Artist: Wacław Pawliszak
Title: PODARUNEK KOZACKI, PRZED 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wacław Pawliszak Podarunek kozacki , malowany jeszcze w czasie studiów u Jana Matejki; wystawiony w r. 1885 w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych a następnie w warszawskim Salonie Krywulta, zwrócił na młodego artystę uwagę publiczności i krytyków. Obraz przedstawia epizod z wojny z Turkami 1621 r. Do obozu wojsk polskich, gdzieś w okolicach Chocimia, podjazd kozacki przyprowadził jeńców tureckich, stawiając ich przed starszyzną wojskową i młodym wodzem, królewiczem Władysławem Wazą. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Echa Warszawskie - Wacława Pawliszaka „Podarunek kozacki“, „Przegląd Tygodniowy“ 1885, nr 18, s. 283-284; - W. Gerson, Salon A. Krywulta. Z dziedziny sztuk pięknych, „Tygodnik Ilustrowany“, 1885, II półrocze, s. 227; - „Tygodnik Ilustrowany“ 1886, I, nr 163, il. s. 104-105; - T. Jaroszyński, Wacław Pawliszak - sylwetka artysty, „Tygodnik Ilustrowany“, 1902, I półrocze, nr 3, s. 62; - E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854 - 1904, Kraków MCMV, s. 119 (wyst. 1885 jako Podarek kozacki - epizod z wojny chocimskiej); - H. Piątkowski, Wacław Pawliszak - wspomnienie pośmiertne, „Tygodnik Ilustrowany“ 1905, I półrocze,... więcej
Artist: Marian Kratochwil
Title: MAKI W ZIELENI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie wydrapany autorski napis - sygnatura: MARIAN KRATOCHWIL | POLAND
Artist: Jan Stanisławski
Title: PEJZAż Z BIAłEJ CERKWI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie odręczne napisy atramentem: - l.g.: Jan Stanisławski | Na cmentarzu | olej | 3.; - p.g.: Olej Jana Stanisławskiego | ze zbiorów jego brata | Dr. Grzegorza Stanisławskiego | „Na cmentarzu” (Biała Cerkiew) | Później własność aktorki | Stanisławy Wysockiej | Uratowany z pożogi | Powstania Warszawskiego oraz fragment nalepki z DESY (?).
Artist: Adam Wiktor Malinowski
Title: POD LASEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Victor Adam Malinowski | 1879 Na odwrocie napisy ołówkiem, m.in.: Victor Adam Malinowski 1879.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Prezentowany obraz pochodzi z okresu międzywojennego i wydaje się być jedną z ciekawszych prac artysty, dobrze świadczącą o jego zdolnościach kompozycyjnych i wyczuciu koloru.
Artist: Karl Maria Schuster
Title: WSPOMNIENIA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: KARL M. SCHUSTER Na krosnach napis: KARL MARIA SCHUSTER, ERINNERUNGEN, 1899
Artist: Walter Schott
Title: DZIEWCZYNA Z KULą
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: Walter Schott, fec., oraz znak giserski: Ges Gladebeck Berlin D. 4342 Dziewczyna z kulą lub Dziewczyna grająca w kule (pod tymi dwoma tytułami znana jest prezentowana figura) jest najpopularniejszą pracą Schotta. Pomnikowa wersja Dziewczyny... powstała w 1898 roku i znajduje się w Narodowej Galerii w Berlinie.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA I RóżE
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. u dołu pośrodku: T. Axentowicz na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka domu aukcyjnego Agra-Art z 1998 roku
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET BLONDYNKI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: TADÉ. STYKA –
Artist: Adam Wiktor Malinowski
Title: WARSZAWSKA HANDLARKA ULICZNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. Malinowski | w Warszawie 1864. Uliczna handlarka jest stosunkowo rzadkim przykładem rodzajowego nurtu twórczości artysty, który postrzegany był, przede wszystkim, jako twórca nieco idealizowanych pejzaży. Obraz wyróżnia się kapitalną charakterystyką warszawskiej ulicy i postaci handlarki, świadczy też o poczuciu humoru jego autora, który dostrzegł i wykorzystał zabawny szyld z napisem „FHUT DO KAWY”.
Artist: George Bernard O'Neill
Title: CICHO, SZA!
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: G B. O’Neill Na odwrocie nalepka londyńskiej firmy z materiałami malarskimi Windsor & Newton.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: TęSKNOTA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wlastimil Hofman 1924
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: CHłOPIEC I CHIMERA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: J Malczewski | 1910 Na odwrocie tektury stempel w kształcie tarczy herbowej oraz nalepka krakowskiego składu papieru i przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz.
Artist: Juliusz Kossak
Title: ELEKCJA JANA KAZIMIERZA, PRZED 1875
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Juliusz Kossak Prezentowana akwarela jest szkicem do jednego z najgłośniejszych dzieł artysty - zaginionej dziś - wielkiej, akwareli historycznej, zapełnionej tłumem postaci i starannie opracowanej w szczegółach. Ta ostateczna wersja Elekcji Jana Kazimierza wystawiona w roku 1875 w krakowskim Towarzystwie Sztuk Pięknych uzyskała entuzjastyczne recenzje, m.in. pisano, że „utwór ten znakomitego artysty do najcelniejszych prac jego należy”, że „odznacza się świetnym kolorem i genialną kompozycją”, „bogactwem i malowniczą rozmaitością ubiorów”, że „zjednał artyście sławę jednego z najlepszych akwarelistów Europy” jako „praca w swoim rodzaju mistrzowska, owoc talenty na wskroś dojrzałego” (cyt. za K.Olszański). W r.1897 obraz wystawiony był także w warszawskim Salonie Krywulta, a w 1904 szerzej spopularyzowany przez krakowskie TPSP.
Artist: Jacek Malczewski
Title: KUSZąCA MELODIA - AUTOPORTRET Z GRAJKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J Malcz. | 1903 Obraz, pochodzący z prywatnych zbiorów w Stanach Zjednoczonych, jest jednym z wcześniejszych autoportretów Malczewskiego, jednym z pierwszych o tak rozbudowanej, wielopostaciowej kompozycji. Artysta głęboko zamyślony, zasłuchany w to, co mu „w duszy gra, co tam w swoich widzi snach” wydaje się być w rozterce pomiędzy dostrzeżonymi w sobie sprzecznymi uczuciami, których ucieleśnienie stanowią znajdujące się poza nim postacie wygrywające jakieś czarowne melodie. Młodzi chłopcy o jasnych skrzydłach anielskich, przestali właśnie grać swą niewinną piosenkę i w tej chwili artysta słyszy jedynie upojną, kuszącą melodię graną przez zmysłowego fauna i jego towarzyszkę. Uświadamiając sobie rozdźwięk pomiędzy duchowością a cielesnością własnej natury, a także swojej sztuki, z bolesnym zdziwieniem patrzy przed siebie (w swe lustrzane odbicie czy w oczy równie bezradnego drugiego człowieka ?), jakby szukając podpowiedzi w wyborze właściwej drogi.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: USTęP Z KORANU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: (ustęp z Koranu) | F. M Wygrzywalski | 1924
Artist: Adam Styka
Title: DZIEWCZYNA Z ALGIERU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: ADAM | STYKA (w ramce) Biskra
Artist: Teodor Axentowicz
Title: ŚWIęCONE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: T. Axentowicz Na krosnach stemple zakładu Iskra & Karmański w Krakowie. Święcenie pokarmów w Święta Wielkanocne to jeden z motywów, do których Axentowicz często powracał. Pierwsze obrazy o tym temacie powstały jeszcze w Paryżu, przy ich malowaniu artysta korzystał ze studiów, malarskich szkiców i rysunków wykonywanych podczas wcześniejszych pobytów na Huculszczyźnie, w okolicach Lwowa. W kolejnych wersjach, w różnych ujęciach powracają te same charakterystyczne typy postaci i podobne ujęcia. (Porównaj, np.: „Wędrowiec” 1895, I półrocze, repr. s. 281)
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ, PO 1920
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. owalna pieczęć składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie; poniżej dedykacja (tuszem): Kochanej [...] | w dowód przyjaźni | [...]. Na papierowym tzw. „zaplecku“ nalepka aukcyjna Agra-Art z grudnia 1998 roku. Axentowicz namalował wiele kompozycji związanych z przemijaniem czasu, przeciwstawiając siwobrodego starca postaci młodej, pięknej, wchodzącej w życie dziewczyny lub, jak na prezentowanym obrazie, małego, niewinnego chłopczyka.
Artist: Jadwiga Tetmajer-Naimska
Title: POWRóT Z POLA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Jadwiga Tetmajerówna
Artist: January Suchodolski
Title: PORTRET KONNY FELDMARSZAłKA PASKIEWICZA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Janvier Suchodolski 1852. Obraz, nieznany Krystynie Sroczyńskiej, monografistce Suchodolskiego, jest autorską repliką portretu Paskiewicza z roku 1840 (lub 1841), znajdującego się obecnie w Muzeum Narodowym w Warszawie, spopularyzowanego przez rycinę A.Dietricha z roku 1847 (porównaj: K.Sroczyńska, January Suchodolski, Wrocław, Warszawa, Kraków 1961, s.156-157, il. 30). Oba obrazy różnią się między sobą, m.in. maścią i odmienną „pozą” konia, barwą czapraka, opracowaniem postaci żołnierzy w tle. Suchodolski wielokrotnie malował repliki swoich obrazów, zawsze nieco zmieniając szczegóły czy sposób ujęcia koni i postaci. Prezentowany portret Paskiewicza, namiestnika Królestwa Polskiego, powtórzył artysta zapewne na specjalne, rządowe zamówienie.
Title: GRUPA FAUNESSY
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na podstawie rzeźby Claude Michela zwanego Clodion (1738-1814), sygnowany: Clodion Figura jest późniejszą kopią oryginalnej figury Clodiona wykonanej ok. 1780 roku.
Artist: Piotr Michałowski
Title: WOźNICA Z KONIEM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana p.d.: P. Michalowski. Na drewnianych „plecach” drukowana nalepka z napisem: PAUL & DOMINIC COLNAGHI and CO. | Printsellers | TO THE | Royal Family | 14. Pall Mall East | London Akwarela Woźnica z koniem, podobnie jak i W stajni (porównaj nr kat. 28) pochodzi z prywatnych zbiorów w Wielkiej Brytanii. Powstała w latach 1832-1835, w okresie pierwszego pobytu Michałowskiego w Paryżu, kiedy prace artysty cieszyły się ogromnym powodzeniem, a wiele z nich kupiono do Anglii i Ameryki. Monografista Michałowskiego J.K.Ostrowski charakteryzując owe akwarele „rozchwytywane przez amatorów na wagę złota” pisze m.in. „całą grupę łączy przemyślana, choć swobodna kompozycja, ścisłe dostosowanie skali figur do kształtu i rozmiarów karty, delikatność plamy barwnej, uzyskanej za pomocą lekkich, krótkich pociągnięć pędzla, wreszcie staranne, żeby nie powiedzieć drobiazgowe, wykonanie szczegółów. Koloryt jest żywy, z użyciem przejrzystych błękitów i brązów.
Artist: Władysław Szerner
Title: LUZAK-LISOWCZYK
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Władysław Szerner
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: KOMPOZYCJA ALEGORYCZNA Z WERNYHORą, ......
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, papier, sygnowany p.d.: S.K Batowski Prezentowana Kompozycja alegoryczna pomyślana została prawdopodobnie jako projekt ilustracji do wydania poezji Juliusza Słowackiego, które artysta ilustrował (Mazepa i Jan Bielecki). Postać poety przypomina tu znane wizerunki Słowackiego, malarzem mógłby być sam Batowski. W tym kontekście tłumaczy się także postać ukraińskiego wieszcza Wernyhory, ujętym w pozie nawiązującej do znanego powszechnie obrazu Jana Matejki.
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: SZARżA POD ROKITNą
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: S.K. Batowski. 1915 Na odwrocie nalepka z odręcznym napisem: Szarża pod Rokitną | 2 szwadronu Leg. polskich | pod dowództwem rotm. Zbigniewa Dunin-Wąsowicza | dnia 13. czerwca 1915 roku.
Verified Artist: Yes
Artist: Piotr Michałowski
Title: W STAJNI - KONIE I STAJENNY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana p.d.: P. Michalowski Na drewnianych „plecach” drukowana nalepka z napisem: Colnaghi Son and CO | ANCIENT AND MODERN | Print Warchouse |14. Pall Mall East | London Akwarela W stajni, podobnie jak i Woźnica z koniem (porównaj nr kat. 24) znajdowała się dotychczas w prywatnych zbiorach w Wielkiej Brytanii. Pochodzi z lat 1832-1835, z okresu pierwszego pobytu Michałowskiego w Paryżu. W tym czasie prace artysty cieszą się ogromnym powodzeniem i „cały Paryż lata za jego końmi: artyści, amatorowie, znawcy, nieznawcy [...] jest to człowiek nadzwyczajny: ma stado w głowie i więcej jeszcze bo sprzedaje swoje konie na wagę złota, czego by z żywymi końmi nie dokazał”. Wiele akwarel zakupiono wówczas do Anglii i Ameryki, inne zostały we Francji, „a osoby które je posiadają, nie pozbyłyby się ich za żadną cenę”.
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: W POGONI ZA KOZAKIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Z. Rozwadowski
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: NA WSCHODNIM TARGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: M.G. Wywiórski Na ramie nalepka nieokreślonej wystawy w Monachium oraz pieczęcie monachijskiej firmy ramiarskiej Konrad Barth & Comp. Wyraźna fascynacja malarstwem Józefa Brandta, pozwala przepuszczać, że obraz Na wschodnim targu powstać mógł we wczesnych latach pobytu Wywiórskiego w Monachium.
Artist: Alfons Karpiński
Title: JESIENNE RóżE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po lewej: A. Karpiński Na odwrocie dwa stemple z nieczytelnym napisem w języku niemieckim. Bardzo piękny, nastrojowy obraz o dużych walorach dekoracyjnych.
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: DZIEWCZYNA W RóżOWEJ KOSZULCE
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: LBakałowicz (litery L B tworzą monogram wiązany) Na odwrocie nalepka paryskiego zakładu z materiałami malarskimi - Papeterie Couleurs Fines Encadrement Cousin Freres.
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: MIłA ROZMOWA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Z. Ajdukiewicz | 1879 Wczesna praca artysty, pochodząca z okresu jego studiów w Krakowie.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAż ZIMOWY Z BYSTREJ
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Fałat | Bystra Na odwrocie odręczny napis: Obraz niniejszy otrzymałem | w pracowni Śp. Juljana Fałata osobiście | z rąk tegoż artysty w roku 1927. | ... (podpis nieczytelny)
Artist: Wojciech Weiss
Title: KWITNąCY SAD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WWeiss Na odwrocie naklejka z odręcznym napisem : Nr 16 | Wojciech Weiss | Kwitnący sad | (Kalwaria) | olejny ; na krosnach stemple składu materiałów malarskich Iskra & Karmański w Krakowie.
Artist: Maurycy Trębacz
Title: ODPOCZYNEK
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d. czerwoną farbą: M. Trębacz - Kraków. Na odwrocie odręczny napis: Maurycy Trębacz | „Odpoczynek” | 1907 r.; owalna nalepka z napisem: Nr 34; owalny stempel o treści: MAGAZYN UNIWERSALNY ROMAN DROBNER KRAKÓW
Artist: Józef Rapacki
Title: KACZEńCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI 1921 Piękny, efektowny obraz mogący być ozdobą niejednej galerii muzealnej. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Przewodnik Nr 51 po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, [tu:] S.Popowski, Malarstwo Rapackiego oraz Wystawa pośmiertna dzieł Józefa Rapackiego, TZSP, Warszawa luty 1930, s.10, nr 41.
Title: FIGURKA FRYDERYKA WIELKIEGO NA KONIU
Description: IInformacje o dziele: Statueta stanowi kopię rzeźby Christiana Daniela Raucha (1777-1857) z 1851 roku.
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM Róż
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany pośrodku: A Karpiński Podobne martwe natury z kwiatami, dekoracyjne obrazy utrzymane w stonowanej, pastelowej gamie barwnej, oświetlone rozproszonym, lekko przymglonym światłem stały się z czasem głównym tematem obrazów Karpińskiego, przynosząc artyście ogromną popularność.
Artist: Alfred Jensen
Title: OKRęT SZKOLNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Alfred Jensen Prof. 1915 Na krosnach napis: Schulschiff Herzogin Cecilie im atlantischen Ozean oraz napis ołówkiem: Preis 500 DM,-
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: PLAżA I łODZIE RYBACKIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: S Jaxa | 1924
Artist: Marian Mokwa
Title: ŻURAW GDAńSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Mokwa
Artist: Jean Didier Debut
Title: TRAGARZ WODY
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: Debut oraz znakiem gwarancyjnym Na podstawie plakietka z napisem: Prix de Rome
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Malczewski | 1916 Portretowana pani to prawdopodobnie Michalina Janoszanka (1889-1952) malarka i pisarka, autorka wspomnień o Jacku Malczewskim pt. Wielki tercjarz. Malczewski malował ją, jeszcze jako małą dziewczynkę; w latach późniejszych pozowała mu wielokrotnie do portretów (np. Portret w Muzeum Narodowym w Warszawie) i jako modelka do większych, symbolicznych kompozycji. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - T.Grzybkowska, Świat obrazów Jacka Malczewskiego, Warszawa 1996, (rozdział: Portrety przyjaciół, intelektualistów, artystów, osobistości krakowskich) s. 47, nr 30, s. 223, il. 30 (jako Portret kobiety).
Artist: Rajmund Kanelba
Title: ARABSKA DZIEWCZYNKA
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, gwasz, olej, karton, sygnowany p.d.: kanelba
Artist: Aleksander Augustynowicz
Title: DZIEWCZYNA W LUDOWYM STROJU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Augustynowicz
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: ŁąKA, 1932
Year: 1932
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Nowackiej w upominku | LWyczół 1932
Artist: Władysław Jarocki
Title: CHATY GóRALSKIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wł. Jarocki 1914
Artist: Józef Mehoffer
Title: OGRóD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Józef Mehoffer
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: POTOK ZIMą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Stefan Filipkiewicz Na odwrocie na płótnie i krosnach wiązany monogram: SF; na krosnach cztery stemple składu materiałów malarskich Wiktora Wandera przy ul. Szewskiej w Krakowie.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: SALOME
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F M Wygrzywalski | „Salome” 1925 Postać księżniczki Salome z głową św. Jana była jednym z tematów przejętych z dawnej ikonografii, do którego chętnie sięgali artyści schyłku XIX wieku. Salome jawiła im się jako niszcząca mężczyznę femme fatale. Tak też przedstawił ją Wygrzywalski.
Artist: Henryk Gotlib
Title: STUDIUM AKTU
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: GOTLIB Na odwrocie nr 1153 odnoszący się do rękopiśmiennego katalogu sporządzonego przez żonę artysty p. Janet Gotlib. Większy zespół rysunków o podobnej ekspresji eksponowany był w roku 1980 na monograficznej wystawie prac artysty w warszawskim Muzeum Narodowym (porównaj: Henryk Gotlib 1890-1966, Katalog wystawy malarstwa i rysunku. MNW, Warszawa 1980, nr 85, 87, 88, 89).
Artist: Piotr Potworowski
Title: OGRóD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d. czerwoną kredką: ... Potworowski Na krosnach napis ołówkiem: THE FIG TREE
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: ZłOżENIE DO GROBU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: S. Eleszkiewicz
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: SIEDZąCY STARZEC
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JMenkes | 921 Na odwrocie szkic postaci, ołówkiem. Zygmunt Menkes debiutował w roku 1919 we Lwowie na wystawie Koła Miłośników Sztuki Żydowskiej i szybko stał się jednym z najbardziej cenionych przedstawicieli młodej generacji lwowskich malarzy. Artysta początkowo używał imienia Józef i pod tym imieniem wymieniany jest, m.in. w lwowskich katalogach wystawy Koła Miłośników Sztuki Żydowskiej w 1920 czy Salonu Wiosennego TPSP w 1932 roku. Jego ówczesna twórczość obejmowała portrety i motywy rodzajowe, a także kwiaty i pejzaże. Dotychczas znane były zaledwie dwie prace Menkesa z roku 1921 (Słoneczniki i Portret kobiety). Prezentowany Siedzący starzec jest trzecim powstałym w tym roku obrazem, rzadkim przykładem wczesnej twórczości artysty.
Artist: Alfons Karpiński
Title: RóżE W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po lewej: A Karpiński | 1940.
Artist: Henryk Gotlib
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: GOTLIB Na odwrocie, na płótnie stempel londyńskiej firmy Windsor & Newton.
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PEJZAż MIEJSKI - FRANCJA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie studium postaci (fragment)
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET STANISłAWA BIELATOWICZA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Witkacy 13/X | 1929, napis p.d.: T.B+E (+ po peyotlu A i C) | NP4 (-3)Na odwrocie nalepka z napisem „Bazar Artystyczny M. Haneman Zakopane”. Portretowany Stanisław Bielatowicz, osiadły w Zakopanem lwowianin, właściciel restauracji i cukierni o nazwie „Tatrzańska” (założona w 1923 r.), narciarz i działacz „Sokoła” był dobrym znajomym, a może nawet przyjacielem Witkacego. Prezentowany tu portret, pochodzący ze zbiorów rodziny portretowanego, „namalowany został w Zakopanem, dzień po spotkaniu towarzyskim w domu Heleny i Teodora Białynickich-Birula, połączonym z eksperymentami narkotycznymi z użyciem kokainy i peyotlu oraz alkoholu [...] Jest on interesującym i zarazem rzadkim przykładem dzieła Firmy Portretowej „S.I.Witkiewicz”, w którym zawarta jest większość jej podstawowych typów - A,B,C i E, a odnotowanie przedłużonego działania peyotlu czyni ten portret kolekcjonerskim rarytasem”.
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Berlewi
Title: AUTOPORTRET
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, gwasz, papier, sygnowany p.d.: H. Berlewi Prezentowana akwarela jest późną repliką Autoportretu z 1922 roku ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie (gwasz, papier, 54 x 42,5 cm, sygn.l.d.: H.Berlewi 22). Według Janiny Ładnowskiej replika ta „została prawdopodobne sporządzona przez Henryka Berlewiego w latach sześćdziesiątych. Wtedy bowiem twórczość Berlewiego z lat dwudziestych zyskała ponowne uznanie, a autora określono jako prekursora abstrakcji geometrycznej i tendencji kinetycznych oraz tzw. op-art’u. Korzeni dla tych kierunków szukano w latach dwudziestych, a twórczość Berlewiego taka właśnie była.” W latach sześćdziesiątych Berlewi niejednokrotnie sporządzał repliki swoich wcześniejszych dzieł, a prezentowany Autoportret należy właśnie do tej grupy prac artysty. W roku 1997 na aukcji Domu Aukcyjnego UNICUM wystawiona była jeszcze jedna wersja tej kompozycji (akwarela, gwasz, papier, 44 x 32,8 cm, sygn. pd.: H. Berlewi 1922).
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI 74 l.d. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Obraz reprodukowany: – Archiwum promocji sztuki Zdzisława Beksińskiego (https://www.beksinskiarchiwum.net/ archiwum1,prace_artystyczne_beksinskiego_skany,obrazy,chronologicznie,lata_6883.html). Okres fantastyczny w sztuce Zdzisława Beksińskiego, przypadający na lata 1968-1984 to nie tylko przepełnione atmosferą niepokoju słynne pejzaże metafizyczne, ale także liczne warianty przedstawień twarz i głów. Ujęte frontalnie, z profilu, en trois quarts, czy rozbudowane do popiersia – stanowią osobliwą galerię wizerunków. Artysta, wykorzystując cechy właściwe malarstwu portretowemu, stawia przed widzem bohaterów ze swojego uniwersum w niebezpiecznym zbliżeniu: Skóry łatane i sztukowane marszczą się na czole i podbródku, przylegają gładko do łuków brwiowych, do kości policzkowych, do chrząstki nosowej. Gdy zabraknie „pod ręką“ skóry, zastępuje ją szmaciany czepek na przykrycie czaszki lub na wypełnienie ubytku na policzku. Czasem nie schodzące się płaty skóry rozwierają czeluść zajęczej wargi albo pochwę oka, ukazując nieprzeniknioną ciemność pustego wnętrza czerepu. (H. Krajewska, Obrazy i rysunki Zdzisława Beksińskiego , „Przegląd Artystyczny“ 1970, nr 5, s. 42-47) Konfrontacja... więcej
Artist: Andrzej Fogtt
Title: MAłA żEBRACZKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: mała żebraczka | Fogtt 30 V | 1997 na odwrocie autorski napis: mała żebraczka | Andrzej Fogtt
Artist: Henryk Epstein
Title: MARTWA NATURA Z DZBANEM I OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: H. Epstein