Artist: Alfons Karpiński
Title: KWIATY W WAZONIE, 1923
Year: 1923
Dimensions: 54,0 x 40,0 x
Tools: oil, mixed
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 19000,00
Price: 23000,00
Artist: Wlastimil Hofman
Title: BOŻY ŚPIEWAK
Dimensions: 55,0 x 35,0 x
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 39000,00
Price: 44000,00
Artist: Teodor Axentowicz
Title: NA GROMNICZNĄ
Dimensions: 44,0 x 34,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 28000,00
Starting Price: 20000,00
Price: 21000,00
Artist: Erno Erb
Title: DZIEWCZYNKA W ZIMIE
Dimensions: 40,0 x 26,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 9000,00
Max Estimate: 11000,00
Starting Price: 8000,00
Price: 11000,00
Artist: Tadeusz Popiel
Title: DZIEWCZYNA Z ŻÓŁTĄ RÓŻĄ
Dimensions: 46,0 x 37,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 9500,00
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PORTRET DZIEWCZYNY
Dimensions: 63,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 10000,00
Artist: Jerzy Fedkowicz
Title: TULIPANY RÓŻOWE I CZERWONE W GLINIANYM WAZONIE
Dimensions: 54,5 x 45,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 14000,00
Artist: Jacek Malczewski
Title: Portret kobiety z cyklu Salome, 1912
Year: 1912
Dimensions: 72,0 x 92,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatna Dom Aukcyjny Polswiss Art, aukcja 08.12.2015, poz. 12. Polska, kolekcja prywatna
Description: Malarstwo Malczewskiego było silnie zakorzenione w polskości, jej tradycjach, pejzażach i
Min Estimate: 400000,00
Max Estimate: 500000,00
Starting Price: 390000,00
Price: 470000,00
Artist: Marian Stroński
Title: KWIATY W WAZONIE
Dimensions: 76,0 x 49,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 18000,00
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: PORTRET CÓRKI, 1941
Year: 1941
Dimensions: 59,0 x 36,0 x
Tools: pastel, coal
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 11000,00
Price: 12000,00
Artist: Jacek Malczewski
Title: SCENA SYMBOLICZNA, 1906
Year: 1906
Dimensions: 65,0 x 36,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: (…) Nazywanie go „symbolistą” nie wyjaśnia wszystkiego, albowiem w jego sztuce uderza przede wszystkim to, że mitologia, nadnaturalność, i fantasmagorie wplatają się w codzienną banalną rzeczywistość w sposób doskonale naturalny, jak gdyby nigdy nic. To będzie jednym z kół napędowych surrealizmu – to czyni Malczewskiego jednym z wielkich prekursorów sztuki XX wieku (…) u Malczewskiego znajdujemy zawsze napięcie epiczne, refl eksję polityczną i żyłkę polemisty (…)
Min Estimate: 160000,00
Max Estimate: 190000,00
Starting Price: 130000,00
Price: 158000,00
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEJZAŻ Z MŁYNEM
Dimensions: 23,7 x 29,7 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 8000,00
Max Estimate: 10000,00
Starting Price: 7000,00
Price: 9500,00
Artist: Wiktor Korecki
Title: ŚWIT
Dimensions: 30,5 x 46,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 8000,00
Price: 8000,00
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: GRUPA DRZEW W GOŚCIERADZU
Dimensions: 33,5 x 46,0 x
Tools: crayon
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Min Estimate: 8000,00
Max Estimate: 10000,00
Starting Price: 7000,00
Price: 15500,00
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STUDIUM ŚMIEJĄCEGO SIĘ STARUSZKA, 1881
Year: 1881
Dimensions: 76,0 x 51,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Portrety malował Axentowicz jeszcze w Monachium. W Paryżu zaś wstąpił do pracowni młodego portrecistyCarolusa Duran, aby posiąść tajemnice jego powodzenia. Ale więcej niż Duranowi zawdzięcza innym,świetniejszym malarzom. Uwagę jego zwrócili Boldini i Whistler. Axentowicz odczuł jak mało kto ich lekkość, wdzięk układu, świeżość barw, życie osób portretowanych, śmiałą indywidualną formę.
Min Estimate: 150000,00
Max Estimate: 200000,00
Starting Price: 120000,00
Price: 155000,00
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ Z SEMMERING, 1914
Year: 1914
Dimensions: 62,0 x 94,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Exhibited: O takich malarzach, jak Julian Fałat, przywykło się mówić: wirtuoz. To znaczy: mistrz gry. I był on w samej rzeczy wirtuozem. Musiały zachwycać widzów lekkie plamy akwareli rzucone z impetem na arkusz białego brystolu, musiały imponować zestawienia, pełne skrzących się blasków, bezpośredniość uczucia, kolor żywy (…) Wszystko, co robił Fałat, było brawurowe, żywiołowe. Plamy barwne rzucane w ferworze, spontanicznie. Gdy się im jednak baczniej przyjrzymy, zobaczymy, że każda z nich podporządkowana jest jednej myśli że, jak znakomicie zbudowany organizm, podtrzymana jest szkieletem rysunku.
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 51000,00
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: SCENA PRZED KOMINKIEM, 1894
Year: 1894
Dimensions: 100,0 x 150,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Do najbardziej znanych dzieł Stanisława Kaczora-Batowskiego należą obrazy batalistyczne jak Atak husarii pod Wiedniem, 1912 czy Atak husarii pod Chocimiem, 1929. Wykonywał cykle ilustracji do dzieł Henryka Sienkiewicza i Juliusza Słowackiego, projektował witraże, zajmował się również malarstwem religijnym(Królowa Aniołów) i ściennym, był autorem fresków w teatrze lwowskim. Ponadto spod jego pędzla wychodziły obrazy ukazujące życie mieszkańców wsi, takie jak Żniwa czy Jarmark, które stały się też pretekstem do przedstawienia sylwetek koni, będących niewyczerpanym źródłem inspiracji dla artysty. Prezentowana praca jest wybitnym dziełem artysty. Ukazuje scenę osadzoną w scenerii najprawdopodobniej XVII wieku. W świetle kominka widzimy wsłuchaną w śpiew kozaka wielopokoleniową rodzinę. Urzeka niezwykła malarskość pracy, niespotykany nastrój i klimat, a także imponujący wymiar.
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 75000,00
Price: 80000,00
Artist: Wojciech Weiss
Title: DZIEWCZYNKA NA NIEBIESKIM KRZEŚLE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 85000,00
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy
Title: PORTRET HELENY MACIAKOWEJ - 1938
Dimensions: 68,0 x 48,0 x
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Reproduced: Przekrój, 1990, nr 2374/2375 (23-30 XII)
Description: Helena Maciakowa została sportretowana w typie E określonym w regulaminie Firmy Portretowej jako „dowolna interpretacja psychologiczna według intencji fi rmy”. Oznaczało to wysubtelnienie portretu i podkreślenie urody modelki. W typie E sporządzane były portrety kobiet, które Witkiewiczdarzył szczególną sympatią.
Min Estimate: 55000,00
Max Estimate: 65000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 71000,00
Artist: Eugeniusz Zak
Title: PORTRET KOBIETY
Dimensions: 54,0 x 31,0 x
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 107000,00
Artist: Rafał Malczewski
Title: PEJZAŻ BRONOWIC
Dimensions: 32,5 x 47,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 25000,00
Artist: Nikifor Krynicki
Title: MIASTO Z KOŚCIOŁEM
Dimensions: 21,0 x 23,0 x
Tools: gouache
Surfaces: paper
Min Estimate: 2000,00
Max Estimate: 5000,00
Starting Price: 1500,00
Price: 5500,00
Artist: Mela Muter
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY Z FAJKĄ, 1925
Year: 1925
Dimensions: 81,0 x 64,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Portrety Meli Muter są do głębi podjętą kwintesencją człowieka, spostrzeżoną w jakimś bardzo nieuchwytnym, nieraz może jedynym momencie zdrady wewnętrznej przed innym człowiekiem. Jest to portrecistka obdarzona wielką umiejętnością wnikania w życie ludzkie, umiejętnością oddawania bardzo mozolnie wyszukan ej prawdy o człowieku portretowanym w wyrazie twarzy, w układzie ciała, w ułożeniu i wyrazie rąk i podawania tej prawdy w formie bardzo bezwzględnej. Portrety Meli Muter są często dla portretowanego jak gdyby odsłonięciem przed kimś innym własnego charakteru. Bezwzględność prawdy dojrzanej przez malarkę przeraża go. Zdaje mu się, że jest „zbrzydzony”. Godzi go z portretem niezawodne podobieństwo fizyczne i osobista faktura malarki, faktura zdobyta latami ciężkiej pracy. Mocno zbudowane rysunkiem, kładzione silnymi, chropowatymi płaszczyznami farby w kolorze najczęściej niebieskim, opartym o żółte tony akcesoriów, pomyślane jako kompozycja barw i płaszczyzn, portrety te są dzisiaj arcydziełami sztuki malarskiej.
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 200000,00
Starting Price: 160000,00
Price: 185000,00
Artist: Władysław Ślewiński
Title: MORZE
Dimensions: 50,0 x 61,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Odorowski W.,Władysław Ślewiński. Z Pont Aven do Kazimierza, Kaziemierz Dolny 2009, s. 39.
Min Estimate: 220000,00
Max Estimate: 280000,00
Starting Price: 180000,00
Price: 210000,00
Artist: Bolesław Biegas
Title: GADZINY ŻYCIA, 1917
Year: 1917
Dimensions: 88,0 x 72,0 x 33,0
Signed: Yes
Exhibited: Boleslas Biegas. Sculpteur & peintre, Trianon de Bagatelle, Paryż – 21 maja – 30 sierpnia 1992.
Reproduced: AA.VV.,Bolesław Biegas. Rzeźba, Warszawa 2012, ss. 110, 141.Deryng X.,Bolesław Biegas, Polskie Towarzystwo Historyczno-Literackie/Biblioteka Polska w Paryżu, Warszawa 2011, s. 277.Boleslas Biegas. Sculptures-peintures, [katalog wystawy] Trianon de Bagatelle, Paryż 1992, s. 103.oraz w wydawnictwach periodycznych:Le Quotidien du Medicine, nr 4977, z 29 maja 1992, s. 14.Harper’s Bazaar Italia, nr 188, sierpień 1992.Le Journal des Encheres, z 21 maja 1992, s. 10.La Montagne Magazine, z 22 sierpnia 1992.Gazeta Wyborcza – wydanie regionalne Trójmiasto, z dn. 30 kwietnia – 1 maja 2009, s. 12.
Description: Twórczość Biagasa prowokuje, zmusza do refl eksji. To twórczość krążąca wokół zagadnienia bytu, losu człowieka, śmierci, nieuchronności wyroków losu, wieczności i przeznaczenia. Twórczość układająca się w swoistą, by posłużyć się tytułem książki artysty, „Wędrówkę ducha myśli”. Sztuka apollińska i dionizyjska zarazem – związana ze zdolnością tworzenia fi kcji i kreacją artystyczną, ale też przepełniona żywiołem ekspresji, wywołująca silne uczucia i nastroje.
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 100000,00
Price: 155000,00
Artist: Leon Weissberg
Title: Park Montsouris w Paryżu
Dimensions: 60,0 x 74,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: WeissbergL., Catalogue raisonné de l’euvre point, dessiné, sculpté, Paryż 2009, il. barwna poz. 29, s. 58
Description: Prezentowany obraz utrzymany jest w postimpresjonistycznej konwencji. Malarz zsyntetyzował w nim formy natury wydobyte swobodnym, zamaszystym duktem pędzla. Artysta dzięki tym środkom wyrazu odnalazł harmonię i poezję, a oferowane dzieło świadczy, ze u podstaw jego pejzażowej twórczości leżała głęboka znajomość natury połączona z umiejętnościami malarskimi wykorzystywanymi w plenerze.
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 35000,00
Artist: Efraim Seidenbeutel Menasze Seidenbeutel
Title: ULICZKA NA KAZIMIERZU, 1934
Year: 1934
Dimensions: 30,0 x 40,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 20000,00
Price: 27000,00
Artist: Mela Muter
Title: PEJZAŻ Z MOSTEM, 1940
Year: 1940
Dimensions: 38,0 x 46,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Cechą charakterystyczną dojrzałego stylu Meli Muter jest budowana wyraziście, poprzez grubo kładzioną farbę, faktura malarska. Pejzaż z mostem utrzymany jest w żywej, aczkolwiek stonowanej i dość ograniczonej kolorystyce. Barwami dominującymi są tu zielenie, biele i szarości. Kolor porządkuje kompozycję obrazu wyodrębniając poszczególne jego elementy – roślinność, rzekę, niebo oraz most. Masywna bryła konstrukcji mostu kontrastuje z delikatnie potraktowanym, jakby rozmywającym się krajobrazem. Mimo to poszczególne elementy współistnieją ze sobą tworząc harmonijną całość. Pejzaż z mostem jest doskonałym przykładem harmonii palety i warsztatowego kunsztu, które uczyniły z Meli Muter jedną z najbardziej rozpoznawalnych artystek Ecole de Paris.
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 85000,00
Artist: Mela Muter
Title: MATKA Z DZIECKIEM
Dimensions: 96,0 x 80,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Kraków 1998, s. 230.
Description: Z tematów kompozycyjnych pociąga Mutermilchową nade wszystko problem uczucia macierzyństwa.I tu ten talent na wskroś męski nabiera na chwilę miękkości i słodyczy kobiecej. W geście matki,obejmującej dziecko, widzi artystka naturalną, zawsze skończoną kompozycję malarską. W kobiecienajbrzydszej nawet, tulącej do piersi dziecko, odnajduje pierwiastki niezwykłego poetyckiego pięknai harmonii. […] Z powodu tej niezwykłej siły wyrazu i śmiałości silnej ręki w traktowaniu przedmiotu,krytyka francuska częstokroć zestawia Mutermilchową z Van Goghiem, odnajdując w niej tę samąbolesną wizję w portretach, to samo odczucie wielkich dramatów w naturze.
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 200000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 180000,00
Artist: Leopold Gottlieb
Title: MODLĄCY SIĘ ŻYDZI
Dimensions: 46,0 x 37,5 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Reproduced: École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Kraków 1998, s. 66.
Description: Obrazy o tematyce żydowskiej stanowiły ważny element i przypadają na ostatni okres w twórczości artysty – początek lat trzydziestych. Zbiorowe ale kameralne w swym nastroju sceny przemawiają do widza językiem mistycznym, zaczerpniętym przez Gottlieba z El Greca i malarstwa gotyckiego. Obrazy te są niezwykle poetyckie w formie – zastygli w nabożnym skupieniu modlący się tworzą harmonijną kompozycję a przygaszona kolorystyka dodatkowo wzmacnia duchową wymowę przedstawionej sceny.
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 62000,00
Artist: Tadeusz Makowski
Title: MARTWA NATURA Z KIELISZKIEM I JABŁKAMI, 1915
Year: 1915
Dimensions: 38,0 x 46,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaaukcja Domu Aukcyjnego Polswiss Art, 8.12.2015Kraków, kolekcja prywatnaaukcja Domu Aukcyjnego Polswiss Art, 9.10.2008Monte Carlo, 1981 – kolekcja Ewy i Wojciecha FibakówPrinceton/New Jersey, kolekcja prywatna Barbary Piaseckiej-JohnsonNew Jersey, kolekcja prywatna E. BrunswickNew Jersey, kolekcja prywatna Zbigniewa M. LegutkoParyż, lata 60. XX w. – kolekcja prywatna Jerzego Goreckiego (prawnuka Adama Mickiewicza)
Exhibited: Muzeum Narodowe w Warszawie, Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, 1992.Muzeum Narodowe w Poznaniu, Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, 1992.Muzeum Narodowe w Krakowie, Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, 1992.Muzeum Historyczne Stary Ratusz, Wrocław, Polski Paryż. Od Michałowskiego do Lebensteina,malarstwo polskie w kolekcji Wojciecha Fibaka, 1998.
Reproduced: Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, [katalog wystawy], Warszawa, 1992, s. 111.Polski Paryż. Od Michałowskiego do Lebensteina, malarstwo polskie w kolekcji Wojciecha Fibaka, Muzeum Historyczne, Stary Ratusz, Wrocław, 1998, s. 37.
Description: Jego płótna żyją przede wszystkim dziwnym światłem, które ożywia, światłem tajemniczym, feerycznym, świadczącym o mądrej technice, precyzyjnym warsztacie, o pracowitych i owocnych rozmyślaniach malarza nad wszystkimi środkami i możliwościami, nad wiecznym cudem koloru.
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 190000,00
Price: 215000,00
Artist: Maurycy (Maurice) Mędrzycki (Mendjizki)
Title: PROWANSALSKA DRÓŻKA
Dimensions: 33,0 x 41,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 28000,00
Starting Price: 22000,00
Price: 26000,00
Artist: Szymon Mondzain
Title: DRZEWA
Dimensions: 72,5 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 46000,00
Artist: Edward Matuszczak
Title: PLAŻA III
Dimensions: 68,0 x 70,0 x
Tools: oil, ink
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 22000,00
Price: 24000,00
Artist: Stanisław Kamocki
Title: ZIMOWY PEJZAŻ Z PŁOTEM
Dimensions: 73,0 x 92,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 50000,00
Artist: Rafał Malczewski
Title: ZIMA W MIEŚCIE (PLAC DOMINION W MONTREALU)
Dimensions: 38,0 x 55,5 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 19000,00
Price: 22000,00
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1957
Year: 1957
Dimensions: 95,0 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 110000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 85000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY, 1964
Year: 1964
Dimensions: 75,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: W roku 1959 Jan Tarasin opublikował swój traktat o przedmiotach, który stał się wykładniąjego wizji artystycznej. Pisał w nim m.in.: Powstawaniu każdego nowego artystycznego dzieła,obdarzonego nową formą i nową skalą działania, będzie zawsze towarzyszyć nieustępliwy opórprzedmiotów (…) Jedyna oznaką naszej niezależności jest zdolność stałego przeciwstawiania siemu, zdolność możliwie niezależnego wyboru, zgodnego z naszym pojmowaniem świata.
Min Estimate: 150000,00
Max Estimate: 180000,00
Starting Price: 130000,00
Price: 140000,00
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Z CYKLU MULTIPART, 1970
Year: 1970
Dimensions: 120,0 x 110,0 x
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 8.12.2015, poz. 62.
Description: W lutym 1970 roku w warszawskiej Galerii Foksal Tadeusz Kantor zorganizował akcję pt. Multipart. Nazwa powstała ze zbitki dwóch słów: multiplikacja i partycypacja. Przedmiotem tego szczególnego wydarzenia było 40 ponumerowanych jednakowych płócień o wymiarach 110 x 120 cm każde, do których artysta przytwierdził zniszczony parasol a następnie pomalował na biało. Prace zostały sprzedane w dniu wernisażu happeningu. Nabywcy zawiązali z artystą umowę, wedle której mieli rok na „użytkowanie płótna” – mogli na nim pisać, mogli dziurawić, spalić – robić cokolwiek będą mieli ochotę. Zgodnie z założeniem Kantora rok później w tym samym miejscu zorganizowano wystawę pt. Ostatni etap Multipartu. Tylko dwudziestu pięciu spośród czterdziestu nabywców powróciło z zakupionymi rok wcześniej obrazami. Na wystawie pokazano wówczas 25 płócień – partycypacji – pokrytych głównie zapiskami i kolażami stworzonymi przez nowych właścicieli. Poprzez Multipart Kantor zakwestionował pojęcie dzieła sztuki jako unikalnego tworu przypisanego artyście. Co więcej, zanegował relację twórca – nabywca, czyniąc z tego pierwszego zwykłego rzemieślnika produkującego seryjny towar a role artysty oddając nabywcy. Pozwalając temu ostatniemu zrobić z obrazem cokolwiek ten zechce zanegował Kantor ideę dzieła sztuki oraz – w szerszym rozumieniu – sens istnienia instytucji wystawienniczych. Jednak, jak pisze Lech Stangret:
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 220000,00
Starting Price: 160000,00
Price: 186000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: SU 37, 1973
Year: 1973
Dimensions: 130,0 x 175,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: Fangorowe fale (…) zyskują w tym kontekście na organiczności, przypominają falowaniewody lub wgląd w kosmiczne przestrzenie dokonywane przez lunety czy teleskopy.(…) Miękkość plam barwnych oraz płynne rozmycie stref granicznych pomiędzyposzczególnymi kolorami generuje sytuację, w której silnie do głosu dochodzi działanienieostrości i niewyraźności. Oko usiłuje więc „uporządkować” i okiełznać dany widok,który wymyka się prostym, logicznym podziałom i -ruchem pulsacyjnym – tworzy iluzjęróżnych poziomów głębi. Natura ludzkiego widzenia jest jednak zorientowana naposzukiwanie widoku ostrego, wyraźnego, z klarownym zarysem poszczególnych form,gwarantującym poczucie ich rzeczywistej obecności. Układy formalno-barwne (…) owowrażenie rzeczywistej obecności podają jednak w wątpliwość, stwarzając pole ekspansjiefektów optycznych, które nadbudowują się nad rzeczywiście obecnymi elementami.
Min Estimate: 280000,00
Max Estimate: 380000,00
Starting Price: 250000,00
Price: 455000,00
Artist: Jan Ziemski
Title: INTERFERENCJE
Dimensions: 49,5 x 48,5 x
Tools: individual
Surfaces: board
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 18000,00
Price: 25000,00
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: OBRAZ SZYTY Z CYKLU UKŁADY RÓWNOWARTOŚCIOWE, 1983
Year: 1983
Dimensions: 90,0 x 90,0 x
Reproduced: Kowalska B.,Kajetan Sosnowski, malarz niewidzialnych światów, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa, 1998, s. 53.
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 38000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK NR 110 A, 1999
Year: 1999
Dimensions: 33,0 x 24,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 10000,00
Price: 12000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: OSIEMNASTA GRA 10 x 10, 1979
Year: 1979
Dimensions: 100,0 x 100,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: Miast obrazować rzeczywistość, artysta poszukuje wynikających z praw przyapdku prawidłowości jejbudowy. Poszukuje jednocześnie I znajduje – nowe możliwości językowe sztuki. Jego plastyczne wykresy„losowych przypadków” są nie dziełami sztuki, lecz nieustanną rozprawą o metodzie.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 140000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 120000,00
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT Z PEJZAŻEM MIEJSKIM, 1981
Year: 1981
Dimensions: 81,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: W pojęciu Nowosielskiego sztuka znaczy więcej niż wszystko. Więcej niż używany aż dowyświechtania frazes o posłannictwie artysty, budzicielu ludu, tego, który bogom będącrówny, stał się sumieniem świata. Sztuka jest poza moralnością, to sacrum obiektywizującedoświadczenia jednostkowe. Obiektywizacja ta z kolei umożliwia nawiązanie istotnej łącznościz uczuciem, myśleniem, psychiką innego człowieka, obojętne czy człowiek ów będzie żyłwspółcześnie, później czy nawet wczesniej.
Min Estimate: 190000,00
Max Estimate: 220000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 184000,00
Artist: Roman Opałka
Title: Z CYKLU ALFABET GRECKI: TAU, 1965
Year: 1965
Dimensions: 130,0 x 80,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Jeden z najwybitniejszych i najbardziej znanych na świecie polskich malarzy współczesnych. Naukę rozpoczął w 1949 roku w łódzkiej PWSSP a następnie kontynuował studia w warszawskiej ASP. Równolegle podejmował próby w zakresie rysunku i malarstwa realistycznego, które kontynuował do końca lat 50. Zanim artysta rozpoczął swój program OPALKA 1965/1 – ∞ czyli dokument przemijania, rejestrowany w trzech zapisach: malarskim, fonografi cznym i fotografi cznym, na przełomie lat 50. i 60. zainteresowało go – podobnie jak wielu innych twórców – malarstwo materii. Był to okres, w którym realizacje Opałki charakteryzowało poszukiwanie własnego języka, doświadczeń i eksperymentów. O takim okresie „dojrzewania” artystycznego świadczy fakt, że na pierwszą indywidualną wystawę Opałka zdecydował się dopiero w 1966 roku. W okresie poszukiwań powstały m.in. wyraziste monochromatyczne kompozycje o pobrużdżonej fakturze, oznaczone kolejnymi numerami greckimi. Do tego cyklu należy prezentowana praca namalowana w 1965 roku i opatrzona dziewiętnastym numerem greckiego alfabetu – Tau. Postać Romana Opałki znana jest miłośnikom sztuki na całym świecie a jego obrazy cieszą się wielkim uznaniem nie tylko na rodzimym rynku ale również na arenie międzynarodowej. Prezentowana praca niewątpliwie stanowi interesującą propozycję dla kolekcjonerów.
Min Estimate: 150000,00
Max Estimate: 190000,00
Starting Price: 140000,00
Price: 180000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: WYLĘGARNIA PRZEDMIOTÓW III, 1992
Year: 1992
Dimensions: 140,0 x 105,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 200000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 210000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: DOJRZEWAJĄCE PRZEDMIOTY, 1992
Year: 1992
Dimensions: 95,0 x 145,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 130000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 120000,00
Artist: Teresa Pągowska
Title: PATEK, 2002
Year: 2002
Dimensions: 38,0 x 38,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 14000,00
Max Estimate: 16000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 12000,00
Artist: Teresa Pągowska
Title: ZIMOWY PTAK, Z CYKLU: ZWIERZĘTA, 1996
Year: 1996
Dimensions: 51,0 x 43,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 14000,00
Max Estimate: 16000,00
Starting Price: 12000,00
Price: 15000,00
Artist: Jerzy Kałucki
Title: PRZEBIEG IX, 2011
Year: 2011
Dimensions: 150,0 x 105,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 38000,00
Price: 40000,00
Artist: Jerzy Kałucki
Title: BEZ NAZWY, 1999
Year: 1999
Dimensions: 110,0 x 120,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 65000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE 7 X 7 DLA DWÓCH, 1999
Year: 1999
Dimensions: 61,0 x 50,0 x
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 37000,00
Price: 37000,00
Artist: Leon Tarasewicz
Title: Bez tytułu, 1989
Year: 1989
Dimensions: 130,0 x 170,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Nowe Obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Warszawa 2007, s. 158.
Description: Wydaje mi się, że nigdy nie będę w stanie malować „abstrakcyjnie” – bez odniesienia do rzeczywistości. To stąd zawsze pochodzi pierwszy sygnał, który powoduje określony proces myślenia i którego efektem jest obraz. Czasami reflektuję się, że w pewnym momencie, na przykład, zaczynam dostrzegać żółte pasy – pejzaż.
Min Estimate: 110000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 155000,00
Artist: Józef Robakowski
Title: Z CYKLU: KĄTY ENERGETYCZNE, 1975 - 2003
Year: 1975
Dimensions: 40,0 x 40,0 x
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 6000,00
Max Estimate: 9000,00
Starting Price: 5000,00
Price: 7000,00
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 16000,00
Price: 24000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: CHANCE IN GAME FOR ONE, 1984
Year: 1984
Dimensions: 25,0 x 25,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 28000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 24000,00
Price: 24000,00
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUŁU (LINIA LASU), 1997
Year: 1997
Dimensions: 70,0 x 100,0 x
Tools: mixed
Surfaces: cardboard
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 14000,00
Starting Price: 10000,00
Price: 12000,00
Artist: Stefan Gierowski
Title: OB. DCLXXX, 1994
Year: 1994
Dimensions: 150,0 x 120,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: Obecnie, w moim wyobrażeniu, materię łączę ze światłem. Jeżeli traktuję ją jakoświatło, mogę jakby przemienić jej naturę, inaczej musiałbym traktować ją tylkojako materię. Jeżeli się przyjmie, że wszystko, co dzieje się z kolorem, jest skutkiemtakiego a nie innego załamania się światła, skutkiem drogi promieni, to światło jestściśle związane z materią, bo materia ujawnia się poprzez światło… Stąd, w moimodczuwaniu, materia jest włączona w sprawy światła, które w swojej wyobraźniuważam za coś wyższego, coś doskonalszego niż materia malarska.
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 160000,00
Starting Price: 120000,00
Price: 145000,00
Artist: Jan Dobkowski
Title: NIEPOKÓJ, 1977
Year: 1977
Dimensions: 150,0 x 180,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Description: W linearyzmie żyję. Wokół siebie widzę wielką sieć w niej tkwię. To, co rzeczywiste – poprzez fakt, że złożone jest z linii – staje się abstrakcyjne. Linia jest najważniejsza. Linia to myśl.
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 22000,00
Price: 26000,00
Artist: Jan Berdyszak
Title: PRZYPODŁOGOWE APRÈS PASSE-PAR-TOUT II, 2005
Year: 2005
Dimensions: 66,0 x 241,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas, board
Exhibited: Jan Berdyszak. Skupienie, Galeria sztuki Współczesnej, Lublin2005.
Reproduced: Bernaczyk A.,Jan Berdyszak. Skupienie, Lublin2005.
Description: Trzy wartości wydają mi się w twórczości artysty dominujące: forma, przestrzeń oraz wysoka kultura „myśleniaplastycznego”. Forma, której znaczenie nie ma charakteru li tylko estetycznego – służy przekazywaniu ideii wyrażaniu postawy. Jest środkiem konstruującym pojęcie przestrzeni. Jej sens plastyczny jest umownyi względny. Wynika bardziej ze zmagań warsztatowych, może i inklinacji osobowych, zetknięcia się z innymiobszarami kultury pozaeuropejskiej aniżeli z tradycji czysto malarskich (obrazu). Szczególnym przypadkiemjest fakt istnienia przedmiotów „obrazopodobnych”. W każdym momencie można spodziewać się u Berdyszakadokonania zmiany formy, przyjęcia innego środka przekazu – jeśli wymagać tego będzie rozszerzanie widzeniaświata poprzez rozwój pojęcia przestrzeni. Dlatego też aktualne formy- znaki, które tworzy Berdyszak sądynamicznym, wielostrukturalnym I wieloznacznym wykładnikiem poznawania poprzez sztukę.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 55000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA XXII, 1993
Year: 1993
Dimensions: 120,0 x 140,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 95000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 100000,00
Artist: Rafał Olbiński
Title: STATEK PEŁEN ŻYDÓW, 1992
Year: 1992
Dimensions: 43,0 x 38,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 37000,00
Artist: Józef Chełmoński
Title: Brzask (Świt), 1893 - 1894
Year: 1893
Dimensions: 55,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Wystawa Dzieł Chełmońskiego, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa, luty-kwiecień 1907.Wystawa Dzieł Józefa Chełmońskiego, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Kraków, maj-czerwiec 1907.Wystawa Dzieł Józefa Chełmońskiego, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Lwów, lipiec 1907.Wystawa Dzieł Józefa Chełmońskiego, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa, lipiec – sierpień 1927.Stała wystawa monografi czna Józefa Chełmońskiego, Pałac w Radziejowicach, od maja 2015.
Reproduced: Katalog wystawy.Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim. Wystawa Dzieł Chełmońskiego, Warszawa 1907, s. 16, poz. 89.Katalog wystawy.Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Wystawa Dzieł Józefa Chełmońskiego, Kraków 1907, s. 8, poz. 51.Katalog wystawy.Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie. Wystawa Dzieł Józefa Chełmońskiego, Lwów 1907, s. 9, poz. 45.Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1907, Warszawa 1908, s. 15.Katalog wystawy.Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych. Warszawa. Przewodnik nr 25. Wystawa obrazów Wojciecha Gersona, Józefa Chełmońskiego. W lipcu1927 roku, s. 28, poz. 85.Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1927, Warszawa 1928, s. 36.Wiercińska J.,Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków, 1969, s. 50.Matuszczak T.,Chełmoński poszukiwany, Radziejowice 2014, s. 112, poz. 83.
Description: Na gładkich wodach jeziora, w pogodny letni poranek, w brzasku pomarańczowofioletowej poświaty budzącego się na horyzoncie słońca, rozłożyły swe płaskie zieloneliście nenufary, anektując niemal cały pierwszy plan obrazu. Dalej, po lewej kępazbitego, gęstego, jeszcze ciemnozielonego sitowia i trzcin, wrzynająca się klinemw błękitno-żółtawą tafl ę wody. U schyłku ciemnofi oletowego nieboskłonu, po prawej,wyraźnie odcina się równie ciemna, rozłożysta korona samotnego drzewa. Niebobłękitno-żóltawe, opromienione świetlistym pasmem fi oletów i oranży budzącego siędnia. Scena emanuje kojącym spokojem natury.
Min Estimate: 300000,00
Max Estimate: 500000,00
Starting Price: 250000,00
Price: 290000,00