Artist: Henryk Waniek
Title: ZWIERCIADłO ZWIERCIADEł 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: HENRYK WANIEK | JUN. 1992 | Zwierciadło | Zwierciadeł | SPECULUMSPECULORUM
Artist: Alfred Lenica
Title: ZA NAMOWą, 1966
Year: 1966
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: Lenica; napis na odwrocie oprawy l.g.: Alfred Lenica | „Za namową“ | collage, 1966 Katalog oeuvre artysty do 1974: Alfred Lenica. Malarstwo, CBWA Zachęta, Warszawa 1974, notuje w dziale: Teki akwarel, monotypii, gwaszy, rysunków pod poz. 81 zespół 5 gwaszy z 1966 pod wspólnym tytułem Za namową.
Artist: Jan Lebenstein
Title: SPACEROWICZE (PROMENEURS), 1962
Year: 1962
Tools: ink, feather, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. tuszem: „Promeneurs“, niżej długopisem (nazwisko) i tuszem (data): Lebenstein 62
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: STUDIUM INFORMEL, 1961
Year: 1961
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany długopisem śr. d.: 1961. BKierzkowski
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: KOMPOZYCJA (POSTAć CHWYTAJąCA śWIATłO), 1981
Year: 1981
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, papier marszczony (technika własna) 66,5 x 47 cm (w św. passe-partout) sygnowany p.d.: J. Tchórzewski 81
Artist: Adam Hoffmann
Title: LUDZIE-DINOZAURY, 7 VII 1973
Tools: ink, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: ah [monogram wiązany] | 7 VII | 1973 [całość w owalnej ramce]
Artist: Jan Tarasin
Title: Z CYKLU „PRZEDMIOTY“, 1993
Year: 1993
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany długopisem p.d.: JTarasin 1993
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1962
Year: 1962
Tools: ink, pastel, feather, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany długopisem l.d.: Lebenstein 62, stempel [?] p.d.: Lebenstein
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUłU (KOMPOZYCJA BARW)
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana długopisem p.d.: SGierowski
Artist: Jan Dobkowski
Title: BEZ TYTUłU, LATA 90
Tools: gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Wojciech Fangor
Title: SQUARE 16, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. p. g.: FANGOR 1962 | SQUARE 16 Obrazy z charakterystycznymi barwnymi kołami o zamglonych krawędziach, wywołujące złudzenia optyczne (w czym zbliżone były do równoległego w czasie międzynarodowego nurtu op-artu) dominowały w twórczości artysty od ok. 1958 do początku lat 70. Jest to najbardziej znany cykl jego prac, reprezentowany w najważniejszych zbiorach muzealnych i opracowaniach książkowych polskiej sztuki współczesnej.
Artist: Jacek Sienicki
Title: WNęTRZE ZE SZTALUGą, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. g.: JACEK SIENICKI | MARZEC 1973 | „WNĘTRZE | ZE SZTALUGĄ“
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: ODPORNY, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kobzdej | 1959, na odwr. napis na krosnach l.: „ODPORNY“, g.: Aleksander Kobzdej 1959, p.: 65 x 89, na l. żerdzi u d. nalepka z napisem: OA 1119-26 Obraz z cyklu „Idoli“, malowanych w 1958-1959 i prezentowanych na V Biennale Sztuki w Sao Paulo w 1959, gdzie artysta uzyskał nagrodę. Wraz z innymi pracami, tytułowanymi przymiotnikami określającymi różne stany emocjonalne lub cechy osobowe, jak „Ocalony“, „Bezradny“, „Pogodny“, „Występny“ - reprezentuje w twórczości Kobzdeja wczesną fazę malarstwa materii, poprzedzającą okres poliptyków (malowanych zresztą podobnie) i „Szczelin“. Obraz w pełni odpowiada charakterystyce innych prac z tego okresu: operuje wąską i zgaszoną gamą barwną, wypełniające kompozycję formy o wyraźnie reliefowym charakterze są zgeometryzowane i płaskie.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT (HYDRA), 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie śr.g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1973, napis p.g.: 122., na zawiniętym płótnie śr.g.: Akt, p.g.: J. NOWOSIELSKI
Artist: Igor Mitoraj
Title: TORS
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na udzie postaci po p.: MITORAJ, obok po l. punca odlewni: FONDERIA TESCONI | PIETRASANTA | [owalny znak firmowy]
Artist: Józef Gielniak
Title: IMPOWIZACJA DLA GRAżYNKI II, 1965
Year: 1965
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. pod ryc. l.: „Improwizacja dla Grażynki“ II., śr.: linoryt 1965. 12/20, p.: Józef Gielniak Praca wzmiankowana i reprodukowana w monografii: - Irena Jakimowicz, Józef Gielniak, seria W kręgu sztuki, Arkady, Warszawa 1982, s. nlb. Reprodukcji towarzyszy cytat z listu artysty do zaprzyjaźnionego krytyka Ignacego Witza z 5 grudnia 1965: „Jak widzisz, dokończyłem tamten linoryt, bo coś brakowało i nie dawało spokoju. Z przestrzeni „kosmicznej“ sprowadziłem ten groźny znak na niebie do wymiarów ziemskich i zawiesiłem nad kotliną Jeleniogórską!“
Artist: Roman Opałka
Title: PROJEKT ILUSTRACJI, 1967
Year: 1967
Tools: tempera
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Obraz reprodukowany i opisany w: - Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 100, il. 342.
Artist: Witold Pałka
Title: BEZ TYTUłU, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Pałka W | 81
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: KOMPOZYCJA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na krosnach p.g. oł.: 23 [w kółku]
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA, OK. 1950
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Do obrazu dołączona fotografia z umieszczonym na odwrocie atestem potwierdzającym autorstwo Jonasza Sterna podpisanym przez Barbarę Jaroszyńską-Stern (żonę artysty).
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PAMIąTKA Z BARLINKA - NARODZINY WENUS (OBRAZ 1789
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ 1789/95 Na odwrocie nalepka autorska z informacjami o obrazie.
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: SZKIC DWóCH POSTACI, OK. 1939
Tools: ink
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis oł.: RYSUNEK TADEUSZA BRZOZOWSKIEGO | OK.1939 (?)| NR. KAT. TB MNW 252| Wawrzyniec Brzozowski
Artist: Roman Opałka
Title: AUTOPORTRET, 1953
Year: 1953
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany później przez autora oł. l.d.: 1996, śr.d.: Opałka, na odwr. p.g. stempel: EX LIBRIS | Ewa & Marek Pietkiewicz, niżej pieczęć okrągła z napisem w środku: FUNDACJA OPALKA, w otoku: DZIEŁO TO JEST STWORZONE PRZEZ ROMANA OPAŁKĘ | THIS OBJECT IS MANUFACTURED BY ROMAN OPALKA Obraz reprodukowany w: - Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, Fundacja Opalka, Warszawa 1998, il. na s. tytułowej; - Roman Opałka. Katalog, Modulus, Kraków 1996, il. s. 5. - Paweł Sosnowski, Roman Opałka, OPAŁKA, W STRONĘ LICZENIA, Muzeum Narodowe w Gdańsku, 1997, Wydawnictwo Modulus, Kraków, 1997, rep. s. 7
Artist: Teresa Rudowicz
Title: 64/36, 1964
Year: 1964
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na naklejce pap. na odwr. p.d.: Teresa Rudowicz | 64/36
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ DXCIII, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. p.g.: s gierowski | Ob. [zamazany znak] DXCIII | 89. Obraz charakterystyczny dla przełomu lat 80. i 90., kiedy to - po okresie rozwiązań pointylistycznych i opartych o łagodne przejścia między poszczególnymi partiami kompozycji - artysta zwrócił się ku kształtom geometrycznym i barwom podstawowym, zdecydowanie dzieląc płaszczyznę obrazu według zasad założonej gry kolorów.
Artist: Jan Lebenstein
Title: 112. MEDALIONE, 1968
Year: 1968
Tools: ink, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany długopisem pod kadrem rysunku l.: Lebenstein 68, p.: „Medalion" [? - koniec słowa nieczyt.], na odwrocie oprawy nalepka Galerii Wahl
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: TEATR LALEK: ZAKAZANE ZABAWY, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie p.g.: Kazimierz Mikulski | Kraków 1980, niżej śr.: „Teatr lalek: zakazane zabawy“, w l.g. i l.d. rogu: Ż Obraz reprodukowany: Kazimierz Mikulski Malarstwo, katalog, pod red.: Izabeli Jabłońskiej, Janusza Windborskiego, Warszawa 2000, wydanie I, s. 81
Artist: Ryszard Winiarski
Title: GRA 6 X 6 - PROJEKT, 1976
Year: 1976
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: gra 6 x 6 - przebieg losowy - pojawia się po jednym elemencie - losowanie z czarnej skrzynki, p. d.: winiarski 76; napis oł. p.d.: 342
Artist: Rajmund Ziemski
Title: KOMPOZYCJA, 13 X 1963
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany tuszem l.d.: RAJMUND ZIEMSKI, p. d.: 13-X-63
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KAMIENIOŁOM LANCKOROŃSKI, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1973 napisy czarną kredką p.g.: 104 , l.d.: D 19. Proweniencja: – Od 1982 kolekcja prywatna Helmuta Kajzara – dramaturga i reżysera teatralnego. – Od 2003 kolekcja prywatna, Polska. Obraz wystawiany i opisany: – Jerzy Nowosielski. Wystawa malarstwa , Pawilon Wystawowy BWA, Kraków, I-II 1974, kat. poz. 104 (jako Kamieniołom IV); – Jerzy Nowosielski, Malarstwo , Poznań, Stary Rynek, Arsenał, VIII-IX 1976. Ulubionym miejscem wyjazdów Jerzego Nowosielskiego na krótki wypoczynek była Lanckorona koło Krakowa, gdzie zatrzymywał się w pensjonacie „Pan Tadeusz“, prowadzonym przez szkolnego kolegę, Tadeusza Lorenza. Z Lanckoroną związane są, m.in. obrazy przedstawiające motyw kamieniołomu. Cztery z nich zostały pokazane na wystawie malarstwa Jerzego Nowosielskiego w BWA w Krakowie w styczniu – lutym 1974. Nieodłącznym elementem tych pejzaży jest motyw kolejki, wkomponowanej w scenerię kamieniołomu.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „REMINISCENCJE“, 1980
Year: 1980
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: Z CYKLU | „REMINISCENCJE“ | 62 x 52 | 1980 | MUSIAŁOWICZ, p.g.: 44 [w kółku]
Artist: Andrzej Fogtt
Title: LAS (Z CYKLU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 2003 Fogtt na odwrocie l.g.: Z cyklu | obrazy sferyczne | Las | A. Fogtt | 2003
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: LUPUS AETERNITATIS, 1989
Year: 1989
Tools: oil, pastel
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: LUPUS AETERNITATIS F.B.S | 1689 | P (w kółku)
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUłU, 2001
Year: 2001
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: TOMASZ TATARCZYK 2001 Na odwr. u góry: TOMASZ TATARCZYK 2001 | bez tytułu | untitled | wg obrazu z 1997 roku
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l. d.: Dominik
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: PERSWAZJE II, 1997
Year: 1997
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Zb Maciejewski 20 VII 1997
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: POSTAć FANTASTYCZNA, 1988
Year: 1988
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p. g.: 16 [znak autorski - monogram wiązany FS] 88
Artist: Marian Michalik
Title: MARTWA NATURA, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Michalik, na odwrocie l.g.: III/1997
Artist: Jan Tarasin
Title: Z CYKLU „PRZEDMIOTY“, 1996
Year: 1996
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: Jan Tarasin 96
Artist: Antoni Kowalski
Title: CHWILA NA SPRZEDAż, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ANTONI KOWALSKI 87 [data w kółku], na odwr. p.d.: ANTONI KOWAL-SKI POLOGNE | „CHWILA NA SPRZEDAŻ“ | OLEJ, PŁÓTNO, 1987 | 40 x 60 cm
Artist: Barabara Ziembicka
Title: POTWÓR Z GŁOWĄ W KSZTAłCIE SERCA, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: B Ziembicka 1998 napisy na krosnach p.g.: 72 x 52 [obwiedzione owalem], p.: „Potwór z głową w kształcie serca“ , p.d.: 1998 Obraz reprodukowany w: - Barbara Ziembicka. Obrazy i rysunki , katalog, Galeria Artemis, Kraków 1998, il. s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Adam Marczukiewicz
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Marczukiewicz
Artist: Jacek Yerka
Title: POSłANIE W LESIE W KSIężYCOWą NOC, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Yerka 20|02
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: GłOWA PRZEBITA PROMIENIEM, 1993
Year: 1993
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany jasnobrązowym pastelem p.d.: 93. | stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: MłOKOS, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: t. | Brzozowski | 1975., g.: góra | upside, obok strzałka w górę, na krosnach żółtą farbą l.: T. BRZOZOWSKI., p.: „MŁOKOS“, śr.: 1975, d.: 66 x 33 Obraz był wystawiany na XIII Biennale Sztuki w Sao Paulo (17 X - 15 XlI 1975). Obraz opisywany, reprodukowany lub wzmiankowany w: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987, (kat. oeuvre) pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 236, kat. I. 304 (jako własność prywatna); - Tadeusz Brzozowski at the XIII Biennale in Sao Paulo, (kat.), Sao Paulo 17 X-15 XlI 1975, repr.; - W. Jarz. (Wojciech Jarzębowski), Tadeusz Brzozowski na światowym Biennale Sztuki (recenzja), „Dziennik Polski“ 1975 nr 243; - Eduardo Mercier, Tadeusz Brzozowski na XIII Bienal (recenzja), „Folha de S. Paulo - Folha Ilustrada“ 23 XI 1975).
Artist: Jacek Yerka
Title: ZAZDROść, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JERKA90 na dolnym krośnie p.: JECEK JERKA „ZAZDROŚĆ“ | 82 x 90 AKRYL | 1990
Artist: Stanisław Rodziński
Title: POSTACI WE WNęTRZU, 1964
Year: 1964
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany tuszem p.d.: Rodzińsk [obcięta], oł. l.d.: Rodziński 1964
Artist: Lech Kunka
Title: PEJZAż Z DRZEWAMI, 1946
Year: 1946
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Kunka. 46 r. Obraz powstał we wczesnym okresie studiów artysty pod kierunkiem Władysława Strzemińskiego w uczelni łódzkiej. Drobna faktura lekkich dotknięć pędzla, jasny koloryt i „graficzne“ elementy kreskowań przypominają rozwiązania stosowane przez Strzemińskiego cyklu „Pejzaży morskich“ z 1934. Obraz Kunki jest jednak bardziej dynamiczny, zdradza swobodę i temperament malarza.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1148, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ 1148/87 Na odwrocie nalepka autorska z informacjami o obrazie.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA (FIGURE), 1961
Year: 1961
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany brązową kredką l.d.: figure, p.d.: Lebenstein 61
Artist: Grzegorz Stachańczyk
Title: DWA AKTY, 2000
Year: 2000
Tools: crayon, sepia, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Grzegorz | Stachańczyk 2000 Henryk Waniek: „Patrzę na jego obrazy. Usiłuję widzieć. Tylko co ja mogę zobaczyć? Co możemy zobaczyć? (...) Wobec naocznego konkretu, słowa wypadają blado. Zawsze im będzie wyzierać mizeria z ust, bo słowo nabiera mocy dopiero, gdy staje się ciałem. Dlaczegóżby więc mnie miało się udać, co innym nie wyszło? Poprzestaje na patrzeniu. Mogę najwyżej pisać, że widziałem, owszem. Że będę oglądał; czemu nie. Podziwiał i chwalił. Ale czym to jest, nie napiszę. Ani skąd się wzięło i na czym polega. Nie jestem w stanie. To jedno. I nie ma potrzeby. To drugie.“ (Henryk Waniek, Grzegorz Stachańczyk, Azyle niepewnego życia, Bydgoszcz 2000, s. nlb)
Artist: Jacek Waltoś
Title: BEZ TYTUłU, 1986
Year: 1986
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: waltos 86 Motyw strumienia mocnego światła, oświetlającego trójkątnym snopem scenę figuralną z klęczącymi postaciami, pojawia się w wielu pracach artysty. Jest szczególnie charakterystyczny dla prac z cyklu „Pieta w trójnasób“, kontynuowanego od 1976 w malarstwie, rzeźbie, rysunkach i pracach przestrzennych z papieru, a także cyklu „Eros / Agape“ z lat 70., również realizowanego w technikach rzeźbiarskich i rysunkowych.
Artist: Lech Okołów
Title: MARATOŃCZYK, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie g. niebieską farbą: MARATOŃCZYK, śr. czarną farbą: LECH OKOŁÓW, na g. żerdzi krosien czerwoną kredką: 6 [w kółku], obok brązową farbą: GODŁO - „GROT“, na d. żerdzi krosien czarną farbą: II NAGRODA KONKURS P.K.Ol. „SPORT W SZTUCE“ W-WA 1991
Artist: Andrzej Matuszewski
Title: OBRAZ 17, 1962/63
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura wydrapana w farbie p.g.: Matuszewski A | 62/60 na odwr. l.g.: OBRAZ 17 | 1962/3 | ANDRZEJ MATUSZEWSKI
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: LITANIA DO GWIAZD, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Tchórzewski 78., na odwrocie p.d.: J. Tchórzewski 78. | „LITANIA DO GWIAZD“ | akryl, śr.g. strzałka w górę, niżej nalepka z nieokreśl. wystawy
Artist: Janusz Orbitowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie g.: Janusz ORBITOWSKI 1969 | 50 x 34,5 cm
Artist: Janusz Przybylski
Title: CZAS UTRACONY 13/90, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie śr.g.: janusz PRZYBYLSKI | „CZAS UTRACONY 13/90“
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: BEZ TYTUłU (DZIECI I FOTEL), IV 1984
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zb. Maciejewski IV 84 Oddzielny rozdział twórczości Maciejewskiego stanowią przedstawienia dzieci. Dziecięce igraszki, apele, korowody. W tym swoistym teatrze jednego aktora, dziecko (Księżniczka, Dziewczynka z piłką, Córka Syzyfa, Silna siostra, Książę, Maharadża, Imperator) wstawione najczęściej w obcy mu kontekst sceny obrazu, jest bohaterem, odgrywa rolę intrygującego medium, komunikuje nie zawsze swoje sprawy, wygłasza dorosłe prawdy i walczy o zaistnienie. Czesław Rzońca, Sztuka jest ofiarą całopalną [w:] Zbysław Marek Maciejewski , katalog wystawy, Galeria Opera, Warszawa, 25 I – 30 III 2018, s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 69 | Szancenbach, na odwrocie śr.g.: JAN SZANCENBACH | MARTWA NATURA | 1969, l.d. nalepka BWA w Krakowie
Artist: Teresa Rudowicz
Title: 66/20, 1966
Year: 1966
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na naklejce ze starego rękopisu na odwr. p.d.: Teresa Rudowicz | 66/20
Artist: Jan Szancenbach
Title: PLANTY KRAKOWSKIE Z DOROżKą, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szancenbach, na odwrocie śr.g.: JAN SZANCENBACH | PLANTY KRAKOWSKIE Z DOROŻKĄ | 1977
Artist: Adam Brincken
Title: Z CYKLU „OTWARTY KAMIEń“, 1997
Year: 1997
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. śr.g.: ADAM BRINCKEN | Z CYKLU .OTWARTY KAMIEŃ. 1997 | 65 x 105 x 5 | AKRYL, PŁÓTNO, WOSK
Artist: Ryszard Winiarski
Title: 1, 2, 3, 4, 5, 6..., 1982
Year: 1982
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany białą kredką l.d.: 1, 2, 3, 4, 5, 6..., p.: winiarski 82, na odwrocie śr.: winiarski | 82
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: WACHA, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. na płótnie l.d.: t. Brzozowski. 78., p.g.: góra | upside [obok strzałka], na krosnach l.: 33 x 66, g.: „WACHA“ 1978., d.: T. BRZOZOWSKI Praca jest wzmiankowana w katalogu oeuvre artysty: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987, pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 238, kat. I. 349 (jako własność prywatna). Obraz był eksponowany na wystawie w Paryżu (kat.: Impact - avant-garde cracovienne apres 1945, Institut polonais, Paris VI 1996, repr. b.) oraz reprodukowany przy wywiadzie: By obraz był jak książka... Z Tadeuszem Brzozowskim rozmawia Andrzej Lisowski, „Odra“ 1981 nr 4.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: Z CYKLU „SFERYCZNE DRZEWO żYCIA“, 200
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: Z cyklu | sferyczne | drzewo życia | Andrzej Fogtt | 2003 R. | Afogtt
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: POSTAć FANTASTYCZNA, 1992
Year: 1992
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 16 [znak autorski - monogram wiązany FS] 92
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: PRZEISTOCZENIA, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura wydrapana w farbie na jaśniejszym od tła prostokącie l.d.: 1974. KBereźnicki | Przeistoczenia
Artist: Jacek Yerka
Title: PEJZAż FANTASTYCZNY, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Yerka 02
Artist: Jacek Yerka
Title: PEJZAŻ PODWODNY, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 60 x 47 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Yerka 20/02 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Roman Zakrzewski
Title: PORTRET DZIEWCZYNY, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ·R·Z· | ·03·, na odwrocie śr.g.: ·R·ZAKRZEWSKI· | ·2003· OLEJ·
Artist: Tadeusz Kantor
Title: CZłOWIEK Z KRZESłEM, LATA 80.
Tools: watercolor, pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany flamastrem p.d.: t.K
Artist: Roman Opałka
Title: PROJEKT ILUSTRACJI, 1965
Year: 1965
Tools: mixed, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Obraz reprodukowany i opisany w: - Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 80, il. 24.
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: WIZYONER WTóRY, 1984
Year: 1984
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: „wizyoner wtóry“, p.d.: T.B. 84. na odwrocie oprawy napis: Ukochanej Ani | z z pięknymi całusami | bardzo wdzięczny | Tadeusz | Brzozowski | 84
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KUTER Z żAGLEM, 1962
Year: 1962
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1962
Artist: Tadeusz Kulisiewicz
Title: CZłOWIEK KOPIąCY, 1938
Year: 1938
Tools: ink, crayon, sepia, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d. (pod kadrem rysunku): Człowiek Kopiący - Sangwina - 1938, napis flamastrem na odwrocie oprawy g.: TADEUSZ KULISIEWICZ | Człowiek kopiący - sangwina | 1938 r., pod napisem nr oł.: 21. [w kółku] Praca pochodzi z cyklu „Rysunki ze Szlembarka“ z 1938-1939, poświęconemu głównie wizerunkom chłopów, ich pracy i życiu codziennemu we wsi w Gorcach, gdzie artysta od 1926 spędzał większość sezonów letnich i gdzie również schronił się w czasie okupacji. Motywy szlembarskie były częstym i powtarzającym się tematem jego sztuki rysunkowej również w latach powojennych.
Artist: Adam Hoffmann
Title: ARYSTOTELES I PHILIS, 3 IV 1970
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ah [monogram wiązany] | 3 IV | 1970 [całość w owalnej ramce], napis oł. na odwrocie oprawy l.g.: Adam Hoffmann | „Arystoteles i Philis“ | 1970
Artist: Alicja Wahl
Title: DWA TAńCZąCE AKTY, 1994
Year: 1994
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym pastelem p.d.: WAHL | A. 1994
Artist: Leszek Rózga
Title: KOWALSKI PIJE KAWę Z PANEM BOGIEM, VII 1972
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napis i sygn. z płyty p.d.: Pour Wert Galerie - tirage garanti 100 exemplaires 1972, obok: LR [monogram wiązany] | 72 | VIII sygnowana oł. pod ryc. l.: Kowalski pije kawę z Panem Bogiem - akwaforta - epreuve d’artiste -, p.: LRózga VIII | 1972 LESZEK RÓZGA
Artist: Jerzy Panek
Title: AUTOPORTRET, 1987
Year: 1987
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. l. d.: Panek 87
Artist: Szymon Syrkus
Title: TAńCZąCA PARA, 1921
Year: 1921
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. pod ryc. p.: SzSyrkus Praca wzmiankowana i reprodukowana w: - Maria Grońska, Nowoczesny drzeworyt polski, Ossolineum, Wrocław 1971, s. 55, il. 28; - Formiści, red. Irena Jakimowicz, Muzeum Narodowe w Warszawie, Arkady, Warszawa 1989, kat. 903.
Artist: Alicja Wahl
Title: PARA, 1989
Year: 1989
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym pastelem l.d.: 1989 A WAHL [litera A czerwonym pastelem]
Artist: Sylwester Ambroziak
Title: DWIE KOBIETY, 2000
Year: 2000
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany d.: 1/1 A 2000
Artist: Andrzej Irzykowski
Title: TORSO, 1987
Year: 1987
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany d.: AI (wiązane) 87 Rzeźba reprodukowana w: - Andrzej Irzykowski. Plastiken und Bilder, Stadt Galerie in Hansessal, Lünen 2001, il. s 63.
Artist: NN NN
Title: WIDZENIE II, 1997
Year: 1997
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: tusz japonski, gwasz „Widzenie II“, p.d.: M. Abakanowicz 1997
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: GłOWA BRąZOWO-SZARA, 1993
Year: 1993
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym pastelem p.d.: stasys 93
Verified Artist: Yes
Artist: Marian Michalik
Title: CO NAM ZOSTANIE Z TYCH LAT (TRYPTYK), 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wym. części lewej i prawej: 70 x 25 cm, środkowej: 70 x 44 cm sygnowany na lewym skrzydle l.d.: MICHALIK 77 na odwrocie nalepka z opisem obrazu
Artist: Jan Berdyszak
Title: PASSE-PAR-TOUT, 1993
Year: 1993
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie l.g. ukosem: PASSE | - PAR - | - TOUT | AKRYL, p.g.: JAN | BER | DUSZ | AK | 19 | 9 3, śr.g. strzałka w górę PASSE-PAR-TOUT ma raczej znaczenie „przejście ku całości“, niż „przejście wokół całości“. Passe-par-tout to okienko, którym otaczany jest obraz (rysunek, grafika), podkreślające separację od otoczenia. Passe-par-tout zarazem „wydziela“, ale i zakrywa te części papieru, których nie chce się pokazywać światu. PASSE-PAR-TOUT Jana Berdyszaka ma o jeden wymiar więcej, dotyczy nie tyle wykrojenia dwóch wymiarów płaszczyzny, lecz raczej wskazania drzwi, którymi można przemykać się z jednej przestrzeni (PRZED) w drugą (ZA), a właściwie którymi można przedostawać się z czasu minionego w przyszły. Samo „okienko“ to właśnie ten błysk teraźniejszości, punkt naszej obecności, który stale z nami wędruje. Passe-par-tout to chyba my sami, wybierający kadr rzeczywistości. Pojęcie PASSE-PAR-TOUT może dotyczyć wszystkiego, czemu poświęcamy uwagę, zastępuje ono słowo „wybór“ i nadaje mu bardziej konkretny charakter. [Dorota Folga-Januszewska, Słownik pojęć Jana Berdyszaka / Jan Berdyszak's Dictionary of Notions [w kat.:] Jan Berdyszak, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Muzeum Śląskie, Katowice 1996, s. 13]
Artist: Edward Dwurnik
Title: SIEMIATYCZE - KOśCIół PARAFIALNY, 15 XII 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: SIEMIATYCZE * KOŚCIÓŁ * PARAFIALNY * SZPITAL, p.d.: E. DWURNIK 1982, na odwr. p.g.: 1982 | E. DWURNIK | IX - 223 - 818 [wszystkie numery ujęte w osobne ramki] Obraz należy do najstarszego i najliczniejszego z cykli malarskich Edwarda Dwurnika, oznaczonego numerem IX cyklu „Podróże autostopem“, zaczętego w 1966 i nadal kontynuowanego. Numer 223 oznacza pozycję pracy w obrębie cyklu, 818 - numer kolejny w katalogu prac malarskich artysty. Obraz wzmiankowany w: - Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta [Warszawa 2001], s. nlb., (publikacja towarzysząca wystawie retrospektywnej artysty).
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: BEZ TYTUłU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pionowo wzdłuż p. kraw. u g.: WARSZAWA E Markowski Na l. żerdzi krosna napis czerwoną farbą: 130 x 110 "K + M - 2" 1988. OL. i nalepka Centralnego Biura Wystaw Artystycznych - Zachęta
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie pionowo wzdłuż l. kraw.: BEKSIŃSKI | 1972 Obraz opisany i reprodukowany: – Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński, Warszawa 1989, poz. 16, s. 52 (il.), cz-b., powtórzona na wewnętrznej stronie okładki; – Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski– musée – galerie de Beksinski“, Paris, poz. 379, s. 293, il. barwna. Pochodzenie: – Galeria Sztuki Alicji i Bożeny Wahl, Warszawa. – Kolekcje prywatne. W obrazach Zdzisława Beksińskiego malowanych na początku lat 70. XX w., pojawiają się często motywy z architekturą widmowych miast. W wystawionym u nas dziele z 1972 roku, rozpadające się gmachy unoszą się w powietrzu, zdając się lecieć w jednym kierunku a grozę wszechobecnego kataklizmu osłabiają jedynie – unoszące się między upiornymi budynkami – kolorowe baloniki. Rok 1972 stanowił ważny moment w budowaniu pozycji Beksińskiego – w sensie artystycznym, ale i komercyjnym. Po zakończeniu głośnej wystawy w Galerii Współczesnej w Warszawie, zorganizowanej przez Janusza Boguckiego, artysta sprzedał wszystkie wystawione tam obrazy. Biografka Zdzisława Beksińskiego, Magdalena Grzebałkowska, opisywała ten przełom, stwierdzając w swojej książce m.in.:... więcej
Artist: Alfred Lenica
Title: DEBIUT KOłA, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura wydrapana w farbie p.d.: Lenica, na odwr. śr.g.: A. LENICA | WARSZAWA | 1961 | 102 x 135 (olej) | „DEBIUT KOŁA“, p.g. strzałka w górę, na krosnach śr.g. napis oł.: XIII., p.g. nalepka mpis: Kat. Nr. | 23, obok: Lenica Alfred | Debut des Rades 1961 Obraz wzmiankowany w katalogu obejmującym oeuvre artysty do 1974: - Alfred Lenica. Malarstwo, CBWA Zachęta, Warszawa 1974, kat. 274, błędnie jako własność Muzeum Narodowego w Warszawie - praca, przechowywana w MNW w depozycie, została wycofana przez rodzinę artysty.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: AKT FANTASTYCZNY, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.śr.: 16 [znak autorski - monogram wiązany FS] 76 na odwrocie napis śr.g.: 6 P | 11 P [?], l.d.: 8
Artist: Jacek Sroka
Title: KOBIETA PALąCA PAPIEROSA, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: SROKA 1994, na odwrocie l.g.: 988 / 1994 | JACEK SROKA | [zamaskowany adres], na środkowej poprzecznej żerdzi krosien: KOBIETA PALĄCA | PAPIEROSA, na końcu tejże żerdzi po p. nalepka z tytułem obrazu po włosku Obraz reprodukowany w albumie: - Jacek Sroka, [wyd.] Zbigniew Turlej, Fundacja Turleja, [Kraków, ok. 1997], s. nlb.; por. tamże pendant do tego obrazu: Mężczyzna sznurujący buty, 1994, olej, płótno, 170 x 120 cm
Artist: Jacek Waltoś
Title: Z CYKLU „PłASZCZ MIłOSIERNEGO SAMARYTANINA&
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: waltos 84, na odwrocie śr.g.: JACEK WALTOŚ | PŁASZCZ MIŁOSIERNEGO SAMARYTANINA | III (ŁĄKA) 1983/4 - 94 | 100 x 200 cm Praca o identycznym tytule i wymiarach jest wzmiankowana w kat.: Jacek Waltoś. Pomiędzy rzeźbą a obrazem. Wystawa [objazdowa], Orońsko-Poznań-Katowice 1996-1997, [wyd.] Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko b.d., s. 25. Podwójna data przy oferowanym obrazie zapewne oznacza, że po 1984 artysta wprowadzał zmiany lub uzupełnienia do pierwotnej wersji pracy.
Artist: Moriz Melzer
Title: POCHóD POSTACI
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. p.d.: Moriz Melzer
Artist: Anna Patryarcha
Title: MALWY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Patryarcha