Art Auction Admin

Sales at Aukcja Dzieł Sztuki 10 grudnia 2019 (10-12-2019)

Catalog Number: 1

Piece data:

Dyliżans, po 1840

Artist: Piotr Michałowski

Title: Dyliżans, po 1840

Dimensions: 40,0 x 57,5 x

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 09.03.1997.

Reproduced: Sienkiewicz J., Zanoziński J., Piotr Michałowski,Warszawa 1959, s. 32, 64, il. 162, 163.

Description: Oferowana akwarela wiąże się z pobytem Piotra Michałowskiego w Anglii w roku 1835. Wyjechał tam zaproszony przez naczelnego wodza wojska angielskiego, lorda Hilla, który poznawszy polskiego artystę w Paryżu zapragnął przyciągnąć go do Anglii. W czasie krótkiego pobytu Michałowskiego zachwyciła londyńska architektura, sztuka zaś odwrotnie – znalazł ją o wiele niższego gatunku od francuskiej. Od lorda Hilla otrzymał natomiast artysta list uprawniający go do wstępu do wszystkich stajni rządowych i królewskich. Niewątpliwie fakt ten zainspirował go do stworzenia w późniejszym czasie szkiców i akwarel, m.in. oferowanego „Dyliżansu” malowanego już po powrocie do kraju, w majątku w Bolestraszycach. Porównać tę pracę można m.in. do znajdującej się w zbiorach prywatnych innej akwareli, w której na drzwiczkach dyliżansu znajduje się napis DOVER (por. Sienkiewicz J., Piotr Michałowski, Warszawa 1959, il. 161). Z kolei w katalogu krakowskiej wystawy monograficznej artysty (wyd. MNK, Kraków 2000, s. 335) reprodukowana jest praca odwołująca się do tego samego motywu, wykonana na szkicu ołówkowym i pozostawiona przez artystę w studium ‘ebaouche’ (wstępnego szkicu) ale która doskonale oddaje tajniki warsztatu Michałowskiego. Pobyt w Anglii był zbyt krótki dla gruntownego poznania sztuki wyspiarskiej, lecz wrażliwemu artyście w zupełności wystarczył by odczuł jej inność i specyficzny styl. „Jakby wspomnieniem odezwie się to w jego późniejszej twórczości, zwłaszcza w akwarelach o pięknej czystości barwy i sile plamy mądrze budującej formę i kolor” podsumował ten okres Jerzy Sienkiewicz (Sienkiewicz J., op. cit., s. 28)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 2

Piece data:

Dama z pieskiem

Artist: Władysław Bakałowicz

Title: Dama z pieskiem

Dimensions: 60,5 x 45,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 26.08.2009, poz. 236.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 3

Piece data:

Wit Stwosz jako dziecko, 1855

Artist: Jan Matejko

Title: Wit Stwosz jako dziecko, 1855

Year: 1855

Dimensions: 61,0 x 48,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, Muzeum Narodowe (depozyt)Polska, kolekcja prywatnaLwów, kolekcja rodziny Dunin-Borkowskich (od 1894 do przynajmniej 1938 roku)Kraków, kolekcja dra Kopczyńskiego (dar od artysty prawdopodobnie jako honorarium za leczenie)

Exhibited: Kraków, Dom Jana Matejki – Oddział Muzeum Narodowego, Wit Stwosz w twórczości Jana Matejki, 2019.Kraków, Dom Jana Matejki– Oddział Muzeum Narodowego, pierwszy pokaz specjalny od roku 1938, listopad 2016 – grudzień 2017.Lwów, Galeria Narodowa, 1938/39, Pawilon Jana Matejki na Powszechnej Wystawie Krajowej, 1894.Warszawa, Salon Aleksandra Krywulta, 1881.Kraków, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, 1880.Lwów, Doroczna wystawa sztuk pięknych w Domu Narodowym, 1877.Lwów, Ósma wystawa Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych, 1875.

Reproduced: Organisty A., Horzela D., Wokół Wita Stwosza: materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Muzeum Narodowym w Krakowie, 19 – 22 maja 2005, Kraków 2006,s. 370.Sroczyńska K., Matejko. Obrazy olejne, wyd. Arkady, Warszawa 1993, s. 41, kat. 30.Szypowska M., Jan Matejko wszystkim znany, Warszawa 1976; wyd. 4, Warszawa 1985, s. 31.Gintel J., Jan Matejko. Bibliografi a w wypisach, wyd. 2, Kraków 1966 (wcześniejsze wyd.: Jan Matejko. Wypisy bibliografi czne, Kraków 1955), ss. 70, 80.Płażewska M., Warszawski Salon Aleksandra Krywulta (1880-1906).Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie, X 1966, s. 391.Wiercińska-Grabowska J., Bibliografi a, [w:] Materiały z sesji naukowej poświęconej twórczości artysty, 23 – 27. XI. 1957, Warszawa 1957, ss. 271-353, poz. 1311, 1218,1333, 1341.Witkiewicz S., Matejko, wyd. 2 powiększone, seria Nauka i Sztuka, t. 9, Lwów 1912; wcześniejsze wyd.: Kraków 1903, Lwów 1908 i późniejsze: Warszawa 1950, kat. 12.Treter M., Matejko. Osobowość artysty, twórczość, forma i styl, Lwów 1939, s. 615.Güttler J., Obrazy i rysunki Jana Matejki ze zbiorów lwowskich. Katalog wystawy, Lwów, Galeria Narodowa, 1938-1939, s. 13, poz. 7.Jabłoński – Pawłowicz I., Wspomnienia o Janie Matejce, Lwów 1912, s. 15.Swieykowski E., Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (1854-1904), Kraków 1905, s. 104.Tarnowski S., Matejko, Kraków 1897, s. 504.Gorzkowski M., Jan Matejko. Epoka lat najmłodszych. Wyjątki z dziennika prowadzonego w ciągu lat siedemnastu, Kraków 1895; wyd. 2 powiększone, Kraków 1896, s. 35.Pawilon Jana Matejki na Powszechnej Wystawie Krajowej [katalog wystawy], Lwów 1894, s. 4, poz. 7.Gorzkowski M., O artystycznych czynnościach Jana Matejki od lat jego najmłodszych tj. od r. 1850 do końca r. 1881, Kraków 1881, s. 40.Katalog X wystawy TPSP we Lwowie 1877/1878, Lwów 1878, s. nlb., nr 173.„Kłosy”, 1878, s. 171.Tymczasowy katalog ósmej wystawy TPSP we Lwowie 1874/75, Lwów 1875, nr 51.

Description: Matejko kilkukrotnie przedstawiał wydarzenia związane z postacią Wita Stwosza, pod którego urokiem był od lat młodzieńczych. Wynikało to bezpośrednio z fascynacji historią rodzinnego Krakowa zasilanej wspomnianym rozwojem ówczesnego starożytnictwa krakowskiego, którego główną siłę stanowili badacze, interpretatorzy i restauratorzy miejscowych zabytków. To między innymi pod wpływem takich postaci jak Władysław Łuszczkiewicz czy Józef Muczkowski znajdował się od lat 50. młody Jan Matejko. Jak pisał jego towarzysz z czasów studencki, Izydor Jabłoński, „robił [on] wycieczki dla zdobyczy kostiumowych, portretów i stylów w pomnikach architektonicznych i, co tylko Kraków w sobie mieści, zwiedzał. Zbierał po kościołach, klasztorach i innych budynkach notatki rysunkiem i akwarelą” (Wspomnienia o Janie Matejce, oprac. M. Treter, Lwów 1912). Wyjątkową rolę w kształtowaniu się artystycznych wizji Matejki odegrał Kościół Mariacki i znajdujący się tam ołtarz autorstwa Wita Stwosza. „Ołtarz Mariacki był dlań kopalnią na długo”, wspominał dalej Izydor Jabłoński. To właśnie dziedzictwo polskiej sztuki obecne jak nigdzie indziej w dziewiętnastowiecznym Krakowie a nie europejskie malarstwo stało się źródłem inspiracji dla młodego Matejki.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1500000,00

Max Estimate: 2500000,00

Price: 2850000,00

View sale details

Catalog Number: 6

Piece data:

Mały Sąd Ostateczny wg P.P. Rubensa, 1868

Artist: Aleksander Gierymski

Title: Mały Sąd Ostateczny wg P.P. Rubensa, 1868

Year: 1868

Dimensions: 50,2 x 32,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, cardboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna (od pocz. XX w.)Wiedeń, kolekcja prywatna

Description: Aleksander Gierymski namalował obraz „Sąd ostatecznywgP.P. Rubensa”w 1868 roku. W maju tego samego roku ziściło się marzenie Aleksandra o rozpoczęciu nauki w słynnej akademii monachijskiej. Dołączył tam do starszego brata – Maksymiliana. Przyjazd do stolicy Bawarii opisuje w listach młody Gierymski niezwykle entuzjastycznie. Zwłaszcza pierwsze zetknięcie się ze sztuką zgromadzoną w dwóch potężnych instytucjach jaką ówcześnie były Alte i Neue Pinakothek z ich ogromnymi zbiorami malarstwa. W liście do swego mecenasa Henryka Szaniawskiego z dnia 28 maja 1868 roku Aleksander pisał: „zaraz drugiego dnia, a była to niedziela, pierwszą rzeczą przyszło mi udać się do obu Pinakotek. Naprzód wybrałem Nową. Nie potrzebuję Panu opisywać wrażenia, jakiego doznałem stanąwszy przed obrazem Kaulbacha, takim [jak] Zburzenie Jerozolimy, najlepszą pracą Pilotego (…) Tego samego dnia byłem także i w Pinakotece Starej. Dziwna to rzecz; tak samo mnie jak i brata , jak i wszystkich innych, naprzód uderzyła Pinakoteka Nowa z jej dziełami i nie było dnia, żebym potem choć pół godziny nie przeznaczył na przepatrzenie się jakiemu obrazowi. Dzisiaj bardzo rzadko tam zachodzę; za to również często bywam w Pinakotece Starej, która ma bez porównania daleko większą wartość i ma być po drezdeńskiej pierwsza, a może nawet równa nawet co do wartości dzieł sztuki” (Starzyński L., Stępień H., Maksymilian i Aleksander Gierymscy. Listy i notatki, wyd. PAN, 1973, ss. 30 – 31). To właśnie w Starej Pinakotece miał okazję spotkać się z dziełem jednego z największych malarzy XVII wieku.„Mały” Sąd OstatecznyPetera Paula Rubensa powstał ok. 1620 roku w Antwerpii. W 1806 został dołączony do kolekcji Alte Pinakothek- muzeum sztuki w Monachium. Dynamiczna kompozycja obrazu przedstawia wir ciał wiernych i niewiernych, których rozgraniczająca gra światła i cienia zaintrygowała młodego Gierymskiego do tego stopnia, że z kwestii tej uczynił główny kierunek swoich późniejszych poszukiwań. W czasie krótkiego okresu twórczego to właśnie światło odegrało główną rolę w malarstwie artysty. „… Gierymski w rozmowach o malarstwie […] powracał nieustannie do światła. Przedmiot, kompozycję, „sentyment”, linię, barwę zdawał się traktować jako rzeczy wstępne, przygotowawcze, których znajomość w rzemiośle malarskim rozumie się sama przez się. Całą natomiast uwagę miał, zdało się, wytężoną na światło, na jego zmiany, kombinacje, oddziaływania wzajemne, przelewania się i stapiania” – pisał w 1901 roku Z. Przesmycki we wspomnieniu o Aleksandrze Gierymskim („Chimera” 1901, t. 1, z. 2).

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 72000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

Dawny gmach uniwersytetu i pomnik Galvaniego w Bolonii, 1886

Artist: Aleksander Gierymski

Title: Dawny gmach uniwersytetu i pomnik Galvaniego w Bolonii, 1886

Year: 1886

Dimensions: 32,0 x 24,5 x

Tools: ink, pencil, sepia, sanguine

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Łódz, kolekcja prywatna

Reproduced: Aleksander Gierymski 1850-1901 [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2014, s. 409,poz. 243 (odbitka) „Kłosy”, dodatek do nr 1198, 4/12.VI.1888.

Description: „Dawny gmach uniwersytetu i pomnik Galvaniego w Bolonii” z 1886 roku zalicza się do serii rysunków, które Gierymski wykonywał w czasie swoich licznych podróży odbytych już po śmierci brata – Maksymiliana w 1874 roku. Wśród licznie zachowanych prac na szczególną uwagę zasługują pełnoplastyczne, fotograficzne w szczególe widoki miast włoskich leżących na szlaku wędrówek Gierymskiego. Szczególnie interesujące przykłady przedstawiają widoki na place Padwy, Werony i Bolonii. Większość z nich znana jest z reprodukcji w czasopismach, m.in. w „Kłosach” i „Wędrowcu”, z którymi artysta współpracował publikując tam swoje rysunki w celach zarobkowych.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 8

Piece data:

Portret Pani Szczepańskiej, 1913

Artist: Jan Kazimierz Olpiński

Title: Portret Pani Szczepańskiej, 1913

Year: 1913

Dimensions: 117,0 x 88,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, paper

Signed: Yes

Exhibited: Lwów, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Wystawa dzieł sztuki TPSP we Lwowie, 1914.

Reproduced: „Świat”, nr 30 (26.VII), 1930, s.4.

Description: Jan Kazimierz Olpiński urodził się we Lwowie skąd w 1893 roku wyjechał do Monachium studiować malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych. Za wybitne osiągnięcia w szkicowaniu głów i aktów dwa razy otrzymał wyróżnienie, a w 1896 stypendium od Fundacji im. Księcia Franciszka Józefa, które umożliwiło mu po ukończeniu studiów w 1897 wyjazd do Paryża. Studiował tam na École Nationale Supérieure des Beaux- -Arts Równolegle był studentem Académie Colarossi, gdzie w 1898 wyróżniono go dyplomem. W tym samym roku debiutował na Wystawie światowej, a następnie wystawiał w Salonie Jesiennym. W 1899 podróżował artystycznie do Włoch i Kurlandii (Łotwa), rok później ukończył studia i przeniósł się do Wiednia, gdzie przez pięć lat był uczniem Kazimierza Pochwalskiego w Akademie der Bildenden Künste. W 1905 roku wrócił na krótko do rodzinnego Lwowa by stamtąd w 1908 przenieść się do Krakowa i wkrótce potem do Żywca, gdzie był aktywnym członkiem miejscowej społeczności aż do 1920 roku.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 39000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

List, 1896

Artist: Władysław Czachórski

Title: List, 1896

Year: 1896

Dimensions: 49,0 x 72,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaChristie’s Londyn, aukcja 07.07.2010, poz. 285.Sotheby’s Nowy Jork, aukcja 23.04.2010, poz. 53.USA, kolekcja prywatnaSotheby’s Nowy Jork, aukcja 18.04.2008, poz. 7.Christie’s Londyn, aukcja 23.01.2008, poz. 51.Toronto, Cooling GalleriesNowy Jork, David Findlay Galleries

Reproduced: Znaczek pocztowy Poczty Polskiej nr 1253 z 1963 roku.„Tygodnik ilustrowany” nr 8 z 12 lutego 1900.

Description: Twórczość Władysława Czachórskiego śmiało można stawiać na równi z dorobkiem takich wirtuozów pędzla jak Józef Brandt czy Alfred Wierusz Kowalski. Doskonałe monachijskie wykształcenie jakie odebrał w dziedzinie malarstwa zapewniło mu odpowiedni grunt, na którym rozwinął się jego wielki talent. Urodzony w 1850 roku Władysław Czachórski kształcił się artystycznie pod okiem Rafała Hadziewicza w Warszawie a następnie w Dreźnie i Monachium. Niezwykłą brawurę dostrzeżono bardzo szybko, artysta dwukrotnie brał udział w konkursach na kompozycje obrazowe organizowanych przez Akademię monachijską zdobywając medale i wyróżnienia. Przełomowym rokiem okazał się być rok 1879 – data z niecierpliwością oczekiwanej drugiej Wystawy Wszechświatowej Sztuki w Monachium. Wydarzenie to traktowano niczym turniej pierwszorzędnych talentów współczesnego malarstwa. Czachórski przygotowywał się do tego wydarzenia malując przez pół roku niewielki obrazek – Czy chcesz różę? Ostatecznie zdecydował się pokazać na Wystawie nie tylko przeznaczony nań obraz ale również wcześniejsze, namalowane w 1875 roku, płótno o tytule Hamlet. Tym ostatnim zdobywa wielkie uznanie oraz złoty medal II klasy. To niezmiernie zaszczytne odznaczenie otworzyło Czachórskiemu drogę do szerokiej sławy. Jego nazwisko z dnia na dzień stało się znane a kariera młodego mistrza nabrała niespodziewanego tempa. Malował dużo a każdy obraz znajdował nabywcę zanim zdążył opuścić pracownię.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 900000,00

Max Estimate: 1300000,00

Price: 1050000,00

View sale details

Catalog Number: 10

Piece data:

Zabawa w ogrodzie w manierze fête galante, 1882

Artist: Wojciech Kossak

Title: Zabawa w ogrodzie w manierze fête galante, 1882

Year: 1882

Dimensions: 51,0 x 35,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaFernando Duran Subastas, aukcja 12.06.2019, poz. 1030.

Description: Wszelkie cechy obrazu: rodzajowy temat ubrany w kostium rokoka, zwarta kompozycja z ukośnym zbiegiem linii, staranny rysunek postaci, ich wizerunków, natury, dbałości o oddanie szczegółu, „wypracowany”, lekki sposób malowania, żywa kolorystyka i gra światłocienia, a wreszcie autorska sygnatura tkwiąca integralnie w warstwie malarskiej świadczą o autentyczności opiniowanej pracy, która wyszła spod ręki niemal dwudziestosześcioletniego Wojciecha Kossaka i stanowi przykład jego wczesnej twórczości tworzonej, gdy artysta przebywał w Paryżu (1877-1883), szlifując swój kunszt malarski.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 11

Piece data:

Wyprawa na niedźwiedzia, przed 1889

Artist: Alfred Wierusz-Kowalski

Title: Wyprawa na niedźwiedzia, przed 1889

Dimensions: 102,0 x 73,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Muzeum Okręgowe w Suwałkach, depozytPoznań, kolekcja prywatnaBonhams Londyn, aukcja 28.09.2016, poz. 26.USA, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja Dr. Samuela ErwingaPensylwania, Ardmore, McClees Galleries

Reproduced: Ptaszyńska E., Alfred Wierusz-Kowalski, wyd. BOSZ, Olszanica 2017, s. 89.„Biesiada Literacka” nr 39, 1889, s. 201.„Tygodnik Ilustrowany” nr 331, 1889, s. 281 (jako Powrót Hucułów z polowania na niedźwiedzia).

Description: Obraz „Wyprawa na niedźwiedzia”to mistrzowska kompozycja, którą cechuje dostojna niemalże statyczność nie pozbawiona tak charakterystycznej dla Wierusza- Kowalskiego narracyjności. Na pierwszym planie widzimy mężczyznę siedzącego na koniu, spokojnie palącego fajkę. Jedynie broń przewieszona przez jego ramie sugeruje cel przedsięwziętej wyprawy. Towarzyszące mu psy również nie sprawiają wrażenia szczególnie zaniepokojonych. Dopiero w drugim planie artysta wprowadza element dynamiczny. Postawę drugiego jeźdźca cechuje większe zdeterminowanie, pogania on konia, ale nie znamy jego intencji. Może chce jedynie pokonać wzniesienie? A może dostrzegł już coś, co umknęło chwilowo bohaterowi pierwszego planu? Nie o sam cel wyprawy chodziło tu Wieruszowi-Kowalskiemu lecz o pokazanie obyczajowości wsi i jej rytuałów. Jak żaden inny malarz potrafił ową codzienność pokazać w sposób malowniczy, na wpół baśniowy nadając scenom atmosfery tajemniczości. Jest to jeden z najbardziej charakterystycznych rysów malarstwa tego wielkiego artysty wyraźnie widoczny w oferowanej pracy „Wyprawa na niedźwiedzia”. Nastrojowość kompozycji zbudował tu Wierusz w oparciu o niezwykle umiejętnie oddane światło, którego źródłem jest z jednej strony ledwo przebijające się zza ciężkich chmur zimowe słońce, z drugiej zaś rozproszony chłodny blask emitowany przez pokrywę śnieżną spowijającą cały krajobraz. Oferowana kompozycja oraz inne jej pokrewne, które wpisać można w szerszy nurt scen rodzajowych, pozbawione są kontrastu pomiędzy dramatyzmem przedstawienia a urodą otaczającego świata, która pozostaje cechą charakterystyczną dla chociażby malowanych przez artystę napadów wilków. W „Wyprawie na niedźwiedzia” krajobraz dopowiada historię będąc równorzędnym elementem artystycznej narracji.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 900000,00

Max Estimate: 1200000,00

Price: 950000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

Wilk, lata 80. XIX w.

Artist: Alfred Wierusz-Kowalski

Title: Wilk, lata 80. XIX w.

Dimensions: 52,5 x 67,5 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatna

Description: Temat wilków podejmował artysta przede wszystkim w latach 80. XIX wieku, okresie rosnącej sławy i uznania. Obrazy z tego czasu nabierają niezwykłej siły wyrazu i dynamiki, jak pisze Eliza Ptaszyńska w jednej z publikacji poświęconych Wierusz-Kowalskiemu (Alfred Wierusz-Kowalski, wyd. DiG, Warszawa 2011, s. 131). Niewątpliwie pomocną przy upowszechnianiu malarstwa artysty była jego współpraca z wieloma czasopismami takimi jak „Kłosy”, „Tygodnik Ilustrowany”, „Tygodnik Powszechny” czy „Biesiada Literacka” by wymienić tylko niektóre z nich. To właśnie w styczniowym wydaniu „Kłosów” została po raz pierwszy zamieszczona drzeworytnicza reprodukcja „Napadu wilków”. Po tejże publikacji przyszedł czas na kolejne co utrwaliło w powszechnej świadomości wizerunek Wierusza jako malarza wilków – dzikich bestii ze scen napadów i samotnych wilków – wędrowców z melancholijnych nokturnów. Motyw wilka w twórczości Wierusz – Kowalskiego wiąże się ściśle ze wspomnieniami z lat dziecinnych kiedy to w trakcie podróży ośmioletni wówczas Wierusz- Kowalski wraz z rodziną padł ofi arą napadu dzikich zwierząt. Zdarzenie to pozostało na długo w pamięci artysty, który z malowania scen z udziałem wilków uczynił swego rodzaju antidotum na przeżyty w dzieciństwie uraz. Wiemy, że artysta studiował postaci zwierząt zarówno w naturze jak i w modelach. W swoim majątku w Mikorzynie trzymał sześć żywych okazów, zaś w pracowni monachijskiej miał dwa wilki wypchane, jeden w pozie stojącej, drugi zaś spięty do skoku. Barbara Nasierowska, wnuczka artysty, wspominała rodzinne opowieści i posiadłość Wieruszów w Mikorzynie, gdzie „między innymi wybudowano specjalne pomieszczenie i wybiegi dla wilków. Wilków było sześć, w tym dwa, które otrzymał w prezencie od niemieckiego cesarza Wilhelma” (Ptaszyńska E., Alfred Wierusz-Kowalski, wyd. DiG, Warszawa 2011, ss. 134-135). Wilki malowane były zarówno w pełnych dramatyzmu kompozycjach scen napadów jak i w obrazach bardziej wyciszonych przedstawiających samotne zwierzę na tle zaśnieżonego pustego pola w mroźną zimową noc. Powstało wiele wariantów obydwu motywów. Oferowany obraz przedstawia nokturn z wilkiem stojącym w śniegu nad przecinającym bezkresne pole potokiem. Podobnie jak w innych kompozycjach tego rodzaju („Wilk”, „Wilk w nocy” artysta w mistrzowski sposób uchwycił atmosferę nocnej ciszy i niebezpieczeństwa. Szczególnie w obrazach z wilkami uwidaczniają się słowa Wierusza-Kowalskiego, który mawiał: „Od natury bierz wszystko na każdy raz. Postrzegaj i notuj każdy ruch, każdy kształt choćby moment trwający, staraj się utrwalić i zanotować choćby kilkoma kreskami, choćby znaczkiem jednym” (Puciata-Pawłowska J., Dzieje Miejskiej Szkoły Sztuk Zdobniczych i Malarstwa w Warszawie, Warszawa 1939-1940, s. 31). Obrazy z tego gatunku od zawsze należały do najbardziej popularnych i poszukiwanych prac artysty, przede wszystkim w zachodniej Europie. Jeden z nich, pt. Melancholik został zakupiony do zbiorów Nowej Pinakoteki w Monachium. Z kolei za „Wilki w nocy Wierusz-Kowalski został nagrodzony srebrnym medalem na wystawie w Paryżu w 1910 roku.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 400000,00

Price: 230000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

Lisowczyk z luzakiem, 1885-1890

Artist: Józef Brandt

Title: Lisowczyk z luzakiem, 1885-1890

Year: 1885

Dimensions: 45,0 x 70,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 10.12.2019, poz. 13Suwałki, depozyt Muzeum OkręgowegoPoznań, kolekcja prywatna

Description: Lisowczycy należą niewątpliwie do jednej z barwniejszych formacji XVII wiecznego oręża polskiego. Jej twórcą i pierwszym dowódcą był Aleksander Józef Lisowski, który urodził się około roku 1575. Służył jako zwykły żołnierz pod Janem Potockim w kampanii przeciw hospodarowi wołoskiemu. Potem jako przywódca konfederacji zbuntowanych żołnierzy zasłynął z grabieży i samowoli. Skazano go za to na banicję. Zaciągnął się wówczas na służbę u Dymitra Samozwańca. Był już owianym legendą dowódcą, gdy zdjęto z niego piętno infamii. Powrócił do Polski i stworzył swoją słynną jazdę, nazywaną potem w Europie jazdą polską albo lisowczykami, od nazwiska jej twórcy. Sława lisowczyków, mająca swe zarówno chwalebne jak i mroczniejsze odsłony, z biegiem czasu narastała coraz większą legendą. Między innymi z tegoż zapewne powodu to im właśnie, poza Kozakami, Brandt poświęcał w swej twórczości najwięcej uwagi. Pod względem ubioru – formacja ta nie posiadała jednolitego umundurowania, bowiem każdy żołnierz ubierał się według swojej fantazji i zamożności. Brandtowi, wielkiemu miłośnikowi koni i niezaprzeczalnemu mistrzowi w oddawaniu wizerunku tych zwierząt, na pewno znany był fakt, że lisowczycy byli formacją bardzo silnie związaną z końmi. Używali jedynie ras o orientalnej krwi – niewielkich, szybkich, zwrotnych, o niezwykłej wytrzymałości. Były bardzo cenne, ich udział w bitwie poprzedzały bowiem aż dwa lata ujeżdżania. Lisowczycy jeździli na nich na swój własny, typowo polski sposób, będący połączeniem różnych szkół – wschodnich i zachodnioeuropejskich. Dzięki temu przemieszczali się z ogromną prędkością. W boju stosowali własną, niezwykle sprytną taktykę, której głównym elementem było działanie przez zaskoczenie. Sławę swą lisowczycy zawdzięczali chuligańskiemu rysowi, jaki charakteryzował to wojsko najemników. Do najczęściej wymienianych cech lisowczyków należała bezwzględność. Przynależny im żołd nie był w żaden sposób odgórnie regulowany – odbierali go sobie poprzez łupienie terenu, na którym operowali. „Tam było wszędy wolno, do komory, do obory, do kieszeni, do mieszka… Do potrzeby wsiadali na konie w kolibach [kulbakach], niemal goło, bez zbroje, bez armaty wielkiej: tylko szabla z rusznicą, z półhakiem, a miał też drugi parę pistoletów albo krótkich rusznic, a który miał kaft anik albo misiurkę, kołpak, dobrze się ubrał” pisano o lisowczykach już w XVII wieku („o żołnierzach lisowczykach sine lege”, ok. 1620) Legenda ta szybko przeniknęła cała Europę, na co dowodem jest choćby obraz Rembrandta pt. „Jeździec polski (lisowczyk)” z 1655 roku. Józef Brandt szczególnie upodobał sobie tych kondotierów i choć przedstawiał także inne formacje – m.in. husarię pod Wiedniem, to dzikość tej lisowczyków doskonale wpisywała się w niezwykle barwną narrację malarstwa batalistycznego artysty. A było to malarstwo, które w pierwszym rzędzie miało za zadanie krzepić serca i dodawać otuchy – niewątpliwie więc anarchiczne czy wprost na poły bandyterskie formacje, jak oddziały składające się z Kozaków czy Lisowczyków, niewątpliwie taka rolę spełniały w ówczesnym społeczeństwie. Były to przecież formacje bezwzględne ale i zdyscyplinowane czyli być może najbardziej potrzebne w czasach utraty niepodległości. Ich legenda, szerzona między innymi przez mistrzów takich jak Józef Brandt, dodawała wiary i rozpalała serca, a na wierze tej rosło pokolenie, które kilkadziesiąt lat później wywalczyło Polsce niepodległość. Malarstwo Józefa Brandta należące do nurtu batalistycznego, zarówno przedstawiające sceny walki jak i kompozycje bardziej wyciszone, zbliżające się do gatunku rodzajowego, jak oferowany „Lisowczyk z luzakiem”, naznaczone są jeszcze jednym niezwykle istotnym we współczesnych czasach elementem znaczeniowym. Przypominają nam bowiem o wielokulturowym aspekcie Rzeczpospolitej, m.in. w kontekście różnorodnych formacji wojskowych, w których mieszały się wpływy tureckie z zachodnioeuropejskimi. Obrazami swoimi Józef Brandt snuje opowieść o Rzeczpospolitej zupełnie nie-zaściankowej, gdzie bogaty wschód nie tyle zderzał się z cywilizacja łacińską o ile wzbogacał ją, tworząc unikatowe jak na tamte czasy społeczeństwo hołdujące kulturze różnorodności.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 500000,00

Max Estimate: 800000,00

Price: 500000,00

View sale details

Catalog Number: 14

Piece data:

Wóz konny, 1923

Artist: Zygmunt Rozwadowski

Title: Wóz konny, 1923

Year: 1923

Dimensions: 52,0 x 82,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 18000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 15

Piece data:

Targ na przedmieściach Lwowa

Artist: Erno Erb

Title: Targ na przedmieściach Lwowa

Dimensions: 50,0 x 60,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 7000,00

Max Estimate: 10000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

Pejzaż zimowy przed kościołem

Artist: Aleksander Augustynowicz

Title: Pejzaż zimowy przed kościołem

Dimensions: 56,0 x 76,0 x

Tools: watercolor

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 9000,00

Max Estimate: 12000,00

Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

Jan III Sobieski pod Wiedniem, lata 20. XX w.

Artist: Antoni Trzeszczkowski

Title: Jan III Sobieski pod Wiedniem, lata 20. XX w.

Dimensions: 50,0 x 70,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 14000,00

Max Estimate: 18000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 18

Piece data:

Odwrót spod Moskwy, 1926

Artist: Wojciech Kossak

Title: Odwrót spod Moskwy, 1926

Year: 1926

Dimensions: 46,0 x 66,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatna

Description: Oferowany obraz przedstawia konsekwencje inwazji armii Napoleona I na Rosję w 1812 roku. Francuski władca rozpoczął kampanię w czerwcu, jednak przedłużająca się wojna trwała aż do lutego. Napoleon nie był wraz z żołnierzami przygotowany na mroźną rosyjską zimę. Co więcej, wycofujący się Rosjanie palili wszystko, co mogłoby ułatwić życie najeźdźcom. Zimny klimat dziesiątkował armię Napoleońską, co w konsekwencji doprowadziło to do ich odwrotu spod Moskwy.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

Dziewczyna z kotem

Artist: KAZIMIERZ WŁADYSŁAW WASILKOWSKI

Title: Dziewczyna z kotem

Dimensions: 47,5 x 57,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: „Kobieta z kotem” doskonale wpisuje się w dorobek artystyczny Wasilkowskiego, stanowiąc przykład jego biegłości malarskiej, elegancji w ukazywaniu kobiecego ciała i zdolności w budowaniu poetyckiego nastroju i tajemniczości. Na obrazie widzimy młoda dziewczynę w naturalnym geście rozbawienia. Źródłem dobrego nastroju jest kot, który stoi na jej ramieniu. Jest to dość nietypowa poza dla malarskiego portretu. Można mieć wrażenie, że modelka oraz malarz byli we wspaniałych humorach, gdy kot wskoczył jej na ramie, co zainspirowało Wasilkowskiego do obrazu. Przez tą nieformalne przedstawienie, jasność skóry i róż policzków podkreślona została młodość dziewczyny. W kontraście do jej rozbawionej twarzy, kot nie sprawia wrażenia, aby rozumiał komizm sytuacji. Kobieta jest ubrana dosyć specyficznie, ma bogato zdobiony turban oraz luźną koszulę w kwiaty. Całe przedstawienie sprawia, że młoda dziewczyna wygląda jak wróżka, do której przyszedł malarz, aby dowiedzieć czegoś o swojej przyszłości.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 19000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 20

Piece data:

Portret blondynki

Artist: Tadeusz Styka

Title: Portret blondynki

Dimensions: 61,0 x 48,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 21

Piece data:

Białe róże

Artist: Stanisław Ejsmond

Title: Białe róże

Dimensions: 51,0 x 42,0 x

Tools: watercolor, pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 18000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 23

Piece data:

Wieś na Ukrainie

Artist: Jan Stanisławski

Title: Wieś na Ukrainie

Dimensions: 23,5 x 31,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 105000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

Willa w Lusławicach, 1924

Artist: Jacek Malczewski

Title: Willa w Lusławicach, 1924

Year: 1924

Dimensions: 70,0 x 49,0 x

Tools: oil

Surfaces: paper, board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 12.03.2013, poz. 22.Kraków, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 03.04.2011, poz. 5.

Description: Oferowany obraz „Willa w Lusławicach” z 1924 roku z fragmentem werandy i otaczającego ją ogrodu nawiązuje do cyklu alegorycznych prac artysty namalowanych w pierwszej połowie lat 20. Zaliczało się do nich siedem obrazów: „Już łan zżęty”, „Ogrodniczka”, „Fascynacja”, „Upojenie”, „Zgon”,”…” (tytuł nieokreślony), „Uwolnienie”. Na pierwszym planie opisywanego obrazu znajduje się opustoszały ganek z mocno zarysowanymi kolumnami podtrzymującymi zadaszenie, poza którym rozciąga się widok na fragment ogrodu zamknięty pawilonem stojącym na końcu ścieżki. Wysokiej klasy artystycznej kompozycja łączy w sobie afirmację natury i typową dla twórczości Malczewskiego warstwę symboliczną. Opustoszały ganek uparcie przywodzi na myśl samotność ludzkiej jednostki w otaczającym ją świecie. Refleksja ta towarzyszyła Malczewskiemu coraz częściej w ostatnich latach jego życia. Kompozycja jednak nie jest smutna w swym charakterze, przepełnia ją raczej atmosfera wyciszenia, kameralności. Czuć niemal ten spokój przedpołudnia, ciszę ogrodu, którego rozłożyste korony drzew są jedyną ucieczką od słońca. Atmosfera sérénité stała się nadrzędną wartością lusławickich kompozycji rozwiązanych w dwojaki sposób: z widokiem na dom i ganek dworu wraz z przyległym trawnikiem i drogą lub ze sceną rozpościerającą się na park i dalej poza jego granice. Obrazom tym towarzyszy za każdym razem aura pogodnego dnia. Nie ma w nich miejsca na zimę bądź zmierzch. Schorowany i przeczuwający zbliżający się kres życia Malczewski maluje lusławicki ogród będący apoteozą życia w jego rozkwicie, życia, któremu towarzyszą uczucia spokoju, ukojenia i wewnętrznej zgody na to co nieuniknione.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 230000,00

View sale details

Catalog Number: 26

Piece data:

Dziewczynka z lalką, 1935

Artist: Eliasz Kanarek

Title: Dziewczynka z lalką, 1935

Year: 1935

Dimensions: 61,5 x 51,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, 19.10.2008, poz. 80.

Description: Oferowany obraz, przedstawia portret dziewczynki z lalką. Nie ma w nim wyżej wspomnianego przerysowania czy deformacji. Kanarek prowadzi obraz tak, aby oddać rzeczywisty portret dziewczynki nie przeinaczając go. Twarz małej modelki jest malowana z dbałością szczegółu, w szczególności zachwycające są jej oczy. Tło jest zaznaczone bardzo schematycznie, nie odciągając uwagi od głównego tematu obrazu. Cała uwaga Artysty skupia się na twarzy dziewczynki, jej sukienka, ręka oraz lalka, którą trzyma, są jedynie tłem dla jej niewinnego, świeżego spojrzenia. Możliwe, że jest to córka kogoś znajomego, ponieważ na licu obrazu wraz z sygnaturą znajduje się dedykacja: „Panu Teodorowi, na pamiątkę”

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 28000,00

View sale details

Catalog Number: 27

Piece data:

Portret kobiety, 1933

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy

Title: Portret kobiety, 1933

Year: 1933

Dimensions: 63,0 x 49,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 105000,00

View sale details

Catalog Number: 28

Piece data:

Portret kobiety, 1938

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy

Title: Portret kobiety, 1938

Year: 1938

Dimensions: 69,0 x 49,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 140000,00

Price: 110000,00

View sale details

Catalog Number: 30

Piece data:

Żaglówki nocą

Artist: Soter Jaxa-Małachowski

Title: Żaglówki nocą

Dimensions: 50,0 x 70,0 x

Tools: gouache

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 12000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 31

Piece data:

Czytająca

Artist: Wojciech Weiss

Title: Czytająca

Dimensions: 100,0 x 85,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: Historia przedstawień kobiecych aktów sięga początków sztuki. Od personifi kacji płodności, przez renesansowe piękności, aż po ciche akty anonimowych kobiet, których naturalność ciała zachwyciła malarzy i znaleźli w niej twórczą inspirację. Nagość bywała kontrowersyjna, była pokazywana pod pretekstem przedstawień bóstw wygiętych i upozowanych. Musiała przejść daleką drogę, aby malarz mógł sportretować zwyczajną kobietę, w naturalnej pozie, przy czynności tak prozaicznej, jak czytanie gazety. Weiss malował pejzaże, martwe natury, kompozycje fantastyczne i rodzajowe, oraz sugestywne, zmysłowe akty. Namalował niesamowitą liczbę obrazów przedstawiających swoją żonę, jednak nagie portrety praktycznie zawsze przedstawiały kogoś innego. Artysta doskonale umiał uchwycić tektonikę ludzkiego ciała sposób, w jaki odbija się od niego światło i bezpretensjonalność nagości, gdy jest uwieczniona w całym swoim naturalnym geście.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 57000,00

View sale details

Catalog Number: 32

Piece data:

Studium aktów

Artist: Leopold Gottlieb

Title: Studium aktów

Dimensions: 26,5 x 37,0 x

Tools: ink

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 33

Piece data:

Kobieta w białej bluzce, 1902

Artist: Olga Boznańska

Title: Kobieta w białej bluzce, 1902

Year: 1902

Dimensions: 68,0 x 53,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaParyż, kolekcja prywatnaValérie Régis Commissaire-Priseur, aukcja 04.12.2018Francja, kolekcja prywatna

Description: Oferowany obraz „Kobieta w białej bluzce” namalowany przez Boznańską w 1902 roku jest portretem ze wszech miar szczególnym w dorobku artystki. Przede wszystkim powstał na samym początku jej pobytu w Paryżu, w czasie naznaczonym wielkim entuzjazmem, wręcz euforią wynikającą z zetknięcia się z nowym środowiskiem ukochanego przez Boznańską miasta.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 800000,00

Max Estimate: 1200000,00

Price: 1650000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

Portret mężczyzny z binoklem, ok. 1905

Artist: Olga Boznańska

Title: Portret mężczyzny z binoklem, ok. 1905

Dimensions: 82,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 10.12.2019, poz. 34Kraków, kolekcja prywatna

Description: Obrazy moje wspaniale wyglądają, bo są prawdą, są uczciwe, pańskie, nie ma w nich małostkowości, nie ma maniery, nie ma blagi. Są ciche i żywe, i jak gdyby je lekka zasłona od patrzących dzieliła. Są w swojej własnej atmosferze.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 400000,00

Max Estimate: 600000,00

Price: 370000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

Mimozy, 1943

Artist: Mojżesz Kisling

Title: Mimozy, 1943

Year: 1943

Dimensions: 56,0 x 70,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, paper

Signed: Yes

Provenance: Izrael, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja prywatnaTokyo, kolekcja prywatnaBeverly Hills, kolekcja Edgardo Acosta Gallery (od 1962)Westwood California, kolekcja James Vigeveno Gallery (od 1943)

Exhibited: Beverly Hills, Edgardo Acosta Gallery, od 1962.Westwood California, James Vigeveno Gallery, od 1943.

Reproduced: Salmon A., Kisling 1891-1953, tom IV, 2008, s. 220, poz. XLVII.

Description: Oferowane „Mimozy” namalował Kisling w 1943 roku w czasie pobytu na zachodnim wybrzeżu u przyjaciela artysty Artura Rubinsteina. Pokazywane były na wystawach w James Vigeveno Gallery w Westwood Hills (LA) oraz w Edgardo Acosta Gallery w Beverly Hills skąd trafi ły do rąk prywatnych kolekcjonerów amerykańskich. „Mimozy” pulsują radosnym, intensywnym kolorem, malowane są ze starannością i rozwagą, wzrusza dbałość o detal, chociażby w fakturowym uwypukleniu puchu kulek kwiatów. Wąska gama barwna, sprowadzona do żółci, brązu i czerwieni znajduje kontrapunkt w zieleni wiotkich listków. Niezaprzeczalna elegancja salonowego bukietu zestawiona jest dracznie z wazonem w czarne grochy co daje efekt lekkości i niewymuszoności. Zabiegu tego użył Kisling jeszcze przynajmniej dwukrotnie w kompozycji „Mimozy i lilie” (1943) oraz „Mimoza” (1943), na których widać ten sam ceglano-brunatny w barwie okrągły niski wazon z charakterystycznymi czarnymi grochami. Przyglądając się oferowanym „Mimozom” trudno dostrzec w nich zapis spontanicznego, nagłego aktu twórczego. „Mimozy” to kompozycja przemyślana i precyzyjna, ale też zaskakująco swobodna i nie pozbawiona humorystycznego akcentu. W kwietnych martwych naturach, które malował Kisling już po przyjeździe do Stanów Zjednoczonych wyraźne są nadal echa indywidualnych poszukiwań artystycznych jakie artysta prowadził zwłaszcza w trakcie licznych podróży na południe Francji po I wojnie światowej. Wyjazdy te były swoistą lekcją natury. W okresie zwanym przez historyków sztuki powrotem do porządku, problemy realizmu, tworzenia, odtwarzania, światła i formy, stawały z dwojaką siłą przed twórcami pracującymi na południu. Również Kisling poszukiwał sposobu na uzyskanie harmonii w odtwarzaniu otaczającej rzeczywistości. Przewodnikiem w tym zakresie stał się dla niego francuski malarz André Derain (1880–1954), z którym w latach 20. Kisling malował przede wszystkim w Prowansji w Sanary.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 450000,00

Max Estimate: 600000,00

Price: 550000,00

View sale details

Catalog Number: 36

Piece data:

La Bella Rafaela, 1927 (2018)

Artist: Tamara Łempicka

Title: La Bella Rafaela, 1927 (2018)

Year: 1927

Dimensions: 78,0 x 104,0 x

Surfaces: paper

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 18000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 37

Piece data:

Akt kubistyczny w czerwieni, koniec lat 30 XX w.

Artist: Zygmunt Menkes

Title: Akt kubistyczny w czerwieni, koniec lat 30 XX w.

Dimensions: 120,0 x 74,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Włochy, kolekcja prywatnaThe Great Gatsby (USA), aukcja 21.06.2019, poz. 0140.William J. Jenack, aukcja 09.12.2018, poz. 0080.USA, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 74000,00

View sale details

Catalog Number: 38

Piece data:

Przyjęcie urodzinowe

Artist: Zygmunt Menkes

Title: Przyjęcie urodzinowe

Dimensions: 46,0 x 61,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 29.05.2018, poz. 29.Polska, kolekcja prywatnaNowy Jork, DOYLE, aukcja 03.05.2016, poz. 48.USA, kolekcja prywatna

Description: „Przyjęcie urodzinowe” jest obrazem przedstawiającym scenę rodzajową. W kontraście do tego niezwykle nowoczesnego i nowatorskiego malarstwa swoich czasów taka tematyka wydaje się wręcz banalna. Urodziny kojarzą się nam z dziecinnym świętem w pełni swojej naiwności i niewinności. Jednak jest to przedstawienie, z którym możemy się utożsamiać, a w namalowanych gościach rozpoznać swoich bliskich i znajomych. Jest to bardzo ciepła i optymistyczna scena. Jubileuszowe święto obchodzone nawet w wieku dorosłym ma w sobie coś infantylnego, kojarzonego z latami dzieciństwa. Widzimy kogoś, kto gra na gitarze, kogoś innego niosącego owoce- ludzie celebrują tytułowe urodziny. Obraz jest niczym notatką z pamiętnika, intymnym zapiskiem z tego drobnego corocznego wydarzenia. Nie ma w nim refleksji nad przemijaniem czy przemyśleniami nad kolejnym rokiem, który zbliża nas do nieuchronnego końca. Nikt nie zastanawia się nad sensem istnienia, skupia się jedynie na tym, co jest w tym momencie, celebrują kogoś im bliskiego, komu nie poświęca się tyle czasu w ciągu roku, na ile zasługuje.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 85000,00

View sale details

Catalog Number: 39

Piece data:

Głowa mniszki, lata 20. XX w.

Artist: Eugeniusz Zak

Title: Głowa mniszki, lata 20. XX w.

Dimensions: 33,0 x 24,5 x

Tools: watercolor, crayon, sanguine

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Łódż, kolekcja pywatna

Reproduced: Brus-Malinowska B., Eugeniusz Zak [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 130, poz. 144.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 65000,00

View sale details

Catalog Number: 40

Piece data:

Owoce, 1942

Artist: Mela Muter

Title: Owoce, 1942

Year: 1942

Dimensions: 46,0 x 54,5 x

Tools: oil

Surfaces: plywood

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 19.10.2008, poz. 87.Polska, kolekcja prywatnaKolonia, Galerie Gmurzynska

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 160000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 190000,00

View sale details

Catalog Number: 41

Piece data:

Portret kobiety

Artist: Szymon Mondzain

Title: Portret kobiety

Dimensions: 73,0 x 54,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 24000,00

View sale details

Catalog Number: 42

Piece data:

Portret kobiety

Artist: Eugeniusz Eibisch

Title: Portret kobiety

Dimensions: 84,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 45000,00

Max Estimate: 55000,00

Price: 52000,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

Pejzaż z południa Francji

Artist: Maurycy (Maurice) Mędrzycki (Mendjizki)

Title: Pejzaż z południa Francji

Dimensions: 81,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 44

Piece data:

Autoportret, przed 1921

Artist: Tymon Niesiołowski

Title: Autoportret, przed 1921

Dimensions: 43,0 x 51,0 x

Tools: oil, felt-tip pen

Surfaces: canvas

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 39000,00

View sale details

Catalog Number: 45

Piece data:

Geneve 5 Caprice, 1960

Artist: Alfred Lenica

Title: Geneve 5 Caprice, 1960

Year: 1960

Dimensions: 54,0 x 65,0 x

Tools: individual

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 46

Piece data:

Informel, 1961

Artist: Tadeusz Kantor

Title: Informel, 1961

Year: 1961

Dimensions: 81,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaMonako, kolekcja prywatnaDorotheum, aukcja 17.05.2018, poz. 376.Włochy, kolekcja prywatnaRzym, kolekcja T. SpalvieriRzym, kolekcja Marka i Mary Spieglów (do 1980)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 180000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 155000,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

Mlle Maria- Theresa, 1965

Artist: Tadeusz Kantor

Title: Mlle Maria- Theresa, 1965

Year: 1965

Dimensions: 117,0 x 101,5 x

Tools: individual

Surfaces: canvas, paper

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 27.11.2011, poz. 57.Warszawa, kolekcja prywatnaNowy Jork, Galerie d’Arci, 1965Mediolan, Galleria Milano, 1965Nowy Jork, własność artysty

Exhibited: Nowy Jork, Galerie d’Arcy, Polish Painters, 1965.Mediolan, Galleria Milano, 1965.

Description: „Mlle. Maria Theresa” z 1965 roku to jeden z najciekawszych przykładów asamblażowej sztuki Tadeusza Kantora. Ekspresyjnie malowana postać znajduje się w górnej połowie obrazu, a doczepiona torba mieści się w jego dolnej części. Podział na część malarską i reliefu jest podkreślona różnicą walorową tła. Portret jest praktycznie nieczytelny. Jest malowany dynamicznie grubą warstwą farby w wielu kolorach. Gdyby nie tytuł obrazu trudno byłoby może widzowi odkryć tożsamość przedstawionej postaci. Tymczasem może sama torebka powinna zdradzić nam co nieco o bohaterce obrazu. Ten typowo damski przedmiot codziennego użytku, nierzadko stanowiący o status quo osoby dzierżącej go w dłoni, dominując nad całą kompozycją zastępuje przecież tradycyjnie pojmowany portret swojej właścicielki. Przewrotność treści zawartych w oferowanym obrazie wciąga nas w grę jaką Kantor bardzo chętnie prowadził z widzem. „M.lle Maria – Theresa” fascynuje nie tylko ową grą ale również niezwykle wysmakowanym zestawieniem barw świadczącym o wielkiej kolorystycznej wrażliwości obecną w malarstwie Kantora już od najwcześniejszych prac informelowych z lat 50.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 500000,00

Max Estimate: 700000,00

Price: 380000,00

View sale details

Catalog Number: 48

Piece data:

Der Stund, 1966

Artist: Aleksander Kobzdej

Title: Der Stund, 1966

Year: 1966

Dimensions: 65,5 x 44,5 x

Tools: mixed

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 10.12.2019, poz. 48Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 28000,00

View sale details

Catalog Number: 49

Piece data:

Kompozycja, lata 70. XX w.

Artist: Jonasz Stern

Title: Kompozycja, lata 70. XX w.

Dimensions: 80,0 x 65,0 x

Tools: individual

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Obraz Sterna „Kompozycja” jest próbą poradzenia sobie z traumą wojny. Od obrazu emanuje cisza, ale najgłośniejsza ze wszystkich. Jest w nim spokój i pogodzenie się z przeszłością, ale nie zapomnienie o niej. Stern przedstawia krajobraz po wojnie, który powoli pod wpływem mijającego czasu stara się zaadaptować blizny i rany mu zadane. Przeszła rzeczywistość staje się odrealnionym wspomnieniem, tak jak zamalowane przez Sterna kości, przestają być tak rzeczywiste. Są, ale już zinterpretowane przez artystę. Ułożone według jego zasad. Nie sposób zapomnieć o minionych wydarzeniach, trzeba je jednak dopasować do teraźniejszego życia, uporządkować i znaleźć im miejsce, żeby pozwoliły dalej żyć w nowym kontekście.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 48000,00

View sale details

Catalog Number: 51

Piece data:

Relief nr 9, 1972

Artist: Henryk Stażewski

Title: Relief nr 9, 1972

Year: 1972

Dimensions: 60,0 x 60,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: paper, board, beaverboard

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaWarszawa, Galeria Foksal

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 180000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 150000,00

View sale details

Catalog Number: 52

Piece data:

Relief nr 24, 1972

Artist: Henryk Stażewski

Title: Relief nr 24, 1972

Year: 1972

Dimensions: 60,0 x 60,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: paper, board, beaverboard

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaWarszawa, Galeria Foksal

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 160000,00

Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 53

Piece data:

Kompozycja, 1977

Artist: Henryk Stażewski

Title: Kompozycja, 1977

Year: 1977

Dimensions: 21,0 x 20,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDiepholz (RFN), kolekcja Hansa Mauera zakup bezpośrednio od artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 24000,00

View sale details

Catalog Number: 55

Piece data:

Bez tytułu, 1968

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Bez tytułu, 1968

Year: 1968

Dimensions: 80,0 x 120,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 350000,00

Max Estimate: 550000,00

Price: 380000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

Matka Boża z Dzieciątkiem Jezus

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Matka Boża z Dzieciątkiem Jezus

Dimensions: 81,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Provenance: Luksemburg, kolekcja prywatnaKraków, kolekcja Krystyny Zwolińskiej

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 225000,00

View sale details

Catalog Number: 57

Piece data:

Postać w masce, 1958

Artist: Roman Opałka

Title: Postać w masce, 1958

Year: 1958

Dimensions: 122,5 x 98,0 x

Tools: gouache

Surfaces: paper

Provenance: Niemcy, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja Józefa KuleszyZakup z pracowni artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 62000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

Trzy kobiety

Artist: Roman Opałka

Title: Trzy kobiety

Dimensions: 122,5 x 93,0 x

Tools: gouache

Surfaces: paper

Provenance: Niemcy, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja Józefa KuleszyZakup z pracowni artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 92000,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

W stronę Liczonych, 1964

Artist: Roman Opałka

Title: W stronę Liczonych, 1964

Year: 1964

Dimensions: 26,0 x 34,5 x

Tools: pencil, felt-tip pen

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Niemcy, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja Józefa KuleszyZakup z pracowni artysty

Description: Program OPALKA 1965/1 – ∞ zapoczątkowany w 1965 roku w Warszawie i trwający aż do śmierci artysty w 2011 roku wypełnił parę dziesięcioleci jego pracy, pozostawiając po sobie kilkaset Detali – obrazów o identycznych wymiarach 196 x 135 cm, wymiarach – jak mawiał Opałka – antropometrycznych. Do programu Roman Opałka włączył też serię „Kartki z podróży” – rysunków o również jednolitych wymiarach 33,2 x 24 cm, wykonywanych w czasie gdy artysta zmuszony był opuścić pracownię a nie chciał zarzucać ciągłości liczenia.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 50000,00

View sale details

Catalog Number: 60

Piece data:

M41, 1973

Artist: Wojciech Fangor

Title: M41, 1973

Year: 1973

Dimensions: 178,0 x 202,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 10.12.2019, poz. 60Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty

Description: Umiejętność Fangora polega na tym, że potrafi on uzyskać pulsowanie kolorów w stopniu, który prawie powoduje ból, kiedy się na nie patrzy. (…) Ale kiedy oko przyzwyczai się do tego efektu, odkrywamy harmonijną konstrukcję jego abstrakcyjnych kształtów i ostateczny efekt jest olśniewającą i piękną lekcją tworzenia sztuki optycznej, w jej najgłębszej i najbardziej lirycznej postaci.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1200000,00

Max Estimate: 1800000,00

Price: 1700000,00

View sale details

Catalog Number: 61

Piece data:

M23, 1967

Artist: Wojciech Fangor

Title: M23, 1967

Year: 1967

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 27.11.2011, poz. 52.Warszawa, kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków

Reproduced: Szydłowski S., Space as play, wyd. MuzeumNarodowe, Kraków, 2012, s. 175.Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków,Warszawa, 2010, s. 55.

Description: Oferowana praca M23 namalowana została przez Fangora w 1967 roku zaraz po przybyciu artysty do USA. Jest to obraz, którym Fangor zdaje się udowadniać, że iluzja przestrzeni może wydobywać się z obrazu poprzez zastosowanie maksymalnej ilości światła zawartego w bieli. Jest to w pewnym sensie potwierdzeniem słuszności rozwijanej wówczas przez artystę koncepcji mówiącej iż możliwa jest iluzja przestrzeni rozwijająca się nie w głąb obrazu, ale w kierunku odbiorcy. Efekt ten osiągnięty został w przypadku M23 za pomocą wyłaniającego się z ciemnobłękitnego tła pełnego okręgu – świetlnej kuli, której zewnętrzne brzegi ograniczone są wyraźnym konturem, wewnętrzne zaś rozmywają się stopniowo ku bieli. W zależności od pozycji jaką przyjmuje widz oraz rodzaju światła jakie pada na płótno obserwować można w M23 niezwykły efekt przypominający z jednej strony soczewkę wydobywającą się z obrazu w kierunku widza, z drugiej zaś przywołującą na myśl optyczne wrażenia jakim ulega oko obserwujące przez teleskop zaćmienie słońca. Niewątpliwie w M23 Fangor odwołuje się do fascynującej go od dzieciństwa astronomii. Dopiero po przyjeździe do Ameryki artysta wybudował obserwatorium astronomiczne realizując tym samym pasję i wielkie marzenie jeszcze z czasów wczesnej młodości. Pierwszy bowiem teleskop skonstruował własnoręcznie jako nastolatek jeszcze w Klarysewie. Od tamtej pory myśl o budowie własnego punktu obserwacyjnego nieba towarzyszyła mu bezustannie i niewątpliwie pierwsze czynione obserwacje planet miały wpływ na teorie optyczne zastosowane następnie w malarstwie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1200000,00

Max Estimate: 1800000,00

Price: 1500000,00

View sale details

Catalog Number: 62

Piece data:

M 55, 1967

Artist: Wojciech Fangor

Title: M 55, 1967

Year: 1967

Dimensions: 61,0 x 61,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 10.12.2019, poz. 62

Exhibited: Poznań, Galeria Stary Browar, Wojciech Fangor, listopad – grudzień 2005.

Reproduced: Wojciech Fangor [katalog wystawy], wyd. Kulczyk Foundation, Poznań 2005, s. 13.

Description: (…) niezależnie od obszaru odniesień i asocjacji obrazy Fangora (…), zwłaszcza zaś jego pulsujące światłem kręgi, mają na widza bezpośrednie działanie magnetyczne. Koncentrują uwagę, przykuwają myśl i wyobraźnię, zdają się wciągać w swój obszar magii i tajemnicy.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 700000,00

Max Estimate: 900000,00

Price: 850000,00

View sale details

Catalog Number: 63

Piece data:

Próba interpretacji przestrzeni, lata 70. XX w.

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Próba interpretacji przestrzeni, lata 70. XX w.

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: acrylic, pencil

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNiemcy, kolekcja prywatna

Exhibited: Hunfeld, Muzeum Modern Art Fulda, Galeria New Space

Description: Na pierwszą połowę lat 70-tych przypada czas intensyfi kacji artystycznych poszukiwań artysty. Pisane wówczas programy w swym założeniu miały komplikować reguły gry co doprowadziło do budowania obszarów o coraz większej złożoności. Przejawiała się ona m.in. w pojawieniu się trzeciego wymiaru a wraz z nim penetrowaniu przestrzeni realnej, w próbie zwrócenia się w stronę przestrzeni iluzorycznej i stosowaniu perspektywy. Wszystkie te doświadczenia odnajdujemy w oferowanej pracy „Próba interpretacji przestrzeni”, w której poza losową grą bieli i czerni i jej wykrzywieniem widzimy także elementy reliefowe. Zbudowane są one z drewnianych klocków i wyłaniają się z płaszczyzny obszaru w kierunku widza. Całość mocno oddziałuje nie tylko poprzez format pracy ale przede wszystkim poprzez głębię oraz dystorsję obrazu uwypukloną przez piętrzący się relief.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 550000,00

Max Estimate: 700000,00

Price: 650000,00

View sale details

Catalog Number: 64

Piece data:

Chance in game for one / two / three, 1989 (tryptyk)

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Chance in game for one / two / three, 1989 (tryptyk)

Year: 1989

Dimensions: 37,0 x 37,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 140000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 65

Piece data:

Chance in game 10x10 - Logical course - A centrifugal Spriral, 1977

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Chance in game 10x10 - Logical course - A centrifugal Spriral, 1977

Year: 1977

Dimensions: 103,0 x 103,0 x 5,0

Tools: acrylic

Surfaces: canvas, paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKetterer Kunst, aukcja 08.06.2018, poz. 360.Rhineland, kolekcja prywatna

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 180000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 165000,00

View sale details

Catalog Number: 66

Piece data:

Kompozycja czerwono-niebieska, ok. 1960

Artist: Stanisław Fijałkowski

Title: Kompozycja czerwono-niebieska, ok. 1960

Dimensions: 73,5 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 03.04.2011, poz. 60.

Description: Obraz prezentowany na aukcji powstał w zbliżony okresie co ów wcześniej wspomniana wystawa. Możemy zatem sądzić, że słowa Henryka Andersa są aktualne i przy tej pracy. Autor daje nam przestrzeń do interpretacji twórczości Fijałkowskiego na podstawie naszych własnych doświadczeń i osobistego języka symboli. W obrazie użyto jedynie kolorów podstawowych, tych, których nie uzyskamy przy zmieszaniu innych barw. Obraz balansuje na pograniczu figuracji i abstrakcji. Gdyby nie niebieskie nogi to nie interpretowalibyśmy reszty barwnych płaszczyzn jako wnętrza. Element ludzkiego ciała zmusza nas do postrzegania reszty części obrazu jako rzeczywistych przedmiotów czy miejsc. Brak twarzy prezentowanej postaci sprawia, że nie wiemy, czy przedstawiona jest obecność, czy właśnie nieobecność osoby na obrazie. Malarstwo Stanisława Fijałkowksiego jest niezwykle inteligentne, widać w nim pogłębione rozważania artysty o sztuce oraz obycie w trendach w sztuce. Traktował malarstwo jak sposób uprawiania filozofii, zajrzenia w głąb siebie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 130000,00

Price: 90000,00

View sale details

Catalog Number: 67

Piece data:

Nofret, 1965

Artist: Stefan Krygier

Title: Nofret, 1965

Year: 1965

Signed: Yes

Exhibited: Nowy Jork, Green Point Project, The Pseudogroups of Stefan Krygier, maj-czerwiec 2018.

Reproduced: Bartelik M., The Pseudogroups of Stefan Krygier [katalog wystawy], Warszawa, 2018, ss. 44-45.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 105000,00

View sale details

Catalog Number: 68

Piece data:

Kompozycja przestrzenna, l. 70. XX w.

Artist: Danuta Lewandowska

Title: Kompozycja przestrzenna, l. 70. XX w.

Dimensions: 103,0 x 83,0 x

Tools: individual

Surfaces: canvas

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaZakup od artysty

Description: Obraz prezentowany na aukcji pochodzi z najwspanialszego okresu twórczości Danuty Lewandowskiej. Przeważającymi kolorami jest czerwień i czerń. Jest to dosyć mroczny praca, ale nie można jej odmówić głębokiej sakralnej atmosfery. Na pierwszy rzut oka trudno określić co widzimy. Jest to czarny okrąg na czerwonym tle, ale bawi się on z naszym okiem i nie sposób nie zacząć kontemplować obrazu w poszukiwaniu jego tajemnicy.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 27000,00

View sale details

Catalog Number: 69

Piece data:

Zwierzyniec, 1995

Artist: Teresa Pągowska

Title: Zwierzyniec, 1995

Year: 1995

Dimensions: 150,0 x 140,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 10.12.2019, poz. 69Warszawa, kolekcja prywatna

Exhibited: Poznań, Muzeum Narodowe – Poznańska Galeria Nowa, Teresa Pągowska. Malarstwo, 2003

Reproduced: Teresa Pągowska. Malarstwo [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe, Poznań, 2001, s. nlb

Description: Przedstawieniom postaci ludzkiej w twórczości Pągowskiej towarzyszyły przedstawienia zwierząt. Pojawiały się one niekiedy na płótnach razem z ludźmi, w innych przypadkach występowały samodzielnie: pojedynczo lub w grupach. Niekiedy towarzyszyły im określone przedmioty. Rzadko sięgała artystka po zwierzęta dzikie, dużo częściej bohaterami jej płócien były zwierzęta domowe, pies i kot. W obrazie „Zwierzyniec” z 1995 roku szczególnie interesująca jest postać kobiety. Rzadko spotyka się na obrazach Pągowskiej, aby twarz przedstawionej postaci była tak szczegółowo rozrysowana. Zbigniew Taranienko w rozmowie z artystką zauważył, że w jej obrazach często postać pojawia się z kontekście konkretnego przedmiotu. Odpowiedź Pągowskiej wyjaśnia tę kwestię: „Jeśli na obrazie są przedmioty, mają na celu dookreślenie postaci; nie przedstawiają siebie. Istnieją w tle, które w syntetyczny sposób mówi o przestrzeni (…)”. W rzeczywistości dla Pągowskiej nie jest ważny przedmiot. On ma jedynie pomóc opisać sytuację znajdującej się obok postaci. Niektóre z obrazów mają wręcz epifaniczny charakter, jak te kwadratowe o niewielkich wymiarach, które artystka zaczęła malować w latach 90. Powstało wówczas prawdopodobnie najwięcej przedstawień zwierząt w jej sztuce. W tym samym czasie i w tej samej konwencji artystka malowała również przedmioty. Były to martwe natury prezentujące zazwyczaj pojedyncze obiekty czy postaci zwierząt, przedstawione niczym symbole, wyeksponowane w centralnej partii płótna stanowiły jedyny element kompozycji. Obrazy te zachowują nadrzędną cechę malarstwa artystki jaką są zwięzłość i oszczędność. Oszczędność nie tylko w formie, ale i w tematyce zawężonej do spraw prostych i błahych – kot, pies, czajnik, filiżanki czy butelki. Wszystko to przywodzi na myśl dom, zwykłe życie, ale obdarzone wielką żywotnością i energią, które Pągowska wynosi na piedestał. „Patrzę, żeby widzieć i opowiedzieć to w obrazie, zafascynowana paradoksalnością sztuki, tajemnicą i osobistą logiką każdego obrazu. Zachwyciło mnie określenie jednego z przyjaciół, że są w mym malarstwie ‘fanaberyjność i nieprzewidywalność’. Ależ tak! To cechy miłości. A jeśli miłość to ciągłe szukanie, niedosyt, zaczynanie wciąż od początku. Rodzaj zapominania jak to się robi, po to, by zostawić wolny teren dla wyobraźni. A więc malarzowi potrzebne są tajemne machinacje, mimo że tajemniczość składa się często ze spraw prostych” (Gotowski M., Teresa Pągowska, Warszawa 1996, s. 7)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 195000,00

View sale details

Catalog Number: 70

Piece data:

Kot, 1996

Artist: Teresa Pągowska

Title: Kot, 1996

Year: 1996

Dimensions: 50,0 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 71

Piece data:

Postać 1

Artist: Teresa Pągowska

Title: Postać 1

Dimensions: 99,0 x 69,5 x

Tools: acrylic, ink

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaZakup od rodziny artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 72

Piece data:

Postać 2

Artist: Teresa Pągowska

Title: Postać 2

Dimensions: 99,0 x 69,5 x

Tools: acrylic

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaZakup od rodziny artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 73

Piece data:

3 donne,  lata 80. XX w.

Artist: Eugeniusz Markowski

Title: 3 donne, lata 80. XX w.

Dimensions: 100,0 x 81,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Trzy kobiece postaci ujęte z profilu bądź półprofilu zostały zaklęte w ekspresyjnym obrazie Markowskiego. Dynamiczne tło nie sugeruje nam, w jakim kontekście bohaterki zostały nam przedstawione. Pozostaje to dla nas tajemnicą, jednak może to nie sceneria była dla artysty ważna a nastrój, jaki wywoła w widzu. Dynamizm, brak składu, bardzo kontrastowe kolory oraz ukazana nagość kobiet w jakiś groteskowy sposób sprawia, że odczuwamy lęk i zagubienie. Jednak z jakiegoś powodu nie możemy oderwać oczu od płótna, starając się odkryć jego tajemnice.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 26000,00

View sale details

Catalog Number: 75

Piece data:

Pejzaż II, 1981

Artist: Tadeusz Dominik

Title: Pejzaż II, 1981

Year: 1981

Dimensions: 65,0 x 84,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 76

Piece data:

Pejzaż japoński III, 1977

Artist: Tadeusz Dominik

Title: Pejzaż japoński III, 1977

Year: 1977

Dimensions: 81,0 x 100,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 29000,00

View sale details

Catalog Number: 78

Piece data:

Ptak 2, 2008

Artist: Magdalena Abakanowicz

Title: Ptak 2, 2008

Year: 2008

Dimensions: 200,0 x 280,0 x 175,0

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPhillips Londyn, aukcja 4.10.2018, poz. 199.Bad Homburg, Galerie Scheffel

Exhibited: Bad Homburg, Galerie Scheff el, MagdalenaAbakanowicz, 2009

Description: PracaPtak 2powstała w 2008 roku w ostatnim okresie twórczości artystki. Po 2000 roku charakterystyczne motywy dla Abakanowicz jakimi są postacie ludzkie, ich głowy czy embriony ustąpiły miejsca kompozycjom z aluzjami do świata zwierząt. Pierwsze ptaki powstały jeszcze pod koniec lat 90. Ażurowa druciana materia, z której artystka stworzyła wówczas postaci zwierząt zastąpiona została wkrótce innym materiałem, odporniejszym na warunki zewnętrzne, jakim jest aluminium. Z rozpostartymi skrzydłami osadzone na cienkich i wysokich cokołach zostały pokazane na wystawie „Ptaki – wiadomości dobrego i złego” w 2001 roku w Woman’s Club of Wisconsin, w Millwaukee (USA). Oglądać je można było m.in. przed wrocławskimi instytucjami – Muzeum Narodowym, Muzeum Etnograficznym i Muzeum Sztuki Współczesnej. Tłumacząc znaczenie swoich prac artystka wielokrotnie podkreślała, że interesuje ją przede wszystkim człowiek w pełnym wymiarze, a jej sztuka jest po prostu uniwersalną opowieścią o kondycji ludzkiej. Odejście od przedstawień człowieka na rzecz zwierząt jest jednak tylko pozorem. Metaforyczne postaci zwierząt powstają równolegle z postaciami ludzkimi, które otrzymują niejako swój odpowiednik w stworach wykonanych z tej samej materii. Równorzędność Pomimo tej zmiany przekaz prac wydaje się pozostawać ten sam.Ptak 2,nadal emanuje szczególną siłą wyrazu, jest melancholijny, niepokojący i pobudza do refleksji. Może zbyt często widzimy świat ludzki odrębnym od królestwa zwierząt? Może mamy jednak więcej wspólnych prawd i podobieństw do naszych mniejszych braci?

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 800000,00

Max Estimate: 1000000,00

Price: 810000,00

View sale details

Catalog Number: 79

Piece data:

Sytuacja, 1981 (dyptyk)

Artist: Jan Tarasin

Title: Sytuacja, 1981 (dyptyk)

Year: 1981

Dimensions: 114,5 x 99,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaZakup od artysty

Description: Malarstwo Tarasina to ciągła próba ujarzmienia przedmiotów. Od wielu lat zmagał się z fascynującym go światem znaków. Pierwotnie jego głównym tematem malarskim była martwa natura, którą artysta stopniowo redukował i przekształcał w układ plam, znaków, form i linii. Inspiracją dla niego były przedmioty wzięte bezpośrednio z otaczającej go rzeczywistości, często swoją kompozycją przypominające pismo. Zanim w roku 1965 zaczęły przybierać nową formę „przedmiotów policzonych” lub „przedmiotów aktywnych” były one dla artysty jakby nie do końca uchwytne – na płaszczyźnie płótna toczyła się „walka” między nimi a malarzem, którą Tarasin określał jako „przyłapywanie na gorącym uczynku autentycznego życia”. Przedmioty na obrazach Tarasina zdają się być formami występującymi w określonym porządku. W przestrzeni obrazów rozgrywają się skomplikowane i wielowątkowe akcje, dla których tłem może być przestrzeń niezidentyfi kowanej lub przypominającej zarys pejzażu. Z biegiem czasu przedmioty oscylują ku zespołom płaskich, graficznych znaków eksponowanych kontrastowo na jasnych lub ciemnych tłach. Interpretacja znaczeń zawartych w znakach Tarasina bywa różnorodna, od sugerowania, iż realne przedmioty zyskują w jego obrazach abstrakcyjny kod, aż po pogląd, że malarstwo artysty odzwierciedla ukryty porządek natury i bliskie jest metafizyce. Artysta w swych dziełach pokazuje iż abstrakcja to odrealniona rzeczywistość, wprowadza widza w swój świat mikro i makrokosmosu, gdzie przedmioty mają tylko sugerowaną substancję, domyślny ciężar, przeczuwaną dynamikę i zdradzają ukierunkowanie napięć, domagając się swojego miejsca w przestrzeni.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 120000,00

View sale details

Catalog Number: 81

Piece data:

Banlo, 1989

Artist: Jerzy Kałucki

Title: Banlo, 1989

Year: 1989

Dimensions: 110,5 x 95,5 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Francja, kolekcja prywatnaMonako, kolekcja Wojciecha Fibaka

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 82

Piece data:

Ob.CCCLVIII, 1976

Artist: Stefan Gierowski

Title: Ob.CCCLVIII, 1976

Year: 1976

Dimensions: 110,0 x 110,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 08.12.2015Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Od czasu definitywnego zerwania z figuratywnością w malarstwie twórczość Stefana Gierowskiego naznaczona była poszukiwaniem nowej formuły obrazu. Zamierzeniem artysty było pozbawienie dzieła wszystkich innych, zbędnych w jego mniemaniu, treści i skupienie się wyłącznie na oddziaływaniu koloru i figury. Dał temu wyraz rezygnując również z nadawania swoim obrazom złożonych, literackich tytułów i zaczął konsekwentnie numerować je rzymskimi cyframi. Długą serię obrazów abstrakcyjnych otwiera w 1957 roku cykl srebrzysto-szarych płócien, które krytycy chętnie wiązali z teorią unizmu Władysława Strzemińskiego. W tym samym roku Julian Przyboś po obejrzeniu Wystawy Sztuki Nowoczesnej w Zachęcie, na której zawisły najnowsze prace artysty napisał: „Domyślam się, że Gierowski wyciągnął wnioski dla swojego malowania z wystawy Strzemińskiego. Znakomity Obraz XIII delikatnością kolorów i jednolitością wizji zbliża się do unizmu”. Gierowski poszedł jednak własną ścieżką. Coraz mocniej eksperymentował z linią nadając jej nowe symboliczne znaczenie podziału płaszczyzny, stając tym samym w opozycji do przypisywanych mu przez krytyków koncepcji unistycznych. W latach 60 obrazy Gierowskiego zdradzają silne nawiązania do niezwykle popularnego w owym czasie nurtu op-art., zwłaszcza zaś w gradacji walorowej i rytmice podziału pól płótna za pomocą linii. Prezentowany Ob. CCCLVIII pochodzący z 1976 roku jest dowodem na pogłębione studium efektów jakie w przestrzeni malarskiej powoduje linia. „Ważne jest pokazanie rożnych sytuacji, w których znajduje się przestrzeń obrazu. Zawsze interesowała mnie sprawa linii i linii w przestrzeni” mówił artysta w rozmowie z Dorotą Folga – Januszewską (wyd. Apostolicum, Ząbki 2013, s. 121). Gierowski, osiągniętym za pomocą linii podziałem płótna, wprowadza do przestrzeni obrazu dynamizm spotęgowany dodatkowo plamą barwną miejscami zastosowaną na zasadzie silnego kontrastu, miejscami zaś przenikającą się. Właśnie owo zastosowanie mocnych i kontrastujących plam barwnych w połączeniu z rygorystycznym podziałem przestrzeni płótna wydobywa z oferowanego obrazu jego energię. Gierowski o tej sile mówił we wspomnianej wyżej rozmowie: „w malarstwie ważna jest energia, podobna do energii elektrycznej, która jest w kontaktach, ta energia, która tam jest chociaż jej nie widać”. Od początku lat 70. trzecim obok linii i kolory elementem odgrywającym kluczową rolę w malarstwie artysty stało się światło. Gierowski przedstawiał je zazwyczaj w formie połyskliwych snopów, barwnych strumieni i jaśniejszych pasm, gradientowo kontrastowanych z barwą tła. W oferowanym Ob. CCCLVIII światłem jest biel kwadratu w dolnym rejestrze płótna. Biel jako zrównoważona mieszanina barw prostych stanowiła dla artysty esencję światła i równała się otwarciu, przestrzeni i materii. Dla Gierowskiego światło jest najsilniejszym nośnikiem treści duchowych w malarstwie. Artysta mówił w rozmowie z Witoldem Broniewskim: „Światło jest treścią malarstwa, ono stanowi o jego wyjątkowości i tajemnicy warsztatu wielkich mistrzów. Światło ma również znaczenie symboliczne – które towarzyszy ludzkości od zarania wieków. Światło to dobro i życie. Jest coś niepokojącego w tej nieuchwytnej granicy między światłem fizycznym (teoria kwantowa) a duchowym. W naszej wyobraźni granica zupełnie zanika i prowadzi do idei Boga. Wątek światła w malarstwie ciągnie się od wieków jako jeden z najważniejszych. Nie mam na myśli iluzyjnego malowania światła, lecz światło, które emanuje w prawdziwych obrazach z ich materii malarskiej, łącząc w niewytłumaczalny sposób pierwiastek fi zyczny z duchowym”.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 220000,00

Price: 150000,00

View sale details

Catalog Number: 83

Piece data:

Notatka o sztuce 4/XII, 2015

Artist: Włodzimierz Pawlak

Title: Notatka o sztuce 4/XII, 2015

Year: 2015

Dimensions: 110,0 x 130,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: W połowie lat 90 Włodzimierz Pawlak namalował cykl małoformatowych prac pod tytułem: „Notatki o sztuce”. Jest to niezwykła seria obrazów, które rozpatrują różne problemy, formy i teoretyczne zagadnienia malarstwa. Wszystkie te prace łączy wspólny motyw białego tła. Prace sprawiają wrażenie osobistych notatek, dociekań i przemyśleń autora na temat sztuki oraz aktu tworzenia. Oglądając je ma się wrażenie, że obrazy nie były dedykowane publiczności, że zaglądamy w osobisty dziennik artysty, podglądamy jego myśli.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 36000,00

View sale details

Catalog Number: 85

Piece data:

Stargard Szczeciński, 1990

Artist: Edward Dwurnik

Title: Stargard Szczeciński, 1990

Year: 1990

Dimensions: 100,0 x 73,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 31000,00

View sale details

Catalog Number: 86

Piece data:

Zamek od strony Wisły, 2016

Artist: Edward Dwurnik

Title: Zamek od strony Wisły, 2016

Year: 2016

Dimensions: 65,0 x 81,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 29000,00

View sale details

Catalog Number: 87

Piece data:

Krakowska nuda, 1991

Artist: Edward Dwurnik

Title: Krakowska nuda, 1991

Year: 1991

Dimensions: 200,0 x 150,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna Libra, aukcja 04.12.2017, poz. 63.

Exhibited: Warszawa, Galeria Zachęta, Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy, 2001.

Description: „Krakowska nuda” to 266 obraz z cyklu „Sportowcy”. Seria 274 prac powstałych w latach 1972-1992 należy do jednej z najgłośniejszych i najbardziej cenionych w malarstwie Edwarda Dwurnika. Jest to zarazem cykl uznawany za jeden z najcelniejszych – choć karykaturalnych – portretów PRL-u. W 1972 roku, gdy cykl zaczął powstawać, rozpoczynała się w Polsce epoka Edwarda Gierka, czas dobrobytu na kredyt (zaciągnięty w zachodnich bankach). W roku 1992, w którym artysta zdecydował się zamknąć serię, od paru lat rósł w siłę dziki kapitalizm. Cykl swoją nazwę wziął bynajmniej nie od kojarzącej się ze zdrowiem aktywności fizycznej a od modnych od lat 70. papierosów noszących nazwę „Sporty”. Sportowcy Edwarda Dwurnika to zatem nie prężący muskuły atleta, szybki sprinter czy pływak. W ironicznym języku artysty to ci, którzy palą „Sporty”. „Sportowcy” to cała galeria typów ludzkich. W swej pasji portretowania Polaków, nawet jeśli z przymrużeniem oka i z nieraz brutalną ironią, Dwurnik jest jednak wybiórczy. Maluje raczej niziny społeczeństwa czy typy obecne w społecznej wyobraźni. Najbardziej wdzięcznym tematem Dwurnika zdają się być pijacy, a najpopularniejszą dyscypliną PRL-u – alkoholizm.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 75000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 72000,00

View sale details

Catalog Number: 88

Piece data:

Bez tytułu, 1990

Artist: Leon Tarasewicz

Title: Bez tytułu, 1990

Year: 1990

Dimensions: 130,0 x 280,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Vélez Malaga, Centro de Arte Contemporaneo, Entre sistemas. Pintura polaca contemporánea en la colección de Krzysztof Musiał, czerwiec – wrzesień 2016.Sopot, Państwowa Galeria Sztuki, Leon Tarasewicz. Malarstwo. Prace z kolekcji Krzysztofa Musiała, wrzesień – listopad 2014.

Reproduced: Entre sistemas. Pintura polaca contemporánea en la colección de Krzysztof Musiał [katalog wystawy], Vélez Málaga, 2016, s. 114-115.Leon Tarasewicz. Malarstwo. Prace z kolekcji Krzysztofa Musiała [katalog wystawy], Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2014, ss. 54-55.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 180000,00

Price: 130000,00

View sale details

Catalog Number: 90

Piece data:

Bez tytułu (District), 2000-2003

Artist: Wilhelm Sasnal

Title: Bez tytułu (District), 2000-2003

Year: 2000

Dimensions: 190,0 x 190,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 23.05.2017, poz. 89.Warszawa, kolekcja, prywatnaChristie’s Nowy Jork, aukcja 04.03.2016, poz. 349.USA, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 160000,00

View sale details

Catalog Number: 91

Piece data:

Obraz V/99, 1999

Artist: Władysław Jackiewicz

Title: Obraz V/99, 1999

Year: 1999

Dimensions: 150,0 x 120,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Reproduced: Władysława Jackiewicz, Nagroda im. Kazimierza Ostrowskiego 2007 za 2006 rok, Gdańsk, s. 37.Władysław Jackiewicz. Malarstwo, wyd. Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Sopot, s. 32.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 18000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 92

Piece data:

Perseusz, 1988

Artist: Igor Mitoraj

Title: Perseusz, 1988

Year: 1988

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 28000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 31000,00

View sale details

Catalog Number: 93

Piece data:

Ziarno

Artist: Xawery Wolski (1960)

Title: Ziarno

Dimensions: 11,0 x 27,0 x 12,0

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 25000,00

View sale details