Artist: Aleksander Orłowski
Title: ŻOŁNIERSKI POSIŁEK
Dimensions: 16,5 x 21,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 8000,00
Price: 10000,00
Artist: Artysta Nieokreślony
Title: PARA PORTRETÓW CHŁOPIĘCYCH, OK.1750
Dimensions: 76,0 x 59,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: Rzadki na rynku antykwarycznym przykład jednolitego zestawu portretów dziecięcych w strojach szlacheckich. Bardzo ciekawy przykład malarstwa środkowoeuropejskiego tego okresu, z dużym wskazaniem na warsztat polski.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 27000,00
Artist: SIMON JOHANNES VAN DOUV (ok. 1630-ok. 1677)
Title: PASTERZE Z KOŃMI PRZED RUINĄ, RODZINA PASTERZY Z BYDŁEM PRZED RUINĄ, XVII W.
Dimensions: 47,0 x 58,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 90000,00
Artist: Władysław Szerner
Title: Myśliwy
Dimensions: 24,0 x 32,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 55000,00
Max Estimate: 65000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 58000,00
Artist: Ludwik Gędłek
Title: Polowanie, 1882
Year: 1882
Dimensions: 67,0 x 120,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 100000,00
Artist: Franciszek Streitt
Title: W drodze, 1877
Year: 1877
Dimensions: 77,0 x 150,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaaukcja Domu Aukcyjnego Agra-Art, 16 03.2008, poz. 29
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 170000,00
Price: 210000,00
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: Drużba, 1885
Year: 1885
Dimensions: 47,5 x 21,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaaukcja Domu Aukcyjnego Agra-Art, 7.12.2008, poz. 81
Reproduced: [w:]Kłosy, nr 1230 z dn. 12 (24) stycznia 1889, il. s. 53.
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 90000,00
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: SPOTKANIE KOZAKA Z DZIEWCZYNĄ, 1886
Year: 1886
Dimensions: 60,0 x 90,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNiemcy, Monachium, katalog aukcji Domu Aukcyjnego Neumeister, 4.12.1996, poz. 869
Exhibited: Radziejowice, Dom Pracy Twórczej, Obrazy polskich malarzy z kolekcji prywatnych, 2006
Reproduced: Obrazy polskich malarzy z kolekcji prywatnych, Dom Pracy Twórczej w Radziejowicach, 2006katalog aukcji Domu Aukcyjnego Neumeister, Niemcy, 4.12.1996, poz. 869, il. 287.
Description: W zasadzie nie ma znanego i mniej znanego malarza tego okresu znadWisły, który by nie „zahaczył” o Monachium, względnie tam nie studiował.Przy tym nie chodzi tu jedynie o znane postacie, jak Józef Brandt(1841–1915) czy Alfred Wierusz Kowalski (1849–1915), których obrazyosiągają wciąż wysokie ceny, szczególnie w polskich domach aukcyjnych,ze względu na dalej kultywowane tradycje „konia i szabelki”, ale też o całyszereg innych artystów formułujących nowy język sztuki między naturalizmema symbolizmem.
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 180000,00
Price: 215000,00
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: Taras ogrodowy
Dimensions: 21,0 x 26,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 34000,00
Artist: Jan Stanisławski
Title: Poranek
Dimensions: 24,5 x 33,5 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 34000,00
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET – ŻYCIE I ŚMIERĆ, 1916
Year: 1916
Dimensions: 100,0 x 71,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaaukcja Domu Aukcyjnego Agra-art, 13.06.2010, poz.19Warszawa, kolekcja dr Józefa Tislowitza (1893 – 1976), prawnika, znanego kolekcjonera, członka honorowego Polskiego Związku Filatelistów (ostatnia wzmianka potwierdzająca własność – wystawa monograficzna Jacka Malczewskiego, MN Poznań, 1968)kolekcja dr Szymona Tislowitza, gorącego patrioty polsko-żydowskiego pochodzenia, zesłańca syberyjskiego, portretowanego przez Jacka Malczewskiego
Exhibited: Kraków, Towarzystwo Sztuk Pięknych, wystawa jubileuszowa Jacka Malczewskiego, listopad, grudzień, styczeń 1924/1925Kraków, Towarzystwo Sztuk Pięknych wystawa Jacek Malczewski (1855 – 1929), lipiec – wrzesień 1939Poznań, Muzeum Narodowe wystawa monografi czna Jacek Malczewski, 1968
Reproduced: katalog wystawy jubileuszowej Jacka Malczewskiego (1855 – 1929), TSP Kraków, 1924, poz. 112 (jako własność S.Tislowitza)katalog wystawy Jacka Malczewskiego (1855 – 1929), TPSP Kraków, 1939, poz. 159 (jako własność S.Tislowitza)katalog wystawy monografi cznej Jacek Malczewski pod red. Agnieszki Ławniczakowej, Poznań 1968, poz. 244 (jako własność J.Tislowitza), il. 268Jacek i Rafał Malczewscy pod red. Zofi i Katarzyny Posiadały, Radom 2014, il. s. 198
Description: …a teraźniejszość przy tym wygląda ciągle jak czas przejścia, jak czas ciężkiego snu,który się przecież musi skończyć. Na tej czarnej matowej szybie smutnej teraźniejszościprzesuwają się dopiero obraz za obrazem w mojej biednej głowie – i przechodzą jak dymy,jak opary, ledwie dziesiąty, ledwie setny utrwalony jako tako.
Min Estimate: 1000000,00
Max Estimate: 1500000,00
Starting Price: 800000,00
Price: 1200000,00
Artist: Henryk Szczygliński
Title: PIERWSZY ŚNIEG, 1911
Year: 1911
Dimensions: 94,0 x 111,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaod 1912 r. kolekcja prywatna, Wł. Brauman (nabyty drogą losowania po zakończeniu ekspozycji Salonu TZSP w Warszawie)
Exhibited: Warszawa, VIII Wystawa Doroczna (przemianowana na Salon Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych), grudzień 1911 – styczeń 1912.
Reproduced: WZMIANKOWANY:
Description: Młodopolski pejzaż przesycony był nastrojami melancholii i pesymizmu, emanującymi przede wszystkim z malarstwa, trafnie określonego przez wiedeńskiego krytyka sztuki, Ludwiga Hevesiego, jako „une grande poussée de tristesse„ – wielki podmuch smutku. Stwarzały je chętnie malowane nokturny, pejzaże oświetlone światłem księżyca, poranki tonące we mgle, krajobrazy „oświetlone” zapadającym zmrokiem, zaś ulubioną porą roku, „gwarantującą” nastrój smutku i przygnębienia była jesień. (…) Pejzaż traktowany przez twórców symbolicznie, jako obrazowy odpowiednik treści psychicznych, odpowiadał atmosferą nastrojowi duszy kreatora.
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 97000,00
Artist: Bolesław Biegas
Title: GADZINY ŻYCIA, 1917
Year: 1917
Dimensions: 88,0 x 72,0 x 33,0
Signed: Yes
Exhibited: Boleslas Biegas. Sculpteur & peintre, Trianon de Bagatelle, Paryż – 21 maja – 30 sierpnia 1992.
Reproduced: AA.VV.,Bolesław Biegas. Rzeźba, Warszawa 2012, ss. 110, 141.Deryng X.,Bolesław Biegas, Polskie Towarzystwo Historyczno-Literackie/Biblioteka Polska w Paryżu, Warszawa 2011, s. 277.Boleslas Biegas. Sculptures-peintures, [katalog wystawy] Trianon de Bagatelle, Paryż 1992, s. 103.oraz w wydawnictwach periodycznych:Le Quotidien du Medicine, nr 4977, z 29 maja 1992, s. 14.Harper’s Bazaar Italia, nr 188, sierpień 1992.Le Journal des Encheres, z 21 maja 1992, s. 10.La Montagne Magazine, z 22 sierpnia 1992.Gazeta Wyborcza – wydanie regionalne Trójmiasto, z dn. 30 kwietnia – 1 maja 2009, s. 12.
Description: Twórczość Biagasa prowokuje, zmusza do refl eksji. To twórczość krążąca wokół zagadnienia bytu, losu człowieka, śmierci, nieuchronności wyroków losu, wieczności i przeznaczenia. Twórczość układająca się w swoistą, by posłużyć się tytułem książki artysty, „Wędrówkę ducha myśli”. Sztuka apollińska i dionizyjska zarazem – związana ze zdolnością tworzenia fi kcji i kreacją artystyczną, ale też przepełniona żywiołem ekspresji, wywołująca silne uczucia i nastroje.
Min Estimate: 220000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 200000,00
Price: 290000,00
Artist: Wlastimil Hofman
Title: KOMINIARZ, 1958
Year: 1958
Dimensions: 63,0 x 45,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 9000,00
Artist: Teodor Axentowicz
Title: MODLITWA
Dimensions: 61,5 x 46,5 x
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 38000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 34000,00
Price: 44000,00
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN SPOD SOMOSIERRY, 1931
Year: 1931
Dimensions: 75,0 x 57,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: Główny wpływ na kierunek zainteresowań artystycznych Wojciecha jako malarza – batalisty, miłośnika tematów wojskowych wywarła służba w wojsku. Środowisko wojskowych było pierwszym odbiorcą jego obrazów, których tematem były portrety dowódców, rewie wojskowe, ataki konnicy i artylerii.Znamienny dla sztuki Wojciecha pietyzm w oddawaniu historycznych i kostiumowych realiów jak i niezwykła sprawność warsztatowa ma źródło niewątpliwie w latach spędzonych w pracowni swego ojca – Juliusza. Jednak przez wzgląd na wielość zamówień wielokrotnie powracał do tych samych tematów, którym nadawał formy realistyczne. Z powodzeniem stosował trudne skróty i skomplikowane ujęcia perspektywiczne. W licznych kompozycjach utrwalał wizerunki anonimowych legionistów, żołnierzy, równie chętnie jak wojskowe patrole, dramatyczne epizody bitewne i heroiczne potyczki. Cechą charakterystyczną sztuki Kossaka była wyniesiona z domu rodzinnego miłość do koni, których sylwetki malował z wielką wprawą i swobodą.Na prezentowanym obrazie widzimy ułana1 Pułku Szwoleżerów-Lansjerów Gwardii Cesarskiejprzed bitwą pod Samosierrą w 1808 roku. Żołnierz ma na sobie mundur składający się z granatowej kurtki mającej amarantowy kołnierz, wyłóg oraz mankiety. Obcisłe rajtuzy w kolorze granatowym podszyte były skórą oraz ozdobione amarantowym lampasem. Żołnierskie czapy wysokie na ponad dwadzieścia centymetrów posiadały blachę naczelną wykonaną z mosiądzu ozdobioną wschodzącym słońcem oraz złotą literą „N” na srebrnym tle. W drugim planie na kamiennym mostku widzimy naradę dowódców przed bitwą. Możemy dostrzec tam postać Napoleona Bonaparte w charakterystycznym dla siebie bikornie. Bitwa pod Samosierrą uchodzi za jedną z ważniejszych polskich potyczek upamiętniona została na Grobie Nieznanego Żołnierza w Warszawie napisem na jednej z tablic, „SOMOSIERRA 30 XI 1808”.
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 38000,00
Price: 39000,00
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: PEJZAŻ Z LA FAVIERE, 1918
Year: 1918
Dimensions: 45,0 x 55,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 39000,00
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PRZED DOMEM
Dimensions: 46,0 x 55,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Francja, kolekcja prywatnaPolska, kolekcja prywatna
Min Estimate: 110000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 115000,00
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PEJZAŻ Z IBIZY, 1935
Year: 1935
Dimensions: 60,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNowy Jork, kolekcja prywatna
Reproduced: J.Malinowski, B.Brus-Malinowska,W kręgu Ecole de Paris. Malarze żydowscy z Polski, Wydawnictwo DiG, Warszawa 2005, s. 279.
Description: Kolor to wielka sprawa w malarstwie Menkesa. Kolor ten jest głęboki, soczysty, gęsty, dźwięczny. Ileż niespodzianek kolorystycznych, gry tonów rubinowych, perłowych, ametystowych, amarantów i fioletów, jakaś bezgraniczna inwencja barw, które służą mu skutecznie w budowanie obrazów kolorem. Nie ma takiego koloru, którego nie znałaby jego paleta, ale dominują „królewskie róże” o zmysłowym cieple, wyszukana gama zieleni, brązy modulowane aksamitną czernią. A do tego jest mistrzem w posługiwaniu się światłem. Menkes raz „oświetla” przedstawionych ludzi i przedmioty, kiedy indziej pozwoli jakby „emanować” światłu od wewnątrz, co nadaje jego płótnom atmosferę nierealną, zjawiskową…
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 60000,00
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT W PRACOWNI
Dimensions: 56,0 x 46,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: (…) Malarstwo Menkesa jest wielowarstwowe. Czasem sprawia wrażenie pewnej nonszalencji, ale właśnie te na pozór chaotyczne pociągnięcia pędzla i barwne zestawienia, są jego świadomą koncepcją malarską, jego non finito. Niesymetryczne skrzyżowanie twarzy, naiwny i „niedołężny” zarys gestu, to świadoma, rzec by się chciało, wyrafinowana forma wypowiedzi.
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 90000,00
Artist: Zygmunt Menkes
Title: Lewita, 1927
Year: 1927
Dimensions: 130,0 x 88,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Menkes pochodził z lwowskiej rodziny kupieckiej a pierwsze lekcje malarstwa pobierał u Kazimierza Sichulskiego. Twórczość mistrza znacząco wpłynęła na kształt malarstwa młodego artysty, którego malarstwo już zawsze odznaczać się będzie ekspresją, bogatą kolorystyką i zamiłowaniem do deformacji. W latach 20. Menkes kształcił się w pracowni Wojciecha Weissa, zetknął się też z krakowskimi formistami. Echa wpływu jaki wywarli ci ostatni odczuwalne są w oferowanym obrazie „Lewita” przede wszystkim w masywnej bryłowatości postaci mężczyzny oddane za pomocą jednolitych plam barwnych. Obraz ten namalowany zostałna króko po defi nitywnym przeniesieniu się artysty do Paryża i zaraz po wystawie w Galerie Au Sacre du Printemps prowadzonej przez polskiego marszanda Jana Śliwińskiego. Wydarzenie to uznawane jest za początek faktycznej kariery Zygmunta Menkesa. Malarstwo artysty w tym okresie nie jest jednolite lecz dominujące zdają się być barwy zimne, zestawione w „Lewicie” z drobnymi, wijącymi się motywami tła. Oferowany obraz to doskonały przykład ekspresjonistycznego malarstwa artysty, w którym pierwszoplanową rolę odgrywały forma plastyczna i barwa.
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 180000,00
Price: 200000,00
Artist: Eugeniusz Zak
Title: BRETOŃCZYK, 1907
Year: 1907
Dimensions: 30,0 x 23,0 x
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 38000,00
Price: 45000,00
Artist: Eugeniusz Zak
Title: PORTRET, 1906 - 1907
Year: 1906
Dimensions: 21,0 x 21,0 x
Tools: watercolor, pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 55000,00
Starting Price: 39000,00
Price: 45000,00
Artist: Mela Muter
Title: Portret damy w wieczorowej sukni, ok. 1930
Dimensions: 144,0 x 88,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 06.03.2018, poz. 40Polska, kolekcja prywatnaLempertz, aukcja 22.05.2012, poz. 219Kolonia, Galerie BargeraKolonia, Galerie Gmurzynska
Description: Mocno zbudowane rysunkiem, kładzione silnymi, chropowatymi płaszczyznami farby w kolorze najczęściej niebieskim, opartym o żółte tony akcesoriów, pomyślane jako kompozycja barw i płaszczyzn, portrety te są dzisiaj arcydziełami sztuki malarskiej.
Min Estimate: 600000,00
Max Estimate: 700000,00
Starting Price: 500000,00
Price: 590000,00
Artist: Mela Muter
Title: MARTWA NATURA Z WINOGRONAMI
Dimensions: 38,0 x 46,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: Mela Muter znana jest przede wszystkim jak świetna portrecistka i pejzażystka. Motyw martwej natury podejmowała rzadziej i przede wszystkim w swojej wczesnej twórczości. Motywem tym zainteresowała się głębiej podczas trudnych lat pierwszej wojny światowej, kiedy to – jak sama wspominała – zabierałam się do malowania, lecz nie postaci ludzkich. Nikt nie miał wtedy czasu ani też cierpliwości by mi pozować. Martwe natury […] niewrażliwe na ludzkie dramaty, na ludzkie szaleństwa, zastępowały mi modeli. To właśnie w martwych naturach najwyraźniej widoczna jest niezaprzeczalna klasa malarska Meli Muter. Oferowana praca to doskonały przykład oszczędności elementów, przemyślanej, czytelnej i pewnie osadzonej w przestrzeni kompozycji oraz zdecydowany soczysty kolor.
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 240000,00
Artist: Tamara Łempicka
Title: STUDIUM GŁOWY MĘŻCZYZNY
Dimensions: 21,0 x 13,0 x
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaaukcja domu aukcyjnego Shannon’s, 23.10.2014kolekcja prywatnakolekcja prywatna Christine F. Foxall (wnuczki artystki)
Min Estimate: 65000,00
Max Estimate: 75000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 64000,00
Artist: Jankel Adler
Title: FIGURA, 1943
Year: 1943
Dimensions: 31,0 x 25,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaLondyn, Gimpel Fils Gallerywłasność artysty
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 45000,00
Starting Price: 28000,00
Price: 35000,00
Artist: Jankel Adler
Title: Martwa natura, 1943
Year: 1943
Dimensions: 31,0 x 25,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaLondyn, Gimpel Fils Gallerywłasność artysty
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 45000,00
Starting Price: 28000,00
Price: 35000,00
Artist: Artysta Nieokreślony
Title: PLAKIETA – TAŃCZĄCE, LATA 30. XX W.
Dimensions: 41,5 x 46,5 x 5,5
Description: Rzeźba nieokreślonego artysty z kręgu szkoły zakopiańskiej.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 21000,00
Artist: Władysław Hasior
Title: SZTANDAR: PANI DOMU
Dimensions: 282,0 x 163,0 x
Tools: individual
Signed: Yes
Description: Moja plastyka jest propozycją alternatywną. Nie musi się widzowi podobać. Traktuję ją jako służbęspołeczną, a satysfakcję czerpię z polemik, żarliwych dyskusji, jakie wywołują. (…) Bo tu chodzi o ruchwyobraźni, o ścieranie się poglądów – sam eksponat nie musi być arcydziełem – wystarczy, że jestskuteczną płaszczyzną do ćwiczenia naszej wspólnoty wyobraźni. –Władysław Hasior,Myśli o sztuce, Nowy Sącz 1986, s. 6-7.
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 55000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 45000,00
Artist: Tadeusz Kantor
Title: INFORMEL, 1961
Year: 1961
Dimensions: 49,0 x 64,0 x
Tools: mixed
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswissart, aukcja 6.03.2018, poz. 50Polska, kolekcja prywatna
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 180000,00
Starting Price: 120000,00
Price: 120000,00
Artist: Tadeusz Kantor
Title: DYREKTOR KABARETU
Dimensions: 33,5 x 23,5 x
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 7000,00
Max Estimate: 9000,00
Starting Price: 6000,00
Price: 10000,00
Artist: Erna Rosenstein
Title: KOMPOZYCJA POCZ LAT 60. XX W.
Dimensions: 36,5 x 50,5 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaKraków, kolekcja prywatna
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 93000,00
Artist: Erna Rosenstein
Title: KOMPOZYCJA, 1965
Year: 1965
Dimensions: 34,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja prywatnaPoznań, Galeria Piekarykolekcja prywatna, Jadwiga Maziarskawłasność artystki
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 82000,00
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: WIELKIE ŁOWY, 1976
Year: 1976
Dimensions: 90,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaBelgia, kolekcja Jean Morand
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 54000,00
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: SZWAGIER, 1973
Year: 1973
Dimensions: 34,0 x 35,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnadepozyt Muzeum Narodowego we Wrocławiu
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 105000,00
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA NR 188, 1963
Year: 1963
Dimensions: 81,0 x 54,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 110000,00
Artist: Jadwiga Maziarska
Title: KOMPOZYCJA, 1969
Year: 1969
Dimensions: 98,0 x 85,0 x
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaKraków, własność Jadwigi Maziarskiej
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 75000,00
Price: 88000,00
Artist: Teresa Pągowska
Title: CZWARTY, 1967
Year: 1967
Dimensions: 150,0 x 130,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Min Estimate: 220000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 180000,00
Price: 240000,00
Artist: Teresa Pągowska
Title: POSTAĆ, 1983
Year: 1983
Dimensions: 48,5 x 63,0 x
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Min Estimate: 9000,00
Max Estimate: 12000,00
Starting Price: 7000,00
Price: 8500,00
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Akt przy otwartym oknie, lata 70. XX w.
Dimensions: 100,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup w Polswiss Art (2018)Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty
Description: Jego sztuka jest w najwyższym stopniu ascetyczna. (…) człowiek przedstawiony jest najbardziej syntetycznie jak to możliwe, przedmioty ograniczone do niezbędnych, kolory i linie tylko konieczne, kompozycje niebywale proste. Tak wiele osiąga się przez tak mało.– Maciej Gutowski (Jerzy Nowosielski. Kobiety we wnętrzu [katalog wystawy], Galeria Kordegarda, Warszawa 1998)
Min Estimate: 250000,00
Max Estimate: 350000,00
Starting Price: 190000,00
Price: 250000,00
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT STOJĄCY, 1981
Year: 1981
Dimensions: 80,0 x 60,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 160000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 115000,00
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU: RODZINA, 1982
Year: 1982
Dimensions: 77,0 x 96,0 x
Tools: individual
Signed: Yes
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 17000,00
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: FURGON II, 1993
Year: 1993
Dimensions: 158,0 x 310,0 x 44,0
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja własna artystki
Exhibited: Wystawy Furgonu II w wersji z fi gurą siedzącą:Madryt, Galeria Marlborough, 21 września – 22 października 1994.Düseldorf, Instytut Polski, 30 listopada 1993 – 23 stycznia 1994.Orońsko, Centrum Rzeźby Polskiej, 29 kwietnia – 4 września 1995.Warszawa, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, 18 września – 19 listopada 1995.Wystawy Furgonu II w wersji z fi gurą stojącą:Oliwa, Pałac Opatów, 14 grudnia 1997 – 25 lutego 1998.Szczecin, Zamek Książąt Pomorskich, 17 grudnia 1999 – 30 stycznia 2000.Warszawa, Galeria przy Operze, 2000.Legnica, Galeria Sztuki czerwiec – lipiec 2002.Bratysława, Danubiana Meulensteen Art Museum, 19 maja – 18 czerwca 2004.Czechy, Muzeum Sztuki w Ołomuńcu, 12 maja – 28 sierpnia 2011.Kielce, Galeria Winda, 15 maja – 15 czerwca 2014.
Reproduced: Magdalena Abakanowicz [Katalog wystawy], Galeria Marlborough, 1994, poz. 4, s. 23.Magdalena Abakanowicz – rzeźba [Katalog wystawy], red. Anna Adamiak, Galeria Instytutu Polskiego w Düseldorfi e, 1993, s. 18.Magdalena Abakanowicz [Katalog wystawy], Centrum Rzeźby Polskiej Orońsko; Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski,Warszawa, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Pałac w Oliwie, 1995.Magdalena Abakanowicz [Katalog wystawy], red. Abakanowicz M., Hermansdorfer M., Stanisławski R., Galeria Sztuki w Legnicy, 2002.Art Review, Winter/2004, s. 15.Magdalena Abakanowicz: život a dílo [Katalog wystawy], red. Abakanowicz M., Antenucci BechererJ., Zatloukal P., Muzeum Sztukiw Ołomuńcu, 2011 s. 79.Magdalena Abakanowicz, Galeria Winda, Kielce, 2014, s. nlb.
Description: Mnogość form rzeźbiarskich, prac instalatorskich z różnych materiałów nosi w twórczości Magdaleny Abakanowicz jeden wspólny mianownik. Jest nim człowiek i nieustanna chęć zgłębienia jego kondycji i natury psychofizycznej. Artystka mawiała, że badając człowieka, bada właściwie samą siebie. Stąd podróżując przez kolejne etapy jej twórczości można zapewne odgadywać kolejne etapy jej rozwoju nie tylko artytycznego ale też rozwoju osobowościowego, sposobu postrzegania rzeczywistości i przymyśleń z tym związanych. Fakt, że w nielicznych dziełach, które pozostawały w prywatnej kolekcji artystki dokonywała z czasem zmian, świadczy o niesamowitej ewolucji artystki-człowieka i konieczności spójności tego co tworzy z tym jak widzi i jak się czuje w teraźniejszej rzeczywistości. Abakanowicz nieustannie poszukiwała rozwiązania zagadki, jaką jest człowiek. Poszukiwała, wiedząc jednocześnie, ze pozostanie on tajemnicą. Bezradność człowieka w poznaniu samego siebie wpisana była w ludzki kod genetyczny, który nie pozwala naszemu mózgowi funkcjonować tylko i wyłącznie według racjonalnych wytycznych. Kod genetyczny przekazali nam przodkowie, bliscy i dalecy, aż do ssaków, w których jak głosi nauka, rasa ludzka ma swój początek. Kod, który nieustannie wplata w działanie naszego mózgu instynkty i emocje. Ciągła walka między świadomością, a tym co odziedziczył człowiek, między szaleństwem i mądrością jest właśnie sensem życia i drogi każdego człowieka. Pokazanie tej zależności, a zarazem bezradności pojedyńczej jednostki wobec tej prawdy, stało się na pewnym etapie głównym celem artystki. Postać ludzka w połączeniu z elementami natury, architektury, bądź symbolami świata otaczającego oraz pokazanie związku między nimi miało zwrócić uwagę na to jak funkcjonujemy w zastanej rzeczywistości, czy jesteśmy w opozycji, czy płyniemy z nurtem i co jest na końcu każdej z tych dróg.Prezentowana praca z 1993 roku miała swój początek już w latach 70-tych, kiedy to artytka stworzyławersję Furgonuz postacią figury siedzącej typuPlecy. Pozostająca w prywatnej kolekcji artystki wraz ze zmianą jej postrzegania zagadnienia na daną chwilę doczekała się prawdopodobnie ok. 1995r zmiany postaci na figurę stojącą. Dowodzi to przede wszystki faktu jak wielką atencją artystka darzyła ten rodzaj form i jak wielka koegzystencja zachodziła między zmianami drogi twórczej a obiektami, które niczym dzieci stanowiły jedność z ich twórcą.Do wszystkich najdawniejszych lęków człowieka dodaję własne. Są one dostrzegalne w mojej sztuce, będacej opowieścią o niepokojach i bólach, które zawsze towarzyszyły ludzkiej egzystencji podobnie jak i mojej –powiedziała Magdalena Abakanowicz. Czy ogromne koło ustawione w przeciwieństwie do skromnej bezgłowej figury ma byś symbolem historii, która kołem sie toczy? Czy raczej symbolem końca, który jednocześnie jest początkiem? A może pokazuje naszą kruchość wobec nieubłaganej machiny życia, która toczy sie nieubłaganie z nami na jej końcu? Dlaczego artystka dokonała zmiany postaci z siedzącej, z nieco skulonych, przytłoczonych pleców na stojącą, wyprostowaną i bardziej dumną w swej wymowie? Czy to my podróżujący po drodze swojego życia, silniejsi i mocniejsi z wiekiem? Interpretacja należy do inteligentnego widza, który wie, że definicje piękna są różne, a podmiotem w wielkiej sztuce wielkiej artystki zawsze pozostaje człowiek, piękny człowiek.
Min Estimate: 600000,00
Max Estimate: 800000,00
Starting Price: 450000,00
Price: 650000,00
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Katarsis, 1985
Year: 1985
Dimensions: 75,0 x 55,5 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: W 1985 roku Abakanowicz wykonujeKatarsis– wielofigurową kompozycję w plenerze. Trzydzieści trzy monumentalne postacie stoją w otwartej przestrzeni „Spazi d’Arte” w pobliżu Pistoi we Włoszech. Tworzywem jest brąz –materiał trwalszy niż życie. Podobnie jakPostacie siedzące, Plecy, Figury stojące– formyKatharsisto powłoki, które w tym samym stopniu zakrywają, co ujawniają swoje wnętrze. Podobnie jak tamte są hieratyczne, nagie. Organizują przestrzeń kontemplacyjną, w której człowiek może, a nawet musi chodzić, w której poznaje nowe wartości otoczenia, przyrody i własną wrażliwość. Nastrój tego porównywano do klimatu rytuału religijnego. W tym znaczeniuKatarsisjest więc podsumowaniem, apogeum tego okresu, który zapoczątkowałyAlteracje. Jest jednak czymś więcej. Po raz pierwszy Abakanowicz realizuje dzieło którego celem jest trwanie. Świadomie wybiera materiał mocny.„Może dlatego, że zapragnęłam, aby pozostawione znaki, były dla innych trwałym niepokojem. Może to przekora wobec własnych poglądów. Może świadomość, że stały bezruch jest silniejszy od sytuacji zmiennych.”Teka grafikKatarsis, została wydana z okazji powstania tego dzieła a pełna jej edycja była odbijana we florenckiej drukarni na przestrzeni 1985 i 1986 roku. Zawiera litografie nie będące bezpośrednimi szkicami do posągów wchodzących w składKatarsis, ale wrażeniowymi szkicami artystki opisującymi to dzieło. Swobodne rysunki o żywej, organicznej kresce (tak znamiennej dla Abakanowicz) przedstawiają głowy i torsy monumentalnych posągów. Można więc powiedzieć, że jest to pewnego rodzaju komentarz artystki do dzieła, a jednocześnie niesłychanie uniwersalna esencja z całej twórczości Magdaleny Abakanowicz, co w połączeniu z bardzo wysoką wartością artystyczną samą w sobie tych rysunkowych litografii stanowi bardzo ciekawą propozycję dla kolekcjonerów i rzadką alternatywę dla jej prac przestrzennych, (nierzadko monumentalnych i wymagających pod względem ekspozycji) dla prywatnych kolekcji
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 22000,00
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 31.VII.61, 1961
Year: 1961
Dimensions: 61,0 x 49,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 65000,00
Price: 70000,00
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: DZIESIĄTA CZARNA SZARFA, 1986
Year: 1986
Dimensions: 100,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Poznań, Muzeum Narodowe, Stanisław Fijałkowski, 2003.Warszawa, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Stanisław Fijałkowski, 2003.Wrocław, Muzeum Narodowe, Stanisław Fijałkowski, 2003.
Reproduced: Stanisław Fijałkowski, [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Poznaniu, 2003, s. 199.
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 90000,00
Artist: Mieczysław Tadeusz Janikowski
Title: TRÓJKĄTY, PIERWSZA POŁOWA LAT 60. XX W.
Dimensions: 100,0 x 73,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatna
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 45000,00
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: OBRAZ CHEMICZNY Z CYKLU METALEPSEIS, 1974
Year: 1974
Dimensions: 150,0 x 100,0 x
Tools: individual
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Obrazy chemiczne powstawały w latach 1972-1982, była to konsekwencja intelektualnych rozważań i naukowych zainteresowań artysty światem naukowym i „awizualnym”. Metalepseis, to zupełnie unikatowy w skali polskiej sztuki cykl niepozornych ale też niejednoznacznych zielonkawo-błękitnych obrazów. Mimo iż bywają mniej lub bardziej złożone kompozycyjnie wszystkie kryją w sobie tajemnicę. Nie są to bowiem obrazy sensu stricte. To „obiekty”, których istota objawia się w zmiennych warunkach otoczenia.
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 140000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 95000,00
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 72, 1974
Year: 1974
Dimensions: 64,5 x 64,5 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnadepozyt Muzeum Narodowego we Wrocławiu
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 85000,00
Price: 130000,00
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 12, 1975
Year: 1975
Dimensions: 64,5 x 64,5 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnadepozyt Muzeum Narodowego we Wrocławiu
Exhibited: Augsburg, Ratusz Miejski, 15 Polnische Künstler, 30 wrzesień – 5 listopad 1978.
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 85000,00
Price: 137000,00
Artist: Henryk Stażewski
Title: REDUKTIONEN, 1976
Year: 1976
Dimensions: 32,0 x 32,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: Teka 4 serigrafi i Henryka Stażewskiego opatrzona tekstem Ryszarda Stanisławskiego została wydana w 1977 roku w 30 egzemplarzach i 12 edycjach autorskich, sygnowanych i numerowanych (10/20)
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 10000,00
Price: 14000,00
Artist: Danuta Lewandowska
Title: KOMPOZYCJA, 1976
Year: 1976
Dimensions: 48,0 x 53,0 x
Tools: acrylic, individual
Signed: Yes
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 16000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: BEZ TYTUŁU, 1960
Year: 1960
Dimensions: 98,0 x 69,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatna
Min Estimate: 400000,00
Max Estimate: 500000,00
Starting Price: 290000,00
Price: 340000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: Akt siedzący, 1994/2005
Year: 1994
Dimensions: 163,0 x 118,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Polswiss Art, aukcja 6.03.2018, poz. 79.Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 65000,00
Price: 85000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRÓBA PENETRACJI PRZESTRZENI INDUSTRIALNEJ(…), OK. 1979
Dimensions: 100,0 x 100,0 x 8,0
Tools: acrylic
Surfaces: board
Description: Obraz posiada potwierdzenie autentyczności Anny Winiarskiej.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 400000,00
Max Estimate: 500000,00
Starting Price: 350000,00
Price: 550000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: CHANCE II IN GAME FOR ONE, 1984
Year: 1984
Dimensions: 48,0 x 48,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 40000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: AREA 142/13, 1973
Year: 1973
Dimensions: 50,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 72000,00
Artist: Julian Stańczak
Title: CONSTANT SOUND, 1974-75
Year: 1974
Dimensions: 91,5 x 91,5 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaaukcja Domu Aukcyjnego Desa Unicum,6.03.2014, poz. 19
Reproduced: M. Smolińska,Julian Stańczak. Op art i dynamika percepcji, Wydawnictwo MUZA S.A., Warszawa 2014, s. 22
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 220000,00
Starting Price: 140000,00
Price: 150000,00
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1981
Year: 1981
Dimensions: 100,0 x 125,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Description: Zwrócił na siebie uwagę już na studiach, ponieważ jego obrazy różniły się znacznie od malarstwa „nowej ekspresji” uprawianego przez rówieśników. Już wtedy tworzył według teorii, że „obraz […] powinien zawsze bronić się malarstwem i tylko malarstwem”, a nie dodanym sensem, pozaartystycznym kodem. Leon Tarasewicz razem ze swoimi przyjaciółmi ze studiów, organizował kameralne plenery malarskie w Maruzku i Wildze w 1980 oraz w swojej rodzinnej Stacji Waliły jak np. w lipcu 1981 roku. Od drugiego roku studiów za zgodą swojego profesora Tadeusza Dominika pracował w domu, w Falenicy. Jesienią 1981 roku namalował tam pierwsze obrazy i w latach 1981-1984 odbywały się tam profesorskie korekty. To właśnie z tego okresu pochodzi prezentowany obraz. Tarasewicz stworzył równolegle kilka bliźniaczych kompozycji, inspirowanych jednak zupełnie innymi fragmentami pejzażu. Obraz ten należy do niespotykanie rzadkich bardzo wczesnych prac artysty. Jest też dowodem na bardzo jasną i szybką krystalizację drogi twórczej Tarasewicza, rozwijanej później w intensywności, esencjalizacji formy i przede wszystkim skali i roli w przestrzeni. Niemniej na proponowanej pracy widzimy jasno bezpośrednią inspirację naturą i abstrakcyjne jej uproszczenie, tej nici zależności artysta nigdy w późniejszej pracy nie zerwał.
Min Estimate: 65000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 62000,00
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2017
Year: 2017
Dimensions: 100,0 x 100,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 55000,00
Max Estimate: 65000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 58000,00
Artist: Józef Hałas
Title: PODZIAŁ P., 1976
Year: 1976
Dimensions: 100,0 x 150,0 x
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Wrocław, Muzeum Architektury,Józef Hałas – Poszukiwania, 24 marca – 28 maja, 2017.
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 90000,00
Artist: Józef Hałas
Title: PIONY/SKOSY, OK. 1971
Dimensions: 83,0 x 59,0 x
Tools: ink
Surfaces: paper
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 10000,00
Price: 15000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: Przedmioty, 1991
Year: 1991
Dimensions: 49,0 x 68,5 x
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 16000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 14000,00
Price: 17000,00
Artist: Igor Mitoraj
Title: CENTURION II, 1987
Year: 1987
Signed: Yes
Min Estimate: 28000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 24000,00
Price: 30000,00
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 24000,00
Price: 34000,00
Artist: Xawery Wolski (1960)
Title: BEZ TYTUŁU (PIERSI), 2007
Year: 2007
Dimensions: 153,0 x 121,0 x 10,0
Tools: individual
Exhibited: Warszawa, Czas. Tu i tam, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, 2016.Meksyk, Tijuana, Materia del Deseo, Center of Contemporary Art Tijuana, 2012.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 72000,00
Artist: Xawery Wolski (1960)
Title: Złoty deszcz, 2010
Year: 2010
Surfaces: ivory
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 65000,00
Max Estimate: 75000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 62000,00
Artist: Bogdan Korczowski
Title: ROUGE, 1997
Year: 1997
Dimensions: 130,0 x 97,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 8000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 6000,00
Price: 13000,00
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: POKÓJ MA MNIEJ ZWYCIĘSTW NIŻ WOJNA(…), 1985
Year: 1985
Dimensions: 168,0 x 123,0 x
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 25000,00
Artist: Edward Dwurnik
Title: Rzym, 2016
Year: 2016
Dimensions: 200,0 x 270,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 75000,00
Price: 78000,00
Artist: Konrad Jarodzki
Title: Erotyk VII, 1983
Year: 1983
Dimensions: 100,0 x 130,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 60000,00