Artist: Nikifor Krynicki
Title: Domek
Dimensions: 23,0 x 19,0 x
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Min Estimate: 3000,00
Max Estimate: 5000,00
Starting Price: 1500,00
Price: 2500,00
Artist: Nikifor Krynicki
Title: WIEŚ POWROŹNIK
Dimensions: 25,0 x 17,5 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Min Estimate: 3000,00
Max Estimate: 5000,00
Starting Price: 1500,00
Price: 2700,00
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ Z CHATĄ
Dimensions: 22,5 x 33,5 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 5000,00
Max Estimate: 7000,00
Starting Price: 4000,00
Price: 4700,00
Artist: Otolia Kraszewska
Title: W WIEJSKIEJ IZBIE
Dimensions: 44,0 x 59,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 30000,00
Artist: Ludwik Gędłek
Title: POSTÓJ
Dimensions: 15,5 x 20,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 28000,00
Artist: Ludwik Gędłek
Title: DYPTYK: „PRZEPRAWA” ORAZ „PATROL KOZACKI”
Dimensions: 15,5 x 23,5 x
Tools: oil
Surfaces: board
Min Estimate: 65000,00
Max Estimate: 85000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 76000,00
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ ZIMOWY
Dimensions: 39,5 x 58,5 x
Tools: oil, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 51000,00
Artist: Ignacy Zygmuntowicz
Title: MARTWA NATURA
Dimensions: 60,0 x 95,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 15000,00
Artist: Artur Grottger
Title: PORTRET DZIEWCZYNY W WIANKU NA GŁOWIE
Dimensions: 36,0 x 27,0 x
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 22000,00
Starting Price: 18000,00
Price: 20000,00
Artist: Pantaleon Szyndler
Title: WŁOSZKA
Dimensions: 89,0 x 66,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 22000,00
Price: 32000,00
Artist: Józef Chełmoński
Title: Pejzaż
Dimensions: 35,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 80000,00
Artist: Ignacy Zygmuntowicz
Title: Nocna przygoda z kołem
Dimensions: 75,0 x 128,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 22000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 20000,00
Price: 23000,00
Artist: Józef Brandt
Title: Tabor myśliwski w podróży, 1871
Year: 1871
Dimensions: 76,0 x 132,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnadepozyt Muzeum Okręgowego w SuwałkachPolswiss Art, 11.10.2016, poz. 15.
Exhibited: Muzeum Narodowe w Warszawie, wystawa monograficzna Józef Brandt 1841–1915, 22.06 – 30.09.2018Muzeum Narodowe w Poznaniu, wystawa monograficzna Józef Brandt 1841–1915, 28.10 – 6.01.2019
Reproduced: red. Micke Broniarek E., Józef Brandt 1841- 1915 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2018, nr kat. I.110 s. 140.
Min Estimate: 900000,00
Max Estimate: 1200000,00
Starting Price: 650000,00
Price: 790000,00
Artist: Wojciech Kossak
Title: PRZY STUDNI, 1911
Year: 1911
Dimensions: 60,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 68000,00
Artist: Stanisław Kamocki
Title: PEJZAŻ Z CHATĄ
Dimensions: 47,0 x 62,0 x
Tools: oil, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 55000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 45000,00
Artist: Alfons Karpiński
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, 1940
Year: 1940
Dimensions: 43,5 x 36,0 x
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 18000,00
Price: 18000,00
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MIECZYSŁAWA GĄSECKIEGO / MAJ, 1923
Year: 1923
Dimensions: 50,0 x 68,5 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Exhibited: Jacek i Rafał Malczewscy, Muzeum Okręgowe w Sandomierzu, marzec – lipiec 2012Jacek i Rafał Malczewscy, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, marzec – wrzesień 2011Bedeutende Gemaelde Polnischer Meister, wystawa w antykwariacie Kunst und Antiquitaeten w Wiedniu, 1969
Reproduced: Posiadała Z.,Rafał i Jacek Malczewscy, Radom, 2014, s. 231.Krzysztofowicz-Kozakowska S.,Jacek Malczewski. Życie i twórczość, Wyd. Kluszczyński, Kraków, 2008, s. 37.Jakimowicz A.,Jacek Malczewski i jego epoka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1970, poz.48, s. 181.Bedeutende Gemaelde Polnischer Meister [katalog wystawy], Wiedeń. 1969, s.138.
Description: Oferowany Portret Mieczysława Gąseckiego tytułowany również Maj powstał w 1923 roku. Obraz ten zaliczyć można do gatunku portretu intymnego i melancholijnego jaki cechował późną twórczość Malczewskiego rozliczającego się ze swoim życiem. Mieczysław Gąsecki odziany w garnitur z laską i kapeluszem w dłoni siedzi na ławce w parku ujęty w pozie dystyngowanej i nie pozbawionej elegancji. Nie jest to portret pomocnika i modela znanego z Młodej Polski czy Dysputy. To portret przyjaciela obdarzonego bezgranicznym niemalże zaufaniem, portret dojrzałego mężczyzny, który osiągnął wiele ale który w oczach starzejącego się Malczewskiego jest uosobieniem nadziei na przyszłość, opiekunem spuścizny i gwarantem kontynuacji idei bliskich artyście.
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 160000,00
Starting Price: 120000,00
Price: 135000,00
Artist: Jacek Malczewski
Title: PRZY STUDNI
Dimensions: 68,0 x 51,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Kompozycja Przy studni ze swoim charakterystycznym spiętrzeniem planów, nasyconą kolorystyką, mocnymi zestawieniami barwnymi i wreszcie motywami takimi jak podcięte drzewka i studnia nawiązuje do innych obrazów powstałych około 1902 roku – m.in. Autoportretu z hiacyntem (Muzeum Narodowe w Poznaniu), Bulwarów nadwiślańskich (Muzeum Narodowe w Krakowie) czy do znajdującego się w kolekcji prywatnej Podwórza na Salwatorze. Oferowany obraz powstał najprawdopodobniej w Nowym Sączu, w ogrodzie domu należącego do rodziny Marii Gralewskiej – żony artysty. Świadczyć o tym mogłoby zdjęcie znajdujące się w archiwach Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu. Dom ten stojący przy obecnej ulicy Jagiellońskiej zamieszkiwali teściowie malarza, bardzo często gościła tam z małymi dziećmi Maria Malczewska. Artysta odwiedzał rodzinę jak tylko było to możliwe a malowniczy, piętrzący się tarasowo ogród z charakterystyczną studnią stał się scenerią do kilku znanych dzieł Malczewskiego. Pomimo pojawiającej się w tej kompozycji studni trudno dopatrywać się tu jeszcze motywu, który uczynił z Malczewskiego najwybitniejszego symbolistę polskiego malarstwa. Motyw zatrutej studni pojawi się w ouvre artysty ok. 1905-1906 roku. Tu studnia stanowi centralny element wokół, którego rozgrywa się kameralna kompozycja o zabarwieniu bardziej jednak intymnym. Nie oznacza to jednak, że Malczewski już wtedy nie fascynował się tym tematem. Widać to chociażby w pracach takich jak Bulwary nadwiślanskie gdzie ponownie pojawia się studnia w nadrzecznym krajobrazie. W obrazie Przy studni element ten zyskuje jednak dodatkowo na wadze nie tylko poprzez umiejscowienie go w centrum kompozycji ale również poprzez warsztatowe dopracowanie każdego szczegółu co sprawia, że względem otaczającej ją sceny studnia wychodzi na pierwszy plan i koncentruje uwagę widza. Użycie takiego rozwiązania przez Malczewskiego może być utożsamiane z początkiem fascynacji motywem studni tu jeszcze w ujęciu tradycyjnym jako źródło wody żywej, zwierciadło losu, oraz przede wszystkim jako centrum świata, symbol wtajemniczenia, poznania prawdy o sobie i o świecie. Powstanie obrazu Przy studni można z dużym prawdopodobieństwem ulokować w ostatnich latach XIX bądź pierwszych XX wieku. Ze względu na rodzaj i umiejscowienie kompozycji oraz na pojawiający się w niej wątek egzystencjalno- symboliczny oferowana praca stanowi bardzo ciekawą propozycję dla miłośników malarstwa Jacka Malczewskiego.
Min Estimate: 400000,00
Max Estimate: 600000,00
Starting Price: 300000,00
Price: 450000,00
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: KRZEWY RÓŻANE PRZED DWOREM, 1920
Year: 1920
Dimensions: 35,5 x 49,5 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 15000,00
Artist: Wojciech Weiss
Title: MODELKA, 1935 - 1940
Year: 1935
Dimensions: 63,0 x 97,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 110000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 100000,00
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: FIOŁKI W WAZONIE, 1908
Year: 1908
Dimensions: 45,3 x 37,8 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Martwą naturą a w szczególności motywami kwiatów zainteresował się w pierwszych latach XX wieku rozwijając w tej tematyce dekoracyjne walory linii i płaskiej plamy barwnej. Pierwsze kompozycje powstały w 1903 roku (Kaczeńce). Obrazy komponował w sposób bardzo dekoracyjny ustawiając kwiaty – astry, goździki, kamelie, storczyki, anemony, fiołki i białe róże – na tle bogatych tkanin, mebli czy witraży. Tło malował najczęściej w barwach zimnych – zieleni, fi oletach, brązach i szarości – tak aby poprzez kontrast podkreślało mieniące się światłem kwiaty. W pierwszym dziesięcioleciu XX wieku powstało wiele martwych natur. Oferowany obraz pochodzi z tego właśnie okresu, z roku 1908. W tym jednak przypadku Wyczółkowski zastosował odmienny zabieg mający na celu uwydatnienie intensywnej barwy malowanch fi ołków – zestawił je mianowicie z kontrastującym ciepłym pomarańczowym tłem. Światło ślizgające się po kwiatach i gra migoczących cieni rzucanych przez nie na na ścianę dodają całej kompozycji ciepła letniego popołudnia.
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 70000,00
Artist: Józef Mehoffer
Title: PORTRET KOBIETY, 1919
Year: 1919
Dimensions: 58,0 x 44,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: Malarstwo Mehoff era jest esencją bogatej symboliki i dekoracyjności polączonych z doskonałym warsztatem wyniesionym z matejkowskiej szkoły. Początkowo w swej twórczości z lat 90 XIX wieku działał w duchu symbolizmu i postimpresjonizmu. Okres dojrzały przypadł na lata 1895 – 1914. Okres ten w twórczości Mehoff era można nazwać modernistycznym, nacechowany jest silnym liryzmem, dekadenckim i zmyslowym nastrojem. Barwa jest intensywna i nasycona a rysunek giętki i pewny. Szczególnie wyraźnie owa niezwykła secesyjność linii połączona z mistrzowską ornamentyką widoczna jest w malarstwie portretowym. Późniejsza twórczość Mehoffera nacechowana jest rozświetleniem palety a kontur podporządkowany został plamie barwnej. Po 1914 roku malarstwo artysty dominują pejzaże afirmujące piękno natury. Kilkadziesiąt lat twórczości to pasmo sukcesów i prestiżowych zamówień. Mehoffer brał udział w licznych wystawach, był wieloktornie nagradzany, m.in. we Lwowie (1894), Paryżu (1900) czy St. Luois (1905). W sztuce portretowej Mehoff er był prawdziwym mistrzem w werystycznym oddawaniu fizjonomicznych rysów modeli. Portrety artysty mają charakter zarówno intymny jak i reprezentacyjny. W oferowanym Portrecie kobiety z 1919 roku brzmi wyraźnie świetność malarska Mehoffera wyrażona dźwięcznością i nasyceniem barw oraz bogatą ornamentyką. Bohaterka obrazu jest usytuowana centralnie na planie głównym. Ujęta popiersiowo, siedzi zwrócona w lewo. Spojrzeniu jej jasnych oczu – melancholijnemu ale pogodnemu – towarzyszy delikatny uśmiech podkreślony zmysłową czerwienią ust. Całą postać atrakcyjnej i modnie ubranej kobiety cechuje niezwykła gracja. Ciemna suknia wykończona u góry stójkową koronką zebrana jest na piersi szpilą z perłą. Tłem jest wnętrze pokoju o wyraźnie zaakcentowanych walorach dekoracyjnych. Finezyjności i zmysłowości całego przedstawienia towarzyszy elegancja i nastrój intymności. Dekoracyjny akcent położył Mehoff er nie tylko w kompozycji tła ale przede wszystkim w postaci kobiety – w rysunku upiętych na karku rudych włosów i koronkowym wykończeniu brzegu sukni. Malarstwo Mehoffera cechowało niezwykłe wyczucie smaku – ornamentalne tło zachwyca ale nie dominuje wizerunku postaci. Prezentowany Portret kobiety śmiało przyrównać można do słynnych obrazów klasy muzealnej – Mlecznej drogi, Autoportretu (1897) czy Portretu żony artysty (1913).Prace Mehoffera rzadko pojawiają się na rynku sztuki a obrazy tej klasy, co oferowany portret, są prawdziwym białym krukiem. Spuścizna artysty wzbudza ogromne zainteresowanie kolekcjonerów, którzy cenią sobie przede wszystkim rzadko spotykaną klasę malarską cechującą bez wątpienia ouvre tego wielkiego polskiego modernisty i reprezentanta Secesji.
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 220000,00
Artist: Olga Boznańska
Title: DAMA W CZERNI, 1923
Year: 1923
Dimensions: 73,0 x 52,0 x
Tools: oil, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawakolekcja Holmeada Phillipsa, USAwłasność artystki, Paryż
Exhibited: The Brooklyn Institute of Arts and Sciences, Brooklyn Museum, New York – USA, 1927.Carnegie Institute, Pittsburgh – USA, 1923.
Reproduced: Rostworowska M.,Portret za mgłą. Opowieść- o Oldze Boznańskiej, Wyd. TERRA nova 2003, s. 193.Falk P. H.,Record of the Carnegie Institute’s International Exhibitions 1896-1996, Pittsburgh 1998, str. 45.
Description: Portret kobiety w czerni przebył długą i ciekawą drogę zanim trafił na polski rynek. Namalowany przez Olgę Boznańską w Paryżu w 1923 roku został następnie przez sama artystkę wysłany do Carnegie Institute w Pittsburghu na wystawę. Nie było to zresztą pierwsze tego typu przedsięwzięcie – dziesięć lat wcześniej na tę samą wystawę wysłała bowiem Boznańska inny portret swego autorstwa – Portret kobiety w szalu. Zachęcona sukcesami odnoszonymi za oceanem polska malarka chętnie uczestniczyła w tamtejszych wystawach. Portret kobiety w czerni znalazł w Ameryce nabywcę i pozostawał w jego rękach przez długi czas trafi ając w międzyczasie na wystawę do nowojorskiego Brooklyn Museum (1927). Koleje niezwykłego obrazu można dziś prześledzić dzięki znajdującym się na jego odwrocie naklejkom firm transportowych. Wynika z nich, że obraz z Ameryki trafi ł następnie do Europy – do Londynu i do Paryża. Czy po to by brać udział w miejscowych ekspozycjach? Jest to wielce prawdopodobne choć brak jest na to dowodów w postaci muzealnych naklejek bądź pieczęci. Oferowany obraz jest ciekawy nie tylko przez wzgląd na swoja historię. Jest to portret będący przykładem najlepszego dojrzałego malarstwa Olgi Boznańskiej. Artystka znana była z pieczołowitości z jaką przygotowywała każdy obraz. Była mistrzynią światła, którym operowała z wielkim kunsztem wydobywając z modela to co było dla niej najcenniejsze – jego wnętrze. Postaci portretowanych osobów wydają się bowiem skryte za tajemniczą mgłą i choć kontury ich są niewyraźne to zabieg ten, stosowany przez artystkę celowo, zmusza widza to spojrzenia dalej – ku wnętrzu modela, w jego sferę duchową. Nieważne są dla Boznańskiej piękno czy brzydota, młodość czy starość. Jako jedna z nielicznych potrafi ła w pełni oddać to co ukryte przed wzrokiem. Owo odkrywanie ukrytej prawdy było nadrzędnym celem Boznańskiej i stanowi esencję portretów jej autorstwa.
Min Estimate: 160000,00
Max Estimate: 180000,00
Starting Price: 140000,00
Price: 145000,00
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy
Title: MORZE, 1911
Year: 1911
Dimensions: 55,0 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 140000,00
Price: 195000,00
Artist: Emmanuel Katz - Mané-Katz
Title: NAD BRZEGIEM
Dimensions: 56,5 x 38,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 45000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 38000,00
Artist: Alfred Aberdam
Title: MARTWA NATURA Z TRĄBKĄ
Dimensions: 61,0 x 46,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawa.
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 13000,00
Price: 13000,00
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DZIECI, 1931
Year: 1931
Dimensions: 26,0 x 36,0 x
Tools: ink, watercolor
Surfaces: cardboard, paper
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 65000,00
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DZIECI PRZY STOLE, 1929
Year: 1929
Dimensions: 30,0 x 40,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: W latach 1929 – 30 Makowski tworzył liczne kompozycje olejne, akwarelowe, rysunkowe z przedstawieniami dzieci. Okres ten zapoczątkowała wystawa w paryskiej Galerie Berthe Weill w 1928 roku. Makowski pokazał wówczas po raz pierwszy serię obrazów, których bohaterami są dzieci we wnętrzu, często siedzące przy stole. Wnętrze utożsamiane jest z paryską pracownią artysty znajdującą się przy rue Vercingetorix na Montparnasse, wyposażoną m.in. w bretońskie meble, często stanowiące elementy scenerii obrazów artysty. Postaci dzieci przebranych w spiczaste czapeczki przypominają wykonane w drewnie prymitywne figurki. Ich twarze tylko pozornie pozbawione są wyrazu, Makowski z wielkim mistrzostwem umiał tchnąć życie w drewniane laleczki, które czarują błyskiem w oczach. We wstępie do katalogu wystawy Louis Leon-Martin, krytyk zaprzyjaźniony z Makowskim, nazywa artystę poetą o duszy naiwnej i czystej, o sercu wrażliwym i uporczywej pracy (cyt. za: W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Warszawa 1964, str. 215). Do serii powstałej w latach 1929-1930, do której zalicza się prezentowany obraz, należą takie arcydzieła jak Dzieci i lampiony (Musée Nationale d`Art. Moderne, Centre Pompidou w Paryżu), Maskarada, Teatr dziecięcy czy Dzieci we wnętrzu (kolekcje Muzeum Narodowego w Poznaniu i Warszawie).
Min Estimate: 400000,00
Max Estimate: 450000,00
Starting Price: 320000,00
Price: 380000,00
Artist: Maurycy (Maurice) Mędrzycki (Mendjizki)
Title: BUKIET KWIATÓW, 1944
Year: 1944
Dimensions: 46,0 x 38,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawa
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 18000,00
Price: 27000,00
Artist: Bolesław Biegas
Title: PODRÓŻ DO KRAINY SNÓW, 1920
Year: 1920
Dimensions: 48,5 x 37,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawa
Reproduced: Deryng X.,Bolesław Biegas, Polskie Towarzystwo Historyczno – Literackie/Biblioteka Polska w Paryżu, Warszawa 2011, str. 271.
Description: Obrazy sferyczne pojawiły się w twórczości Bolesława Biegasa tuż po zakończeniu pierwszej wojny światowej. Tworzył je początkowo równolegle z cyklem słynnych Wampirów. Oparte na fi gurze koła obrazy sferyczne były próbą harmonijnego połączenia przestylizowanego wizerunku ludzkiego z abstrakcyjną ornamentyką, wpisania ludzkiej postaci w gęstą siatkę biegnących po łukach linii i przecinających się płaszczyzn. Dekoracyjność tego malarstwa oparta jest na linearyzmie i mozaikowej kompozycji. Kolor kładziony jest płasko albo przeciwnie, drobnymi uderzeniami pędzla, nawiązując tym samym do pointylizmu. Mistycyzm tkwi w uśmiechu portretowanych, w ich spojrzeniu i tajemniczych gestach.Pierwsze sferyczne portrety o tytułach Przestrzeń, Uśmiech światła, Zmierzch, Na wolnym powietrzu, W chmurach i Radość pokazane zostały publiczności na Wystawie Artystów Malarzy i Rzeźbiarzy Polskich na rzecz Inwalidów z Armii Polskiej we Francji (listopad 1918). Natomiast w 1919 roku miała miejsce pierwsza wystawa Biegasa w całości poświęcona sferyzmowi, która odbyła się w Pavillon de Magny w Paryżu. O tym jak wielkie poruszenie wywołała świadczy chociażby tytuł anonimowego artykułu, który ukazał się w „L’Eclair” 20 marca 1919 roku, a który brzmiał: Sztuka czy mistyfi kacja? Kubizm nie żyje! Poznajemy teraz „sferyzm”… który niemalże sprawi, że będziemy żałować jego poprzednika! Michel Georges-Michel, główny kronikarz Montparnasse’u, w „Paris-Midi” z dnia 18 maja 1919 roku tak pisał o sferycznych obrazach Biegasa: (…) Bolesław Biegas wynalazł także sferyzm, a my byliśmy pierwszymi, którzy oznajmili: jest w nim zdecydowanie więcej z futuryzmu niż z kubizmu, gdyż artysta szuka tu ekspresji dynamicznej. Wyobraźcie sobie dużą liczbę okręgów, w których każda mała ścięta ćwiartka jest zabarwiona, pomalowana inaczej i współtworzy dekoracyjną całość figury. Rodzi się z tego bogactwo barw, a nawet wyraz, jaki osiągają jedynie witraże, moziaki lub freski.Cyklem obrazów sferycznych artysta ugruntował sobie opinię malarza awangardowego, który odciął się od panującej wówczas mody na kubizm. Równie gorąco wielbiony co krytykowany Bolesław Biegas był niewątpliwie jedną z najbardziej kluczowych postaci paryskiego świata artystycznego początku XX wieku.
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 83000,00
Artist: Bolesław Biegas
Title: LA CHAPELLE, Z CYKLU "MISTYKA NIESKOŃCZONOŚCI", 1937
Year: 1937
Dimensions: 65,0 x 54,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Galerie Jan Krugier, Genewakolekcja prywatna, Warszawa
Exhibited: Galerie Jan Krugier, Genewa, 1975
Reproduced: Deryng X.,Bolesław Biegas, Polskie Towarzystwo Historyczno – Literackie/Biblioteka Polska w Paryżu, Warszawa 2011, str. 272 – z datą powstania 1924.
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 31000,00
Artist: Roman Kramsztyk
Title: PORTRET KOBIETY W CZARNEJ SUKNI
Dimensions: 146,0 x 75,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Roman Kramsztyk 1885 – 1942[katalog wystawy monograficznej], Żydowski Instytut Historyczny – Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, kat. 77, str. 188.
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 100000,00
Artist: Roman Kramsztyk
Title: Pejzaż z południa Francji, ok. 1920-1922
Dimensions: 73,0 x 91,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaSopocki Dom Aukcyjny, aukcja 02.05.2017, poz. 46Polswiss Art, aukcja 27.11.2011, poz. 26
Description: Kramsztyk był zauroczony śródziemnomorskim pejzażem, południowym słońcem; kontrastem między surowymi, kamiennymi górami i spokojną, równą taflą wody; niezmiennym rytmem życia rybackich osad.
Min Estimate: 500000,00
Max Estimate: 550000,00
Starting Price: 440000,00
Price: 500000,00
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: Akt
Dimensions: 46,0 x 33,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 8000,00
Max Estimate: 9000,00
Starting Price: 7000,00
Price: 8500,00
Artist: Zygmunt Menkes
Title: GRAJĄCY NA FLECIE
Dimensions: 37,0 x 31,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 55000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 45000,00
Artist: Mela Muter
Title: RODZINA MUZYKÓW
Dimensions: 153,0 x 117,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Provenance: kolekcja prywatna, USA
Reproduced: Czapliński Cz., Kolekcje sztuki polskiej w Ameryce, Warszawa – Nowy Jork, str. 424.
Description: Rodzina muzyków (obraz znany również jako „Rodzina muzyków w Katalonii”) należy do bardzo ciekawych i rzadkich przykładów wielkoformatowego malarstwa artystki, w którym artystka dała upust swemu zamiłowaniu do monumentalności formy. Na kompozycje figuralne, charakterystyczne dla twórczości Meli Muter po 1910 roku, składały się przede wszystkim tematy związane z macierzyństwem oraz ich warianty jak kompozycje wielopostaciowe przedstawiające rodziny, najczęściej cygańskie. Do takich obrazów zaliczyć można między innmi Rodzinę cygańską z 1930 roku, Rodzinę na plaży, Kobiety z dziećmi nad brzegiem rzeki z ok. 1917 czy Kobieta w dwojgiem dzieci w polu z roku 1926. Podobnie jak w wymienionych przykładach tak i w Rodzinie muzyków kompozycja charakteryzuje się wieloplanowością a wiodącą rolę odgrywa postać matki. W oferowanej pracy odwraca ona od swej piersi dziecko w kierunku ujętej plecami do widza blondwłosej dziewczynki ubranej – w przeciwieństwie do pozostałych bohaterów sceny – w odświętną białą sukienkę, która w geście pełnym dziecięcej czułości całuje maleństwo w rączkę. Tej pięknej, pełnej intymności scenie towarzyszą postaci dwóch mężczyzn grających na instrumentach tak jakby ich muzyka miała być tłem do gestu rozgrywającego się między trzema pierwszoplanowymi postaciami. Grupę figuralną uzupełnia siedzący z prawej strony pies oraz przechadzający się nadrzeczną plażą ludzie. Twarze postaci potraktowane są z niespotykaną u artystki delikatnością i subtelnością, rysy fizjonomiczne ujęte są niemalże syntetycznie jak to czyniła Muter w przypadku kompozycji wielkoformatowych. Obraz Rodzina muzyków to majstersztyk pod względem kompozycyjnym i kolorystycznym. Skala barw ciepłych, miejscami niemalże intensywnych i zaskakująco kontrastujących, tak rzadkich w palecie używanej przez Melę Muter, dodaje wzruszającej scenie niezwykłego ciepła. Niewątpliwie praca ta jest doskonałym przykładem indywidualnego stylu, który wyróżniał malarstwo Meli Muter w paryskim i polskim środowisku artystycznym.
Min Estimate: 600000,00
Max Estimate: 800000,00
Starting Price: 450000,00
Price: 550000,00
Artist: Stanisław Sałaga
Title: PEONIE W WAZONIE
Dimensions: 78,5 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Exhibited: Salon Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem, Kraków 1917
Min Estimate: 6000,00
Max Estimate: 8000,00
Starting Price: 5000,00
Price: 5000,00
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: „W KARCZMIE” ORAZ „NA TARGU”, 1920
Year: 1920
Dimensions: 50,5 x 50,5 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: Oferowane prace, zarówno Na targu jak i W karczmie, stanowią bardzo rzadko spotykany na rynku aukcyjnym przykład dekoracyjnych kompozycji, które z wysokim prawdopodobieństwem stanowiły część większego panneau. Ze względu na stylistyczne wyróżniki tych obrazów takie jak dynamika ujęcia, wielobarwność, zrytmizowanie linearnych elementów, zwartość kompozycyjna i obfi tość dekoracyjnych szczegółów oraz walorowo modulowany kolor można przypisać je okresowi lat 20. bądź wczesnych lat 30. W prezentowanych pracach pełnych rozmachu i dynamiki widać fascynację Stryjeńskiej rodzimym folklorem a niezwykle istotną rolę odgrywa rozbudowana narracyjność scen, mnożenie epizodów nasyconych witalną energią i zabarwionych humorem. Niewątpliwie są to bardzo cenne i rzadkie przykłady najlepszego okresu w twórczości tej wielkiej polskiej artystki.
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 49000,00
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: ZALOTY BATIARA, 1937
Year: 1937
Dimensions: 56,5 x 77,5 x
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 60000,00
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: MIASTO RÓŻOWE
Dimensions: 29,0 x 41,0 x
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 50000,00
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: KOMPOZYCJA, 1927
Year: 1927
Dimensions: 42,0 x 37,0 x
Tools: pencil
Surfaces: paper
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 12000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 35000,00
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: KOMPOZYCJA Z DWOMA ROWERZYSTAMI, 1928
Year: 1928
Dimensions: 41,0 x 37,5 x
Tools: gouache, pencil
Surfaces: paper
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 12000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 38000,00
Artist: Jacek Sienicki
Title: PRACOWNIA, 1974
Year: 1974
Dimensions: 145,5 x 96,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: Przedstawienia wnętrza pracowni zajmowały istotne miejsce w twórczości Sienickiego. Zazwyczaj jest to jego własna pracownia, która mieściła się przy ul. Rycerskiej na Starym Mieście w Warszawie. Proponowana praca pochodzi z 1974 roku. Zachwyca w niej zestawienie kolorystyczne często wykorzystywanej i ulubionej przez artystę szarości z mocnym akcentem intensywnego błękitu. W tej uderzającej a zarazem subtelnej grze barwnej uwidacznia się prawdziwy kunszt kolorysty obdarzonego wyrafinowanym smakiem.
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 75000,00
Artist: Klaudiusz Jędrusik
Title: PEJZAŻ MORSKI, 1976
Year: 1976
Dimensions: 200,0 x 394,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 57000,00
Artist: Alfred Lenica
Title: Kompozycja
Dimensions: 69,5 x 98,5 x
Tools: individual
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 31000,00
Artist: Tadeusz Kantor
Title: PEINTURE, 1961
Year: 1961
Dimensions: 99,7 x 81,3 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja Marc’a M. Spiegla, USA
Min Estimate: 250000,00
Max Estimate: 300000,00
Starting Price: 140000,00
Price: 220000,00
Artist: Tadeusz Kantor
Title: PEINTURE, 1962
Year: 1962
Dimensions: 100,0 x 80,7 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja Marc’a M. Spiegla, USA
Min Estimate: 270000,00
Max Estimate: 350000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 210000,00
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA NR 185, 1963
Year: 1963
Dimensions: 79,5 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Provenance: Galerie Lacloche, Paryżkolekcja prywatna, Warszawa
Exhibited: Galerie Lacloche, Paryż, 1964Palais des Beaux – Arts, Bruksela, 1964
Reproduced: Jan Lebenstein – promenade. Obrazy i rysunki z lat 50. i 60. XX wieku[katalog wystawy], Galeria aTAK, Warszawa 2012, str. 26, il. 14.
Description: Oferowana praca, Figura nr 185 z 1963 roku, należy do serii Bestiarium, która zdominowała twórczość Lebensteina w pierwszej połowie lat 60 a dokładniej w latach 1963-65. Obrazy z tego cyklu pokazywane były na wystawach indywidualnych artysty w całej Europie, m.in. w Galerii Profili w Mediolanie, Galleria l’Obelisco w Rzymie czy w Palais des Beaux-Arts w Brukseli oraz paryskiej Galerie Lacloche. Pojawienie się cyklu Bestiarium to metamorfoza jakiej uległa twórczośc Lebensteina w 1963 roku. Formy zwierzęce w układzie horyzontalnym zastąpiły temat wertykalnej figury ludzkiej, który towarzyszył artyście od 1954 roku. Płótna charakteryzują się gruboziarnistą, mięsistą masą malarską, głównymi bohaterami są w nich zwierzęta. Przejście od formy antropoidalnej do zwierzęcej przejawia się w cyklu Bestiarium poprzez zabieg zagęszczenia farby, nadaniu płaszczyźnie fakturowości. W obrazach tych nie ma narracji, nie ma nic co odwracałoby uwagę widza od postaci samego zwierzęcia – jego stwardniałej skóry, mięśni i kręgów. Figura nr 185 fascynuje bogactwem faktury mitycznego zwierzęcia – bestii. Całość kompozycji w płaskim, niemalże symetrycznym, ułożeniu zwierzęcia, reliefowości powierzchni i kolorystyce daje nieodparte wrażenie obcowania z wycinkiem paleontologicznego wykopaliska. Wpisana w formę okręgu bestia znajduje swe analogie w Figurze 195 z tegoż samego 1963 roku czy kompozycji Garbus z 1965 roku. Oferowana praca, dwukrotnie pokazywana na europejskich wystawach indywidualnych Lebensteina stanowi reprezentacyjny przykład dojrzałych poszukiwan artysty cenionego już wówczas na arenie międzynarodowej za swój niepowtarzalny styl.
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 160000,00
Starting Price: 110000,00
Price: 115000,00
Artist: Jan Lebenstein
Title: ILUSTRACJE DO BIBLIOFILSKIEGO WYDANIA POEZJI EUGENIO MONTALE – CINQUANTE ANS DE POESIE, 1972
Year: 1972
Tools: litography
Surfaces: paper
Description: Ilustracja książkowa stanowi mniej znaną a niemniej ciekawą działalność artystyczną Jana Lebensteina. Podobnie jak w malarstwie odnosił na polu ilustracji sukcesy międzynarodowe. Ewa Wojtasik z Uniwersytetu w Łodzi, która podjęła się jednej z pierwszych analiz dorobku ilustratorskiego artysty twierdzi w jednym ze swych artykułów, że literatura ilustrowana przez Lebensteina funkcjonuje w obiegu wysokoartystycznym i jest przeznaczona dla elitarnych kręgów czyetlniczych. A jego twórczość w tym zakresie znacznie odbiega od popularnych kanonów estetycznch, zmusza do refleksji, często zdumiewa wizją splotu świata materialnego i duchowego. (Wojtasik E., Ilustracja książki w twórczości Jana Lebensteina, Folia Librorum 12, 2005, str. 69). Powyższy egzemplarz nosi nr III i należy do limitowanej części nakładu (16 egzemplarzy) poezji autorstwa Eugenio Montale. Całość ilustrowana jest litografiami autorstwa Jana Lebensteina, każda z nich jest odręcznie sygnowana i numerowana. Oferowany egzemplarz jest unikatem. Litografie noszą tytuły: Xenia I, Elegia, Ministrels, Xenia II, Come Zaccheo, Altro, Qui e la`, Xenia I,2, Xenia I,5, A Galla. Eugenio Montale (1896 -1981) był włoskim eseistą, krytykiem literackim, poetą, politykiem i tłumaczem. W 1975 roku został laureatem Nagrody Nobla w dziedzinie literatury. W 1927 przeniósł się z Genui do Florencji, gdzie przyłączył się do literackiego ruchu hermetyków, poezji, w której częsta była świadoma niejasność sensu, a w języku dominowały wypowiedzi nominalne i wieloznaczność. W 1938 zwolniono go ze stanowiska dyrektora biblioteki Gabinetto Vieusseux Library we Florencji za poglądy antyfaszystowskie. W 1948 został krytykiem literackim gazety Corriera della Sera. Od 1967 zasiadał w senacie włoskim. Eseje Montale wywarły znaczny wpływ na środowisko włoskich intelektualistów. Przekładał m.in. utwory Williama Szekspira, Pierre’a Corneille’a i T. S. Eliota. Jako krytyk odkrył twórczość Italo Svevo.
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 14000,00
Price: 18000,00
Artist: Henryk Hayden
Title: KOMPOZYCJA
Dimensions: 29,5 x 41,5 x
Tools: oil, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 12000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 9500,00
Artist: Rafał Olbiński
Title: DISAPPEARANCE OF THE WELL INTENTIONED MOTIVE
Dimensions: 102,0 x 76,0 x
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Burgin R., Ghost Quartet, ed. Northwestern University Press 2000, na okładce.
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 65000,00
Price: 65000,00
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Z CYKLU INKARNACJE, 1986
Year: 1986
Signed: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 46000,00
Artist: Victor Vasarely
Title: DOMBOKTA, 1978
Year: 1978
Dimensions: 96,0 x 96,0 x
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 5000,00
Max Estimate: 6000,00
Starting Price: 4000,00
Price: 4000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: CHANCE IN GAME 5X5, 1983
Year: 1983
Dimensions: 36,0 x 36,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 32000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 32000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PENETRACJA PRZESTRZENI REALNEJ, 1974
Year: 1974
Dimensions: 52,0 x 52,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawakolekcja prywatna StockholmHammer Galeries, NY
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 140000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 130000,00
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: Z CYKLU UKŁADY RÓWNOWARTOŚCIOWE, 1978 - 1985
Year: 1978
Dimensions: 130,0 x 130,0 x
Tools: individual
Signed: Yes
Exhibited: Kajetan Sosnowski (1913-1987). W poszukiwaniu prawdy, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2013.
Reproduced: Kowalska B.,Kajetan Sosnowski (1913-1987). W poszukiwaniu prawdy, wyd. Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2013.
Description: Obrazy z cyklu „Ukłądów równowarościowych”, wykonywane w tej samej technice, na początku monochromatyczne, od lat 80. stały się wielobarwne. Zasady, którymi rządził się ten cykl, oparte były na logice i naukowych podstawach. Pole jednego koloru lub kierunku splotu zajmuje dokładnie taką samą powierzchnię, co pole innego koloru lub kierunku splotu. Poprzez zachowanie takich proporcji Układy równowartościowe wzbudzają w odbiorcy poczucie ładu i spokoju a w przypadku prezentowanej pracy zestawienie kolorystyczne barw jasnej szarości i bieli wzmacnia poczucie harmonii. Ta orkiestracja barw u Sosnowskiego – jak to pięknie ujęła Bożena Kowalska – raz wynika ze ściszonego dialogu barw, kiedy indziej zaś z dźwięcznej gry kontrastów.
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 95000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: M 5, 1966
Year: 1966
Dimensions: 57,5 x 57,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawa
Exhibited: Wojciech Fangor. Wspomnienie teraźniejszości, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2015Wojciech Fangor. Space as play, Muzeum Narodowe w Krakowie, 2012
Reproduced: Szydłowski S.,Wojciech Fangor. Wspomnienie teraźniejszości[katalog wystawy], Wrocław 2015, str. 91.Szydłowski S.,Wojciech Fangor. Space as play[katalog wystawy], Muzeum Narodowe, Kraków 2012, str. 165.Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Warszawa 2010, str. 48.
Description: Oferowana praca M5 pochodzi z 1966 roku. Wpisuje się ona w serię obrazów powstałych na przestrzeni lat 1958-1974 realizujących koncepcję pozytywnej przestrzeni iluzyjnej przedstawioną przez Wojciecha Fangora i Stanisława Zamecznika w dziele typu environment zatytułowanym Studium przestrzeni (Salon „Nowej Kultury”, Warszawa 1958). Było to wydarzenie, które nie tylko miało decydujący wpływ na życie twórcze Fangora ale było też pierwszą w skali światowej i odegrało znaczącą rolę w kształtowaniu się międzynarodowej sztuki współczesnej. Teoria ta głosiła iż możliwa jest iluzja przestrzeni rozwijająca się nie w głąb obrazu, ale w kierunku odbiorcy. Efekt ten osiągnięty został za pomocą płasko malowanych bezkonturowych form, w tym przypadku formy uznawanej za doskonałą czyli koła. Obrazy malowane przez Fangora w latach 1958-1974 charakteryzowały się brakiem jakiejkolwiek faktury na powierzchni obrazu, prostotą obłych, nieograniczających konturem form (koło, elipsa, fala) wpisanych w kwadratowe bądź rzadziej prostokątne płótno. Równie istotnym kryterium jest kolor. To on aktywnie oddziaływuje na widza i wzmaga ostrość jego dialogu z płótnem. Nie inaczej jest w przypadku M5, którego efekt kolorystyczny zbudowany jest na wzajemnie dopełniających się barwach zieleni z czerwienią oraz niebieskiego z żółtym. Wielobarne okręgi pulsują wciągając widza w Fangorową grę a samo zestawienie kolorów daje poczucie harmonii i wynikającego z niej spokoju. Sam artysta uważał M5 za jedną ze swoich najlepszych prac. Zlecił na jej podstawie przygotowanie litografii w limitowanym nakładzie 50 sztuk, z których każda została przez artystę odręcznie podpisana.
Min Estimate: 480000,00
Max Estimate: 580000,00
Starting Price: 350000,00
Price: 470000,00
Artist: Stefan Gierowski
Title: DXXXVI, 1984
Year: 1984
Dimensions: 100,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Exhibited: Vision and Unity, Muzeum Sztuki w Łodzi, 1985
Min Estimate: 130000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 110000,00
Price: 130000,00
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF BŁĘKITNY, 1975
Year: 1975
Dimensions: 48,0 x 48,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 50000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEGLĄD KOLEKCJI, 1985
Year: 1985
Dimensions: 80,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 120000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA XVII, 1983
Year: 1983
Dimensions: 50,5 x 40,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 28000,00
Price: 44000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA, 1986
Year: 1986
Dimensions: 110,0 x 126,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Jan Tarasin, Galeria Krzysztofory, Kraków, 1986 – 87;Kolekcja Jolanty i Marka Gilów, Starmach Gallery, Kraków, VI. 1994.
Reproduced: Kolekcja Jolanty i Marka Gilów [katalog wystawy], Starmach Gallery, Kraków VI. 1994, kat. 8, repr. b.
Min Estimate: 150000,00
Max Estimate: 170000,00
Starting Price: 140000,00
Price: 150000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Dziennik 15 X - 09 XI, 2022
Year: 2022
Dimensions: 150,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 29000,00
Price: 40000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Dziennik 15 X - 09 XI, 2022
Year: 2022
Dimensions: 150,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 63000,00
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Wspomnienie z Egiptu, 1990
Year: 1990
Dimensions: 35,0 x 45,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 95000,00
Artist: Teresa Pągowska
Title: OSIEMNASTY, 1967
Year: 1967
Dimensions: 150,0 x 130,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Galeria Gaga, Warszawakolekcja prywatna, Warszawa
Reproduced: Kępiński Z., Teresa Pągowska, seria Współczesne malarstwo polskie, Warszawa 1968 – reprodukcja barwna na stronie nienumerowanej.
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 85000,00
Price: 107000,00
Artist: Zbylut Grzywacz
Title: BIELE, 1996
Year: 1996
Dimensions: 92,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 24000,00
Price: 24000,00
Artist: Tadeusz Dominik
Title: Kamienie, 1990
Year: 1990
Dimensions: 90,0 x 110,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 41000,00