Artist: Nieokreślony Autor
Title: Młoda kobieta podczas toalety, XIX w.
Dimensions: 96,5 x 78,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum (zakup ok. 2010 roku)
Reproduced: Literatura:Goodman-Soellner E., Poetic Interpretations of the „Lady at Her Toilette” Theme in Sixteenth-Century Paintings w: „The Sixteenth Century Journal”, 1983, tom 14, nr 14, ss. 434-436.Bergerhoff R., Tycjan. W kręgu sztuki, wyd. Arkady, Warszawa, 1979, s. nlb.Bergerhoff R., Tycjan. W kręgu sztuki, wyd. Arkady, Warszawa, 1979, s. nlb.
Description: Prezentowane dzieło stanowi XIX-wieczną kopię słynnego obrazu weneckiego mistrza Tycjana, z wczesnej fazy jego twórczości, będącego ważnym wstępem do jego kolejnych portretów kobiecych. Ukazana na obrazie dama jest w trakcie toalety, zajmuje się upinaniem swoich złotych pukli. Towarzyszy jej mężczyzna, podtrzymując dla niej dwa lustra. Piękna pani zajęta jest podziwianiem swojej urody. Zerka w małe lusterko by móc ujrzeć odbicie swojej fryzury i błyszczącą klamrę w większej tafli zwierciadła za jej plecami. Wygląda jakby nie dostrzegała adoracji ze strony mężczyzny. Skupia się na swoich długich włosach, które zaraz namaści wonnym olejkiem z buteleczki. Kochanek tymczasem syci spojrzenie jej czarownym obliczem, pozostając w cieniu. Jego obecność jedynie podkreśla urok damy. Jest on tylko sługą piękna. Tycjan ukazał kobietę i jej urodę jako przedmiot zachwytu. Wskazuje na to zarówno kompozycja obrazu, jak i symboliczna gra lustrzanych odbić i spojrzeń. Dzieło młodego malarza, z pewnością nieobojętnego na uroki Wenecjanek, wpisuje się w szereg alegorycznych przedstawień kobiecych ze zwierciadłem, w tym popularnego motywu toalety Wenus. Jest wyrazem hołdu dla ideału kobiecego piękna, składanego na ołtarzu sztuki wielokrotnie, przez różnych artystów w historii. Sam Tycjan powrócił jeszcze raz do tego tematu malując w 1555 roku swoją „Wenus z lustrem”. Na pracę malarza miała być może również wpływ renesansowa poezja włoska, z którą musiał się zetknąć, obracając się w kręgach artystycznych. Georgio Vasari w swoich „Żywotach” wspomina, że Tycjanowi nie były obce utwory takich poetów jak Ludovico Giovanni Ariosto, Pietro Bembo czy Giovanni della Casa (zob.: Vasari G., Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa, 1980, s. 549-571). Nie można więc zatem wykluczyć, że źródłem bijącej z płótna słodyczy miłosnej liryki są właśnie dzieła owych renesansowych mistrzów pióra.
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 100000,00
Artist: Pierre Gobert
Title: Portret Marii Leszczyńskiej, XVIII w.
Dimensions: 138,0 x 106,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: Paryż, kolekcja prywatnaGrenoble, GSLR Antiques
Description: Córko, padnijmy na kolana i podziękujmy Bogu! (…) Będzieszkrólową Francji. – Stanisław Leszczyński(Stomma L. i in.,Kobiet czar…,wyd. Twój Styl, Warszawa 2000, s. 256)
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 90000,00
Artist: Franciszek Krudowski
Title: Portret kobiety w chuście
Dimensions: 52,0 x 41,0 x
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 2500,00
Max Estimate: 3500,00
Starting Price: 2000,00
Price: 4800,00
Artist: Jan Styka
Title: Quo vadis Domine?, 1904-1911
Year: 1904
Dimensions: 251,0 x 195,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Rzym, kolekcja prywatnaRzym, kolekcja Margherity RussoCapri, kolekcja prywatnaCapri, zbiory Muzeum „Quo vadis”
Exhibited: Warszawa, Rotunda na Karowej, wrzesień 1902 (pierwsza wersja spalona w pożarze).St. Louis, Stany Zjednoczone, Wystawa Światowa, 1904 (pierwsza wersja spalona w pożarze).Paryż, Galerie La Boétie, Salle des Beaux-Arts, 1912. Capri, Museo Quo Vadis, 1919.Warszawa, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Wystawa cyklu obrazów „Quo vadis” Jana Styki. Wystawy zbiorowe Tadeusza i Adama Styków. Kolekcja prac Stanisława Czajkowskiego, luty 1936.Rzym, Kościół św. Stanisława Biskupa i Męczennika, zbiory stałe (replika z 1924 r.).
Reproduced: Sienkiewicz H., „Quo vadis: roman néronien”, wyd. Ernest Flammarion, tom 3, Paryż 1904, s. 283.L’Ecrivain et le peintre de „Quo Vadis” Henryk Sienkiewicz et Jan Styka, texte de l’Album par Boyer d’Agen, Ilya Lapina & Cie, Paris 1912, s. nlb.Boyer d’Agen, Exposition des oeuvres Jan Styka, Tadé Styka et Adam Styka, „Polonia” – revue hebdomadaire polonaise, No. 12, Paris, 9 mai 1914, s. 4.Museo „Quo Vadis”: opere di Jan Styka. Capri – Villa Certosella, wyd. D. Trampetti, Capri 1922, il. XXIV.Miziołek J., Nel segno di Quo Vadis? Roma ai tempi di Nerone e dei primi martiri nelle opere di Sienkiewicz, Siemiradzki, Styka e Smuglewicz, L’ERMA di BRETSCHNEIDER, Roma 2017, s. 2, 139 (replika z 1924 r.).Pocztówka czarno-biała, wyd. Salon Warszawski, Warszawa, przed 1924.Pocztówka kolorowa, wyd. L. Lapina et C., Paryż, po 1904.
Description: (…) do uszu Piotrowych doszedł głos smutny i słodki, który rzekł:–„Gdy ty opuszczasz lud mój, do Rzymu idę, by mnie ukrzyżowano raz wtóry”.– Henryk Sienkiewicz (Sienkiewicz H., Quo vadis, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa, 1983, s. 638)
Min Estimate: 650000,00
Max Estimate: 850000,00
Starting Price: 550000,00
Price: 600000,00
Artist: Jan Styka
Title: Studium starca do cyklu „Quo vadis”, ok. 1902
Dimensions: 39,5 x 53,5 x
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Rzym, kolekcja prywatnaRzym, kolekcja Margherity RussoCapri, kolekcja prywatnaCapri, zbiory Muzeum „Quo vadis”
Description: Jan Styka pozostał w pamięci przede wszystkim jako autor wielkoformatowych dzieł historycznych i monumentalnych panoram batalistycznych, w tym najsłynniejszej „Panoramy Racławickiej”, którą stworzył wraz z Wojciechem Kossakiem. Zasłynął również jako malarz i „natrętny” ilustrator „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza, a jego ouevre związane z tym tematem to przeszło 200 rysunków i malowideł en grisaille oraz kilkanaście obrazów olejnych. Wątek antyku i wczesnego chrześcijaństwa, do którego zamiłowanie artysta zdradzał już podczas studiów w wiedeńskiej Akademii, niezwykle mocno zaznaczył się w jego twórczości i decydował o kolejach jego losu.
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 12000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 9500,00
Artist: Olga Boznańska
Title: Portret dziewczynki, ok. 1890
Dimensions: 24,5 x 17,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Description: Świat dzieci, ukazany w obrazach Boznańskiej – paradoksalnie – jest dwuznaczny, niepokojący i tajemniczy, sugeruje istnienie innego, niedziecięcego przeżycia i doświadczenia.(Król A., Boznańska nieznana [katalog wystawy], Fundacja Turleja, s. 42)
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 130000,00
Artist: Eligiusz Niewiadomski
Title: Kolekcja prac, po 1910
Dimensions: 27,5 x 24,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard, paper
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja Stanisławy NiewiadomskiejWarszawa, kolekcja Wiesława Popiela
Description: Chcąc naszkicować rozwój twórczości Eligiusza Niewiadomskiego należałoby rozpocząć od okresu studiów w Petersburgu i Paryżu, przypadającego na lata 90. XIX wieku, w którym dominował u niego naturalizm. Z kolei przełom wieków i lata poprzedzające wybuch I wojny światowej odznaczały się w malarstwie Niewiadomskiego ekspresją, mroczną nastrojowością, doskonale widoczną w pejzażach i niektórych portretach malowanych w okresie do 1910 roku. Tymczasem od około 1915 roku aż do ostatnich lat życia wkracza w jego dzieła dekoracyjność i symbolizm, których źródeł inspiracji doszukiwać się można w literaturze, m.in. w dramatach Zygmunta Krasińskiego.
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 16000,00
Price: 38000,00
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: Dziewczyna w czerwonym szalu
Dimensions: 106,5 x 71,5 x
Tools: oil, ink
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 45000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 32000,00
Artist: Jerzy Kossak
Title: Pościg, 1935
Year: 1935
Dimensions: 30,0 x 40,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 10000,00
Price: 19000,00
Artist: Jerzy Kossak
Title: Na polowaniu, 1927
Year: 1927
Dimensions: 39,5 x 48,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 16000,00
Price: 22000,00
Artist: Józef Rapacki
Title: O zmierzchu (W brzozowym zagajniku), 1914
Year: 1914
Dimensions: 94,0 x 110,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 48000,00
Artist: Ludwik Gędłek
Title: Targ na Starym Kleparzu
Dimensions: 26,0 x 39,5 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 20000,00
Price: 20000,00
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: Targ w miasteczku, ok. 1920
Dimensions: 28,0 x 46,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 14000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 14000,00
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: Odwiedziny, 1920
Year: 1920
Dimensions: 57,0 x 42,0 x
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 45000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 32000,00
Artist: Jan Stanisławski
Title: Zachód nad Osobitą, ok. 1900
Dimensions: 25,0 x 35,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Radzyń Podlaski, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja prywatna
Description: Jan Stanisławski zapisał się w historii sztuki jako wielki mistrz małych form pejzażowych. Kąśliwa anegdota Tadeusza Boya-Żeleńskiego mówi, że drobne rozmiary dzieł artysty wynikały z jego słusznej tuszy, przez którą strasznie się męczył ciągle podchodząc i oddalając od sztalugi. Prawdą jest, że Stanisławski tworzył setki najczęściej miniaturowych widoczków podczas swych licznych podróży europejskich. Malował bezpośrednio w plenerze, na deseczkach i tekturach. W niewielkich, pozbawionych sztafażu ujęciach potrafił zamknąć symboliczne wrażenie krajobrazu. Zafascynowany impresjonizmem, eksperymentował ze światłem i dążył do syntezy form barwnych. „Cień to nie brak koloru, ale kolor nie tak zdecydowany jak w świetle, jak materja jasna… patrzcie moi kochani na niebo, na te pędzące impertynencko chmurki olśniewające, na ten błękit mieniący się fioletem czy szmaragdem – to symfonia – niebo daje»koncert«”– tłumaczył swoim studentom artysta (Samlicki M., Pamiętnik, rękopis w zbiorach Muzeum im. Stanisława Fischera w Bochni).
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 100000,00
Price: 100000,00
Artist: Wojciech Weiss
Title: Na leżaku (Portret żony artysty Ireny, Koronczarka), ok. 1915
Dimensions: 62,5 x 42,5 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 32000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 29000,00
Price: 40000,00
Artist: Mojżesz Kisling
Title: Bażant, 1916
Year: 1916
Dimensions: 39,0 x 55,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 65000,00
Artist: Henryk Hayden
Title: Martwa natura z butelką wina (Nature Morte - Vin Et Craven), 1917
Year: 1917
Dimensions: 42,0 x 36,0 x
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaArtcurial, aukcja 29.06.2021, poz. 467Paryż, kolekcja prywatnaParyż, Galeria M.B.
Description: Ponad rok od wybuchu wojny malarstwo Haydena ewoluowało w sposób niezwykle logiczny w kierunku czystego kubizmu.(Henri Hayden. Mistrzowie École de Paris [katalog wystawy], wyd. Villa la Fleur, Konstancin-Jeziorna, Warszawa 2013, s. 49)
Min Estimate: 280000,00
Max Estimate: 350000,00
Starting Price: 220000,00
Price: 350000,00
Artist: Alfred Aberdam
Title: Pejzaż ze Szwajcarii, 1938
Year: 1938
Dimensions: 44,5 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 9000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 8000,00
Price: 8000,00
Artist: Leopold Gottlieb
Title: Portret Leny, ok 1930-1932.
Dimensions: 63,0 x 48,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 19000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 17000,00
Price: 17000,00
Artist: Rajmund Kanelba
Title: Kobieta w czerwonej sukni
Dimensions: 62,0 x 62,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 22000,00
Price: 22000,00
Artist: Maria Lagorio
Title: Para portretów, lata 20. XX w.
Dimensions: 65,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Półakt z gołębiem, 1922:Bratysława, kolekcja prywatnaVan Ham Kunstauktionen, aukcja 27.05.2008, poz. 169Portret z gołębiem, lata 20. XX w.:Bratysława, kolekcja prywatnaGermann Auktionshaus, aukcja 23.05.2011, poz. 77
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 17000,00
Artist: Jerzy Fedkowicz
Title: Akt, 1950
Year: 1950
Dimensions: 90,0 x 73,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 22000,00
Starting Price: 16000,00
Price: 22000,00
Artist: Marek Żuławski
Title: Odpoczynek rybaka
Dimensions: 100,0 x 90,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 11.12.2018, poz. 31Warszawa, kolekcja prywatna
Description: Pragnę, aby obraz był czymś więcej niż arytmetyczną sumą swoich elementów, żeby był symbolem albo wizualną interpretacją przeżycia.– Marek Żuławski(Marek Żuławski. Malarstwo, grafika, wyd. BWA Częstochowa, 1989, s. nlb)
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 26000,00
Price: 28000,00
Artist: Rafał Malczewski
Title: Pejzaż z Jasper, 1943
Year: 1943
Dimensions: 33,0 x 49,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 9000,00
Max Estimate: 12000,00
Starting Price: 7000,00
Price: 10000,00
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: Akt stojący z opuszczoną wzdłuż tułowia prawą ręką, 1924-1925
Year: 1924
Dimensions: 54,0 x 40,0 x
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 16000,00
Starting Price: 11000,00
Price: 12000,00
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: Gimnastyczka [Kompozycja figuralna nr 842], ok. 1955-1956
Dimensions: 41,5 x 29,5 x
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup od Teresy Wróblewskiej
Exhibited: Warszawa, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Andrzej Wróblewski 1927-1957. Retrospektywa, 3 października – 3 grudnia 1995 (?).Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, Andrzej Wróblewski 1927-1957. Retrospektywa, 26 stycznia – 31 marca 1996 (?).
Reproduced: Ziółkowska M., Grzybała W. (red.), Unikanie stanów pośrednich. Andrzej Wróblewski (1927-1957), Warszawa 2014, poz. 618, s. 698.
Description: W przypadku Andrzeja Wróblewskiego trudno mówić o twórczości, w której zdecydowanie przeważałby czynnik emocjonalny czy intelektualny. Obrazy jego przepojone były po trosze i jednym i drugim. Ale przede wszystkim były aktem wewnętrznej potrzeby powiedzenia o swojej prawdzie. Szukał jej wszędzie. W życiu jednostki i w życiu zbiorowości.(Wojciechowski A., Andrzej Wróblewski, Arkady, Warszawa 1979)
Min Estimate: 380000,00
Max Estimate: 450000,00
Starting Price: 300000,00
Price: 350000,00
Artist: Mieczysław Tadeusz Janikowski
Title: Kompozycja, lata 50-60. XX w.
Dimensions: 38,0 x 46,0 x
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatna
Exhibited: Poznań, Galeria Piekary, Mieczysław T. Janikowski. Medytacje euklidesowe, 21 maja – 30 lipca 2021.
Reproduced: Mieczysław T. Janikowski. Medytacje euklidesowe [katalog wystawy], Fundacja 9/II Art Space, Poznań 2021, s. 153.
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 16000,00
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Nürnberg
Dimensions: 21,0 x 20,5 x
Tools: ink, pastel
Surfaces: paper
Provenance: Łódź, kolekcja prywatna
Description: Rysunek, według klasycznej definicji tego pojęcia, może być świadomą i pełnowartościową formą wypowiedzi artystycznej. Może stanowić też studium przygotowawcze do większej kompozycji lub – najprościej – zapis obserwacji. Rysunki Tadeusza Kantora zdają się wyczerpywać każdą z tych trzech definicji. Artysta pozostawił po sobie wiele rysunków i szkiców, będących cennym zapisem własnegoprocesu twórczego. Praktycznie nigdy nie rozstawał się z czarną teczką, w której nosił puste kartki papieru. Szkicował na nich zaobserwowane w rzeczywistości sceny, które w jakiś sposób pobudziły jego wyobraźnię. Zapisywał pomysły, które na kształt weny twórczej, pojawiały się w najmniej spodziewanym momencie. Rysował szybko i dużo. Dzięki olbrzymiej wprawie, w zaledwie paru ruchach potrafił oddać klimat sytuacji czy uchwycić charakter postaci.
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 17000,00
Price: 20000,00
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: z cyklu Reminiscencje, 1976
Year: 1976
Dimensions: 68,0 x 53,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 28000,00
Artist: Maria Anto
Title: Pies, 1990
Year: 1990
Dimensions: 115,0 x 130,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 27000,00
Price: 40000,00
Artist: Nikifor Krynicki
Title: Willa w Krynicy
Dimensions: 16,0 x 23,0 x
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 6000,00
Price: 12000,00
Artist: Helena Zaremba-Cybisowa
Title: Jasny bukiet, 1975
Year: 1975
Dimensions: 81,0 x 65,3 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 9500,00
Artist: Tadeusz Dominik
Title: Kompozycja
Dimensions: 86,0 x 121,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 10.10.2017, poz. 85
Description: Dominik był z jednej strony pejzażystą, z drugiej zaś prawdziwym twórcą pejzaży. Nie odtwarzał natury w sposób fotograficzny, raczej ją przetwarzał. Malował przede wszystkim na płótnach o podłużnych formatach, które umożliwiały większą narracyjność. Rzadziej sięgał po kwadratowe podobrazia, które wymagały zdyscyplinowania kompozycji. Malarz doprowadził swoje obrazy do tak ogromnej syntezy, że otarł się praktycznie o sztukę abstrakcyjną. Określenie granicy między tym, co figuratywne a nie przedstawiające – pozostawiał wolnej interpretacji. Kreował kompozycje, w których można doszukać się kwiatostanów, owoców czy krajobrazów. Malując nie z natury, a w swojej pracowni, tworzył w sposób impresjonistyczny, zamieniając przyrodę w znaki. Taki sposób malowania wymuszał badanie możliwości ludzkiej pamięci. To, co zapamiętujemy, często nie odzwierciedla rzeczywistości, ale nas samych z tamtego momentu.
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 60000,00
Artist: Bronisław Schlabs
Title: Kompozycja
Dimensions: 60,0 x 70,0 x
Tools: individual
Surfaces: canvas
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 13000,00
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Akt przy otwartym oknie, lata 70. XX w.
Dimensions: 100,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup w Polswiss Art (2018)Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty
Description: Jego sztuka jest w najwyższym stopniu ascetyczna. (…) człowiek przedstawiony jest najbardziej syntetycznie jak to możliwe, przedmioty ograniczone do niezbędnych, kolory i linie tylko konieczne, kompozycje niebywale proste. Tak wiele osiąga się przez tak mało.– Maciej Gutowski (Jerzy Nowosielski. Kobiety we wnętrzu [katalog wystawy], Galeria Kordegarda, Warszawa 1998)
Min Estimate: 280000,00
Max Estimate: 350000,00
Starting Price: 250000,00
Price: 270000,00
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Kobiety z lustrem, 1997
Year: 1997
Dimensions: 85,0 x 65,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 13000,00
Price: 30000,00
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Kompozycja, lata 60. XX w.
Dimensions: 42,0 x 30,0 x
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 17000,00
Price: 100000,00
Artist: Jan Ziemski
Title: Kompozycja, 1973
Year: 1973
Dimensions: 50,0 x 50,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 36000,00
Price: 40000,00
Artist: Antoni Starczewski
Title: Kompozycja
Dimensions: 45,0 x 35,0 x
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 85000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: M 52, 1970
Year: 1970
Dimensions: 126,0 x 126,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaSotheby’s Nowy York, aukcja 26.02.2007, poz. 175USA, kolekcja prywatnaMilwaukee, Irving Galleries
Exhibited: Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, Wojciech Fangor. Space as play, październik 2012 – styczeń 2013.
Reproduced: Szydłowski St., Wojciech Fangor. Space as play [katalog wystawy], Kraków 2012, s. 220.
Description: (…) jego pulsujące światłem kręgi, mają na widza bezpośrednie działanie magnetyczne. Koncentrują uwagę, przykuwają myśl i wyobraźnię, zdają się wciągać w swój obszar magii i tajemnicy.(Kowalska B., Twórcy – postawy. Artyści mojej galerii, Warszawa 2015, t. II, s. 112)
Min Estimate: 2000000,00
Max Estimate: 2500000,00
Starting Price: 1700000,00
Price: 2000000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: Koło, 1975
Year: 1975
Dimensions: 58,5 x 50,0 x
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWettmann Auktionshaus an der Ruhr, aukcja 26.11.2023, poz. 53Nowy Jork, Galeria Chalette International
Description: Prezentowana praca wykonana w technice pasteli na papierze pochodzi z 1975 roku. W połowie lat 70., po wielkim sukcesie indywidualnej wystawy w nowojorskim Muzeum Guggenheima, Fangor zaczął odchodzić powoli od op-artowskich poszukiwań przestrzeni, które charakteryzowały jego twórczość od końca lat 50. Obok kompozycji olejnych, ważną część jego ouvre stanowiły rysunki, będące naturalnymi dla procesu twórczego poszukiwaniami i próbami – ich ważnym etapem, a zarazem momentem krystalizowania się finalnej kompozycji malarskiej. Wiele z nich nosi w sobie cechy kompozycji autonomicznej, w pełni ukończonej, czego dowodzi nie tylko drobiazgowość opracowania, ale też ich duży format. Rysunkowe kompozycje op-artowskie, które powstawały równolegle z najlepszymi płótnami Fangora, dają możliwość wglądu w proces twórczy, zwłaszcza ten czysto plastyczny. Zupełnie inaczej niż na finalnych obrazach olejnych, gdzie kompozycja stworzona jest z barw nieomal dyfuzyjnie przenikających się i niepostrzeżenie zlewających się w iluzję kształtu, na rysunkach widzimy ten proces rozłożony na wyraźne części.
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 120000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: Akt stojący, 1950/2006
Year: 1950
Dimensions: 165,0 x 115,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: paper, board
Signed: Yes
Description: Najnowszy cykl kolażowych pejzaży i portretów, malowany od 2005 roku, ma charakter palimpsestu, jest jednocześnie nakładaniem dzisiejszych interpretacji na dawne szkice i rysunki, ale także sięganiem do dawnych postaw zarysowanych w osobistej historii artysty, warstw własnej tektoniki.(Szydłowski S., Przestrzeń jako gra [katalog wystawy], Kraków, 2012)
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 140000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 95000,00
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: z cyklu Portrety anonimowe, 1985
Year: 1985
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Description: „Portrety anonimowe” to cykl prac obejmujący kilkadziesiąt portretów ludzkich wykonanych z bawełnianego płótna lub papierowej masy nasączonych żywicą. Ten rodzaj obrazowania pojawił się w twórczości Magdaleny Abakanowicz równolegle z maskami odlewanymi z brązu („Inkarnacje”) w połowie lat 80., i stanowił istotne novum w działalności artystki. Dotychczasowo bowiem Abakanowicz nie interesowała się bliżej wyglądem twarzy. Wprawdzie w roku 1976 wykonała w utwardzonej tkaninie dwa portrety, a od roku 1981 powstawał również cykl rysunków, w których interpretowała ten motyw, to jednak do momentu pojawienia się „Portretów anonimowych” oraz „Inkarnacji”, można śmiało powiedzieć, kategoria portretu nie istniała w twórczości artystki.„Teraz wizerunki ludzi i zwierząt stają się dla Abakanowicz jednym z ważniejszych zagadnień twórczych. Uproszczone i zdeformowane, naturalnej wielkości głowy stoją na prostych wysokich podpórkach z metalu lub drewna. Stoją w pozycji jakby przymusowej, chwilowej, niewygodnej, nawet zagrażającej. Jak we wszystkich pracach Abakanowicz, podstawa stwarza sytuacje, w której rzeźba egzystuje, tworzy jej kontekst i jest tak nieodłączną jej częścią jak nogi utrzymujące korpus”– pisał Mariusz Hermansdorfer w 1995 roku (Hermansdorfer M., Magdalena Abakanowicz, Wrocław, 1995, s. 20).
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 100000,00
Price: 100000,00
Artist: Teresa Pągowska
Title: Plaża, 1985
Year: 1985
Dimensions: 145,0 x 264,0 x
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 29.05.2018, poz. 56
Exhibited: Toruń, CSW Znaki Czasu, TU jesteśmy. Wybrane prace polskiej sztuki po 1945 roku z kolekcji Krzysztofa Musiała, 2017.Warszawa, Galeria aTAK, Teresa Pągowska. Przesypywanie czasu, 05 września- 29 listopada 2008.
Reproduced: Teresa Pągowska, Przesypywanie czasu [katalog wystawy], Galeria aTAK, Warszawa 2008, s. 172.TU jesteśmy. Wybrane prace polskiej sztuki po 1945 roku z kolekcji Krzysztofa Musiała [katalog wystawy], wyd. CSW Znaki Czasu, Toruń 2017, s. 174.
Description: (…) jej kompozycje, to często rodzaj, by użyć słowa piosenki Przybory, enigmatów. Czasami wszystko jest jasne, proste i wyraźne. Niekiedy jednak z wielkim trudem jesteśmy w stanie zidentyfikować poszczególne kształty i rozwikłać rebus obrazu. Zazwyczaj wysiłki zostają nagrodzone i możemy odczytać, skrótowy, czy zawikłany układ form.
Min Estimate: 300000,00
Max Estimate: 400000,00
Starting Price: 270000,00
Price: 360000,00
Artist: Józef Hałas
Title: z cyklu Wnętrza, lata 70. XX w.
Dimensions: 48,0 x 85,0 x
Tools: gouache
Surfaces: paper
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja spadkobierców artystywłasność artysty
Exhibited: Warszawa, Józef Hałas – Spotkania, Polswiss Art, 24 sierpnia – 7 września 2018.
Reproduced: Józef Hałas – Spotkania, Polswiss Art., 24 sierpnia – 7 września 2018, s. 35.
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 25000,00
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: Szkic do VIII Studiów Talmudycznych, 1978
Year: 1978
Dimensions: 65,5 x 49,5 x
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Min Estimate: 7000,00
Max Estimate: 9000,00
Starting Price: 6000,00
Price: 22000,00
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: Szkic do autostrady LX, 1981
Year: 1981
Dimensions: 63,5 x 48,0 x
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Min Estimate: 7000,00
Max Estimate: 9000,00
Starting Price: 6000,00
Price: 28000,00
Artist: Jan Berdyszak
Title: Reszty po... B, 2010
Year: 2010
Dimensions: 61,0 x 78,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Description: W powstającym od 2006 roku cyklu „Reszty reszt” Jana Berdyszaka spotykają się elementy z natury sobie nieprzypisane, a wręcz obce i niedostosowane do siebie nawzajem. Efekt ten dodatkowo podkreślony zostaje zastosowaną kolorystyką oraz rozmaitym podejściem do potencjału śladu pracy pędzla. Zestawienia barwne atakują oko, nie mieszcząc się ani w kategorii harmonii przez analogię, ani harmonii przez opozycję. Kluczowe wydaje się w tym kontekście pojęcie (samo)integracji, wskazujące na potencjał fragmentów i reszt do budowania całości nowych, sytuujących się poza tradycją i stereotypami, dalekich od potocznego wyobrażenia na temat obrazu malarskiego.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 12000,00
Artist: Andrzej Dłużniewski
Title: Amen Zamysłu (za Olivierem Messiaen), 2006
Year: 2006
Dimensions: 170,0 x 120,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 22000,00
Price: 28000,00
Artist: Ryszard Waśko
Title: Bez tytułu, 1991
Year: 1991
Dimensions: 50,0 x 50,0 x
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Łódź, kolekcja prywatna
Description: Roztarta palcami (…) sadza, podobnie jak przypadkowe odciski palców na bieli obrazów, przypominają tropy na śniegu, znaki języka Natury.– Lucyna Skompska(Skompska L., Kwiaty, które są owocami, [w:] Ryszard Waśko. Łódź – Berlin. Prace z lat 1971-1996 [katalog wystawy], Muzeum Historii Miasta Łodzi, Łódź, 2008, s. 25)
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 18000,00
Price: 18000,00
Artist: Leon Tarasewicz (1957)
Title: Bez tytułu, 1988
Year: 1988
Dimensions: 190,0 x 390,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 8.04.2021, poz. 6Polska, kolekcja prywatnaBerlin, Galeria Nordenhake
Description: Prosty – ograniczony do czerwieni i czerni – język tych obrazów, namalowanych pod wrażeniem skalistego pejzażu amerykańskiego, nie jest wyrazem zatrzymania się na powierzchni, ale wynikiem autentycznego, osobistego przeżycia natury.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 500000,00
Max Estimate: 600000,00
Starting Price: 420000,00
Price: 1250000,00
Artist: Leon Tarasewicz (1957)
Title: Kompozycja, 2017
Year: 2017
Dimensions: 100,0 x 130,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 120000,00
Artist: Edward Dwurnik
Title: Przesłuchanie w Cafe Mozaika z cyklu Sportowcy, 1983
Year: 1983
Dimensions: 148,0 x 114,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnazakup bezpośrednio od artysty
Exhibited: Chełm, Galeria 72, Edward Dwurnik, 26 stycznia – 20 lutego 1984. Opole, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Edward Dwurnik. Malarstwo, grudzień 1985 – styczeń 1986. Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Nasza Galeria. Edward Dwurnik, styczeń 1987. Ostrów Wielkopolski, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Edward Dwurnik, 14 kwietnia – 11 maja 1989.
Reproduced: Dwurnik P. [ red.], Sportowcy 1972-1992: Edward Dwurnik, Warszawa 2011, s.
Description: Obraz „Przesłuchanie w Cafe Mozaika” pochodzi z cyklu „Sportowcy”. Seria dwustu siedemdziesięciu czterech prac, powstałych w latach 1972-1992, należy do jednej z najgłośniejszych i najbardziej cenionych w twórczości Edwarda Dwurnika. Jest to zarazem cykl uznawany za jeden z najcelniejszych – choć karykaturalnych – portretów PRL-u. W 1972 roku, gdy artysta zaczął swoją serię – rozpoczynała się wraz z nią w Polsce epoka Edwarda Gierka, czas dobrobytu na kredyt (zaciągnięty w zachodnich bankach). Z kolei 1992 rok, w którym malarz zdecydował się zamknąć serię – to moment, gdy już od paru lat rósł w siłę dziki kapitalizm.
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 140000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 130000,00
Artist: Edward Dwurnik
Title: Abstrakcja, 2003
Year: 2003
Dimensions: 200,0 x 150,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 110000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 90000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Notatka o sztuce 1/VI, 2022
Year: 2022
Dimensions: 130,0 x 110,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Wykorzystywany przez niego język abstrakcji nosi wszak znamiona języka nauki, bądź naukowej filozofii, gdzie wszystko, co dane, dane jest naocznie, a zatem obraz rozgrywa się wyłącznie wobec samego siebie i tego, co uniwersalne – uporządkowany jest wedle sekwencji i przekształceń wynikających z matematycznego rygoru geometrii.– Krzysztof Kościuczuk
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 35000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Notatka o sztuce 2/I, 2018
Year: 2018
Dimensions: 30,0 x 25,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Wykorzystywany przez niego język abstrakcji nosi wszak znamiona języka nauki, bądź naukowej filozofii, gdzie wszystko, co dane, dane jest naocznie, a zatem obraz rozgrywa się wyłącznie wobec samego siebie i tego, co uniwersalne – uporządkowany jest wedle sekwencji i przekształceń wynikających z matematycznego rygoru geometrii.– Krzysztof Kościuczuk
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 15000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Partytura do baletu Sokrates, 2014
Year: 2014
Dimensions: 40,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: (…) zawierają w sobie pewne motywy muzyczne, a ściślej – mieszczą w sobie element charakterystyczny dla zapisu nutowego. Jest to pojawiający się we wszystkich pracach motyw pięciolinii. (…) Tam, gdzie w zapisie nutowym są znaki różnych elementów muzycznych, w obrazach Włodzimierza Pawlaka są barwne plamy. Czy są one znakami dźwięków? Czy raczej ich wyobrażonymi odpowiednikami?
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 17000,00
Price: 18000,00
Artist: Hanna Zawa-Cywińska (1939)
Title: Castle # II, 1990
Year: 1990
Dimensions: 185,0 x 152,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 38000,00
Max Estimate: 48000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 35000,00
Artist: Andrzej Nowacki
Title: 05.05.17, 2017
Year: 2017
Dimensions: 100,0 x 100,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Provenance: kolekcja artysty
Exhibited: Warszawa, Beta 16, Na krawędzi symetrii. Reliefy Andrzeja Nowackiego, 1 grudnia 2023 – 16 lutego 2024
Reproduced: Na krawędzi symetrii. Reliefy Andrzeja Nowackiego [katalog wystawy], Warszawa 2023, s. 27.
Description: Andrzej Nowacki jest artystą kojarzonym z op-artem. Od 1988 roku w swojej sztuce posługuje się językiem geometrii, tworząc barwne reliefy. Jego charakterystyczne prace nie sposób przypisać komukolwiek innemu. Realizując kwadratowe kompozycje skonstruowane z rytmicznych trójwymiarowych linii, zaprasza widza do kreowania własnego doświadczenia wizualnego. Poszczególne listewki, pomalowane różnokolorową farbą, wywołują zmienne efekty w zależności od punktu obserwacji i naszego ruchu. Raz kompozycja może jawić się jako niebieska, a pod innym kątem będzie z kolei czerwona. Pełne doświadczenie wizualne uzyskamy przemieszczając się wzdłuż obrazu. Kolory zaczną wówczas wibrować, zmieniać się i odkrywać przed nami swoje nowe kolejne oblicza.
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 65000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 40000,00
Artist: Jerzy Grochocki (1933)
Title: Bez tytułu, 2023
Year: 2023
Dimensions: 32,5 x 31,5 x 7,5
Tools: acrylic
Signed: Yes
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 26000,00
Artist: Xawery Wolski (1960)
Title: Nieskończoność z cyklu Metamorfozy, 2022
Year: 2022
Dimensions: 17,0 x 33,0 x 33,0
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 150000,00
Max Estimate: 180000,00
Starting Price: 110000,00
Price: 120000,00
Artist: Ewa Harabasz (1957)
Title: Ocalałe z trzęsienia ziemi na Haiti z cyklu Czarne obrazy, 2010
Year: 2010
Dimensions: 117,0 x 84,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Exhibited: Olsztyn, BWA Galeria Sztuki w Olsztynie, Ewa Harabasz – Prasoreligia, marzec-kwiecień 2011.Toruń, Galeria Sztuki Wozownia, Ewa Harabasz – Prasoreligia, maj 2011.Warszawa, Galeria Le Guern, Ewa Harabasz – Prasoreligia, lipiec-sierpień 2011.
Reproduced: Czubak B., Harabasz E., Ewa Harabasz – Prasoreligia [katalog wystawy], BWA Galeria Sztuki w Olsztynie, Olsztyn 2011, s. 17.
Description: Staram się uchwycić powinowactwo starych płócien i współczesnych zdjęć: z jednej strony „caravaggiowy” charakter przetwarzania obrazu w mediach, z drugiej – „medialny” charakter malarstwa Caravaggia.– Ewa Harabasz (Ewa Harabasz. Prasoreligia [katalog wystawy], BWA Galeria Sztuki w Olsztynie, Olsztyn 2011, s. 3)
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 45000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 35000,00
Artist: Paulina Ołowska (1976)
Title: Nina, 2004
Year: 2004
Dimensions: 250,0 x 150,0 x 70,0
Tools: acrylic
Surfaces: board
Provenance: Londyn, Simon Lee GalleryUSA, kolekcja prywatnaNowy Jork, Marc Jancou ContemporaryBrunszwik, Kunstverein Braunschweigwłasność artystki
Exhibited: Brunszwik, Kunstverein Braunschweig, Paulina Ołowska, 16 maja – 25 lipca 2004.
Reproduced: Szymczyk A. Verwoert J., Paulina Ołowska: Pavilionesque, wyd. JRP Ringier, Zurich 2013, s. 22.Grasslin K., Eichler D., Paulina Ołowska [katalog wystawy], wyd. Kunstverein Braunschweig, Brunszwik 2004, s. 39.
Description: Ołowska w swoim rewitalizacyjnym wysiłku, obdarzając szczególnym zainteresowaniem kobiety-artystki, stara się kreować specyficzną alternatywną historię awangardy.(Ronduda Ł., Niekończąca się historia. Rzecz o projekcie „Rainbow Brite” Pauliny Ołowskiej, [w:] „Kultura Współczesna. Teoria, Interpretacje, Praktyka”, nr 2 [56], 2008, s. 229)
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 300000,00
Max Estimate: 400000,00
Starting Price: 270000,00
Price: 430000,00
Artist: Angelika Markul (1977)
Title: Bez tytułu, 2023
Year: 2023
Signed: Yes
Description: Angelika Markul, uczennica Christiana Boltańskiego, jednego z najważniejszych współczesnych, intermedialnych artystów, wytrwale i konsekwentnie opowiada o granicach pomiędzy życiem i śmiercią, obecnością i nieobecnością, stawaniem i zanikaniem, wyobraźnią i rzeczywistością.(Lewandowska K., Czarne słońca, białe księżyce – śmierć w sztuce Aliny Szapocznikow i Angeliki Markul, [w:] Archiwum Emigracji. Studia – Szkice – Dokumenty, Toruń 2012, zeszyt 1-2 [16-17], s. 189)
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 85000,00
Artist: Michał Jackowski (1978)
Title: Social mirror, 2023
Year: 2023
Dimensions: 32,0 x 35,0 x 35,0
Signed: Yes
Description: Rzeźby urodzonego w 1978 roku Michała Jackowskiego łączą w sobie antycznego ducha ze współczesnym językiem pop-kultury i mitologią konsumpcjonizmu. Wprowadzając nowoczesne elementy do klasycznej formy, artysta pragnie skłonić widza do refleksji i pobudzić w nim podstawowe uczucia. Absolwent warszawskiej ASP, już od siedemnastu lat z powodzeniem tworzy zarówno małe formy rzeźbiarskie, jak i większe realizacje sakralne czy urbanistyczne. Jackowski aktywnie wystawia swoje dzieła, stając się rozpoznawalnym na arenie międzynarodowej. Tylko w 2023 roku jego prace podziwiać było można na indywidualnej wystawie w Contemporary & Co Gallery w alpejskim kurorcie Cortina d’Ampezzo we Włoszech, podczas NordArt w Niemczech (gdzie uzyskał nagrodę publiczności) oraz na prestiżowych targach sztuki Arte Padova we Włoszech i ART The Hague w Holandii. Artystę interesuje przede wszystkim postać człowieka, jego stan duchowy i relacje międzyludzkie.„Eksplorując ludzkie pragnienia i emocje, intryguje mnie wiele pytań dotyczących współczesności. Staram się odpowiadać na nie poprzez rzeźbę, jednocześnie dzień po dniu powoli rzeźbiąc siebie”– pisze Jackowski na swojej stronie. Jego dzieła powstają zarówno z marmuru karraryjskiego, jak i brązu. Rzeźbiarz często posługuje się dekonstrukcją klasycznej formy i wprowadza do niej współczesne, humorystyczne elementy zaczerpnięte z pop-kultury, takie jak chmurki dialogowe, gumy do żucia czy teksty piosenek Beatlesów.
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 100000,00
Price: 100000,00
Artist: Rafał Milach (1978)
Title: Zestaw 4 prac z cyklu Kolekcja w budowie, 2021(Licytacja Charytatywna)
Year: 2021
Dimensions: 25,0 x 30,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Description: W 2021 roku Rafał Milach wykonał serię zdjęć prac należących do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Zdjęcia, które pierwotnie służyły do promocji kolekcji, wykonał w konwencji spójnej z jego fotografią reporterską. Ostre światło rzucone jest na kompozycję znalezioną w naturalnym planie, a kolor użyty jest wsposób zdecydowany i kluczowy. Ten charakterystyczny, autorski sposób widzenia zmienił je w autonomiczne obiekty kolekcjonerskie. Spośród wszystkich wykonanych wtedy fotografii wybrano cztery, które połączono w limitowaną edycję w nakładzie 30 kompletów i wśród oferty innych edycji kolekcjonerskich, włączono do sprzedaży, z której dochód wspiera budowę kolekcji i realizację celów Muzeum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Edycja szybko wyczerpała się i na aukcji prezentujemy Państwu ostatni jej egzemplarz.Dochód z tej licytacji przeznaczony zostanie na działalność Towarzystwa Przyjaciół MSN oraz rozbudowę kolekcji muzeum. Od momentu jego założenia w 2005 roku, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zebrało 1022 dzieła, w tym 677 jednostek inwentarzowych (własność) i 345 jednostek inwentarzowych przyjętych jako depozyty. Są to przede wszystkim zakupy zrealizowane w ramach programu MKiDN „Narodowe kolekcje sztuki współczesnej” oraz dary i depozyty artystów, osób prywatnych, w tym darczyńców Towarzystwa Przyjaciół Muzeum, oraz firm. Wiele z prac zgromadzonych w kolekcji powstało podczas realizowanych przez instytucję wystaw i projektów publicznych. Na zbiory Muzeum składają się także archiwa artystyczne oraz – liczący kilkaset tytułów – zbiór filmów artystów dostępny online, czyli Filmoteka Muzeum.
Artist: Agata Kus
Title: The Call, 2023
Year: 2023
Dimensions: 170,0 x 200,0 x
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 300000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 220000,00
Artist: Wojciech Idźkowski
Title: Pomarańczowy krąg, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 28000,00
Starting Price: 20000,00
Price: 28000,00
Artist: Paweł Korab Kowalski (1974)
Title: Splash down, 2021
Year: 2021
Dimensions: 90,0 x 65,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 5000,00
Max Estimate: 6000,00
Starting Price: 4500,00
Price: 4800,00