie, sprzedawca Lameyer Projekt serwisu powstał w 1850 roku. Składa się on z 6 części: tacy (dł. 63 cm), buliery (wys. 37 cm), dzbanka do kawy (wys. 25 cm), czajnika (wys. 20 cm), mlecznika (16 cm) i cukiernicy (wys. 11 cm). Buliera posiada bogato dekorowany stojak i podgrzewacz. Powierzchnia puklowana, brzeg tacy falisty. Pokrywy na zawiasach. Bibliografia: - Silber aus Heilbronn fur die Welt P. Bruckmann i synowie (1805-1973), Heilbronn 2002, il. s. 65.
Artist: Jan Stanisławski
Title: TęCZA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. niebieską kredką: JAN STANISŁAWSKI Od odwrocia obraz zabezpieczony dyktą, na której nalepka wystawy w TPSP w Krakowie w 1957 roku z tytułem obrazu „Tęcza” i podłużnym stemplem o treści: WYSTAWA | W 50-TĄ ROCZNICĘ ŚMIERCI | J. STANISŁAWSKIEGO | R – 1957. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Jan Stanisławski i jego szkoła. Wystawa w pięćdziesięciolecie śmierci Artysty, MNK, TPSP Kraków, Kraków 1957, s. 25, nr kat.154 (własność prywatna).
Artist: Wiktor Korecki
Title: W JESIENNYM LESIE, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Jan Stanisławski
Title: WIECZóR KSIężYCOWY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie niewyraźnie odbity stempel z częściowo zatartym podpisem Janiny Stanisławskiej: JAN STANISŁAWSKI | ZE SPUŚCIZNY | ..... | J........; napis ołówkiem: N. kat. 105 Wieczór księżycowy; dwie nalepki: 1. – nalepka wystawy w TPSP w Krakowie z podłużnym stemplem o treści: WYSTAWA | W 50-TĄ ROCZNICĘ ŚMIERCI | J. STANISŁAWSKIEGO | R – 1957; 2. – nalepka P.P. „DESA”, Salon nr 2; numer rejestru 690/53, nazwisko autora, tytuł obrazu i jego cena równa 5500 zł. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Jan Stanisławski i jego szkoła. Wystawa w pięćdziesięciolecie śmierci Artysty, MNK, TPSP Kraków, Kraków 1957, s. 22, nr kat. 105 (własność prywatna).
Artist: August Dressel
Title: PEJZAż LEśNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HDressler (inicjały wiązane) Na odwrocie nalepka (druk) z napisem: A. PAETZEL, BRESLAU 1. | KUNSTHANDLUNG | BILDER UND GEMÄLDE | RAHMEN | PAULSTRASSA 3 RUF 41636.
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: WNęTRZE MIESZKANIA WE WłOCHACH POD WARSZAWą,1906
Year: 1906
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana ołówkiem p.d.: Włochy | 9.11 06 | F Ruszcz.. napis – autorska dedykacja atramentem p.g.: P. Grzegorzowi Sta | nisławskiemu | FR. | Warsz. 21 I 07 Na odwrocie nalepka monograficznej wystawy Ferdynanda Ruszczyca w Muzeum Narodowym w Warszawie (VII-IX 2002 r.). Prezentowana akwarela przedstawia fragment wnętrza mieszkania Ruszczyca we Włochach pod Warszawą, gdzie w latach 1905-1906 artysta mieszkał w tzw. willi Koelichena, położonej w rozległym parku. Wnętrza tego mieszkania stały się tematem kilku jego obrazów, akwarel i rysunków. Jak świadczy autorska dedykacja, akwarelę tę Ruszczyc podarował doktorowi Grzegorzowi Stanisław-skiemu, bratu malarza Jana. Z Grzegorzem Stanisławskim łączyła artystę bliska zażyłość; wielokrot-nie (zwłaszcza w latach 1907-1912) wspominał go w swoim „Dzienniku”. Grzegorz Stanisławski (1876-1921) był lekarzem chirurgiem, do 1919 pracował w Kijowie, później w szpitalu wojskowym w Warszawie. Jego żoną (od 1911) była znana aktorka Stanisława Wysocka (1877-1841).
Artist: Jan Stanisławski
Title: STERTY SIANA, 1880-1881
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie prostokątna pieczątka własnościowa z wpisami ołówkiem: ZE ZBIORÓW | S. i G. Stanisławskich | Autor Jan Stanisławski | Tytuł [nie wypełnione] ] Rodzaj Aquarella. Akwarela Sterty siana jest wczesną pracą Jana Stanisławskiego, najpewniej kartą jednego z jego szki-cowników, z czasów studiów u Wojciecha Gersona w warszawskiej Klasie Rysunkowej. Analiza cech kompozycyjnych, kolorystycznych i warsztatowych, zbieżnych z innymi pejzażami artysty zawartymi w Szkicowniku z lat 1880-1881 (zbiory Gabinetu Rysunków Muzeum Narodowego w Warszawie) pozwala datować akwarelę na ten sam okres. Topografia tych krajobrazów z motywami krytych strzechą chałupek za niskimi, chruścianymi płotami, częściowo przesłoniętych wysokimi drzewami doty-czy najbliższych okolic Warszawy – Mokotowa, Czerniakowa i Wilanowa. Ponadto identyczne oznakowanie – stemplem tej samej treści, wypełnionym tym samym charakterem pisma – potwierdza po-chodzenie prezentowanej akwareli z dawnych zbiorów doktora Grzegorza Stanisławskiego i Stanisławy Wysockiej-Stanisławskiej, brata malarza i jego żony, znanej aktorki. Według ekspertyzy Elżbiety Charazińskiej
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHóD SłOńCA NAD WODą, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Title: KOMPLET SZTUćCóW NA 12 OSóB, XIX W.
Description: IInformacje o dziele: próba 800 Niemcy, Brema (Bremen Silberfabrik – BSF), złotnik David Aron – Gdańsk i Królewiec Komplet sztućców (73 sztuki) w oryginalnej kasecie składa się z: 12 łyżek do zupy, 12 noży do pieczystego, 12 widelców do pieczystego, 12 noży zakąskowo-deserowych, 12 widelców zakąskowo-deserowych, 12 łyżeczek do kawy, 1 łyżki wazowej.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MARII KAMIńSKIEJ, 1935
Year: 1935
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż dolnej krawędzi białą kredką: (T.B + d)| Ign Witkiewicz 1935 X NP 3 l NΠ 2m NΠΠ 57 + Allik + herb. Prezentowany Portret Marii Kamińskiej, damy o niebanalnej, intrygującej urodzie, powstał w ramach działalności tzw. Firmy Portretowej „S.I.Witkiewicz”, do której – po roku 1924 – artysta ograniczył swoją twórczość malarską. Odtąd malował pastelowe portrety według, ściśle określonych Regulami-nem Firmy, pięciu podstawowych typów A, B, C, D, E a także ich pochodnych. Na portretach obok sygnatury często umieszczał informacje o zażytych używkach i narkotykach, których działanie na sobie eksperymentował. Jak wynika z takich napisów, portret Marii Kamińskiej, Witkacy zakwalifiko-wał jako „typ B + d”, co według Regulaminu Firmy, oznaczało „rodzaj bardziej charakterystyczny, jednak bez cienia karykatury. Robota bardziej kreskowa niż typu A z pewnym odcieniem cech charak-terystycznych, co nie wyklucza „ładności” w portretach kobiecych. Stosunek do modela obiektywny.” Dopisek „d” informował dodatkowo o „spotęgowaniu charakteru w tym samym typie”. Natomiast pozostałe adnotacje przy sygnaturze, oznaczają, że artysta od trzech lat powstrzymywał się od palenia (NP 3 l ), dwa miesiące od picia alkoholu (N 2m ), prawdopodobnie przez 57 dni nie pił piwa (NΠΠ 57), natomiast zażył jakiś niezidentyfikowany lek (Allik), który następnie popił herbatą.
Verified Artist: Yes
Artist: Kazimierz Paprocki
Title: PORTRET ANI, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K Paprocki Na odwrocie napis na płótnie: PAPROCKI KAZIMIERZ | GLIWICE KASZUBSKA 18 ; na krosnach nalepka z odręcznym napisem: AUTOR. PAPROCKI KAZIMIERZ | GLIWICE KASZUBSKA 18 | PORTRET ANI | SZKIC OLEJ, NY 56 x 38 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Adolf Gustav Daumiller
Title: BAJKA, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: A. Daumiller
Artist: Antoine Bofill
Title: DZIEWCZYNA Z AMFORą, PRZED 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: A. Bofill
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET DZIEWCZYNY W BIAŁEJ BLUZCE, 1940-50
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TADÉ. STYKA
Title: MERKURY, PO 1850
Description: IInformacje o dziele: według Giovanniego da Bologna zwanego Giambologna Rzeźba przedstawiająca Merkurego jest pomniejszoną wersją znanej figury z brązu (wys. 177 cm), znajdującej się obecnie w Museo del Bargello we Florencji. W wielu zbiorach znajdują się redukcje tego posągu wykonane w brązie w różnych wielkościach. Taka sama praca reprodukowana w: - H. Bermann, Bronzes, sculptors and founders 1800-1930, t. II, No 719; - Lauchhammer Bildguss, 1929, s. 77; - Claudia List, Kleinbronzas Europas, München 1983, s. 146; - Rzeźba europejska od XV do XX wieku, Warszawa 1978, il. 38.
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: KORALOWCE I RYBY, 1913
Year: 1913
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1913 | K Stabrowski Prezentowane pastele powstały w ramach większego cyklu obrazów zatytułowanego Mieszkańcy mo-rza, a malowanego w roku 1913, podczas pobytu Stabrowskiego w Neapolu. Artysta malował je na podstawie własnych obserwacji prowadzonych w znanym tamtejszym Oceanarium. Jeszcze za życia artysty, cykl Mieszkańcy morza był kilkakrotnie pokazywany na wystawach w Petersburgu (1915), Moskwie (1916), Łodzi (1927), Warszawie (1928), przy czym katalogi tych wystaw wymieniały po kilkanaście, należących doń prac. W roku 1998 dwa z tych obrazów – Meduzy i Ośmiornice – ekspo-nowane były na wystawie Stabrowskiego w Starej Kordegardzie w warszawskich Łazienkach. Obrazy wzmiankowane, opisane i reprodukowane, m.in. w: - L.Skalska-Miecik, Kazimierz Stabrowski – lata studiów i początki działalności twórczej, Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie, t. XIX, Warszawa 1975, s. 611, 633; - Kazimierz Stabrowski 1869-1929, Kolekcja prac ze zbiorów prywatnych i Muzeum Narodowego w Warszawie, [oprac. L Skalska-Miecik, K.Jerzmanowska].Stara Kordegarda Muzeum Łazienki Królewskie, Warszawa 1997, cz. I, nr kat. 17; - Kazimierz Stabrowski 1869-1929, Kolekcja prac ze zbiorów prywatnych i Muzeum Narodowego w Warszawie, [oprac. L Skalska-Miecik, K.Jerzmanowska].Stara Kordegarda Muzeum Łazienki Królewskie, Warszawa 1998, cz. II, nr kat. 6,7, il. (Ośmiornice).
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: OśMIORNICE, 1913
Year: 1913
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K Stabrowski | 1913
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: LANGUSTY, 1913
Year: 1913
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K Stabrowski
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: PORTRET DWOJGA DZIECI, 1953
Year: 1953
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany L.g.: Z.PRONASZKO. Na odwrocie napis granatową farbą: III.1953
Artist: Jan Wacław Zawadowski
Title: DRZEWA NAD WODą,
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Zawado., na odwr. napis p.g.: 9.p
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: SEGOVIA, 1932
Year: 1932
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. l.d.: Segovia 1932 | J. Zucker na odwr. oprawy p.d. nalepka Rose Hill Auction Gallery
Artist: Marian Michalik
Title: CHMURY, OK. 1996
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. Michalik
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lenica na odwrocie po środku: A.Lenica | Warszawa | 1971 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Szymon (Simon) Mondzain
Title: KWIATY NR 7, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Mondzain. | 1959., napisy na odwr. oł.: SAlon d’Automne 1960 | No 532, niżej czarną kredką: MONDZAIN | Fleurs No 7, niżej oł.: 31bis | Rue Campagne Premiere | Paris XIVe
Artist: Marian Michalik
Title: MARTWA NATURA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. Michalik
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2215 (BUK - SABAT), 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ · 2215/98, na odwr. pośr. nalepka autorska
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2652 (NADRZECZE - LATO. STUDIUM), 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ ·2652/2001 Wieś Nadrzecze koło Biłgoraja jest od 1997 siedzibą „Fundacji Kresy 2000”, założonej przez Alicję i Stefana Szmidtów, skupiającej wokół siebie szerokie grono twórców wielu dziedzin. Fundacja prowadzi m.in. ośrodek plenerowy, w którym bywa Jerzy Duda Gracz – stąd nazwa Nadrzecze w tytułach wielu jego obrazów z najnowszego okresu twórczości.
Verified Artist: Yes
Title: SREBRA
Description: IInformacje o dziele: 77. DZBAN DO NAPOJÓW, lata 30. XX w. srebro, szkło kryształowe, wys. 33 cm; Niemcy, Gmünd, firma braci Binder Dzban ze szkła kryształowego, krawędź ujęta w srebrne okucie. Nakrywa na zawiasie z dedykacją z 1932 roku. c.w. 2 500,- w.u. 3 000,- 78.WAZA DO PONCZU, lata 20. XX w. srebro, szkło kryształowe, wys. 48 cm; Niemcy, Heilbronn, firma Peter Bruckman i syn Powierzchnia naczynia rżnięta. Srebro gładkie, ucha proste, pokrywa zwieńczona uchwytem w formie spłaszczonej kuli. c.w. 4 000,- c.u. 4 000,- 79.SALATERKA, koniec XIX w. srebro, szkło, wys. 9, 5 cm, średnica 22 cm; Niemcy Brzegi salaterki okute w złocone srebro; dekorowane girlandami i kokardami. c.w. 1 000,- c.u. 3 000,- 80.ŻARDINIERKA, ok. 1890 srebro, szkło, dł. 29 cm, wys. 13 cm, waga 370 g; Niemcy, Frankfurt n/Menem, złotnik Lazarus Posen Żardinierka z oryginalnym szklanym wkładem z dekoracją ażurowo-rocailową. Uchwyty w formie koników morskich, wnętrze złocone. c.w. 3 000,- c.u. 5000,- 81.PATERA, początek XX w. srebro, szkło, średnica 27 cm; Anglia (?) Patera posiada bogato grawerowaną powierzchnię szklaną. Górny brzeg patery zdobi ażurowy kołnierz ze srebra z motywami łucznika i pochodni. c.w. 2 000,- c.u. 2 500,-
Title: SREBRA
Description: IInformacje o dziele: 82.KOSZ, lata 30. XX w. srebro, wys. 30 cm, waga 700 g; Niemcy, Gmünd, firma Braci Binder Brzegi zdobione perełkowaniem. Kabłąk sztywny, powierzchnia gładka, wnętrze złocone. c.w. 3 000,- , c.u. 3 000,- 83.NACZYNIE DO CHŁODZENIA WINA, okres międzywojenny srebro, wys. 22 cm, średnica 23 cm, waga 980 g; Belgia Naczynie w typie tzw. „baroku drezdeńskiego” z mocno złoconym wnętrzem. Ucha małżowinowate, odlewane, podstawa okrągła. c.w. 6 000,- c.u. 0,- 84.TERYNKA, XIX/XX w. srebro, wys. 14 cm, średnica 20 cm, waga 750 g; Niemcy, Brema, firma Wilkens i synowie Terynka wykonana w manierze tzw. „baroku drezdeńskiego”, z prostokątnymi uchami. Wnętrze naczynia złocone. c.w. 2 500,- c.u. 2 500,- 85.PATERKA, ok. 1900-1910 srebro, dł. 31 cm, szer. 25 cm, waga 375 g; Niemcy, Berlin, złotnik Wilhelm Muller Paterka bogato zdobiona girlandami roślinnymi. Na brzegu herb hrabiowski. c.w. 1 500,- c.u. 3 000,-
Title: SREBRA
Description: IInformacje o dziele: 86.PARA LICHTARZY TRÓJŚWIECOWYCH, lata 30. XX w. srebro, wys. 14, 5 cm, dł. 25 cm, waga 410 g; Niemcy, Brema, firma Wilkens i synowie Na owalnych podstawach, z trzema 6-kątnymi ramionami; powierzchnia gładka. c.w. 2 000,- c.u. 2 500,- 87. PUCHAR W FORMIE KUBEŁKA DO CHŁODZENIA WINA, lata 1918-1939 srebro, wys. 16, 5 cm, średnica 14 cm, waga 400 g; Hiszpania, Madryt Powierzchnia gładka, ucha duże wygięte na zewnątrz, wnętrze złocone. Puchar, utrzymany w stylu art deco, został podarowany zwycięzcy zawodów sportowych przez hiszpańskiego następcę tronu (dedykacja ). c.w. 3 000,- c.u. 0, - 88. SOSJERKA, początek XX w. srebro, wys. 14 cm, dł. 24 cm, w. 850 g; Niemcy, Schwabische Gmund, złotnik Seybold i Hirschnauer Podstawa wielokątna, wylew szeroki, wnętrze naczynia złocone. c.w. 2 500,- c.u. 2 500,- 89.CUKIERNICA, lata 30. XX w. srebro, wys. 7,3 cm, dł. 12,5 cm, waga 220 g; Polska, Kraków Cukiernica owalna, wsparta na 4 kulkach. Brzegi kanelowane, pokrywa na zawiasie. c.w. 2 000,- c.u. 2 000 90. NACZYNIE DO KAWIORU, przed 1925 srebro, szkło, wys. 13, szer. 24 cm, w. srebra 470 g; Niemcy, Schwabische Gmund, firma braci Deyle Wkłady szklane oryginalne, powierzchnia srebra gładka, wnętrze pokrywki złocone. c.w. 3 000,- c.u. 6 000
Title: SREBRA
Description: IInformacje o dziele: 91. PARA LICHTARZY, po 1888 srebro, waga 490 g, wys. 29 cm; Niemcy Powierzchnia lichtarzy dekorowana pionowymi liniami; trzony tralkowe. c.w. 2 000,- c.u. 2 000,- 92. PARA LICHTARZY, ok. 1850 srebro, waga 720 g, wys. 34 cm; Niemcy, Hamburg, złotnik Peters Powierzchnia lichtarzy puklowana; wsparte na czterech stopkach. c.w. 3 000,- c.u. 3 000,- 93. CUKIERNICA, ok. 1925 srebro, wys. 12 cm, dł. 16 cm, waga 400 g; Czechy Wielokątna, na owalnej podstawie, pokrywa na zawiasie z uchwytem; wnętrze złocone. c.w. 2 000,- c.u. 2 000,- 94. CUKIERNICA, koniec XIX w. srebro, wys. 8, 5 cm, dł. 15 cm, waga 330 g; Niemcy, Hanau, firma Augusta Ludwiga Neresheimera Cukiernica z bogatą dekoracją neorokokową (amorki, rocaille, festony z kwiatami, małżowiny). Pokrywka na zawiasie, wnętrze złocone. c.w. 2 200,- c.u. 0,- 95. KASETKA, początek XX w. srebro, wys. 7 cm, dł. 12, 7 cm, waga 310 g; Rosja Kasetka w formie stylizowanego kuferka z 2 ruchomymi uchwytami. Pokrywa na zawiasie, zdobiona grawerowaną ornamentyką roślinną. Kuferek wsparty na 4 nóżkach. c.w. 2 000,- c.u 0,-
Artist: Gustav Freiherr Von Bechtolsheim
Title: KOń, 1906
Year: 1906
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Bechtolsheim 1906