Artist: GUSTAV KONRAD SÜS
Title: PISKLĘTA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Gust. Süs. f Na odwrocie karta z niemieckim tekstem-informacją o artyście według słownika F. von Boettichera Malwerke des neunzehnten Jahrhunders, Betrag zur Kunstgeschichte, t.2, Dresden 1898.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: MADONNA Z DZIECIĄTKIEM
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. STACHIEWICZ
Artist: Jadwiga Tetmajer-Naimska
Title: DWOREK W BRONOWICACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie szkic postaci dziewczyny w ludowym stroju) sygnowany p.d.: Jadwiga Tetmajer
Artist: Erich Martin Müller
Title: SAD - KWITNąCE DRZEWO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Erich Müller 1912. (?)
Artist: Herman Schmidtmann
Title: ZBIERANIE ZIół
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Schmidtmann Na odwrocie napis ołówkiem na płótnie: [.] Schmidtmann | “Beim Kräutersammeln“. Ponadto trudne do odczytania napisy ołówkiem na górnej listwie krosien.
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: ODPOCZYNEK W CIENIU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K. Mackiewicz
Artist: Josef Burger
Title: PEJZAŻ Z RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Burger | W [....]
Artist: Eugene Barillot
Title: CZTERY FIGURKI ALEGORIE PÓR ROKU, OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, na kamiennych kolumienkach, wys. od 18 do 23 cm sygnowany na podstawach: Barillot
Artist: Carl Zopf
Title: PRZY OKNIE NA ULICĘ, OK. 1900
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: C. Zopf
Artist: Franciszek Streitt
Title: KARMIENIE GOłęBI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Streitt (litera F nieco zatarta) Na odwrocie ślad po dużym owalnym stemplu, obecnie nieczytelnym.
Artist: Edward Okuń
Title: KONCERT, OK. 1911
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: EOKUŃ (inicjały wiązane) Prezentowany obraz jest autorską repliką znanej kompozycji Koncert malowanej w latach 1909-1911 i następnie wystawionej w warszawskiej Zachęcie na Salonie 1911 roku. Koncert wiąże się z symbolicznym nurtem w twórczości artysty - potrącająca struny harfy kobieta, ujęta w ramy zieleni, wśród kwiatów i ptaków, staje się tu jakby personifikacją natury, grającej swoją pogodną melodię. Obraz Koncert był wymieniany, opisywany i reprodukowany, m.in. w: - Salon 1911. Towarz. Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskiem, Warszawa grudzień/styczeń 1911, s. nlb., nr kat. 200, il. nlb. 3; - „Tygodnik Ilustrowany“ 1911, półrocze II, nr 45 z dn. 11.XI, il. na s. 1017 (okładka); - Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1911, Warszawa 1912, s. 41; - [T. Jaroszyński], Album malarstwa polskiego, Paryż [po 1912] nr 45, kolorowa il.; - A. Gradowska, Nurt symboliczno-fantastyczny we wczesnej fazie twórczości Edwarda Okunia, [w:] Sztuka około 1900, Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Kraków grudzień 1967, Warszawa 1969, s. 220, il. 11 na s. 221; - J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1969, s. 257; - J. Wiercińska, Okuń Edward, [hasło w:] Polski Słownik Biograficzny, t. XXIII, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1978, s. 715; - M.... więcej
Artist: Aleksander Kotsis
Title: STARY BACA SPOD BABIEJ GóRY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: AKotsis 863 (litery A K wiązane) Stary baca wystawiony w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w r. 1863 przyniósł artyście prawdziwy sukces, zwracając uwagę i budząc zachwyt krytyki. Recenzenci pisali, m.in. „..najbliżej doskonałości stoją obrazy p. Kotsisa z Krakowa. Pierwszy i najpiękniejszy z nich przedstawia bacę, wodza juhasów, pastucha nad pastuchami w górach naszych. Coś piękniejszego trudno znależć.” Autor monografii Kotsisa, Jerzy Zanoziński, pisząc o „bogatej skali odcieni brązów, o szlachetności i rozpiętości jego monochromatycznej gamy” zauważa wyrażną inspirację malarstwem siedemnastowiecznych realistów holenderskich, których obrazy artysta poznał w wiedeńskich muzeach. Obraz reprodukowany lub opisany w: - Kłosy 1874, II półrocze, repr. s. 321, tekst s. 332; - E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854 - 1904, Kraków MCMV, s. 79;
Artist: Józef Mehoffer
Title: PRZED SZKOłą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Franciszek Streitt
Title: W DRODZE, PRZED 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F.Streitt Obraz opisany i reprodukowany, m.in. w: - "Tygodnik Ilustrowany" 1887, I półrocze, il. na s. 384.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: PIRACI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F.M.Wygrzywalski | „Piraci“
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: PIJĄCA, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Victor H. Seifert
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: DO SZKOŁY, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Prof. V. H. Seifert
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: NA ULICY. ZAZDROŚĆ, 1891-1892
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Kozakiewicz ; oraz p.d. ołówkiem: A Kozakiewicz W roku 1892 drzeworytniczą reprodukcję tego obrazu zamieścił „Tygodnik Ilustrowany”, opatrując ją następującym, obszernym komentarzem: „Antoni Kozakiewicz należy do artystów, którzy umieją tworzyć wyborne sceny rodzajowe z tematów bardzo zwyczajnych, ale pochwyconych z natury na gorącym uczynku. Doskonała charakterystyka figur, realizm w traktowaniu całości i szczegółów, zmysł spostrzegawczy czynią każdy jego obraz interesującym zarówno pod względem treści, jak i wykonania. Weźmy choćby tę grupę dzieciaków „na ulicy” [...] co za wyborne typy tych bosych łobuziątek, spotykanych na bruku każdego przedmieścia! ... poznać od razu, że to dzieci rzemieślników lub wyrobników ubogich, zostawionych na bożej opiece pod gołym niebem na całe dnie. Pośród nich tylko dziewczynka lepiej ubrana i w bucikach należy widocznie do klasy dostatniejszej; zajada jakieś łakocie, którym z pożądliwą minką przyglądają się jej towarzyszki jakby mówiły: „dobre to? ... daj nam skosztować!” – a mała egoistka patrzy zalękniona i podejrzliwie, czy im nie przyjdzie ochota podzielić się z nią wbrew jej woli i dla większej pewności usiłuje całą buzię wypakować sobie co prędzej swoim przysmakiem.” Obraz opisany i reprodukowany... więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: STARZEC Z ANIOŁEM, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Wlastimil Hofman
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: ROZMOWA PRZY WINIE, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: J.Moniuszko | A.D. 1890.
Artist: Aleksander Augustynowicz
Title: MŁODY GÓRAL, OK. 1910
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: Augustynowicz
Artist: Teodor Axentowicz
Title: POWRóT ZE śWIęCENIA WODY
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Pastel, akwarela, tektura, 68 x 49 cm, sygnowany p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie nalepka Salonu DESY w Gdyni z 1951 r.
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: WIELKANOC W BRONOWICACH, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Włodzimierz Tetmajer | 1904
Artist: Guillaume Coustou
Title: KONIE POSKRAMIANE PRZEZ STAJENNYCH
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: według Guillaume Coustou (Starszego) dwie rzeźby, brąz patynowany, wys. każdej 59 cm, sygnowane na podstawie: Coustou Redukcje grup rzeźbiarskich zwanych Rumakami z Marly, wykonanych w marmurze w latach 1740- 1745 dla parku w Marly, po Rewolucji ustawionych na Placu de la Concorde. Figura reprodukowana lub opisywana w: - Michael Forrest, Art Bronzes 1988, s.164-165, il.; - Harold Berman, Bronzes, Sculptors and Founders 1800-1930, 1994, tom 3, s. 745, il. 2703-04.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: W PODRÓŻY, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Ludwik Gędłek
Title: W POŚCIGU, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LGędłek. Wien Na odwrocie obrazu napisy ołówkiem: IN AMBUSCH | L GEDLEK | Verfolgl | [...]; ponadto cyfry dot. zapewne wymiarów ramy: 97/8 x 121/4 [.] | 101/2 x 123/. R.
Artist: Angelo Jank
Title: NA TORZE PRZESZKóD, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Jank
Artist: Jan (?) Konarski
Title: CZERKIESI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Konarski Podobne prace nieznanego bliżej artysty, związanego ze szkołą malarstwa monachijskiego przełomu XIX i XX wieku i sygnującego swe dzieła nazwiskiem J. Konarski, dość często pojawiają się na rynku sztuki. Obrazy te wskazują na inspiracje płynące zwłaszcza ze znajomości dzieł i twórczości Alfreda Wierusza Kowalskiego. Przez niektórych badaczy ów malarz Konarski identyfikowany jest nawet z tym znakomitym artystą. Raczej niesłusznie, gdyż zdecydowanie nie dorównuje mu ani artystycznie, ani pod względem techniki malarskiej. (patrz: H-P. Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter, Hildes-heim 1993, s. 128)
Artist: Wojciech Kossak
Title: SYGNAŁY Z OKRĘTU, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1935
Artist: Feliks Franić (Franicz)
Title: ZASADZKA (SCENA Z POWSTANIA STYCZNIOWEGO), 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Felix Franić 1893.-
Artist: Wojciech Kossak
Title: KONIE ARABSKIE, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak Na odwrocie napis atramentem: Stwierdzam prawdziwość | podpisu | Wojciech Kossak
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN Z DWOMA KOŃMI, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak Na odwrocie fragment nalepki krakowskiego składu materiałów malarskich Róży Aleksandrowicz.
Artist: Ludwik Gędłek
Title: WYJAZD NA POLOWANIE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Gędłek. Wien Na odwrocie nalepka z napisem atramentem: „Vor der Jagd”; nalepka antykwariatu w Kolonii (druk) oraz trójkątny stempel z nieczytelnym napisem
Artist: Jan Chełmiński
Title: PYTANIE O DROGĘ, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i datowany p.d.: Jan Chełmiński | 1879 Na odwrocie słabo czytelne stemple monachijskiej galerii i składu materiałów malarskich.
Artist: Antoni Piotrowski
Title: DZIEWCZYNA PROWADZąCA KONIA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. Piotrowski. 1885 | Cracoviae
Artist: Adolf van der Venne
Title: JEŹDZIEC I KONIE NA BRZEGU RZEKI, 1877
Year: 1877
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A van der Venne 77
Artist: Zygmunt Józefczyk
Title: NA GROBLI, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Z Józefczyk 23.
Artist: Józef Chełmoński
Title: CZWóRKA PRZED DWOREM, 1875
Year: 1875
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI | w Warszawie 1875.
Artist: J.C. Klinkosch
Title: SERWIS DO KAWY I HERBATY W ORYGINALNYM KUFRZE,
Description: IInformacje o dziele: uchwyty z kości słoniowej, Austria, Wiedeń, firma J.C. Klinkosch Komplet składa się z: drewnianej tacy (mahoń), ze srebrnymi uchwytami i srebrnym monogramem z koroną barona (dł. 62 cm, szer. 43 cm), buliery (wys. 36), imbryka na herbatę (wys. 14,5), dzbanka do kawy (wys. 21), cukiernicy (wys. 10), mlecznika (wys. 10) i patery na ciastka (średnica 24 cm). Oryginalne etui wewnątrz wybite fiołkowym aksamitem z wytłoczoną złotą nazwą firmy. Tego typu naczynia były wielokrotnie wystawiane na wielu światowych wystawach, m.in. na Wiedeńskiej Wystawie Światowej w 1873 i Paryskiej Wystawie Światowej w 1878.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: SZYFONOWA BLUZECZKA, PO 1920
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: P. STACHIEWICZ
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET JADWIGI ZIĘBINY, IV 1928
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PORTRET JADWIGI ZIĘBINY, z domu TREMBECKIEJ, IV 1928 pastel, brązowy papier naklejony na tekturę, 68,5 x 49,7 cm sygn. u dołu po prawej: Witkacy T.B + d [w owalu]; NP4 1928 IV Obrazowi towarzyszy ekspertyza dr Anny Żakiewicz. Stanisław Ignacy Witkiewicz miał szczególny talent do portretowania ludzi, zwłaszcza w technice suchego pastelu. W 1925 roku założył jednoosobową Firmę Portretową „S.I. Witkiewicz“, która była przedsięwzięciem zarówno komercyjnym, jak i artystycznym. Portrety występowały w pięciu odmianach – typach oznaczonych kolejnymi literami alfabetu od A do E, w zależności od wybranej przez klienta konwencji, co artysta każdorazowo odnotowywał obok swojej sygnatury. Najczęściej Witkacy wykonywał typ B, który według Regulaminu Firmy był „charakterystyczny, jednak bez cienia karykatury, co nie wykluczało ‘ładności’ w portretach kobiecych. Stosunek do modela obiektywny.“ Czasem jednak w trakcie seansu portretowego stosunek artysty do modela zmieniał się i dochodziło do modyfikacji pierwotnych założeń. Dodana do oznaczenia wizerunku mała litera „d“ to sugestia, że Witkacy odkrył w osobie portretowanej elementy demonizmu i czuł się zobowiązany to uwzględnić, jak uczynił w Portrecie Jadwigi Ziębiny z domu Trembeckiej (1898-1975) wykonanym w kwietniu 1928 roku.... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Eugen Lingenfelder
Title: PARA PORTRETÓW
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PARA PORTRETÓW (sprzedawane razem) STARUSZKA Z LISTEM sygnowany l.g.: Lingenfelder STARZEC PALĄCY FAJKĘ sygnowany l.g.: Lingenfelder
Artist: Kasper Pochwalski
Title: DZIEWCZYNKA Z KOKARDĄ WE WŁOSACH, 1949
Year: 1949
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kasper | Pochwalski | 1949
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMA W LESIE, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PEJZAŻ ZIMOWY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na krosnach cztery stemple krakowskiego składu przyborów malarskich ISKRA / KARMAŃSKI
Artist: Josef Burger
Title: PEJZAŻ GÓRSKI Z JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Burger | Mchn.
Artist: Wiktor Korecki
Title: SOSNY W SŁOŃCU, PO1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY U BRZEGU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe Na odwrocie nalepka (druk) z tekstem: Rudolf PRIEBE | Marine u. Bildns - MALER | * 1889 Schulakowo / Lebt in Hamburg | - Lit. Th./B. Vollmer III -
Artist: Frank Marx
Title: FLAMINGI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: FRANZ MARX
Artist: Johann Daniel Holz
Title: NA PASTWISKU, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Joh. D. Holz. Na krosnach napis długopisem: Galerie Pritschow Garmish i dwie nalepki z napisami atramentem: 376 oraz „Johann D. Holz. [.....]
Artist: Fritz MÜLLER-LANDECK
Title: PEJZAŻ ZIMOWY, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fritz Müller-Landeck
Artist: Wilhelm Schacht
Title: LATEM W SADZIE, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Schacht.
Artist: Wojciech Gerson
Title: POżAR MłYNA PAROWEGO NA SOLCU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W. Gerson Na odwrocie napis: Pożar Młyna Parowego na Solcu | w Warszawie | Malował W. Gerson. Groźny pożar na Solcu w Warszawie wybuchł 14 sierpnia 1868 roku. Gerson, świadek tego wydarzenia, wykonał wówczas rysunek zamieszczony następnie jako ilustracja w „Tygodniku Ilustrowanym” (1868, II, s.102). Wówczas zapewne powstał także prezentowany obraz. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Wojciech Gerson 1831-1901. Katalog wystawy monograficznej, (red.J.Zielińska), Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1978, s. 52, nr kat. I/A. 29.
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: KAPLICA PRZY KOŚCIELE, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: KOCHANEMU WITOLDOWI | 1904. STANISŁAW CZAJKOWSKI Na odwrocie napis ołówkiem: „Ogrojec“ | St. Czajkowski; poniżej: Wny Pan Witold Noskowski | Wolska 28. Nalepka wystawy z 1905 r. w krakowskim TPSP z tytułem obrazu „Ogrojec“, datą 1905 oraz ceną równą 100 K. Autorska dedykacja na licu obrazu i napis na odwrocie tektury wskazują na pochodzenie Kaplicy przy kościele ze zbiorów Witolda Noskowskiego (1873-1939), znanego dziennikarza, muzyka, krytyka teatralnego i muzycznego, związanego z „Zielonym Balonikiem“.
Artist: Julian Fałat
Title: W GóRACH, OK. 1910
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JFałat | Kocież (sic!) Obraz przedstawia pejzaż z okolic Przełęczy Kocierskiej w Beskidzie Małym i jest zapewne wspomnieniem wycieczki w góry, na którą Fałat mógł wyruszyć bądź z niedalekiego, odwiedzanego przez lata Osieka, bądź z Bystrej, dokąd często przyjeżdżał i gdzie zamieszkał na stałe w roku 1910. Bliską analogią jest akwarela Krajobraz górski reprodukowana w Sztukach Pięknych (R. II, s. 301).
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: STUDIUM PEJZAŻOWE, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Ruszczyc B. 00 Na odwrocie, zachowana we fragmencie drukowana nalepka wystawy warszawskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem z - wpisanym atramentem - nazwiskiem malarza, tytułem obrazu Studyum i datą 20.X. 3.XI.903. Oferowany obraz powstał w roku 1900 w rodzinnym majątku Ruszczyców, Bohdanowie koło Wilna. Artysta zaznaczył to przy sygnaturze literką B. oraz dwoma zerami daty, oznaczającymi rok 1900. W tym czasie często oznaczał swoje prace w ten właśnie sposób. Tak sygnowane są, m.in. Krajobraz wiosenny (Muzeum Narodowe w Krakowie), Studium pejzażowe z Bohdanowa (Muzeum Narodowe w Warszawie) czy Stodoła w Bohdanowie (własność prywatna). Prezentowane Studium pejzażowe dobrze ilustruje nowatorskie podejście Ferdynanda Ruszczyca do pejzażu. Krajobraz nabiera tu cech niemal symbolicznych. Malowane niezwykle swobodnie, szybkimi krótkimi pociągnięciami pędzla Studium odbiega od tradycji realistycznego pejzażu dziewiętnastowiecznego, podążając w kierunku poetyckiej wizji przyrody. Obraz, wraz z większym zespołem innych pejzaży, był wystawiony w roku 1903 w warszawskiej Za-chęcie, jako Studium. Jak wynika ze Sprawozdania Komitetu Towarzystwa Zachęty... prawdopodobnie ten właśnie obraz zakupił wówczas znany kolekcjoner Jan Goldstand. W późniejszych latach znakomita kolekcja Goldstanda uległa jednak rozproszeniu, a dalsze losy obrazu nie są znane. Tym większa więc satysfakcja z odkrytego na nowo dzieła wybitnego artysty. (według... więcej
Artist: Witold Białynicki-Birula
Title: PRZEDWIOŚNIE, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura i trudna do odczytania dedykacja cyrylicą l.d.: Dorogo [......] |[.....]Białynickij-Birula 1930
Artist: Alfons Karpiński
Title: RÓŻOWE I HERBACIANE RÓŻE, 1944
Year: 1944
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Karpiński 944.
Artist: Wojciech Weiss
Title: BARWNE KWIATY W WAZONIE, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WWeiss (inicjały wiązane) W lewym dolnym rogu późniejszy napis obcą ręką: W piątą rocznicę | zaślubin przyjm | [...]ące kwiaty. Na odwrocie napis czerwoną kredką: Sprzedałem ten obraz | jako oryginał co teraz (?) potwierdzam | dn 6/X 1946 | Dobranowski (?)
Artist: Stanisław Szczepański
Title: MARTWA NATURA ZE SREBRNĄ CUKIERNICĄ, 1945
Year: 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą przy dolnej krawędzi: 1945. | St. Szczepański
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MĘSKI, MAJ 1929
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (w świetle passe-partout 60 x 46,3 cm) sygnowany p.d.: Np 1/2 r 2 po grypie | 1929 V | Witkacy; ponadto l.d. w kółku: T.D Od roku 1961 portret, jako depozyt Jerzego Leszczyńskiego, znajdował się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie (N.D. 5205). Portret wymieniony i opisany w: - List Stanisława Ignacego Witkiewicza do żony z dnia 9 maja 1929 r.; - I. Jakimowicz (współpraca A.Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, MNW Warszawa 1990, s. 102, nr kat. 979.
Verified Artist: Yes
Artist: Jean Salabet
Title: JESIENNY WIECZÓR NAD SEKWANĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. SALABET | PARIS
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Zakrzewski 1967 Na odwrocie - w prawym górnym rogu płótna - napis autorski czarną farbą: W. ZAKRZEWSKI | 1967 [.] 7 | WARSZAWA | KRAKOWSKIE | PRZEDMIEŚCIE | 73 x 92
Artist: Salvadore Dali
Title: USTA, 1971
Year: 1971
Tools: litography
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis oł. pod ryc. l.: E.A., obok dedykacja: Par le Dal... [nieczyt.] Paris 1978 Hommage du... [nieczyt.] et de Dali Praca ta stanowi prawą część dyptyku litografii pt. Motyle i usta (lewą część wypełniają wizerunki motyli). Praca opisana i reprodukowana w katalogach: Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Prints II . Lithographs and Wood Engravings 1956-1980. Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 150, kat. 1384, il. The Official Catalog of the Graphic Works of Salvador Dali, authorized by Dali, by Albert Field, The Salvador Dali Archives, New York 1996, s. 162, kat. 71-6 B, il. b.
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: LINCOLN IN DALIVISION, 1977
Year: 1977
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. pod ryc. p.: Dali; napis oł. pod ryc. l.: HC 44/60, w l.d. rogu sucha pieczęć z napisem w śr.: IML | © 1984
Verified Artist: Yes
Title: PARA WAZONÓW, POł. XIX W.
Tools: paint
Description: IInformacje o dziele: Chiny, Kanton Para wazonów w typie „familie rose“. Malowane farbami emalierskimi, naszkliwnymi. Bogata dekoracja malarska (kwiaty, scenki rodzajowe). Wazony mogą służyć jako osłony doniczek. Stan zachowania bardzo dobry.