Artist: Władysław Marcinkowski
Title: Zosia, 1883
Year: 1883
Signed: Yes
Artist: Jan Styka
Title: Portret żony Lucyny Olgiati w stroju młodzieńca, 1886
Year: 1886
Dimensions: 52,5 x 41,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Artist: Tadeusz Popiel
Title: Branki w Jasyrze, ok. 1887
Dimensions: 75,0 x 114,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polswiss Art, aukcja 1.06.2021, poz. 11Polska, kolekcja prywatna
Description: W malarstwie sztalugowym Popiel poruszał tematykę religijną i historyczną, malował sceny rodzajowe, portrety i pejzaże. Niektóre z kompozycji cieszyły się tak wielkim powodzeniem, że zmuszony był powtarzać ten sam temat w kilku wariantach, zawsze z właściwą sobie troską o detal i pieczołowitością warsztatową. Do takich prac należy oferowany obraz „Branki w jasyrze” („Branki tatarskie”), malowany około 1897 roku, który od znanych już wersji tego samego motywu odróżnia przede wszystkim obfitująca w mnogość detali kompozycja sceny. Pierwotnie temat branek został zamówiony u Popiela przez Jana II barona Goetze-Okocimskiego, mecenasa i filantropa, do powstającego pałacu w Okocimiu – jednej z najokazalszych rodowych siedzib ówczesnej Galicji. „Branki w jasyrze” należały do popularnego nurtu historycznego i orientalizującego panującego w polskim malarstwie końca XIX wieku. Motywy te podejmowano chętnie w Monachium czy w Wiedniu. Nie bez znaczenia dla powodzenia tych przedstawień wśród bogatej klienteli Tadeusza Popiela miała opublikowana parę lat wcześniej powieść „Branki w jasyrze” pióra Jadwigi Łuszczewskiej pod pseudonimem Deotyma.
Artist: Józef Brandt
Title: Lisowczyk stojący na siodle konia przepływa przez rzekę, ok. 1878
Dimensions: 75,0 x 125,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNiemcy, kolekcja prywatna
Reproduced: Literatura:Korespondencje „Tygodnia”. Monachium, listopad 1878, „Tydzień Literacki, Artystyczny, Naukowy i Społeczny” 1878, nr 67, s. 491-493.Zakrzewski B., Sienkiewicz i Brandt, mps, praca doktorska przygotowana pod kierunkiem prof. Romana Pollaka, Wydział Filologii Polskiej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, Poznań 1947, s. 166.Micke-Broniarek (red.), Józef Brandt 1841-1915, wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2018, s. 233.
Description: I oto widzimy jak (…) [Lisowczyk] na siodle konia stojąc, Ren przepływa – tańcząc na tem siodle? i pokazując gromadzonej braci na brzegu rozmaite sztuki łamane. Akcyę obrazu oświeca wschodzący tylko co księżyc.
Artist: Józef Brandt
Title: Kozak u przewozu, przed 1881
Dimensions: 26,0 x 37,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 15.12.2012, poz. 37Warszawa, kolekcja prywatnaAgra-Art, aukcja 09.03.1997, poz. 13Neumeister, aukcja 4.12.1996, poz. 566
Reproduced: Kłosy, Warszawa 1881, I półrocze s. 361, ilustracja ksylograficzna według przerysu W. Szernera, rytował N.NiczPoradnik Polskiego Kolekcjonera, wyd. Kluszczyński, Kraków 2003, s. 22.
Description: Nie ma sobie równego w odtwarzaniu stepów, koni, zdziczałych dusz stepowych i krwawych scen, które rozgrywały się dawniej na onych pobojowiskach. Takie obrazy mówią, bo na ich widok przychodzą na myśl stare tradycje, stare pieśni i podania rycerskie, słowem wszystko to co było, przeszło, a żyje tylko we wspomnieniach, zaklęte w czar poezji!– Henryk Sienkiewicz
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: Połów o świcie, 1890
Year: 1890
Dimensions: 50,5 x 62,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra-Art, aukcja 18.03.2001, poz. 36Agra-Art, aukcja 11.06.1995, poz. 11
Reproduced: Malarstwo Polskie w zbiorach prywatnych, Wyd. Agra-Art, Warszawa, 1995, il. 102, s. 101.
Description: Z pogardą patrzyli na moje obrazy, przedstawiające rybaków, oraczy, kopanie buraków – bo to chłopi. Dopiero portret pięknej pani z fotografii lub z natury podobał im się.– Leon Wyczółkowski(Leon Wyczółkowski. Listy i wspomnienia, [w:] Źródła do dziejów sztuki polskiej, tom XI, Wrocław 1960, s. 60)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: Kwiaty - Chryzantemy, 1908
Year: 1908
Dimensions: 59,0 x 87,0 x
Tools: gouache, pastel, coal
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup w Galerii Marek (2004)
Reproduced: Sztuka Młodej Polski, Wyd. WBC, Kraków 2020, il. 534, s. 291.
Artist: Jan Stanisławski
Title: Kijów
Dimensions: 25,5 x 33,5 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra-Art, aukcja 22.12.1991, poz. 55
Reproduced: Malarstwo Polskie w zbiorach prywatnych, Wyd. Agra-Art, Warszawa, 1995, il. 125, s. 118.
Artist: Jacek Malczewski
Title: Portret Wacława Koniuszki, 1896-1898
Year: 1896
Dimensions: 97,0 x 68,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatna
Description: Jako portrecista Malczewski nie zrzeka się i nie zatraca swej osobowości; manifestuje się ona zawsze. Jak cała twórczość, jak wizerunki własne, tak i portrety innych osób są bardzo subiektywne, bardzo osobiste. Może właśnie przez to trwa ich oddziaływanie i do dziś mają one moc przekonywującą, bo jak słusznie mówił Oskar Wilde – jedynymi portretami, w których prawdziwość się wierzy, są te, w których model odgrywa rolę uboczną, a osobowość malarza główną.(Puciata-Pawłowska J., Jacek Malczewski, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław i in., 1968, s. 212)
Artist: Wlastimil Hofman
Title: Portret Kazimierza Przerwy-Tetmajera, 1910
Year: 1910
Dimensions: 44,0 x 33,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Władysław Roguski
Title: Wenus, lata 20. XX w.
Dimensions: 99,0 x 119,0 x
Tools: gouache
Surfaces: board, beaverboard
Description: Luba Bogini, zrodzona z morza,Europę śpiącą odwiedza,W tej właśnie dobie gdy ranna zorzaPomrokę nocy rozrzedza.— Moschus, poeta starogrecki
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy
Title: Portret Janiny Turowskiej-Leszczyńskiej, 1931
Year: 1931
Dimensions: 64,0 x 46,0 x
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 16.10.2018, poz. 16Warszawa, kolekcja prywatnadepozyt prof. Jana Leszczyńskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie (od 1961 roku)Kraków, kolekcja Janiny i Jana Leszczyńskich
Description: Interesująca jest ta Inka (…), bardzo w jego typie, choć można by przecież złośliwie powiedzieć, że niemal każda kobieta, o ile nie jest wstrętnym „kobietonem” albo demonem trzeciej klasy, jest w jego typie.
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: Kobita z pod Krakowa, 1920
Year: 1920
Dimensions: 48,0 x 30,0 x
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Jerzy Kossak
Title: Wesele krakowskie
Dimensions: 71,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Stanisław Gałek
Title: Wypas owiec nad morskim okiem, 1910
Year: 1910
Dimensions: 35,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: Krajobraz zimowy
Dimensions: 66,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Wojciech Weiss
Title: Martwa natura z kwiatami, imbrykiem i filiżanką
Dimensions: 45,0 x 33,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Tadeusz Styka
Title: Portret kobiety w mantylce
Dimensions: 61,0 x 46,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: Białe róże
Dimensions: 51,0 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Mojżesz Kisling
Title: Portret młodej brunetki
Dimensions: 41,0 x 33,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Mela Muter
Title: Macierzyństwo, 1912
Year: 1912
Dimensions: 100,0 x 90,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja Galerie Gmurzynskaspuścizna po artystce
Exhibited: Paryż, Galerie Jean-Claude Beller, Mela Muter, 1966.Kolonia, Galerie Gmurzynska, Mela Muter. Retrospectiv-Ausstellung, 1967.
Reproduced: Mela Muter [katalog wystawy], Galerie Jean-Claude Beller, Paryż 1966, nr kat. 21.Mela Muter. Retrospectiv-Ausstellung [katalog wystawy], Galerie Gmurzynska, Kolonia 1967, nr kat. 28.
Description: Z tematów kompozycyjnych pociąga Mutermilchową nade wszystko problem uczucia macierzyńskiego. I tu ten talent na wskroś męski nabiera na chwilę miękkości i słodyczy kobiecej. W geście matki, obejmującej dziecko, widzi artystka naturalną, zawsze skończoną kompozycję malarską (…).(Zbierzchowski H., Z pracowni artystów polskich w Paryżu. Boznańska, Mutermilchowa, [w:] „Tygodnik Ilustrowany” 1910, nr 40, s. 805.)
Artist: Mela Muter
Title: Martwa natura z winogronami, 1 poł. XX w.
Dimensions: 38,0 x 46,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Roman Kramsztyk
Title: Pejzaż z południa Francji, ok. 1920-1922
Dimensions: 73,0 x 91,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaSopocki Dom Aukcyjny, aukcja 02.05.2017, poz. 46Polswiss Art, aukcja 27.11.2011, poz. 26
Description: Kramsztyk był zauroczony śródziemnomorskim pejzażem, południowym słońcem; kontrastem między surowymi, kamiennymi górami i spokojną, równą taflą wody; niezmiennym rytmem życia rybackich osad.
Artist: Tamara Łempicka
Title: Kobieta z gołębiem, 1931/1996
Year: 1931
Surfaces: paper
Artist: Rafał Malczewski
Title: Pejzaż zimowy
Dimensions: 37,0 x 55,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: Dziewczyna nr 1252, ok. 1955-1956
Dimensions: 42,0 x 29,0 x
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Exhibited: Katowice, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Andrzej Wróblewski. Grafika, rysunek, gwasz, 15 lutego – 9 marca 1958.Lublana, Moderna Galerija, Andrzej Wróblewski. Waiting room, 15 października 2020 – 10 stycznia 2021.
Reproduced: Andrzej Wróblewski: grafika, rysunek, gwasz [katalog wystawy], Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Katowice 1958, poz. 32.Andrzej Wróblewski. Wystawa pośmiertna, katalog wystawy monograficznej, Pałac Sztuki, Kraków 1958, spis prac niewystawionych.Andrzej Wróblewski 1927-1957. [Katalog wystawy w 10. rocznicę śmierci], wyd. Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1967; por. poz: 174-176 s. 126.Gołubiew Z., Andrzej Wróblewski, wyd. Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Muzeum Narodowe w Krakowie, Fundacja Instytutu Propagandy Sztuki, Warszawa 1998.Kordjak-Piotrowska J., Gmurek J., Andrzej Wróblewski (1927-1957) [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2007, por. poz.: 2-4 s. 16-17.Ziółkowska M. (red.), Grzybała W. (red.), Unikanie stanów pośrednich. Andrzej Wróblewski (1927-1957), wyd. Fundacja Andrzeja Wróblewskiego, Instytut Adama Mickiewicza, Hatje Cantz Verlag, Warszawa 2014, por. poz.: 100-106 s. 111-113.Ziółkowska M. (red.), Grzybała W. (red.), Andrzej Wróblewski. Waiting Room, wyd. Fundacja Andrzeja Wróblewskiego, Instytut Adama Mickiewicza, Hatje Cantz Verlag, Warszawa 2021, poz. 107 s. 220.
Description: A kim Andrzej Wróblewski jest dla nas? Przede wszystkim „ojcem założycielem” figuracji we współczesnym malarstwie polskim, łączącym pokolenia Gruppy, Grupy Ładnie i Penerstwa. Najjaśniejszą gwiazdą w konstelacji gwiazd malarstwa polskiego. Gdy patrzymy na jego prace, wszystko inne znika.– Piotr Bazylko i Krzysztof Masiewicz(Sztuka musi działać! Rozmowy o Andrzeju Wróblewskim, Fundacja Andrzeja Wróblewskiego, Warszawa 2011)
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Przestrzeń parasolowata i figury, ok. 1948
Dimensions: 113,5 x 90,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 19.10.2019, poz. 54.Polska, kolekcja prywatna
Description: Dotychczas rysowałem i malowałem postacie i przedmioty. Teraz „rysuję” przestrzeń. Nową!– Tadeusz Kantor(Tadeusz Kantor. Malarstwo i rzeźba, wyd. MNK, Kraków 1991, s. 58)
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Parasol, 1976
Year: 1976
Dimensions: 95,0 x 77,0 x
Surfaces: board, beaverboard
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaGaleria OlimpusKolekcja Jana Zborowskiego
Exhibited: Warszawa, Galeria Art NEW media, Sztuka cenniejsza niż złoto, 8 grudnia 2011 – 4 stycznia 2012.
Description: Autora nie interesuje w multiplach aspekt popularyzacji i szerokiego przekazu informacyjnego. Widzi w nich raczej możliwość osobistego wyjścia poza granice estetycznego faktu. Autor jest w gruncie rzeczy przeciwko multiplom, ale nie neguje ich egzystencji, chce sprowadzić je z powrotem do punktu wyjścia, nic nie tracąc z ich typowego działania chce wycisnąć na nich szczególne i niepowtarzalne piętno, przez partycypację.– Tadeusz Kantor(Kantor. Z Archiwum Galerii Foksal, red. M. Jurkiewicz, J. Mytkowska, A. Przywara, Warszawa 1998, s. 210-211)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: Muszla, 1965
Year: 1965
Dimensions: 78,0 x 105,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna kolekcja Piotra Nowickiego
Exhibited: Bydgoszcz, Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Tadeusz Dominik, 1965 Zielona Góra, ZPAP, BWA, Dominik, 1966
Reproduced: Tadeusz Dominik, wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2008, s. 216, nr kat. 89
Artist: Tadeusz Dominik
Title: Cztery pory roku - Zima, 2009
Year: 2009
Dimensions: 90,0 x 90,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: Wujo Kaszuba, 1974
Year: 1974
Dimensions: 146,0 x 116,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnazakup bezpośrednio od artysty
Exhibited: Warszawa, Galeria Teatru Studio, Dwurnik – Kalina, 16 grundnia 1974 – 15 stycznia 1975 Zielona Góra, VII Złote Grono Laureaci festiwali i konkursów z lat 1973-1975, 1975 Warszawa, Zachęta, VI Festiwal Sztuk Pięknych, 1976.
Description: Edward zawsze miał wielką, niemalże kompulsywną potrzebę malowania. Codziennie pracował przez wiele godzin, nie potrafił zrobić nawet dnia przerwy. W latach 70. byliśmy dość biedni często brakowało nam pieniędzy na nowe płótna i ramy. Wtedy Edward wybierał obraz, który wydawał mu się nieudany i malował na nim nowy.– Teresa Gierzyńska
Artist: Edward Dwurnik
Title: Różowe Pany, 1985
Year: 1985
Dimensions: 116,0 x 146,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Stefan Gierowski
Title: Ob. DCVI, 1990
Year: 1990
Dimensions: 136,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup Galeria Zapiecek (ok. 2005)
Description: Jego obrazy, prawie od początku abstrakcyjne, mocno zbudowane, poddane surowym rygorom kompozycyjnym, stają się obszarem niemal fundamentalnych dociekań o samej naturze malarstwa.– Anda Rottenberg
Artist: Henryk Stażewski
Title: Relief, 1979
Year: 1979
Dimensions: 45,0 x 44,5 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Artist: Victor Vasarely
Title: Vega
Dimensions: 100,0 x 100,0 x
Surfaces: board, template
Signed: Yes
Provenance: Szwajcaria, kolekcja prywatna
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: Marsz - K.K, 1985-88
Year: 1985
Dimensions: 170,0 x 130,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKraków, Galeria GizaPoznań, Galeria R Mariusza Rosiaka
Reproduced: Rosiak M., Eugeniusz Markowski, wyd. Galeria R, Poznań 1999, s. nlb.
Description: Mnie osobiście interesuje przede wszystkim groteskowy i wyraźny kontrast istniejący dziś między coraz zawrotniej rosnącym rozwojem technologicznym a niezmiennością prymitywnych i elementarnych ludzkich pasji i instynktów.– Eugeniusz Markowski
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: Załęcze - Samotny wieczór, 1996
Year: 1996
Dimensions: 61,0 x 80,0 x
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius (1949)
Title: Zmieniające się twarze, 1987
Year: 1987
Dimensions: 100,0 x 80,0 x
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Bronisław Chromy
Title: Rzymianie
Dimensions: 58,0 x 45,0 x
Verified Artist: Yes
Artist: Maria Papa-Rostkowska
Title: Rycerz (Wojownik), 1986
Year: 1986
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnawłasność artystki
Exhibited: Pietrasanta, Museo del Bozzetti, Omaggio a Maria Papa, 29 marca – 13 kwietnia 2009 (marmur karraryjski, wys. 35 cm).Warszawa, Królikarnia – Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego, Maria Papa-Rostkowska. Kobieta z marmuru, 15 czerwca – 21 września 2014 (marmur karraryjski, wys. 35 cm oraz różowy marmur portugalski, wys. 35 cm).Paryż, Musée Chopin, Mickiewicz, Biegas – Bibliothèque Polonaise de Paris, Maria Papa Rostkowska. La passion de la sculpture, 3-24 lipca 2015 (różowy marmur portugalski, wys. 35 cm).Mediolan, Galleria d’Arte Contemporanea Virgilio Guidi, Maria Papa Rostkowska – Le opere, gli amici, i luoghi, 11 marca – 30 kwietnia 2017 (marmur karraryjski, wys. 35 cm oraz marmur grecki, wys. 35 cm).Issoudun, Musée de l’Hospice Saint-Roch, Maria Papa Rostkowska. Une sculptrice au cœur de la Nouvelle École de Paris, 3 października 2020 – 2 maja 2021 (marmur grecki, wys. 35 cm oraz różowy marmur portugalski, wys. 35 cm).Paryż, Musée d’Art et d’Histoire de Meudon, Maria Papa Rostkowska et ses affinités artistiques Jean Arp, Emile Gilioli, Marino Marini, 26 marca – 10 lipca 2022 (marmur grecki, wys. 35 cm).Orońsko, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Haptyczny rezonans materii. Maria Papa Rostkowska i gościnie w stulecie urodzin artystki, 4 marca – 4 czerwca 2023 (marmur grecki, wys. 35 cm oraz różowy marmur portugalski, wys. 35 cm).Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie, Obietnica szczęścia. Maria Papa Rostkowska, 9 września – 3 grudnia 2023 (marmur grecki, wys. 35 cm).
Description: Seria„Wojowników”to autokomentarz do sztuki Papy – uosobienie transgresji płciowej, historycznej i geograficznej.(Araszkiewicz A., Kobieta z marmuru, „Krytyka Polityczna”, 13.06.2014)
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Ptak 3, 2008-2010
Year: 2008
Dimensions: 220,0 x 192,0 x 183,0
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja Andrzeja Wawrzyniaka dyrektora Muzeum Azji i Pacyfiku (do 2013)dar od artystki
Exhibited: Warszawa, Miejski Ogród Zoologiczny, Kakadu moja miłość. Kolekcja Andrzeja Wawrzyniaka, luty 2010.
Description: Gromada ludzi czy ptaków, owadów czy liści, to tajemniczy zbiór wariantów pewnego wzoru. Zagadka działania natury nie znoszącej dokładnych powtórzeń, czy nie mogącej ich dokonać. (…) zaklinam to niepokojące prawo włączając własne nieruchome stada w ten rytm.– Magdalena Abakanowicz
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Akt, 1975
Year: 1975
Dimensions: 70,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup w Polswiss ArtAgra-Art, aukcja 06.11.2005, poz. 85
Description: To sztuka o wymowie erotycznej, a równocześnie kontemplacyjna w swej od malarstwa ikonowego przejętej, ale bardzo współczesnej formie.(Gutowki M., Wiadomości plastyczne. Grupa Krakowska – ciąg dalszy, „Dziennik Polski”, nr 274, 18.XI.1968)
Artist: Teresa Panasiuk (1938)
Title: Kompozycja, lata 80. XX w.
Dimensions: 93,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Dziennik 15 X - 09 XI, 2022
Year: 2022
Dimensions: 150,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Notatka o sztuce 3/VI, 2022
Year: 2022
Dimensions: 130,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: Ciało XXI / Ciało XXIV, 1978 (para obrazów)
Year: 1978
Dimensions: 81,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Jan Tarasin
Title: Zapis, 1993
Year: 1993
Dimensions: 50,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Jan Tarasin
Title: Skupiska, 1990
Year: 1990
Dimensions: 40,0 x 30,0 x
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Koji Kamoji (1935)
Title: Bez tytułu - zestaw 6 serigrafii
Dimensions: 60,0 x 60,0 x
Signed: Yes
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: Czerwiec 2001, 2001
Year: 2001
Dimensions: 195,0 x 130,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnawłasność artysty (2010)
Exhibited: Łódź, Galeria 86, Stanisław Fijałkowski. Warsztat artysty, październik – grudzień 2002.Warszawa, Zachęta, Malarstwo Polskie XXI wieku, 15 grudnia 2006 – 18 lutego 2007.Łódź, Atlas Sztuki, Stanisław Fijałkowski, 12 marca 2010 – 18 kwietnia 2010.Ostrowiec Świętokrzyski, BWA, Stanisław Fijałkowski – malarstwo i grafika, 7 października – 13 listopada 2011.Kielce, Galeria Winda, Stanisław Fijałkowski, 14 czerwca – 10 lipca 2013.Warszawa, Galeria Opera, Stanisław Fijałkowski, 17 lutego – 30 marca 2014.Gdańsk, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Pałac Opatów, Stanisław Fijałkowski – malarstwo, grafika, 27 listopada – 31 grudnia 2013.Nowy Jork, Green Point Projects, A young man plans a voyage, 2017.Warszawa, Piękna Gallery, Stanisław Fijałkowski. Młody człowiek planuje podróż, 2017.
Reproduced: Fijałkowski. Malowanie. Kolekcja Andzelm Gallery, Aposolicum, Ząbki 2008, s. 54.Stanisław Fijałkowski [katalog wystawy], wyd. Atlas Sztuki, Łódź 2010, okładka, s. nlb.Taranienko Z., Alchemia obrazu. Rozmowy ze Stanisławem Fijałkowskim, wyd. Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa 2012, s. nlb.Stanisław Fijałkowski [katalog wystawy], Galeria Opera, Warszawa 2014, okładka.Stanisław Fijałkowski: A Young Man Plans a Voyage [katalog wystawy], Green Point Projects Nowy Jork, Łódź 2017, s. 105
Description: Symbol jest najlepszą formą wyrażania złożonej rzeczywistości duchowej naszego świata. Proces malowania jest procesem symbolizacji – patrząc z tej perspektywy, nie jest symbolem tylko jego tworzeniem. Ale sam obraz jest również symbolem, symboliczna jest jego wartość, a także samo jego istnienie.– Stanisław Fijałkowski
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 7 sierpnia 2000, 2000
Year: 2000
Dimensions: 38,0 x 28,0 x
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Jan Dobkowski
Title: Nokturn LXXXXIX, 2000
Year: 2000
Dimensions: 81,0 x 100,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Józef Hałas
Title: z cyklu Piony i skosy, 2014
Year: 2014
Dimensions: 199,0 x 187,0 x
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: Obraz nr 136, 2017
Year: 2017
Dimensions: 114,0 x 146,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Leon Tarasewicz (1957)
Title: Bez tytułu, 2018
Year: 2018
Dimensions: 130,0 x 190,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Zbigniew Gorlak (1955)
Title: Rhinoceros, 2007-2008
Year: 2007
Dimensions: 170,0 x 210,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Paweł Korab Kowalski (1974)
Title: Antares apogee, 2021
Year: 2021
Dimensions: 70,0 x 100,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Baj (1953)
Title: Rzeka Bug, 2007
Year: 2007
Dimensions: 70,0 x 97,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Masakazu Miyanaga (1970)
Title: Bez tytułu
Dimensions: 55,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Artist: Ewa Juszkiewicz
Title: Bez tytułu (za Adolfem Ulrikiem Wertmüller), 2019
Year: 2019
Dimensions: 80,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Nowy Jork, Half GalleryUSA, kolekcja prywatna
Description: Absorbuje mnie tworzenie hybryd przekraczających normy kanonicznego piękna, przełamywanie klasycznych rozwiązań.– Ewa Juszkiewicz(Zboralska K., W poszukiwaniu innego piękna, „Rzeczpospolita” 27.11.2014, s. nlb)
Artist: Igor Sikorski (1989)
Title: Królowa Motyli, 2023
Year: 2023
Dimensions: 63,0 x 63,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Grzegorz Mroczkowski
Title: Kompozycja VI/20, 2020
Year: 2020
Dimensions: 100,0 x 100,0 x
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Paweł Kałużyński (1979)
Title: Basen z cyklu Wielki Sen, 2021
Year: 2021
Dimensions: 100,0 x 80,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Inspiracjami do tych obrazów są głównie podróże, ale też kino i stary film. Chodziło mi o to, by uchwycić jakąś oniryczność, atmosferę snu.– Paweł Kałużyński
Artist: Hubert Dolinkiewicz (1998)
Title: Pejzaż Metafizyczny XVIII/23, 2023
Year: 2023
Dimensions: 185,0 x 130,0 x
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Alicja Domańska (1984)
Title: Sacrum Profanum - Divine Energy, 2023
Year: 2023
Dimensions: 120,0 x 90,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Jan Tarasin
Title: NARODZINY PRZEDMIOTÓW XIV, 1997
Year: 1997
Dimensions: 140,0 x 120,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: WZMIANKOWANY:
Artist: Wojciech Fangor
Title: Akt stojący, 1950/2006
Year: 1950
Dimensions: 165,0 x 115,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: paper, board
Signed: Yes
Description: Najnowszy cykl kolażowych pejzaży i portretów, malowany od 2005 roku, ma charakter palimpsestu, jest jednocześnie nakładaniem dzisiejszych interpretacji na dawne szkice i rysunki, ale także sięganiem do dawnych postaw zarysowanych w osobistej historii artysty, warstw własnej tektoniki.(Szydłowski S., Przestrzeń jako gra [katalog wystawy], Kraków, 2012)