Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: Para portretów męskich, 1846
Year: 1846
Dimensions: 46,5 x 38,0 x
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: January Suchodolski
Title: Odsłonięcie pomnika Jana III Sobieskiego w Łazienkach w rocznicę Wiktorii Wiedeńskiej, 1869
Year: 1869
Dimensions: 70,0 x 104,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum, 15.12.2011, poz. 27
Artist: January Suchodolski
Title: W kuźni, 1860-1869
Year: 1860
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna Agra Art, aukcja 30.05.1999
Reproduced: Sroczyńska K., January Suchodolski, Wrocław 1961, s. 206, nr kat. 247, s. 214, nr kat. 275, s. 216. nr kat. 284Wiercińska J., Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 – 1914, Wrocław 1969, s. 357.
Artist: Jan Piotr Norblin
Title: Portret Adama Jerzego Czartoryskiego, 1829
Year: 1829
Dimensions: 73,0 x 59,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Juliusz Kossak
Title: Dwaj Kozacy konno, 1856
Year: 1856
Dimensions: 27,0 x 19,5 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Bielsko-Biała, kolekcja prywatnaBielsko-Biała, Galeria Sztuka i Antyki (1992)
Reproduced: Olszański K., Juliusz Kossak, wyd. Ossolińskich, Wrocław Warszawa Kraków Gdańsk Łódź 1988, il. 124
Artist: Franz Adam
Title: Konie na puszcie, 1880
Year: 1880
Dimensions: 95,0 x 164,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Suwałki, depozyt Muzeum OkręgowegoPoznań, kolekcja prywatnaSotheby’s, aukcja 02.04.1998, poz. 120
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: Polowanie na lisa. Lisa dopadły, ok. 1880
Dimensions: 36,5 x 49,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 10.12.2017, poz. 12Massachusets, John Esther Art Gallery
Artist: Józef Brandt
Title: Lisowczyk z luzakiem, 1885-1890
Year: 1885
Dimensions: 45,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 10.12.2019, poz. 13Suwałki, depozyt Muzeum OkręgowegoPoznań, kolekcja prywatna
Description: Lisowczycy należą niewątpliwie do jednej z barwniejszych formacji XVII wiecznego oręża polskiego. Jej twórcą i pierwszym dowódcą był Aleksander Józef Lisowski, który urodził się około roku 1575. Służył jako zwykły żołnierz pod Janem Potockim w kampanii przeciw hospodarowi wołoskiemu. Potem jako przywódca konfederacji zbuntowanych żołnierzy zasłynął z grabieży i samowoli. Skazano go za to na banicję. Zaciągnął się wówczas na służbę u Dymitra Samozwańca. Był już owianym legendą dowódcą, gdy zdjęto z niego piętno infamii. Powrócił do Polski i stworzył swoją słynną jazdę, nazywaną potem w Europie jazdą polską albo lisowczykami, od nazwiska jej twórcy. Sława lisowczyków, mająca swe zarówno chwalebne jak i mroczniejsze odsłony, z biegiem czasu narastała coraz większą legendą. Między innymi z tegoż zapewne powodu to im właśnie, poza Kozakami, Brandt poświęcał w swej twórczości najwięcej uwagi. Pod względem ubioru – formacja ta nie posiadała jednolitego umundurowania, bowiem każdy żołnierz ubierał się według swojej fantazji i zamożności. Brandtowi, wielkiemu miłośnikowi koni i niezaprzeczalnemu mistrzowi w oddawaniu wizerunku tych zwierząt, na pewno znany był fakt, że lisowczycy byli formacją bardzo silnie związaną z końmi. Używali jedynie ras o orientalnej krwi – niewielkich, szybkich, zwrotnych, o niezwykłej wytrzymałości. Były bardzo cenne, ich udział w bitwie poprzedzały bowiem aż dwa lata ujeżdżania. Lisowczycy jeździli na nich na swój własny, typowo polski sposób, będący połączeniem różnych szkół – wschodnich i zachodnioeuropejskich. Dzięki temu przemieszczali się z ogromną prędkością. W boju stosowali własną, niezwykle sprytną taktykę, której głównym elementem było działanie przez zaskoczenie. Sławę swą lisowczycy zawdzięczali chuligańskiemu rysowi, jaki charakteryzował to wojsko najemników. Do najczęściej wymienianych cech lisowczyków należała bezwzględność. Przynależny im żołd nie był w żaden sposób odgórnie regulowany – odbierali go sobie poprzez łupienie terenu, na którym operowali. „Tam było wszędy wolno, do komory, do obory, do kieszeni, do mieszka… Do potrzeby wsiadali na konie w kolibach [kulbakach], niemal goło, bez zbroje, bez armaty wielkiej: tylko szabla z rusznicą, z półhakiem, a miał też drugi parę pistoletów albo krótkich rusznic, a który miał kaft anik albo misiurkę, kołpak, dobrze się ubrał” pisano o lisowczykach już w XVII wieku („o żołnierzach lisowczykach sine lege”, ok. 1620) Legenda ta szybko przeniknęła cała Europę, na co dowodem jest choćby obraz Rembrandta pt. „Jeździec polski (lisowczyk)” z 1655 roku. Józef Brandt szczególnie upodobał sobie tych kondotierów i choć przedstawiał także inne formacje – m.in. husarię pod Wiedniem, to dzikość tej lisowczyków doskonale wpisywała się w niezwykle barwną narrację malarstwa batalistycznego artysty. A było to malarstwo, które w pierwszym rzędzie miało za zadanie krzepić serca i dodawać otuchy – niewątpliwie więc anarchiczne czy wprost na poły bandyterskie formacje, jak oddziały składające się z Kozaków czy Lisowczyków, niewątpliwie taka rolę spełniały w ówczesnym społeczeństwie. Były to przecież formacje bezwzględne ale i zdyscyplinowane czyli być może najbardziej potrzebne w czasach utraty niepodległości. Ich legenda, szerzona między innymi przez mistrzów takich jak Józef Brandt, dodawała wiary i rozpalała serca, a na wierze tej rosło pokolenie, które kilkadziesiąt lat później wywalczyło Polsce niepodległość. Malarstwo Józefa Brandta należące do nurtu batalistycznego, zarówno przedstawiające sceny walki jak i kompozycje bardziej wyciszone, zbliżające się do gatunku rodzajowego, jak oferowany „Lisowczyk z luzakiem”, naznaczone są jeszcze jednym niezwykle istotnym we współczesnych czasach elementem znaczeniowym. Przypominają nam bowiem o wielokulturowym aspekcie Rzeczpospolitej, m.in. w kontekście różnorodnych formacji wojskowych, w których mieszały się wpływy tureckie z zachodnioeuropejskimi. Obrazami swoimi Józef Brandt snuje opowieść o Rzeczpospolitej zupełnie nie-zaściankowej, gdzie bogaty wschód nie tyle zderzał się z cywilizacja łacińską o ile wzbogacał ją, tworząc unikatowe jak na tamte czasy społeczeństwo hołdujące kulturze różnorodności.
Artist: Gavril Pavlovich Kondratenko
Title: Wezuwiusz
Dimensions: 64,0 x 97,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Edward Okuń
Title: Portret żony artysty, 1916
Year: 1916
Dimensions: 54,5 x 29,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 25.06.2006, poz. 47
Artist: Roman Bratkowski
Title: Capri w świetle księżyca, 1927
Year: 1927
Dimensions: 48,0 x 61,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaKraków, Galeria Connaisseur
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: Pokłon przed Matką Boską, ok. 1895
Dimensions: 92,5 x 151,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: Pan Twardowski, ok. 1915-1917
Dimensions: 96,0 x 128,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Józef Mehoffer
Title: Szkic projektu nagrobka Piotra Tomickiego w kaplicy św. Tomasza w katedrze Wawelskiej
Dimensions: 39,0 x 27,5 x
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 14.12.2005, poz. 116
Artist: Józef Mehoffer
Title: Portret Aleksandra Dejeana, 1895-96
Year: 1895
Dimensions: 120,0 x 96,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaKraków, Muzeum Narodowe (depozyt)
Exhibited: Fribourg (Szwajcaria), Musee d’art et d’histoire, Józef Mehoffer et le vitrail art nouveau, 1995Kraków, Pałac Sztuki Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych, Mehoffer i uczniowie, 1938Kraków, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, 100 Wystawa Artystów Polskich „Sztuka”, 1937Warszawa, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Józef Mehoffer, 1935Warszawa, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Wystawa zbiorowa prof. Józefa Mehoffera, 1913
Reproduced: Zeńczak A., Wapiennik-Kossowicz J., Józef Mehoffer, wyd. BOSZ, Olszanica 2006, s. 15
Description: Malowany podczas pobytu w Paryżu Portret Dejeana jest wspaniałym przykładem połączenia kunsztu i warsztatu artysty z wpływami z jakimi zetknął się we Francji. Dosyć trudne początki artysty na obcej ziemi, poszukiwanie pracowni, trudności z dostaniem się do École Nationale des Beaux-Arts oraz zetknięcie się z nowym widzeniem sztuki tak innym od nauk Matejki, wszystko to dało podwaliny prawdziwego mistrzostwa malarskiego Mehoffera. W portrecie widzimy wpływy Leona Bonnata, paryskiego nauczyciela Mehoffera, który był bardzo przez artystę podziwiany. Widzimy również pełnię kształtów i koloru Władysława Ślewińskiego, ale widzimy też poszukiwanie absolutu Paula Serusiera. I jednocześnie już tutaj, u dosyć młodego artysty widzimy własny, swoisty tylko jemu rys. Nie zwraca np. modela bezpośrednio do widza, pozwala mu na swobodę bycia w naprawdę domowych pieleszach, nie odziewa go w elegancki strój, ani też w żaden sposób nie pozuje. Przedstawiona postać nie ma żadnych pretensji do oficjalności. Wizerunek uchwycony jest w czasie wieczornego odpoczynku najprawdopodobniej po jednym ze spotkań w jego paryskim mieszkaniu.Głównym zagadnieniem obrazu wydaje się być tak naprawdę rozwiązanie efektu światła we wnętrzu i korelacji z głównym bohaterem portretu. A bohater jest prawdziwym dominum w obrazie. Zwalista postać starszego mężczyzny siedzącego pomiędzy stolikiem a kominkiem i spoglądającego w lewo. Nakryty białym obrusem stolik prezentuje na blacie karafkę i koszyk z owocami. Elementy tej martwej natury są niewątpliwie prawdziwym wirtuozerskim pokazem talentu i umiejętności panowania nad światłem. Niewidoczne źródło światła znajduje się zapewne tuż poza krawędzią kadru. Sugerują to usytuowanie miejsc zacienionych oraz jasne plamy barwne na serwecie. W domyśle istnieje również rodzaj niskiej lampy, powodującej oświetlenie tułowia Dejeana i nieostry cień jego głowy. Dejean opiera się prawa dłonią na blacie stolika, lewą zaś unosi ku górze i wspiera na kominku. Siedzi wciśnięty pomiędzy mebel, kominek i bordowe krzesło. Odnosimy nieodparte wrażenie, że postać portretowanego jest niejako przypisana do miejsca, w którym się znajduje. Trochę jest w nim nawet zakleszczona i unieruchomiona, co nadaje pewnego klimatu intymności, prywaty, domowej sceny dnia codziennego. Uderza przede wszystkim cudowna plastyka całej bryły, gra świateł na bordowej bluzie, na białej koszuli i ciemnych spodniach opinających wydatny brzuch. Wszystko to uwypukla pewną zwalistość i powiększa optycznie ciężar postaci oczywiście w określonym celu. Wszystko to właściwie daje efekt znamienny dla Mehoffera – efekt dekoracyjności, który towarzyszyć będzie artyście przez całe twórcze życie. Wygrywają zawsze przede wszystkim wartości malarskie. Ten rodzaj portretowania rozpoczęty przy Portrecie Konstantego Laszczki pozostanie już właściwym dla Mehoffera. Pozostaniemy urzeczeni głębią, malarskością i kolorem. Niezrównanymi…Portret Dejeana, malowany w okresie pobytu artysty w Paryżu jest absolutnym wydarzeniem na polskim rynku aukcyjnym. Pokazywane były dotychczas mniejsze wersje tej pracy, stworzone zapewne na potrzeby ówczesne, bądź na życzenie innych. Prezentowana, pierwotna wersja znajdowała się przez lata w oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie.
Artist: Julian Fałat
Title: Nieśwież
Dimensions: 25,5 x 54,5 x
Tools: mixed
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 24.09.2014, poz. 108
Artist: Julian Fałat
Title: Łoś na bagnach. Świt nad rozlewiskami, przed 1893
Dimensions: 65,0 x 135,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Gdańsk, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 19.10.2008, poz. 13
Artist: Jacek Malczewski
Title: Autoportret, 1923
Year: 1923
Dimensions: 42,0 x 36,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna zakup DA Polswissart Francja, kolekcja Ewy i Wojciecha Fibaków Toronto, kolekcja A,Willmana, 1981
Exhibited: Warszawa, Muzeum Narodowe, wystawa Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków 23.05 – 9.08.1992 Poznań, Muzeum Narodowe, wystawa Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków 22.08 – 25.10.1992
Reproduced: Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Warszawa 1992, s. 21.
Artist: Jacek Malczewski
Title: Anioł i pastuszek, 1901-1905
Year: 1901
Dimensions: 33,0 x 25,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna Kraków, Muzeum Narodowe Warszawa, Muzeum Narodow Agra Art, 10.12. 1995.
Exhibited: Muzeum Narodowe Kraków, Muzeum Narodowe Warszawa, Koniec wieku sztuka Polskiego modernizmu 1890-1914, 1996-1997
Reproduced: Koniec wieku sztuka Polskiego modernizmu 1890-1914 [katalog wystawy], pod red. Charazińska E. i Kossowski Ł., Muzeum Narodowe w Warszawie, 1996, s. 145, nr. kat. 11.
Artist: Jacek Malczewski
Title: Kobieta czuwająca przy śpiącym dziecku
Dimensions: 29,7 x 40,0 x
Tools: tempera, oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Józef Krasnowolski
Title: Madonna Chłopska
Dimensions: 70,0 x 51,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Artist: Artysta Nieokreślony (Szkoła Zakopiańska)
Title: Dziewczynka z królikiem, lata 30. XX w.
Dimensions: 40,0 x 15,0 x 14,0
Reproduced: Halnym wyrzeźbione [katalog wystawy], Zakopane 2016, s. 25.
Verified Artist: Yes
Artist: Artysta Nieokreślony (Szkoła Zakopiańska)
Title: Janosik, lata 30. XX w.
Dimensions: 77,0 x 25,0 x 15,0
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: Portret chłopca, 1902
Year: 1902
Dimensions: 42,0 x 52,0 x
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatna Kraków, kolekcja spadkowbierców Wiesława Turowskiego Kraków, kolekcja sędziego sądu wojewódzkiego Wiesława Turowskiego Kraków, kolekcja doktora Kolberga – do 1936
Description: Stanisław Wyspiański zasłynął jako portrecista dzieci. Żaden inny polski artysta nie stworzył tak wielu i takiej klasy portretów małych modeli. Śmiało można stwierdzić, że są one też fenomenem na skalę europejską. Malowanie dzieci sprawiało Wyspiańskiemu radość. Były one tematem najwcześniejszego etapu twórczości artysty, który wykonywał portrety zarówno podczas podróży zagranicznych jak i w rodzinnym Krakowie. Za modeli służyły mu mali proletariusze, córki stróżów i przekupek, biedni chłopcy z ulicy a odkąd urodziły mu się dzieci to one stały się bohaterami większości przedstawień. Wyspiański stworzył wizerunki pozbawione przesadnego sentymentalizmu czy częstego w przypadku tego gatunku przesłodzenia. Jego bohaterowie – delikatni i wzruszający – są przede wszystkim prawdziwi. Realizm obserwacji sprawia, że w portretach Wyspiańskiego nie ma śladu sztucznej pozy a dzieci uchwycone są w charakterystycznych dla ich wieku pozach – wyrwane ze snu przecierają oczy, oparte o stół wyciągają rękę po leżący nań przedmiot, czasem są smutne, czasem zamyślone, uczucia malujące się na ich twarzach są zawsze szczere. Na wielu portretach widzimy jakby postaci z innego świata (Helenka), zamyślone znajdują się gdzieś w sferze swojej wyobraźni (Chłopiec z pistoletami), śpiące wyglądają jakby odpłynęły w dalekie krainy (Śpiący Staś). W portretach dziecięcych rysunek jest szkicowy, płaski, pozbawiony bryłowatości. Linia splątana, giętka i dekoracyjna przypomina sztukę niemieckiej i wiedeńskiej secesji. Wyspiański koncentruje swoją uwagę na wyrazie twarzy portretowanego. Nie przedstawia żadnych zbędnych szczegółów, nie ma mebli, kotar, akcesoriów, nie ma też tła co powoduje, że nie wiemy w jakim wnętrzu znajduje się model. Istotą portretu w zamyśle artysty jest bowiem psychologia małego człowieka, jego dziecięctwo ukryte w geście, minie, spojrzeniu. Można powtórzyć za Martą Tomczyk-Maryon, że dzieci były dla artysty medium, przez które wchodził do krainy podświadomości, marzeń, innej rzeczywistości. (Wyspiański, wyd. PIW, Warszawa 2009, s. 216)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: Sosny z Połągi, 1908
Year: 1908
Dimensions: 41,0 x 51,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Artist: Olga Boznańska
Title: Portret Henryki Marii Kurnatowskiej, 1913
Year: 1913
Dimensions: 80,0 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Exhibited: Warszawa, Muzeum Narodowe, wystawa monograficzna Olga Boznańska 1865-1940, 26.02 – 2.05.2015 Kraków, Muzeum Narodowe, wystawa monograficzna Olga Boznańska 1865-1940, 25.10.2005-1.02.2015
Reproduced: Olga Boznańska 1865-1940 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2015, s.238 Kopszak P., Olga Boznańska, Edipresse, Warszawa 2006
Description: Główną domeną twórczości Olgi Boznańskiej były portrety. Wizerunki dorosłych i dzieci, kobiet i mężczyzn. Niezrównane w swojej klasie, niemające porównania w całej sztuce polskiej. Można doszukiwać się wpływu Jamesa Whistlera, Wilhelma Leibla, czy Eduarda Maneta, ale Olga Boznańska była artystką o tak swoistej tylko dla siebie sile wyrazu, że nawet w sztuce światowej trudno szukać dla niej porównań. Malowała niemal wyłącznie techniką olejną na tekturze, nie używała werniksu, często pozostawiała niezamalowane partie tektury i skrobała farbę nożem uzyskując charakterystyczny efekt rozwibrowania i jednoczesnej lekkości, efekt delikatnej przezroczystej zasłony, zza której patrzymy na portretowanych. Delikatnie odrealnione przez to portrety mają za to uwydatniony efekt duchowego wymiaru. Tak jak pisała sama Boznańska chodziło jej o prawdę, o ciszę, w której rodzi się prawda o człowieku. Dlatego nad każdym portretem Boznańska pracowała długo, niekiedy kilka miesięcy, umawiając się wielokrotnie z modelami, oglądając ich w różnych porach dnia, w różnych nastrojach, tak by uchwycić swoistość. Nie starała się nikomu przypodobać, nie miała oporów w ukazaniu cech nie zawsze pochlebnych, malowała to co czuła, podkreślić należy – to co czuła o portretowanym.Henryka Maria Kurnatowska była córką Wacława Kurnatowskiego herbu Łodzia, właściciela m.in. majątku brudzewskiego oraz Marii Zofii Kurnatowskiej. Studiowała chemię na Sorbonie w Paryżu i zakończyła studia doktoratem z chemii u Marii Curie-Skłodowskiej. Dwie z jej sióstr – Krystyna i Cecylia były uczennicami Boznańskiej w prywatnej Akademii Vitti w Paryżu. Nie wiadomo, czy sama Henryka uczyła się malarstwa u Olgi Boznańskiej natomiast na pewno pozostawała z nią w przyjaźni. Nie bez wpływu na ta znajomość były zapewne poglądy Boznańskiej. Należy pamiętać, że artystka niezwykle doceniała przejawy aspiracji i dążeń naukowych kobiet. Sama przecierała Polkom drogę do świata sztuki. Pamiętajmy, że obok Bilińskiej była jedną z pierwszych kobiet polskiego świata sztuki, które rozpoczęły karierę w Monachium i została bardzo doceniona. Jak trudna to była wtedy droga dla kobiet można sobie tylko wyobrazić. Wspierała i podziwiała kobiety mądre, odważne i inteligentne. Świadectwem tego są liczne portrety znanych aktywistek i kobiet tamtego czasu.
Artist: Wiktor Korecki
Title: Pejzaż zimowy
Dimensions: 60,0 x 91,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: Kaczeńce
Dimensions: 33,0 x 49,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Józef Rapacki
Title: Pejzaż z brzozą, 1925
Year: 1925
Dimensions: 100,0 x 71,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnakolekcja spadkobierców artysty
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: Upalny dzień nad morzem (Jastrzębia Góra)
Dimensions: 63,0 x 87,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Rzeszów, kolekcja prywatna
Artist: Józef Rapacki
Title: Odpoczynek pod gruszą, 1923
Year: 1923
Dimensions: 51,0 x 63,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Stanisław Kamocki
Title: Sandomierz, ok.1925
Dimensions: 50,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Cieszyn, kolekcja prywatnaKatowice, kolekcja Jacka Urbańskiegokolekcja rodziny artysty do 1944
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: Paysage présumé des Landes, 1927
Year: 1927
Dimensions: 152,0 x 190,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 9.03.2021, poz. 37Rzeszów, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatna
Artist: Jan Rubczak
Title: Pejzaż z południa Francji, ok. 1913
Dimensions: 35,5 x 49,5 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 18.12.2017, poz. 79
Artist: Mojżesz Kisling
Title: Chłopiec z książką, 1920
Year: 1920
Dimensions: 92,0 x 77,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: USA, kolekcja prywatnaToronto, kolekcja prywatnaNowy Jork, Galeria Weintrub, 1998Buenos Aires, kolekcja dr. Juana Del GadosLos Angeles, Galeria Jamesa Vigevenokolekcja artysty, 1920–1942
Exhibited: Tokio, Galeria Sanjo Gion, Moise Kisling, 2000Los Angeles, Galeria James Vigeveno, The School of Paris, 1948
Reproduced: Moise Kisling [katalog wystawy], Gallery Sanjo Gion, Paryż, 2000, nr. 20Salomon A., Kisling 1891-1953, ed. Kisling J., tom IV, 1995, s. 121
Artist: Mojżesz Kisling
Title: Sonia
Dimensions: 56,0 x 40,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Alfred Aberdam
Title: Kwiaty w wazonie
Dimensions: 81,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 01.03.2016, poz. 28
Artist: Henryk Hayden
Title: Martwa natura z kompotem, 1918
Year: 1918
Dimensions: 60,0 x 73,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Francja, kolekcja prywatnaDrout, aukcja 17.06.1990, poz. 61Paryż, Galeria Suillerot
Exhibited: Paryż, Musée d’Art moderne de la Ville de Paris, 02.06.1973-02.01.1983Paryż, Galerie Suillerot, Sur le cubisme, 30.05-30.06.1973Paryż, Musée d’Art moderne de la Ville de Paris, Hayden. Soixante ans de peinture 1908-1968, 3.05-2.06.1968Paryż, Galerie Suillerot, Cubistes de Hayden à Valmier, 06.06-21.06.1963Turyn (Włochy), Palazzo delle arti, Parco del Valentino, Pittori d’oggi Francia-Italia, 09.1959
Artist: Roman Kramsztyk
Title: Pejzaż z Couliure
Dimensions: 37,0 x 47,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Eugeniusz Zak
Title: Pejzaż idylliczny z rodziną, 1923
Year: 1923
Dimensions: 161,0 x 296,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polswissart, aukcja 26.04.2012 poz. 32Izrael, Tel Aviv, Sothebys, 03.05.2000, poz.45Berlin, kolekcja rodziny Schapiro – do 2000 r.
Exhibited: Warszawa, Muzeum Narodowe, Eugeniusz Zak 1884-1926, 2004
Reproduced: Brus Malinowska B., Eugeniusz Zak 1884-1926 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie 2004, il. 171, str. 142-143Tanikowski A., Eugeniusz Zak, Fundacja Pogranicze, Sejny 2003, repr. kolorowa 126, s. 125, poz. kat. 126, s. 186
Artist: Mela Muter
Title: Barki na Rodanie
Dimensions: 46,0 x 55,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Artist: Alexander Thiele
Title: Cafe Luitpold w Monachium, po 1950
Dimensions: 90,5 x 120,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Joachim Weingart
Title: Portret dziewczynki z różą
Dimensions: 80,5 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatna
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: Kupcy
Dimensions: 51,0 x 70,0 x
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Wojciech Weiss
Title: Winobranie / Bachanalie, 1937
Year: 1937
Dimensions: 50,0 x 65,4 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDoyle New York, aukcja 16.09.2020 poz.6New Jersey, Montclair, kolekcja Dorothei Benton FrankNew York, Brooklyn, Lipert Gallery
Description: Na początku drugiej dekady XX wieku zamyka się u Weissa okres zwany „białym”, charakteryzujący się fascynacją japońszczyzną. Rozpoczyna się natomiast kolejny, niesamowicie malarski, pełny, choć wcale niedługi, okres, dzięki to któremu między innymi Wojciech Weiss uznawany jest za mistrza ciała. Artysta zwraca się do tematów i motywów klasycznych, na nowo zdaje się odkrywać płótna starych mistrzów. Modelki, które zazwyczaj umieszczał w przestrzeni pracowni ze współczesnymi rekwizytami codziennego użytku, teraz stają się bohaterkami bardziej rozbudowanej scenerii, przywodzącej na myśl motywy klasyczne i starożytne. Prezentowany tutaj obraz jest spójny z pracą powstałą w tym samym roku i znajdująca się w kolekcji Krzysztofa Musiała – Pijana dziewczyna (repr.Zapisy przemian. Sztuka polska z kolekcji Krzysztofa Musiała).W obu przypadkach mamy do czynienia z wizerunkiem zmorzonej upałem lub winem młodej dziewczyny, która bądź to rzeczywiście znajduje się w jakiejś południowej, gorącej scenerii tamtych czasów bądź to stała się przypadkowo elementem artystycznej inscenizacji i po prostu usnęła na planie martwej natury, a stojący z prawej strony mały amor z kiścią winogron jest postacią dodaną przez artystę dla uwierzytelnienia dionizyjskiego klimatu i połączenia ze starożytnymi motywami wielkich płócien. Naga dziewczyna za siedzisko wybrała rozłożony kosz, z boku leżą dojrzałe winogrona. W lewej ręce trzyma dzban, z którego wylewa się wino wprost pod nogi amora. Padające z lewej strony światło, zza ramienia dziewczyny oświetla scenę na wzór wielkich dawnych mistrzów. Na uwagę zasługuje kunszt w oddaniu niuansów ciała, a także charakteru przedstawienia. Erotyzm, sensualność w połączeniu ze świętem wina i zabawy, wszystko to sprawia, że scena emanuje uwodzącą wręcz widza zmysłowością. Analogiczna do obrazuPijana dziewczynapoza dziewczyny z obrazuWinobraniezostaje dodatkowo zrównoważona niezwykle urokliwą postacią amorka, która nadaje scenie lekkości, ale też sugeruje ewidentnie charakter przedstawienia, zabarwiony flirtem i miłością cielesną.Niewątpliwie prezentowaneWinobraniez 1937 roku jest niezwykłą gratką kolekcjonerską nie tylko dla miłośników malarstwa Wojciech Weissa. Z dosyć dużego dorobku malarskiego tego artysty, rzadko zdarzają się tak naprawdę na rynku aukcyjnym prace oddające rzeczywisty jego geniusz. Większość obrazów będących tego dowodem znajduje się bądź to w kolekcjach prywatnych i bardzo rzadko je opuszcza, bądź też w zbiorach muzealnych. Ta praca cieszyła oczy znanej amerykańskiej pisarki Dorothei Benton Frank. Po jej śmierci trafiła do polskiej kolekcji i jest prawdziwą kolekcjonerską radością móc zaprezentować ją w katalogu aukcyjnym.
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: Łyżwiarka, [Łyżwiarka nr 992], ok. 1955
Dimensions: 29,4 x 41,7 x
Tools: ink, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnakolekcja spadkobierców artysty (do lat 80-tych XX w.)
Exhibited: Lublana, Słowenia, Moderna galeria, Andrzej Wróblewski. Waitnig room., 15.10.2020 – 10.01.2021
Reproduced: red. Magdalena Ziółkowska, Wojciech Grzybała,Andrzej Wróblewski. Waiting room., wyd. Fundacja Andrzeja Wróblewskiego, Instytut A. Mickiewicza,Hatje Cantz Verlag, Warszawa 2020, repr. 93, s.202, spis prac wystawionych poz. 24, s. 392Andrzej Wróblewski. Wystawa pośmiertna [katalog wystawy monograficznej], Pałac Sztuki, Kraków 1958, spis prac niewystawionych poz. 1170
Description: Łyżwiarka– praca na papierze w technice mieszanej prekursora nowej figuracji i współczesnego realizmu. Rysunki, szkice i gwasze przewijały się przez całą twórczość tego bodaj największego malarza i intelektualisty XXw. Posługując się naprawdę fascynującym językiem malarskim podczas swojego krótkiego życia zdołał nadać całkowicie nowy kierunek współczesnemu malarstwu, przyporządkowując figuracji nowe znaczenia i odkrywając ją dla świata malarskiej perswazji. Opowieści Wróblewskiego, zawarte przede wszystkim w tych bardziej intymnych pracach na papierze nie odwołują się do przeżyć całej ludzkości, mimo, że pokazują fakty wszystkim dobrze znane. Bohaterami jego prac są pojedynczy ludzie, oderwani od anonimowego tłumu, stawiani przed widzem w sytuacjach osobistych, uchwyceni w sekundzie swojego istnienia, w istotnym dla artysty zaobserwowanym momencie, któremu Wróblewski nadaje sens pozamalarski. Często podkreśla się, że artysta był malarzem codzienności, z wielkim ukłonem dla pojedynczych chwil stanowiących o całości istnienia.Prezentowana praca jest jedną z najpełniejszych i najbardziej ujmujących prac na papierze o takim charakterze. Uchwycona podczas wykonywania figury łyżwiarskiej młoda kobieta zachwyca wyważoną kompozycją, ale też kolorystyką. Kolor niebieski, kolor nieba i nieskończoności tak często stosowany przez Wróblewskiego połączony z bielami i beżami nadaje przedstawieniu wyraz niebywałego spokoju. Tancerka jest skupiona i zastygła w figurze jakby pozując, ale wiemy, że tak nie jest. To artysta zobaczył i zapisał w pamięci ten jeden moment, który wywarł na nim wrażenie. Postanowił zapisać go w tradycyjny sposób komponując pracę horyzontalnie i statycznie, z przewagą form poziomych, mimo, że w zamyśle jest ruch, piękny harmonijny ruch.Łyżwiarkanie jest wprawką ani projektem do postaci któregoś z obrazów olejnych, jak często ma to miejsce w przypadku prac rysunkowych artysty. Jest wcześniej zamyśloną, zamierzoną skończoną kompozycją, również pod względem kolorystycznym. Trudno oprzeć się wrażeniu, że przewidzianą na wywołanie określonych wrażeń estetycznych. Trudno oprzeć się wrażeniu, że artysta nie mógł się powstrzymać, żeby tą harmonią się nie podzielić i że w pełni mu się to udało.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Object pictural, 1964
Year: 1964
Dimensions: 81,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 08.10.2019. poz. 37Belgia, kolekcja prywatnaAder Nordmann, aukcja 04.12.2015, poz. 107Francja, kolekcja prywatnaSzwajcaria, kolekcja M. SteindeckeraLozanna, Galerie Alice Pauli
Exhibited: Paryż, Galerie de l’Université Bochum, Stadtische Kunstgalerie, Profile IV. Polnische Kunst heute, 08.111964-17.01.1965Lozanna, Galerie Alice Pauli, Kantor [wystawa indywidualna], 27.02-19.03.1964
Reproduced: Profile IV. Polnische Kunst heute [katalog wystawy], wyd. Stadtische Kunstagalerie Bochum, 1964, s. nlb.Kantor [katalog wystawy], wyd. Galerie Alice Pauli, Lozanna 1964, s. nlb.
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: Mariasz, 1981
Year: 1981
Dimensions: 100,0 x 102,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja Wojciecha Fibaka
Exhibited: Tu jesteśmy. Wybrane prace polskiej sztuki po 1945 roku z kolekcji Krzysztofa Musiała, Centrum Sztuki Współczesnej, Toruń, 28.04 – 15.08.2017
Reproduced: Tu jesteśmy. Wybrane prace polskiej sztuki po 1945 roku z kolekcji Krzysztofa Musiała, Toruń 2017, s. 73
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: Fresser, 1965
Year: 1965
Dimensions: 117,0 x 88,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaZakup w Domu Aukcyjnym Polswiss Art
Artist: Jan Lebenstein
Title: Figura na osi 117, 1961
Year: 1961
Dimensions: 127,5 x 97,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 10.12.2015, poz. 37Nowy Jork, kolekcja prywatna
Artist: Lech Kunka
Title: Kabaret paryski, 1952
Year: 1952
Dimensions: 114,0 x 89,0 x
Tools: oil, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatna
Artist: Andrzej Mierzejewski
Title: Pejzaż, ok. 1949
Dimensions: 76,5 x 98,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 19.12.2007, poz. 342
Artist: Jerzy Mierzejewski
Title: Pejzaż z drzewem
Dimensions: 90,0 x 117,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Marc Chagall
Title: Autoportret z wieżą Eiffla, 1957
Year: 1957
Dimensions: 55,0 x 39,0 x
Tools: litography
Signed: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: Torreador i motyle
Dimensions: 73,0 x 52,0 x
Tools: litography
Signed: Yes
Artist: George Braque
Title: Circe, 1960
Year: 1960
Dimensions: 57,0 x 38,5 x
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatna
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: Przed odlotem, 1989
Year: 1989
Dimensions: 73,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 28.05.2019, poz. 56
Artist: Jean Cocteau
Title: Kobieta z dmuchawcem, 1963
Year: 1963
Dimensions: 105,0 x 135,0 x
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: Z-3, 1988
Year: 1988
Dimensions: 97,8 x 120,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAzja, kolekcja prywatnaOsaca, kolekcja Muzeum Sztuki Europejskiej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: Czarny akt, 1958
Year: 1958
Dimensions: 47,0 x 36,0 x
Artist: Henryk Stażewski
Title: Relief, 1981
Year: 1981
Dimensions: 44,7 x 44,4 x
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, 06.05.2004, poz. 55Londyn, Gallery Anelly Juda
Artist: Edwin (Ed) Mieczkowski
Title: Clockwork, 1965
Year: 1965
Dimensions: 61,0 x 61,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDom Aukcyjny Libra, aukcja 15.03.2019, poz. 19
Artist: Ryszard Winiarski
Title: Obszar 193 / Środek w symetrii w zbiorze czarnym, 1974
Year: 1974
Dimensions: 102,0 x 102,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, Galeria ZapiecekPolska, kolekcj prywatnaMediolan, Galeria Schwarzwłasność artysty
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Fangor
Title: E18, 1966
Year: 1966
Dimensions: 127,0 x 127,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 12.03.2014, poz. 58Grisebach, 29.11.2013, poz.709
Exhibited: Berlin, Galerie Springer, 1966 Kolonia, DomGalerie, 1966 Londyn, Grabowski Gallery, 1966
Artist: Wojciech Fangor
Title: M39, 1968
Year: 1968
Dimensions: 56,0 x 56,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków
Reproduced: Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Warszawa 2007, s. 49
Artist: Wojciech Fangor
Title: Kompozycja abstrakcyjna, 1970
Year: 1970
Dimensions: 49,5 x 70,0 x
Tools: oil, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Wojciech Fangor
Title: Ręce, 1991-2010
Year: 1991
Dimensions: 85,0 x 106,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswissart, aukcja 17.09.2019, poz. 27
Reproduced: Wojciech Szydłowski, Wojciech Fangor. Przestrzeń jako gra, Kraków 2012, il s. 363
Artist: Halina Wrzeszczyńska
Title: Konfiguracja desymetryczna średniopunktowa z cyklu: Sybstancje, 1976
Year: 1976
Dimensions: 130,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Koji Kamoji
Title: Kompozycja, 1996
Year: 1996
Dimensions: 73,5 x 103,5 x
Tools: oil, pencil
Signed: Yes
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: Brama dla Replika, 1991
Year: 1991
Dimensions: 115,0 x 88,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKunst & Kuriosa OHG, aukcja 20.11.2020, poz. 74
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Portret w okularach, lata 60. XX w.
Dimensions: 50,0 x 40,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 15.12.2012, poz. 66
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Murzynka na plaży, 1987
Year: 1987
Dimensions: 36,0 x 25,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaZakup w galerii Starmach w Krakowie
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Akt we wnętrzu, 1996
Year: 1996
Dimensions: 55,0 x 38,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Janusz Orbitowski
Title: 6/87, 1987
Year: 1987
Dimensions: 121,5 x 150,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKraków, kolekcja rodziny artysty
Artist: Leon Tarasewicz
Title: Bez tytułu, 1988
Year: 1988
Dimensions: 130,0 x 170,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNiemcy, Frankfurt nad Menem, Galerie Hans NeuendorfWarszawa, kolekcja prywatna
Reproduced: Gola J., Leon Tarasewicz, Warszawa 2007, s. 241
Artist: Leon Tarasewicz
Title: Kompozycja czerwona, 2018
Year: 2018
Dimensions: 130,0 x 190,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja artysty
Artist: Aleksandra Jachtoma
Title: Kompozycja granatowa, 2015
Year: 2015
Dimensions: 80,0 x 80,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Dziennik 25.X - 02.XII, 2019
Year: 2019
Dimensions: 70,0 x 55,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja artysty
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Kompozycja zamknięta, 2019
Year: 2019
Dimensions: 90,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja artysty
Artist: Edward Dwurnik
Title: Trzy tulipany nad kanałem w Bydgoszczy, 1991
Year: 1991
Dimensions: 146,0 x 97,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: New York, 2017
Year: 2017
Dimensions: 200,0 x 270,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: Błękitne tulipany, 2018
Year: 2018
Dimensions: 100,0 x 73,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja artysty
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: Adam i Ewa
Dimensions: 70,0 x 71,0 x
Tools: ink, gouache, crayon
Surfaces: paper
Artist: „OBA" Grzyb Ryszard i Osiowski Marcin
Title: Zdejm gnoju kapelusz wg. Hogarth'a, 2002
Year: 2002
Dimensions: 141,0 x 180,0 x
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: OBA. Ryszard Grzyb & Marcin Osiowski. Piękna dezynwoltura. My oba to trzecia osoba, Galeria Program, Warszawa 2003Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni, Warszawa 2003
Reproduced: OBA Ryszard Grzyb i Marcin Osiowski, Muzeum Rzeżby im. Xawerego Dunikowskiego, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, s. 21
Verified Artist: Yes
Artist: Andrzej Paruzel (1952)
Title: Pyski lwów, 2019
Year: 2019
Dimensions: 30,0 x 30,0 x 30,0
Tools: individual
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Natalia Lach-Lachowicz Natalia LL
Title: Dyptyk z cyklu Śnienie, 1978
Year: 1978
Dimensions: 49,0 x 49,0 x
Surfaces: cardboard
Artist: Xawery Wolski (1960)
Title: Ogniwa nieskończoności, 2020
Year: 2020
Dimensions: 81,0 x 150,0 x 74,0
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Waśko
Title: Apart 5, 2014
Year: 2014
Dimensions: 130,0 x 200,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Alicja Karska Aleksandra Went
Title: Z serii Ebru, 2014
Year: 2014
Dimensions: 175,0 x 99,0 x
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Bujnowski
Title: Obraz matki Whistlera, 2003
Year: 2003
Dimensions: 42,0 x 63,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Rafał Bujnowski
Title: Kosmos, 2007
Year: 2007
Dimensions: 150,0 x 150,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Andrzej Nowacki
Title: 26.05.07, 2007
Year: 2007
Dimensions: 99,0 x 99,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Artist: Aleksander Roszkowski
Title: Kompozycja, 2013
Year: 2013
Dimensions: 100,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: The Krasnals
Title: Piramida Zwierząt, 2009
Year: 2009
Dimensions: 92,0 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes